Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       81/81
(#64537) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64536) Válasz Ápr 15, 2021

félkész.jpg

félkész2.jpg
 
(#64539) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Hűűűű, ez igen! Nagyon szépek!
(#64542) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Jó újra látni ilyen mesterműveket!
Ugye, jól látom, hogy a "félkész" című képen szereplő jobb oldali és a következő angolváltó nem azonos geometriájú? Más a szöge?
(#64545) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537) Válasz Ápr 16, 2021
Addig rendben van, hogy ez az egyszerű vágányátmenet elkészült, na de ki fog ebbe megfelelően polarizáltan áramot csiholni????
Annyi szívdarab, van benne mint égen a csillag...
(#64548) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64542) Válasz Ápr 16, 2021
Köszi az elismerést! Ami az átszelési kitérőket illeti, a kijáratok tekintetében mindkettő teljesen egyforma, csak a hátrébbi az hagyományos angol, a közelebbi pedig bázeli elrendezésű. Csalóka, mert a bázelinél az ívek rögtön a váltó elején kezdődnek, ezért tűnik a szög is nagyobbnak.
(#64549) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64545) Válasz Ápr 16, 2021
Mindegyik be van jelölve, hogy melyik állítóműről melyik szívdarabot kell polarizálni, csak oda kell forrasztani a kanócot, ahol a jelölés van.
(#64553) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64548) Válasz Ápr 16, 2021
"Bázeli elrendezés" - igyekszem megtanulni... Egyébként gyanús volt a szög... Mert ugye van két párhuzamos vágány, meg van egy, ami a kettőt metszi és közben egyenes -> a szögeknek azonosnak kell lenni, ez matematika...
Ez a bázeli elrendezés nagyobb sugarú ívet és ezáltal könnyebb áthaladást eredményez, ugye? Cserébe a bonyolultabb megvalósításért...
(#64555) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64553) Válasz Ápr 16, 2021
Pontosan.
(#64603) diginewl hozzászólása Válasz Ápr 20, 2021
Tiszteletem az Uraknak!

A kérdésem az, hogy a bekarikázott kiszakaszolt részeket hogyan lehetne polarizálni? Ezeknél az eseteknél nem váltóállástól függ a betáp. Az egyik ugye műanyag, így az kiesik, a másik viszont fémből van. Nekem az a piszok nagy szerencse jutott, hogy a két szigetelt rész pontosan a VT135 mozdonyok tengelytávja, így 100%-ban elakadnak, mivel mind a két kerék szigetelt területre kerül egyszerre.

A problémát egy polifuse biztosítékkal oldottam meg. Ha ebből az irányból jön a vonat, van az angolváltó szívdarabjában áram, ha a másik irányból jön akkor a polifuse lekapcsol, és a központ nem csap le.
Van-e másféle megoldás?

WP_20200612_...jpg
 
(#64604) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Beszerelsz a VT-be egy lendkereket, ami legalább 10 mm-l messzebb viszi motorkocsit a szigetelt mezötöl.
(#64606) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Pont most szerelek ilyen Pikó VT 135 -öt, 82mm a tengelytáv;
(#64609) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#64603) Válasz Ápr 20, 2021
Egy bistabil relé, ami az előtte - utána lévő szakaszok foglaltsága szerint kapcsol? Kék az egyik állás, zöld a másik állás.
A harmadik piros körben nincs probléma, vagy az szintén szigetelt?

kép.jpg
 
(#64612) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64609) Válasz Ápr 20, 2021
Ha jól emlékszem, ezek szigetelt fém szívdarabok, amiket meg lehet táplálni. Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni, és soha sem lesz akadás.
(#64615) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64612) Válasz Ápr 20, 2021
"Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni"
Nos, ezt hogyan? Ez egy angolváltó, bárhonnan jöhet a vonat, nem a csúcssín dönti el.
A ZÖLD nyíllal jelölt szívdarab a kérdéses - igen ez fém.
A piros kérdőjel nem probléma, az már az utána levő váltók állása végett polarizálva van most is.

A zöld nyíllal jelölt jelenleg egy gyorsbiztosítékon keresztül van tápolva. Így működik is, de ez még nem jelenti azt, hogy lenne-e ennél egyszerűbb megoldás.

kép.jpg
 
(#64616) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615) Válasz Ápr 20, 2021
Pedig nincs benne semmi extra. A nyíllal jelzett szívdarabot a kérdőjelnél lévő állítómű állásának megfelelően kell megtáplálni, a kédőjelnél lévőt pedig a nyílnál lévő szerint, oszt ennyi.
(#64617) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615) Válasz Ápr 20, 2021
Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet! Ez egy olyan angolváltó, ahol vagy csak egyenesen mehetnek a vonatok, vagy csak ívben. Ez ugyan egyszerű, mert így csak egy kétállású kapcsoló kell hozzá, viszont így nem lehet polarizálni a szívdarabokat (logikailag legalábbis nem, valami, az érkező vonatot figyelő elektronika kéne hozzá). Normál esetben, vagyis minden másfajta angolváltónál (és a valóságban is) az egy oldalon lévő 4 csúcssín egy rudazaton van és akkor a kétoldali csúcssíneket külön kell kapcsolni. Ebben az esetben lehet polarizálni a szívdarabokat, hiszen egyértelmű az áthaladás iránya.
(#64618) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64617) Válasz Ápr 20, 2021
"Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet!"
Ez őszinte volt, köszönöm!
Jelen pillanatban a polifuse nagyon szépen működik. Van ez ellen valami ellenjavallat? Központot nem kapcsolja le.
Valószínű az lesz a megoldás, hogy a piros nyíllal jelölt szakaszt fogom érzékelni (vagy fogyasztással, vagy opto-val). Egy kis kikapcsolás késleltetéssel kapcsolva a dolgot, áram alatt tartható a szívdarab, amíg a mozdony áthalad rajta. A másik irányból behaladó vonat meg áthalad a táplálás nélküli szívdarabon.

ui: most végre megértettem, hogy a Tillig elite DKW-ját hogyan lehet polarizálni.

kép.jpg
 
(#64619) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64618) Válasz Ápr 20, 2021
Semmi ellenjavallat, nagyon jó kis rendszer, csak a működése miatt a logikai alapon való szívpolarizálás nem megoldható. Ez az egy hátrány, amúgy sokkal egyszerűbb, mint a másik verzió.
(#64772) Váltógyártó hozzászólása Válasz Máj 5, 2021
H0/H0e Tillig EW1 geometria alapján, a H0e kitérők szintén Tillig geometria, csak Peco code 80 sínből. A H0e kiágazás a kakukktojás, mert az egy 600mm-es ívvel ágazik ki.

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg
 
(#64773) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64772) Válasz Máj 5, 2021

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg

20210504_221...jpg
 
(#64892) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 9, 2021
Egy kis érdekesség, 7 fokos TT vágánykapcsolat 3D nyomtatott talpfarácssal.

20210607_174...jpg

20210607_174...jpg

20210607_174...jpg
 
(#64893) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892) Válasz Jún 9, 2021

20210607_173...jpg

20210607_173...jpg

20210607_173...jpg
 
(#64894) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892) Válasz Jún 9, 2021

20210607_173...jpg

20210607_173...jpg
 
(#64895) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892) Válasz Jún 10, 2021
Egyben van az egész vágánymező, vagy minden egyes talpfa külön lett nyomtatva? (Esetleg néhány darabban... Nem tudom, elférne-e az egész a nyomtatód asztalán.)
A sínszálak befűzhetőek vagy bepattintósak?

Nagyon jól néz ki!!!
(#64896) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64895) Válasz Jún 10, 2021
Köszi! 3 db-ban lett kinyomtatva a talpfarács, és utána belefűzve a sín.
(#64897) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64894) Válasz Jún 11, 2021
Leesett az állam...
(#64917) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 1, 2021
Folytatódik a 3D őrület!

TTe 12 fokos kitérő:

20210630_223...jpg

20210630_223...jpg

20210630_223...jpg
 
(#64918) Váltógyártó hozzászólása Válasz Júl 1, 2021
... és egy H0 48-XIII-as:

20210701_192...jpg

20210701_192...jpg
 
(#64919) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64918) Válasz Júl 1, 2021

20210701_192...jpg

20210701_192...jpg
 
(#64920) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64919) Válasz Júl 2, 2021
Azta! Ezek nagyon profik!
(#64921) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#64917) Válasz Júl 2, 2021
TTe??
Mik a paraméterei?
Nyomtáv?
CODE ?
(#64922) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#64921) Válasz Júl 2, 2021
9 mm a nyomtáv.
(#64923) kombi válasza sunocske hozzászólására (#64922) Válasz Júl 2, 2021
Itt valami nem kerek, Mesterem.

TTe az bizony 6,5 mm nyomtávolságot jelent testvérek és a NEM szabványok között is.. (750-760 mm körüli kisvasutak modellje)

Ha 9 mm akkor TTm, de akkor a főkivitel nyomtávolsága 1000 mm körüli. Nálunk ez elvétve volt használatos (pl a régi Zsuzsi volt 950 mm)
(#64924) róbertke válasza kombi hozzászólására (#64923) Válasz Júl 2, 2021
Egy érdekesség neked:
Budapesten a villamosközlekedést első ízben keskeny nyomtávon, 1000 mm-en próbálták ki.
További 1000 mm -es vasút:
Ózdi iparvasút;
Dorogi homokvasút;
Pozsony és Sopron meg Szombathely villamosvonal-hálózata;
(#64925) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#64921) Válasz Júl 3, 2021
TTe = 6,5mm

Tillig 83500-ból vannak a külső és villasínek, a belsők Peco IL-4. Az IL-4 vékonyabb, jobban elfér belül, így a gyökcsapot előrébb lehetett vinni. Igaz, hogy 0,05mm-rel alacsonyabb is, de aki ezt észreveszi, az megérdemli...

Amit meg most mutatok, az szintén TTe, szintén 12 fok és Micro Engineering Code 55 profilból készült.

20210610_225...jpg

20210610_225...jpg

20210610_225...jpg
 
(#64926) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#64925) Válasz Júl 3, 2021
Köszi a válaszod!
(#64928) kombi válasza róbertke hozzászólására (#64924) Válasz Júl 4, 2021
Csak a rend kedvéért: Dorog 580 mm-en indult, majd 760 lett, ismereteim szerint soha nem volt 1000 mm nyomtávolságú.

Honnét van neked ez az infó?


Bónuszként még egy ezres vasút itthonról: Miskolcon a Perecesi bányavasút..
(#64930) róbertke válasza kombi hozzászólására (#64928) Válasz Júl 4, 2021
Honnan, honnan, na mégis honnan?

A megbízhatóan jól szerkesztett Világhírös Wkipediából!!

Valami marha jól behúzott a csőbe: https://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:1000_mm-es_nyomt%C3%A1v
(#64938) sunocske válasza kombi hozzászólására (#64923) Válasz Júl 6, 2021
Benéztem, valóban.
(#65118) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 8, 2021
Ho kitérők PECO Setrack geometria alapján.

A kitérők eredeti PECO geometria alapján készültek. A hózentróger is a négy kitérő és az átszelés alapján lett megtervezve, csak egyben lett megépítve. A tősínek és a villasínek PECO code 100 profilból, a csúcssínek Tillig 2,5mm-es profilból készültek. Ez utóbbi azért nem PECO, mert az nagyon merev a rugalmas csúcssínekhez.

20210806_220...jpg

20210806_220...jpg

20210806_220...jpg
 
(#65119) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65118) Válasz Aug 8, 2021

20210806_220...jpg

20210806_220...jpg

20210806_220...jpg
 
(#65184) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 23, 2021
TTe 12 fok ME code 55 sín (1,4mm) végleges verzió.

20210820_212...jpg

20210820_212...jpg

20210820_212...jpg
 
(#65185) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65184) Válasz Aug 23, 2021

20210820_212...jpg

20210820_212...jpg

20210820_213...jpg
 
(#65186) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65185) Válasz Aug 23, 2021
És egy kis flexi sín, ha már benne vagyok.

20210820_213...jpg
 
(#65188) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#65184) Válasz Aug 23, 2021
Aztaleborúltszivarvégit!!

Nagyon klassz a váltószív! Egyértelmű, hogy a csúcssín állása szerint kapja a delejt.

Nagyon szépen lett kialakítva a két sínszál egymásba csatlakoztatása.
(#65189) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#65188) Válasz Aug 23, 2021
Pedignem!

Ezeket bizony polarizálni kell. Olyan kicsi a sín, hogy nem bíztam a csúcssínekre a kontaktot, valahonnan le kell venni a delejt a polarizáláshoz.
(#65191) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#65189) Válasz Aug 23, 2021
Én sem a csúcssínekre gondoltam, mert észrevettem a szigeteléseket.
(#65200) Váltógyártó hozzászólása Válasz Aug 25, 2021
A code 55-ös TTe széria utolsó tagja egy r300mm:24°/ r600mm: 12°-os íves kitérő.

20210825_021...jpg

20210825_021...jpg

20210825_021...jpg
 
Lapozás       81/81
Frissek
  2021. Szept, 26. Vas
6:32:33
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés