Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Z méretarányban mindenfélét
Z méretarányban mindenfélét
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:

Lapozás       22/22
(#68631) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68614) Válasz Nov 14, 2023
Pár szükséges panelke, és a a külső ovál vezérlésének elektronikája beépítve.

IMG_20231110...jpg

IMG_20231111...jpg
 
(#68633) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68631) Válasz Nov 14, 2023
(#68660) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#68633) Válasz Nov 21, 2023
Köszönöm!
Próbaüzemek leZajlottak, készül az ágyazat, a korábban már ismertetett módszerrel. Sajnos komolyabbat nem tesz lehetővé a Noch alap.

alakul az ág...jpg
 
(#68664) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68660) Válasz Nov 22, 2023
Első épületek a helyükön. Sok csodát nem lehet ezzel a Noch pályával csinálni.

első épülete...jpg
 
(#68668) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68664) Válasz Nov 23, 2023
Részemről készen van "Cortina".
Engedjetek meg nekem pár gondolatot a Noch kész alapjairól, és a koffereiről.

A Noch szlogenje: "Nincs hely? Nincs idő? Van megoldás!" alapvetően jó ötlet. A megvalósítása viszont több kérdést vet fel.
1: A kész alapok - fertig Gelände - merevsége, stabilitása az nulla. Az a vékony műanyag lap, amiből ki van préselve, vagy mélyhúzva az mindennek nevezhető, csak biztos pályaalapnak nem. Ezen az sem segít, ha csinálunk neki egy léc keretet. Egy tenyérnyi helyen is képes belapulni. Egy vicc az egész.
2: Van egy jó ötlet, egy pályavezetéshez, de ezt aztán nyakonöntik mindenféle butasággal. Nézzük ezt a "Cortina-t": A belső pálya egy ovális gyakorlatilag. Képzeljétek el, hogy ezt az oválist középen megfogjuk, összenyomjuk kutacsont formára, és ennek a kutyacsontnak a két végét behajlítjuk egymás fölé. Így relatíve kis területen kapunk egy irgatmatlanul hosszú vonalat. Ez eddig jó! Csak aztán teszünk mellé egy külső oválist egy második vonatnak, és ezzel lehetetlenné tesszük egy tisztességes állomás kialakítását. Az nem állomás, hogy leteszünk egymás nyakára négy váltót az állomásépület elé. Itt is érvényes lenne az elv: a kevesebb több.
3: A Noch azt hirdeti magáról, hogy a környezet kiépítésének a szakértője. Hát, vannak kérdőjeleim! Nem is egy!
- A vasúti töltés falai mióta derékszögűek a pálya síkjához képest?
- Ezen a függőleges falon mióta nő a fű? Pláne vizszintben, merőlegesen a töltésfalra?
- Az hogyan lehet a valóságban, hogy egy alagútkapu felett, mellett úgy vezet a vasút, hogy az alagútkapu legmagasabb pontja magasabb, mint a pálya síkja?
- Hogy lehet egy olyan házban élni, ahonnan/ahová nem vezet semmilyen út, ösvény, járda? Egyáltalán, hogyan épült fel ott?

Én ezt valahogy nem így képzelem! Nem vagyok én egy Paksinuti, vagy Kisfaludy Zsolt, nagyon messze vagyok tőlük terepépítésben. De ez azért engem nagyon zavar!

Itt van a Noch hivatalos oldalán a termék.
Szerintem, tekintve a végső költségeket, ezt a 385Euro-t értelmesebben is el lehet költeni, mint egy hevenyészetten lefestett, és össze-vissza leflokkolt egyébként csupasz műanyag lapra. Ennyi pénzért nem fér bele egy szakértő cégnek, hogy a fentebb leírt kérdéseimre figyeljen? Kimondottan modellvasúti cég, nem olvastak soha semmit az eltelt évtizedek alatt?
Ez nem modellvasút, ez játékvasút. Komolytalan... De legalább drága.

kész.jpg
 
(#68669) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68668) Válasz Nov 23, 2023
Kontrasztnak:

IMG_20230819...jpg

IMG_20230825...jpg

IMG_20230901...jpg
 
(#68672) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68668) Válasz Nov 23, 2023
Sokat akar a szarka.....
Lapozás       22/22
Frissek
  2023. Dec, 02. Szo
7:15:56
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés