Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       53/53
(#64765) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64764) Válasz Máj 4, 2021
sb-modellbau sem épít át minden modellt, mert tudja egyesekről, hogy
abszolút nem lehet!
(#64766) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#64765) Válasz Máj 5, 2021
Mindent lehet, csak egy számmal nagyobb kalapács kell hozzá...
(#64767) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64765) Válasz Máj 5, 2021
A königsteini Elbatal modellvasut épitöje és volt üzemeltöje ( a Tillig volt szerszámkészitöje) mondta ( szinte kizárolag volt NDK mozdonyok üzemelnek a hatalmas pályán, a keszthelyitöl csak valamivel kisebb), hogy gyakorlatilag minden mozdonyt uj alvázra kellett átépiteni és csapágyazni - az eredeti konstrukciobol alig maradt meg valami. Persze a mozdonyaik naponta 4-6 km-futnak. Egy házi terelasztalon ez kizárt.
Az is érdekes, az angol modellezök a mai napig igénylik, hogy a futokerek ( de legalább a hajtottak) fém csapágyakban forogjanak. Azonnal lepontoznak minden modell, aminek nem fém csapágyai vannak. A csapágynak sárgarézböl, vagy jobb anyagokbol kell lennie, náluk viszont alig téma, hogy milyen a hajtási lánc, a motor vagy a lendkerék..
(#64768) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#64766) Válasz Máj 5, 2021
Hát igen... Csak ezt a hozzáállást nagyjából a Don másik partjáról várná az ember, nem a Rajna mellől...

Most azt csináljuk, a tulajdonossal megbeszélve, hogy mentjük, ami menthető. A ROCO BR44 gőzösöket megcsináljuk tisztességesen, átesnek egy nagy karbantartáson is, és maradnak analóg üzemben.
Nemsokára kapok egy Selectrix üzemre is alkalmas vezérlőt, és meglátjuk, hogy a D&H dekóderek túlélték-e a "beépítésüket"? Amit lehet, azt rendbe szedünk, amit nem lehet, azt visszaépítjük analógra. Még jó, hogy pár N-es modellhez van megtervezve cserepanelem, most beszélhetek a NYÁK üzemmel, hogy dolguk van.

Nem a munka ellen van kifogásom, csak sajnálom a modelleket. Ennyi kárt régen láttam egyszerre, láthatóan egyvalakitől elkövetve. Több ezer eurónyi modell ment tönkre a keze alatt, 96 mozdonyka van nálunk, kilencvenhat...
(#64769) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64767) Válasz Máj 5, 2021
Láttam képeket, meg videót is a pályáról, nekem nagyon bejön! Már csak a téma miatt is (DR).
(#64770) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64768) Válasz Máj 5, 2021
Idézet:
„Hát igen... Csak ezt a hozzáállást nagyjából a Don másik partjáról várná az ember, nem a Rajna mellől...
Valóban, de hidd el, ott is csak emberek vannak (majdnem azt írtam: dolgoznak...) a munkapad mellett. És már nem csak az Egybesült Álmokban kell odaírni a mikróra, hogy kisállatok szárítására nem alkalmas, meg a visszapillantó tükörre, hogy az abban látott kép mögötted van. Egyre jobban terjed a butaság az emberek között az öreg kontinensen is... (Sajnos!)
(#64771) etwg válasza Frankye hozzászólására (#64770) Válasz Máj 5, 2021
Sajnos ez van és az ember csak bámul, hogy mekkora médiahatalom szerte a világban terjeszti a butaságot és gyüjti a hivöit.
Itt érthetök W. Von Siemens szavai a 20. század elejéröl:
“A vevöt hülyiteni kell, mert akkor a használhatatlan cuccot is el lehet neki adni.”
(#64779) etwg válasza Frankye hozzászólására (#64770) Válasz Máj 7, 2021
A tipikus esete annak amikor a sztaniolba csomagolt semmi jobbnak tünik a semmitöl.
(#64851) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64755) Válasz Máj 26, 2021
Kapcsolódik, mert egyre mélyebbre ásunk a modellekben, és nem látom az alagút végét!

Ezt találtam leírva egy Minitrix modell használati utasításában, a dobozban:
"analog 14 Volt=, digital 22 Volt~"

Íme az eredménye:
Az első képen látszik, hogy a mozdonyház teteje egy helyen deformált.
A másodikon pedig az oka, a leégett D&H DHL100 dekóder.
22V digitális üzemben, egy N-es modell esetében, amibe belehebregáltak egy 12V-os Maxxon motort. Nem a motor belegányolása ásta el a modellt, hanem az, hogy valószínűleg ilyen brutálisan magas sínfeszültségről járatták.

Lassan félek további modellekbe jobban belenyúlni, mert ki tudja mennyi csontváz van még a szekrényben?

IMG_20210526...jpg

IMG_20210526...jpg
 
(#64875) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64851) Válasz Jún 1, 2021
Egy újabb gyöngyszem. A kaszni így volt rajta, fordítva, nehogy véletlenül visszapattanjon a helyére. Majdnem padlón végezte a hajtás, de szerencsére számítottam rá, hogy ezen sem sikeredett a németeknél tisztességesen beszerelni a dekódert.
Külön érdemes megszemlélni a szakszerű forrasztásokat. És mindez a Weller cég hazájából. Ha látná a cég alapítója, belehalna...

IMG_20210601...jpg
 
(#64876) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64875) Válasz Jún 2, 2021
Hujujuj! Ennél még a 7 éves unokám is szebben forraszt, pedig nem is gyakorolta (még)! De van ott a forrasztáson túlmenően is baj, nem is kicsi, pl. a szétfúrt (szétmart?) NYÁK vezetősávok...
Idézet:
„Mindenki jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának.”
(#64878) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#64876) Válasz Jún 2, 2021
Na igen. Az, hogy egy digitális üzemre nem előkészített modellben el kell vágni NYÁK lemezen a réz vezetőket pár helyen, az természetes. Ezt általában egy sniccerrel meg lehet tenni, és az intelligensebb modellező így is csinálja! Meg mindeni más is.

Aztán szembejön az emberrel, és pofán csapja egy túltanult egyén* "munkája", aki ráereszt csak úgy szabad kézből egy hosszlyuk marót a sima textilbakelit lemezre.

*: Nem azt akartam írni, hogy "túltanult", csak amit írtam volna azt kimoderálod...
(#64880) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64878) Válasz Jún 2, 2021
Ééés van jobb is!

Persze nem meglepetés, hogy a dekóder az persze totális zárlatban van, és tönkre is ment...

IMG_20210602...jpg
 
(#64899) Taurus1047 hozzászólása Válasz Jún 13, 2021
Sziasztok, üdv!

A napokban sikerült beszereznem a Roco 71922 cikkszámú 60. évfordulós jubileumi kiadását, ami egy BR58-as gőzmozdony.
A probléma az hogy a modell teljesen analóg, én pedig digitális rendszert kezdtem építeni. vettem dekódert is hogy átépítem DCC-rendszerűre de ezt minimális és visszafordítható módon szeretném elvégezni. A dekóder helye már megvolna a kazán / bojler alatt, ezt kétoldalú ragasztószalaggal megvalósítom.
A főbb probléma az, hogy volna egy minimális elektronika a motornál a szerkocsiban. Ezt is bele kell integrálni a dekóder és a motor közé, vagy pedig a dekóder leírásában felvázolt módon a megfelelő színű vezetékeket a motorra lehet forrasztani? Illetve az izzóknál kell-e ellenállást beépíteni ha nincsen gyárilag vagy azt is a leírás alapján csak a megfelelő színű szálra kell forrasztani? Az alábbi képen a motornál a két felső szál a világításhoz meg, a két alsó szál pedig a motorhoz. Elnézést ha buta kérdés de nekem ez a terület még szűz, de egyszerr ezt is el kell kezdeni valahol.

IMG_20210613...jpg

IMG_20210613...jpg

IMG_20210613...jpg
 
(#64900) csíkosháTTú válasza Taurus1047 hozzászólására (#64899) Válasz Jún 14, 2021
Szia!
Pár dologra figyelned kell!
1: Ha a mozdonyba teszed a dekódert, akkor a dekóder három vezetékét még át kell vinned a szerkocsiba:
- narancs és szürke a motorhoz,
- sárga a hátsó világításhoz.
2: A mozdonyban is van dolgod, ez pedig az első világítás! Az izzónak azt az érintkezését le kell szigetelni a síntől, ami az izzó hátuljához megy. Ide kell majd bekötni a dekóder fehér vezetékét. Az izzó másik pólusa a közös pozitív lesz. DE!!! Ne kínlódj azzal, hogy az izzók mindkét pólusát elszigeteled. A közös pozitív vezetéknek ebben az esetben nem a dekóder kék vezetékét használjuk, hanem a bal sín áramszedését, vagyis a dekóder fekete vezetékét. A kéket szigeteld le, nem kell bekötni! Az izzók egy-egy pólusa maradhat a bal sín áramszedésén.
3: Szerkocsi, na ez nagyobb levegőt igényel, sóhajts! Itt nem csak a hátsó izzóval lesz dolgod, hanem a motorral is. Az izzót csináld meg úgy, ahogy a mozdonyban is tetted. A leválasztott pólusára kell kötni a dekóder sárga vezetékét. Most jön a motor. A motornak mindkét pólusát le kell választani a sínről, vagyis azt a két felfelé álló érintkező rugót el kell szigetelned a síntől. Vigyázat! A látszat ellenére a szerkocsi is szed áramot, nem elég csak mozdony felől érkező kapcsot fogadó fészekről leszedni a motor! Ha magad elé teszed a szerkocsit úgy, hogy a mozdony felé eső része jobbra áll, akkor a Tőled távolabbi motor kefeérintkezés az maga a fém háza a kocsinak, illetve a motornak. Ki kell csavarnod a kefét, kiszedni (ha volt) a fém alátétet, és egy alkalmas műanyag lemezből befaragni oda egy olyan szigetelést, ami Feléd eső részén is van!
Ha kérdésed marad, szólj, vagy, ha útba esik hozd ki a műhelybe, megmutatom.
(#64901) Taurus1047 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64900) Válasz Jún 14, 2021
Szia!

Köszönöm a gyors választ. A tervem az az, hogy a dekódert a kazán alá ragasztom a mellékelt kétoldalú ragasztószalag darabbal. A csatlakojóját pedig a vezetőfülke alatt az Y csatlakozó felett kivezetem. A dekóder egy NEM 652-es csatlakozójú verzió, a szerkocsiba pedig az Esu 51950-es cikkszámú 8 pólusú mamás csatlakozóját terveztem a bonthatóság miatt. A szerkocsiban semmilyen áramfelvétel nincs, ami engem meg is lepett. Minden feszültség a mozdony kerekein történik s a kis Y csatlakozón továbbitódik a szerkocsiba a motorhoz s a hátsó lámpákhoz. Sajnos a szerkocsiban nincs hely a dekódernek ezért gondoltam ki ezt a tervet amit felvázoltam. S akkor ha jól értettem írásod, a motor előtti kis elektronikát kiforraszthatom és betehetem a modell dobozába, s a világítást és a motort is direktben köthetem a dekóder megfeleő kivezetésére?!Ha igen akkor megveszem a hiányzó dolgokat s neki is állok a beavatkozáshoz a hétvégén.

IMG_20210614...jpg

IMG_20210614...jpg

IMG_20210614...jpg
 
(#64909) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 22, 2021
Mire gondolhatott a költő?

Egy újabb "gyöngyszem". Két dolog jutott eszembe erről az "átépítésről":
- hála istennek ebbe legalább nem próbáltak beleerőszakolni egy Maxon motort;
- most már tudom, hogy a rómaiak miért sorolták a germánokat a barbárok közé.
Első képen, ami fogadott, amikor leemeltem a kasznit az Arnold N BR117 (ex E17) villanygépről.
Második képen, amit ebből ki lehetett hozni.
Vagyis amolyan "Előtte - utána" képek.

IMG_20210622...jpg

IMG_20210622...jpg
 
(#64915) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64909) Válasz Jún 23, 2021
Egyszerű: Forrasz anyagból készítettek nehezéket
(#65454) kzolt hozzászólása Válasz Nov 8, 2021
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni Tőletek.
Van nekem egy (ESU Lokpilot micro decoder V4.0) dekóderem (1-es kép). Beszereztem egy ESU powerpack-et, ezt szeretném rákötni. A 2-es rajz szerint ráköthető, bár ez a rajz nem hasonlít a dekóderre és a 3-as táblázat szerint pedig nem kompatibilis, de ahonnan vettem a powerpack-et, ott azt írták, hogy kompatibilis. Egy kicsit beerdőztem.
Ha ráköthető, kérem írjátok meg, hogyan.
Azt tudom, hogy a powerpack vezetékek: piros +, fekete-, fehér a töltés.

Köszönöm!

1.jpg

2.jpg

3.jpg
 
(#65458) csíkosháTTú válasza kzolt hozzászólására (#65454) Válasz Nov 9, 2021
A dekóder leírása alapján a Power Pack nem köthető rá, csak külső puffer elko. Tervezés: Ulm, Németország, minden más: ismeretlen város, Kína.
Ez az eredménye...
Egyébként a max 0,5A-rel terhelhető micro dekódert mibe használnád, hogy belefér még egy akkupack is?
(#65463) kzolt válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65458) Válasz Nov 9, 2021
Építek egy síntisztító motorkocsit, nem lesz rajta kasztni. Viszont akkor majd szerzek másik dekódert, ami befogadja. Pont a síntisztítás miatt akarom használni a powerpack-et.
Esetleg tudnál ajánlani ilyen dekódert, ami van Neked raktáron és elég kis méretű? N méretarányhoz kellene.

Köszönöm a választ!
(#65464) csíkosháTTú válasza kzolt hozzászólására (#65463) Válasz Nov 10, 2021
Ahha.
Nem tudom milyen a konstrukciód, de az általam eddig látott N-es TOMIX kocsiban van egy csapda. Ez pedig a motor. Elvileg akár egy sima FD2013T funkció dekóder is képes lenne ezt meghajtani, hiszen az áramfelvétele nem haladja meg a dekóderre specifikált maximumot, és így ez olcsóbb megoldás, mint egy mozdonyba való dekódert beszerelni.
A csapda ott van, ha a motoron tisztítófejet cserélnek, mert senki ne garantálja, hogy nem nyomod túl az új forgófejet, ami lefékezi motort, így az áramfelvétele már sokszoros lesz.
Ezen úgy lehet segíteni, hogy "meghekkeljük" a funkció dekódert, teszünk rá egy darlington tranzisztort (BDW23, BDX53C, stb), ezzel már elviseli az ilyen bakikat.
A másik az, hogy keresünk egy strapabíró mozdonydekódert, mondjuk egy ZIMO MX617-est. Az kellően nagy áramot tud, és tudsz rá tenni powerpack-ot is, habár szerintem erre nincs szükség egy tisztítókocsinál.
(#65468) jbauer hozzászólása Válasz Nov 10, 2021
Sziasztok
Van valakinek tapasztalata hogy a nanox s88n központ milyen xpressnet cimen kommunikál a visszajelentő modulokkal?
(#65478) jvnd válasza jbauer hozzászólására (#65468) Válasz Nov 16, 2021
Szia. Az XpressNet címe az LI100 interfésznek a 29-es, ez köti össze a központtal (majd ezen keresztül a PC-vel). Effektive a központ címe 30-as lehet. (régen olvastam erről ezért a feltételes mód. Viszont az "egerek" az egyes címtől kezdődnek és az XpressNet buszra max 31 db eszköz csatlakoztatható. Így ha felülről haladunk akkor ez a címzési sorrend. Talán a LEnz valamelyik doksijában volt erről szó. Régen volt...)
Amúgy valószínűsítem, hogy az első S88 modul címére gondoltál, ami 65-ös alaphelyzetben.
Ha van Minimouse-od akkor azon is láthatók a foglaltság jelzések 65-től kezdődően. (vagy valamelyik PC-s vezérlő programban állítod be ezt a foglaltság jelzések kezdetére és onnan növekszik -contact indicator-)
Ha kérdésed van keress nyugodtan.
Lapozás       53/53
Frissek
  2021. Dec, 03. Pé
17:33:32
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés