Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       42/42
(#56481) diginewl válasza BR95 hozzászólására (#56480) Válasz Jún 16, 2017
El.
Azt kell tudnod biztosan, hogy piros, és a hurok főváltója (ahonnan kiágazik a hurok két iránya) közötti részeken, még véletlenül se haladon/álljon szerelvény.
Célszerű a két pirosat, kettős szakaszolást, a kiinduló váltóhoz minél közelebb tenni.
(#56487) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#56480) Válasz Jún 17, 2017
El. De én nem oda tenném a szakaszolásokat! Hanem a hurokba vezető első váltó két ágába. Az egyik ágon a két váltó közé, a másikon meg a váltó másik ága és az első vágánymező közé. (Így megsprórolsz 2db szigetelő papucsot is.)
(#56493) BR95 hozzászólása Válasz Jún 17, 2017
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!
(#57168) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 1, 2017
Egy alkalmi vétel, elsősorban H0-ban utazóknak
klikk ide!
(#57174) TTmisi hozzászólása Válasz Szept 1, 2017
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az egyik ismerősömnek segítettem telepíteni Marklin rendszerben a régi Mobile Station helyett egy Central Station 2. Azt tapasztaltam, hogy minden mozdonya szépen működik az új központtal, kivéve egy gép nem hajlandó elindulnli, illetve ritkán beindul de akkor nem hajlandó semmilyen más parancsot elfogadni, pedig a régi vezérlővel tökéletesen működött és hangja is volt. Fejvakargatás után áttettem a programozói kimenetre, hátha valamit rosszul csináltam, de csodák csodája itt teljesen jól működött a gép. A gépben MFX-es dekóder van, kiolvastattam az adatokat még egyszer, hátha mégsem stimmel valami. Visszarakva a sín kimenetre megint csak nem nagyon akar semmit csinálni, de a programozói kimeneten tökéletesen működött. Mi lehet a hiba oka?
(#57213) csíkosháTTú válasza TTmisi hozzászólására (#57174) Válasz Szept 4, 2017
Mekkora a Central Station kimenő feszültsége? Elvileg állítható (kellene legyen)...
(#57230) TTmisi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57213) Válasz Szept 5, 2017
Ha jól emlékszem a műszer egyen állásában 26V-ot mértem.
(#57236) csíkosháTTú válasza TTmisi hozzászólására (#57230) Válasz Szept 7, 2017
Az baj. Ha egyenfeszültség mérésben is mutatott valamit a műszer, akkor nem jó a kimenő jelalak a fő sínen.
(#57264) Arctic37 hozzászólása Válasz Szept 12, 2017
Sziasztok!
Elvileg ez egy 3A-es DCC booster (gyenge DCC be - erősített DCC ki) LMD18200-as H-híd vezérlővel. Ismeri-e valaki, mi a véleményetek róla, működőképes-e?

booster2-sch.png
 
(#57272) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#57264) Válasz Szept 13, 2017
A jobb oldali IC-nek mi a típusa? Vagy csak én nem látom feltűntetve?
(#57273) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#57272) Válasz Szept 13, 2017
Az az LMD 18200, a H-híd.
Elvileg jó a kapcsolás. Annyi kell hozzá, hogy az a tápegység, amivel az egészet meghajtjuk, az stabilizált áramforrás legyen. Lusta vagyok kinyitni a H-híd adatlapját, így nem látom most a zárlatvédelmet a kapcsolásban.
(#57277) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57273) Válasz Szept 13, 2017
Van ott egy 7805-ös meg egy kondi is szóval annyira nem szükséges a stabilizálás, elég az egyenáram. Köszönöm
(#57278) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57277) Válasz Szept 13, 2017
Tessék alaposabban rajzot olvasni!!!

Valóban van ott egy 7805, ami a H-híd meghajtó elektronikáját látja el stabil +5V-tal.
De tessék mondani! A H-híd feszültségét ki fogja majd kordában tartani? (Amúgy egyenáram kell hozzá valahonnan, valóban.) Ha ezt elmulasztod, akkor a H-híd feszültsége a terhelés függvényében le-fel fog sétálgatni üzem közben. Ebbe a csapdába a ROCO* is belesétált a LokMaus-szal, meg később a MultiMaus-szal is. Pontosabban a 10761, és 10764 erősítőkkel. Ki tudja hány dekóder, motor füstölt el, hány mozdony kaszni olvadt meg miatta...

*Meg még jó páran, a Märklin is, a Trix is, hogy csak az ismertebbeket írjam. De az Uhlenbrock Intellibox-sza sem fenékig tejlfel.
(#57279) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57278) Válasz Szept 13, 2017
És a H-híd feszültség ugrásait hogy lehet stabilizálni?
(#57281) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57279) Válasz Szept 14, 2017
Milyen feszültség ugrásai lehetnek egy jól megtáplált, és méretezett H-hídnak?
(#57282) jvnd válasza Arctic37 hozzászólására (#57264) Válasz Szept 14, 2017
A helyedben inkább pl. ezt építeném meg:
booster
(#57283) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57281) Válasz Szept 14, 2017
Úgy értettem, hogy a problémát a nem stabilizált H híddal kapcsolatban, hogyan lehet kiküszöbölni?
(#57284) Arctic37 válasza jvnd hozzászólására (#57282) Válasz Szept 14, 2017
Köszönöm az ötletet, csak azért választottam az általam linkeltet, mert a PIC-ek annyira nem tetszenek és abban nem volt semmilyen MCU viszont a tiédben volt.
(#57285) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57283) Válasz Szept 14, 2017
Például egy laptop tápegységgel hajtod meg.
(#57286) jvnd válasza Arctic37 hozzászólására (#57284) Válasz Szept 14, 2017
Nem véletlenül rakják be őket. Példák:
Mi történik akkor ha nincs jel a bemeneten? .... zárlat esetén.... RailCom vezérlése ...
Ezeket a logikai feladványokat oldják meg PIC-ekkel.
Anélkül lehet, hogy nem lesz jó a kimenet állapota ami a sínen lévő eszközök hibás működését vonhatja maga után.
(#57287) Arctic37 válasza jvnd hozzászólására (#57286) Válasz Szept 14, 2017
Nekem igazából nem is az MCUval van bajom, hanem a PICel. Egy AVR sokkal jobb lenne csak valamiért mindenki PICel csinálja
(#57379) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 1, 2017
Néha gond lehet, ha ilyen a motor (nem a gyártmányra gondolok).

IMG_20170926...jpg

IMG_20170926...jpg
 
(#57395) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57379) Válasz Okt 2, 2017
Ha jól sejtem a rejtvény a kommutátorba vájt vályúról szól ....
(#57396) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#57395) Válasz Okt 3, 2017
Én inkább a szénfekete - rézvörös különbségre gyanakszom a kommutátornál... A második képen látható tisztítópálca is önmagáért beszél.
(#57417) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#57396) Válasz Okt 4, 2017
Jó helyen kapisgálsz
Adott egy modell, ami analogban megy, de dekodert beszerelve már nem. Sokszor az az oka, hogy a motor kommutátor lemezei között a légrés tele van olajos kefeporral. Egyenáramra még nincs baj, de a dekoder 10-40kHz-es PWM jelére már zárlatos.
(#57424) Frankye moderátori válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57417) Válasz Okt 5, 2017
Duplikált hozzászólás kérésre törölve.
(#57425) Arctic37 hozzászólása Válasz Okt 5, 2017
Sziasztok!
Van egy Kühn T125 (v2 talán, de nem biztos) dekóderes mozdonyom, és a dekóder használati utasításával ellentétben nem működik analóg pályán (be van állítva a megfelelő CV), míg a Lenz Silveres mozdonnyal nincs baj. Mi lehet a baj?
(#57429) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57425) Válasz Okt 5, 2017
CV29=6?
(#57431) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57429) Válasz Okt 5, 2017
Igen. Csak a lámpa kezd el menetiránynak megfelelően világítani
(#57432) Arctic37 válasza Arctic37 hozzászólására (#57431) Válasz Okt 5, 2017
Annyi lehet, hogy segít még, hogy egy BTTB Nohabról van szó (régi motor, minden eredeti, kivéve a Ledes világítást és a dekódert)
(#57434) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57432) Válasz Okt 6, 2017
Látatlan ban nehéz bármit is írni...
5V alatt nem igen fog megindulni.
(Szerintem analóg üzemben a dekóder csak útban van...)
(#57435) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57434) Válasz Okt 6, 2017
Fullra tekerve se indul. És a dekóder beforrasztva van, ezért lenne jó, hogy ha analóg pályán is működjön dekóderrel. De majd fogok egy multimétert és megmérem mi mennyi merre.
(#57436) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#57425) Válasz Okt 6, 2017
Buta kérdés, de digitális pályán működik rendesen?
(#57437) Arctic37 válasza Lazsi hozzászólására (#57436) Válasz Okt 6, 2017
Igen, ott jól működik mindene
(#57522) diginewl hozzászólása Válasz Szo, 9:38
Tiszteletem!
Kérem a Profik véleményét!
Itt IS471F írtam erről az érzékelőről.

DCC visszajelentésben kiválthatnám-e vele egy-az-egyben a sínszakaszolós fogyasztás érzékeléses foglaltságérzékelést? Ezzel kapcsolatban kérek véleményt!
Ha ebből a infra kapuból megfelelő mennyiséget elhelyezek a pályán, akkor az S88-ra illesztve egy PC-programban ugyanolyan foglaltságot fogok kapni, mintha a sín fogyasztása lenne a foglaltság jelzése.

Ez a reflexiós izé mindenféle vagont/mozdonyt érzékel, így azok a kocsik is be lennének vonva az foglaltságjelzésbe, amik nem világítanak, vagy nincs a kerekük fogyasztóvá téve.


(#57524) proba válasza diginewl hozzászólására (#57522) Válasz Szo, 18:41
Gondolom, ha elektromosan illeszted, pl párhuzamosan kapcsolod őket egy diódával, igen. Igazából csak az lehet a probléma, egy viszonylag hosszú szakaszt ellát egy áramfigyelős érzékelő (300-400 ft), az optosból meg 10-15 centinként kellene egy (2500ft/db). Ahhoz azért szerintem az elég drága. Ha a folyamatos érzékelés nem cél, csak elment felette/rajta, akkor szerintem tökéletes.
(#57525) diginewl válasza proba hozzászólására (#57524) Válasz Szo, 21:00
Köszönöm!
Elektromosan egyszerűen illeszthető.
Az S88-as optocsatoló-ra ennek az IC-nek a kimenete közvetlenül ráköthető (egy led-et tud vezérelni).
350ft egy ilyen cucc, kell hozzá még egy infraled, és más nem.

Szerintem olyan sűrűn nem kell rakni. Maximum kombinálni lehet a kettőt. Így is jóval kevesebb madzagozás kell a síneknek.
(#57526) proba válasza diginewl hozzászólására (#57525) Válasz Szo, 21:44
Megnéztem ali-n is, így már értem, Ebay-on néztem ugyan erre a típusra 2500 ft-ot írt, de ott 3 lábú volt ???
Lapozás       42/42
Frissek
  2017. Okt, 22. Vas
2:53:24
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés