Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       440/440
(#71733) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71728) Válasz Csü, 10:26
"E24-s dekoder foglalat került amihez a mai napig senki nem mutatott be dekodert"

Végülis csak az ESU, Digitrax, ZIMO az ami nem csak bemutatott ilyeneket de árul is...

A google meg a barátunk...
(#71734) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71733) Válasz Csü, 10:28
Angliárol és Hornby kompatibilis dekoderröl van szo.
(#71746) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71741) Válasz Csü, 14:14
Amúgy most végignéztem a hivatalos bemutatót, és ott nincs egy darab szó sem a Hornby rendszerrel való kompatibilitásról, simán csak elmondták hogy miért lett az E24-as a next18 helyett.

És most jön a realitás, a HM7000 nem szabvány sőt, egy speckó csak a Hornby által használt zárt rendszer, ami alapvetően a DCC szabványokra probál építeni. Szóval itt a Hornbynak kell felkötnie a nacit és implementálni az E24-es csatlakozót a HM7000 kompatibilis dekódereikre.
(#71750) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Csü, 14:48
Már megint személyeskedtek?! Nem leszünk így jóban!
(#71754) etwg hozzászólása Válasz Csü, 15:18
Ez nem válasz egyik korábbi kommentre sem, csak a tisztánlátás kedvéért irom ide. Lehet, hogy jobb lenne az Infoboxba rakni mert ez nem vita tárgya

Nem tudom miért elveszett egy korábbi irásom.

Miután az angol Hornby TT méretben eddig csak a Hornby hozott ki digitális rendszert, ami a HM7000 és erröl beszéltek közösen a birminghami kiállitáson a gyárak produktmanagerei, hogy mik a terveik.
A HM7000 az csak félig meddig DCC ( illetve csak kompatibilis vele, ha DCC jel van a sinekben, de eleve nem kell ). A HM 7000 eshez árult dekoderekben BT interface is van, azaz telefonnal meg a Hornby kézi vezérlöjével is lehet müködtetni vonatokat, a sinek csak az áramellátásra vannak használva. Igy jelentösen lecsökkent a digitalizálás költsége ami 32 fontnál kezdödik 70 fontért már hangos dekodert lehet kapni amibe elvben bármilyen hangot be lehet tölteni a telefonon vagy a kézi vezérlön keresztül.
Ugy nez ki, hogy TTben a brit szigeteken ez lesz az alapszabvány, a 00 méretben meg kevert rendszerek lesznek.

Itt a alapleirás hozzá:
HM7000 Start Guide
(#71756) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71754) Válasz Csü, 16:42
"Miután az angol Hornby TT méretben eddig csak a Hornby hozott ki digitális rendszert, ami a HM7000 és erröl beszéltek közösen a birminghami kiállitáson a gyárak produktmanagerei, hogy mik a terveik."

Fals, minden DCC rendszerrel kompatibilisek a modelljeik, illetve nincs olyan digitális rendszer ami csak egyetlen méretarányhoz lenne használható.
A második megállapításodról kérnék szépen forrást.

Illetve továbbra is felhívnám a figyelmedet hogy a HM7000 nem egy szabvány, egy teljesen zárt egyedül a Hornby által támogatott zárt rendszer, a szabványtól messze van mint Makó Jeruzsálemtől.

És kéretik ilyen fals információk ne legyenek infoboxban, illetve kamu elveszett írásokra se mutogassunk.
(#71757) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71756) Válasz Csü, 18:11
Az lesz a szabvány amiböl többet tudnak majd eladni. A TT méretben nyilván a Hornby fogja megmondani hogy merre van az arre és nem te vagy én
Hornby sem gyárt semmit ami ellentétben lenne a saját szabványaival.
Viszont a 32 font egy dekoderért, ami minden tud. ( nem kell hozzá semmi más csak egy telefon vagy kézi vezérlö) utcahosszal veri a konkurenciát. Az meg aranyat ér.


A tôbbi állitásaidra nem válaszolok, mert butaság vagy a szavaim kiforgatása. Ezert be is fejezem


(#71762) wesTTcoaster válasza tumikas hozzászólására (#71756) Válasz Csü, 20:12
Idézet:
„Hornby által támogatott zárt rendszer, a szabványtól messze van mint Makó Jeruzsálemtől.”

Nem ez lesz az elsõ alkalom, hogy a brit és a kontinensi szabványok eltérnek egymástól...

Kicsit off, de vegyük a H0-t, amit az európai szabvány elfogad, az messzire eltér az elfogadhatótól az észak-amerikai szabványok szerint.

Tehát ha az EK-ban a modellezõk nagy része elfogadja a HM 7000-t a hagyományos DCC kárára, akkor az lesz majd a brit szabvány (ha írott, ha íratlan, mind 1).

Az én TT mozdonyaim egy része DCC dekóderrel van ellátva, hogy klub találkozón használhassuk, de nagyrészt analog a mozdonyparkom, mert - mondjam nyíltan - túl drágának véltem a hagyományos DCC rendszereket, de a HM 7000-t most már komolyan fontolgatom, ez így már értelmesebb árban van.
(#71767) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71757) Válasz Csü, 23:52
TT méretben sem a Hornby fogja megmondani mi lesz a szabvány, arra ott van a MOROP...

A többire én sem mondok semmit mert butaság...
(#71768) tumikas válasza wesTTcoaster hozzászólására (#71762) Válasz Pé, 0:04
"Kicsit off, de vegyük a H0-t, amit az európai szabvány elfogad, az messzire eltér az elfogadhatótól az észak-amerikai szabványok szerint."

NMRA vs MOROP, egyik gyártónak sincs hozzá közze...

"- mondjam nyíltan - túl drágának véltem a hagyományos DCC rendszereket, de a HM 7000-t most már komolyan fontolgatom, ez így már értelmesebb árban van."

Ne szívasd magad, azért ilyen olcsóak a dekóderek mert extrémen buták, egy jó 20 éves technika az alapjuk, pár éve még TTS néven futottak, ellőtte meg már a jó isten tudja megmondani mi volt.
(#71769) wesTTcoaster válasza tumikas hozzászólására (#71768) Válasz Pé, 2:46
Idézet:
„TT méretben sem a Hornby fogja megmondani mi lesz a szabvány, arra ott van a MOROP...”
Idézet:
„NMRA vs MOROP, egyik gyártónak sincs hozzá közze...”

Tévedsz. Az NMRA szabványokat pontosan a gyártók hátarozták meg, õk jöttek e célból össze, hogy egymás termékeit lehessen egyiket a másikkal használni.

Ha az EK-i piac elfogadja a HM 7000-t mint mérvadó, akkor az EK-ban by default (mi ez magyarul?) az lesz a szabvány, és MOROP mondhat, amit akar (fõleg mert amúgy sincs semmi közük a brit modellvasúthoz)


Idézet:
„Ne szívasd magad, azért ilyen olcsóak a dekóderek mert extrémen buták, egy jó 20 éves technika az alapjuk, pár éve még TTS néven futottak, ellőtte meg már a jó isten tudja megmondani mi volt. ”

... na most madjnem mondtam valami kedveset - milyen alapon akarod nekem bediktálni, hogy mily véleményen legyek, hogy valami megéri e az árat, vagy sem?. Mindegy hogy mi az alapja - amit a HM 7000 csinál, azért az árért részemrõl elfogadható, tõlem lehet is az 100 éves technika; ellenkezõleg, amit a hagyományos DCC csinál, az azt az árat, amit elkérnek érte, énszerintem nem éri meg.
(#71770) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71754) Válasz Pé, 10:02
Idézet:
„...32 fontnál kezdödik 70 fontért már hangos dekodert lehet kapni...”

És ez olcsóbb, mint pl. egy ZIMO???
(#71772) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71770) Válasz Pé, 10:06
Olcsobb mert semmi más nem kell hozzá.sem központ sem booster

(#71775) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71772) Válasz Pé, 12:08
De áramellátás az kell, meg egy valamilyen vezérlő is. Ha ez egy mobil eszköz, akkor meg annak a képernyőjét kell figyelni, ha vezéreljük, míg egy hagyományos DCC központ vezérlőjének a tekertyűjét akkor is tudod macerélni, hogy közben a vonatod mozgását figyeled. És nem a 6"-s képernyőt...

Nem kell a 2000Euro-s ZIMO központot megvenni feltétlenül, sokkal pénztárcabarátabb központok is vannak, hogy ne a képernyőt bámuljuk modellvasutazás közben. Egy szokásos házi pályán/gyűjtemény esetén nem a központ ára a döntő tényező, hanem a mozdonyok dekóderei. Az meg hasonló nagyságrend, láthatóan.
(#71777) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71775) Válasz Pé, 14:54
Csak mezei DC kell a vezérlést a telefon BT-n keresztül elintézi egyenesen a mozdonyban. .( nem központon keresztül mint pl a ROCOnal. )
(#71778) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71777) Válasz Pé, 15:25
Jó, akkor sarkítok: most akkor a telefont nyomkodjuk, vagy vasútmodellezünk?
(szarkazmus)

A mozdonyba kerülő dekóderek ára nagyjából azonos. Egyedül annyival drágább a DCC vezérlés, amennyivel a központ drágább, ebből levonva a DC táplálás árát. Ha nem egy csúcskategóriás DCC vezérlést nézünk, hanem mondjuk egy kisebb DCC központot, akkor az olcsósága erősen relativizálódik.

És kérdéses, hogy felveszi-e a versenyt a mai DCC dekóderek minőségével?

Még nem volt a műhelyben ilyen, de amit eddig láttam/javítottam amerikai vagy brit elektronikákat, abból nem jósolok sok jót a vásárlóknak. Mindkét országból általam eddig látott dekóderek, vezérlők technológiában nagyon le vannak maradva akár egy közepes európai gyártó termékeihez képest is.
(#71781) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71778) Válasz Pé, 16:06
Miért a multimaust vagy mit az állatkerti majom nyomkodja?
De ha nem tetszik a telefon akkor lehet HM maust is kapni ahhoz sem kell semilyen központ.
Nem lenne jobb elöbb megnézni miröl is van szo mielött ujabb vita indulna. Betettem a leirást, ami a kollégának nem tetszett, ott van minden - meg utánna is lehet nézni.
(#71782) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71781) Válasz Pé, 16:34
Félreérted!
A telefon, vagy tablet érintőképernyőjétre oda kell nézni, ha pl. a sebességet akarod állítani. A MultiMaus tekerőjére nem, azt úgy is tudod tekergetni, ha közben a vonatot figyeled, amit vezetsz vele.

Amúgy írtam, hogy még nem volt ilyen a műhelyben. Viszont volt már brit, és amerikai elektronika a műhelyben, és a kortárs kontinentális cuccoktól messze le voltak maradva. Tudom, ez részemről prekoncepció.
(#71786) tumikas válasza wesTTcoaster hozzászólására (#71769) Válasz Pé, 22:24
"Tévedsz. Az NMRA szabványokat pontosan a gyártók hátarozták meg, õk jöttek e célból össze, hogy egymás termékeit lehessen egyiket a másikkal használni."

https://www.nmra.org/sites/default/files/nmraorg/web/a_look_back_a_look_ahead.pdf

Ahogy Lenin mondta először tanulni, másodszor tanulni, harmadszor tanulni.

"... na most madjnem mondtam valami kedveset - milyen alapon akarod nekem bediktálni, hogy mily véleményen legyek, hogy valami megéri e az árat, vagy sem?. Mindegy hogy mi az alapja - amit a HM 7000 csinál, azért az árért részemrõl elfogadható, tõlem lehet is az 100 éves technika; ellenkezõleg, amit a hagyományos DCC csinál, az azt az árat, amit elkérnek érte, énszerintem nem éri meg."

Lehet próbálkozni vele, de az okos más kárából tanul.
(#71787) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71782) Válasz Pé, 22:49
Ha ki akarod próbálni tudok egyet vinni próba céljából. Valahol félúton van a zseniális és a borzalmas között Bluetoothon a cucc. Az app jó, legalábbis iOS, ipadOS alatt, Androidon már kevésbé de azon is el lehet vele élni. (Ahogy a Z21 app is mérföldekkel rosszabb mint az iOS-es). A legnagyobb baj az egészben hogy ha egyszer megszakad az áramellátás utána kínkeservesen lassan épül újra a kapcsolat, ha ugyan magától sikerül neki. Ha nem sikerül akkor meg app kilép, mozdony megbillent és újra csatlakoztatás. Ez simán van néha 2-3 perc is. Másrészt ugyanúgy fennáll a szokásos probléma ha csöng a telefon akkor az app automatice küldi a STOP-ot.

Viszont a DCC része az egy az egyben ugyanaz mint az őskori olcsó dekóderük, azzal már biztos találkoztál. Másrészt a jelenleg kapható dekódereik a BT antenna miatt méretesek, az új generáció amit bejelentettek azoknál már sikerül beférni a sztenderdekbe.

Viszont ami a legroszabb az egészben az a hangos rész, rengeteg elvileg "különböző" hangkészlet érhető el, de 99%-ban teljesen ugyanaz az összes effektus, dízeleknél a motorhang eltérő, gőzösöknél az sem. És ahogy a TTS-nél itt sincs opció saját egyedi hangokat gyártani.

(#71788) wesTTcoaster válasza tumikas hozzászólására (#71786) Válasz Pé, 23:29
Idézet:
„Ahogy Lenin mondta először tanulni, másodszor tanulni, harmadszor tanulni.”

https://www.nmra.org/nmra-standards-and-recommended-practices

"The NMRA came into being in 1935 with a gathering of model railroaders, manufacturer's, and publishers, in response to the need to bring order out of chaos."

... ergo a gyártók is benne voltak, akármennyire nem tetszik.
(#71789) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#71787) Válasz Pé, 23:41
Idézet:
„Másrészt ugyanúgy fennáll a szokásos probléma ha csöng a telefon akkor az app automatice küldi a STOP-ot.”
Igen, ez baj. Erre nem gondolt senki. Nekem is a halálom, hogy a bankos mobil app nem várja meg, ha a bankolási folyamat közben valaki hív, azt sem, ha kinyomom, újra be kell lépnem, és kezdhetem előről az egész folyamatot. Ezért váltottam magánembeként a céges bankomról másikra, mert ott van sima webes felület, amit az asztali PC-ről elérek. És ezt még tetézni azzal, hogy modellvasutazásom is megszakad, ha valaki hív...

Idézet:
„Viszont a DCC része az egy az egyben ugyanaz mint az őskori olcsó dekóderük, azzal már biztos találkoztál.”
Igen, sajnos. Pontosabban: akkor még valahol emészthető volt, mert picit olcsóbb volt, az akkori "menőknél", és az ember elnézett ezt-azt. Ma már - ismerve, hogy az ára gyakorlatilag azonos egy ZIMO-val, és messze felette van egy Tams-nak - már nagyon nem!

Idézet:
„Viszont ami a legroszabb az egészben az a hangos rész,...”
Ez meg van a DCC-ben is. A PIKO saját hangdekóderei (CV8=162, a gyártó azonosító) drágábbak a ZIMO MS sorozatánál, viszont attól nagyon lemaradnak tudásban, használhatóságban. Ahogy a Märklin/Trix (CV8=131) termékei is. Sőt, még a D&H hangos dekóderekkel sem tudnak versenyezni. Az átírható hangok lehetőségének hiánya meg... Ma, 2025-ben ez kb. azonos azzal, mintha valaki egy PHEV hibrid Skoda Superb-bel akarnak versenyezni úgy, hogy egy Frédi-Béni járgányt dob piacra majdnem azonos áron.

De mindegy is, ha majd kipróbáltam egyet, akkor lesz konkrét véleményem róla. De egy biztos: ilyen dekódert nem tudsz beszerelni egy rendes TT-s mozdonyba, mert durván nagyobb, mint egy sima. Konkrét példa, épp most fut a műhelyen ár pár darab Tillig M62-es. Ezekbe a ZIMO MX617N éppen hogy belefér. Ergo: az utólagos beszerelés lehetőségéről lemondtak, vagyis, akinek olyan modelljei vannak, amikbe ezek az új "csodák" nem férnek be, azoknak két lehetősége van:
- lemondnak erről, és maradnak a "drága" DCC-nél,
- vagy kukázzák a meglévő gyűjteményüket az új módi kedvéért.
Zseniális egy marketinges elgondolás...
OK, értem én, hogy a brit szigeteken ez új, és kvázi most indul a piac, ezért nem kell a régiekre gondolni, mert nincsenek. Csak halkan jegyezném meg, hogy a Csatorna itteni partján viszont egy a szigetek feltörekvő piacát jóval meghaladó vasútmodellező társadalom van, pláne TT-ben. Ja, hogy már nem tagja az EU-nak? Hát, nem én lőttem tökön őket, ők maguk voltak!
(#71791) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71789) Válasz Szo, 0:16
Idézet:
„hogy a Csatorna itteni partján viszont egy a szigetek feltörekvő piacát jóval meghaladó vasútmodellező társadalom van, pláne TT-ben.”

Nem mondanám, hogy a Kontinensen fejlettebb lenne a vasútmodellezõ társadalom, mint a szigeteken; ott is magas szintre fejlett - csak más irányban. Vannak elemek, amiben õk jobbak a kontinensnél, vannak, amiben nem; ez vonatkozik Észak-Amerikára is - vannak bizonyos dolgok, amiben Európa messzire le van maradva...

Idézet:
„ Ja, hogy már nem tagja az EU-nak? Hát, nem én lőttem tökön őket, ők maguk voltak!”

Az EU tagságjuknak semmi köze a dologhoz, náluk mindig is más szabványok voltak, a NEM szabványok nem vonatkoztak rájuk sohasem. (A Brexit meg alapjában véve jó ötlet volt, sajnos a politikai elit réteg abszolut nem nagyon akarja végrehajtani... de ez most mellékes.)
(#71793) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71789) Válasz Szo, 8:06
Amikor a mozdonyt irányitod kapcsold a telefont repülö üzemmodba, ez minden zavartol megov.
(#71795) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#71791) Válasz Szo, 10:24
Azért részben elfogadták a NEM szabványt a kuplungok felfogásánál. Nem mindenhol , de már vannak Bakerkuplungok, amiket a NEM foglalatba lehet dugni.
A TTben meg teljesen kompatibilisek a TT kapcsolokkal.
(#71796) tumikas válasza wesTTcoaster hozzászólására (#71788) Válasz Szo, 11:30
Sikerült elolvasni amit linkeltem?
(#71804) wesTTcoaster válasza tumikas hozzászólására (#71796) Válasz Szo, 19:27
Sikerült elovasni, amit idéztem a linkbõl?
(#71812) csíkosháTTú válasza wesTTcoaster hozzászólására (#71791) Válasz Hé, 21:49
Idézet:
„Nem mondanám, hogy a Kontinensen fejlettebb lenne a vasútmodellezõ társadalom, mint a szigeteken; ”

Nem a modellezőkről írtam, hanem az elektronikai termékeikről. Azok - amiket én láttam, és köztük van egy pár viszonylag modern amcsi cucc is - csapnivalóak. Nagyok, durvák, pár Quantum QSI hangdekóderben őskori, bipoláris tranzisztorokból áll a motort vezérlő H-híd, cserébe a dekóder 1A-s Schottky diódákból összerakott Graetz-cel kezd, ami csak azért baj, mert a dög nehéz gőzös áramfelvétele bőven ez felett lehet, ha bekapcsoljuk a füstöt, megy hang, éppen szól a gőzsíp, és megindul a motor. Aztán csodálkozunk, hogy leég az egész... zárlatot okoz a pályán a modell, aztán nem is működik tovább.

Most kaptam egy tervezni valót, és éppen az USA-ba menne a cucc majd exportra. Kaptam kapcsolási rajzot is, hogy tervezzük meg a nyomtatott áramkört. Csakhogy a kapcslási rajz elvileg sem alkalmas arra, hogy a kisfeszültségű super kondikat illessze a DCC dekóderekhez. Ha megcsinálnánk, és a megrendelő legyártatná, majd forgalomba helyezné, akkor abból lenne botrány, mert sorban robbanának fel a 0,3F/2,7V feszültségű kondenzátorok. És ezt valaki(k) megtervezték ott a nagy vízen túl... Nem sokára hívom őket, hogy ezt felejtsük el, vegyünk elő egy tiszta, fehér papírlapot, és kezdjük előről, mert nagy lebőgés lesz, ha találnak valakit, aki mégis legyártja nekik, amit kigondoltak. És én azért messze vagyok attól (NMRA gyártó kód, CV8=120), hogy nagy gyártónak lehessen nevezni.
Lapozás       440/440
Frissek
  2025. Máj, 21. Sze
17:19:43
  Jelenleg 32 fő olvassa az oldalt
Hirdetés