Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       64/64
(#58040) sunocske válasza etwg hozzászólására (#57464) Válasz Dec 31, 2017
Idézet:
„A teherpályaudvaron ritkán van valami töltés a vágányok között. Igy a modellben sem igen kell feltölteni ezeket a területeket. Az öregebb pályaudvarokon a vágányok szoktak elmerülni, illetve a por meg a szemét szokta feltölteni a vágányközöket.

Na, most ezzel egy kicsit vitatkoznék. Állomásokon (különösen teherpályaudvarokon, ahol rendszeresen tolatásokat végeznek) ún. tolatási padkát szoktunk építeni a két vágány közé, régebben gyöngykavicsból, újabban dolomitmurvából vagy egyéb jól tömöríthető anyagból (ill. abból, amiből a megrendelő kéri, használtunk már rostaaljat is, ami az ágyazatból jött ki). Az más kérdés, hogy egy idő után felgyülemlik rajta a szemét, meg elburjánzik a növényzet, de attól ez a feltöltés még mesterséges létesítmény, nem "csak úgy" lesz.
(#58041) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#58040) Válasz Dec 31, 2017
Amit etwg írt az teljesen igaz a mai állapotokra Magyarországon. Amit ti elkészítetek 1-2 évig jó, aztán az idő haladtával a következő rekonstrukcióg - ami több évtized is lehet - lassan az enyészeté, az emlékeké lesz a ti munkátok. Karbantartás nuku. Sajnos ez van...
(#58042) róbertke hozzászólása Válasz Dec 31, 2017
Kedves Fórumtársak!! Modellezésben Gazdag, Békés és Boldog 2018-as Évet Kívánok!!
(#58047) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#58041) Válasz Dec 31, 2017
Én ezt értem, de ettől függetlenül nem állja meg a helyét az az állítás, hogy nincs feltöltés a vágányok között.
(#58048) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58041) Válasz Dec 31, 2017
Nemcsak Magyarorszagon, de szerte a világban. Ha volt is töltés ( nyilván hordanak oda valamit, amikor a vágányokat fektetik, meg amikor a gép pucolja a kö aljzatot is alakul ki ott némi emelkedés, járda), de az általában csak ujkorában láthato. Évek multán a sinköz benö gazzal, vagy ha van ott mozgás akkor kialakulnak járdák.
Ismerek olyan rendezöt, ahol a járda az aljak also szintjén van ( légtornásznak kell lenni a tolatonak, ha fel akar mászni egy vagonra), meg olyat is ahol a sinköz fel van töltve a sinkorona szintjéig. Sünöcske majd biztos fogja tudni, mikor melyiket kell alkalmazni.
BUÉK 2018
(#58114) gigantati hozzászólása Válasz Jan 16, 2018
Előszőr is modellezésben gazdag boldog újévet kívánok mindenkinek!

Az elmúlt időszakban lehetőségeimhez mérten próbáltam haladni az építéssel. Jelenleg itt állok!

Az állomás területén az ágyazat elkészült. A teherpályaudvar burkolata kiöntve (bár ilyen hűvös időben a pincében egy hete nem szárad ki a gipsz).

A hét végén úgy gondoltam életet lehellek az asztalba (újra feszültség alá helyezem). Mit is mondjak hát eléggé darabos volt a villany . Hiába takarítottam a terepépítés alatt a sineket, az áramszedés nehézkesre sikeredett. A hozzáférhető helyeken szennyeződéstől függően oldószer, víz, köröm használatával sikerült az egyik pályát használhatóvá tenni.
Tisztítás után még közelről látok "foltokat" a sinen. Bár az áramszedést nem befolyásolják szeretném eltünteni. A sinradír hatékonyabb lehet ez ügyben?


20180115_215...jpg
 
(#58115) róbertke válasza gigantati hozzászólására (#58114) Válasz Jan 16, 2018
Itt én vésővel és kalapáccsal dolgoznék...
No persze nem az asztalon, hanem a csempéket verném le a falról... műtőben csempéznek plafonig..
Az összes pára mind az asztalodon csapódik le, pláne ha nem is fűtöd a helyiséget... maholnap elkezd jobbra-balra gőrbűlni minden ...
Gondolom a hullazsákban egy ventillátor bújik meg .... hogyan fogod kicsomagolni és működtetni ?
(#58116) gigantati válasza róbertke hozzászólására (#58115) Válasz Jan 16, 2018
Idézet:
„ Gondolom a hullazsákban egy ventillátor bújik meg ”
Majdnem! Egy rozsdamentes bogrács várja a szebb időket
A szellőzés a kép mögötti falon van megoldva! A pince egyébként száraz, mint egy jó cabernet sauvignon.
(#58156) gigantati hozzászólása Válasz Jan 19, 2018
Tegnap sikerült megtisztítanom a sineket radírral. Megdöbbentő volt a különbség. A második képen a piros vonal bal oldalán a tiszta (fényes), jobb oldalt a tisztítás előtti (barna) állapot.

Másik érdekes esemény, hogy mivel találkozhatunk hosszú állásidő után. A pálya próbáját általában a kezdőkészletes ICE szerelvénnyel végzem (azért nem kár címszóval). Minden jól működött, átamszedés rendben. Gondoltam megpróbálom a Nohabot is. Ekkor természetesen a pálya legeldugotabb részét elérve rövidzár miatt leállt az egész rendszer. Vonat kézzel visszahúzva, újra próba, ismét hiba. Miután ezt 5x eljátszotta, (mivel szabad szemmel nem látható részen volt) befényképeztem a lyukba és mit látok. 3.kép. Az ICE még átment az U szeg felett a Nohab alacsonyabb forgóváza minden alkalommal lenyomta a szeget, a két sint rövidre zárva.

Képkivágás4.JPG

sinradír.JPG

zárlat.JPG
 
(#58158) etwg válasza gigantati hozzászólására (#58156) Válasz Jan 19, 2018
A viz sajnos mindig kialakit ilyen barna oxid réteget. (A kövezet ragasztáśabol leginkább, de ha egyszer megpucolod és száraz a helység, akkor már nem lesz gond....)
(#58181) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#58156) Válasz Jan 22, 2018
Hú, hogy ez mekkora szivacs tud lenni! (Mármint az U szeg...)
(#58235) gigantati hozzászólása Válasz Jan 31, 2018
Sziasztok!

Első videók az asztalról:
1.rész

2.rész

(#58913) gigantati hozzászólása Válasz Márc 29, 2018
Sikerült néhány MÁV-os kerítést beszerezni.
Ezeket csak vasútüzemi épületeknél, vagy más vasút körüli "magán" házaknál is használták/használják?

20180327_222...jpg
 
(#58919) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#58913) Válasz Márc 29, 2018
Vasút közelében lévő magánházak kertje körül akkor látsz ilyeneket (ha meg vannak még egyáltalán), mert azok a házak valaha vasúti őrházak voltak. Eléggé jellegzetes, szabvány MÁV épületek egyébként. Meg persze állomások körül, pl. Kispest a 142-es vonalon.
(#58934) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58919) Válasz Márc 30, 2018
No meg a "cuclista" időkben általános volt, hogy a szoc. ipar termékei a magánházaknál (is) kötöttek ki, lévén a "Közvagyon? Akkor az enyém is!" elvet követték nem kevesen. De jellemzően inkább a vasút közelében jelentek meg, mert ezt nem lehetett a kistáskában/zsebben hazavinni.
(#58938) tumikas válasza Frankye hozzászólására (#58934) Válasz Márc 30, 2018
Ismerősöm szomszédja ott dolgozott az üzembe ahonnan ezek származtak. Elmondása szerint a "selejtet" olcsón megvehették a dolgozók, így neki is ebből lett az utcafronti keritése megépítve.
Lapozás       64/64
Frissek
  2018. Máj, 25. Pé
16:43:06
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés