Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       46/46
(#59364) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 14, 2018
Ugyanígy. Mintha a motoráramkör lenne problémás, de az nem magyarázza a funkciókimenetek kapcsolhatatlanságát (ugyanis menetirány szerint vált a lámpa, akár kérem akár nem)
(#59365) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#59364) Válasz Máj 14, 2018
Változik a lámpa fényereje, ha változtatod a sebességet?
(#59366) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 14, 2018
Nem, ugyanolyan marad. Csak az iránya változik, ha a tekerőt a másik iranyba forditom
(#59369) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59366) Válasz Máj 15, 2018
Érdekes, mert, ha a dekóder motor végfokozata hibásodott meg, akkor az egész dekóder válik működés képtelenné...
(#59370) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59369) Válasz Máj 15, 2018
Nem tudom, hogy ennél a dekódernél hogy van, de ha a MCU egy, a lapkára szerelt tranzsiztort vezérel, ami előállítja a motornak a PWM jelet (kvázi szaggatóként), és a tranzisztor ment tönkre, akkor ez magyarázat lehet (feltéve, ha tényleg ilyen a Kühn N025-ös), csak ez nem magyarázza, hogy a lámpák még mindig váltanak menetirány szerint, akár be van kapcsolva FL funkció, akár nincs, és a címét is felismeri a dekóder, tehát a vezérlőnek működőképesnek kéne lennie...
(#59371) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#59370) Válasz Máj 15, 2018
Előfordulhat, hogy gyárilag egy másik panel vezérlőprogramját töltötték bele? Bizonyos pontok azonosak (kommunikáció a központtal), de mások meg rosszak (a kontroller egyes részeit eltérően kezeli, más regisztereket, más portokat kapcsol / állít be)?

Ezeknek a dekódereknek a kontrollerét át lehet programozni (mint egy PIC-et vagy AVR-t) ?
(#59372) Arctic37 válasza Lazsi hozzászólására (#59371) Válasz Máj 15, 2018
Eddig rendesen működött, szóval ndm hiszem, hogy eleve rossz program volt benne, vagy ha igen, nagyon meglepő lenne, hogy eddig képes volt vezérelni. Egyébként ha jól látom PIC van rajta
(#59374) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59372) Válasz Máj 15, 2018
Restelni próbáltad? CV8=8
(#59376) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59374) Válasz Máj 15, 2018
Reseteltem is, de semmi változás
(#59423) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#59371) Válasz Máj 18, 2018
Idézet:
„Előfordulhat, hogy gyárilag egy másik panel vezérlőprogramját töltötték bele?”

Kizárhatod ezt a lehetőséget.
Ha "felborult" a H-híd, ami a motor kimenet, akkor leáll az egész dekóder, kiolvasni, programozni sem lehet, és a világítását sem tudod vezérelni.

Az még előfordulhat, hogy az a tranzisztora purcant ki, a Back EMF jelet adja a processzornak, de ez nagyon ritka hiba, és nem jár egyedül.
(#59526) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59353) Válasz Máj 23, 2018
Köszi Mester! Megjött a TT Roco V100-am. Köszönöm a tanácsot! Azt hiszem tényleg nem lőttem mellé. Nagyon szép hangja van!

Végre kipróbálhattam a Z21-et. (H0-át nem is volt időm előpakolni) Fiúk! Ez nem is rossz!

Érdekes, hogy a Roco nem reklámozza, hogy van új szoftver az okoskütyükre. Csak véletlenül töltöttem le az ajánlott Z21 mobile mellé. A beállítása nagyon egyszerű és ami érdekes ebben az új programban, hogy van pályaszerkesztő. (A régiben csak fotóra lehetett rátenni a kitérőket) Ezen nagyon kellemesen lehet vágányutakat kezelni.

Azt mondjuk nem értem, miért nem tudták belepakolni a Z21 házába a wifi modult? Ez a külön router elég béna dolog.

TT-hez 13V-ra állítottam a sínfeszültséget. Így is szépen muzsikál.

Ha valaki tudja, hogyan tudnám a Z21 routerét valahogy wifin keresztül elérhetővé tenni a meglévő UPC routeremmel, az ne tartsa magában. A Z21-nek van egy fix IP címe (...111). Vezetékkel bedughatnám a meglévő routerbe, de az nagyon messze van.
(#59529) proba válasza ZésZoli hozzászólására (#59526) Válasz Máj 24, 2018
Van valami Acces pointnak nevezett hálózatos eszköz ( két lan csatlakozót köt össze wifin keresztül.) . Azon keresztül szerintem mennie kellene. Vagy telepítesz mellé egy routert, és azt hozod össze wifin keresztül az UPC-sel.
(#59530) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#59526) Válasz Máj 24, 2018
Az a gond, hogy a TP link wifije csak a saját alhálózatát tudja látni. Az UPC wifije nem tud "felbővülni" a tp-linkjére. Legalábbis ez a tp link ruter nem tudja ezt.
Egy egyszerűbb megoldás talán EZ
Ezt a upc wifijéhez párosítod, és a kijövő madzagot utp-t a ruter WAN likjába dugod. Itt nem 100% hogy a upc wifijéről fogod látni a tp ruterben levő Z21-et. Lehet hogy kell portforwardolni. De netezni mindenképp lehet a tp link ruteren keresztül is.
(#59546) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59423) Válasz Máj 25, 2018
Próba-cseresznye alapon ma beletettem az egyik mozdonyomba, és csodák-csodájára működött... Nem tudom mi volt a baja, hogy eddig nem működött, de mindenesetre elég fura (mondjuk örömteli is, hogy nem kell új dekódert vennem )
(#59555) diginewl hozzászólása Válasz Máj 27, 2018
Olvasgatom a kezdő modellező oldalon a váltó visszajelzést a kezelőpulton.
Azon gondolkodtam, hogy létezik-e valamilyen visszafejtő kijelző, ami a Xpress-net-en leadott váltóállítási parancsot kijelezné? Kicsit olyan a TCO-xbus, csak a fordítottját tenné, azaz figyeli milyen váltóállítási parancsok mentek az xpress-net-be, és azt kijelezné.
Van ilyen?
(#59559) etwg válasza diginewl hozzászólására (#59555) Válasz Máj 27, 2018
Az Xpressnetet nem ismerem, de a DCC-hez volt/van egy monitor modul, ami egy PC-re irta ki szépen érthetöen a parancsokat. Gondolom manapság van már zsebkivitelben valamilyen Arduinora vagy PI-re, de nem igen követem már az eseményeket.
(#59568) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#59555) Válasz Máj 28, 2018
Jól rémlett, hogy nem csak úgy ábrándozok róla
Itt van Fucik Name oldala
Ott van az alján a HEX, de nem lehet letölteni, hanem valami ismeretlen nyelvű oldalra visz - ha fizetős, akkor miért nem írja ki, hogy ennyi a hex és tessék, ha meg nem, a paco oldalán s van JindraFucik leírás akkor meg mit olvastat az emberrel még ))
Nekem az egyszerű verzió is jó lenne.
Tud ebben nekem valaki segíteni?
(#59569) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#59568) Válasz Máj 28, 2018
Tessék!

Ehh, most nézem, ez csak a webshop...
(#59587) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59569) Válasz Máj 28, 2018
Oh! Köszönöm!

Ez fizetős, és csak saját nyelven megy. Ezt egyenlőre elfelejtem.

Viszont van itt egy másik dolog:
Az volna a nagy kérdésem, hogy az ASM-ből lehet fordítani hex-be, vagy ez megint valami fizetős dolog lesz?
Az asm kód megvan.
(#59588) Arctic37 hozzászólása Válasz Máj 28, 2018
Asm-ből akár te is előállíthatod a hex kódot egy forditó segitségével (a gcc-é az egyik legjobb és ingyenes)
(#59589) diginewl válasza Arctic37 hozzászólására (#59588) Válasz Máj 28, 2018
Persze csak van egy csomó változó, amiről fogalmam sincs, mit jelent: x86, meg arm meg mittudomén micsoda

Lehet úgy lettem volna pontosabb, hogy: valaki le tudná-e ezt fordítani PIC-nek HEX nyelvre, az asm kódot
(#59597) proba válasza diginewl hozzászólására (#59589) Válasz Máj 29, 2018
Lehet vele próbálkozni, ha elküldöd.
(#59609) diginewl válasza proba hozzászólására (#59597) Válasz Máj 30, 2018
Köszönöm!
(#59643) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#59609) Válasz Jún 1, 2018
Hála Próba fórumtársnak, úgy néz ki képes vagyok asm-ből hex-et készíteni. A kipróbálás kicsit odébb van, de készítettem olyan asm-ből is hex-et ahol mindkettő fenn volt a honlapon. A saját, és a gyári összenézve ugyanolyan volt.
Köszönet!!!
(#60177) diginewl hozzászólása Válasz Aug 25, 2018
Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Elkészült a 32 csatornás S88 jelzésgyűjtőm - felfűzve is szépen működik.
Van egy -nevezzük- teszt pályának, két szintes, dupla hurkos terepasztal szerűség (H0 150*250). Egyszerre tudok rajta járatni 4-5 mozdonyt is. Itt a foglaltságérzékelés egy diódahídon (dupladiódás) rendszerrel működik.
Abban kérem a segítségeteket, hogy miképp tudnám zavarni a rendszert? A diódahíd, és az s88 gyűjtő nem egy helyen van.
A 16F887-es pic-be írt Geert Úr egy zavarszűrő algoritmust - ami ugyan jól hangzik - de egyenlőre csak így tudtam tesztelni.
Olyant már próbáltam, hogy 4m hosszú vezetékkel kötöttem össze a diódahidat, és a jelzésgyűjtő optocsatoló LED-jét. A vezetéket feltekertem egy lámpára is, amit ki/be kapcsolgattam, toroidos trafó van benne. A régebbi CD-s S88-ak ekkor szépen bejeleztek egy-egy villanást, ez a PIC-es s88-as nem.
Mivel tudnám még megpróbálni zavarni?

WP_20180819_...jpg
 
(#60181) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60177) Válasz Aug 25, 2018
Kedves Jenő!
Ha van bármilyen kompakt fénycsöved, ami beépített elektronikával rendelkezik (azaz direkt az izzó foglalatába csavarható), igen szép zavarjeleket produkál. A másik amivel próbálkozhatsz a régebbi, tirisztoros fényerőszabályozók. Ha ezekre pl. egy-két db 100 W-os, hagyományos izzót teszel és elég erősen leszabályozod, szintén szép, széles spektrumú zavarjelet produkál. Ha a fényerőszabályozó olyan, hogy toroidhoz is jó (ezt jelzik rajta!), az általad említett lámpával is próbálhatod. Ezek a megoldások elég széles frekvenciasávban, időben folyamatosan sugároznak zavarjeleket. Amit Te próbáltál, az sem rossz, de az csak a ki- és bekapcsolási tranziens alatt (ami elég rövid idő) ad zavarjelet. Üdv: Ernő
(#60182) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#60181) Válasz Aug 25, 2018
Még egy ötlet, ha zavarjelre vágysz
Ha van otthon hagyományos fénycsöves lámpatested, amiben még nem elektronikus előtét van, hanem fojtó és gyújtó, és van esetleg egy gyengélkedő gyújtód, az is szép zavarjelet produkál. Ugyanis ilyenkor többször zárja az áramkört a gyújtó (mert hiszen gyújtani próbál), de sikertelenül, nincs gyújtás, az áramkör megszakad és újra próbálkozik. Ha a tesztelendő áramköröd közelébe teszel egy kisrádiót középhullámra állítva, gyönyörűen hallani is fogod a zavarjeleket.
(#60183) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60182) Válasz Aug 27, 2018
Ezek nem jó tesztek. (még porszívót is kapcsolgattam az érzékelő mellett A CD-s chipek megbolondultak, ez a PIC-es, nem!)

Ne a Saját munkádból, hanem a vasútmodellből indulj ki!
Itt többször is írta Csíkos, és ET is, az indexen meg Rezgaras, hogy a modellvasút generálja saját magának a legtöbb zajt.
Vannak régi szépen szikrázó motorú modelljeim. Azokat is kipróbáltam, nem zavartak másokat sem.
Ha egy ilyen szikrázós motorú modell mellett elhozok hosszan egy másik szakaszt érzékelő vezetéket, az lehet egy jó teszt?
(#60184) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60183) Válasz Aug 27, 2018
Igen, lehet. De az általam javasolt fénycsőgyújtós teszt is ilyen, mert ott is szikrázik a gyújtóban lévő bimetall érintkezője és ez a zavarforrás. Modellvasúti zavarforrás lehet bármilyen elektromágneses készülék (váltó, szétkapcsoló stb) kapcsolgatása, mert ezeknél is a nyomógomb zárásakor és nyitásakor szikra keletkezik.
(#60185) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60184) Válasz Aug 27, 2018
Az utóbbi megoldások lesznek a nyerők, mert ugyan a helységben, ahol a kísérletezés folyik az egyik neon idegesítően villog - ez még messze van a zavaráshoz. (a neont/gyújtót pont ezért nem cseréltem még ki, hogy ő is szíveskedjen zavarni

Tesztelgetek még, de engem meggyőzött, amikor ment egyszerre több mozdony is a pályán (3-4), a régi Pilz, roco tekercsek csattogtak, a szervók átálltak, közben a mozdonyok járkáltak. A szervókhoz is 3-4 méter hosszú kábeleket vittem útbaejtve váltótekercset is.

Igyekszem minden hibát beleszuszakolni ebbe a tesztpályámba, hogy ha elbontom, és újat építek ott már tényleg vasútmodellezni lehessen, ne az idegesítő hibakeresés vigye az időt.
(#60186) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#60185) Válasz Aug 27, 2018
Szerintem egy régi, kívülről is láthatóan szikrázó fúrógépnél nagyobb zavarforrás nemigen található... A porszívó (típustól függően) lehet, hogy sokkal kevesebb zavart termel (ha olyan, akkor akár még kevesebbet, mint egy hagyományos izzó). Főleg, ha kapcsolgatnod kellett, mert akkor csak maga a be- és kikapcsolás okozta zavart. Olyan eszköz kell, ami működése közben okoz zavart, vagyis szikrázik. Nem akkus fúrógép, hanem hálózati. Vagy egy flex. Ezeket kézben is lehet tartani, nem úgy, mint a porszívót (nem tudom milyened van, de én nem szívesen emelgetem a sajátomat, főleg nem tartanám egy terepasztal fölött...) és közel lehet vinni a pályához, akár fölülről, akár alulról.
(#60187) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#60186) Válasz Aug 27, 2018
Köszönöm a tippet.
Flex van, szikrázó fúrógép, eldurrant kondenzátorokkal, szintén akad.
(#60188) proba válasza diginewl hozzászólására (#60187) Válasz Aug 27, 2018
Zavart akarsz? Végy egy nagy és gyors jelfogót, egy elemet, és küld el önszaggatásba.( tápegység nem jó mert tönkre megy.) Ha lehet jó hosszú betáp vezetékkel. Amit még nem él túl semmi elektronika, tedd közel a mobilod, és hívd fel. A régi cseh pillanatpáka kapcsolgatása is durva zavarforrás, igaz csak pontszerű.
(#60189) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#60186) Válasz Aug 27, 2018
Vasútmodellezünk, vagy nem? Öreg Gützold mozdony, pld.: BN150 na az aztán tud szikrázni rendesen!
(#60193) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 28, 2018
A zavarásos témához:

Uraim!
A legjobb, sugárzó zavarforrás egy adásban lévő, vagyis a toronnyal éppen kommunikáló GSM telefon, ha egy olyan tornyot talált meg, hogy ki kelljen préselnie magából a maximális adóteljesítményt (ez 2W).
Csakhogy a modellvasúton a zavarás nem abból adódik ám, hogy a zavarforrás kvázi átsugározza a zavart a sínekbe, azok meg veszik, és így "hülyítik meg" pl. a foglaltság érzékelést.
Először is: A modellvasút sínhálózata pocsék antennának, így venni sem nagyon tud mit. Ha mégis, akkor a zavarforrás kb. egy térképező módban működő, a szobában elhelyezett Groza154 radarblokk. (Ez a Tu-154B-2 repülőgép fedélzeti radarja, 70kW impulzussal dolgozik 10GHz tartományban, kicsit egészségtelen...)
Másodszor: Maga a DCC jellel megtáplált sínek is zavarforrások, +/-15V-os impulzusok vannak rajta, folyamatosan. Így ebbe a 30V-ba "belesugározni" valamit kívülről, eléggé nehéz feladat, hogy ki is lehessen mérni, vagy detektálni, pl. egy foglaltságjelzővel.
Harmadszor: Az áramérzékelés elvén működő foglaltságjelzők akkor működnek, ha az érzékelő elemen áram folyik. Az mindegy, hogy ez a áram folyás a hasznos DCC jelből adódik, vagy zavartatásból, vagy mindkettőből. Lényeg, hogy - esetünkben diódahídon - folyjon át valamilyen áram, amire reagál. A legtöbb esetben a zavart működés nem abból adódik, hogy a figyelt szakasz sínjeiben keletkezik valami zavar (hacsak nem annyira kapacitív az ágyazat, hogy a DCC jel "lássa"), hanem abból, hogy a foglaltságjelző elektronika nem zavarvédett kellően. Nézett már meg valaki DCC jelalakot, működő modellekkel leterhelt pályán? Az minden, csak nem zavarásmentes, tiszta DCC jel. Nem abból adódik a zavarás, hogy ez a kusza DCC jel folyik az érzékelőn, ha ott van a modell a szakaszban. A dióda hídnak mindegy, hogy mi folyik rajta át, tiszta DCC jel, vagy a mozdony motorja által beszemetelt jelalak. A zavarások 99%-a abból adódik, hogy a foglaltságot érzékelő elem/elemek (jelen esetben a dióda híd) mögötti elektronika szed össze valami, és arra is reagál, ami nem a diódákról érkezik, hanem valahonnan másból.

Én ezért nem vagyok a híve a szimpla, csak diódákat használó foglaltság jelzőknek, mert nehéz szétválasztani a hasznos jelet a zavartól a kimenetükön.
Kis pályákon még működhetnek is, akkor van baj, ha nagyobb a forgalom, és nagyobb az asztal, hosszú vezetékekkel az érzékelő, és a visszajelentő között. Ugyanis egy szimpla dióda páron, vagy hídon túl kicsi feszültség esik, legfeljebb 1-3V-os differencia van a két logikai állapot (szabad a szakasz, foglalt a szakasz) között, míg a DCC sínjel meg H0-ban +/-15V-os. Ezt a kis feszültséget nagyon nehéz "körben átölelni" úgy, hogy ne jusson bele valami katyvasz egy hosszabb vezetéken a visszajelentő modulig.

A zavarást itt kellene próbálni, nem a sínek mentén.

Magánvélemény: a legjobb zavarvédő szoftver egy jó, zavarvédett hardver.

(#60195) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60193) Válasz Aug 28, 2018
MesTTer!
Pont ezért írtam, hogy:
Idézet:
„Ha egy ilyen szikrázós motorú modell mellett elhozok hosszan egy másik szakaszt érzékelő vezetéket, az lehet egy jó teszt?”
Azaz egy hosszú sínszakaszon járatok ide/oda egy szikrázó modellt 2-3méter, és mellette abban a hosszban elhozok egy másik szakasznak a diódahídjáról elhozott jelzést, ami a jelzésgyűjtőbe megy.
Aztán figyelek, hogy bejelez-e az S88 végén a gyűjtő.
Ezek szerint ez lesz a nyerő teszt.
Beszámolok róla!
(#60205) diginewl hozzászólása Válasz Aug 29, 2018
Még egy érdekesség, amivel borzolnám itt a kedélyeket, aztán eltűnök:
Vettem Kínából SMD polyfuse biztosítékokat (occón). Váltópolarizálásra használnám őket a relé kimenetén (így egyben a szívet, meg a két csúcssínt is meg tudnám tápolni. A polyfuse csak arra a rövid időre kell, amíg a csúcssín mozog, még nincs középállásban csúcssín, mikor a relé már váltott, de a szervó még nem vitte középre a váltót.)

Kettő darab 100mA-est kötöttem párhuzamosan, hogy nagyobb legyen a teljesítményigény, és közvetlenül bekötöttem őket a DCC központ sínkimenetére...
Azt vettem észre, hogy, se a NanoX, se a Roco fekete dobozának fel sem tűnik a rövidzárlat. A biztosítékok persze melegedtek, így 2-3 másodpercre teszteltem csak. Pillanat alatt kioldanak a biztosítékok. Ezek tényleg ilyen gyorsak? A Roco dobozán a piros led fel sem villant, ami a rövidzárlatot jelzi. Micsoda technikák vannak!
(#60206) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#60205) Válasz Aug 29, 2018
Én ezt fordítva csinálnám!
Ahhoz mit szólnál, ha a relé tekercséről megtáplálnál egy időzítőt, ami mondjuk 2 mp-re van beállítva. A relé kimenetére kötném az időzítő bontóérintkezőjét. Ha a relé tekercse meghúz, indul az időzítés, a bontóérintkező bont, a relé kimenetét lekapcsolja a sínről. A beállított idő (2 mp) után az időzítő alapállapotba kerül, a bontóérintkező zár, a sín újra tápot kap. És közben nem volt rövidzár egy pillanatig sem.
(#60207) csíkosháTTú válasza novakerno hozzászólására (#60206) Válasz Aug 29, 2018
Van olyan DCC szervo dekoder a váltókhoz, ami ezt a kérdést magától megoldja, és nyomógombokról is vezérelhető. Meg lehet nézni, itt van a portálon a videó róla. (Nyakatekert kínlódásos, hajmeresztő kényszermegoldásol helyett, amiktől egy kisebb szénaboglya lesz a váltók körül vezetékekből...)
(#60208) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60207) Válasz Aug 29, 2018
Köszi az infót, megnéztem a videót, nagyon jó. Ebből is látszik, hogy egy újszülöttnek minden vicc új. Én elég sok régi bejegyzést elolvastam a fórumon, de sajnos a videókat nem néztem meg. Valóban felesleges bonyolult módon összerakni azt, ami kompakt módon megvan.
(#60209) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#60208) Válasz Aug 29, 2018
Ez a kapcsolás, még figyeli azt is, hogy akkor kattanjon a relé, amikor a szervó az út közepén jár. Így ide még a polyfuse is felesleges.

Amiért bátorkodtam előhozakodni a polyfuse-val az a következő:
Az MTB váltóállítóműben is ilyen van. Ha a nagyok használhatják, akkor remélhetőleg én is. A vitrinben -ahol napi szinten működik, van is dolga, mivel nem sikerült a kedves Pilz váltót tökéletesen középre állítanom. Így minden váltásnál belép a rövidzárlat védelme az állítóműnek. A legjobb az, hogy ebből semmit sem veszünk észre. Persze amíg a Conrad állítóművel ment... no ott voltak néha pont ezen okból leállások.

Mindössze csak meglepett, hogy egy filléres cucc mire képes.
Vajon ezt a polyfuse biztosítékot a Z21-is elviseli, aki nagyon irtózik a rövidzárlattól?
(#60215) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60177) Válasz Aug 30, 2018
Visszatérve a zavarokra. Készítettem egy -szerintem - jól zavarható, és a zavart ellenőrizhető tesztet. Szerintem brutális lett

Nyilak:
Piros: Figyelt szakasz.
Fekete: Diódahíd (kínai, 2A-es) Innen fut a DCC gerinctől a piros nyílig a DCC vezeték (ez nem látható, alul megy), és itt lép ki a diódahídból a két vezeték ami az S88-as jelzésgyűjtő optoLed-jét aktiválja (piros/fehr hangszórókábel - látható).
Kék: kb 7méter hosszú 0,33mm2-es sima hangszóróvezeték, mely elmegy három tekercses váltó felett, és hosszan a DCC sínjeles szikrázó mozdony mellett. Ez köti össze a diódahidat, az S88-al.
Narancs: S88-jelzésgyűjtő. Geert-féle 16f877-es pic-el.

Oldalt a laptop, amin figyeltem bejön-e jelzés?
Végeredmény: semmilyen téves zavar nem ment fel az S88-ra. kb 10 percig próbálkoztam vele.
10kOmmal terhelve a szakaszt a jelzés stabil volt. 12kOmnál már nem jelzett.
Nem zavarta a szikrázós, folyton ide-oda haladó VT motorvonat sem. Nem zavarta a vezeték mellett folyamatosan nagy fordulatszámon járatott szikrázó fúrógép sem.
Mivel a vezetékezés soha nem lesz ilyen hosszú, és főleg nem közvetlenül sín mellett elvitt, így nagyon valószínűsíthető, hogy egyéb esetben sem lesz téves jelzés.

Írásommal semmilyen vitát, egyéb véleményharcot nem kívánok indítani. Mindössze közzétettem egy összetákolt rendszert, aminek a működéséről hírt adtam, hogy működik.

WP_20180827_...jpg

WP_20180829_...jpg
 
(#60217) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60215) Válasz Aug 30, 2018
Megmértem pontosan a fekete/piros kábelt 8méter hosszú...
Lapozás       46/46
Frissek
  2018. Szept, 18. Kedd
19:42:28
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés