Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       28/28
(#66510) etwg válasza wkari38 hozzászólására (#66508) Válasz Jún 8, 2022
Szia, gratula a kincshez, ovd mert értékes, ha stimmel a dátum (1918).
3 sines vágányokat probáld meg az ebayon stb - gyakoriak. Pár éve én is vettem vagy 5 kg-nyit fillérekért.

Trafo. Ez komolyabb gond lesz, akkoriban ezt a mozdonyt valoszinü nem traforol üzemeltették, hanem egy sorba kötött izzoval meg reosztáttal.

Ha a PIKO trafo kibirja ( elvben megy egyenáramrol is), akkor az F1 trafobol ki kell venni az egyenirányitot ( szelén vagy dioda). Ha nem elég ( ami valoszinü ) akkor nem lesz sok választásod. ( az USAban lehet szerezni ilyen vezérlöket a LIONEL gyártott ilyet, de azok 110 Voltosak és nagyon szépek).
Az egyszerübb eset, ha valamilyen elektronikus kütyüt csinálsz vagy veszel ( triacos motorvezérlö) vagy PWM vezérlöt ( az utobbi olcso és elérhető 5-10 A-st keress), és egy legalább 24 V/ 200W trafo kell.
A motort ne cseréld, inkább javitsd vagy javittasd meg. Csak ugy értékes ha eredeti.
(#66512) róbertke válasza wkari38 hozzászólására (#66508) Válasz Jún 8, 2022
Játékudvar
Budapest, Hernád utca 8.
Pár percre a Keleti pályaudvartól
14:00 -kor nyit 18:00 -ig tart nyitva
Mobil: 06-30-334-9215
www.jatekudvar.hu
E-mail: jatekudvar1@gmail.com

(#66534) jamiki hozzászólása Válasz Jún 13, 2022
Sziasztok!
A H0 forgózsámolyos Személyvagonok sokszor kisiklanak. A többi kocsi és mozdony nem. Olyan érzésem van, hogy túl könnyűek. Próbáltam a kocsit szétszedni, de sehol nem enged. Talán össze van ragasztva? Valaki szedett már széjjel ilyen személyvagont?
(#66535) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66534) Válasz Jún 13, 2022
Van pát tucat fajta belőle. Melyik?
És milyen síneken siklanak ki?
Milyen mozdony mögött vannak?
(#66536) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66534) Válasz Jún 13, 2022
Jó lenne ismerni milyen gyármányúak a vagonok?
Készítenél néhány képet a személykocsik aljáról a forgóvázakkal együtt?
Minden mozdonynál kisiklanak? vagy csak egy típusnál?
(#66540) jamiki válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66535) Válasz Jún 13, 2022
Általában mindegyik fajta mozdonynál előfordul. Egyenes és íves szakaszon nem fordul elő. Főleg Ha a váltó egyenesbe van, akkor a forgózsámoly a kitérőbe akar menni (főleg a hátsó). Komplett szerelvény van belőle mozdonnyal.

S2530006.JPG
 
(#66541) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66540) Válasz Jún 13, 2022
Az ivek lesznek kicsik ilyen hosszu kocsikhoz.
(#66542) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66541) Válasz Jún 13, 2022
Én is gondoltam ilyesmire, de rövidebb forgózsámolyos személykocsit nem találtam. Van rövidebb forgózsámolyos tehervagon azzal is előfordul. A kéttengelyes személy és teherkocsiból akármilyen hosszú lehet a szerelvény.

S2530001.JPG
 
(#66543) etwg válasza jamiki hozzászólására (#66542) Válasz Jún 13, 2022
Nem ismerem milyen a kocsi, ha KKK a kapcsolo vezetése, akkor az szorulhat, a hosszu jármüváz alapbol egy kihivás egy házi modellvasutra, mert a váltok többsége igen kis ivü ( helyhiány miatt), amit nem lehet semmivel kompenzálni.
Ha azt mondod, hogy csak a szerelvény utolso kocsija siklik ki, akkor az is lehet a gond amit irtál, hogy tul könnyü a kocsi. Erre vannak szabványok, hogy pl H0 méretben 0,40 gramm/mm az ajánlott tömeg.
(#66544) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66540) Válasz Jún 13, 2022
Minden váltónál előfordul amit irsz: ti. hogy a forgózsámoly kitérőben akar haladni? Vagy csak a pálya egy bizonyos helyén fordul elő?
A szerelvényben minden kocsival előfordul, vagy csak a mozdony utáni elsővel?
Mindegyik kocsi ilyen kengyeles kocsikapcsolóval van felszerelve, vagy használsz kurzkuplungot?
A forgóváz könnyen tud elfordulni az alvázban lévő perselyben? Az elfordulását nem akadályozza semmi sem?
Az alvázat lehet kipattintani ezeknél a kocsiknál. Még a kurzkuplung vonószár az alvázban akadhat.
ellenőrizendő!
(#66545) jamiki válasza Antal Miklós hozzászólására (#66544) Válasz Jún 13, 2022
Nem mindig és nem mindegyik váltónál fordul elő. A teherkocsit próbáltam leterhelni, akkor nem siklott ki. Ezért akarom a személykocsit szétszerelni és "utasokkal" leterhelni, de sehol nem enged.
(#66546) jamiki válasza etwg hozzászólására (#66543) Válasz Jún 13, 2022
A kocsi súlya 150 gramm, a hossza 260 mm, így elvileg 104 gramm kívánt súlyt eléri.
(#66547) Antal Miklós válasza jamiki hozzászólására (#66545) Válasz Jún 13, 2022
Óvatosan a szürke alváz és a zöld kocsiszekrény közé helyezett fogpiszkálót behelyezve ki lehet pattintani a kocsiszekrényt rögzítő arrettálásból.
Ha nem sikerül kipattintani, akkor próbáld meg gk kerék kiegyensúlyozó súlyokat az öntapadó fóliával a kocsit leterhelni
(#66548) csíkosháTTú válasza jamiki hozzászólására (#66540) Válasz Jún 13, 2022
Ja, hogy ez a ROCO GYSEV új festésű IC kocsija! Az szép hosszú...

Két dolog miatt szokott kilépni, ha egyébként a váltók jók:
- lóg a kocsikapcsolót tartó kinematika;
- PIKO HOBBY mozdony mögött van (Taurus, például).
Elsőt úgy tudod ellenőrizni, hogy kézzel jobbra-balra eltolod a kocsikapcsolót az ütközők felé. Ha elengeded, akkor szabadon vissza kell állnia középre. Ha nem ezt teszi, akkor ki van akadva, szét kell szedni, hogy visszapattintsd a helyére.
Második esetben meg kell venni a PIKO toldóját, mert az elbaltázott konstrukció miatt alap esetben minden hosszabb kocsit ki fog dobni maga mögül az ívekben.

Szétszedni úgy tudod, hogy a forgóvázaknál óvatosan oldalra kihúzod a kaszni oldalát, és az alváz kiesik, a belső berendezéssel együtt.
DE! Ezt a kocsit pluszban lesúlyozni nem kell! Elég nehéz önmagában is. A figurák meg nem jelentenének akkora plusz súlyt, hogy mindenképpen betereld a váltóba a siklásra hajlamos kereket.

Ellenőrizni kellene a pályát, hogy a váltó 10 váltás esetén legalább 12-szer pontosan áll-e be?

Most nézem, azok PIKO A-Gleis váltók? Ha az ívesen siklik, akkor az nem a kocsi baja lesz!
(#66657) CharlieFirpo hozzászólása Válasz Júl 8, 2022
Sziasztok!

Kb. 1 éve vettem egy Roco 52524 mozdonyt (így még garos). Akkor bejárattam, azóta pihent. Furcsa volt akkor is, hogy picit jobban melegedett alul (gondolom ott a motor), mint egy átlag mozdony, meg nem indult meg szépen lassan alacsony feszültségen, ahogy illene, hanem a szabályzó tekerésekor egyszer csak hirtelen megugrott, aztán már száguldott is (ekkor már 6V felett járt).
Hétvégén járattam, hátha elhagyja ezt a rossz szokását, de nem.
Milyen nyűgje lehet szerencsétlennek?
(#66658) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66657) Válasz Júl 8, 2022
Lehet, hogy beszaradt valamilyen kenöanyag.
(#66660) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#66658) Válasz Júl 8, 2022
Teljesen új mozdonynál létezik ilyen? Mert akkor jött a gyártótól amikor vettem (rendelni kellett, nem volt készleten) és már akkor is ezt csinálta.
Csíkos mester egyszer írta, hogy találkozott olyannal, hogy agyontömték zsírral még a mindent is, az is okozhat hasonlót anomáliát?
(#66661) etwg válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66660) Válasz Júl 8, 2022
Ki tudje milyen zsirral és mennyire kenték.
És mielött eljutott hozzád azt sem tudjuk melyik raktárban és hogyan telelt. Vidd el Csikoshoz, megmondja.
(#66662) CharlieFirpo válasza etwg hozzászólására (#66661) Válasz Júl 8, 2022
Messze van sajnos, de ha csak ennyi, akkor szétszedem, megnézem.
(#66663) róbertke válasza CharlieFirpo hozzászólására (#66662) Válasz Júl 8, 2022
Miért kérsz tanácsot, ha nem fogadod meg?
Csíkos hivatalos szervíz, számlát is ad.
Amúgy a Bolttal felvetted a kapcsolatot, mielőtt lejárna a Gari?
(#66900) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 2, 2022
Na Gyerekek!
Ilyet még nem láttam a műhelyben!
Minitrix BR18, digitális, hangos gyárilag. Hajtás a mozdonyban, mind a három csatolt tengely hajtott. Csakhogy, a középső tengelyen a fogaskerék jóval szélesebb, mint a két szélsőn, hogy, amikor a modell ívbe fut, akkor szépen beálljon, de a hajtás folyamatos legyen. Nos, ez egy szép, réz fogaskerék acél tengelyen. És: nem fogjátok elhinni, elforog a tengelyen!!!
Azt megszoktam már, és rutin, hogy egy hajtott tengelyen a műanyag fogaskerék megadja magát. De egy réz?!
(#66901) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66900) Válasz Szept 2, 2022
Vagy kisporoltáka. Logtightet vagy a tengelyröl bordázást. Döntsd el melyik jobb.

Apropo a keletiázsiai modellekhez készült 3D nyomtatott fogaskerekek remekül beváltak. Egy sereg modell állt a vitrinben repedt fogaskerekekkel.
(#66905) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66901) Válasz Szept 3, 2022
Meg van a probléma. Eléggé érdekes egy konstrukció, hogy finoman fogalmazzak...
Nos, a motor tengelyén van egy csiga, onnan fogaskerekek mennek le a mozdony első hajtott tengelyéhez. Onnan közlő fogaskerék meg a középső hajtott tengelyhez, amit viszont nem hajt meg a motor!!! Ugyanis a rajta lévő fogaskerék szintén csak közlő, magát a tengelyt nem hajtja, majd egy újabb közlő fogaskerék, ami a hátsó, harmadik tengelyt hajtja. Vagyis a modell motorja (aki nem tudná, ez egy bajor "Pacific", vagy 2'C 1' elrendezés, BR18.5) csak az első, és a harmadik csatolt tengelyt hajta meg, a középső "hajtott" tengely az gyakorlatilag szabadonfutó, csak a merev rudazaton keresztül kap erőt.
Nem lenne ezzel baj, mert a tengelyen réz fogaskerék van, így elvileg ez nem reped le onnan. Nem is, máshol keletkezik a baj! Ugyanis a modell szép kerekei fém nyomkarimával rendelkező műanyag termékek. Vagyis a tengely ricnis végei kerekek műanyagból készült belső részének furataiba illeszkednek. Amik viszont, mind a hat (sic!) elforognak a tengelyen! Deformálódtak is a hajtórudak, az egyik kurbli el is törött, csak komplett vezérlés van, persze egy kisebb vagyonért. Viszont kellenének a hajtott/csatolt kerékpárok is, az viszont nincs! Nem raktáron nincs, hanem a modell alkatrészei között listázva sincs!
A mostani verziója 469Euro...
Ééééés! Tamtarááám!!! Ennél sincs listázva egyetlen hajtott kerékpár sem! Első futó, meg hátsó futó persze van, de ezek meg soha nem romlanak el...
(#66906) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66905) Válasz Szept 3, 2022
Hát ide jutottunk ezt méga PIKO vagy a Zeuke is tudta a korábbi -izmus fénykorában, hogy a müanyag tengelybe fém kerékagyat kell illeszteni és azokat felpréselni az acél tengelyre. Na jo, fejlödünk ( föleg az árban).

Esetleg megprobálni megcsinálni 3D nyomtatással, és abba a kerékbe fémakerékagyat ragasztani majd az esztergán pontosan árfurni.
(#66907) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66906) Válasz Szept 3, 2022
3D? Áááá, N-ben? Esélytelen, hogy szép is legyen.
Már fut, sikerült megoldani a gondot, némi ragasztó segítségével.
Lassan eljutok odáig, hogy senkinek sem fogom ajánlani a Minitrix mozdonyokat.
1: A mostani elektromos paneljeik MTC14-es dekóder aljzattal vannak szerelve, és csak Trix dekóderek vannak ilyenek. Senki sem csinálja utánuk.
2: A Trix (és Märklin) hangos dekóderek kb 10 évvel vannak lemaradva.
3: Az, hogy elromlik valami egy modellen, és cserélni kell, az előfordul. De az, hogy csere alkatrész még csak listán sincs, az vérlázító!
(#66908) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66907) Válasz Szept 3, 2022
4k Rezinessel még szebb is lesz, mint az eredeti.
(#66909) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66908) Válasz Szept 3, 2022
Idén nyáron terveztem egy ilyen szerkezet beszerzését, de mindenféle dolgok jöttek közbe, így ez most tolódik.
Egyébként nem bízom a műgyanta tartósságában. Eddigi tapasztalataim ebben csak megerősítettek.
(#66910) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66907) Válasz Szept 4, 2022
Láttad a Váltógyártó váltóit....azok 3D-k. Viszont nem olcsó az alapanyag amit használ(speciális) Ja és az is 4K-s Ja és még szépek is s tökéletesek!!
(#66911) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#66910) Válasz Szept 4, 2022
(#66914) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#66910) Válasz Szept 5, 2022
Igen, de az vágányanyag. Amiről meg szó van, az egy N-es hajtott kerék. Mármint a modellben is hajtott, sőt, még tapadógyűrű is van kettőn. Műgyanta öntést/nyomtatást (egy hülyeség) húzzak rá, és pozicionáljak acél tengelyre, folyamatos erőhatásnak kitéve?

Amiket eddig láttam műgyanta öntések (bár kétségtelen, hogy szép is volt közöttük):
- rideg, törékeny, ha elmúlt már pár éves,
- ragaszthatatlan, semmi semmit sem rögzít hozzá,
- jön le róla a festék,
- változik a mérete, a gyártáskor beragasztott ablakok maguktól, erőhatás nélkül beesnek,
- van olyan modell, aminek a használati utasítása vastag vörös betűkkel úgy kezdődik, hogy: "A modell szétszedése nem javasolt!" (H0 mozdony modellje, hatszámjegyű összegért)

Ezek után van egy kivétel, Laci vágányanyagi, váltói. Csak ez nem az a kategória, ami most nekünk kellene.

Meglátjuk. A cég fejlesztésért felelős igazgatója már kinézte, hogy melyik nyomtató felelne meg számunkra. Lassan majd elindul a beszerzési folyamat, ha késve is. De mozdony mechanika alkatrészeivel kapcsolatban én szkeptikus vagyok (és most nagyon diplomatikusan fogalmaztam).
(#66915) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66914) Válasz Szept 5, 2022
Ez így nem teljesen fedi a valóságot!!!
Egy másik fórumon esztergába készítettek 3D-s fogaskereket és még működik is!!!!!!Nem tört el ! Egy próbát megér......Amennyiben POM vagy ABS alapanyagból készül talán van esélyetek!
(#66916) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#66915) Válasz Szept 5, 2022
Nekem is müködnek csak egyik sem rezinböl van, hanem PLAbol ill ABS-böl.
A rezin sajnos eléggé törékeny, és olyan nagy gépekhez mint az eszterga stb már nem az igazi.
Az ázsiai modellekben M0,6 modulos fogaskerekek vannak, azok PLAbol nyomtatva jobbak lettek mint az eredeti.
(#66917) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#66915) Válasz Szept 5, 2022
ABS-ből talán. (De a dolog a műgyantás nyomtatókra terelődött, azokra gondoltam.)
Egyébként megoldottam, már úton van vissza a modell a tulajdonosához.

Száz szónak is egy a vége: csessze meg a Minitrix a tudományát!
(#66921) diginewl hozzászólása Válasz Szept 7, 2022
Áramátadó kuplungok....
Van a Fleischmann-Viessmann co-produkcióban készült szuper megoldása Viessmann 5048. Tényleg jó, mert még kombinálható a sima profi kuplunggal, sőt kis mókolással még a kocsilekapcsoló digitális kupplunngal is. Ez utóbbi egész jó megoldás, mert stabil kapcsolatot ad, s egész kis energiával csatlakozik, és old le. Azaz némi kompromisszummal az univerzálhoz hasonlóan használható.

Aztán jön a felismerés: az áramátadó csatlakoztatás, az nem felcserélhető, irányfüggő, mert egymás alatt/felett vannak az érintkezők!!!!
A Kishercegből idézve a Rókát: semmi sem tökéletes...
(kis hiba, hogy erre később jöttem rá
(#66958) VidEva hozzászólása Válasz Szept 19, 2022
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Piko H0 analóg mozdonyom nem működik.
Budapesten keresek valakit aki megjavítaná.
(#66960) csíkosháTTú válasza VidEva hozzászólására (#66958) Válasz Szept 20, 2022
Bozsik stadionnál jó lesz?
Ráklikkelsz a nicknevemre, ott a pontos cím is a weblapomon.
(#66961) VidEva válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66960) Válasz Szept 20, 2022
Köszönöm, Fóton lakom de szoktam Budapestre járni.
Lapozás       28/28
Frissek
  2022. Okt, 03. Hé
10:37:13
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés