|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#68854) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2024 |
|
Nézzétek meg a legujabb amerikai kocsikban az üllések elrendezését.
|
|
(#68865) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2024 |
|
Egy szomoru hir. Az angol piac legnagyobb modellkereskedö vállalata a Hattons zár be. A cég nem ment csödbe, de nem tudja folytatni a tevékenységét mert többek között a háboru miatt (!) elképesztöen megnöttek a költségek, igy 77 sikeres év után eljött a vég.
A Hattons a multban rengeted extra modellt dobott a piacra. Néha csak a tömegesen gyártott modellek extra verzioit, de saját modelleket is gyártatott. Az árai is egészen elfogadhatoak voltak.
Az is érdekes az albionra, hogy a 80-s években a kb. 10 millios Londonban legalább egy tucat modellbolt volt, ma tudtommal egy sincs, illetve egy van jo messze a belvárostol, gyakorlatilag egy egész nap rámegy oda eljutni és vissza. Hattons nagy boltja is messze Londoltol egy kisvárosban volt. |
(#68912) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2024 |
|
Nyugaton a kronikus emberhiánx miatt megint elövették a teherkocsik automatikus kapcsoloját. De hogy a lud legyen kövér is, ne csak a vagonok mechanikus kapcsolodását oldják meg, de a fék- meg az elektromos vezetékek kapcsolodását is. Az ugy látszik nem igen zavart senkit, hogy az utobbi vezeték ma nem is létezik viszont néhány millio teherkocsi boldogan rojja a kilometéreket az europai sineken.
Ráadásul számomra felfoghatatlan okokbol nem egy bevált orosz vagy amerikai kapcsolot vettek elö, söt immár az egyik nagy gyár tulajdonát képezö, 1980-s években az UIC nyertes, majd többek között a mai tulajdonos által is elkaszált akkori OSZZSD kapcsolot vették elö, hanem a személyvonatokon használt Scharfenberg kapcsolo tehervonati változatát.
Most nem számitott az ezzel a kapcsoloval szerzett negativ tapasztalatok serege, csak az idei télen a vonatok serege maradt fekve a kapcsolo gondjai miatt, söt két hete egy német szerelvény magátol szétakadt egy állomáson és a mozdinyvezetö, csak 2 megálloval késöbb vette észre.
A legnagyobb csapás csak ugy látszik a tervezök számára meglepetést okozo tény, hogy a teherkocsik közötti magassági különbség akár 20 cm is lehet ( üres meg jol megrakott kocsi) , ami az ilyenfajta öncentirozo kapcsolok müködését kizárja. Mig a személyvonatokon a magasságot a légrugok szinte automatikusan szabályozzák a tehervonatokon ez megoldhatatlan. Ennek ellenére döl a pénz a projektbe.
|
(#68947) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 26, 2024 |
|
Egy érdekes eszmecsere indult egy amerikai modellező legutobbi videoja alapján.
Dave filmje
Dave nagyon szép, ötletekkel teli az utolso részletekig kidolgozott vadnyugati fantázia terepasztalokat épit. Most éppen bontja szét az utobbit, hogy részeit felhasználva egy ujat épitsen.
Tavaly ősszel egy összejövetel alkalmábol San Diegoban meglátogatta az ottani klub hires és hatalmas terepasztalát. San Diego alig fél napi utra van Dave lakhejétől Arizonában, megis csak most volt először a San Diego-i muzeumban.
A különbsegek szembeszuróak. Dave egy egyedül dolgozo modellező Arizona vadregényes vidékén, egy kis müvészvároskában, és annak az egyik iskolájában kapott helyet a modellezöi tevékenységre.
Évente néhány alkalommal összejöveteleket szerveznek, ahol bemutatják egymásnak a legujabb munkáikat. Ilyenkor ősszejön 20-30 modellező terepasztalaikkal amik fő tulajdonsága az, hogy beférnek egy kombi vagy hasonlo meretü autoba és az utolso részletekig tele vannak sziporkázo ötletekkel.
Nos ez inditotta a nyilt eszmecserét, hogy mi a különbség a hatalmas a hobbimédiában örökké reflektorfényben tartott szuper terepasztalok es a miniterepasztalok, általában egy ember által épitett munkák között, es miért nem kapnak ilyen munkák több teret a hobbimediumban.
Ehhez csak egy kis sztori. Egy öreg német barátom gyönyörű amerikai erdei vasutakat leképző terepasztalt épitett. Egy kis teherautoval szállithato is volt, és szinte minden neves kiállitáson is láthato volt, sőt dijazták is. Ha jol emlékszem két kiado egy-egy kiadványban is foglakozott H.H munkájával.
Pár éve ujra meghivást kapott, és be is jelentkezett egy 30x30 cm-s mikroterepasztallal.
A rendezö el is fogadta a bejelentkezést, de valahogy elnézte a méreteket, igy nagy volt a meglepetés amikor H.H megjelent vonattal érve a kiállitás szinhelyére és a szép koffert kinyitva megmutatta a mikroterepasztalt a 12 nm-s térben, amit számára biztositottak. A 30x30 cm-es téren egy Busch bányavasut müködött tökéletes részletességgel, és közel egy éves munka volt benne.
|
(#68955) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 3, 2024 |
|
Egy osztrák egyetemi példagyüjteményben találtam.
Hát nem tudom, aki ezt rajzolta, lehet, hogy csak fütö lehetett az egyetemen. És a diáknak az áramszedöt kell méreteznie. |
|
(#68957) sunocske válasza etwg hozzászólására (#68955)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2024 |
|
Hiába, no, Ausztriában nem sok Tátrát láttak
Egyébként attól, hogy rossz a rajz (mert nem mérethelyes), de az adatok jól vannak megadva, az alapján lehet számolgatni, még ki is jöhet jó eredmény.
Az más kérdés, hogy egy egyetemen belefér-e, hogy statikai modellnek titulálnak egy láthatóan nem mérethelyes rajzot.
Update: közben rájöttem, hogy az "a"-val jelölt alsó és felső rúd nem lehet egyforma hosszúságú... hát, marad az első felvetésem. Nem láttak még Tátrát |
(#68959) etwg válasza sunocske hozzászólására (#68957)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2024 |
|
Ha már látszatra is rossz, akkor kár magyarázni. Az embernek vagy van szemmèrtéke vagy nincs. Szerencsére ilyesmit nem kapni a boltban, mégis belekerül a munkája az egyetemi tankönyvbe. S nem hiszem, hogy tudja milyen az a villamos, mégha talán az egyik legkarakteresebb a kontinensen.
Az általad is felismert kitétel nem a Tátra villamos tulajdonsága hanem egy ilyen szerkezeté, teljesen mindegy, hogy villamoson van vagy a Kando villanymozdonyon. |
(#69041) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 20, 2024 |
|
Egy ujabb érdekesség a modellpiacon. Sok cégnél megjelentek a lézervágott épületek meg egyébb kiegészitök. Sok uj konstrukcion látni, hogy a tervezöje nagyon jo modellezö és szinte kikerült minden csapdát ami ilyen konstrukcioknál elöfordul, pl az adott szimmetrikus alkatrészt a szimmetria ellenére csak egy modon lehet egyáltalán beszerelni. Az egyik gyártonak olyan pontosra sikerült a modellje , hogy gyakorlatilag ragaszto nélkül is tökéletesen és masszivan összeáll, söt elöfordul, hogy a “száraz” összerakás bonthatatlan, azaz ezt elöre meg kell gondolni hogy ragasztan8 akarjuk vagy nem utolag nem mindig lehet nyomtalanut ragasztani.
A felhasznált anyagok föleg a fantázia nevekben térnek el egymástol, ha az ember kézbe veszi hát alig térnek a közismert MDF anyagtól. A jobb modellek már festve vannak azaz a felület nagyon tökéletes hatást ad ( betonfalak, pucolat stb)
Söt az egyik márka az üvegezésre is gondolt igy az ablakkeretek belsö oldala öntapado réteggel van ellátva, sajnos az üveglap egyik oldala is, ami csapda a modellezönek mert megmarad rajta az ujjlenyomat. Lehet, hogy jobb egy sima átlátszo müanyag lapocska.
A csapás - valamennyi gyárto saját márkáju faragasztot használ ( a rossznyelvek szerint mindet ugyanabban gyárban töltik ugyanabbol a ragasztobol) és a leirásban többször kitérnek a ragasztora, nehogy a modellezö máshoz nyuljon. Viszont mindenképpen vigyázni kell a ragaszto mennyiségére, alapvetöen nagyon finom fa/celluloz alapu alkatrészekröl van szo, amit a ragasztö könnyen elgörbithet deformálhat.
|
(#69061) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2024 |
|
Rossz hirek jönnek Stuttgartbol. Ket éve megnyitott Miniaturwelt Stuttgart - Stellwerk S bajban van.
A hatalmas terepasztalt amatör modellezök szabad idejükben épitik és müködtetik és a belváros történelmi élethüséggel van leképezve. Ez a 180 nm terepasztal Stuttgart belvárosát és a szétvert régi hatalmas fejpályaudvart képezi le az 1970-1980-s évekböl. Az eredeti szerzödést a városháza felmondta és a városháza nem kivánja tovább állni az évi 100000 euros költségeket. A nyilvános terepasztal üzemeltetöi uj támogatokat keresnek. Holnap délelött (2024.2.27) 8:15-kor a német SWR televizio egy hosszabb adásban mutatja be a terepasztalt és megprobál támogatokat keresni a Stuttgartiaknak. |
(#69157) etwg válasza etwg hozzászólására (#69061)
|
Válasz •
|
Hé, 16:31 |
|
Ezt a hirt is felülmulja, hogy az Europa szivének titulált, de már 6 évet késö és 3szor drágább stuttgarti állomást is ( külsö nyomásra) végre át kell adni. Ha ez sikerül, akkor a az ( de joval kisebb mint az eredeti) állomáson a közeljövöben elindulhat a nyilvános probaüzemben. Terměszetesen forgalomirányitokra is szükség lesz mert a 8 vágányon oránként 200 vonatot kell fogadni ill inditani . Hát nem állnak sorba a vasutasok pedig egész jo fizetéssel csalogatnak. |
|
|
2024. Márc, 19. Kedd 13:17:36 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|