Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       9/9
(#66415) Frankye válasza etwg hozzászólására (#66412) Válasz Máj 11, 2022
Ahogyan hajdani forgalom tanárnőm fogalmazott: a vasúton egy ember még szándékosan sem tud balesetet okozni. (Persze ez egy erősen kisrarkított megfogalmazás, de jól tükrözi a vasút biztonságosságát.)
(#66447) etwg hozzászólása Válasz Máj 26, 2022
Unatkozo vasutépitöknek ilyen kijárat is összejött egy metroállomásbol, Belgiumban. Még szerencse, hogy a jo 20 éve elkészült metrovonalat állomásokkal, mozgolépcsökkel kasszákkal soha sem helyezték üzembe ( mire elkészült a metro, kihalt a város), igy csak az utokor gondolkodhat mit is akartak elérni az ilyen vágányvezetéssel. ( netalán a városnegyed határán baloldali a forgalom?).
A városka neve Charleloi, és soha nem volt 350000 több lakosa. Eredetileg 8 (!) metrovonalat terveztek, amiböl 1,5 üzemel, egy másik meg készen rohad évtizedek ota.

1032FD12-B0D...jpeg
 
(#66448) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66447) Válasz Máj 27, 2022
What???!!!
"soha sem helyezték üzembe"
Megépült, és nem használják? Ekkora gazdagságot!!! Hihetetlen.
(#66451) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66448) Válasz Máj 27, 2022
Hát igen ilyesmit csak brüsszeli EU ablakai alatt lehet müvelni. Soha nem járt azokon a sineken más mint a vasutépitök járgányai.
Nem igen hallottam, hogy bárki ellen bármilyen eljárás indult volna, pedig egészen biztos, hogy milliárdok lettek eltüntetve.
(#66461) etwg válasza etwg hozzászólására (#66451) Válasz Máj 29, 2022
Közben sikerült kideriteni ennek a kacifántos vonalvezetésnek az okát. Belgium két nagy nemzet országa, akik alapbol utálják egymást, és a belga király ugy uralkodik, mint a jo két gyerekes apa, ha az egyiknek vesz biciklit akkor a másiknak is kell. Igy jo belga szokás a vallonoknak meg a flamandoknak is saját közlekedési vállalata van, és a nagyobb városokban pontosan felosztják ki hol müködhet. A két rendszer alapbol sehol sem kompatibilis, az egyik egyirányu villamosokat használ a másik meg kétirányuakat. Nos a charleroii metro, gyakorlatilag földalatti villamos rendszer, mert a pálya nagy része az utca szintjén van. A baj akkor lett amikor megépült a két “metro vonal”, mert a belga politika elöirta, hogy mind a 2 társaság köteles használni majd a vonalakat. A gond az lett, hogy a földalatti részen a peron a vágányok között van. Mig az utcán a jármüvek jobb oldalán. Ez természetesen gond az egyirányu jármüveknek, hiszen azoknak csak a jobb oldalon vannak ajtajai. Ezen 10 évig osztozkodtak, majd a sok lehetöségböl a képen látott megoldást hozták ki. Ez el is készült 1990-ben és azota kallodik az egész metrovonal.

E506526B-D97...jpeg
 
(#66462) etwg hozzászólása Válasz Máj 29, 2022
Egy kis video ( a YT miatt össze kellett nyomni 12 percre) egy nagy különlegességről. Egy 750 mm nyomtávu fogaskereküről a Peloponzeszosz félszigetröl. A vona hossza 22,3 km az ut majdenm 1 ora amit a videon egy különleges perspektivából rögzitettem. A vonal 700 m szintkülönbséget küzd le.

Diakoptotol-Kalavrytáig.
(#66466) diginewl válasza etwg hozzászólására (#66462) Válasz Máj 31, 2022
Nagyon jó! Köszönöm! Igaz hang nélkül néztem.
"Tujázott" egyet a kamera
Nem féltél, hogy útközben leesik?

Érdekes, hogy útközben ott van fogaskerekű pálya, ahol szükséges.
(#66467) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66466) Válasz Máj 31, 2022
Kösz, a kamerák és rögzitéseik már ki lettek probálva. Itt sokkal inkább azzal volt gondom, hogy nem tudtam mindent rendesen elökésziteni a helyhiány miatt ( az autobuszban ahol a cuccaim voltak).
Igen 3 fogasszakasz van a 22,3 km hosszu pályán, és jobb lett volna, ha lefelé menetben filmeztem volna ( a Nap miatt), de arra meg rosszabbak voltak a feltételek.

(#66482) diginewl hozzászólása Válasz Jún 4, 2022
Tegnap vártunk a legkisebb lányunkra a pécsi Vasútállomáson. Meglepődve láttam, hogy a pályaudvar végén levő fordítókorongot ma is használják. Nagyon jó volt látni, ahogy szépen ráállt a csörgő, fordult, és beállt a körfűtőház elejébe.
Érdekes volt, nem láttam még mozdonyt fordítókorongon fordulni rendes vasútüzemben.
(#66484) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#66482) Válasz Jún 4, 2022
Régebben, amikor az M40-es Púposok jártak Nagykanizsáról, rendszeresen forgatták a vezérek a mozdonyaikat. Volt aki rövid orral előre szeretett menni, de volt aki hosszú orral.
(#66491) etwg hozzászólása Válasz Jún 5, 2022
Más, most kép nélkül. Görögország fövárosában több mint 3 millio ember él, de valahogy nem sikerült összehozniuk még egy megfelelö pályaudvart sem. A Larissa állomást ami a városközpontban van, vagy 20 éve felszántották, hogy majd uj vágányokat épitenek ( akkor még Ganz és német motorvonatok pihentek ott, igaz, hogy csak napi 2-3 vonat volt).
Nos abbol elkészült a hatalmas terület közepén 2 peron és 4 vágány. Az egyikhez a távolsági vonatok állnak be a másikhoz a 30 percenként közlekedö városi vasut jármüvei. S hogy az élet ne legyen tul egyszerü, az állomás elött van egy metrolejáro is, ahol elöször 7 lépcsöt kell felfelé menni az utcaszintröl, majd elég sokat le az aluljároba. Körbejártuk, hogy vajon miért kell elöbb 7 lépcsöt felfelé menni, majd ugyannyit le, és onnan folytatni a lépcsözést a mélybe, nem sikerült kideriteni, nincs a lépcsök alatt semmi, de még ajto vagy hasonlo valami sem, ami indokolná ezt a lábtornát. Rossz nyelvek szerint az az állomás pallérjának a mauzoleuma...
Van egy lift is, csak ahhoz nem férni az utcárol.
(#66611) etwg hozzászólása Válasz Jún 21, 2022
Egy érdekesség.
Ilyen forditokorong sincs nagyon máshol a világon, mint Neuenmarktban. Ma már egy szép muzeum, de továbbra is müködöképes a forditokorong.

263BE644-765...jpeg
 
(#66612) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#66611) Válasz Jún 21, 2022
Szerintem, aki ezt tervezte, annak van otthon egy szűkös helyen épített terepasztala...
(#66613) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#66612) Válasz Jún 21, 2022
100 éve is voltak helyproblémák..
(#66614) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66611) Válasz Jún 21, 2022
Zseni volt aki ezt megtervezte.
(#66615) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66614) Válasz Jún 21, 2022
És ragyogó ötlet, hogyan lehet relatíve kis helyen megvalósítani egy ilyen fűtőházat odahaza, a terepasztalon.
(#66616) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66615) Válasz Sze, 8:36
Azért a látszat kicsit csal, már ami a méreteket illeti. Minden mozdonyforditonak az alapjellemzöje a hid hossza, ami ugye a fordithato mozdonyok méretét korlátozza. Pl egy 24 m-s hid normális esetben egy 24 m-s átméröjü gödröt igényel.
A képen láthato konstrukciora ez viszont nem áll fenn, hiszen itt a hid szintén 24 m hosszu, de a királycsap nem a hid közepén van, hanem kb 1/3-ban. Ebböl kifolyolag a hid egyik fele 16 m hosszu a másik meg 8. Igy a gödör átméröje sem 24 m hanem 32 (2x16). ( az a kisebbik szegmens meg csak ennek a fele, azaz 2x8=16 m átméröjü.).
(#66617) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#66616) Válasz Sze, 11:42
Viszont a gödörhöz legközelebbi vágány űrszelvénye nem 24, hanem csak 16 méterre lehet a közepétől, ráadásul a két kijárati vágány elég kis szögben áll hozzá, ami további előny lehet.
Emellett mindenképpen tolatnia kell a mozdonynak, mert nem tud a hídon "átmenni".
(#66618) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66616) Válasz Sze, 12:44
Csak arra gondoltam, hogy egy házi pályán a fordítókorongot valahova "elteszik", ami viszi a helyet. Viszont a képen látható elrendezéssel amellett, hogy valósághű is lehet) kvázi integrálva van az állomásba.
(#66619) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#66617) Válasz Sze, 20:40
Valoban némi helyet sporolnak meg (24 m-s hidnál kb 64 nm-t), amit meglehetös bonyolultsággal váltanak ki. A modellben még rosszabb lenne a helyzet, hiszen 32 m átméröjü fél gödröt kell ásni a 24 m helyett. És ha még a fütöház elé a nálunk szokásos külsö állást is biztositani kell akkor már tekintélyes lesz a helyigény.
(#66620) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66616) Válasz Csü, 12:53
Szegmens váltó is milyen jól bevált helytakarékos ötlet volt.
(#66621) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66620) Válasz Csü, 12:58
Csak meglehetösen veszélyes volt az üzem és drága.
(#66628) etwg hozzászólása Válasz Hé, 19:55
Na mi van a képen?

Ha majd kitaláljuk, akkor felmerülnek ujabb kérdések is...

93ACA940-804...jpeg
 
Lapozás       9/9
Frissek
  2022. Jún, 28. Kedd
4:59:54
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés