Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Modell bemutató - Kinek, milyen van?
Modell bemutató - Kinek, milyen van?
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:

Lapozás       45/45
(#66624) etwg hozzászólása Válasz Jún 26, 2022
Ime a mozdony legujabb, már majdnem kész részei. Még hiányoznak a fékcsövek meg a villanycsatlakozok.

5C0216FE-295...jpeg
 
(#66674) róbertke hozzászólása Válasz Júl 10, 2022
"V" börzén sikerült hozzájutnom egy nagyon jó állapotú Schicht MÁV 2.o. gyorsvonati kocsihoz, így egy újabb taggal bővült egyre gyarapodó MÁV Mecsek-Expressz flottám.
Futása tökéletes az eredeti kerekein, világítása a 40 éve megszokott Disco villogó, de javítható.

000000000001.JPG
 
(#66676) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#66674) Válasz Júl 10, 2022
Szia.
Bocsi, tudatlan vagyok, hol van, mi az a "V" börze?
Köszi ha nem titkos.
(#66678) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#66676) Válasz Júl 10, 2022
Vatera, csak vannak olyan fórumok ahol tilos leírni. pld.: Index
(#66680) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#66678) Válasz Júl 10, 2022
OK. Köszi. Így még nem hallottam.
Üdv és csodálatos szerelvényed van.
(#66729) etwg hozzászólása Válasz Júl 22, 2022
Némi haladás a modellen.
Elkészült a mozdony két vége az ütközökkel, lég es vákuumfék vezetékekkel, akasztoszerkezettel valamint a villanykábelekkel.
A két mellgerenda összesen 72 egyedi alkatrészböl áll a csavarokon kiivül ( kb 30).

80B81853-726...jpeg
 
(#66730) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66729) Válasz Júl 22, 2022
Ez igen!
Csodálatos.
Rendes dícséret a kiváló munkáért!
(#66736) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66730) Válasz Júl 24, 2022
Kösz
Elkészült a negyedelö is ( remélem igy hivják), hogy a tengelyekre felkerüljenek a hajtokarok is.

19357378-91A...jpeg
 
(#66750) etwg válasza etwg hozzászólására (#66736) Válasz Júl 27, 2022
Már müködik a mechanizmus.

Az elsö önállo mozgás
(#66751) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66750) Válasz Júl 27, 2022
Einfach: Klasse.

Szuper a hajtórudat hány darabból raktad össze?
Köszi
(#66752) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66751) Válasz Júl 27, 2022
Darabonként 3+1 darab 0,5 mm-es lemez. ( a +1 a csapágyoknál a vastagitás). Az egész 4 csatlobol áll.
(#66755) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66752) Válasz Júl 27, 2022
Csodálatos, precíz munka.
Szép lesz ez a gép!

(Egyet sajnálok, hogy a csatlórudak zsírzó fejeit nem lehet látni, Persze tudom,hogy Te még azt is megcsinálod. )
(#66756) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66755) Válasz Júl 27, 2022
Pedig ott vannak.
(#66757) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66756) Válasz Júl 27, 2022
Tudom, én hibáztam, mert nem vettem fel a nagyítós szemüvegemet.
(#66758) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66757) Válasz Júl 27, 2022
Semmi gond még fedél nincs rajtuk, ezért nem láttad..
(#66759) etwg hozzászólása Válasz Júl 30, 2022
Elkészült a vezetöállás is.

EA977825-94F...jpeg
 
(#66760) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66759) Válasz Júl 30, 2022
Aztaaa!!!
Egyszerűen: SZUPER.

Ezek a régi porcelán csavaros biztosíték tartók, a foggantyúk, és a műszerek.
Ide elmennék én is szívesen mozdonyvezetőnek!
(#66761) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66760) Válasz Júl 30, 2022
Sajnos már senkinek nem adatik meg, ágyutalpakot csináltak a mozdonybol.
(#66762) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#66761) Válasz Júl 30, 2022
Tudom, és nagyon sajnálom.
MIlyen buli lenne, néha menni vele.
Sikerült mennem egyszerr egy Nohab-os baráttal, No azért is megfordulnak az emberek.
Érezni az erőt!

De igazán szívem vágya a gőzös...
No az, össze sem hasonlítható élmény: az illat, az érzés, amikor alattad dübörög a vas... De ezek a régi mozdonyok, és akik ezeket megalkották, tudtak valamit.
(#66763) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66762) Válasz Júl 30, 2022
Ami engem pillanatnyilag érdekelne az a Kando mozdonyok vezérlése. Nem tudom, hogy még müködik-e valamelyik még illetve van-e valamilyen konkrét leirás a kezelésröl meg a kezelöszervekről. Ma már aligha van élö ember aki még ismeri azokat a jármüveket.
(#66764) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66763) Válasz Júl 30, 2022
Érdeklődj ezen az Index Fórumon: V.40, V.44, V55 és V.60
(#66765) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66764) Válasz Júl 30, 2022
Köszönöm.

Az indexet már vagy 10 éve kerülöm és nem hiszem, hogy ezen változtatnom kellene.
Majd csak találok infot máshol is.
(#66766) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66765) Válasz Júl 30, 2022
Pedig ott vannak még élö emberek akik ismerik azokat a jármüveket.
(#66793) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66763) Válasz Aug 10, 2022
A Kandó mozdonyok 15kV/50Hz feszültségről üzemeltek.
Sajnos egyik se működik már, és pálya, pontosabban felsővezeték sincs hozzájuk, mert ma 25kV/50Hz a szufla a drótban.
A Kandó-féle fázisváltót meg meg csak a Ganz tudta megcsinálni, és "csak" 15kV-ra. Az English Electric anno bedobta a törülközőt, amikor megkeresték, hogy legyártsák a fázisváltót.
(#66794) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66793) Válasz Aug 10, 2022
Pontosan az érdekelne, hogy a fázisválton mit kellett kezelnie a mozdonyvezetönek. Van egy korabeli leirásom, de szerintem a szerzönek fogalma sem volt a témárol, és alig ismert ( még a korabeli szakirodalomban sem) fogalmakat használ, igy értelmetlen amit irt.
Voltak extra kezelöszervek a fázisválto számára, illetve voltak müszerek vagy jelzök, mikor mit kellett tenni?
Az aligha lenne gond pl a Füstiben átmenetileg egy vágány fölött 15kV-ra csökkenteni a feszültséget, hogy a mozdony tudjon egy kicsit mozogni, ha még annyira müködöképes.
Sajnos az olasz muzeumban is csak csendesen állnak a 3 fázisu Kando mozdonyok.
(#66795) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66794) Válasz Aug 10, 2022
Idézet:
„Az aligha lenne gond pl a Füstiben átmenetileg egy vágány fölött 15kV-ra csökkenteni a feszültséget, hogy a mozdony tudjon egy kicsit mozogni, ha még annyira müködöképes.”

Adj nekik elegendő pénzt + többet, és holnapra megcsinálják neked.
(#66796) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66793) Válasz Aug 10, 2022
Szerintem, biztosan lehetne olyan autotrafót találni ami 25/15kV-os, vagy 25kV trafónak van 15kV-nál leágazása.
Persze akarat kell és pénz, hogy működjenek.
Lehet, hogy az első nincs meg.
(#66797) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#66796) Válasz Aug 10, 2022
Szerintem is csak akarat kérdése, és azt sem lehet kizárni, hogy ilyen trafok valahol még henteregnek, az átmeneti korbol. De ha lenne ilyen projekt egész biztos, hogy találnának ehhez támogatokat.
Söt azt sem látom megoldhatatlan feladatnak, hogy a jelenlegi uj nagyteljesitményü pályákhoz egy sereg uj kiegyenlito trafo kell. Csak szolni kellene a gyárban, hogy csináljanak egyet 15 kV kivezetéssel.
(#66807) asch válasza etwg hozzászólására (#66797) Válasz Vas, 13:22
Vagy a vonatra is lehetne tenni egy 25kV->15kV trafót, nem?

Az a baj, hogy ennek a projektnek a múzeálison kívül semmilyen haszna nem volna, ki finanszírozná meg a költségeket?
(#66815) etwg válasza asch hozzászólására (#66807) Válasz Vas, 21:12
Az nehezebb, mert ott nincs hely.
(#66816) róbertke válasza asch hozzászólására (#66807) Válasz Vas, 21:54
1993-as Angyalföldi parádén mindenki csak nézett, mert a 1362-es Szili úgy ment az akkor még felsővezeték nélküli pályán, hogy a mögé akasztott Rezsóról táplálták.

000000000001.JPG
 
(#66819) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66816) Válasz Hé, 7:35
OK, de a V43-nak soros gerjesztésű, kefés, 1500V-os, egyenáramú motorjai vannak. A Kandó mozdonyoknak meg nem, vagyis olyan "fűtőkocsi" kellene mögé, amiben a dízel generátor a fázisváltót szolgálná ki 15.000V/50Hz-cel.
Csöppet komplikált lenne...
(#66833) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66819) Válasz Sze, 10:58
Ami kevés elektronikát a gépészkaron tanítottak, abból nekem az maradt meg, hogy egy szinkrongenerátor jóval egyszerűbb felépítésű, mint egy dinamó. Szóval szerintem a Kandó-rezsó pont, hogy egyszerűbb lenne.
(ha a 15 kV túl nagy generátort igényelne és emiatt kéne egy trafó is a megfelelően kicsi generátor után, akkor már vitatható)
(#66834) asch válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66819) Válasz Sze, 12:06
Szerintem a vontatmányra kell tenni az áramszedőt és bele egy 25kV->15kV transzformátort. És akkor 25kV-os felsővezetékről tud üzemelni.
(#66838) róbertke válasza asch hozzászólására (#66834) Válasz Sze, 17:31
Ebből mozdonyból 1:1 méretarányban nem lesz semmi.
(#66839) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#66833) Válasz Sze, 21:52
Te nem értetted meg amit Csikos irt. Az a V43 1500 V-rol ment s nem 25000 voltrol.
A Kando mozdonyon meg nincs nagyon sok szerkezeti elem ami nem 15000 Voltrol megy. Olyan rezsokocsi meg nincs.
(#66844) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#66833) Válasz Csü, 7:45
Kicsit OFF
A V43 nagyjából úgy működik (vasútgépészektől elnézést kérek a durva egyszerűsítésért!), hogy a 25kV/50Hz bemegy egy trafóba, onnan a szekunder oldalt egyenirányítják szilícium diódákkal - innen a beceneve: Szili - és ezt vezetik a forgóvázanként egy-egy egyenáramú vontatómotorra. Mivel a motorok 1500V egyenáramról mennek, így egy sima fűtőkocsival meg lehet hekkelni a mozdonyt, így az úgy tud önerőből menni, hogy az áramot nem a felsővezetékből kapja, hanem fűtőkocsi dízel generátorából.

A klasszikus Kandó-féle mozdonyok nem így épülnek fel, tudomásom szerint nem nagyon lehet megkerülni bennük a fázisváltót, úgy, mint a V43-nál a trafót egy külső áramforással. Ráadásul a V40, és a V60 az nem véletlenül rudazathajtású.
Lapozás       45/45
Frissek
  2022. Aug, 19. Pé
6:32:56
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés