Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       31/31
(#66349) etwg hozzászólása Válasz Ápr 27, 2022
Hogy mik vannak?
Jo 20 éve láttam elöször Hornby höstettét egy 2-C-1 tengelyelrendezésü mozdonyt, ami már akkor a vasutmodellezési ipar szégyene volt, mert valahogy az angoloknak nem sikerült megoldania még a futomü modellezését sem, és akkor nemes egyszerüséggel a hátso fix forgovázba egy müanyag kerékpárt raktak ami még a sinhez sem ért, azaz menetközben is állt. Mindezt már akkor is elég drágán mérték, de a briteknek az A1 valami hasonlo mint a magyar modellezöknek a 424-s, azaz mindenki megvette, mert muszáj.
Nos ennek a mozdonynak kihozták mostanában a sokszorosan upgradelt változatát még több fémalkatrésszel tökéletes finissel, söt az öntöformát is ujtervezték, eltüntek az illesztési vonalak, uj motorral, két fajta DCC stekkerrel ( a dobozra elfelejtették ráirni mi van a mozdonyban), de a futómű szinte teljesen ugyanaz maradt mint 20 egy néhány éve.

Flying Scotsman

Az egyetlen különbség, hogy immár a hátso alvázba uthengerböl kölcsönvett fém futofelületű kerekeket szerelnek majdnem 5 mm széles karimával, és ráirják a dobozra, hogy 486mm-töl nagyobb ivekben üzemképes a mozdony. Na jo a zacsiban van egy rendes cserekerék is, de akkor még nagyobb ivek kellenek.
És a hab a tortán a mozdony mostani listára alapverzioban DC-re 250 GBP körüli. Ami jo 30%-l több mint a tavalyi verzio ( majdnem ugyanilyen csak a festése primitivebb) és kb 3szorosa a 20 évvel ezelötti verzionak.
Na kérem igy is lehet, és az emberben megáll a vér, ha látja, hogy egyes boltokban listázzák a vevöket és akár fél évet is várni kell egy ilyen modellre.
(#66351) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66349) Válasz Ápr 28, 2022
De legalább már SI mértékegység szerint adták meg a hossz méreteket! 285mm hosszú az ángélus mozgony és 1020mm a vonattya!!
(#66352) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66349) Válasz Ápr 28, 2022
Volt már nálam ilyen (nem az új, még a régi).
Amit nem értek, hogy egy ilyen tengely elrendezésű mozdonyt megcsinálni tisztességesen, az nem egy nagy kihívás. Még a BTTB-nek is sikerült az első generációs BR01-gyel TT-ben, hogy az ontopic ilyeneket ne is soroljam.
(#66354) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66352) Válasz Ápr 28, 2022
Valoban az egyetlen kihivás a hátso alváz kivitele, ami külsö csapágyazásu, igy kell némi agyzsir ezt megoldani modellben, de nem lehetetlen,
Ráadásul a HORNBY trösztben két cég is van, akik már vagy 50 éve megoldották a feladatot.
Érdekes, hogy az ilyen cégek összevásárolnak tücsköt bogarat, de arra már ugy látszik nem tellik, hogy a leányvállalattol valamit tanuljanak is.
(#66437) klimas hozzászólása Válasz Máj 23, 2022
Üdvözletem Mindenkinek !
A tudatlanságom újabb kérdése, a Sachsenmodell termékei kifélék, mifélék? A külföldi oldalakon azt látom az áraik kissé magasabbak mint az általam jobban ismert Piko-Roco - stb. körnek. Esetleg ezek egy jobban kidolgozott/minőségibb termékek?
(#66438) róbertke válasza klimas hozzászólására (#66437) Válasz Máj 23, 2022
Sachsenmodelle teljes története fent van a Wikipedia -n, németűl.
(#66439) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66438) Válasz Máj 24, 2022
Volt az minden. Anno az NDK érában kezdte. Kocsikat csinált kezdetben saját magának, de államosították. A hajdani VEB PIKO részére csinált egy csomó személykocsit, H0-ban:
- az 1:100 Y kocsik minden változatát*
- az "old timer" hajdani porosz gyorsvonati kocsikat,
- az emeletes vonatokat,
- a 4 tengelyes REKO kocsikat,
- mellékvonali "egység kocsikat",
- poggyászkocsikat,
- teherkocsikat (borosokat, hűtőkocsikat például).
N-ben:
- Y kocsik,
- emeletes szerelvények.
TT-ben az emeletes vonatokat a VEB BTTB-nek.
Aztán nevet váltottak, ők lettek a PREFO.
Aztán a német egyesülés után ismét Sachsenmodelle néven futottak, finomították a régi 1:100 hossztorzított kocsikat, majd leálltak vele, és elkezdték gyártani az normál 1:87 hosszú Y kocsikat, meg sok mást is. Ma Tillig H0 néven találod meg őket, ők viszik tovább.

*: Van, amiben nem tudja őket a mai napig megverni senki. Minden gyártó próbálkozik valahogy olyan kocsikat készíteni, hogy egy 3 kocsis gyorsvonat ne lógjon ki H0-ban az állomásról a szűk helyen. Ezt hívják hossztorzításnak, vagyis, a modellt rövidebbre veszik, nem pont 1:87-re. Csinálja ezt mindenki, van, aki 1:100 (ROCO), van, aki 1:93,5 (Fleischmann, Märklin, PIKO), de olyan már nem egészen modellhű, de esztétikailag szép, arányos, amolyan "hozza azt az érzést" torzított modellt azóta se' csinált senki. Akinek van odahaza próbálja csak ki! Tegyen fel a pályára 3 ilyen régi Y kocsit, amit ők követtek el, és tegyen elé egy "Holzrollert", vagyis DR E11 (BR211) villanymozdonyt, vagy egy V180 (BR118) dízelt. És jól fognak mutatni a pályán! A mostani, modern, nagy gyártók hossztorzított kocsijairól meg ordít messziről, hogy csak játékszerek.
A modellezés nem csak a technikáról szól. Van benne egy nagy adag esztétika, művészet is. Ahol mind a kettő összejön, na az az igazán jó modell az én szememben. Ilyenkor akár azt is hajlandó vagyok elnézni, hogy nem stimmel mondjuk az ablakok száma.

A "szerkesztő" megjegyzése: Igazából klímás kollégának ment volna a válasz, hátha nem mindenki tud németül!
Verstehen Sie?
Danke!
(#66440) klimas hozzászólása Válasz Máj 25, 2022
Ja ! Ein wenig..))
(#66441) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66439) Válasz Máj 25, 2022
Idézet:
„Minden gyártó próbálkozik valahogy olyan kocsikat készíteni, hogy egy 3 kocsis gyorsvonat ne lógjon ki H0-ban az állomásról a szűk helyen.”
Erre kiváló megoldás a rekowagen (esetleg a modwagen, de az már hosszabb). Nem hossz torzított, echte DR feeling. Nem tudok jobbat náluk. ET hívta fel rá annó a figyelmemet, és tényleg nagyon jól néznek ki. Való igaz a Sachsenmodelle művészi szinten arányosította kisebbre az Y kocsijait. Ez olyannyira tökéletes lett, hogy a fenn említett rekowagenek között sem lóg ki. Tényleg le a kalappal előttük!

Valamint a VT 135 sorozatot is megemlíteném, mint nagyon jó/inkább kiváló Sachsenmodelle sorozat. Az áramszedése a billenő tengellyel tökéletesre sikerült!!! 2 tengelyes áramszedéssel is szépen átdöcög a váltókon, szinte lépked rajtuk. A Tillig is simán átvette a konstrukciót. Most lesz ismét a modellből új széria kiadva.
(#66442) etwg válasza diginewl hozzászólására (#66441) Válasz Máj 25, 2022
Valamikor a nagyvasuton is gond volt a hosszakkal. A kezdetben a forditokorongok hidhossza volt a határ. Késöbb a nagyvasut is olyan gondokkal küzdött, mint a modellezö. A peronok hossza nem volt elég a hosszu vonatokhoz. Pl az északi szomszédnál (CSD=CD+ZSSK) a mozdonyok hossza talán még a mai napig is korlátolt. Ezért lett a Zatopek (380) is jo méterrel rövidebb, mint a Taurus, és ezért szenvednek most is vele, mert nincs elég hely ujabb fedélzeti berendezések beszerelésére ( ETCS stb. ).
És meg kell nézni az uj vectront vagy az GM mozdonyokat, amik már hosszabbak, mint a személykocsik.
Sajnos ez a trend nagyon nem kedvez a modellezöknek, mert a vonatok még hülyébben néznek ki 3-4 vagonnal.
(#66443) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66441) Válasz Máj 26, 2022
Igen, ezek is megoldás.
A REKO kocsik a régi, favázas, oldalajtós porosz kocsikból lettek, a 4 tengelyes is. Így ezek eléggé rövidek.
A "modwagen", vagyis modernizált kocsik pedig a nem olyan régi "szoknyás" kocsikból (schürzenwagen) lettek átépítve.
A legrövidebb négytengelyes az a REKO.
Ugyanez DB-nél az Umbauwagen. Nekik szoknyásból átépített tudtommal nem volt.

De jók lehetnek még a sebesvonati kocsik is, az Eilzugwagen-k.
(#66444) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66442) Válasz Máj 26, 2022
Mhhh...
Ferihegy megállót is elmérték ebből a szempontból. Azt tervezték, hogy két csatolt Talent odaférjen, de nem jött be. Rövid lett. Meg a Talent motorvonat is egy csúfos felsülés mondjuk...
(#66445) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66444) Válasz Máj 26, 2022
270 méter hosszú az a peron. A Talent 67 méter. Cipőkanállal még négy is befér mellé.
(#66446) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#66445) Válasz Máj 26, 2022
Már ne is haragudj, de te a mostani állapotokról írsz, Csíkos meg az eredeti tervekről írt. Vagy 15 év különbség van a kettő között.
(#66449) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#66446) Válasz Máj 27, 2022
Ja, hogy volt ott peronhosszabbítás? Ez elkerülte a figyelmem

Egyébként nem haragszom, én mindig örülök, ha valaki felhívja a figyelmemet, ha valamiben tévedek!
(#66452) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 27, 2022
Mítoszt rombolok!

Pár hónapja javítottam pár régi, analóg Märklin mozdonyt. Semmi különös bajuk nem volt, csak utoljára - úgy 40 éve - láttak műszerészt, még a gyárban. A nagy öröm addig tartott, amíg odahaza pályára nem tették őket. Ugyanis meg sem mozdultak...

Tegnap kikötött nálam a pálya is. Régi Märklin M-Gleis. Kikötöttem a trafót, és legnagyobb megdöbbenésemre kb. 40Ohm ellenállást mértem a sínek, és a középső tüskesor között. Magyarul zárlatos a pálya, nem csoda, hogy a mozdonyok nem mentek rajta. Nekiláttam a javításának, lesz vele baj bőven, pláne a váltókkal.
Nem tudom, hogy meddig volt gyártásban az M-Gleis, de a papírtalpfás PIKO-val van egy ligában. Semmivel sem jobb nála. Hogy ebből, már a korában is műszaki katasztrófának számító sínrendszerből hogyan lett a "megbízhatóság legendája", na arról fogalmam sincs. Volt olyan íves sín, ahol a fém töltés imitációhoz hozzáért a tüskesor, mert csak minden ötödik átvezető furaton van szigetelő gyűrű. A váltók mechanikája egy vicc, rossz vicc, és végállás kapcsolójuk sincs. Bezzeg a váltó állását jelző lámpa, az világít, de ez meg a vontatási feszültségre van kötve! A váltókat állító kapcsolópultra meg nincs jobb szó a primitívnél.

Szóval van mit dolgoznom... Ennyit a megbízható, "Nyugat német" minőségi termékről. És még mi szidtuk anno a Pilz váltókat. Fényévekkel különbek voltak.
(#66453) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66452) Válasz Máj 27, 2022
Hát igen sokaknak nagyon késön esik le a tantusz.
(#66465) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66452) Válasz Máj 30, 2022
Jól gondolom hogy nyugatról hozott friss ropogós portéka?
(#66471) róbertke hozzászólása Válasz Jún 3, 2022
Blue Box Athearn motorjának csapágyazása milyen?
Önkenő vagy olajozást kíván?
(#66480) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66471) Válasz Jún 4, 2022
Attol függ milyen a motor benne. ( több fajta volt). Ha a régebbi félig nyitott motor ( open frame) abban szinterezett csapágyak vannak, de mégis kell egy
kicsit olajozni, mert a motor tengelynek van hosszanti játéka és ilyenkor a rotor megtámaszkodik az egyik vagy a másik csapágyra, ami förtelmes zajjal is járhat. A legjobb ha egy olyan szerszámmal amit a szerszámos topikban leirtam egy nagyon kis mennyiségü olajat viszel fel a csapágy belsö oldalára. Ez a motor hátso végén nem probléma, de a kommutátoros végen igen, igy oda kivülröl kell az olajat felvinni, és kivárni mig a tengely átviszi a csapágy meg a kommutátor homlokfala közé.
Sokan cserélik az Athearn motorokat, nem tudom miért, nálunk a klubban vagy egy tucat Athearn mozdony müködik ( a közismert gondjaival), de egyben sem kellett soha motort cserélni ( talán azért mert egyszer hoztam az USAbol 2 tartalek motort. ).
Amugy Athearn majdnem ugyanolyan filozofiával dolgozott mint a Zeuke. Minden mozdonyban azonos volt a motor, söt gyakran az egész mechanizmus is. Söt az ujabb generáciokban is majdnem csereszabatos minden, legfeljebb a motor rögzitésével kell egy kicsit elszorakozni, mert ott vannak változások ( kihagyták a csavarokat).
(#66483) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66480) Válasz Jún 4, 2022
Köszönöm válaszod!
(#66490) diginewl hozzászólása Válasz Jún 5, 2022
Segítséget kérek a Trix-ben jártas Kollegáktól!
Nézegetek egy trix H0 2475 beiwagent, a Tillig DGR vt 135 motorvonathoz.
Trix beiwagen

(kaptam rá egy 29 eurós Preisforschlag-ot)
Ez a trix mennyire kompatibilis a kétsínes H0-ás nyomtávval, mert elég fura a kereke? (A kapcsolószerkezetet majd cserélem kinematikásra.)
Köszönettel: Jenő
(#66557) klimas hozzászólása Válasz Jún 14, 2022
Üdvözletem : A Mechano sínekről szeretnék infót-véleményt kapni . Köszönettel Józsi
Lapozás       31/31
Frissek
  2022. Jún, 28. Kedd
5:26:43
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés