Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       19/19
(#56726) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56722) Válasz Júl 21, 2017
Ez tényleg nagyon jó. Megnéztem.
(#56832) etwg hozzászólása Válasz Júl 30, 2017
Két elképesztö foto, nemcsak egy remek terepasztal 1961-böl. Ma is rejtély milyen technikával tudott ilyen éles ( a mélységélesség joval több mint 1 méter !!) képeket csinálni ( ráadásul szinesen! ). Természetesen John Allenröl és terepasztalárol van szo, ezuttal egy japán magazinból.

IMG_2592.JPG

IMG_2593.JPG
 
(#56833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56832) Válasz Júl 30, 2017
Most viccelsz?? 16 évvel a WW II után még jó hogy tudott találni speciális optikájú fényképezőgépet, amit már a légi felderítés is ismert. Több száz példányból válogathatott.... 1936-os Olimpiáról is készültek már színes képek... Tényleg, mit csinálhatott a Háború alatt ???
(#56835) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833) Válasz Júl 30, 2017
Csak azok a kamerák pontosan forditva müködtek, teleobjektivok voltak, hiszen messziröl kellett valamit jol lefényképezni, a modellen meg pontosan az ellentétje a fontos, a tárgy (terepasztal) közel van, mégis ugy kell láttatni mintha kilométerekröl fényképeznéd. Ráadásul a fényviszonyok is egészen mások ( a terepasztalt akkor csupán néhány izzo világitotta meg)..
Még a mai technikával is nagyon fel kellene kötni a nadrágot, ha egy ilyen képet szeretnél csinálni. (Nézd meg a mai - pl MiWULA - képeket, szinte mindegyiken látni a mélységélesség határát. Az optika törvényei ugyanazok mint 60 éve .)
Ráadásul az akkori szuperfényképezögépek nagyok és nehezek voltak, ami szintén nem optimális a terepasztal fényképezéséhez.
Sajnos nem maradt az utokorra szinte semmi informácio, hogyan és mivel fényképezett. Irt néhány cikket, hogyan kell beállitani a képet, de arrol szinte semmit, hogy milyen kamera, lencse meg egyébb technikai segédeszköz kellett a felvételhez.
Van egy hires felvétele - egy vonatot mozgás közben fényképezett. A képen a vonat penge éles, a táj meg el van mosodva. Erröl az egyetlen képröl tudni, hogy a vonat forditotta a kamerát a speciális állványon. Ebböl is látni, hogy bátran bütykölt a fototechnikában is.
(#56836) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56833) Válasz Júl 30, 2017
A háboru alatt nagyon akart a hadseregnek segiteni, de egészsége miatt alkalmatlannak találták. Némi segitséggel kapott munkát, mint képanalizátor, azaz a katonák által készitett légi- és kémfelvételeket értékelte ki.

(A szines képekhez csak annyit, az tény hogy létezett a szines technika, állitolag azonban ö otthon, saját maga dolgozta ki a felvételeket - akkoriban rengeteg mérgezö anyag kellett ehhez - és olcso sem volt. A modellfényképezéshez rengeteg képet kell csinálni, mert sok a kuka, amit csak a kidolgozás után látni - nem ugy mint ma).
(#56837) etwg válasza etwg hozzászólására (#56836) Válasz Júl 30, 2017
Frissiteni kell az emlékeimet. Csak szeretett volna képanalizátir lenni a második világháboruban, de még segitséggel sem jutott be a hadsereg eme szolgálatába. Csak a bátyja lett katona.
(#56838) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56837) Válasz Júl 30, 2017
Mi lett volna, ha kap az élettől még húsz évet?? (Talán nem gyújtja fel egy buta rendőr a házát...) De mint tudjuk, sajnos nem így történt...
(#56839) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56838) Válasz Júl 30, 2017
Sajnos ez nem adatott meg, de valoszinü, hogy csak igy tudott legendává válni.
A 70-s években már jött a kereskedelmi uthenger, (majdnem) minden kaphato lett és már nem igen volt igény olyan emberekre, mint John, aki mindent meg tudott maga is csinálni, és nem futkosott naponta a modellezö boltokba.
Már az életében több konfliktusba keveredett hasonlo ügyekben. Már nem igen akarták megjelentetni a "csináld magad" (How to do?) cikkeit mert, nem volt bennük, egyetlen kommerciális elem sem....
(#56841) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56839) Válasz Júl 30, 2017
Egyik nagyon ötletes találmánya: ITT , amit később a Walthers adott ki.
(#56843) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56841) Válasz Júl 30, 2017



Ez a játéka is szinte örökös életü, szinte minden kiállitáson ott van. És már egy csomo (gyártoja) kivitele, verzioja meg klonja van, de mindenhol az érdeklödés csomopontjában van.


IMG_2594.JPG
 
(#56844) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
Főleg ha LGB méretarányban mutatják be....
(#56845) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
Ahogy említetted, ITT VAN pár variánsa
(#56850) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56843) Válasz Júl 30, 2017
(#56854) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56850) Válasz Júl 31, 2017
Na ezt az oldalt még nem láttam.
(#56877) etwg hozzászólása Válasz Aug 5, 2017
Nem szivesen kommentálok modell termékeket, de ez a váltóállitó motor a 21. században már inkább szégyen mint csucstermék, mint mérete, mint kivitele szempontjából. A nemrégen befejezödött legnagyobb amerikai modellkiállitáson került bemutatásra...
Kb 4x akkora mint at MTB motor és semmivel sem tud többet. Az ára viszont 3-szoros.


IMG_2601.JPG
 
(#56878) róbertke válasza etwg hozzászólására (#56877) Válasz Aug 5, 2017
Valamivel kábítani kell a nagyérdeműt .....
(#56879) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#56877) Válasz Aug 5, 2017
Ez tényleg elég ratyi!
(#56880) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#56879) Válasz Aug 6, 2017
Viszont könnyen reprodukálható házilag - feltételezem töredéke árból
(#56943) róbertke hozzászólása Válasz Szo, 15:24
Bowser UP Express Box Car összerakva..

Bowser UP Ex...jpg
 
Lapozás       19/19
Frissek
  2017. Aug, 21. Hé
15:42:10
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés