Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       17/17
(#56710) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#56706) Válasz Júl 19, 2017
Igen... Valószínüleg korábban elszálltak a Vishay FET-ek a dekóderben, és megpatkolták, meg kifordítottak két SMD ellenállást, továbbá a panel hátoldalán is elvágták a NYÁK rajzolatot. A két Vishay FET egyébként a kutya közönséges IFR7103-mal, és IFR7306-tal kiváltható, úgyszólván filléres tételek...
(#56711) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#56707) Válasz Júl 19, 2017
Végül is... Csak az a baj, hogy 5 számjegyű összegért adták a modellt. Így viszont az áldozatoknak megy el a kedve a hobbinktól. Az ilyen alakok sokat tesznek azért, hogy a vasútmodellező, mint emberi kaszt, kihaljon...
(#56712) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56702) Válasz Júl 19, 2017
Az a gép nem az a gép. Amelyikre te gondolsz az az egykori Kleinmodellbahn terméke volt. Amelyiket te linkelted az egy sima Kleinbahn hajtást rejt, mondjuk ez lehet hogy annyira nem is komoly gond.
A Trix géphez: nem véletlen az hogy egyre több komoly modellező ismerősöm kerüli el ezeket a magyar börzéket jó messzire.
(#56713) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#56712) Válasz Júl 19, 2017
Az van az alváz fenéklemezébe öntve, hogy " Klein Austria"... Ettől még lehet, hogy igazad van, de ez akkor is katasztrófa.
További bajai:
- rendes kardán helyett egy csavarrugó viszi át az erőt;
- az áramszedésről a mozdony-szerkocsi csatlakozóra úgy szivárog át az áram, hogy a réz lemez és a műanyag vázkeret közé be van szorítva egy csupasz vezetékvég, ennek a másikvége van a csatira forrasztva;
- a mozdony áramszedése egy nehéz, és durung bronzlemez, ami vastag, és brutálisan fékezi a rudazat által hajtott két első tengelyt;
- a motorról a hajtás egy sima O-gyűrű;
tovább is van, írjam még?
Így nem szabad gőzmozdony modellt csinálni...
(#56714) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56713) Válasz Júl 19, 2017
Akkor az bizony KMB. A sima Kleinbahnnak a "szokásos" hajtása van.
Nem tartom véletlennek hogy anno csődbe mentek. Szinte az összes gépük hasonló konstrukciós hibáktól hemzseg. A magától széteső ötvözetű súlyoktól, alvázakról nem is beszélve.
(#56724) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56714) Válasz Júl 21, 2017
Ha még csak szétestek volna a járművek! Megdagadtak az ónpestises súlyok, és feldarabolták a modell alvázát. Így jártam a KMB MÁV Eas-x kocsimmal. Elajándékoztam egy ismerősömnek, aki felújította magának vitrinmodellnek.
(#56744) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56724) Válasz Júl 22, 2017
És az a legdurvább hogy a folyamat 1 hónap allat lezajlik, minden előjel nélkül. Pedig vannak szép kocsijaik csak hát így nagyon durva lutri beruházni.
(#56748) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56744) Válasz Júl 22, 2017
Mesterünknél nemhiába rendelhető E Z !!!
(#56759) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56748) Válasz Júl 22, 2017
Jók ezek az alvázak, kinnt mindegyikhez lehet kapni de, egy KMB-s 2043/2143-asra nem éri meg ennyit költeni, mert a végöszeg megközelíti már egy Rocoét. Egyedül talán a gőzösöket meg még a 1146-osokat éri meg átépíteni, az utóbbit is csak addig amíg a Roco/Rivarossi nem adja ki.
(#56762) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56759) Válasz Júl 22, 2017
Jó, de egy-két régi modellre lehet ennyit áldozni.
(#56794) HOTotya hozzászólása Válasz Júl 25, 2017
Ezt kérték.... M31-s hajtókar.

20170725_101...jpg
 
(#56795) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#56794) Válasz Júl 25, 2017
(#56807) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 27, 2017
A nosztalgia asztal mellet azért készül más is a műhelyben.

Ez egy padlóvasúthoz készült H0/H0e keresztezés. Több szépséghibája van:
- padlóvasút, és még DCC is, terepasztal kellene már ehhez;
- ROCO geoLine, Tillig H0 Elite, és ROCO N a sínanyag.

A fehér foltok az nem hó akar lenni, még száradt a ragasztó...

IMG_0106.JPG

IMG_0107.JPG
 
(#56808) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56807) Válasz Júl 27, 2017
Még két kép.

IMG_0108.JPG

IMG_0109.JPG
 
(#56809) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56808) Válasz Júl 27, 2017
Ki követte el a 377?
(#56810) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56809) Válasz Júl 27, 2017
"Sörtemető" kolléga.

(3 napig kínlódott vele a nagyobbik fiam, mire használhatóvá tette... Egy kisebb katasztrófa a technika, ami alatta van. Én egy tök új alvázat akartam alátenni. De most szépen, halkan, simán fut.)
(#56813) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56810) Válasz Júl 27, 2017
Régi Piko technológia az alapja?
(#56815) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#56813) Válasz Júl 27, 2017
Annak nem kerül 3 egész munkanapba a működő képessé tétele... Rosszabb...
(#56821) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56815) Válasz Júl 28, 2017
Ma fogja megkezdeni a 3. munkanapját egy szintén ebből a "gyárból" kikerült MÁV 22. sor. gőzös. Már túl vagyunk a legyalult fogaskerekes, hajtott tengelyek cseréjénél. Most rudazat javítás/pótlás van soron, majd az új motor beépítése.
Közben az ember azért nézelődik a modell bontása során. " Na ezt is alaposan elkoszolták a használat alatt!"- gondoltam. De neeem, áááá... Miért is volt bizonytalan az áramszedése, és ettől is ment nagyon rosszul? Lásd a képet! Ugyanis a modellt teljesen készre összerakták, és utána fújták telibe, sima matt fekete festék spray-vel...
Van azért olyan, amit nem ért a magamfajta ember...

IMG_0110.JPG
 
(#56825) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56821) Válasz Júl 28, 2017
Ne tessék panaszkodni! Inkább tessen örülni annak, hogy a "jól bevált" alapozó elmaradt.
(#56826) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#56825) Válasz Júl 28, 2017

A nagyobbik fiam űz sportot, hogy életet lehel ezekbe. Én legszívesebben a kukába dobnám, mert ezzel a technikával, ami alatta van, nem sokat ér.
Pedig a kaszni egészen csinos lenne (ahogy a 377 is az), csak alá ne nézzen senki, és ne kelljen futnia, meg vontatnia. Habár a 377-es egészen jó lett, megkockáztatom, hogy veri a régi PIKO legjobb modelljét, a szász Vt-t a későbbi BR89-et.

A kisebbik fiam egy ragasztófoltos, rosszul összerakott OFF méretű várkastélyt újít fel, az hasonló kínlódás. A szétszedett elemeket újra kellett festenie, és, hogy ne legyenek olyan nagyon élénk, műanyag színűek, világos szürke spray-vel átködölte őket. Ígéretes lesz a végeredmény.

A kis műhelyemben jelenleg 3 munkaállomáson megy a meló...
(#56829) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56826) Válasz Júl 28, 2017
Akkor a srácok tevékenységéről - is - kérünk majd fényképet!
(#56831) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56821) Válasz Júl 28, 2017
Jó látni hogy az öreg nem sokat változott az évek során.
(#56857) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#56829) Válasz Júl 31, 2017
Nemes Atyám Fia!
Kérésének ezúton kívánok eleget tenni, íme:

IMG_0112.JPG

IMG_0117.JPG
 
(#56859) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56857) Válasz Aug 1, 2017
Kszönöm, óh nagy jó Uram! Szívből gratulálok a Te csemetéidhez!
(#56914) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56591) Válasz Aug 15, 2017
Sok mindenről nem tudok beszámolni, mert a terepezést nem akarom addig elkezdeni, amíg az elektromos vezérlés össze nem áll.
De valami készül Hunniában...

vk1.JPG

vk2.JPG
 
(#56916) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56914) Válasz Aug 15, 2017
Nagyobbik fiad, őt hallottam délután a telefonban??
(#56919) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56916) Válasz Aug 15, 2017

Igen. A képen a fejlesztéshez szükséges áramkörök láthatóak. A végelges nem így fog kinézni. Ő csinálja egyedül, a szükséges segéd áramköröket is, meg a programozást is.
(#56921) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56919) Válasz Aug 15, 2017
Látom lassan ki fognak "túrni" a helyedről... Jó lesz vigyázni,mert munka nélkül maradsz....
(#57363) v43.1223 hozzászólása Válasz Szept 30, 2017
Kollegák! Tudom van ehhez való topic, de itt nagyobb a forgalom, ide is beírom, hátha....

Van valakinek régebbi (a mostani frissítés előtti) Scarm programja? Ugyanis a mostaniba már nem lehet új vágányrendszer könyvtárat felvenni, csak a fizetősbe.... Nekem ugyanis van egy saját, a letölthető programban nem létezető vágányrendszer könyvtáram (Roco Hobby Line 2,5) amit eddig be tudtam másolni a lyb könyvtárba. De a mostani frissítettbe már nem lehet....
Hátha valakinek még a régebbi verzió megvan .Nem lennék hálátlan. Nesze neked frissítés....

Köszönöm!
(#57739) róbertke hozzászólása Válasz Nov 26, 2017
Szinte ajándék áron új gazdája lettem egy HAG gyártású SBB személykocsinak .... aminek van egy kis problémája: - Váltakozó áramú kerekei és egy csúszkája van (Märklin). Milyen egyenáramú kereket rakjak belé? - a csúszkát meg majd eltüntetem.
(#57742) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57739) Válasz Nov 26, 2017
A kerekek cseréje még megoldhato, de a régi HAG modelleken a DC világitás egy kemény dio lesz, mert az forgovázak nem voltak szigetelve. ( fém keretje van a személyvagonnak).
(#57747) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57742) Válasz Nov 26, 2017
Nem akarok én világítást, nappali üzemben játszok....
(#57748) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57747) Válasz Nov 26, 2017
Ha jol emlékszem én ROCO kerekeket raktam a vagonba ( sajnos ma ez nem derithetö már ki).
(#57749) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57748) Válasz Nov 26, 2017
Kiszedtem, hengercsapágyas, 26mm tengelyhossz, 11mm kerékátmérő; Vannak műanyagkerekeim, összeválogatok 4 egyformát azt csóközön....
(#57827) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#57749) Válasz Nov 30, 2017
Legvégül találtam négy régi FLM kereket, azok tökéletesen passzoltak a HAG kocsi alá.
(#57871) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 6, 2017
Egy jó áras PIKO mozdony az apróban
itt
Lapozás       17/17
Frissek
  2017. Dec, 16. Szo
0:25:56
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés