Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       79/79
(#58487) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58485) Válasz Feb 23, 2018
De remélem, ezt azért fordított sorrendben fogod csinálni!
(#58488) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58487) Válasz Feb 23, 2018
Mindenképpen
(#58490) levi-rhb hozzászólása Válasz Feb 24, 2018
Még két ugyan olyan mint az előzők....

WP_20180224_...jpg
 
(#58495) Váltógyártó válasza levi-rhb hozzászólására (#58490) Válasz Feb 24, 2018
Vigyázz, nem jól vágtad át a NYÁK-ot az első szigetelő vágás mögötti csíkon! Ott már nem középen kell vágni, hanem kétoldalt.
(#58496) levi-rhb válasza Váltógyártó hozzászólására (#58495) Válasz Feb 24, 2018
Igaz! köszi,hogy szólsz,már éjszaka volt
(#58497) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#58480) Válasz Feb 24, 2018
Aha! Értem, és köszönöm. Így máris más a "leányzó fekvése". Kicsit furcsa volt, de így már érthető.
(#59349) róbertke hozzászólása Válasz Máj 14, 2018
Single blade turnout

54268[1].JPG

S1210009[1].JPG
 
(#59350) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59349) Válasz Máj 14, 2018
Na, ilyet se láttam még!
(#59351) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59350) Válasz Máj 14, 2018
Pedig régen elég sok volt, igaz hogy a mult századfordulon (1900 körül) Europában alkalmatlannak kiáltották ki...
Néhány keskenynyomtávun még elöfordul.
(#59356) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#59350) Válasz Máj 14, 2018
Ezt hívják itthon úgy, hogy cigányváltó vagy csilleváltó, mivel már csak csillevágányokon, ipartelepi vágányokon használják, ott is egyre kevesebb van belőlük.
(#59358) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#59350) Válasz Máj 14, 2018
Téglagyárakban, cukorrépa vasutaknál, tógazdaságoknál lehetett ilyennel találkozni. Erdészeteknél érdekes módon nem találkoztam vele.
(#59360) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#59356) Válasz Máj 14, 2018
AZt hittem, aZért hívják "kisebbségi" váltónak, mert egy sZűk réteg tagjai által a hulladékudvarban végeZte a másik moZgó sín...

(#59361) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59360) Válasz Máj 14, 2018
Értem a célZást, de eZeket a sínkötéses vackokat musZáj befejeZnem, és aZ még másfél hét legalább!
(#59362) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#59361) Válasz Máj 14, 2018
(#59375) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#59356) Válasz Máj 15, 2018
A Nyugati pályaudvaron is van egy, igaz, úgy benőtte a gaz, hogy alig látszik ki belőle...
(#59377) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#59375) Válasz Máj 16, 2018
Tényleg?! Ez nagyon meglepő! Merre, hol van? Hátha legközelebb, ha arra járok, megnézem. Már prsze, ha nem olyan helyen van, ahová be sem lehet jutni...
(#59378) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#59356) Válasz Máj 16, 2018
Igazatok lehet, most, hogy így említettétek, mintha rémlene is, hogy valami kisvasútnál - lehet, hogy csak filmen, nem élőben, ezért nem maradt meg olyan jól a kobakomban - láttam volna ilyet.
(#59379) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59360) Válasz Máj 16, 2018
Azért ebbe az irányba ne menjünk el!
(#59382) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#59379) Válasz Máj 16, 2018
Kódolt üZenetet sZerkesZtett amit Laci igen, de Te nem fedeZtél fel!
(#59383) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#59378) Válasz Máj 16, 2018
Albán bányavasútnál mutattak ilyent, ahol a mozdonyvezető a kezében fogta az áramszedő drótot.
(#59390) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59382) Válasz Máj 16, 2018
AZt a kódolást felfedeZtem én, de nem akartam abba a résZébe belefolyni. A tartalom volt aZ, ami miatt sZót emeltem (kisebbségi kérdés)...
(#59391) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59383) Válasz Máj 16, 2018
Nem lehetetlen!
(#59392) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#59391) Válasz Máj 16, 2018
ITT VAN !!!!! Magyar munkavédelmis sikítva menekülne ....
(#59395) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59392) Válasz Máj 16, 2018
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ!!!!!!

(Ez egy sikítás volt, és több okból menekülök: mint munkavédelmis, mint vasutas, és mint jóérzésű ember is...)
(#59396) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59395) Válasz Máj 16, 2018
Azért messze ne fussatok, mit gondoltok mekkora feszültség van abban a drotban?
(#59401) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#59392) Válasz Máj 16, 2018
Azért ilyen korszerű szaggatós vezérlés kevés bányában van ám, az áramszedést és a vezérlést egyesítő berendezés meg még nagyvasúton sincs...
(#59402) Frankye válasza somitomi hozzászólására (#59401) Válasz Máj 17, 2018
Na az biztos! Korszerű, modern, hatékony...
(#59403) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59396) Válasz Máj 17, 2018
Nyilván nem a nagyvasúti 25 kV-os hálózat, na de akkor is! Ami ennél sokkallta bizarrabb látvány, az a váltó csúcssínje: se gyökkötés, se sínszék, csak úgy odab...va a földre! Értem én, hogy itt egy siklás nem akkora súllyal esik latba, mint a nagyvasúton, de azért ha egy csille (még ha üres is) ráborul valakire, na az aznap este már nem kér vacsorát...
(#59404) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59403) Válasz Máj 17, 2018
Pontosan ez az, és ez téveszt meg sokakat. Abban a drotban, mint sok hasonlo bányavasuton kb 36 - 48V DC van.
Azok a mozdonyok eredetileg akkus mozdonyok voltak, amit (az akkuk hiánya miatt) átalakitottak "áramszedösre".

(#59405) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59403) Válasz Máj 17, 2018
Érdemes tanulmányozni a régi gazdasági vasutak müködését.... ott nem ritkán a válto meg a sinek a vonaton voltak, és amikor kellett, lerakták a vonat elé ( akárcsak a modellvasuton) és már kész volt a pálya.
Itt egy kép a sinszállito kocsirol. A két uriember a sineket rakja a kocsi elé.

IMG_3269.JPG
 
(#59406) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59405) Válasz Máj 17, 2018
Ugyanígy telepítették a repülővágányokat (Wikipedia)
(#59407) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59405) Válasz Máj 17, 2018
Ez az ún. "repülővágány" technológia. Amikor valami olyan helyre kellett eljuttatni egy járművet, ahol addig nem volt, és a későbbiekben sem lett rá szükség, hogy legyen kiépített vágányzat, akkor használták ezt a módszert. Persze nem csak sínszálakkal, hanem vágánymezőkkel. Hasonló módszer, mint ahogyan - állítólag - a piramisokat építették az egyiptomiak.
(Kelenföldön, a Mechwart Szakközép előtt állt egy gőzös, azt is hasonló módszerrel vitték oda, a Kelenföldi állomásról.)
(#59408) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59404) Válasz Máj 17, 2018
Igen, ez a videón is látszik némileg. A vonó járműben (azt nem mondanám rá, hogy mozdony) ott vannak az akkumulátorok.
A bajt nem is a feszültség alacsony vagy magas volta okozza, hanem Ohm bácsi elhíresült törvénye. Merthogy - mint tudjuk - a bajt nem a feszültség, hanem a testen (emberi testen, természetesen) átfolyó áram. Ettől persze még nem szívesen fognám meg a csupasz vezetéket minden védelem (szigetelő talpú bakancs, szigetelt kesztyű, etc.) nélkül, bár már "fogtam kezet" a 230 V-os hálózattal is, nem egyszer, eddig baj nélkül. (Kopp-kopp-kopp - lekopogtam!) No de az ember ne kísértse a sorsát!
(#59409) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59406) Válasz Máj 17, 2018
Beelőztél Kazi!
(#59410) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59408) Válasz Máj 17, 2018
Azért 48V-t vigan fogdoszhatsz még talán mezitláb is.... legfeljebb egy kicsit felébreszt a hajnali szunyokálásbol.
De hát tudjuk, hogy mi már sok mindent más szemszögböl látunk, mint elödeink vagy kortársaink a világ másik részén, igy hajlamosak vagyunk kétségbe esni. Nálunk el sem lehet képzelni, hogy egy vasutas flip flop vietnami papucsban ugráljon a sinek között, Burmában ez a szolgálati "cipö", s mindenki megbámult minkent, hogy magasszáru vastagtalpu cipökben jelentünk meg a vasuton. Biztos azt gondolták, hogy milyen barmok vagyunk 30 fokos melegben ilyen bakancsokban futkározni...
(#59412) etwg válasza etwg hozzászólására (#59410) Válasz Máj 17, 2018
Hogy ne törjük szét a topikot, itt folytattam:
Link
Lapozás       79/79
Frissek
  2018. Máj, 25. Pé
16:40:01
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés