Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       62/62
(#69326) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#69325) Válasz Ápr 10, 2024
Ezzel tudsz.
Ez egy elég multifunkcionális tolmács, plusz wifi központ. Z21 app-al kompatibilis.

tolmács x-pressnet/loconet
(#69328) Domino78 válasza gigantati hozzászólására (#69325) Válasz Ápr 10, 2024
A fekete központ, amiről képet beraktál, csak az erősítő, nem a központ. A Te központod jelenleg az erősítő Master csatijába dugott eszköz, ha jól sejtem egy MultiMaus. Ő az, aki a DCC-jelfolyamot előállítja. És igen, jól látod, a MultiMaushoz nem lehet WiFi-n csatlakozni

A z21-gyel a Roco már változtatott a felálláson. A központ maga már valóban a doboz lett, ehhez lehet kiépítettségtől függően ezt-azt (LocoNetes cuccokat, CAN-buszos cuccokat, Ethernetes cuccokat, illetve természetesen XPressNetes cuccokat) hozzápasszintani.

A következő variációk állnak rendelkezésre (buta -> okos):

z21 Start (fehér): kezdőkészletekhez árulják, ez a gazdaságos kivitel. Csatlakozási lehetőségek:
- van rajta 2, vagy 3 XPressNet bemenet (pl. MultiMausok kezelésére);
- van rajta visszajelentő busz, de ez a Roco saját busza, nem az s88;
- van rajta Ethernet ("hálózati") csati is, amin keresztül mindent meg tudsz csinálni vele (konfigurálás, CV-írás-olvasás, állapotmonitorozás, satöbbi), de a mozdonyoknak sebesség- és funkcióparancsokat, illetve eszközdekódereknek küldött parancsokat nem hajtja végre, így ezt nem tudod hálózatról macerálni.

z21 ("sima", ez is fehér), illetve a "kikódolt" z21 Start (a "kikódoláshoz" egy aktiválókulcsot kell venni, külön terméke a Roconak) a fentieken kívül:
- hallgat a hálózaton keresztül érkező mozdony- és eszközdekóderparancsokra is. Innentől kezdve ha az Ethernetre pl. rákötsz valami WiFi routert, már lehet vele beszélgetni (WiFi-s egér, applikáció, PC-s vezérlés, mikrovezérlők, akármi).

Z21 (fekete): ez a profi cucca a Roconak. A hardver bonyolultabb (egészen pontosan minden be van ültetve a NyÁK-ra, nincs lespórolva a fele, mint a fehér dobozok esetében). Amit pluszban tud:
- van rajta CAN-Bus, a jövő csodabusza (már vagy 15 éves, de még nincs rá egységes protokoll, szóval elég félkarú óriás);
- van rajta sniffer port (ezen keresztül más központok jeleit fogadja, értelmezi, és befűzi a saját mondandójába, így esetleg tudnád vele használni a régi megszokott központodat is);
- van rajta LocoNet;
- állítható a kimenő feszültsége.

Egyébként mindegyik tök okos cucc, részletes dokumentáció áll rendelkezésre a LAN protokollról (amennyiben saját WiFi-s cuccot szeretnél barkácsolni), oda-vissza fordít a különböző protokollok között. Folyamatosan jönnek rá az újabb firmware-ek, okosítások, hibajavítások. A Z21 meglehetősen drága, de a z21-eket már egészen jó áron ki lehet fogni, ha valaki elad egy szétbontott kezdőkészletet.
(#69332) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69320) Válasz Ápr 10, 2024
A Nohab kendácsokra gondoltál? Valami csodalátosak voltak azok is.

Viccet félretéve: jól gondolom hogy normális üzemeltetéshez ezek a kisipari dekóderek teljesen alkalmatlanok?
(#69336) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69332) Válasz Ápr 11, 2024
A MERG első firmware-kel van gond.
- Nem igazán működik az ACK, így a programozása, a CV átírása nem éppen biztos. Nem jó a nyugtázásuk.
- Bekapcsoláskor (ráteszed a sínre a modell), van egy jól hallható bekapcsolási tranziens, mert a PIC kimeneti portjait nem tiltja le addig, amíg a program beindulása, és a DCC jelfolyam azonosítása meg nem történik. Ezt csinálja áramszedési hiba esetén is.

Hardveres szinten is van baj ezekkel, sajnos. Nem mindig sikeredik rendesen kivitelezni a nyomtatott áramkört.

Ezek aztán együttesen azt eredményezik, hogy hiába olcsó a dekóder, a végén meg kell venni valami rendeset, plusz, ha nem megy házilag, akkor a csere költségeit is állni. Arról már nem is beszélve, ha szétbarmolják a modell PLUX22 alaplapját, mert képtelenek megfelelő csatlakozással megtervezni a dekódert.
(#69337) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69336) Válasz Ápr 11, 2024
Olcsó? Vajon mit jelenthet az olcsó ebben az esetben? El nem hiszem hogy a házi gyártás, vagy a nyáküzemes gyártás költsége, és a "beépítés" összesen nem közelítené meg egy normális pluxx-os csatlakozóval szerelt dekóder árát.
(#69338) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69337) Válasz Ápr 11, 2024
3-5.000t-os árról hallottam eddig.
(#69339) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#69337) Válasz Ápr 11, 2024
Gondolkodtam, hogy írjak-e vagy ne. Mindegy.

Ne mosd össze az Általad linkelt, gyári mozdony dekóder "beépítést", a NagyBetűs gravírozott kocsivilágítás dekódereivel. A kettő nem ugyanaz.
Igenis mondom, hogy házi körülmények között is lehet olcsóbb egy kocsivilágítás dekóder áramkör, ha nekem kevesebb funkció is elég, és van minimális hátterem hozzá. Az, hogy ebből valaki üzletszerű nagy műsort végez, az már más lapra tartozik, de tényleg lehet olcsó, és még talán jó is.
Számomra nagyon is költséghatékonyak a motorvonataimba/betétkocsikba került világítások. Ilyent egyszerűen nem lehet venni. Ha megterveztetném pl. a NagyBetűssel, akkor még mindig nem vagyok célnál, mert a nyákot kezelnem kéne - mert a kocsi plafonja már ne legyen barna (gyárilag ZÖLD), ha belenézek, hanem festett (pl világos) - valamint minden áramköri elem látszódna (így csak a világító led-ek látszanak).

Utolsó képen: DB-s betétben még a gyári világítás, DR-s jobboldaliban az enyém. Szerintem élethűbb is a világítás.

20230202_181...jpg

20230202_181...jpg

getfile.jpg
 
(#69341) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69339) Válasz Ápr 11, 2024
(#69345) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#69339) Válasz Ápr 11, 2024
Nem akartam összemosni egyáltalán, sőt.

Viszont Te is nagyon jól bemutattad mi a probléma az ilyen kishalak tevékenységével. Te prezentálsz egy átgondoltan, minőségileg kivitelezett dolgot, amit saját magadnak készítesz, valószínűleg olcsóbban is mint amennyiért a hasonló tudású elektronikák elérhetőek a piacon.

Ehhez képest hasonlítsd össze az István által megosztott világításpanellel, szerintem Te is érzed hogy valahol félre siklott a dolog. Te saját magadnak, a magad örömére készített megoldás sokkal komolyabb minőséget képvisel, mint a pénzért árusított "profi" panel.
(#69347) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69339) Válasz Ápr 11, 2024
Idézet:
„Igenis mondom, hogy házi körülmények között is lehet olcsóbb egy kocsivilágítás dekóder áramkör, ha nekem kevesebb funkció is elég, és van minimális hátterem hozzá.”

Persze, Te magad vagy rá az élő példa, és az eredményeid egy része tudtommal Pécsett egy patikában meg is tekinthető, mint működő dekoráció, vitrinvasút.

A különbség az Közted és a kendácsmadarak között, hogy:
- Te magadnak csinálod, igényesen, de lelkes amatőrként, mert messze vagy a szűken vett elektroműszerészi szakmától. Ha csak közben nem jártál ki egy iskolát, mióta utoljára találkoztunk. És ez nem dehonesztáló akart lenni, ellenkezőleg!
- A kendácsmadarak meg terméket, árucikket állítanak elő, eleve eladásban gondolkodnak, és van szakképzettségük. Habár ez utóbbi a produktumaikon nem látszik meg, csak az igénytelenségük, a "jóvanazúgy" hozzáállásuk.

Ez az, ami nagyon nem mindegy!
(#69348) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69347) Válasz Ápr 11, 2024
Kontrasztnak! Mindkét funkció dekóder olyan műhelyben készült, ami vasútmodellekkel foglalkozó, szakirányú vállalkozás. Csak halkan jegyzem meg, hogy az FD2023 beültetése nem szakcégnél készül bérmunkában, hanem a műhelyben. Az ilyen, relative kis sorozat legyártásához nem kerülnek nagyon sokba a megfelelő szerszámok!

Lehet választani szabadon!

FD2023.jpg

MTC21 funkci...jpg
 
(#69376) Domino78 hozzászólása Válasz Ápr 24, 2024
Egy kis váltásként jöjjön egy projekt, amiben éppen az volt a cél, hogy ne kelljen NyÁK-ot csinálnom, hanem bolti cuccokból (sőt, minél olcsóbb bolti cuccokból) összerakjam az egészet. Ezért (és emiatt némileg off-topic a téma itt, de jobb topikot nem találtam) a DCC-t kiváltottam a z21 nyilvános Ethernet-protokolljára.

Szóval vettem egy ESP-t 1500-ért, meg tíz portbővítőt darabonként szintén 1500 körül. Kellett még egy 5V-os táp (itt éppen egy 12V-os táp egy step-down tápegységgel megtoldva), meg egy z21, akire az ESP WiFi-n bejelentkezett, és feliratkozott a megfelelő eseményekre.

Egy portbővítő 16 kimenettel rendelkezik, amelyre közvetlenül köthetőek LED-ek, vagy szervók. Egy vezérlőre elvileg 62 portbővítő köthető (nyilván az I2C busz elég korlátozottan hurcibálható nagyobb távolságra, ez komoly korlát lehet a felhasználható darabszámot illetőleg).

Hogy viccesebb legyen a projekt, az egészet igyekeztem nagyon rugalmasra összerakni, a különféle objektumok dinamikusan foglalódnak le, így akár több z21-gyel is tud beszélgetni, és a jelzők/váltók számát is csak a memória mérete korlátozza. Mivel ennyi összefüggést nehéz lenne CV-kkel körülírni, konfigurálása (z21 beállításai, jelzők/kitérők létrehozása, kimenetek hozzárendelése) a saját webszerverén keresztül történik -- azaz egyelőre csak történne, mert ezt a részét még éppen hegesztem.

Egyelőre itt tarok. Mindenképpen vicces, hogy én a földszintről távoli asztallal macerálom az emeleten lévő Train Controllert és vasúti pályát, közben a dekóder mellettem az asztalon zörög-villog
(#69565) diginewl hozzászólása Válasz Kedd, 7:35
Kérem a Segítségeteket!

Írtam már itt a (Ápr 18, 2024 - H0-klubtopic) Fleischmann Br55 mozdonyomban a körmotor cseréről, valami coreless kínai motorra, ami nagyon szép és jó lett Volt szerencsém, egy hatalmas terepasztalon is megjáratni, nagyon szépen hozza így magát a mozdony!

Ennek a motornak az áramfelvételének a maximuma valahol 300-350mA körül lehet, ahogy az eredeti, ilyen kinézetű 12V-os Faulhaber motor adatlapján van:
Faulhaber 12v-verzió

Nominal voltageUN 12 V
Terminal resistanceR 36.5 Ω
Efficiency, max.ηmax. 80 %
No-load speedn0 5900 min⁻¹
No-load currentI0 0.004 A

Az a kérdésem, hogy ez üzemszerűen/szabványosan működhet-e Next18-as dekóderről?
Jelen esetben is arról hajtom, mert az fért be könnyen, de érdekel, hogy mindez belefér-e a szabványos terhelésbe!
A Next18-at elsősorban TT/N, és kisebb H0-ás gépekbe ajánlják. Az áramfelvétel max 1A lehet a dekódernek a csatlakozón keresztül, a motor felé pedig 500mA max. folyamatosan. Azaz elméletben belefér....

NMRA Next18
(#69566) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69565) Válasz Kedd, 9:27
Egy adat hiányzik. A Faulhaber azt irja, hogy terhelés nélkül 40 mA-t vesz fel (0,004A), te meg 300-350 mA-t mérsz.
Ez már elég sok. A motor max árama ( ha áll) 328 mA, azaz már most is a motor felsö határán vagy.
Itt már vigyázni kell, mert a motor nagyon gyorsan tönkre megy ( kettöt már kinyirtak barátom unokái).

Itt már mérecsgélni kellene a motor hömérsékletét. A baj az, hogy a DCCben a motor mindig a maximális energiát kapja (PWM), azaz a motor nagyságrenddel jobban van terhelve mint egy nem PWM vezérlés esetében. Esetleg csökkenteni kellene a motoron a feszültséget ( min 10 V alá). 4-4 dioda antiparallel kapcsolással a motorral sorba.
(#69568) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69566) Válasz Kedd, 9:58
Ööö, itt valami félreértés van:
Idézet:
„te meg 300-350 mA-t mérsz. ”
Én nem mértem semmit!
"a maximuma valahol 300-350mA körül lehet"

Próbálok csak számolni elméletben.
De ezek után lehet mérek is ha már beletetted a fülembe a bogarat A digiprogrammer tudja jelezni az áramfelvételt. Megnézem mit jelez. Mondjuk ez nem mérés, de ad valami támpontot.
(#69569) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69568) Válasz Kedd, 10:13
Na jól van nincs itt semmi gond
Az egész mozdony kb 170mA áramfelvétel felett már elkapar. Még ha picit lenyomom a sínre (szegény tapadógyűrűk) akkor sem megy 220mA fölé...

Amúgy ha lefogom a hajtott kereket, ami ugye a valóságban nem történik meg, akkor elmászik a fogyasztás szépen 550mA-ig de ilyen a valóságban nem tud előfordulni, mert nem fogaskerekű a mozdony.
Ha jól gondolkodom itt a next18 bőven elég lesz nekem
(#69570) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69569) Válasz Kedd, 10:18
Én nem a Next dekodert féltem hanem a motort. Az sokkal erzékenyebb mint a dekoder, sajnos, föleg ha nem tudod a pontos paramétereket.
(#69571) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69570) Válasz Kedd, 10:43
A motort ne féltsd, elkapar a Fleischmann gőzös, nincs akkor a súlya. A dekóder pedig 750mA folyamatos motoráramot tud.
Itt a csatlakozó a szűk keresztmetszet. A maga 500mA-es lábankénti értékével.
(#69573) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69571) Válasz Kedd, 12:34
Te tudod, én nagyon csalodtam ebben a motorban...
(#69574) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69573) Válasz Kedd, 12:38
Melyikben? A Faulhaber motorban?
(#69575) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69574) Válasz Kedd, 13:11
Nem a kinaiban. De sajnos a Faulhaber/Maxxon sem jobb. Ezek a motorok optimális esetben egy jol megépitett tisztességesen kifejlesztett mechanizmusokban jok. Emlékszem pár évtizede egy japán mozdony épitökészletéhez egy Sagami vasmentes motort csomagoltak és azzal kellett volna bejáratni a meglehetösen bonyolult mechanizmust. A Sagami motor percek alatt tüzforro lett, pedig folyamatosan mértem az áramot és vigyáztam ne lépje tul az irt ertékeket. Késöbb klasszikus motorra cseréltem amivel aztán tökéletesre járattam be a mechanizmust, majd utánna visszacseréltem a Sagamit, azota is kiváloan müködik, de valoszinü a bejáratást nem élte volna tul.
A vasmentes motorok höterhelése/höelvezetése nagyságrenddel rosszabb mint a hagyományos motoré, ahol a tekercsek a fém, ráadásul forgo vasmagon vannak, a vasmentes motor meg csak a vékonytekercs ami egy nagyon kis térben forog és levegö veszi körül, ami elég rossz hövezetö.
Szoval szerintem nem mindig fönyeremény a vasmentes motor.
(#69577) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69575) Válasz Kedd, 17:32
És ugyebár eredetileg a fogorvosi fúrókhoz találták ki őket, az elérhető nagyobb fordulatszám, és a gyorsabb felpörgése miatt. Erre mi ráteszünk egy jókora lendítősúlyt, hogy megakadályozzuk a gyors felpörgését, és leterheljük egy hozzá képest nagy tömeggel, meg lelassítjuk egy áttétel sorral.
(#69578) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69577) Válasz Kedd, 18:44
Hát igen, meg a mozdony mechanizmusok sem mindig olyanok mint a svájci oramü.
Ehhez jön a PWM vezérlés ami nagyságrenddel jobban igénybe veszi a motorok tekercselését és ha nincs valahogyan elvezetve a hö, akkor elöbb utobb nemcsak a motor olvad el... a vasmentes motorban meg nem lehet hatásosan elvezetni a höt, ezt a fogorvosok gěpeiben megoldották, mert a levegöt a motoron kereszül fujják a furora.
(#69582) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69578) Válasz Kedd, 21:15
Ti aztán tudjátok lelkesíteni az embert!
Ha annyira hamar kitikkad ez a motortípus, akkor az SB-modellbau, miért ezt választotta - főleg ragasztással, hogy cserélni se lehessen??? Mindegy.
Ha lesz majd időm, megnézem hőkamerával mennyire melegszik a motor egy-egy modellkör után, aztán majd beszámolok róla. Nyilván a tengelyt kell figyelni, mert az tud hőt kivezetni. Ahogy itt olvasom, a lassú menet fogja igazán fűteni a motort.
Az eredeti kérdésemre tulajdonképpen megkaptam a választ, a Next18-as csatolófelület használható lesz, mert nem ő fog limitálni az 500mA-s terhelhetőségével.
(#69583) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69582) Válasz Kedd, 21:53
Az SB is csinál drága marhaságokat.
Örülj, hogy müködik a motorod meg a modelled. Lehet, hogy tulél mindent, kivülröl nem látni a belsö konstrukciot ( ahogy az SB sem látja, söt a Roco sem mindig látta pedig a saját gyárukban készültek). Ráadásul a tied nem is került sokba.
Én most éppen egy 80 éves modellt helyezek ujra üzembe. Az a modell átélt egy háborut is meg egy másik -izmust és még mindig müködik eredeti állapotban.
Ha vigyázol a modelledre és nem volt peched a motorral akkor nem lesz baj.
(#69584) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69582) Válasz Kedd, 23:33
Akkor lelkesítelek tovább!

Az NEM662 szabvány, vagyis next18 és next18s csatlakozások (azonos a csatlakozó de nem azonos a kiosztás!!!) szerintem zsákutca 2024-ben.
Ugyan nem tűnt rossz ötletnek, hogy a kisebb belső térrel rendelkező építési nagyágokban - H0e, TT, N - ne kelljen vezetékek helyigényével is megküzdeni, de a kivitelezés már nem sikerült.
- A csatlakozó felületek korlátozott áramvezetési képeségei miatt az áramfelvétel és a motor csatlakozásait meg kellett duplázni, ezzel két láb odalett, mert lefoglalja a motor és a sín.
- Kevés a fizikai tartalék funkció kimenet! Már simán bele lehet futni N-ben is abba, hogy hangosítanánk a modellünket, amiben vannak zárfények, és lehet már egészen ügyes digitális kupplungot is venni, meg van mondjuk fülkevilágítás is. Ehhez nagyon kevés, amit egy next18s hangdekóderben a szabvány megenged.
Két tartalék funkciót lefoglalna a zárfény a mozdony két végén, a fülke világítása egy harmadikat, és a két digitális kupplung a negyediket és az ötödiket. Ehhez képest van a sima világításon (F0) kívül összesen 2, azaz kettő tartalék kimenet (AUX1 és AUX2), meg logikai szinttel még kettő. De ez utóbbi kettő nem használható csak úgy simán, ahogy megszoktuk! Tehát van két tartalék kimenetünk, arra mit kapcsoljunk? Ha a két zárfényt, akkor hova kötjük a két kupplungot és a fülkét? Nem sorolom fel a variációkat, lényeg, hogy mindent nem tudsz ezzel megoldani.
Ez ugyanolyan zsákutca, mint H0-ban a Märklin által kitalált NEM660, vagyis az MTC21. Az is erősen korlátozza a lehetőségeket. Jellemző, hogy a Märklin/Trix kiadott egy BR01-s gőzöst, amiben elvileg ilyen dekóder van. Azért írom, hogy elvileg, mert nem tudod cserélni másikra, ha kellene mondjuk az ABC fékezés, amit a Trix nem tud, vagy a Seuthe füstölő dinamikus vezérlése. Ugyanis a mozdonyban és a szerkocsiban is egy eléggé komplikált elektronika van. Az MTC21 csatlakozón fityegő un. "dekóder", csak a parancsokat értelmezi, minden végrehajtó elem (mozdonyban a motor végfokozat, a világítások kapcsoló tranzisztorai, a füstgenerátort kapcsoló tranzisztor; a szerkocsiban a komplett hangrész memóriástul, DA átalakítóstul erősítőstül, és a világítás kapcsoló tranzisztora) két másik komplett nyomtatott áramkörön található, amik ráadásul mozdony specifikusak! Nonszensz!

Az meg különösen erős ostobaság, hogy egy gyártó egy H0-s, relatíve nagy tolatómozdonyba next18 aljzatot épített be.
(#69585) csttom válasza etwg hozzászólására (#69566) Válasz Sze, 1:57
Bocsi de a 0.004 A az nem véletlenül 4 mA? (és nem 40 mA)
(#69586) etwg válasza csttom hozzászólására (#69585) Válasz Sze, 7:07
Az annyi....

De nézd meg a motor egyébb jellemzöit.
Pl.
Rated torque up to: 3,4 mNm
Constant current: 0,052A/mNm
(#69587) csttom válasza csttom hozzászólására (#69585) Válasz Sze, 8:09
Ahogy írod a NEXT18-nál tényleg kevés a láb, de ezért fordul több cég pl.: a PIKO is a SUZI kommunikációhoz. Ezzel eléri azt, hogy 2 láb felhasználásával( ami sima, nem nagy áramú láb) megsokszorozza a funkciók lehetőségét, legyen akár fényekről, akár hangokról szó (pl.:pikó s499, Tillig E77).
Ez természetesen azzal jár, hogy a mozdonyban lévő alappanelre is kell mikrovezérlő, de innentől csak ez szab határokat kimenet db vagy kapcsolt áram nagyságában.
(#69588) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69584) Válasz Sze, 8:23
Jól van, megbeszéltük már hogy zsákutca.
Ezzel nincs gond, amíg gyártják, használjuk. Engem csak az érdekelt, hogy szabványban benne vagyok-e a terheléssel. Ez megvan, a többi nem érdekel. Használom, és ennyi. Amit tud, az nekem pont elég. Szabványos legyen és kész.
(#69590) tumikas válasza csttom hozzászólására (#69587) Válasz Sze, 10:37
Aztán majd amikor a panel eltávozik lesz egy 300 €-s papírnehezéked.

Komolyan, minek ennyi funkció egy mozdonyba?
(#69591) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#69587) Válasz Sze, 11:42
Igen és, akkor vagy veszel egy SUSY-t még a modellbe (és hova teszed a szűk térben?), vagy egy spéci mozdony alaplapod lesz, ami alaposan megköti a kezed, mondjuk egy sima PLUX dekóderhez képest. Nem beszélve arról, hogy a mozdony specifikus elektronika is lehet hibás. Mondjuk nem tudom, hogy mennyi tartalékkal gyártat a Tillig, de a hagyományokra rendkívül büszke Märklin esetében egy 5-10 éves modell esetében már nem rendelhető ilyesmi. Vagyis hiba esetén esélyed sincs javítani a modellt, legfeljebb úgy, hogy tervezel bele egy tök újat magad.

Egyébként a Tillig új digitális filozófiája alaposan megnehezíti a modellvasutas dolgát! Szembe megy a józan paraszti ésszel (ha bekapcsolok valamit akkor az világít, és nem fordítva!), és a körülményes programozással elveszi a játéktól az időt. Nem minden modellező villamosmérnök és/vagy informatikus. Gondolkodni kellett volna!
(#69592) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69591) Válasz Sze, 13:12
Idézet:
„Egyébként a Tillig új digitális filozófiája”
Van nekik??? Már bocsánat! Kihozzák Neuheit 2024-es H0-ás motorvonatot NEM651-es foglalattal, mint 12 éve? Hol itt a "új" filozófia??

más - ha már filozofálásnál tarunk:
Next18(s). Nem értem, miért nem tették az összes kimentet erősítetté? Így lett volna 6 kimenet, plusz a hang. Azért ez már jobb lett volna, nem kell külső tranyókkal trükközni, valamint a kettős GND/+V talán mégsem kellett volna (mire megy el 1A? ledek (0,1mA), füstölők(0,14mA, esetleg digit kupplung ?mA. Egyszerre minden úgysem megy maxigázon...). Máris 8 kimenetnél járnánk, plusz hang. Ez már majdnem a plux22, és milyen ultrapici... Mindegy.
(#69593) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69592) Válasz Sze, 13:32
TT-ről beszélünk, az a Tillig fő csapásiránya. A H0 az csak van, kivéve a sínrendszert.
(#69594) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69592) Válasz Sze, 13:33
Miert talán van ma valamilyen elektronikus kütyü, amiben van filozofia?
Megcsinálnak egy sorozatot a következö már nem kompatibilis az elözövel.
Egyetlen célt lehet csak látni: a modellezönek/vevönek egyre mélyebben kell a zsebébe nyulnia.
(#69606) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69594) Válasz Csü, 7:36
Pont itt a vasútmodellben érzem ezt a szabványosságot, és relatíve a nyugalmat: van 1980-ban (de talán még 1970 is lehet) gyártott modellem, és van 2024-ben frissen vásárolt modellem (44év difi). Mindegyik elmegy azon a pályán, amit már gyerekkoromban is lehetett venni, és mindkettőt tudom a mobilomról, számítógépről, de ha akarom, akkor a gyermekkori FZ1 trafóról is irányítani.
Nagyon nehéz még egy olyan "sportágat" találni, ahol ekkora a kompatibilitás.
(#69607) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69606) Válasz Csü, 8:06
Igy van, de az a mechanikárol meg a 50-100 éves szabványositásrol szol, nem pedig az azota kiötlött elektronikai megoldásokrol.
Lapozás       62/62
Frissek
  2024. Jún, 16. Vas
14:41:59
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés