Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       22/22
(#61832) patexati hozzászólása Válasz Jan 21, 2020
Másik barkácsolás a BR130 motorom teljesen megadta magát,maga az állórész rossz szerintem a mágnes megmozdul bent,kínlódtam is vele egy napot,de megoldottam egy központi zár motort tettem bele mi nagyon jó lett .. Úgy megy,hogy a 880 íven felborul ha nem vigyázok.. Lesz miből visszavenni ha digi lesz.. Alacsony sebességen is jó a nyomatéka a motornak ezért lett szerintem sokkal jobb az eredetinél..A PIKO hátsó kefés motoroknál azt vettem észre egyik irányban nem úgy megy hanem lassabb ez van a BR185 motorkocsinál is pedig az ki lett tisztíva kefe,kommutátor minden,de mégis pedig nagyon finom a hangja..Motorból van tartalék ezért is ez lett.. Kéne még egy hajtást szereznem akkor mindkét fele lehetne ilyen akár..

BR130 hajt1.JPG

BR130 hajt2.JPG
 
(#61833) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61832) Válasz Jan 21, 2020
Persze, mert háromszor annyit forog a motor percenként, mint az eredeti.
(#61835) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61833) Válasz Jan 21, 2020
Nem éppen..Pont nem nagy fordulatú a motor csak erős nyomatékra lett tervezve..Persze valószínűleg többet forog mivel a régi Piko mágnesei gyengébbek,szorul,stb..Szerintem pont arányos a BR185 motorkocsihoz viszonyítva mit etalonnak használok mivel szinte alig volt használva,teljesen rendbe lett rakva,kifogástalan az állapota..Egy motorkocsi és egy Diesel mozdony sebesség arányában szerintem majdnem teljesen patent..Ítéld meg ha van egy perced megnézni..futáspróba
(#61836) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61833) Válasz Jan 21, 2020
Nemrégen hozzám került néhány (automotor - luxus autok mindenféle szerkezeti motorjai egyes modellekbe 44 darab van beépitve!!.).
Valamennyit bemérecsgéltem és érdekes modon mind alacsony fordulatszámu volt. Egyik sem forgott 6000 f/percnél gyorsabban - természetesen más más tipusuak és méretüek voltak. Érdekes modon mindegyik páros számu polusu volt (6 és 8). Ebböl az következik, hogy lassabban forog, valamivel rosszabb a hatásfok, de csendesebb és általában max 1 A-re vannak méretezve. Ha a bontobol szerzed, sokban van mindenféle egyébb szerkezet, ami informáciot ad a motor helyzetéröl meg áramfelvételéröl ( ezek az infok mennek a CAN busba és a fedélzeti computerbe - nekünk nem kellenek - Hall szondák stb).
Méretük szerint több jo TT-be is, H0-ba meg szinte mindegyik jo, és amik nálam vannak, mindegyik két tengelyes, a rövidebb végén vannak a szonda szerkezeti elemei a hosszabbon a csiga vagy kardán kapcsolo szerkezet a további hajtáslánchoz.
(#61837) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61835) Válasz Jan 21, 2020
Becsapott a kinézete a motornak. BR185 (ex VT137) motorkocsi max sebessége 80km/h volt, a BR130 (Ludmilla) 140. tehát kb jó lesz, ha a PIKO motorkocsihoz viszonyítunk.
(#61838) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#61836) Válasz Jan 21, 2020
Majd nézelődök, a lassan 20 éves Octáviámban minden ajtóban ilyesmik működtetik a zárat.
(#61840) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61838) Válasz Jan 21, 2020
Ez is az Nem tudom mit bír kefeügyileg.. Legfőképp ez aggaszt.. Viszont ezek úgy vannak tervezve,hogy elviselik rövid időre a zárlati áramot is mivel ez alapján áll meg a motor,akárcsak az ablakemelőben..Másik.. Ez a BR185 motorkocsi szinkronban járt vagy vezérlőkocsival?? Ez fogja járni a mellékvonalat terveim szerint ingamenetben ezért kérdezem. Az alsó hurkot kidobtam és megnyújtottam az állomási vágányokat,az első csonka lesz a jobb oldali váltók feleslegesek a hózentróger megoldja az oda vissza ki,bejáratást mindegyik vágányra mindkét vonalról.. Felül minden maradt most ez a terv..Most a hegyi menetes tesztek kezdődnek a lejtviszonyokat folyamatosan változtatva próbálom elérni a leg optimálisabb kialakítást..

alsó.JPG
 
(#61841) patexati válasza etwg hozzászólására (#61836) Válasz Jan 21, 2020
Igen nagyon szép a hangja az eredeti motorhoz viszonyítva..Ez nem olyan "darálós" PWM-el el tudom képzelni mire képes ha a sima trafóval is megmozdítja a 4-5 pulmant is 3-4 volton..
(#61842) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61838) Válasz Jan 21, 2020
A tengely kicsit rövid,de pont elég.. Ha a bronz fogaskereket le akarod venni az roncsolás nélkül esélytelen szerintem,bár lehet melegítve lejönne.. Én drillel gyémántmaróval egyszerűen lemartam vigyázva nem marjak a tengelybe ás letörtem fogóval a régi fogaskereket..
(#61843) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61840) Válasz Jan 21, 2020
Járt szólóban (a vége felé), meg kétrészes egységként vezérlőkocsival. Ezek voltak a jellemző menetei. Nem feltétlenül mellékvonalon, habár oda is mentek.
(#61844) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61843) Válasz Jan 21, 2020
Akkor majd még kiderül mit jár (lehet mindkettőt egyben ).. Nem szeret mászni az biztos,de kapott pár deka plusszot mikor kitakarítottam mert könnyűnek véltem..
(#61845) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61844) Válasz Jan 21, 2020
Mivel legfeljebb önmagát, meg a vezérlőkocsiját mozgatta, így nagy vonóerőt nem "tett bele" a VEB PIKO. De azért nem volt ez harmatgyenge. Tapadógyűrűi rendben vannak?
(#61846) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61845) Válasz Jan 21, 2020
Az eredeti van rajt a Ludmillával ugrál azért nem vontat..Majd beszerzek újakat azok biztos nagyot fognak mert ezek öregek..
(#62054) róbertke hozzászólása Válasz Feb 14, 2020
A csatolt képen két FS borhordós kocsi és egy FNM nyitott vagon.
A két szürke Rivarossi, az alsó Roco.

86727300_159...jpg
 
(#62056) patexati válasza róbertke hozzászólására (#62054) Válasz Feb 15, 2020
Szépek..Tényleg szebbek egy kis terepasztalon az ilyen kocsik..Van egy négytengelyes hosszú pőre megér fordulni nálam ,nem tetszik....

pőre.JPG
 
(#62057) róbertke válasza patexati hozzászólására (#62056) Válasz Feb 16, 2020
Pedig a valóságban sem voltak az ekkora kocsik a mellékvonalakról kitiltva. Egy tipusról viszont tudok, hogy nem mehet a mai napig: emeletes autószállító kocsi a Budapest–Esztergom vasútvonalon a Kopár-hágói vasúti alagútja miatt /Ami egyben az ország leghosszabb alagútja/ Pontos földrajzi helyzete az Őrhegy forgalmi kitérő és Pázmáneum megállóhely között van.
(#62096) róbertke hozzászólása Válasz Feb 24, 2020
Piko NOHAB 1988 -ból

Piko Nohab 0...jpg
 
(#62098) patexati válasza róbertke hozzászólására (#62096) Válasz Feb 25, 2020
Szép kis mozdony..Szoktam vele találkozni eredetiben is.. Ez a Diesel mozdonyok közül mi a legszebb szerintem.. Láttam egyet zöldben az is nagyon szép kb egyidősek..
(#62099) patexati hozzászólása Válasz Feb 26, 2020
Tudom sokak számára nem képvisel értéket egy ilyen mozdony mit digitalizáltam,de kihoztam belőle mit lehet ,méltó helyet kap ha elkészül a dr terepasztal.Mellékvonalon jár majd személy,teher,vegyes szerelvényekkel..Bővebben: Link

Mesztelen Pá...jpg

Páko 1.JPG

Páko3.JPG
 
(#62106) Frankye válasza patexati hozzászólására (#62099) Válasz Feb 27, 2020
A világért sem szeretnék kötekedni, ne is úgy vedd, csak néhány apró észrevétel:
- A lámpák lassú "felizzása", "kialvása" nagyon ügyes, de a fényerejük mintha kicsit nagy lenne egy gőzöshöz. Talán nem is annyira fehér, hanem inkább sárga LED volna célszerű hozzá?
- Az elindulás kicsit darabos a videón. Lehet, hogy a valóságban jogg, de így kicsit olyan "repülőstart"-osnak tűnik.
- A megállás nagyon hirtelen volt, mint a "betonfal-effektus".
Nem tudom, hogy a programozásban lehet-e ezeket finomítani - nem értek a digit üzemhez (sem) - így nem tudom, hogy ez megoldható-e, de ha igen, akkor ezen kellene egy picit finomítani. Ezt mint "külsős" szemlélő írom...
Amúgy elismerésem, ügyes vagy!
(#62107) patexati válasza Frankye hozzászólására (#62106) Válasz Feb 27, 2020
Szia!A led melegfehér csak nem látszik mert a kamera eltorzítja.A fénye is kevesebb jóval a valóságban,de könnyű rajta segíteni.Lehet a pwm-et magasabb frekire tenni majd kikísérletezem.A megállás még nem lett beállítva azért talpalt le.Még nem sokat értem rá a cw-t írogatni,de működik a dolog..
(#62111) Frankye válasza patexati hozzászólására (#62107) Válasz Feb 27, 2020
Idézet:
„A led melegfehér csak nem látszik mert a kamera eltorzítja.”
Sejtettem...
Idézet:
„A megállás még nem lett beállítva azért talpalt le.”
Valahogy ezt is...
(#62113) patexati válasza Frankye hozzászólására (#62111) Válasz Feb 27, 2020
Azért túl sok nem várható ettől a kis egyszerű dekódertől,de nekem megfelel..Ez máris több mint amit analógban meg tudtam volna valósítani..
Lapozás       22/22
Frissek
  2020. Ápr, 03. Pé
22:53:05
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés