Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       385/385
(#56704) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56703) Válasz Júl 19, 2017
A Kühn leírása a mérvadó! Ne szedd ki, én is azt mondom! Van magyarázat rá, de ez iTT hosszú lenne. A lengyel leírás régi, azóta összegyűlt pár tapasztalat, és nem véletelen, hogy a gyárilag digis gépeken is ott figyel a motor áramkörében a két soros tekercs, és a párhuzamos szűrő kondenzátor.
(#56705) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56704) Válasz Júl 19, 2017
Rendben, köszönöm. Üzenetben vagy emailban esetleg meg tudnád írni, hogy mostmár miért nem ajánlatos kiszedni a szűrőket?
(#56709) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#56705) Válasz Júl 19, 2017
Dióhéjban:
Az igaz ugyan, hogy a dekóderek PID szabályzóit megzavarhatják ezek az elemek, DE!
A motorok generátoros üzeme esetén képesek jókora feszültségtüskéket visszalökdösni a dekóderek felé. Ezt viszont illek csillapítani, csakúgy, mint a szénkefe szikrázása okozta zavarokat. Ebből a szempontból nagyon durvák a régi NDK-s motorok. A Zeuke/BTTB körmotor még el-elmegy, de pl. az OFF régi H0 PIKO NoHAB motorjaiból 50-70V-os tüskék is nőhetnek ki visszafelé. Pálne a dekóderek áltral szolgáltatott PWM jelek esetében.
(#56719) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56699) Válasz Júl 20, 2017
Igen, az. A többit meg csak szőrszálhasogatásképp írtam, mert amúgy egyetértek veled ebben a témában
(#56885) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Aug 6, 2017
Kellemes nyarat Mindenkinek!

DSCN0525.JPG
 
(#56887) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56885) Válasz Aug 6, 2017
Ilyen mozgony nincs is....
Nadjon szép leTT a Púpos !!! GraTTula .
Valami részletet a beltartalomról tudhaTTunk??
(#56888) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#56887) Válasz Aug 6, 2017
Na, azt mégis van!
Beltertalom pediglen "Tilling".
(#56890) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56888) Válasz Aug 6, 2017
Tilling -nek is van Púposa??
Akkor megnyugodtam...
Hangoskodás?? Vagy csak a fogaskerekek zörögnek??
Fény effektek??
Ilyetén dolgokra gondoltam...
(#56891) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#56890) Válasz Aug 7, 2017
Jó ha megnyugodtál!
Hogy hangoskodni tudjon, ahoz helyet kéne találni benne a hangszórónak. Fényekben megfelelő dekóderrel azt hiszem hogy bármi kivitelezhető, de errő tán majd ír Neked Csery Tomi, vagy csíkosmesTTer. Na meg a hangról is, hogy beférhet-e bárhová. Egyébként meg a Púpos dízel-elektromos hajtású, szóval elég a villanymotor hangja, meg a fogaskerekek zörgése. Majd max berregsz hozzá!
(#56892) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 7, 2017
Ha már M40...

Van itt nálam egy, no messze nem az, amelyik a képen van de még csak nem is rokon!

- A BTTB körmotor rögzítése egy megfelelő méretűre vágott, 1mm-es villanyszerelő rézdrót darab.
- BR110/BR107 BTTB hajtásra van építeve, csakhogy egy dolgot nem vett figyelembe a készítője. A két középső hajtott tengelyen nem azonos a fogaskerék átmérője (nem egy széíriából érkeztek), így aztán eléggé érdekesen ment a modell.
- Valószínű, hogy a készítése idején nem volt a fiókban, vagy a kotródobozban tapadógyűrűs, hajtott kerékpár, így a megoldás az volt, hogy a sima hajtottba köszörültek egy "árkot", és abba lett feltéve a vastag, nem ide való, Fleischmann tapadógyűrű. Így aztán nem csak a fogaskerék átmérője nem volt egyformna a két hajtott tengelyen, hanem a hajtott kerekek átmérője sem...

Persze ez eladásra készült eleve, és így... Azon már nem is csodálkozom, hogy a két alsó lámpába szerelt LED simén átvilágít a kasznin, még a hűtőventillátor is fényárban úszik, és az ég felé löveli a fényt... H0-ban a nagyobbik fiam kínlódik a második MÁV 377-essel. Amkor megmutattam neki ezt az M40-et, nevetve mondta: "Üdv a csapatban!"... (Ezen tényleg csak röhögni lehet.)
(#56893) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#56887) Válasz Aug 7, 2017
Egyébként meg ez van a kasztni alatt. Sajnos a dekóderfoglalat nem használható a helyhiány miatt. Általában drótossal kivisszük a fülkébe. A hajtás elekronikai része is a gyári, tehát ugyan azt tudja mint a Tillig V100-as.

DSCN0527.JPG
 
(#56899) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#56893) Válasz Aug 9, 2017
Igen, mert Tillig Next18-ra dolgozta át az eredeti panelt. Amik nálam jártak DCC átépítésen, azokból én kiszedtem a panelről az aljaztot is, így van rendes helye a kaszninak is, nem koppan fel. (A megoldás az lenne, hogy egy neki való panelt kellene tervezni, csak ehhez kellene a műhelybe egy hónapra egy ilyen modell.)
(#56900) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56899) Válasz Aug 9, 2017
Az enyém digitalizálásra vár. És nem sürgős. Vagy egy barátommal elküldöm, vagy postán ha lehet, aztán tervezgess. Jó így?
Ha meg lehetne oldani a hangot is, annak örülnék a legjobban, de ha nem megy, az is jó. Tolatófényt meg lehet oldani?
(#56901) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#56900) Válasz Aug 9, 2017
OK!
Kössz!
A cél az, hogy hang is férjen bele.
A tolatófény az nem csak rajtam múlik. De elvileg be lehet lőni egy-egy új LED panelt az elejére, és akkor megy. (Ehhez majd egy olyan kaszni kell, ami nyers, és nincsenek benne a fényvezető prizmák, és festve sincs.)
(#56903) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56899) Válasz Aug 10, 2017
Hát mesterem, mivel a javát már lefőztük, nem hiszem hogy ebbe érdemes bele vágnod! A leg elején nekem is megfordult a fejemben hogy leszedem azt a foglalatot, de aztán elvetettem. Így legalább megmarad a lehetőség a cserére, hisz tudod hogy nem egy típos épül erre a hajtsra, és azokba meg elfér bőven.
Azt a tolatófényes dolgot nem igen értem! Miért is kellene hozzá nyers kasztni? Arról pontosan hogy nem tudnál rendes méretet venni, hiszen akkor még nincs fent a rögzítési darab, mert az öntési technika nem engedi.
(#56904) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56901) Válasz Aug 10, 2017
Akkor megkeresem a címed, aztán valahogy eljuttatom.
Ha nem posta vinné, mikor vagy elérhető a műhelyben?
Ez a gép festett, lásd #56478 hozzászólásomat.
(#56905) róbertke válasza jenicel hozzászólására (#56904) Válasz Aug 10, 2017
(#56906) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#56904) Válasz Aug 10, 2017
Szia!
10-18h között minden hétköznap. A mostani szombat nem játszik...
(#56907) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56906) Válasz Aug 10, 2017
Oké, egyelőre úgy néz ki, posta lesz.
(#56910) ModELiTT hozzászólása Válasz Aug 11, 2017
Szervusztok sorstársaim,ebben a nagy hőségben egy kis felüdülés képen,szeretnék nektek mutatni némi érdekességet !
A nyaralás melleTT jutott egy kis idő a modellezésre is !
Az adatok fent vannak a kereskedelmi részlegen,kérdéseket szívesen várom !!

letöltések 0...jpg

letöltések 0...jpg
 
(#56911) Gashpy válasza jenicel hozzászólására (#56907) Válasz Aug 13, 2017
Ha odáig eljutok, akkor majd én is jelentkezem egy Púpos hangosításra...
(#56913) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Kedd, 0:37
Vészjelzés!

PIKO ICE3 tulajdonosok figyelmébe!
Sajnos a más gyártóknál is előforduló öntvénybajok itt is megjelentek.
Ha nehezen jön le a hajtott betétkocsiról a kaszni, annak az az oka, hogy a kocsi öntvény váza elkezdett repedni, dagadni. Lásd a képet.

Mit mondjak, nem egy örömhír, tudom...

pikoice3.JPG
 
(#56915) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56913) Válasz Kedd, 0:54
Ónpestis ??? Érmegyűjtők rémálma...
(#56918) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56915) Válasz Kedd, 7:34
Pontosan...
Mint a korai Tillignél, vagy a mára már megszűnt Klein Modellbahn-nál. De ide lehet sorolni az OFF Arnold VT5047-es motorkocsit is...
(#56923) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56918) Válasz Kedd, 10:53
Ez a pestis járvány gyakorlatilag a zinköntvény bevezetése ota jelen van - a korai Märklin modellek is szenvedtek ebben, de a Roconak is sikerült több ilyen modellt kiadnia. Sajnos a mai napig nem közismert egyöntetüen a technologiai hiba oka. Lehet, hogy szennyezödés a fémben, rossz tárolás (megfagyott modell a téli padláson) a fene tudja. A kémia folyamat ismert csak az okai nem.
Sajnos javitani sem igen lehet.
(#56925) Von Smallhausen hozzászólása Válasz Kedd, 17:17
A cink-alumínium ötvözetekben jelen lévő ón, ólom, bizmut, kadmium szennyezés okoz(hat) kristályközi korróziót. A szabványok kb. 0,005%-ban maximálják ezek előfordulását.
(#56926) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Kedd, 17:53
Sokakat érinthet, leírom, morgás is lesz benne...

A "teszt" tárgya a Digitalzentrale átépítő készlete, amit a Tillig BR101 villanygéphez árul, potom 10Euro körüli áron. A végeredmény eléggé jó lesz, de van vele bosszúság is...

A készletben van két kisméretű SMD panel, 6db 0603 méretű fehér, és 4db 0603 méretű piros LED, valamint 2-2db 1206 méretű előtét ellenállás. Ezeket nekünk kell ráforrasztanunk a panelre. Ez nekem nem okoz gondot, de modellvasuti körökben ez azért nem gyakori, hogy 0,2mm-es hegyű, szabályozható páka is van. További baj, és ez nálam komoly hibapont, nincs semmilyen felületkezelés a paneleken. Lötstop, de még egy fránya hideggalván sem! A miheztartás végett (sokan szokták mondani, hogy "akkó' te meg mit csinátá' eddig") G.F. Rákoskeresztúr kolléga M41-eseihez a műhelyben készült világítás panelekkel együtt is lefotóztam egy "nagy" német cég drága termékét. Hogy melyik igényesebb kivitel, azt mindenki döntse el maga!
Ez még nem baj, egy kis surolóporral csodákat lehet tenni, és nem lesz gond.
A gond a sokkal nagyobb, mert ugye az egyszeri halandó rá van utalva a használati utasításra. Az pedig azt írja, hogy a 3,9kiloOhm ellenállást forrasszuk be a felső pozícióba, és a 820Ohm értékűt az alsóba.
Első gond! A manuál nem ír nekünk megfejtést! Tessék találgatni, hogy az SMD ellenállásra írt számok mit jelentenek? 8200 = ?, 392 = ? (Szakiknak nem ér!!!) Majd én leírom, nem kell koptatni a gúglit! A 8200 azt jelenti, hogy 820Ohm, a 392 pedig azt, hogy 3900Ohm, vagyis 3,9kiloOhm.
Második gond! A felső pozicióban a 3db, egymással sorbakötött fehér LED előtét ellenállása van. Digitális üzemben, mivel a Tillig korai BR101-ben NEM651 aljzat van, kb a fele tápfeszültség lesz, nagyjából 8-10V. Három sorbakötött warmwhite LED nyitófeszülétsége összeadódik, és majdnem ennyi is. Ha beteszünk eléjük egy 3,9kiloOhm előtétet ekkora feszültségen, akkor nem sok áram folyik át rajtuk, vagyis fényük nem lesz egy szál se'! Bezzeg a két pirosra csak 820Ohm jár a használati szerint, na ezek viszont "üvölteni" fognak nekünk! Ezt bizony felcserélték némethonban... Helyes beültetést lásd a 3. képen!

Folyt. köv.

ajjajjj.JPG

kicsomagolva.JPG

panel készen.JPG
 
(#56927) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56926) Válasz Kedd, 18:04
Na vegyük elő a Tillilg modellt, és csináljunk bele zárfényeket is!
Ehhez kényelmesebb leszerelni a váz tetjén található komplett NYÁK lemezt. Csavarjuk ki a két rögzítő csavart! Forrasszuk le az áramszedés négy fekete vezetékét, amik a forgóvázak felől jönnek fel a panel négy sarkára. Melegítsük át a motor két forrasztását középtájon, és panel szépen le is jön, hozza magával az eredeti világítás paneleket is. Ezeket forrasszuk le, de a nem fő panelről, hanem a kis világítás panelekeről szedjük fel a 3-3 vezetéket!
Tegyük be - szerintem Tran DCX76D/N, ZIMO MX621N, vagy 622N - dekóderünket, mert ezeknek van a világításon felül még két, teljes értékű tartalék funkció kimenete. A mozdony panelén kell két vágást tennünk, hogy átkössük a zárfényeket a két tartlék funkcióra. Ezek a zöld és a lila vezetékek a dekóderen.

Folyt. köv.

AUX1 átkötés.JPG

AUX2 átkötés.JPG

előkészülete...jpg
 
(#56928) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56927) Válasz Kedd, 18:31
Kössük be a DigiZentrale paneljeit! A panel bal szélére kerüljün a Tillig panel fekete vezetéke, ez a közös pozitív pólus, a gyakorlatban a bal sín, a dekoder aljzat 4. lába. Középre kerül a barna vezeték, ez fogja kapcsolni a mozdony 1-es végén a lila dekóder vezetékkel a zárfényt, a 2-es végén a dekóder zöld vezetékével az ottani zárfényt. Végül a piros vezeték kerül a jobb oldalra, ez adja majd az előre menetfényeket, a három fehéret.
Készen vagyunk, szereljük vissza a panelt a helyére!
Először a Tillig nagy paneljét a mozdony vázára! Ügyeljünk a motor bekötésére, ha kell a nagy furatokból előbb távolítsuk el az ott ragadt ónt! Csavarjuk vissza a két rögzítő csavart, utána forrasszuk vissza a motor, majd az áramszedés vezetékeit a panel négy sarkán. Remélem írnom sem kell, hogy ezekhez a vékony vezetékekhez a régi, jó kis cseh pillanatpáka istenkísértés! Szét is égetünk vele mindent, akinek csak ilyen van, az ne vágjon bele ebbe az átépítésbe!
Tegyük be a mozdony végén a kész új világító panelt a helyére, és rendezzük el a vezetékeiket! Visszatehetjük a mozdony kaszniját is!
A világítás a megszokott módon az F0 (*) gombbal lesz kapcsolható, a zárfény előre menetben az F1, hátra menetben pedig az F2 gombbal, a világítástól függetlenül.
Igen, csak így meg kell jegyezni, hogy melyik végén melyik gomb is kapcsolja a vöröset?
Figyelem, CV beállítások jönnek, hogy csak azt kelljen megjegyezni, hogy a zárfény az F1 lesz! Nyugi, nem bonyolult, két jó dekóder tipusunk is van! Hála istennek mindkettő a szabvány szerinti, NMRA functions mapping-gel rendelkezik.
ZIMO: Először is, mindkét tartalék funkciót, vagyis a zöld, és a lila vezetéket is egyetlen funkció gombhoz, az F1-hez kell rendelnünk. CV35=12. Az F2 funkció gombhoz pedig nem kell rendelnünk semmit, vagyis innen el kell vennünk az AUX2 (lila vezeték) funkciót: CV36=0. OK, de ekkor, ha megnyomjuk az F1 gombot, a modell mindkét végén virítani fog a zárfény! Menetirányhoz kell kötnünk a két tartalék funkciót! Ezt az effektusok programozásánál találjuk meg! Elsőnek azt kell elérnünk, hogy előre menetben (1-es vezetőállás felé) a zárfény, vagyis az AUX1 funkció csak ebben az irányban világítson a modell 2-es vezetőállása alatt! CV127=1. Ezzel azt proramoztuk be, hogy az AUX1 kimenet csak akkor lesz aktív, vagyis csak akkor világít a zárfény a 2-es végen, ha a modell az 1-es végéval előre indul meg! Következő lépés az AUX2 menetirányhoz kötése! CV128=2. Ekkor pedig azt mondtuk meg a dekódernek, hogy az AUX2 kimenetét (lila vezeték) csak akkor engedje működni, ha a modell a 2-es vezetőállással előre indul meg. Kész, menetirány függővé tettük a zárfényeket! Ha gépmenetben vagyunk a modellel, akkor kapcsoljuk be a világítást (F0, * gomb), és az F1 funkciót! Mindkettő a menetirány szerint fog váltani! Ingavonat húzott üzemben: csak a világítást kell bekapcsolnunk, az F1-t nem, így nem virít a vörös telibe az első kocsi homlokán. Ingavonat tolt üzemben: a világítást (F0) NE kapcsoljuk be, viszont az F1-t igen. Ekkor megh nem fogja a mozdony feleslegesen fényárba borítani az előtte lévő kocsi végét.
Tran dekóder programozása az CV35 és CV36 beállításánál megegyezik a ZIMO-val, lévén ez a gyártó is ragaszkodik az NMRA ajánláshoz (igaza is van!). Az F1 meneirányhoz kötés azonban máshol van. Tran dekóderek esetében CV156=64, és CV157=128.

Nno, jó bütykölést, modellezést!

panel készen.JPG

végül.JPG
 
(#56930) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56926) Válasz Sze, 9:32
Alapvetően egyetértek Veled, de egy apró megjegyzést engedj meg: Azért az nem olyan nagy logikát igényel, hogy egy 392 és egy 8200 feliratú alkatrészről eldöntse egy hozzá nem értő is, hogy vajh' melyik is lehet a 820 Ohm és melyik a 3,9 kOhm értékű. Ezzel együtt igazad van, nem a hozzá nem értő felhasználónak kellene forrasztgatnia, és kitalálnia, mit, hova, hogyan. Főként nem, hogy fordítva kellene, mint ahogyan írva vagyon... Ezt tényleg nagyon elba... rkácsolták!
(#56931) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#56930) Válasz Sze, 10:09
Persze, össze lehet rakni az információ halmazból, hogy melyik a 3,9k, és melyik a sima 820R. Csak elsőre a nem szakmabelinek az jön le, hogy a 8200, az nagyobb ám, mint a 392. Legalábbis a számegyenesen messzebb esik a nullától... Nem olyan közismert az SMD ellenállások ilyen kódolása, mint a 2x2.
Gondosaban kellett volna megírni a használatit.
(#56932) JZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56931) Válasz Sze, 11:12
És még akkor a LED-ek polaritáshelyes beforrasztásáról nem is volt szó.
(#56933) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56931) Válasz Sze, 12:00
Akinek van olyan pákája amivel 0603 (esetleg 0402 méretű motyót ) be tud forrasztani, ott akad egy alapszintű multiméter is. (Szerintem)
(#56934) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56928) Válasz Sze, 14:14
Valami kell a BR101 vontatta vonat végre is, pl. egy vezérlőkocsi, és abba se' árt egy funkció dekóder. FD2013T a Tillig DB IR vezérlőkocsiban. Az F1 funkció a "hosszúfényt" kapcsolja, később a belső világítás is beköthető a dekóderre, az F2 funkcióra.

IMG_0149.JPG
 
(#56935) TTomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56928) Válasz Sze, 20:48
Ezer éve nem jártam itt, sok minden érdekeset olvastam, az inaktív jelenem óta. Szép kis leírás,gratulálok. Azért a bili fülét csak letöröm. Az AUX1 átkötés című képen, gyalázat az a forrasztás. Hiába a 0,2-es, hőfokszabályzós páka.
(#56940) Arctic37 hozzászólása Válasz Szo, 11:27
Sziasztok!
Mennyire megvalósítható és milyen hatásai vannak, ha a BTTB Nohabnál a pályakotrót levágom a forgóvázról és hozzáragasztom a kasznihoz?
(#56942) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#56941) Válasz Szo, 12:35
Talán a kapcsolot nem fogod tudni felszerelni.
(#56948) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#56942) Válasz Vas, 19:01
Rendben, köszönöm
(#56949) Arctic37 hozzászólása Válasz Vas, 19:13
Az első általam digitalizált jármű . BTTB Nohab digitalizálva és picit tuningolva (LED-es világításra átépítve, cserélhető égővel, plusz új Tillig kapcsolók beépítve). Dekóder a Kühn T125-öse, ami végül belefért, de szorosan, ezért a zsúfoltság. Tapasztalat szerzésnek jó volt, és a mozdony is jól működik.
Köszönöm, aki a tanácsával segített a megvalósítás során.

20170820_185...jpg

20170820_185...jpg
 
(#56951) Bácsi Attila válasza Arctic37 hozzászólására (#56940) Válasz 15:07
Az alvázhoz kell hozzá ragasztani a pályakotrót.Így a kaszni levehető lesz.
A forgóvázra Tillig nohab kuplungot kell felszerelni,aminek kell egy befogót részt készíteni a forgóvázon. Képeken látható az átalakítás.

002.JPG

005.JPG

006.JPG
 
Lapozás       385/385
Frissek
  2017. Aug, 21. Hé
15:42:42
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés