Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       22/22
(#61832) patexati hozzászólása Válasz Kedd, 9:30
Másik barkácsolás a BR130 motorom teljesen megadta magát,maga az állórész rossz szerintem a mágnes megmozdul bent,kínlódtam is vele egy napot,de megoldottam egy központi zár motort tettem bele mi nagyon jó lett .. Úgy megy,hogy a 880 íven felborul ha nem vigyázok.. Lesz miből visszavenni ha digi lesz.. Alacsony sebességen is jó a nyomatéka a motornak ezért lett szerintem sokkal jobb az eredetinél..A PIKO hátsó kefés motoroknál azt vettem észre egyik irányban nem úgy megy hanem lassabb ez van a BR185 motorkocsinál is pedig az ki lett tisztíva kefe,kommutátor minden,de mégis pedig nagyon finom a hangja..Motorból van tartalék ezért is ez lett.. Kéne még egy hajtást szereznem akkor mindkét fele lehetne ilyen akár..

BR130 hajt1.JPG

BR130 hajt2.JPG
 
(#61833) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61832) Válasz Kedd, 11:12
Persze, mert háromszor annyit forog a motor percenként, mint az eredeti.
(#61835) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61833) Válasz Kedd, 13:50
Nem éppen..Pont nem nagy fordulatú a motor csak erős nyomatékra lett tervezve..Persze valószínűleg többet forog mivel a régi Piko mágnesei gyengébbek,szorul,stb..Szerintem pont arányos a BR185 motorkocsihoz viszonyítva mit etalonnak használok mivel szinte alig volt használva,teljesen rendbe lett rakva,kifogástalan az állapota..Egy motorkocsi és egy Diesel mozdony sebesség arányában szerintem majdnem teljesen patent..Ítéld meg ha van egy perced megnézni..futáspróba
(#61836) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61833) Válasz Kedd, 14:14
Nemrégen hozzám került néhány (automotor - luxus autok mindenféle szerkezeti motorjai egyes modellekbe 44 darab van beépitve!!.).
Valamennyit bemérecsgéltem és érdekes modon mind alacsony fordulatszámu volt. Egyik sem forgott 6000 f/percnél gyorsabban - természetesen más más tipusuak és méretüek voltak. Érdekes modon mindegyik páros számu polusu volt (6 és 8). Ebböl az következik, hogy lassabban forog, valamivel rosszabb a hatásfok, de csendesebb és általában max 1 A-re vannak méretezve. Ha a bontobol szerzed, sokban van mindenféle egyébb szerkezet, ami informáciot ad a motor helyzetéröl meg áramfelvételéröl ( ezek az infok mennek a CAN busba és a fedélzeti computerbe - nekünk nem kellenek - Hall szondák stb).
Méretük szerint több jo TT-be is, H0-ba meg szinte mindegyik jo, és amik nálam vannak, mindegyik két tengelyes, a rövidebb végén vannak a szonda szerkezeti elemei a hosszabbon a csiga vagy kardán kapcsolo szerkezet a további hajtáslánchoz.
(#61837) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61835) Válasz Kedd, 14:29
Becsapott a kinézete a motornak. BR185 (ex VT137) motorkocsi max sebessége 80km/h volt, a BR130 (Ludmilla) 140. tehát kb jó lesz, ha a PIKO motorkocsihoz viszonyítunk.
(#61838) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#61836) Válasz Kedd, 14:31
Majd nézelődök, a lassan 20 éves Octáviámban minden ajtóban ilyesmik működtetik a zárat.
(#61840) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61838) Válasz Kedd, 15:11
Ez is az Nem tudom mit bír kefeügyileg.. Legfőképp ez aggaszt.. Viszont ezek úgy vannak tervezve,hogy elviselik rövid időre a zárlati áramot is mivel ez alapján áll meg a motor,akárcsak az ablakemelőben..Másik.. Ez a BR185 motorkocsi szinkronban járt vagy vezérlőkocsival?? Ez fogja járni a mellékvonalat terveim szerint ingamenetben ezért kérdezem. Az alsó hurkot kidobtam és megnyújtottam az állomási vágányokat,az első csonka lesz a jobb oldali váltók feleslegesek a hózentróger megoldja az oda vissza ki,bejáratást mindegyik vágányra mindkét vonalról.. Felül minden maradt most ez a terv..Most a hegyi menetes tesztek kezdődnek a lejtviszonyokat folyamatosan változtatva próbálom elérni a leg optimálisabb kialakítást..

alsó.JPG
 
(#61841) patexati válasza etwg hozzászólására (#61836) Válasz Kedd, 15:25
Igen nagyon szép a hangja az eredeti motorhoz viszonyítva..Ez nem olyan "darálós" PWM-el el tudom képzelni mire képes ha a sima trafóval is megmozdítja a 4-5 pulmant is 3-4 volton..
(#61842) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61838) Válasz Kedd, 15:38
A tengely kicsit rövid,de pont elég.. Ha a bronz fogaskereket le akarod venni az roncsolás nélkül esélytelen szerintem,bár lehet melegítve lejönne.. Én drillel gyémántmaróval egyszerűen lemartam vigyázva nem marjak a tengelybe ás letörtem fogóval a régi fogaskereket..
(#61843) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61840) Válasz Kedd, 15:39
Járt szólóban (a vége felé), meg kétrészes egységként vezérlőkocsival. Ezek voltak a jellemző menetei. Nem feltétlenül mellékvonalon, habár oda is mentek.
(#61844) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61843) Válasz Kedd, 15:44
Akkor majd még kiderül mit jár (lehet mindkettőt egyben ).. Nem szeret mászni az biztos,de kapott pár deka plusszot mikor kitakarítottam mert könnyűnek véltem..
(#61845) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61844) Válasz Kedd, 15:52
Mivel legfeljebb önmagát, meg a vezérlőkocsiját mozgatta, így nagy vonóerőt nem "tett bele" a VEB PIKO. De azért nem volt ez harmatgyenge. Tapadógyűrűi rendben vannak?
(#61846) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61845) Válasz Kedd, 17:29
Az eredeti van rajt a Ludmillával ugrál azért nem vontat..Majd beszerzek újakat azok biztos nagyot fognak mert ezek öregek..
Lapozás       22/22
Frissek
  2020. Jan, 23. Csü
18:28:47
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés