Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       81/81
(#64537) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64536) Válasz Ápr 15, 2021

félkész.jpg

félkész2.jpg
 
(#64539) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Hűűűű, ez igen! Nagyon szépek!
(#64542) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Jó újra látni ilyen mesterműveket!
Ugye, jól látom, hogy a "félkész" című képen szereplő jobb oldali és a következő angolváltó nem azonos geometriájú? Más a szöge?
(#64545) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Addig rendben van, hogy ez az egyszerű vágányátmenet elkészült, na de ki fog ebbe megfelelően polarizáltan áramot csiholni????
Annyi szívdarab, van benne mint égen a csillag...
(#64548) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64542) Válasz Ápr 16, 2021
Köszi az elismerést! Ami az átszelési kitérőket illeti, a kijáratok tekintetében mindkettő teljesen egyforma, csak a hátrébbi az hagyományos angol, a közelebbi pedig bázeli elrendezésű. Csalóka, mert a bázelinél az ívek rögtön a váltó elején kezdődnek, ezért tűnik a szög is nagyobbnak.
(#64549) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64545) Válasz Ápr 16, 2021
Mindegyik be van jelölve, hogy melyik állítóműről melyik szívdarabot kell polarizálni, csak oda kell forrasztani a kanócot, ahol a jelölés van.
(#64553) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64548) Válasz Ápr 16, 2021
"Bázeli elrendezés" - igyekszem megtanulni... Egyébként gyanús volt a szög... Mert ugye van két párhuzamos vágány, meg van egy, ami a kettőt metszi és közben egyenes -> a szögeknek azonosnak kell lenni, ez matematika...
Ez a bázeli elrendezés nagyobb sugarú ívet és ezáltal könnyebb áthaladást eredményez, ugye? Cserébe a bonyolultabb megvalósításért...
(#64555) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64553) Válasz Ápr 16, 2021
Pontosan.
(#64603) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 20, 2021
Tiszteletem az Uraknak!

A kérdésem az, hogy a bekarikázott kiszakaszolt részeket hogyan lehetne polarizálni? Ezeknél az eseteknél nem váltóállástól függ a betáp. Az egyik ugye műanyag, így az kiesik, a másik viszont fémből van. Nekem az a piszok nagy szerencse jutott, hogy a két szigetelt rész pontosan a VT135 mozdonyok tengelytávja, így 100%-ban elakadnak, mivel mind a két kerék szigetelt területre kerül egyszerre.

A problémát egy polifuse biztosítékkal oldottam meg. Ha ebből az irányból jön a vonat, van az angolváltó szívdarabjában áram, ha a másik irányból jön akkor a polifuse lekapcsol, és a központ nem csap le.
Van-e másféle megoldás?

WP_20200612_...jpg
 
(#64604) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Beszerelsz a VT-be egy lendkereket, ami legalább 10 mm-l messzebb viszi motorkocsit a szigetelt mezötöl.
(#64606) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Pont most szerelek ilyen Pikó VT 135 -öt, 82mm a tengelytáv;
(#64609) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Egy bistabil relé, ami az előtte - utána lévő szakaszok foglaltsága szerint kapcsol? Kék az egyik állás, zöld a másik állás.
A harmadik piros körben nincs probléma, vagy az szintén szigetelt?

kép.jpg
 
(#64612) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64609) Válasz Ápr 20, 2021
Ha jól emlékszem, ezek szigetelt fém szívdarabok, amiket meg lehet táplálni. Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni, és soha sem lesz akadás.
(#64615) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64612) Válasz Ápr 20, 2021
"Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni"
Nos, ezt hogyan? Ez egy angolváltó, bárhonnan jöhet a vonat, nem a csúcssín dönti el.
A ZÖLD nyíllal jelölt szívdarab a kérdéses - igen ez fém.
A piros kérdőjel nem probléma, az már az utána levő váltók állása végett polarizálva van most is.

A zöld nyíllal jelölt jelenleg egy gyorsbiztosítékon keresztül van tápolva. Így működik is, de ez még nem jelenti azt, hogy lenne-e ennél egyszerűbb megoldás.

kép.jpg
 
(#64616) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615) Válasz Ápr 20, 2021
Pedig nincs benne semmi extra. A nyíllal jelzett szívdarabot a kérdőjelnél lévő állítómű állásának megfelelően kell megtáplálni, a kédőjelnél lévőt pedig a nyílnál lévő szerint, oszt ennyi.
(#64617) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615) Válasz Ápr 20, 2021
Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet! Ez egy olyan angolváltó, ahol vagy csak egyenesen mehetnek a vonatok, vagy csak ívben. Ez ugyan egyszerű, mert így csak egy kétállású kapcsoló kell hozzá, viszont így nem lehet polarizálni a szívdarabokat (logikailag legalábbis nem, valami, az érkező vonatot figyelő elektronika kéne hozzá). Normál esetben, vagyis minden másfajta angolváltónál (és a valóságban is) az egy oldalon lévő 4 csúcssín egy rudazaton van és akkor a kétoldali csúcssíneket külön kell kapcsolni. Ebben az esetben lehet polarizálni a szívdarabokat, hiszen egyértelmű az áthaladás iránya.
(#64618) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64617) Válasz Ápr 20, 2021
"Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet!"
Ez őszinte volt, köszönöm!
Jelen pillanatban a polifuse nagyon szépen működik. Van ez ellen valami ellenjavallat? Központot nem kapcsolja le.
Valószínű az lesz a megoldás, hogy a piros nyíllal jelölt szakaszt fogom érzékelni (vagy fogyasztással, vagy opto-val). Egy kis kikapcsolás késleltetéssel kapcsolva a dolgot, áram alatt tartható a szívdarab, amíg a mozdony áthalad rajta. A másik irányból behaladó vonat meg áthalad a táplálás nélküli szívdarabon.

ui: most végre megértettem, hogy a Tillig elite DKW-ját hogyan lehet polarizálni.

kép.jpg
 
(#64619) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64618) Válasz Ápr 20, 2021
Semmi ellenjavallat, nagyon jó kis rendszer, csak a működése miatt a logikai alapon való szívpolarizálás nem megoldható. Ez az egy hátrány, amúgy sokkal egyszerűbb, mint a másik verzió.
(#64772) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 5, 2021
H0/H0e Tillig EW1 geometria alapján, a H0e kitérők szintén Tillig geometria, csak Peco code 80 sínből. A H0e kiágazás a kakukktojás, mert az egy 600mm-es ívvel ágazik ki.

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg
 
(#64773) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64772) Válasz Máj 5, 2021

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg
 
Lapozás       81/81
Frissek
  2021. Máj, 13. Csü
3:15:10
  Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt
Hirdetés