Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       61/61
(#59458) etwg válasza tumikas hozzászólására (#59457) Válasz Máj 20, 2018
Tudod az egészben az a bosszanto, kinai nem kinai, hogy az egyik szempontbol (modellhüség) lekörözik a megszokott szinvonalat (érdekes arra senki nem mondja, hogy kinai - pedig az is az!!!!!), a másik oldalon meg olyan gyerekes hibákat csinálnak, amire már sokszor az elemi iskolában is felhivják a nebulok figyelmét (valoszinüleg Kinában is).
Ez nem okvetlenül a slendrián (kinai) munka eredménye, hanem sokkal inkább a tervezök, technologusok, meosok stb közös mosléka. ( egészen biztosan nem a kinai melos viszi a gyárba a loctite ragasztot meg nem is ö tehet arrol, hogy rossz helyre kell forrasztani egy rossz ellenállást meg arrol sem, hogy egy vacak tapadogyürüre honapokat kell várni meg arrol sem, hogy a kerékáramszedök tisztitásához a mozdonyt 8 darabra kell szedni, meg arrol sem, hogy 6 V-s Faulhaber kerül egy majdnem egykilos mozdonyba meg arrol sem, hogy a motoros szerelvényen csak 2 tengely van meghajtva és az is a legrosszabb helyen, meg arrol sem, ha egy 100 éves tehervonati mozdony modellje kozmikus sebességgel rojja a köröket stb. Ezek a dolgok nem a nevezett cégre vonatkoznak, hanem általában minden jelenlegi modellgyárra a kisszériástol kezdve a legolcsobb modellsorozatig - akinek nem inge ne vegye magára).
Érdekes modon ezekröl a visszásságokrol a "szagkörökben" alig hallani és az egyik ilyen félresikerült konstrukciot nyomják a másik után a dobogók tetejére. (A fennt emlitett hibák között több olyan modell is van, amik az év modellje cimet hordják a nyakukon.)
(#59469) tumikas válasza etwg hozzászólására (#59458) Válasz Máj 21, 2018
A modellhűség is sajnos nagyon sok mindenkit elvakít. Pedig az csak a felszín.
Sok esetben sajnos már a tervezés is kinnt van, illetve nagyon sok kisebb cégnél, mindenemű tapasztalat nélkül állnak neki a kivitelezésnek. Ezért mondom azt hogy a Roco is akármennyire is mélyrepülésben van az utóbbi, időben azért konstrukciós szempontok mentén még mindig azért egy más osztályt képvisel mint például egy Acme, vagy akár egy Jagendorfer.
(#59608) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 30, 2018
Újabb fejlesztés, újabb agymenés...

Adott egy új, modern vasutat megjelenítő, szép, hosszú motorvonat. Az alapja egy 4 részes szett, ehhez van két darab, 2-2 betétkocsit tartalmazó kiegészítő szett, hogy akinek van elég helye, az a teljes vonatot tudja futtatni. A meghajtott egység az alapszett egyik betét kocsija. Klasszikus iskola: motor középen, két kardán, és mindkét forgóváz mindkét tengelye hajtott. Áramszedés nincs a motoros részben, az elektronika intézi, hogy a menetirány szerinti első fejrészből szedje mindig az áramot. A vonaton végig áramátadó kocsikapcsolók vannak, 4 pólus, de az alapszettben csak a két sín áramszedés két pólusa megy át. Belső világítás nincs, a motoros részben PLUX16-os dekóder csatlakozó van. De minek? A motoron kívül nem vezérel semmit, és be sincs kötve semmi. A két fejegységben a világítást digitális üzemben egy-egy NEM651-es csatlakozóval felszerelt funkció dekóderre lehet bízni. Utastér világítás nincs, lehetőség sincs rá kialakítva elektromosan. Ez eddig nem baj, teszünk bele egy jó kis dekódert, egy-egy funkció dekódert a két végébe, szerencsére termes kocsik, így van hozzá passzoló hosszúságú LED világítás az utastérhez. OK, kipipálhatjuk, most jönnek a kiegészítő készletek kocsijai.
Szedjük le a kasznit, belül úgyis ugyanaz, mint az alapszett nem hajtott betétkocsija. Hát, nem! Ebben van egy LED-es elektronika, szép, nagy pufffer elkoval. Ezen fut át a sínáram a kupplungok között, meg még két vezetékkel csatlakozik az áramátadó kapcsolóra. Csakhogy ezek sehova sem vezetnek, mert az alapszettben ezek a csatlakozó pontok üresek!!! Ráadásul a panel kétoldalas, valamennyi alkatrész a panel egy oldalán van beforrasztva (SMD), zöld lötstop lakk, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A panel másik oldala telibe rézfólia, de csak egy galvanizált ónréteg van rajta, szép, tükrös, meg is látszik rajta az összeszerelő munkás minden érintésének ujjlenyomata... Kapaszkodjatok meg, a panelen a világító LED-ek felfelé, a tetőt világítják meg! Lefelé fordítva, hogy az utasteret világítsák, nem lehet beszerelni, a felfogatás aszimmetrikus! Belül a tetőben nincs fényvisszaverő réteg, értelme sem lenne, gyakorlatilag nincs elég hely ahhoz, hogy visszavert, szórt fénnyel világítsunk. Ráadásul a LED-k fényereje ehhez kevés. Ezt minek kellett ezekbe a kocsikba beszerelni, pazarolva anyagot, munkaidőt? A világítás elektromos bekötései a semmibe vezetnek. Ha vezetnének is valahová, és működnének a LED-ek, abból nem látszana semmi.
Maargit! Noooórmális???!!!
És ez végigment a teljes tervezési szakaszon meg minőség ellenőrzésen, és megcsinálták.
(#59613) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 30, 2018
(#59623) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59608) Válasz Máj 31, 2018
Ha nem tudnám, hogy nem az, azt mondanám, magyar fejlesztés...
(#59628) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#59623) Válasz Máj 31, 2018
Made in Germany...
(#59661) Antal Miklós hozzászólása Válasz Jún 4, 2018
Sziasztok!
Sajnos az említett ország kezdi elveszíteni a hajdani precizitását, pontosságát.
A munkám miatt látom, tapasztalom, mivel felhiggult a munkaerőválaszték, alkalmazni kell - talán - a migránst is, hibák sorozata képződik emiatt.
Nekem egy hibás szállítás történt: a 11113 típusú alkatrész helyett a 11131-t szállították. Én meg égtem mint a Reichstag annakidején, hogy nem tudok pontosan szállítani.
Az egyik megtervezte, a másik kivitelezte, a harmadik minek ellenőrizné, neki tök mindegy, hogy hova világít, ha világít.
(#59691) Frankye moderátori válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59680) Válasz Jún 6, 2018
Légy szíves, a jövőben egy kérdést csak egy helyre tegyél fel! Hidd el, ha tudják a választ, ott is megkapod, ha nem, hiába teszed fel minden témába.
Köszönöm.
A duplikátumokat eltávolítottam, a hasznos hozzászolásokat pedig áttettem a Műhely-szerszám témába.
(#59697) Bogyesz0911 válasza Frankye hozzászólására (#59691) Válasz Jún 7, 2018
Rendben van elnézést, azért tettem több helyre fel a kérdést, mert nem tudtam melyik témához illik!
(#59704) Frankye válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#59697) Válasz Jún 8, 2018
Semmi gond. Látom, hogy még nincs gyakorlatod itt.
(#60057) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 17, 2018
Elrettendő példa. Ezt, így, inkább ne...

IMG_20180717...jpg

IMG_20180717...jpg
 
(#60061) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60057) Válasz Júl 18, 2018
Szóval, ez egy Mehano alapra épített M63-as, miért pénzt kértek. Ott kezdődött a dolog, hogy a modell tele volt reszelékkel, ezt ki kellett takarítani. A képen látható un. "forrasztásoktól" füstölt el bennem a biztosíték igazából. Annyira telekenték valami savas adalékkal, hogy a réz szabályosan rohadt benne, és még a horganyzott M2-es csavar is rozsdás a közelében tőle. A csimbókos forrasztóón kupac is "meseszép" látvány a vezetékeken. A világítás digitális üzemhez hasznavehetetlen, mert a LED-ket úgy kötötték be, hogy azok végzik az irányváltást, vagyis hátrafelé a fehér LED-ken rajta van a vontatási feszültség, csak záróirányban. Természetesen a LED-k úgy vannak "beépítve", hogy kiszedésük, és helyes bekötésük roncsolás nélkül lehetetlen. A forgóváz maszkok meg úgy lettek "rögzítve", hogy csak a szentlélek tartja őket a helyükön, mert az eredeti- egyébként teljesen hibátlan megoldást - átalakították, mert valamiért nem volt jó. Nem sorolom tovább, csak még egyet: azért arra illene figyelni, hogy a festés után a lakkozást olyan lakkal csináljuk meg, aminek az oldószere lehetőleg azonos, vagy hasonlít legalább a festékére, és viszont. Így ugyanis a lakk nem köt meg soha, ragad a kaszni...

A "modell" készítőjének tudok egy bentlakásos kecskepásztori állást Albániában, ahhoz lehet, hogy még ért is...
(#60062) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60061) Válasz Júl 18, 2018
Miért akarsz Te rosszat azoknak a szerencsétlen albán kecskéknek?!
Viccet félretéve: Sajnos még a neves szakáruházak is "elfelejtik" odaírni a folyasztószer helyett árusított "forrasztózsír", "forrasztóvíz", és hasonlók (letwasser, lötfet, és más szörnyedelmek) mellé, hogy elektronikai, különösen pedig mikroelektronikai célokra nem alkalmas, kizárólag bádogos munkákhoz ajánlható. A vevő, aki meg nem ért hozzá, vígan megveszi, használja. Aztán csudálkozik, mint ama bizonyos bornyú az új kapura, amikor a réz felület "elfogy" egy idő után. (Mert ha még csak "patinásodna", az nem lenne akkor baj, bár az elektronikában már az is elgé gondot okozhat...)
Sajnálatosan az élet minden területén azt tapasztalni mai napság, hogy tért hódít a gányolás, a "kenjük be sárral" megoldás, avagy - ahogyan az egyszeri építőipari munkás mondotta volt - a "két centi vakolat, meg három réteg zöld festék majd eltakarja"!
(#60063) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60061) Válasz Júl 18, 2018
De komoly haladás hogy nem valamilyen őskori Piko alapra lett építve.
(#60132) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 15, 2018
Azért nem csak a hazai kisszériások tudnak "alkotni".

H0e belső berendezés Stängl módra. Ugye milyen széép...

IMG_20180815...jpg
 
(#60133) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
Uhhh! Na ez a "nem semmi" kategória.
(#60134) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
57€ ojróért ne várjon rosszabbat az ember ....
(#60135) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60132) Válasz Aug 16, 2018
Mester biztos, hogy a kisszériás átfestővel van gond, nem az alapmodellt gyár(ta)tó Roco a hunyó?


SS5601[1].JPG
 
(#60136) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#60135) Válasz Aug 16, 2018
Biztos. Műgyanta ROCO alkatrészt én még nem láttam. Sok mindent el tudok képzelni róluk, de ezt azért nem.
(#60179) diginewl hozzászólása Válasz Aug 25, 2018
Most jött ki a vitrinből az átalakított BR24-es.
A szerkocsiban le lettek cserélve a kerekek tapadógyűrűsről fémre. Így itt is tudnak áramot szedni. Egy év működés után egész jól teljesítettek a kis áramszedők.

Digitools dekóder van benne, de ebből nem tudom kiolvasni a cv-ket. Érdekes, hogy ugyanilyen motorral szerelt másik Fl gőzös, ugyanaz a DT dekóder, abból meg ki lehet olvasni a CV-ket.
Vannak érdekes dolgok.
Van ötlet, mit lehet ilyenkor tenni? (tudom papír ceruza, és dobozba betenni mellé - most pont ez van )

WP_20160728_...jpg

WP_20160728_...jpg
 
Lapozás       61/61
Frissek
  2018. Nov, 16. Pé
18:49:53
  Jelenleg 34 fő olvassa az oldalt
Hirdetés