Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       61/61
(#59458) etwg válasza tumikas hozzászólására (#59457) Válasz Máj 20, 2018
Tudod az egészben az a bosszanto, kinai nem kinai, hogy az egyik szempontbol (modellhüség) lekörözik a megszokott szinvonalat (érdekes arra senki nem mondja, hogy kinai - pedig az is az!!!!!), a másik oldalon meg olyan gyerekes hibákat csinálnak, amire már sokszor az elemi iskolában is felhivják a nebulok figyelmét (valoszinüleg Kinában is).
Ez nem okvetlenül a slendrián (kinai) munka eredménye, hanem sokkal inkább a tervezök, technologusok, meosok stb közös mosléka. ( egészen biztosan nem a kinai melos viszi a gyárba a loctite ragasztot meg nem is ö tehet arrol, hogy rossz helyre kell forrasztani egy rossz ellenállást meg arrol sem, hogy egy vacak tapadogyürüre honapokat kell várni meg arrol sem, hogy a kerékáramszedök tisztitásához a mozdonyt 8 darabra kell szedni, meg arrol sem, hogy 6 V-s Faulhaber kerül egy majdnem egykilos mozdonyba meg arrol sem, hogy a motoros szerelvényen csak 2 tengely van meghajtva és az is a legrosszabb helyen, meg arrol sem, ha egy 100 éves tehervonati mozdony modellje kozmikus sebességgel rojja a köröket stb. Ezek a dolgok nem a nevezett cégre vonatkoznak, hanem általában minden jelenlegi modellgyárra a kisszériástol kezdve a legolcsobb modellsorozatig - akinek nem inge ne vegye magára).
Érdekes modon ezekröl a visszásságokrol a "szagkörökben" alig hallani és az egyik ilyen félresikerült konstrukciot nyomják a másik után a dobogók tetejére. (A fennt emlitett hibák között több olyan modell is van, amik az év modellje cimet hordják a nyakukon.)
(#59469) tumikas válasza etwg hozzászólására (#59458) Válasz Máj 21, 2018
A modellhűség is sajnos nagyon sok mindenkit elvakít. Pedig az csak a felszín.
Sok esetben sajnos már a tervezés is kinnt van, illetve nagyon sok kisebb cégnél, mindenemű tapasztalat nélkül állnak neki a kivitelezésnek. Ezért mondom azt hogy a Roco is akármennyire is mélyrepülésben van az utóbbi, időben azért konstrukciós szempontok mentén még mindig azért egy más osztályt képvisel mint például egy Acme, vagy akár egy Jagendorfer.
(#59608) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 30, 2018
Újabb fejlesztés, újabb agymenés...

Adott egy új, modern vasutat megjelenítő, szép, hosszú motorvonat. Az alapja egy 4 részes szett, ehhez van két darab, 2-2 betétkocsit tartalmazó kiegészítő szett, hogy akinek van elég helye, az a teljes vonatot tudja futtatni. A meghajtott egység az alapszett egyik betét kocsija. Klasszikus iskola: motor középen, két kardán, és mindkét forgóváz mindkét tengelye hajtott. Áramszedés nincs a motoros részben, az elektronika intézi, hogy a menetirány szerinti első fejrészből szedje mindig az áramot. A vonaton végig áramátadó kocsikapcsolók vannak, 4 pólus, de az alapszettben csak a két sín áramszedés két pólusa megy át. Belső világítás nincs, a motoros részben PLUX16-os dekóder csatlakozó van. De minek? A motoron kívül nem vezérel semmit, és be sincs kötve semmi. A két fejegységben a világítást digitális üzemben egy-egy NEM651-es csatlakozóval felszerelt funkció dekóderre lehet bízni. Utastér világítás nincs, lehetőség sincs rá kialakítva elektromosan. Ez eddig nem baj, teszünk bele egy jó kis dekódert, egy-egy funkció dekódert a két végébe, szerencsére termes kocsik, így van hozzá passzoló hosszúságú LED világítás az utastérhez. OK, kipipálhatjuk, most jönnek a kiegészítő készletek kocsijai.
Szedjük le a kasznit, belül úgyis ugyanaz, mint az alapszett nem hajtott betétkocsija. Hát, nem! Ebben van egy LED-es elektronika, szép, nagy pufffer elkoval. Ezen fut át a sínáram a kupplungok között, meg még két vezetékkel csatlakozik az áramátadó kapcsolóra. Csakhogy ezek sehova sem vezetnek, mert az alapszettben ezek a csatlakozó pontok üresek!!! Ráadásul a panel kétoldalas, valamennyi alkatrész a panel egy oldalán van beforrasztva (SMD), zöld lötstop lakk, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A panel másik oldala telibe rézfólia, de csak egy galvanizált ónréteg van rajta, szép, tükrös, meg is látszik rajta az összeszerelő munkás minden érintésének ujjlenyomata... Kapaszkodjatok meg, a panelen a világító LED-ek felfelé, a tetőt világítják meg! Lefelé fordítva, hogy az utasteret világítsák, nem lehet beszerelni, a felfogatás aszimmetrikus! Belül a tetőben nincs fényvisszaverő réteg, értelme sem lenne, gyakorlatilag nincs elég hely ahhoz, hogy visszavert, szórt fénnyel világítsunk. Ráadásul a LED-k fényereje ehhez kevés. Ezt minek kellett ezekbe a kocsikba beszerelni, pazarolva anyagot, munkaidőt? A világítás elektromos bekötései a semmibe vezetnek. Ha vezetnének is valahová, és működnének a LED-ek, abból nem látszana semmi.
Maargit! Noooórmális???!!!
És ez végigment a teljes tervezési szakaszon meg minőség ellenőrzésen, és megcsinálták.
(#59613) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 30, 2018
(#59623) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 31, 2018
Ha nem tudnám, hogy nem az, azt mondanám, magyar fejlesztés...
(#59628) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#59623) Válasz Máj 31, 2018
Made in Germany...
(#59661) Antal Miklós hozzászólása Válasz Jún 4, 2018
Sziasztok!
Sajnos az említett ország kezdi elveszíteni a hajdani precizitását, pontosságát.
A munkám miatt látom, tapasztalom, mivel felhiggult a munkaerőválaszték, alkalmazni kell - talán - a migránst is, hibák sorozata képződik emiatt.
Nekem egy hibás szállítás történt: a 11113 típusú alkatrész helyett a 11131-t szállították. Én meg égtem mint a Reichstag annakidején, hogy nem tudok pontosan szállítani.
Az egyik megtervezte, a másik kivitelezte, a harmadik minek ellenőrizné, neki tök mindegy, hogy hova világít, ha világít.
(#59691) Frankye moderátori válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59680) Válasz Jún 6, 2018
Légy szíves, a jövőben egy kérdést csak egy helyre tegyél fel! Hidd el, ha tudják a választ, ott is megkapod, ha nem, hiába teszed fel minden témába.
Köszönöm.
A duplikátumokat eltávolítottam, a hasznos hozzászolásokat pedig áttettem a Műhely-szerszám témába.
(#59697) Bogyesz0911 válasza Frankye hozzászólására (#59691) Válasz Jún 7, 2018
Rendben van elnézést, azért tettem több helyre fel a kérdést, mert nem tudtam melyik témához illik!
(#59704) Frankye válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59697) Válasz Jún 8, 2018
Semmi gond. Látom, hogy még nincs gyakorlatod itt.
Lapozás       61/61
Frissek
  2018. Júl, 17. Kedd
13:24:52
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés