Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       8/8
(#60109) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#60108) Válasz Júl 31, 2018
(#60110) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#60109) Válasz Júl 31, 2018
Igen, így valóban jobb... Köszi!
(#60249) novakerno hozzászólása Válasz Szept 6, 2018
Kedves nagyvasútban jártas topiktársak. Többször nézegetek a youtube-on vasutas videókat és a kínai, gőzmozdonyos videókon tűnt fel egy számomra érdekes jelenség. A nyilt pályán, még az állomás előtt, menet közben ürítette a parazsat (salakot) a mozdonyból. Ez rendszeresen visszatérő jelenet a kínai videókon. A mellékelt videón az állomáson a körüljárás után a mozdony visszament a nyílt pályára, megállt és újból ürített. Ami még furcsább, hogy a vonat érkezése előtt valamit vödörbe gyűjtöttek a sínek közül (ez kb. 1 percnél látszik.). Ott ez lenne a bevált módszer a salakozásra. És mit gyűjtenek gondosan vödörbe? Bővebben: Link A második videón az látszik kb. 1perc 30-nál, hogy a mozdony majdnem a váltóra ürít, utána pedig jól látható, hogy az asszonyok valamit válogatnak a salakból.Bővebben: Link
Ha valaki tudja ezekre a választ nagyon megköszönném és érdeklődve várom.
Üdv: Ernő
(#60251) sunocske válasza novakerno hozzászólására (#60249) Válasz Szept 6, 2018
Kínában elég nagy a szegénység. Gyanítom, hogy a rostélyon áthulló, nem teljesen elégett széndarabokat gyűjtik össze.
(#60252) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#60249) Válasz Szept 7, 2018
Hajdanában a világ "boldogabbik" (?) felén, azaz Kínától nyugatabbra, amikor még a gőzösök e helyütt is nagy számban jártak, és a "fűtőház" elnevezés is utalt a tényleges funkciójára, a gőzösök számára kijelöltek egy vágányt, amelyet kifejezetten salakolásra használtak. (Ha igaz, akkor talán még akna is volt alatta, amelyet rendszeresen tisztítottak-ürítettek.)
A szorgos kezű asszonyok pedig vélhetően - ahogy sunocske is írta - az el nem égett szenet válogatják.
(#60253) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#60252) Válasz Szept 7, 2018
Igen, annak idején nálunk is ez volt a szokás a Fűtőházaknál, hogy beállás előtt a salakolóaknába űrítették az ízzó szenet. De ugye a kényszer nálunk is nagy úr volt, mert előfordult főleg a 2. világháború alatt és után, hogy települések bakterházai előtt a nyílt pályán is salakolt a mozdonyszemélyzet. Az már az emberiesség csúcsa volt, ha a mozdony személyzet a lent várakozók elé zúdított egy-két szívlapátnyi szenet.
(#60261) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#60253) Válasz Szept 12, 2018
Egyszer láttam az interneten egy német plakátot, amelynek felirata szerint a mozdonyról lepotyogó szén a vasúté, tehát nem ér hazavinni. Persze most világért sem találom, illetve a pontos megszövegezésre sem emlékszem.
(#60270) novakerno hozzászólása Válasz Szept 22, 2018
Kedves Sünöcske és nagyvasutas topiktársak!!

Szeretem nézegetni a youtubon a különböző országok vasútjait és tájait, és eközben sokszor fedezek fel olyasmit, ami a magyar (vagy európai) vasutaktól nagyon eltérő megoldás. Tudnod kell, hogy én nem vagyok vasutas (villamosmérnök vagyok), csak érdekel a vasút, mint egy komplex műszaki berendezés.
Ennyi bevezető után rátérnék a tárgyra. Ennek a videónak a végén (kb. az utolsó fél percben), amikor a vonat kihalad az állomásról, az útátjáró után vettem észre egy furcsaságot. Bővebben: Link A sínpár jobboldalán, a külső oldalon van egy harmadik sínszál. A vágány mellett közvetlenül egy mély árok. Gondolom ez kisiklás esetén védi a kereket és a töltésen tartja a kocsit. De miért a külső oldalra teszik a kereket vezető sínszálat? Miért jobb ez, mint amit nálunk alkalmaznak, ti., hogy a sínpár belső oldalán van egy harmadik sínszál, ami szükség esetén megvezeti a kereket. Egyébként ezt a megoldást több kínai (ázsiai) videón is felfedeztem.

Előre is köszönöm, üdv: Ernő
(#60271) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
lehet, hogy csak egyszerűen síncsere volt és otthagyták.
(#60272) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#60271) Válasz Szept 22, 2018
Kedves Róbertke!
A videóból látszik, hogy biztosan nem, mert ugyanúgy ahogy a belső terelősín végei ferdére vannak kialakítva, itt is ugyanez látható. És hasonló kialakítás látszik a többi videón is. Arról nem beszélve, hogy gondosan, párhuzamosan van letéve.
(#60274) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
Kimásoltam a videóból néhány képet, hogy jobban érthető legyen mire gondolok. Itt teljesen jól látszik a külső, vezetés céljából lerakott sín. Remélem valaki tud erre magyarázatot adni. Előre is köszi: Ernő

sin1m.jpg

sin2m.jpg

sin3m.jpg
 
(#60275) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60270) Válasz Szept 22, 2018
Ez még hozzá tartozik.

sin4m.jpg
 
(#60276) Gabi válasza novakerno hozzászólására (#60275) Válasz Szept 22, 2018
Nem értek hozzá, és lehet, hogy rosszul is látom, de nekem elég távolinak tűnik a távolság az aktív sínszáltól, illetve nem látom a rögzítettségüket. Szerintem ezek simán otthagyott sín darabok.
(#60277) somitomi válasza novakerno hozzászólására (#60275) Válasz Szept 22, 2018
Lehet rosszul emlékszem, de mintha a csepeli HÉV egyes szakaszain is lenne így lerakott terelősín.
Lapozás       8/8
Frissek
  2018. Nov, 16. Pé
19:02:44
  Jelenleg 29 fő olvassa az oldalt
Hirdetés