|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#67880) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67879)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2023 |
|
Valami olyasmi, de még gondolkodom valamilyen érdekes munkagépen. Mint irtam nem okvetlenül valami meglevö jármünek a leképzése, mert a hátso része igen jo minöségü darab, de eredetiben egy villanymozdony része. |
(#67881) etwg válasza etwg hozzászólására (#67880)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Közben a barátaim szerint inkább akkus mozdony kellene mert többeknek van kerti pályájuk ( ahol gyakran nincs áram meg tavasszal tisztitani kell) meg a klubban is egy sin a valodi gözvontatásra van fenntartva áram nélkül. ( sok gyári gözmozdonyon nincsenek szigetelt kerekek). Azaz most olyan felépités kell amibe elférnek az akkuk.
Szerdán megxek leltárt csinálni a maradékok között, meglátom mi minden maradt még. |
(#67882) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63902)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Ugyan régen volt szó FL dobmotorról, de a kérdés tovább foglalkoztat:
van-e értelme ennek a lendítősúlyos tekercsnek?
Bővebben: Link
Egy-egy mozdonynál megérné, ha tényleg többletet ad.
Van ezzel valakinek tapasztalata? Az újabb modelleket már ezekkel a súlyos belsőkkel szerelték, aztán a Roco már mindent átszabott. |
(#67883) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67882)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Nézd a lendkeréknek csak elönye van, hiszen kinetikus energiát tárol. Azaz a modell müködése sokkal kultiváltabb, az áramszedési problémák több mint 90%-t megoldja. Ez sohasem volt müszaki kérdés, sokkal inkább technologia és a pénz kérdése.
És szép, hogy az FLM jo 50 évvel a lendkerekes hajtás kommerciális bevezetése után megoldotta a régi, jelentösen elavult dobmotor konstrukciojának is az átdolgozását. Ez feljavithatja azoknak a matuzsálemi modelleknek a mozgását mégha nem is viszi át öket a szupermodellek világába, mert rendszerint csak a modellek egyik oldala szép és élethü a másik oldalon ott idétlenkednek a láthato fogaskerekek. A motor karakterisztikája továbbra is a játék kategoriában marad, és majd megint lehet siránkozni, hogy a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni. Ezen a lendkerék semmit nem változtat, meg a müszakilag visszamaradt kommutátor továbbra is csak fékezni fogja a motort, lendkerékkel vagy anélkül.
De valamit csinálni kellett, mert azért az FLMnek van egy sereg nagyon szép és jo modellje, amiket alapbol ujra kellene tervezni, ha ki akarnák váltani a dobmotort. |
(#67885) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#67882)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2023 |
|
50 évet lemaradtak ...
Építs inkább valami elektronikát vezérlésnek, jobban jársz.
Amit a Roco eddig átvett tőlük, azt belül már mind átépítette. |
(#67888) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67883)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2023 |
|
Idézet: „...a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni.”
Azért erre van megoldás:
ROCO/Fleischmnann |
(#67909) etwg válasza etwg hozzászólására (#67878)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2023 |
|
Már kezd kialakulni a mozdonyka.
Söt miután akkus (is) hajtásu lesz azonnal ujabb feladatokat kapott. Lesz sintisztiszto beredezés is rajta, föleg a kerti vasutak számára, amiket tavasszal gyakran elég nehézkes és bizonytalan az üzembehelyezés. |
|
|
|
2023. Jún, 09. Pé 8:56:47 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|