Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       24/24
(#62754) diginewl válasza Halhozo hozzászólására (#62750) Válasz Jún 19, 2020
Digit. Ha tervezel majd ilyent, akkor az egyik sínszálad szakaszold - viszonylag sűrűen még most, a másikat nem kell. A meglevő szakaszokkal egyszerűbb lesz az életed digitben, és semmi máshoz nem kell a pályán nyúlnod.

Ezek helyett a gömbös lábak helyett nem lett volna egyszerűbb egy gurulós székgörgő? Még a parkettát sem genyeli meg annyira.
Valami ilyesmi:
szék görgő
(#62757) novakerno válasza Halhozo hozzászólására (#62742) Válasz Jún 19, 2020
Idézet:
„Amúgy meg annyira nem merev az egész, szóval a talaj eltéréseket simán elnyeli.”
Ez amennyire előny, sajnos annyira hátrány is. Okozhat olyan pályahibát, ami nagyon kellemetlen lehet. Merthogy a vágányok együtt mozognak az alaplemezzel , szétcsúszhatnak síncsatlakozások, magassági hiba lehet.
Idézet:
„ha nem elég gyors a mozdony, és a lendület nem viszi tovább, hát olyankor majd picit meg kell tolni.”
Én ezt nagyon nem szeretem. Amit 30 éve építettem (akkor sajnos kevés időm volt rá), azon is ez volt a helyzet. A gyerekeim nagyon utálták, ha a mozdonyt "tovább kellett lökni", "miért nem megy magától?" kérdezték jogosan. Most, amit az unokáknak csinálok régi Piko anyagból, ott kifejezetten az egyik fő szempont, hogy lassú menetben is hibátlanul végig tudjon menni a kéttengelyes kis gőzös és a tolató dízel is. Egyelőre úgy tűnik ez sikerült. Egészen más élmény így "játszani".
(#62758) Halhozo válasza diginewl hozzászólására (#62754) Válasz Jún 19, 2020
Szakaszolva van, mindkét sinszál, bár már most több szakaszt betennék, de sajnos már le van rögzítve.
De egyszerűbb lett volna,viszont elég hülyén nézett volna ki, el akartam rejteni, asztal és nem betegágy kinézetet akartam. A parkettára meg ugyanúgy ügyelnem kellene, azt csak több lábbal tudtam volna megúszni.

#62742
Az együtt mozgás annyira nem vészes 2 osb lap adja az alapot. A szálak ráadásul le vannak ragasztva, így szétcsúszás/ elmozdulás nem veszélyezteti. A magassági hiba bejöhet, de remélem annál viszont merevebb az egész.
Ebben igazad van, de ez tényleg elég alacsony sebességnél van, és egyelőre főleg a 2 hosszabb 4 tengelyes mozdony fog járni, azoknál meg eddig csak 1x ha tapasztaltam ilyet. Van egy rövid régi gőzös is, de azt nagyon leharcoltuk gyerekkorunkban.(Egyes modellezők lehet sírnának, ha meglátnák ) Amikor azzal próbálgattam, akkor volt jellemzőbb.
Hát majd ~30 év múlva lehet én is egy tökéletes pályára törekszem majd.
(#62761) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62758) Válasz Jún 19, 2020
Ezt a kitérőn elakadás témát én hoztam fel abban a tudtban, hogy nálunk a Trix-C kitérők fém szívdarabja polarizált és ez milyen frankó. Tegnap egy véletlen váltófelvágás során kiderült, hogy ez nem is igaz (ugye akkor zárlatba került volna a rendszer). Eddig úgy játszottunk már elég régóta, hogy feszültségmentes volt a kitérőkön egy több, mint két centis darab és nem volt elakadás.

(itt amúgy jumperrel állítható, hogy polarizált legyen-e a szívdarab. Meg voltam róla győződve az elakadás hiányában, hogy ez a default beállítás. Hát tévedtem.)

A csavargatást a polisztirol hegyek sem fogják szeretni. Én ezért gondoltam a magasságállítós lábakra.

Le lehet majd venni a jobb oldali platót?
(#62764) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62761) Válasz Jún 19, 2020
Hát most még mindenképpen levehető, de van egy fa tartószerkezet, aminek a fal felőli oldalai levehetőek, szóval valamennyire azokhoz a szakaszokhoz is hozzá fogok férni. A szétszedést picit nehezíti, hogy a vezetékek a hegyben mennek fel.
(#62778) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62764) Válasz Jún 22, 2020
Értem! Vajon egy fix, összeragasztott műanyaghab terep mennyire bírja az asztal meghajlásait? Olyan merev a keret, hogy semmi csavarodása nincsen és elemeli az egyik lábat az egyenetlen padlón?

Lehet valamennyire csavarni a műanyaghab terepet?
(#62780) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62778) Válasz Jún 22, 2020
Hát ez majd idővel kiderül. Szerencsére nem teljesen egybefüggő a terep, de lehet majd pl magasabb fűvel kell elrejtenem a "földrengés" repedéseket.
(#62785) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62780) Válasz Jún 24, 2020
Értem! Jó építkezést kívánok!

Ne tartsd magadban, ahogy haladsz!
(#62841) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Kedd, 16:14
Temérdek szerviz és egyéb munkáink miatt az asztal építése egy kicsit tolódik.
Viszont érdekes dolgot említett a nagyobbik fiam. Ugyanis átépítettünk digitálisra egy sor Liliput BR91-est: DRG, NS, würtembergi, porosz festésűt. A fiamnak nagyon megtetszett a kis tendergőzös, és nagyon nagyon nem érti, hogy miért nem gyártják? Ugyanis nagyon jól használható kis modell, személy- és tehervonatok elé is jó, rövid, kis pályákon is jól mutat. A gyárak meg erőltetik a nagy, szerkocsis gőzösöket...
(#62844) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62841) Válasz Kedd, 16:49
Én is ezt rühellem már évek ota ( és hangot is adok ennek). De ugy látszik a német vevönek csak a 01,03,38, 44, meg az 52-s a vágyálma. Ezekböl nekem csak a 38-s van meg.
(#62845) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62841) Válasz Kedd, 22:24
ROCO is a BR80 -as gépről a Jó Ég tudja hányadik bőrt húzza le...
Liliput hová a fenébe tette a Svájci Tigerlit?
(#62855) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62844) Válasz Sze, 17:10
Egyszerű a válasz: a vitrinben meg a dobozban elférnek. Jól meg lehet mutogatni, meg áááá, meg úúúú, meg asztaaaaa. Amúgy meg az életben nem fognak menni pályán.
Egy kis tökcsősz BR89 T3-as alig foglal helyet a szekrényben.
Ilyen egyszerű. A modellek döntő többsége az életében nem megy egy centit sem, ezt biztosra veszem.
Én is azért kezdtem el nézegetni a DR-ből a rekowagen kocsikat mert a normál 4 tengelyes kocsiból 3 olyan hosszú, mint 2 Y kocsi. Meg van belőlük 2, és 3 tengelyes kocsi is. Ezekből már egy pofás szerelvény is alig foglal egy métert egy v110-el.
(#62858) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62855) Válasz Sze, 19:50
Én is ugyanigy gondolkodok. Nekem is csak 3-4 teljes hosszu személykovsim van a többi a REKO meg még rövidebb 2-3 tengelyes kocsik. A mozdonyokbol is kerülöm az ujakat. Pl egy Herkules 1,5 hosszabb mint a régebbi CSD meg hasonlo dizelek vagy pl a Nohab.. Majd ha teljesen elkészül a terepasztal akkor lesz csörgö meg pupos is. Szerencsére van több régi kismozdony meg saját épitésü mozdonyaim is rövidebbek mint azok a nagy német mozdonyok.
Ilyen szerelvény messze jobban mutat a házi terepasztalon mint ezek a modern jármüvek kicsinyitett másai.
(#62859) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62855) Válasz Sze, 22:09
Ha V, akkor 100, ha 110, akkor meg BR...
(#62861) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62858) Válasz Sze, 22:16
Ne feledkezzetek meg a BR 98 Glaskasten mozdonykárol sem ....
(#62863) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62861) Válasz Csü, 0:03
Jajj... Két gyártónak van ilyenje, a ROCO, és a Märklin/Trix párosnak. Mármint az ontopic kategóriában. Mind a kettő kényeske, a ROCO-ban még világítás sincs.
(#62864) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62859) Válasz Csü, 7:16
Igen, köszönöm a javítást: V100 lesz előtte a Brawa-tól.
Lapozás       24/24
Frissek
  2020. Júl, 04. Szo
4:35:46
  Jelenleg 0 fő olvassa az oldalt
Hirdetés