|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#66510) etwg válasza wkari38 hozzászólására (#66508)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2022 |
|
Szia, gratula a kincshez, ovd mert értékes, ha stimmel a dátum (1918).
3 sines vágányokat probáld meg az ebayon stb - gyakoriak. Pár éve én is vettem vagy 5 kg-nyit fillérekért.
Trafo. Ez komolyabb gond lesz, akkoriban ezt a mozdonyt valoszinü nem traforol üzemeltették, hanem egy sorba kötött izzoval meg reosztáttal.
Ha a PIKO trafo kibirja ( elvben megy egyenáramrol is), akkor az F1 trafobol ki kell venni az egyenirányitot ( szelén vagy dioda). Ha nem elég ( ami valoszinü ) akkor nem lesz sok választásod. ( az USAban lehet szerezni ilyen vezérlöket a LIONEL gyártott ilyet, de azok 110 Voltosak és nagyon szépek).
Az egyszerübb eset, ha valamilyen elektronikus kütyüt csinálsz vagy veszel ( triacos motorvezérlö) vagy PWM vezérlöt ( az utobbi olcso és elérhető 5-10 A-st keress), és egy legalább 24 V/ 200W trafo kell.
A motort ne cseréld, inkább javitsd vagy javittasd meg. Csak ugy értékes ha eredeti. |
(#66512) róbertke válasza wkari38 hozzászólására (#66508)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2022 |
|
Játékudvar
Budapest, Hernád utca 8.
Pár percre a Keleti pályaudvartól
14:00 -kor nyit 18:00 -ig tart nyitva
Mobil: 06-30-334-9215
www.jatekudvar.hu
E-mail: jatekudvar1@gmail.com
|
(#66534) jamiki hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Sziasztok!
A H0 forgózsámolyos Személyvagonok sokszor kisiklanak. A többi kocsi és mozdony nem. Olyan érzésem van, hogy túl könnyűek. Próbáltam a kocsit szétszedni, de sehol nem enged. Talán össze van ragasztva? Valaki szedett már széjjel ilyen személyvagont? |
(#66535) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66534)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Van pát tucat fajta belőle. Melyik?
És milyen síneken siklanak ki?
Milyen mozdony mögött vannak? |
(#66536) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66534)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Jó lenne ismerni milyen gyármányúak a vagonok?
Készítenél néhány képet a személykocsik aljáról a forgóvázakkal együtt?
Minden mozdonynál kisiklanak? vagy csak egy típusnál? |
(#66540) jamiki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66535)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Általában mindegyik fajta mozdonynál előfordul. Egyenes és íves szakaszon nem fordul elő. Főleg Ha a váltó egyenesbe van, akkor a forgózsámoly a kitérőbe akar menni (főleg a hátsó). Komplett szerelvény van belőle mozdonnyal. |
|
(#66541) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Az ivek lesznek kicsik ilyen hosszu kocsikhoz. |
(#66542) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66541)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Én is gondoltam ilyesmire, de rövidebb forgózsámolyos személykocsit nem találtam. Van rövidebb forgózsámolyos tehervagon azzal is előfordul. A kéttengelyes személy és teherkocsiból akármilyen hosszú lehet a szerelvény. |
|
(#66543) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66542)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Nem ismerem milyen a kocsi, ha KKK a kapcsolo vezetése, akkor az szorulhat, a hosszu jármüváz alapbol egy kihivás egy házi modellvasutra, mert a váltok többsége igen kis ivü ( helyhiány miatt), amit nem lehet semmivel kompenzálni.
Ha azt mondod, hogy csak a szerelvény utolso kocsija siklik ki, akkor az is lehet a gond amit irtál, hogy tul könnyü a kocsi. Erre vannak szabványok, hogy pl H0 méretben 0,40 gramm/mm az ajánlott tömeg. |
(#66544) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Minden váltónál előfordul amit irsz: ti. hogy a forgózsámoly kitérőben akar haladni? Vagy csak a pálya egy bizonyos helyén fordul elő?
A szerelvényben minden kocsival előfordul, vagy csak a mozdony utáni elsővel?
Mindegyik kocsi ilyen kengyeles kocsikapcsolóval van felszerelve, vagy használsz kurzkuplungot?
A forgóváz könnyen tud elfordulni az alvázban lévő perselyben? Az elfordulását nem akadályozza semmi sem?
Az alvázat lehet kipattintani ezeknél a kocsiknál. Még a kurzkuplung vonószár az alvázban akadhat.
ellenőrizendő! |
(#66545) jamiki válasza Antal Miklós hozzászólására (#66544)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Nem mindig és nem mindegyik váltónál fordul elő. A teherkocsit próbáltam leterhelni, akkor nem siklott ki. Ezért akarom a személykocsit szétszerelni és "utasokkal" leterhelni, de sehol nem enged. |
(#66546) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66543)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
A kocsi súlya 150 gramm, a hossza 260 mm, így elvileg 104 gramm kívánt súlyt eléri. |
(#66547) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66545)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Óvatosan a szürke alváz és a zöld kocsiszekrény közé helyezett fogpiszkálót behelyezve ki lehet pattintani a kocsiszekrényt rögzítő arrettálásból.
Ha nem sikerül kipattintani, akkor próbáld meg gk kerék kiegyensúlyozó súlyokat az öntapadó fóliával a kocsit leterhelni |
(#66548) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66540)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2022 |
|
Ja, hogy ez a ROCO GYSEV új festésű IC kocsija! Az szép hosszú...
Két dolog miatt szokott kilépni, ha egyébként a váltók jók:
- lóg a kocsikapcsolót tartó kinematika;
- PIKO HOBBY mozdony mögött van (Taurus, például).
Elsőt úgy tudod ellenőrizni, hogy kézzel jobbra-balra eltolod a kocsikapcsolót az ütközők felé. Ha elengeded, akkor szabadon vissza kell állnia középre. Ha nem ezt teszi, akkor ki van akadva, szét kell szedni, hogy visszapattintsd a helyére.
Második esetben meg kell venni a PIKO toldóját, mert az elbaltázott konstrukció miatt alap esetben minden hosszabb kocsit ki fog dobni maga mögül az ívekben.
Szétszedni úgy tudod, hogy a forgóvázaknál óvatosan oldalra kihúzod a kaszni oldalát, és az alváz kiesik, a belső berendezéssel együtt.
DE! Ezt a kocsit pluszban lesúlyozni nem kell! Elég nehéz önmagában is. A figurák meg nem jelentenének akkora plusz súlyt, hogy mindenképpen betereld a váltóba a siklásra hajlamos kereket.
Ellenőrizni kellene a pályát, hogy a váltó 10 váltás esetén legalább 12-szer pontosan áll-e be?
Most nézem, azok PIKO A-Gleis váltók? Ha az ívesen siklik, akkor az nem a kocsi baja lesz! |
|
|
2022. Jún, 28. Kedd 5:30:32 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|