|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#68388) etwg válasza klimas hozzászólására (#68386)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2023 |
|
Nem adok tul nagy esélyt, hogy ilyesmit találsz. De esetleg nyaloka vagy vagy csokoládenyélből egy kis furogéppel meg reszelövel elég kielégitö alaku gömbfejet lehet reszelni.
Esetleg ha van közelben 3D nyomtato, azon percek alatt meg lehet csinálni az egész kardánt. |
(#68389) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#68388)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2023 |
|
Szia.
Ha 3D nyomtatásban gondolkodol, akkor egy kis segítség.
A hossza állítható.
Sok sikert. |
|
(#68390) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68386)
|
Válasz •
|
Okt 8, 2023 |
|
Mihez kell kardán? |
(#68392) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68390)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Utánam dobtak egy BR 218-296-2 PIKO /talán Expert/ piros Dieselt , nem ugrottam el az ára miatt. Az unokáknak "dilizni "jó lesz .... Amúgy karcmentes a kasztni, csupán a 4 ütköző szenderült jobblétre, de ez nem gond. Az egyik kardán hiányzik. A kardán mérete : a teljes hossz 17 mm , a végeken a golyó átmérője 3 mm. Február óta csak ígéreteket hallottam, hogy jön, meg van rendeleve stb.stb., a PIKO-nak van készleten a honlap szerint, az ár nem is érdekelne különösebben de a szállítási díj horror
Köszi a " Gyöngysziget" jó opció , megkeresem őket is !!!
Az előzményekhez : trafó menetszám ....én több mint 50 éve úgy számolom a szükséges menetszámot a hagyományos E-I vasmaghoz hogy : 50 / vasmag keresztmetszet cm2-ben. Az egy V-ra jutó menetszámot kapom, / a primert esetleg 1.02 felszorzom.../
|
(#68393) klimas válasza róbertke hozzászólására (#68387)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Köszi az infót !
Én meg gyerekkoromban anyámnak segítettem a játékbabák gyártásában , a magyaros babák pártájához meg a mellényhez kelllett gyöngyöket fűzni.....sok ezer baba exportra ..... elmúlt....
Próba képpen veszek pár darabot, ha pl. Vinilfix-el vagy kloroform+plexi- vel ragasztható , akár megoldás is lehet.
|
(#68394) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68392)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Hobby kivitel, de mindegy, nem egy rossz modell. Van hozzá kardán. |
(#68395) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68389)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Köszönöm, a fiam nyomtat még nyomtatót is  ))) Ő is makettezik... Bólyai Makettklub aktív tagja/elnöke.
Átadom neki a fájlokat! Az anyagára valami infó van esetleg? A végelemkben van furat vagy az utólagos munkát igényel? A képekről nekem nem derült ki . |
(#68396) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68394)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Köszönöm, jövő hét jó lehet összefutni? ? |
(#68397) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68396)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
Vagyok, folyamatosan...  |
(#68398) klimas válasza klimas hozzászólására (#68395)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2023 |
|
A furatra vonatkozó kérdésem storno  |
(#68399) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68395)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2023 |
|
Szia. Én PLA-val nyomtatok.
Szerintem modell méretben ez az anyag megfelelő.
Én, 0,2mm fúvóka (extrudert) használtam.
A golyós végében van furat: 2mm-es.
Ha a szeletelő programmal nyitod meg a file-t minden látszik, de a kevesebb támasz nyomtatásához a cardan_female -t fordítsd meg 180°-al. |
(#68400) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68399)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2023 |
|
Köszönöm az infókat , mindent továbbítok a szakinak. Ha elkészült akkor "csak" össze kell pattintani a golyós-nem golyós végeket?
A hossz egyértelmű , ha kell, egyedi méretet lehet kialakítani. |
(#68401) klimas válasza klimas hozzászólására (#68393)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2023 |
|
Sajnos a gyöngy nem járható út nekem, beszéltem az üzlettel , kiderült nekik csak üvegből készült termékeik vannak. Ennek átfúrása nekem problémás , úgyhogy ez így részemre zsákutca! |
(#68402) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68400)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2023 |
|
Mielött összepattintod a gömbcsuklót, érdemes egy csepp müszerész zsírt, vagy vazelint rátenni, hasonlóan a kardánhüvelybe is tegyetek.
Az olajat a centrifugális erő kisodorja.
Ha igazán finom nyomatot szeretnél, a fúvókát cseréld le 0,3 vagy 0,2mm-re, de 0,4mm is szép nyomatot lehet készíteni.
Itt nagyon fontos a PLA-hoz megfelelő visszahúzási hossz és sebesség.
De ez a Cura-ban jól állítható. a 200-C°-t
inkább emeld, hogy szépen összeolvassza az egyes rétegeket.
Nekem így bevált!
|
(#68450) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2023 |
|
OK, ez egy régi, N-es ROCO Hechtwagen, egy filléres holmi, de azért belőlem kiszakadt egy "Fluimucil", amikor megláttam...
Aki nem ismeri a reklámot: De mijééért?! |
|
(#68469) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Üdvözletem! A BR 218 mozgásképessé vált , hála a segítségnek. Viszont
ez a mozdony egy "fapados" verzió és arra vetemednék, hogy legalább egy 8 lábas dekoder helyet kialakítanék, gondolva a következő nemzedékre, akik a fejüket fogják majd ha meghallják az analóg szót  Kérdésem , az aljzat mérete megegyezik egy síma 8 lábas IC foglalat méreteivel? A lábkiosztást lementettem , feltételezem ez egységes a különböző dekoder gyártóknál. |
|
(#68470) klimas válasza Antal Miklós hozzászólására (#68402)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Köszönöm az infókat , piszkálom a fiamat, hogy csináljon valamit ..... de ezek a gyerekek mindig mással vannak elfoglalva  ( pl. a két potenciális makettező-modellező reménység unokával) |
(#68471) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68469)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Igen. |
(#68472) Antal Miklós válasza klimas hozzászólására (#68469)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Szia. Bár én még mindíg analógba üzöm az "ipart"de akármelyik digitálisra előkészített mozdonyomat nézem, nem 8 lábú IC méretű a foglalat.
A 8 lábú DIL (dual in Line) ic-nél a lábak vizszintesen 2,54mm-re vannak, míg a felső sor az alsótól 7,62mm-re.
Viszont a dekoder foglalatoknál 1,27mm volt a távolság.
Ezt inkább a dekódergyártók oldalán nézd meg.
Ezt láttam a PluX22 oldalán! |
(#68473) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#68472)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Amit a kolléga beszúrt két képet, azon az NEM652 szabvány szerinti csatlakozás látható. Annak a lábtávolsága 2,54mm, és 2 sorban 4-4 lába van.
Amit Te említesz lábtávolságot, vagyis a fentiek felét, az 1,27mm.
Ez a szabványos lábtávolság a következő csatlakozásoknál:
- NEM651 (hat lábú eg sorban)
- NEM658 (az összes PLUX. 22-es esetén 1*11 és 1*10 láb két sorban)
- NEM660 (MTC21 1*11 és 1*10 láb egy sorban, csak másképp, mint a PLUX)
Abba a PIKO BR218-ba bőven elegendő az NME652-es, és kényelmesebb is beszerelni a sima NEM652-t. A később kiadott verziókban gyárilag is ilyen van.
Hasonló ehhez.
Ja, még valami, habár a linken látszik: Az NEM652 dekóder csatlakozásnál nem a megszokott DIL IC tok van, mert a két sor között is 2,54mm a távolság, nem pedig annyi, ami az IC-k esetében, más elektronikáknál. |
(#68474) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68473)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Köszönöm, tehát a megoldás a "normál " 2 x 4 -s 2,54-s tüskesor egymástól szintén 2,54mm-re
vagy a XVIII.k......  : |
(#68475) tibi hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Üdv. Segitséget kérek, nincs meg valakinek a Fleischmann 4179, DB 50662 mozdonynak az alkatrész listája - az az Ersatzteilliste - ami a dobozban szokot lenni? Órákat kerestem a neten de nem kaptam meg.  |
(#68476) klimas válasza klimas hozzászólására (#68469)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Itt van egy másik, teljesen kihasznált dekoder lábkiosztás . Ennyi nekem bőségesen elegendő , mármint a NEM 652(egyenlőre ) |
|
(#68477) csíkosháTTú válasza tibi hozzászólására (#68475)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
|
|
(#68478) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#68476)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2023 |
|
Ez annyival több, hogy a 3. lábra (eredetileg az üres volt) kivezették a zöld vezetéket, vagyis az AUX1 tartalék funkciót. Pl. a ROCO gőzösökben, ha ilyen aljzat van, akkor a füstgenerátort lehet ide kapcsolni. |
(#68480) tibi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68477)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2023 |
|
Ezer köszönet  |
(#68481) Frankye moderátori
válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68477)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2023 |
|
Az volt a gond a linkkel, hogy a http:// tag duplán szerepelt. Javítottam. |
(#68494) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2023 |
|
Uraim! A TRIXX -ről egyáltalán és mint márkáról, gyártmányokról szeretnék véleményt kapni !
Valaki eladná a szerinte új, digitális hangos H0 VECTRON-jait....kb. 75%-s áron. (22283 villany -22281 diesel ) |
(#68503) klimas válasza klimas hozzászólására (#68494)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2023 |
|
TRIXX=TRIX |
(#68519) tumikas válasza klimas hozzászólására (#68494)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2023 |
|
Nem rossz modellek, viszont nem véletlenül kerülnek ennyibe. Egy Piko/Roco Vectron sokkal szebb kidolgozású, illetve a hangdekóder ami benne van, sem egy túlzottan szofisztikált szerkezet. Viszont nagyon jó áron vannak, játékra alkalmasak. |
(#68521) klimas válasza tumikas hozzászólására (#68519)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2023 |
|
Kösz az infót ! Nekem meg inkább játszani kellene. |
(#68620) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67851)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2023 |
|
Végre összehoztam egy videót a pufferelt VT135 mozdonyaimról, no meg a betétkocsiról...
Számomra nagyon érdekes, hogy a lassú menet (10/128) mennyivel energiaigényesebb, mint a gyorsabb (30/128). Látszik a videón, hogy mennyivel tovább halad a mozdony nagyobb sebességnél.
VT135 puffer
Úgy érzem az 1 Farad nagy segítség, és pici kockázatú. Nincs benne akkora kapacitás, hogy vész esetén sokáig vinné a mozdonyt, viszont egy picit koszosabb pályán (igen azért előfordulhat ilyen  ), vagy pont szerencsétlenül együtt következő műanyag szívdarabokon is szépen át közlekedik. |
(#68621) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68620)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2023 |
|
Elfelejted, hogy a kocsiban lendkerék is van, annak a hatása csak bizonyos fordulatszám felett jelentkezik. Lassu menetnél a lendkerék viszi el az energiát. |
(#68623) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68621)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2023 |
|
Nem vagyok ebben annyira biztos. Tény, hogy a lendkerék tárol energiát, de ez a jelenség megvan a nem lendkerekes motoroknál is. Nem véletlenül tettem 10-es fokozatra, és pont ez is volt a célom vele. A legtöbb videóban azt bizonygatják, hogy maxigázon megküldve milyen messzire megy mozdony pufferrel. Sosem oda kell a segítség, hanem amikor az állomáson lépésben settenkedik a mozdony.
A 10-es és esetleg 3-4-es fokozatokon kb. ugyanannyit megy a mozdony távolságra. A nagy ugrás valahol 15/20 sebességlépés körül van. Szerintem az is belejátszhat, hogy a motor vezérlés itt ebben az extrém alacsony fordulatnál, még szinte "darabos", azaz mindig éppen csak átbillenteni kell a motort, és ez fokozottabb energiaigényű, mint a folytonos, de kicsi noszogatás.
|
(#68624) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68623)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2023 |
|
Nyilván, hogy egy mechanizmus beindulása mindig extra energiát igényel pl a motor amikor az asztalon állasbol indul. Az inditoáram sokkal nagyobb mint a névleges, ha most ehhez hozzáadod a fogaskerekek, meg a motorkocsi terhét meg a lendkereket összejön már egy komoly terhelés. Nem véletlenül teszteltek régebben a modelleket az indulo feszültségre. Sok modell bizony 5 volt alatt meg sem mozdult. A DCCben egy kicsit más a helyzet, mert a motor teljesfeszültségü impulzusokat kap, viszont a mechanikus akadály marad, azaz valahol mégiscsak megjelenik az az állapot amikor már a mozgási energia igénye kisebb mint amit a táp ad, azaz ilyenkor a modell már sima futásban van. Ez alatt a pont alatt a tápnak a veszteségeket kell leküzdenie, azaz több energiát kell a motorba adnia, mert az állo szerkezeti elemeket és azok surlodásait kell leküzdenie. |
|
|
2023. Dec, 09. Szo 6:42:18 |
|
Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt |
|
|