Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       24/24
(#65215) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65213) Válasz Aug 30, 2021
Sajnos egy lényeges dolog hiányzik a videobol, hogy milyen anyagbol vannak a kerekek. Az Athearn kétfajta kerekeket használt. A korábbi modellek (kb 1995-ig) szinterezett anyagbol voltak, később már nem emlékszem vagy nikkelezték a préselt anyagot vagy sárgazézből voltak és nikkelezve. ( sok europai gyár használ ilyen technologiát).
Nos a videoban egyik változatra sem igen jo amit mutatnak. A szinterezett kerék alaphibája, hogy a felület kismillio lyukat tartalmaz ( gyakoraltilag egy fémszivacshoz hasonlit az anyag), ami alapvetően szedi fel a koszt és ragad be a lyukakba. Azt onnan igy nem lehet eltávolitani és továbbra is fogja a kerék gyüjteni a koszt. Ráadásul az anyag aránylag puha igy minden szikra egy ujabb lyukat, mikrokrátert váj a felületbe.
Az ujabb nikkelezett felületű kerekeknél hasonlo a helyzet mint a régebbi U kalapos bádog sinekkel. Ha megsérül a nikkelezett felület és kilatszik a sárgaréz, akkor a kerék kuka, mert a sárgarézre is ragad a kosz és a szikra krátereket üt a felületbe és ugyanaz lesz mint a szinterezett kerékanyaggal.
A néhai NSWL gyártott nagyon jo Athearn kerekeket, azokkal nem volt soha gond. A nikkelezett felület nagyon kemény volt és nem kopott le. (A klubban több ilyen kerekekkel feljavitott Athearn mozdony működik már évtizedek ota. Tegnap beszéltem a mozdonyok tulajdonosával, már nincs egy mozdonya sem eredeti kerekekkel).
(#65216) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65215) Válasz Aug 30, 2021
(#65217) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65216) Válasz Aug 30, 2021
Sajnálatos modon nem tudjuk milyen anyagbol vannak.
(#65218) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65217) Válasz Aug 30, 2021
Semmi baj, majd úgy lesz megoldva, ahogyan a Miniversumban csinálták: - A mozdony mögötti kocsi(k) szedi(k) az áramot a sínből, azt kábelen keresztűl cuppantja a delejt.
Már meg is érkezett a BN tartálykocsi a haverhoz. Hasonlóan fog kinézni a BN GP38 párosom ...

000000000000...jpg
 
(#65220) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65218) Válasz Aug 30, 2021
Szerintem ezt ne tedd, akkor inkább szerezz jo minőségű kerekeket. Az Athearn mozdonyok a megbizhatobbak közé tartoznak, nem kell öket igy lebutitani. Lehet, hogy valamelyik europai gyár kerekei is passzolnak. Az áramszedés is megoldhato..
(#65222) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#65218) Válasz Aug 31, 2021
Buta kérdés, de itt a tartálykocsinak az (is) a szerepe, hogy üzemanyag-utánpótlást biztosítson a mozdonynak? Vagyis, hogy ne kelljen útközben tankolnia (mert nincs megfelelő állomás, időveszteség, drága az üzemanyag a konkurenciánál, stb...)?
(#65223) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#65222) Válasz Aug 31, 2021
Eltaláltad!
Tökéletesen az a feladata amit leírtál - menjen végig A-tól B-ig a lehető legkisebb időveszteséggel, költségkíméléssel. Ezzel a tartállyal útközben úgy tankolt, hogy a megállás után motor leállt és áttöltött magának újra indulásig amennyit csak lehetett. Időnyereség: Nem kellett a vonatról lejárni, idegen vasút kútjánál sorba állni. Megtakarítás: - Ha nem volt a BN "puszipajtás", akkor igencsak drágán kapott üzemanyagot, meg mindig a sorvégére lökték. A közben felmerült állomási vágányhasználati díjról már említést sem teszek .
Amit a lenti képen látunk: BN 3107 + BNFT 24 (+ 19.000 gallon ü.a.)
(#65226) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#65223) Válasz Szept 2, 2021
Ezt manapság tankerrel oldják meg, megrendelik a kamiont az állomásra, ami aztán ott vár a pálya mellett, mire a vonat odaér. Nem kell leakasztani se, csak a tömlő két végét a megfelelő helyre csatlakoztatni

Még személyvonatnál is működik
(#65227) etwg válasza sunocske hozzászólására (#65226) Válasz Szept 2, 2021
Meg hat az öt mozdony közül, legalább egyben van némi üzemanyag..
(#65228) Frankye válasza etwg hozzászólására (#65227) Válasz Szept 2, 2021
Amúgy nem is értem. A légi közlekedésben már megoldották a "menet közben tankolás"-t, a vasúton miért nem?
(#65229) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#65228) Válasz Szept 2, 2021
A villanymozdonyoknál megoldották...
(#65230) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65228) Válasz Szept 2, 2021
Mert minek?

Azokon akkora tartályok vannak, hogy azzal egészen biztos el lehet jutni a kitüzött pontra.
Amugy az amcsik mozdonymotorjai éjjel nappal járnak, ( szerintem az inditás elég zürös és igy inkább le sem állitják a motorokat). Egyszer, azt hiszem Colorado Springsben laktam közel az egyik pályaudvarhoz. Ott voltak olyan napok, hogy 5 mozdony összekapcsolva, de járo motorral állt vonat nélkül reggel négy meg este 10 ora között (tavasszal). A kompresszor kb 10 percenként szépen felfujta a légtartályt, ilyenkor egy kicsit gázt adott valamelyik Dash-9 mozdony motorja.
A tehervonatok sem mennek egy mozdonycsoporttal több mint 8 orát, arra meg untig elég az üzemanyag, söt a 8 ora alatt is többször állnak.
A személyvonat meg detto, ott meg inkább az a zür, hogy utközben nincs „baráti“ mozdonytelep, ahova el lehetne menni tankolni, igy az Amtraknak magának kell megoldania az üzemanyagfelvételt a peronon.
S nemcsak a mozdonyokat kell ilyenkor feltölteni hanem a vagonokat is. Szinte egy megszállo hadseregnek néz ki az a konvoj, amikor egy Amtrak távolsági vonat megáll valamelyik nagyobb állomáson. Minden jármühöz minimum 3 ilyen tartálykocsi megy, az egyik az üzemanyagot hozza ( a kocsikon egy kis dieselgenerator adja az áramot a fedélzeti vilagitáshoz stb meg a klimaberendezéshez. A másik teherauto a vizet hozza a harmadik üriti a WC-t további két teherauto viszi el a szemetet és hozza a friss árut az automatákba vagy a büffébe meg a szeméyzet számára az agynemüt stb.
Ha meg csak a kocsik várnak a transzkontinentális vonatra ( nem ritka a 6-12 orás késés sem) akkor még egy áramfejlesztö kocsi is kivonul, hogy ne a fedélzeti motorokkal csináljanak villanyt a kocsikban. Szoval hasonlit a vidéki cirkuszhoz a nagy esemény, amikor megérkezik egy ilyen vonat.
(#65231) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#65226) Válasz Szept 2, 2021
Amit te írsz, az csak a képen szereplő Amtrak -nél működik ahogyan etwg leírta. UP, CP, CN, BNSF továbbra is csinálja a vasúti tartályozást, csak már gázzal.
(#65233) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#65229) Válasz Szept 3, 2021
Idézet:
„A villanymozdonyoknál megoldották...
És tényleg...
(#65234) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#65231) Válasz Szept 3, 2021
Hát nem tudom. Még 2019-ből is láttam fényképeket ilyen "útszéli" tankolásról, és egy amcsi fórumban is előkerült egy pár hónapja a téma, és ott is megemlítették, hogy elég gyakran folyamodnak ehhez a módszerhez a "nagyok" is (meg egy rakat shortline, de ott szerintem inkább az van, hogy egyszerűbb autóból tankolni, mint egy üzemanyagkutat fenntartani).

2019-es kép
(#65235) etwg válasza sunocske hozzászólására (#65234) Válasz Szept 3, 2021
Nagyon valoszinü, hogy Amerikában ez teljesen mindegy, és valoban a sok helyi vasutnak ( shortline ) nem éri meg fenntartani a töltö állomásokat meg a mozdonytelepeket, odavinni az üzemanyagot meg nem probléma. A furcsaság csak abban volt, ha ezt a peronon teszik, ahol személyforgalom van..
( nálunk is ki szokták vinni a mezögazdaságban az üzemanyagot a földekre, és nem biztos, hogy egy kombájn beférne valamelyik benzinkutra...
(#65236) sunocske válasza etwg hozzászólására (#65235) Válasz Szept 3, 2021
Ja, hogy úgy!

Én feltétlenül arra gondoltam, hogy a peronra áll be a tanker.
(#65237) etwg válasza sunocske hozzászólására (#65236) Válasz Szept 3, 2021
Amit én láttam ezek az autok mindig a vonat másik oldalán voltak, azaz nem ott, ahol az utazoközönség volt. Azon a képen ( talán Sacramento) viszont olyan a fejállomás, ahol a vonatot autokkal csak egy oldalrol lehet megközeliteni. Itt sincs kizárva, hogy az utazoközönséget addig nem engedik a vonathoz, amig a helyi személyzet nem fejezi be a feltöltéseket.
(#65259) róbertke hozzászólása Válasz Szept 7, 2021
LNG (liquified natural gas) units BN 7149, BN 7890 and BNGT 101 with a set of BN coal cars. Glendive MT. April 24, 1995.

A 7890 és a 7149-es tandem - a nagy képen - egy 20 000 gallon cseppfolyós földgázt /LNG/ mint tüzelőanyagot használ a 1600 mérföldes/ 2560 Km szenes útvonalon, és minden alkalommal feltöltést végeznek a félúton elhelyezkedő tüzelőanyag-ellátó állomáson. A mozdonypárok 800 mérföldes tartománya messze meghaladja a 80-100 mérföldet, amely a sűritet földgázzal /CNG/ töltött azonos méretű tartálykocsi biztosítana. Az LNG - BNGT101 kívülről úgy néz ki mint egy dízel üzemanyag tartály, de valójában egy rozsdamentes acélból készült dupla falú hűtőtartály, amely akár -130 Celsius fokos hűtést is képes tárolni 14 napig.

000000000000...jpg
 
(#65299) róbertke hozzászólása Válasz Kedd, 3:37
Kedvenc kisvasútam New York mellett
"Still Cutting The Mustard" Adirondack Railroad
https://www.youtube.com/watch?v=1xUC87wagWs

000000000000...jpg

000000000001.JPG
 
(#65319) róbertke hozzászólása Válasz Szo, 8:41
CR (Conrail) Gondola - World Famous Horseshoe Curve - Altoona, Pennsylvania, USA - NS patkóban

000000000000...jpg

000000000001.JPG
 
(#65320) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65319) Válasz Szo, 11:39
Itt meg néhány modellkép. Az egyik barátom tengelymániája. A kocsiknak minimum 8 tengelyeseknek kell lenniük.


4847A8DC-4B3...jpeg

E31F135E-D21...jpeg
 
(#65321) róbertke hozzászólása Válasz Szo, 14:45
Ha jól tudom az Amcsi kocsik közül ez az egyik legnagyobb nagy-darabszámban használt kocsi.
6tg fedett autószállító.

000000000000...jpg
 
Lapozás       24/24
Frissek
  2021. Szept, 26. Vas
5:33:39
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés