Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       65/65
(#61678) etwg válasza patexati hozzászólására (#61677) Válasz Dec 29, 2019
Még kondi sem nagyon kell ha az impulzusok állandoan jelen vannak ( 100-300 Hz).
A hanggal meg ugy vagyok, hogy kb 6 vonat lehet egyszerre nálam üzemben, és azok tökéletes hangzavart tudnak okozni, föleg. 40-50 éves Zeuke modellek (Nohab, V200, V180). Nekem inkább valami hangtompito kellene ( ami elnyeli ezt ricsajt..... )
(#61679) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61674) Válasz Dec 29, 2019
A képeken egy régi Gützold Holzrollerbe építeTT házi dekoder van. (TT méret.) A Z egy picit kisebb...
Mondjuk nem dicsekednék vele, ennél szebbet lehet készíteni odahaza.
(#61680) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#61672) Válasz Dec 29, 2019
Szia!
- Ha nem kell extra, kapcsolható tartalék funkciók, ilyemik, és befér, mondjuk egy E44, BR118, BR120, BR130-ba, akkor Tams LD-G-32.2. Mielőtt matolcsysodni kezdett a forint 5.500Ft volt a műhelyben.
- Ha szűkebb a hely, vagy kellenek tartalékok, pl. kapcsolható zárfények, akkor Tran DCX51-2D, vagy ZIMO MX600.
- Ha nagyon kicsi a hely, mondjuk az E69-ben, akkor a motor kefék felőli oldalára rá lehet tenni egy Tran DCX74z-t, DCX75-t, vagy DCX76-t, vagy egy ZIMO MX616-ost.

Van egy "feketelistám": a nagyon régi PIKO E44, az összes NoHAB, és a vele rokon, világoszöld SNCF CC7000, a nagyon régi PIKO BR80, ami a kéttengelyes, startos bigyóka elődje volt, a BR23-as, és a BR50.
Ide kell sorolni sajnos a Hruschka BR84-et is, de elektronikai okokból. Sajnos a hajtott/csatolt kerekei hajlamosak maguktól széthullani, mert az idő kikezdi a műanyag küllőket.
(#61682) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61680) Válasz Dec 29, 2019
Sajnálattal olvasom a Piko E44-et pont egy olyat kapok originál..
(#61684) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61682) Válasz Dec 29, 2019
Valamikor az '50-es és '60-as évek fordulója táján volt egy teljesen elfuserált, akkori szemmel nézve is agyrém E44-es modellje a Piko-nak. Egy teljesen hasznavehetetlen motor hajtotta meg a két belső tengelyt, és egy-egy egytengelyes álforgóváz alkotta a modell viszonylagos élethűségét. Ez van a "feketelistámon". A későbbi, kétmotoros, valódi forgóvázas modellből a kor adta bajait kikúrálva lehet tisztességes digitális modellt faragni. Szerencsére ez utóbbi a gyakoribb.
(#61687) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61684) Válasz Dec 30, 2019
Az utóbbi lesz az enyém..Még egy kérdés.. Ha a kocsikba is teszek dekódert azt sima mozdonydekóder megteszi (nem gondolok full extra dolgokra max világítás kapcsolás és zárfény ki be kapcsolás) vagy van mi kifejezetten kocsiba való?
(#61688) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61677) Válasz Dec 30, 2019
Ahogy tapasztalt Topiktársunk írta:
Idézet:
„Mielött ilyen álmokba merülnél tedd elöbb rendbe a pályádat.”
Szakaszold be, szakaszonként tápláld meg. Próbáld ki, ha megy szépen, és jók vele tapasztalatok (nem siklik, nem akadoznak a mozdonyok, tetszik a pálya), akkor utána érdemes a vezérlést kitalálni (analóg/dcc)
(#61689) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61688) Válasz Dec 30, 2019
Csak én egyszerre több dolgot is csinálok Ha dolgozom és van időm akkor ott nem tudom az asztalt építeni viszont tervezgetni gépen igen Ha megvannak a kapcsolások,nyáktervek akkor ha itthon vagyok azzal nem kell már bajlódni.. Tavaszig tudom csinálni mert a jó időben én nem érek rá (napi 40-60 km bicaj a kezdés a 120 kilómmal de mentem már 202 km távot is egy nap,utána a házat újítom fel teljesen egyedül tervezek,kivitelezek mindent most szigeteltem le kőzetgyapottal az egész házat,kazánkéményt,ablakokat cseréltem,stb nagy szívás volt de kész lett novemberre).Na szóval én ilyen vagyok..A szigetelések kialakításában kéne segítség..
(#61690) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#61605) Válasz Dec 30, 2019
Nna, közben itt vagyok a műhelyben, kinyitottam a 2020/2021 Tams katalógust. Sajnos nincs megoldása a LocoNet gondodra. Őszintén szólva nem tudom miért kellene a LocoNet-tel bíbelődni, gyakorlatilag az Uhlenbrock-on kívül senki ember fia nem foglalkozik vele Europában, ők is korlátozottan, mármint a PC kapcsolat terén. Az meg egy külön kacifántos megoldás, hogy kell egy csatlakozás a PC-re, amivel összekötöd a központot a PC-vel, és egy másik, amivel az s88 visszajelentést kötöd össze a PC-vel. Persze közéjük meg egy-egy interface... Áááá.
Egy nanoX-s88 központ megoldja az összes gondodat, fogadja az s88 jeleit, van benne beépített PC interface, így egy kábeled (RS232, vagy USB) lesz a központ, meg a PC között. Ennél egyszerűbb, átláthatóbb, használhatóbb megoldás én nem tudok.
(#61691) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61687) Válasz Dec 30, 2019
Idézet:
„Ha a kocsikba is teszek dekódert azt sima mozdonydekóder megteszi (nem gondolok full extra dolgokra max világítás kapcsolás és zárfény ki be kapcsolás) vagy van mi kifejezetten kocsiba való?”

Klikk a honlapomra! A mozdonydekóder az pazarlás egy kocsiba.
(#61692) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61689) Válasz Dec 30, 2019
Minél több szakasz, annál jobb.
Ööö, ha esetleg mégis dcc marad, ami nem elrugaszkodott dolog így 2020 táján, akkor csak a hurkokban (mert kettő is lesz) KELL mindkét sínszálat szakaszolni. Minden más helyen csak az egyiket.

Egy kis csemege, ha nem kész dolgokat akarsz. Itt van MINDEN ami neked kell. Vezélrőtől, a kocsivilágítás dekóderig.
Paco

Képzeld, még nekem is sikerült innen kocsivilágítás dekódert készítenem, meg szervódekódert is!!! Működnek ám!

WP_20190721_...jpg
 
(#61693) patexati hozzászólása Válasz Dec 30, 2019
Nem tudom mennyi szigetelés kell,de minden vágányra külön kijárati jelző lenne,illetve a nagy állomásra bejárati is. Alul a jobb sarokban a két vágányon sorompó,itt előjelzők nem lesznek mivel nincs hely,és a huroknál sem kel alul jelző.Felül lesznek előjelzők bejárati,kijárati,delta vágánynál egy fedező,iparnál egy nem biztosított tolatásjelző és egy sorompó felül is a bal felső részen a két váltó előtt szintén a két sínszálon.. A hózentróger kikerült felesleges és csak a baj lett volna vele..

alul2.png

felül2.png
 
(#61694) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61692) Válasz Dec 30, 2019
Pont ezt az oldalt nézegettem tegnap.. Ugye nem olyan nehéz csak neki kell állni az ilyesminek..
(#61695) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61691) Válasz Dec 30, 2019
Hát milyen filléres cucc kell bele nem sokat pazarolnák el.. Igazából csak a feteket meg a kis kontrollereket kell megvenni minden van ami kell led,kondi,dióda,stb..
(#61697) patexati hozzászólása Válasz Dec 30, 2019
Ismét egy kérdésem merült fel..Mi lenne ha a váltók utáni szigeteléseket egyszerűen elhagynám és a váltókból kioperálnám az összekötő lemezeket a megfelelő sínszálon?Piko váltónál ez lehetséges szerintem,de megkérdezem.
(#61698) patexati hozzászólása Válasz Dec 31, 2019
Csak kevés helyen valósítható meg,hogy a tervet is megnéztem így nem sok értelme van már utólag..Viszont az állomáson és pár helyen van,hogy nem jön ki az eredeti vágányterv sem tervezőprogrammal,sem a valóságban kirakva..Ennyi még elmegy úgy gondolták anno
(#61737) tmanjunior válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61690) Válasz Jan 6, 2020
Ilyen nanoX-s88 központot hol lehetne venni, mert neten vásárlási lehetőséget nem találok hozzá, ennyire régi dolog lenne?
De ez amúgy így nem tűnik rossz megoldásnak, eddig a z21-en gondolkodtam, ott is csak egy patch kábelel kell összekötni, viszont ahhoz wifi kódot kell venni pluszba.
(#61742) csíkosháTTú válasza tmanjunior hozzászólására (#61737) Válasz Jan 7, 2020
A műhelyben rendelhető.
Lapozás       65/65
Frissek
  2020. Jan, 23. Csü
19:30:53
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés