Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       57/57
(#66918) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 7, 2022
Nincs jó hírem!

Most járt nálam egy gyárilag hangos PIKO SBB villanygép. A következő tüneteket produkálta:
- mozdonyban a sínre téve 30mA nyugalmi áramfelvétel
- dekóder tesztpadon ugyanez: 10mA
- Tran ZF5/HR3 központtal a modell nem reagál semmire, a dekódert kiolvasni/programozni sem lehet,
- PIKO Smartcontrol Ligth vezérlővel reagál a parancsokra, a CV értékeket kiolvasni lehet, de a dekódert átprogramozni nem.
Utóbbi két esetben teljesen mindegy, hogy a dekóder a tesztpadon van, vagy a mozdonyban.

Eddigi tapasztalatok szerint (nem csak ennél a modellnél) az új PIKO dekóderek problémásak a következő DCC vezérlő központokkal:
- nanoX-s88
- Tran ZF5/HR3
- Lenz Set100
- z21 (bármelyik)
- ROCO MultiMaus/10764

Ez azért eléggé ciki...
(#66925) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66918) Válasz Szept 8, 2022
Na, úgy néz ki, hogy meg van a magyarázat a jelenségre!
Hangfeltöltés után nem történt meg a dekóder hardreset, és a processzor "úgy maradt", hogy ezt várja, nem pedig DCC parancsokat.

Írtam a jelenségről a PIKO-nak, de még nem válaszoltak. Az információ nem onnan jött.
(#66926) diginewl hozzászólása Válasz Szept 8, 2022
(Örülök, hogy megoldódott a piko dekóder ügy. Az indexen kaptam a mínuszokat erre "Még az lehet a hiba oka, hogy rossz címet hívsz le, próbálsz módosítani." Valahol igaz, volt mert előbb resetelni kellett volna. Az viszont fura volt, hogy némelyik központtal ment, némelyikkel nem a dekóder.... Mint a jósdában )

Kérdésem, akinek van kapacitása: van egy kocsivilágítás funkció dekóderem, és egy fleischmann kocsiszétkapcsoló tekercsem/relém.
A funkciódekóder kimenete nem elég combos, hogy felkattintsa a szétkapcsoló tekercset. Készítettem egy tranyós kapcsolást.
Ezzel tökéletesen működik, de az smd PNP tarnyó (5C) annyira felmelegszik 2-3 másodperc alatt is, hogy leolvasztja magáról a forrasztásnál a vezetéket, így kvázi megmenti magát az elégéstől.
Lenne valami kevéssé megterhelő, de erős kapcsolás kevés alkatrészből? Dekóder kimenete open kollektoros, GND-t ad, ha aktív. Ezért használtam PNP tranzisztort.

IMG_20220908...jpg
 
(#66927) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66926) Válasz Szept 8, 2022
Mert az a tekercs simán felvesz 1A-t is!
Egy pici tranyó oda kevés lesz. BD236, ha már PNP-t használsz.

Ja!
Egyébként kaptam visszajelzés másik ügyfelemtől is, nem oldja meg a reset minden esetben a PIKO dekóder problémáját! (Az meg nonszensz, hogy egy dobozból először pályára állított modellnél kezdjük úgy, hogy hardreset!!!)
Konkrétan ezzel a példánnyal az lett reset után, hogy a nanoX-S88 olvassa/írja a dekódert, de nem tudja vezetni a mozdony! A z21 meg nem tudja sem írni, sem olvasni a dekódert, de vezetni meg lehet vele a mozdonyt. Most akkor tartsunk őkelme kedvéért két központot odahaza???
(#66929) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66927) Válasz Szept 8, 2022
Köszönöm! Még kipróbálom közvetlenül dekóderről NPN tranzisztorral - olyanom van, nagy teljesítményű, és elfér az ülések alá.
A krois-hoz is ilyen erőmű kell majd, vagy az beéri kevesebbel is?

Piko dekóder: itt valami nem kerek. Ahogy nézem valami parancsbeli gond lesz ott. Már mindenki multiprotokoll, de lehet, hogy rossz tájszólásban teszi. Bár azt mondják a lcocnet, xpress net ugyanazt a dcc-t adja, szerintem valami különbség ott is lehet. Ebből a sokszínűségből aztán jönnek a katyvaszok, meg a felhasználói elkeseredések.

(A Kühn dekóder tényleg nagyon jó!!! Köszönöm a javaslatot!)

(#66930) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66929) Válasz Szept 9, 2022
Na várjál, ez most egy digi kupplung, vagy egy kocsilekapcsoló vágány tekercse???
Nagyon nem mindegy!

A Krois egyébként, ha üzemszerűen használjuk, akkor kb. 70-80mA-rel beéri.

PIKO dekóder: persze, hogy nem kerek. A DCC sínjelben nincs különbség, itt nem érdekes, hogy a DCC parancsot XpressNet-n, vagy LocoNet-en juttatjuk el a központba. Mellesleg a saját gyártású, és LocoNet-es vackukkal sem működik.

Válaszolt a megkeresésünkre a PIKO:
Idézet:
„Nachdem bei so vielen Zentralen keine Programmierung möglich ist, würde ich den Decoder mit dieser Information zu uns einschicken.
Über ein neu Aufspielen bzw. Update ist dies zu beheben.
Sie haben bestimmt schon ein Reset versucht (CV 8 auf 8).”
(#66931) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66930) Válasz Szept 9, 2022
Ez egy Fleischmann digikuplung. Bárhol szét tud kapcsolni, a mozdony viszi magával, mint a krois.
Egy BC 212-vel 90%-ban jól működik, ennek akkora hasa van, hogy nem fér el sehova, max a wc-be. Egy lapos NPN elfér az ülések alatt. Amúgy is tüske impulzusra van állítva, így max 2 másodpercig működik.

A piko válasza egyértelmű: ha nem megy, küldd vissza, mintha itt lennénk a szomszédban. Amúgy nullázzad persze, erre gondolni kell mint főzés közben a Higgs-Bozonra
(#66932) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#66931) Válasz Szept 9, 2022
Azthiszem megvan a baj oka. Nem tranyóhegy kell hozzá, hanem az oldalsó reteszelő pöcke (valószínű a szállítás miatt) nagyon megnyomódott, így állandóan nyomta, azaz nem tudta felemelni a mágnes a kioldó fogat. (sajnos már nagyítóval nézegetve derült ki ez a probléma, és nem szabad szemmel......) Most a sima, kis tranyóval ami a dekóderen van, azzal is működik...
(#66934) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Szept 9, 2022
Segítségeteket szeretném kérni Tillig TT Vetronba DT hangosdekóder van zárfény írányfüggőségét melyik cv értékben lehet beállitani.Mert az F23-F24 lehet kapcsolni,de állandóan világit nem vált írányt. Előre is köszönöm a tippeket.
(#66940) PikoDCC válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66934) Válasz Szept 14, 2022
Szia,

Ha jól látom a leírását a dekódernek (Digisound 4.x és 5.x) esetén a F23 és F24 az AUX3 és AUX4 kimeneteket vezérli gyárilag. Az AUX3 irányfüggősége CV192 az AUX4 pedig CV193, ezeket kell egyiket 1-re (előre menetiránynál legyen aktív) másikat pedig 2-re állítani (hátra iránynál legyen aktív) Ha nem akarsz irányfüggőséget akkor pedig simán 0.
Egyébként, lehet érdemes lenne beállítani akár, hogy F0-val működjön, ne pedig külön kapcsolható legyen, bár az is megadható, hogy F0 vagy F24 esetén kapcsoljon például, viszont akkor az irányfüggőséget külön be kell állítani mindkét funkciógombhoz.

Egyébként érdemes letölteni a kezelésit hozzá, ahol elég jól leírták példákkal is, bár nagyon sokat én sem állítottam még rajtuk: digitools.hu
(#66941) csíkosháTTú válasza PikoDCC hozzászólására (#66940) Válasz Szept 15, 2022
A zárfény - beszédes a neve - a vonat végén világít. Ha csak a mozdony fut, akkor mehet az F0-lal, ha vontat is, akkor viszont nem.
(#66942) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66941) Válasz Szept 15, 2022
És ha tolja a szerelvényt hátulról (elől egy vezérlőkocsi van)? Akkor meg csak a zárfény kell, ugye?
(#66943) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#66942) Válasz Szept 15, 2022
Persze így szép. De ennek ára van ám! 4 funkciókimenet kell hozzá, és át is kell programozni hozzá a dekódert.... Meg egy plusz funkciógombot igényel (f0 az egyik oldal, f1 pl. a másik oldal menetiránytól függően), meg valószínű egy kis átvezetékezést is, ha nincs előkészítve a mozdony rá.
Mondjuk egy új ESU-t nem nehéz programozni, program kidobja, mit hogy írj át, egy Digitools, vagy Kühn az már kicsit gondolkodós
Engem inkább toló üzemmódban a menetfény előre belevilágítása a tolt kocsiba zavar, nem is a zárfény (az olyan kis diszkrét).

(#66944) Bácsi Attila válasza PikoDCC hozzászólására (#66940) Válasz Szept 15, 2022
Köszi szépen a tippet működik. A CV192-2 a CV193-1 kellett állítani.
(#66985) Jedlik hozzászólása Válasz Szept 25, 2022
Sziasztok!
Egy PIKO DB BR V200 mozdonyban PIKO SmartDecoder 4.1 Sound PluX22 van. Azonos CV értékekre akartam hozni egy Nohab mozdonnyal, a kapcsolt üzem érdekében. A CV kódok átírása után a programozó sinen nem ismeri fel a mozdony, ill. errort ír ki. A pályán azonban a mozdony a címére hallgat, megy, világít. Hogyan tudom a mozdonyt újra felismertetni, a CV értékeit írni? A kezelő egy PIKO Smartlight.
(#66986) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66985) Válasz Szept 26, 2022
Idéznék a DCC-s topicból:

Idézet:
„Nincs jó hírem!

Most járt nálam egy gyárilag hangos PIKO SBB villanygép. A következő tüneteket produkálta:
- mozdonyban a sínre téve 30mA nyugalmi áramfelvétel
- dekóder tesztpadon ugyanez: 10mA
- Tran ZF5/HR3 központtal a modell nem reagál semmire, a dekódert kiolvasni/programozni sem lehet,
- PIKO Smartcontrol Ligth vezérlővel reagál a parancsokra, a CV értékeket kiolvasni lehet, de a dekódert átprogramozni nem.
Utóbbi két esetben teljesen mindegy, hogy a dekóder a tesztpadon van, vagy a mozdonyban.

Eddigi tapasztalatok szerint (nem csak ennél a modellnél) az új PIKO dekóderek problémásak a következő DCC vezérlő központokkal:
- nanoX-s88
- Tran ZF5/HR3
- Lenz Set100
- z21 (bármelyik)
- ROCO MultiMaus/10764

Ez azért eléggé ciki...”

Úgy látszik a sajátjával sem minden stimmel...
Azt írták a PIKO-tól, hogy küldjük vissza a dekódert, egy firware frissítés megoldja a gondot.
Feltéve, ha mindent jól csináltál a programozáskor, elégg faramuci logikája van a Smartcontol Light-nak.
(#66987) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66986) Válasz Szept 26, 2022
Köszi a választ.
Az idézet szöveget már olvastam, de reméltem, hogy a PIKO saját eszközeire ez nem vonatkozik.
Megjegyzem, hogy a Digitools dekoderrel szerelt Nohab CV értékeire való átírás előtt, azért nem volt ilyen gond vele. Sajnos nem tudom, hogy melyik CV értéknél váltott Error-ba a PIKO dekoder. A főpályán megpróbáltam a gyártói dekoder beállítások visszaállítására szolgáló CV8 -at a CV táblázat szerint megadott 162 értékre átírni, de nem változik semmi. Még próbálkozok, aztán meglátom mit sikerül kihoznom belőle.
(#66988) etwg hozzászólása Válasz Szept 26, 2022
Ahogy nézem, az USAban már megjelent az elsö Blutooth dekoder.
Már nem kell DCC központ, csak booster, ami az áramot adja a mozdonyokba és azok kezelését beleértve a hangot is a telefon veszi át.
Az uj rendszer Blunami. néven jelent meg.
A rendszer müködöképes DC, DCC és BT rendszerben.
Kiváncsi leszek mire jutnak.
(#66990) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66988) Válasz Kedd, 9:17
Nem számítok semmi jóra.

- Lionel 0-s gőzös, első példány: elszállt a füstölőt vezérlő FET a dekóderben, és vitte magával az alaplapra integrált BT egységet is. Javítási lehetőség, venni az USA-ból egy komplett elektronikát hozzá, ugyanis a modell most egyáltalán nem működik!
- Lionel 0-s gőzös, második példány (ugyanaz a tipus!): elszállt a hang a dekóderben. A modell megy, minden funkció működik ugyan, de sajnos a hangok nem. A hangszóró hibátlan. Az ok: az alaplapra integrált hangfokozat hibás. Javítási lehetőség: venni az USA-ból egy komplett elektronikát hozzá.

Egyik gép sincs egy éves, és nem voltak agyon hajtva egy kiállításon, vagy múzeumban. Most akkor küldjük vissza a nagy vízen túlra (vám, stb)?
(#66991) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66987) Válasz Kedd, 9:18
CV8=8 a reset a PIKO-nál is!
(#66993) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66990) Válasz Kedd, 9:44
Idézet:
„ Most akkor küldjük vissza a nagy vízen túlra (vám, stb)?”

Természetesen! Ma ez a cél, hiszen Life-Time garanciát kaptál, mint én a Shayra, amiröl elveszett egy hajtokar ( filléres müanyag öntvény). Azt irták, hogy küldjem el a nehéz mozdonyt, megjavitják ingyen. Szoval egy bepantinthato talán 2 grammos alaktrészért küldjem el a majdnem félkilos mozdonyt a világ másik végére, hogy az ottani szakember egy mozdulattal bepantintsa a kart a helyére, és mehet vissza a postára.
Ma sokan igy képzelik el a dolgokat.

szerencsére sikerült megoldanom a gyártok szakértelme nélkül is, és postát sem kellett feleslegesen molesztálnom.
(#66995) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66991) Válasz Kedd, 20:32
Én is így tudtam, de a decoder papírján ez szerepel:
CV Description Range Value*
8 Manufacturer identification decoder reset, values as in (CV 59 - 162) Range - Value 162
(#66998) csíkosháTTú válasza Jedlik hozzászólására (#66995) Válasz Sze, 14:52
A CV8 alapban csak olvasható, és a gyártó azonosítóját lehet belőle kiolvasni (CV8=162: PIKO).
A legtöbb - de nem mindegyik - gyártó viszont ide tette a reset-t is. A Lenz, és a csíkos-műhely dekódereinél a CV8=33 esetén áll vissza gyári értékekre minden.
ESU, ZIMO, PIKO stb dekóderek esetében a CV8=8 ez a programozási érték, és nem árt a sikeres programozás után pár másodpercre áramtalanítani is a dekódert. Fontos, hogy a CV8 értéke nem íródik át ilyenkor!
(#66999) Jedlik válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66998) Válasz Sze, 15:16
Szuper!
Mindig tanul az ember! Mivel a programozó sinen nem reagál, megpróbálom a főpályán a CV8=8 értékkel resetelni. kösz.
(#67003) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66988) Válasz Csü, 19:52
Most nézem, hogy 170USD???
Huhhh... Ismerve a cég eddigi termékeit, árban ugyan egy liga volt a két osztrák gyártóval, de minőségben messze nem. Ez azért bőven túl van még a ZIMO megemelt árain is. Igaz, a ZIMO-ban nincs BT, de legalább üzembiztosan működik. Ja, és javítható, legrosszabb esetben Bécsben.

Ja, és persze csakis IOS... Mi más...
(#67007) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67003) Válasz Szo, 13:22
Erösödik a trend, hogy az elektronika megduplazza a modellek arat. Sajnos az ipar szerintem ezzel teljesen kinyirja a modellvasutat. Az az agymenes semmi kreativitast nem ad a modellezönek, es lathatoan az ipar is képtelen megbirkozni a kihivasokkal. Az egyi neves DCC gyar nagyvonalu csere akciot hirdet a 3 éves közponokrra (kompatibilitas problema),. A modellezök leesett allal hagyjak a pulton az uj csodaközpontot, mert a "csere" többe kerül mint az eredeti, és még azt is visszakerik.
Lapozás       57/57
Frissek
  2022. Okt, 03. Hé
10:29:07
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés