|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#69096) klimas válasza diginewl hozzászólására (#69095)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Szia! Köszönöm a segítők nevében is.
A másfél nap? Az csak a teszt volt ! Valóban nincs ennyi időre szükség
Nos a kondenzátoros variációval kezdtem, nekem nem jött be!:rolleyes
Áttértem a LiPo akksira, a töltö-védő panellel együtt (4056-s) általában mindenben befér. Tény, a panel betáp oldalon 5-5,2V-nál többet nem visel el, ezért gondoskodni kell erről feszültségszintről. Menet közben a sínről kapja a töltéshez szükséges energiát ,de lehet USB-ről is "tankolni " a játék előtt-végén a mozdonyt vagy vagont.
A másfél napot 190mAh-s akksi + 15 Led produkálta. Ez a maximum ami előfordulhat nálam egységenként.
A Ludmillát nem teszteltem időre, a fehér LED-k elé (1206-s)510 Ohm-t a pirosak elé 680 Ohm-t tettem, lehet akár több napig is világítana. Az is igaz, nem világítanak teljes fénnyel, de nekem ennyi is elég.
Most érkeztek meg a 25 mAh-s akksik, ezek sokkal kisebbek kb. hüvelykujj köröm méretűek. Ezek aztán mindenhol elférnek. Indul a működési idő teszt.
|
(#69097) klimas válasza klimas hozzászólására (#69096)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Van még néhány tervem ebben a témában. Az öreg, régi senkineksemkell vagonokon fejlesztem a rutint
A nagyobb falat a Le Capitole szerelvény lesz, ha minden sikerül, akkor az 1 mm-s dugó-aljzat fogja egyik vagonról a másikra átvinni az energiát. A csatlakozó külső méretei 4,5x2,5x2mm összedugva és előre vezetékezve jött .
A pogyászkocsiban szinte korlátlan hely van az energia tárolónak, nem kell vagononként az akksis áramkört kiépíteni. Az étkező kocsi a kihívás,ott az asztalokba hangulat lámpa imitációt tervezek csapos / torony 2mm-s leddel. Kipróbáltam, ezres papírral megcsiszoltam a csap oldalát, kellemes sejtelmes fénnyel világít oldalt is nemcsak a csap végén.
Ez az elképzelés. |
(#69099) klimas válasza klimas hozzászólására (#69097)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez az egész csak közelíti a digitális világot. Az, amit sikerült összehozni, nekem bőven elegendő és azért kikancsintva a jövőre, ahol lehet , számolok vele, az utódoknak is hagyok némi tennivalót. A Ludmillánál pl. a középső fény, ha kell majd külön kapcsolható lesz. a led áramkörök openkollektorosra vannak kialakítva.
Más! Hallott valaki a SUSU motorról ? Esetleg beszerzési lehetőséget tud-e valaki?
Ez a motor beépíthető pl. a LIMA/FLM dobmotor helyére, ilyen infót kaptam.
Közben bóklásztam a világban és a Ringfield motort is írják, mint kiváltó motor. |
(#69100) etwg válasza klimas hozzászólására (#69099)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Idézet: „. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy ez az egész csak közelíti a digitális világot. ”
Örülj neki a hétvégi szuper kiállitáson egyedül a DCC modulrendszeren állt többnyire a forgalom. Minden más terepasztal és modul rendszer müködött és ezt nem én vettem észre, hanem a fiam aki még kaphato az ilyesmikre. Panaszkodott, hogy vagy tizszer volt ott, de egyszer sem mentek a vonatok, pedig lett volna mit nézni meg fényképezni. |
(#69101) etwg válasza klimas hozzászólására (#69099)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
A SUSU motorokhoz csak annyit, higy szinte csereszabatos a Märklin meg FlLM illetve Lima motorokkal. A baj hogy csak max 6 voltra mennek, de messze nem olyan teljesitményü mint bármelyik eredeti. Igy gyakran a legkisebb tulterhelés is simán megöli. Érdekes modon a Märklin ugyanilyen motorokat épit a nagy 1-s méretü fém modellekbe is. Nos ott 5 percet birt ki, csupán azért mert a cimborám elfelejtette 6 Voltra redukálni a motorra juto feszültséget.
Szoval inkább kerüld. |
(#69102) klimas válasza klimas hozzászólására (#69099)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
A Ringfielddel kapcsolatban félre értettem valamit, vagy az angol több motorra adja ezt az elnevezést. |
(#69103) klimas válasza etwg hozzászólására (#69101)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2024 |
|
Igen, erre felhívta a figyelmemet a régi tulaj. Sikerült vennem tőle /gombokért/ egy BB 9210 Le Capitole mozdonyt , ez az ami a 200-s utazót tudta a múlt században.
Ebben cserélt motort és mondta hogy iszonyatosan gyors, kirepül a kanyarban. Naná, ha 12-t kap 6 helyett ...
Na szóval, újjabb feladat....
Viszont egy nagyon rendes német eladótól sikerült beszerezni eredeti fogaskerekeket , motor pajzsot (a csapágy miatt), forgórészt a LIMA /FLM stb. motorhoz,úgyhogy a SUSU motor csak akkor ha minden kötél szakad
Amivel bajban vagyok, azok a szénkefék. illetve bronzkefék. Egyenlőre nem találtam itthon kereskedőnél kerek keféket. Az átmérő 2,8 mm.
|
(#69107) etwg válasza klimas hozzászólására (#69103)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2024 |
|
A szénkeféktöl régebben irtam. Szerezz be hagyományos AA szén - cink ceruzaelemeket. ( arrol ismered fel, hogy a külsö boritásuk nem fémlemez. Azokbol ki lehet nyomni a plusz polust alkoto szénrudat. Az átmérö kb 3 mm. Furogépbe fogva smirglivel csökkenteni lehet az átméröt. Finom fürésszel meg darabolni lehet.
Ha nem találsz ilyen elemet, akkor több munkával bármelyik villanymotorba gyártott szénkeféböl lehet ilyent faragni.
Sok sikert. |
(#69109) klimas válasza etwg hozzászólására (#69107)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2024 |
|
Köszönöm a tippet. De én inkább a magas réztartalmú, leánykori nevén bronzkefét gondoltam használni. Bár ez jobban nyalódik viszont nem olyan kemény mint a szén. Azokat a vékonyka kommutátor lemezeket sajnálnám idő előtt elkoptatni. Szerencsére van még időm, a meglévő kefék elég hosszúak még és csak tartalékolni szándékozom.
Találtam az egyik kereskedésben Roco kefét , megnézem. |
(#69111) etwg válasza klimas hozzászólására (#69109)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2024 |
|
Hidd el semmi jelentösége nincs. Az a szén sem olyan kemény mind gondolod és volt idö amikor az eredeti kefék is szénböl voltak söt nem ritkán réz/bronz szövet alkotta a “szénkefét” |
|
|
2024. Márc, 19. Kedd 2:56:30 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|