Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       10/10
(#66923) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66919) Válasz Szept 7, 2022
"Ugy látszik már a betonbol is ki kell lopni a cementet."
Nem. A beton (felteszem vasbeton rendszer a sínalj) több összetevőből áll, így a beton tulajdonságai nagyban változnak ezen összetevőktől. Ha tényleg, itt a gond, az utólagos elemzésekkel, mintavételek analízisével szépen ki lehet mutatni, milyen arányban, mit használtak adott betonalj elkészítéséhez.

A nem megfelelő adalékanyag használata, nagyon meg tudja változtatni a vasbeton szerkezet tulajdonságait - lásd (más nem lásd, mert nincs) pécsi magasház. IMS szerkezetek - ahol az előírt adalékot használták, ma sincs baj, ahol nem, ott bontás/alábakolás/utólagos megerősítés.
Evvan, a kémia mindenhol ott van A beton kémiailag köt, és nem kötésmintát olvasva
(#66924) etwg válasza Frankye hozzászólására (#66922) Válasz Szept 7, 2022
Nem ez az általános slamposság szerte a világban.
12 éve mi is átalakitottunk a házunkat és a környék legjobb nevü betongyárában rendeltük meg a lépcsözetet. Meg is csinálták, be is épitették, és az elsö télen a 13 lépcsöböl 3 szétfagyott meg a bejárati plato. A lépcsöket még ki tudták cserélni, de a nagy betonlapot már nem. Azota is ott a fagy nyoma. Közben már tetö alatt van, azaz viz nem éri, igy csak szépséghiba, de azért siralmas, hogy 21. Században még a betonban sem lehet megbizni.
(#66948) diginewl hozzászólása Válasz Szept 18, 2022
Érdeklődöm - talán ET Fórumtárstól -, hogy merre lelhető fel a DAMPFBAHN FRÄNKISCHE SCHWEIZ-nál is üzemben működött VT 135-ös motorvonat?
Legalsó az oladalon
Ott jelenleg wartung-ban (ez valami műhely lehet?) van, mert az egyik kereke már nagyon rossz állapotban van. Erősen gyanítom már sosem fog menni.
Van esetleg valamerre másfelé ilyen típusú motorvonat, ami nem csak kiállítva van, hanem valamikor közlekedik is?
Vagy van-e videó ezekről motorvonatokról (akár korabeli 60-70-80-as évek). Többféle mozdonyról találok videókat (br01, V100, E11), de erről csak a modellmozdonyokat hozza a youtube.
Köszönök mindenféle segítséget!
(#66949) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66948) Válasz Szept 18, 2022
Szia

pontosabb informácio kellene, mert a VT135-snek több verzioja ( a pont utáni sorozatszáma) volt.
Pl. a itt a
VT135.5-s sorozat listája.

Konkréten rá lehet kersni, melyik létezik még és hol van.

Itt meg a másik verzio (MAN Nürnberg / Busch Bautzen)

VT 135.0

Annyira nem vagyok képben igy csak konkrétan lehetne rákeresni. A V135.0 bol csak kevés maradt ( a wiki szerint csak 2) .
Amit te találtál az valoban föjavitáson esik át és ujra üzemképes lesz
(#66951) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66949) Válasz Szept 18, 2022
Írta: Legalsó az oladalon

Klikk rá:

Ott meg a Dieseltriebwagen VT 135 069 szerepel.
(#66952) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66951) Válasz Szept 18, 2022
Az javitoban van. Teljes felujitást kap.
(#66953) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66949) Válasz Szept 18, 2022
Ezen cikk miatt aggódom szegényke miatt:
Gyűjtés a mozdonyért

Ez a mozdonyról a videó.

VT 135 069
DR 135 061 ... 132 Ezek azok a típusok.
Ilyenekről alig találni filmet is.
(#66954) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66953) Válasz Szept 18, 2022
Amennyiben stimmel a cikk, a jármü benne van a hivatalos mozgo müemlék regiszterben, akkor egészen biztos, hogy lesz majd megoldás szerezni 4 uj kereket. Nyilván privát adomány is kell, de 20 ezer euro nem nagy tétel egy akkora országban és annyi vasutbarát között, föleg ha ez az egyetlen létezö jármü abbol a tipusbol.
Ráadásul ahogy látom egy meglehetösen gazdag nagy egyletröl van szo 4 gözmozdonnyal, egy akkus motorvonattal, 4 diesel mozdonnyal meg a VT135.069. Azonkivül még van egy sereg vagonjuk is, és a fél évig rendszeres muzeumvasuti forgalmat szerveznek. Egy ekkora vállalkozásban a 20000 euro nem lehet tul nagy tétel ( csak gondold meg mennyit költhetnek üzemanyagra stb.). Legfeljebb elcserélnek valamit a 4 kerékért.
Azt azért nem egészen értem, hogy nem találtak használhato kereket, ezekböl meg hasonlo jármüvekböl több mint ezer volt a német vasuton. Nem tudom, annyira nem ismerem ezeket a jármüveket. Lehet, hogy ezen valami különleges kivitelü kerék van, biztos vagyok benne, hogy lesz uj.
(#66956) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66954) Válasz Szept 19, 2022
A cikk stimmel, a körülmény nem.
Ahogy Írtad:
Idézet:
„Azt azért nem egészen értem, hogy nem találtak használhato kereket, ezekböl meg hasonlo jármüvekböl több mint ezer volt a német vasuton.”
Az összeg amit gyűjtenek, már megbocs, de tényleg nem vészes - főleg az ottani anyagi körülményeket figyelembe véve. Amit nem értek, miért ők akarják megcsinálni, amikor rengeteg van ebből Némethonban. Mindegy, reméljük egyszer csak elkészül. Ha ismét működni fog megpróbálunk oda eljutni valahogy egyszer.

Az a furcsa, hogy videókat sem találok erről a sorozatról. Annyi régi DR film van fenn Youtobe-on, ezekről meg semmi.
DR 135 061 ... 132
(#66957) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66956) Válasz Szept 19, 2022
Lehet, hogy azért nem találsz filmet, mert mégsem volt annyira érdekes a motorkocsi, vagy akkoriban a DR-nél nem igen vették jo néven a fényképeszeket, filmeseket a vasuton, video meg még nem is volt. Nem tudom meddig volt rendes üzemben. Vagy nem ugy van fenn a youtubon, hogy szám szerint rátalálj.

Hogy miért akarják maguk megcsinálni az egy más kérdés. Lehet, hogy megvan hozzá a mühely a szakértelem meg az akarat. Vagy tényleg valami egyedi konstrukcio amit profi cégek nem igen vállalnak.
Nem néztem utána, de lehet, hogy a nagy sorozatban készült V135.5 - ös tengelyei, kerekei nem passzolnak, igy nincs nagyon más választás mint legyártatni. Az ilyen klubok nem igen rendelkeznek öntödével, ami még garanciát is adna az öntvényre, igy nem igen lehet csak ugy kereket öntögetni..
(#66962) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66957) Válasz Szept 20, 2022
Nem tudom miért nincs róla film. A DDR korból több ff és színes film is fenn van a youtube-on. Van mindenféle gőzös, meg dízel, stb, de ez nincs. Próbáltam keresni verbrennungtriebwagenre, meg hasonlók, de az típus nem volt sehol.
Azért furcsállom, mert a Sachsenmodelle valamikor a 2000-es években kiadott ezekből a motorkocsikból (pl: DRG/DR/CSD/PKP/DB/RTB) egy csomó variációt. Sőt kis szériásban a fränkische schweiz dampfbahn modelljét is kiadták. KÉP róla - ez van most javítás alatt.

Ezután, úgy jó tíz évvel a Tillig ugyanezen az alapon ismét kiadott egy csomó festési variánssal ilyen motorvonatot, és mellékkocsit is. És most idén (inkább jövőre) megint kijön a Tillig a DRIII-os motorvonat szettel.
Tillig oldala

Ebből nekem nem az jön át, hogy azért ez nem lehetett annyira ritka típus.
(#66963) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66962) Válasz Szept 20, 2022
Egy kicsit utánnaolvasva érdekes dolgok derülnek ki. Ebböl a tipusbol 50 valahány létezett. A sorozatgyártás 50 egységre szolt, de vagy 10 prototipus volt, de abbol csak 4 került a DRG/DR/DB-hez. A 069-s pl nem. Ennek ellenére sok szöveg egy nagy sorozatrol beszél egy akkora vasuton mint a DR+DB.
Szoval mindössze 54 egység volt, meg néhány a magánvasutaknál, kis vicinálisokon.
A DB VT70.9-s sorszámmal vezette öket.
Valoban alig van film ezekröl, mert talán már a DR idökben sem voltak tul jo állapotban és nagyban nyomták az ujabb jármüveket. Ráadásul a VT135 sorozat több mint 1 tucat különféle sinibuszt jelentett, és a többiröl sincs sok felvétel, pedig voltak köztük elég érdekes egyedek. Persze ritkán jártak nagyobb pályaudvarokra igy nem igen voltal reflektorfényben. A másik korabeli sinibusz, ami még déli szomszédainknál is elöfordult, talán több mint 1000 darabos sorozat volt és Szegedre is bejárt.
(#66964) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66963) Válasz Szept 20, 2022
A másik korabeli sinibusz, ami még déli szomszédainknál is elöfordult, talán több mint 1000 darabos sorozat volt és Szegedre is bejárt.
Sinobusz (Šinobus / Шинобус) annak a neve a volt Jugoszláv államokban.

000000000000...jpg
 
(#66965) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66963) Válasz Szept 21, 2022
Köszönöm! Ezek szerint ez egy terv volt, csak túllépett rajta az idő.

Nem baj, modellben jól néz ki. Az áramszedése meg kiváló, az egyik hajtott tengelye tud jobb/balra billenni, így nagyon stabilan át tud menni váltókon is.
(#66966) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66963) Válasz Szept 21, 2022
Hopp-hopp...
A VT135 az nem háború előtti konstrukció?
Amiről még írtál, ami a Jugoszláviában is használatban volt, az meg a háború utáni VT98 (Rote Brummer).
Vagy tévedek?
(#66968) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66966) Válasz Szept 21, 2022
De az, éppen ezért nem volt annyira közismert, mert a haboru elötti utolso években született ( ha jol emlékszem 1937ben).
A háborut sem élte tul mind, és már jo 10 évesek voltak, amikor ujra tömegesen üzembe lettek ujra helyezve. A gyartoik többnyire porban hevertek, igy alig lehetett utánpotlás meg alkatrész.
Ezért kellett egy uj beszerzést inditani VT 98 és társai a DR-él is ( TT modell), amik nagy sorozatokban kinyomták ezeket a járgányokat a reflektorfényböl. Ha valamelyik modellgyár nem vette volna öket elö talán már el is feledtük volna, és aligha rágodnánk itt ezen a témán.
(#66969) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66965) Válasz Szept 21, 2022
Nem terv volt, mert ahogy irtam több, mint 50 darab készült abbol a tipusbol ami a PIKO modell, csak éppen a háborura készült el, és valoszinü az szakitotta meg a karrierjét.
Amugy ha belegondolsz a MAVnak mennyi BZmotja volt/van pedig a mi hálozatunk legalább tizszer kisebb. Akkor mit jelenthet egy akkora hálozatnak mint a német ( akkoriban még a keletporosz területek - Königsberg - is oda tartoztak) egy 50 darabos sorozat?
Egy gombostü a szénakazalban.
(#66970) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66968) Válasz Szept 21, 2022
Akkor csak a többieknek a tisztán látás kedvéért:

- Van a háború előtti/alatti motorkocsi a VT135 (és összes változata).
- Van az NSZK DB-nél a már az '50-es években elkezdett könnyű motorkocsi a VT98 (Rothe Brummer).
- Van az NDK éra alatti DR-nél a VT2.09, később BR171, vagyis a Ferkeltaxe (Malactaxi).

Azonos célra készült motorkocsik, de nem azonos időben.
(#66972) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66969) Válasz Szept 22, 2022
Ezek szerint a modellgyártóknak tetszett ez a típus meg ennyire, mert nemcsak H0-ban, hanem TT-ben (Kres) is gyártott belőle többféle variációt.
(#66974) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66972) Válasz Szept 22, 2022
Hát igen, ez eléggé gyakran elöfordul a modellgyárakkal. Régen alapelmélet volt, hogy olyat hozzanak ki amit a konkurrencia még nem gyártott.
Ma meg mindenki azon verekszik, ki tudja ugyanazt a modellt korábban piacra dobni.
(#66975) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#66972) Válasz Szept 22, 2022
Szerintem sokat nyom a latban az is, hogy egy relatíve egyszerű formaterv, a magas padló miatt könnyű hozzá megcsinálni a gépészeti részt, és a méretei tökéletesen megfelelnek egy otthoni "Klein- und Nebenbahnen der DR" hangulatú terepasztalhoz. Versenyezni meg azon lehet, hogy melyik modellgyár mennyi letörhe... izé, felszerelhető mütyürt ad hozzá
(#66976) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66975) Válasz Szept 22, 2022
Ebben tökéletesen igazad van. Ilyen kis jármüvek sokkal élethübbek még a nagy házi terepasztalon is mint a mai modern kinyujtott colásdobozok.
(#66977) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66976) Válasz Szept 23, 2022
Pont aról beszáltünk a kisebbik fiammal, hogy ebből a nagy tervből igazából a pirossal keretezett részt érdemes megépíteni.

séma2.jpg
 
(#66978) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66977) Válasz Szept 23, 2022
Piko Pályatervek 41. terv "Fehér pályarész"

000000000000...jpg
 
(#66979) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66977) Válasz Szept 23, 2022
Gondolom azt észrevettétek, hogy a pályaterv és az összeépítési rajz között van egy kis eltérés:
- Jobb oldalán a pályának a híd alatt nincs nyiltvonali iparvágány kiágazása. Lehetetlenség lenne megépíteni.
(#66980) róbertke hozzászólása Válasz Szept 24, 2022
DR III. korszakos mellékvonali vonatösszeállításhoz egy kép.

000000000000...jpg
 
(#66981) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#66980) Válasz Szept 24, 2022
Az "indexes" DR-es fórumban úgy vettem észre, hogy szinte bármit-bármivel összekapcsolhatok, akkor sem nyúlok nagyon mellé, ha kb egy korszakban voltak.... Szinte minden variáció ment.
(#66982) etwg hozzászólása Válasz Szept 25, 2022

Google fénykép.

Vajon hol van a vonat maradéka?



7CB9D210-30A...jpeg
 
(#66983) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66982) Válasz Szept 25, 2022
Most építik, csak a motoros rész futópróbázott
(#66984) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66983) Válasz Szept 25, 2022
Hát egy alvázon biztos David Copperfield vezette...
Lapozás       10/10
Frissek
  2022. Okt, 03. Hé
10:01:25
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés