Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       69/69
(#59525) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59519) Válasz Máj 23, 2018
Krokodilvadászat??
(#59632) diginewl hozzászólása Válasz Máj 31, 2018
Egy érdekes dologra jöttünk rá a minap Édesapámmal, a munka közben.
A purhab, ha frissen kijön innen-onnan, vagy lecsöppen valahova, akkor azt az első kb 10 percben benzinnel tökéletesen szépen le lehet szedni. Utána már sokkal nehezebb, ha kikeményedett a cucc.
(Tudom az aceton is tuti jó erre, de mi éppen műanyag, ill XPS dolgon dolgoztunk, így az aceton itt nem jöhet szóba.)
(#59634) etwg válasza diginewl hozzászólására (#59632) Válasz Máj 31, 2018
Sajnos az ujakat már az aceton sem oldja, ha kikeményedik. Ott sajnos ki kell várni a Nap hatását, mert az UV szerencsére lebontja kb 5-6 honap alatt a purhabot.
(#59693) etwg hozzászólása Válasz Jún 6, 2018
A DBAG-nél beköszöntött a digitális korszak. Megérkeztek a legujabb PFT csapatok, hogy végre hiba nélkül müködjön a német vasut legujabb parádé vonala München és Berlin között.
A csapat a digitális technika legujabb ismeretei szerint fogja a pályát minösiteni: Megy a Nemmegy alapon.

img-20180606...jpg
 
(#59694) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59693) Válasz Jún 7, 2018
Jó!
(#59820) etwg hozzászólása Válasz Jún 20, 2018
Egy szomoru vasuti pillanatkép.

( G. Mackinger képe Zell am See-böl.).

p1040765.jpg
 
(#59821) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59820) Válasz Jún 21, 2018
Nem bűntetik kellőképpen Labancföldön sem?
Tudod, "Művészi szabadság!"!! .. .. .. ..
(#59822) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59821) Válasz Jún 21, 2018
Az én művészi szabadságomat bezzeg bűntetnék, pedig szívesen törném el kezét-lábát az ilyen "szabad művészeknek"!
(#59823) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59821) Válasz Jún 21, 2018
Ettöl rosszabb a helyzet. Azok a szép motorvonatok halva születtek. Eredetileg a mariazelli vasutra épitették, de ott szinte csak a teljes alkalmatlanságuk bizonyosodott be, igy egy darabig csak a vasut sik szakaszán jártak, de ott sem tul megbizhatoan. Miután nincs a világon egy másik hasonlo müszaki hátterü vasut (760mm;6,5 kV;25Hz) , igy félre lettek tologatva, annyira, hogy egészen Zell am See-be kerültek. (400 km-ra), az oszlopok ellenére ott nincs villamositott keskenynyomközü vasut.
Nem tudni mi lesz a sorsuk, ki lesznek belezve és mozdony fogja öket huzni, vagy jön a lángvágo?
Ahhoz képest a mázolás majdnem egy üde pont a motorvonatok életpályáján.
(#59824) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59823) Válasz Jún 21, 2018
Hát ez több szempontból is szomorú történet. A legnagyobb baj, hogy ott, a világ "fejlettebb" felében (a fejlettebb itt erősen idézőjeles!) is előfordulnak eféle mérnöki baklövések. Azért az a pálya már akkor sem volt épp síkvidéki, amikor kitalálták, hogy legyen ilyen motorvonat, és tudhatták előre, milyen terhelési szakaszokra kell felkészülniük a motorvonatoknak.
Amúgy érdekes, hogy egy keskeny nyomközű vasút is villamosítva van, még ha a mi, magyar szemünknek furcsa, 6,5 kV-os rendszerrel is. Habár ha azt veszem, hogy a szlovéneknél meg pl. 3 kV-os egyenáramú hálózat van... (Ezt most azért tudom konkrétan, mert a múlt héten oktattam a szlovén-magyar utasítás-eltéréseket, és utána néztem. Mondjuk az utasításuk se semmi! Vannak benne érdekes dolgok! )
(#59825) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#59824) Válasz Jún 21, 2018
Ózdon a szénvasút keskeny-villamos volt! Egyéb bányavasutak most felejtős... Szombathelyen ( és talán Nyíregyházán) a városi villamos keskennyomközű volt. GANZ annak idején a Sarajevoi Olimpiára micsoda strapabíró motorvonatot készített a déli szomszédainknak (bezzeg nekünk sz...kat )
(#59826) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59825) Válasz Jún 21, 2018
Van sok villamositott keskennyomtávu kisvasut szerte a világban, itt körülöttünk is, de nincs egy sem ami 760 mm és 25 Hz-s váltoáramu lenne. A mariazelli igy kisérlet volt 1910-s évek elején. Pontosan már nem tudni miért lett ilyen frenkvencia - több mint az akkor forszirozott 16 2/3, igy ezekben a mozdonyokban ( hasonloan Kando mozdonyaihoz) egy nagy motor volt ( a mai napig vannak müködö gépek). A 6,5 kV valoszinüleg a szigetelés miatt lett, a rengeteg alagutban minden cm számitott és keresni kellett az optimális paramétereket.
(#59827) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59824) Válasz Jún 21, 2018
Hát igen nemcsak a vasuti biztberben van szinte mindenhol egyedi megoldás, hanem az áramellátásban is. Szerencsétlen az a vasut, ahol ilyen rendszerekkel kell naponta küzdeniük. ( az északi szomszédunknál a Tátra alatt szintén 3 kVDC van, mig délen 25 kVAC.)

Igy például egy vonat Berlin, Prága, Bécs, Budapest vonalon legalább 4 áramnemmel találkozik:
Berlin 15kV16,7Hz
Prága 3 kVDC
Brünn 25kVAC
Bécs 15 kV16,7Hz
Budapest 25kVAC

És még a különbözö biztberekröl nem is beszélünk.
(#59828) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59827) Válasz Jún 21, 2018
Ha pedig - netán - tovább halad, még többel találkozhat...
Még jó, hogy anno az Orientet gőzös húzta! Annak nem voltak ilyen gondjai. Annak a szén Párizstól Isztambulig ugyan úgy szén volt, a víz meg víz. Legfeljebb, ha a minősége gyengébb volt, a fűtő szívott, mert többet kellett lapátolnia.
(#59829) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#59825) Válasz Jún 21, 2018
Nam is azt mondtam, hogy nálunk nincs ilyen, csak furcsa. Ahogy a vasutasnak fura a HÉV és a metró is... (Troliról nem is beszélve, és akkor még ott a villamos is! Brrrr....)
(#59830) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59826) Válasz Jún 21, 2018
Na igen, ez is érdekes kérdés, hogy ha egyszer a sógoréknál a 16 2/3 volt a preferált frekvencia, miért kezdtek bele a 25 kHz-es rendszerbe, de ha már belekezdtek, miért épp egy keskeny nyomközűnél. De ezt már - valószínűleg - soha nem fogjuk megtudni, mert akik megmondhatnák, már rég nincsenek közöttünk. Szóval ez egy "örök" talány marad.
(#59831) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59830) Válasz Jún 21, 2018
Sziget üzem a mai napig, igy akármi lehetett, de akkor még sok kérdés nyiva volt. Valoszinüleg a motorokkal volt baj, mert 25 Hz-s motor valamivel jobb hatásfoku mint a 162/3-s.
(#59906) etwg hozzászólása Válasz Jún 27, 2018
Egy érdekes fantázia kép.

Egy orosz gözös az átmeneti kotbol, amikor még ütközök voltak a központi kapcsoloszerkezet helyett. Meg vörös lámpák (?) a homlokoldalon.

IMG_3395.PNG
 
(#59932) etwg hozzászólása Válasz Jún 29, 2018
Mozdonyhalászat.

Ugy látszik megtalálták a legöregebb német mozdonyt, amit 1852-ben a Kessler gyár Kalsruheban gyártott és Der Rhein névre keresztelt. Ez a mozdony a rajnai hajorol Düsseldorf - Eberfeld között a vizbe esett. Azota is ott van, de csak most találták meg. Ha összejön a fél millio €, akkor okt 21.-én az SWR kamerák elött ki is halásszák a mozdonyt a Rajna fenekéröl.
Támogatni a projektet természetesen lehet:
Mozdonyhalászok

(#59949) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59932) Válasz Júl 3, 2018
Még nem találták meg csak sejtik, hogy hol lehet...
(#59950) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59949) Válasz Júl 3, 2018
Lehet, de ha már idöpontok is vannak meg keret a kiemelésre, nem hiszem, hogy nagyon sötétben tapogatnak.

Az a film már több éves.
(#59957) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59950) Válasz Júl 4, 2018
Zindex Gőzmozdonyos oldalán mint "újdonságot" vitatták meg pár hónapja.... a film is csak idén áprilisban lett megosztva
(#59958) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59957) Válasz Júl 4, 2018
Ahhoz képest, hogy az uriember már jo egy évtizede kutatta egész szép teljesitmény!

Csak a gyüjtés a kiemelésre kezdödött az idén tavasszal, maga kutatás már régen folyik.
(#59970) etwg hozzászólása Válasz Júl 6, 2018
Néha csodák is történnek.
Egy ausztriai kisvárosban Gmundenben (13000 lakos) a mai napig müködik egy villamos, amit még 1894-ben nyitottak meg és mindössze alig 2,5 km hosszu. Ráadásul a vonalvezetése is meglehetösen hajmeresztö, hiszen nagyon szük utcákon és egy nagyon meredek szakaszon (100 o/oo emelkedö) kapaszkodik fel a fötértöl a vasuti állomásig, amit a városatyák 1884-ben kitiltottak a városbol, hogy a vonat ne zavarja a nyugalmukat. Hogy mégis ne legyenek elvágva a nagyvilágtol, meg a Sóhivatal se száradjon ki - abbol élt évszázadokig a városka - mégiscsak jonak látták, hogy legalább egy villamos kösse össze öket a vasuttal.
A Sóhivatal azonban nagyon attraktiv volt másoknak is, igy a megépült egy másik keskennyomtávu kisvasut a város másik szélén egyenesen a Traun-to partján levö kikötöhöz, ami az odaérkezö sót Vorchdorf irányába vitte. Eme vasut épitöi nagyon eröleláto urak voltak és villamositották a vonalat egy olyan vidéken, ahol az ember gyakran azt gondolja, hogy a madár sem jár..
A gmundeni villamos meg a S&H által üzemeltetett kisvasut végállomásai között alig 1 km volt a távolság, igy már vagy 100 éve megszületett a nagy ötlet a vasutat meg a villamost össze kellene kötni. Az rosszakarok fején kivül a legnagyobb akadály a történelmi szük utcák és a Traun folyot áthidalo hid voltak.
Nos ezeket az akadályokat közel 20 éves eröfeszitett munkával sikerült legyözni, és az idén szept. 1-én a modern TramTrain vonatok felváltják a muzeumi villamosokat, és Vorchdorftol egyenesen a Gmundeni pályaudvarig mennek az iskolai napokon a dupla modern villamosok. Ki hinné, hogy ezen a vidéken a féloránként közlekedö vonatok két szerelvénynyi utast találnak.
A képeken:
964:A ma még közlekedö villamos a fötér meg a pályaudvar között
980:A vonalvezetés az ovárosban a Traun hidrol nézve
949:Az uj szerelvények iskolanapokon ma is duplázva járnak Vorchdorf és Gmunden között


Foto: G. Mackinger

P1040949.jpg

P1040964.jpg

P1040980.jpg
 
(#59990) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59970) Válasz Júl 9, 2018
Ez a villamos pont olyan, mint a szegedi! (Legalábbis a külseje alapján.) Talán még Miskolcon jár(t) ilyen...
(#59991) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59990) Válasz Júl 9, 2018
Igen nagyon hasonlit a korábbi bécsi villamosokhoz is azzal a kivétellel, hogy ez keskenynyomtávu, kétirányu azaz mindkét végén van vezetöállás és ajtok is mindkét oldalon vannak.
Jelenleg még 5 villamos üzemképes 2 DUEWAG, 1 Lohner (a képen), meg 2 Grazi villamos van üzemben (nosztalgia jármüvek).
Amugy kerültek oda villamosok Pozsonybol is.
(#59992) etwg válasza etwg hozzászólására (#59991) Válasz Júl 9, 2018
Itt a mai választék, lehet, hogy már csak juliusban lesznek üzemben, de egészen biztos, hogy szept. 2.-a után már nem. ( utánna már csak alkalom adtán, nosztalgia villamosként).

Gmunden Remi...jpg
 
(#59997) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59992) Válasz Júl 9, 2018
Idézet:
„... lehet, hogy már csak juliusban lesznek üzemben, de egészen biztos, hogy szept. 2.-a után már nem...”

Pedig olyan szépek! Kár értük!
(#59998) etwg válasza Frankye hozzászólására (#59997) Válasz Júl 9, 2018
Több mint 100 évig lehetett öket élvezni. Szept. 2.-tól már ujabb plasztik élvezetek várnak az arra járokra.
(#60017) Frankye válasza etwg hozzászólására (#59998) Válasz Júl 10, 2018
Én azért még szívesen élveztem volna a látványukat újabb 100 évig...
(#60069) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 19, 2018
Itt szólnék hozzá Frankye utcanév átnevezős témájához, ha már szóba került OFF-ként a szerszámos topicban.

Én azon akadtam ki, amikor egy "kúltúrális tanácsadó", egy Erdélyből kiutált, műveletlen ba... szóval valaki tanácsára Budapest repülőterét Liszt Ferencről nevezték el, pontosabban át.
Félre ne értse senki, 8 évig tanultam zenélni, gimnáziumban szólamvezető voltam a vegyeskarban, most mindkét fiam zenél, így egyre jobban előjönnek a régen tanult dolgok. Semmi bajom Liszt Ferenccel, sőt, nagyon kedvelem a zenéjét.

Csak éppen az égvilágon nincs semmi köze a repüléshez.

Repülésből érkező emberként most hadd ne soroljam azokat a magyar, világhírű embereket, pilótákat, mérnököket, tudósokat, akik nélkül a repülés nem tartana ott, ahol most.

Lett volna választék bőven. Csak, hát, jött egy félművelt idióta. Esküszöm ezek az emberek rosszabbak, mint egy teljesen tanulatlan valaki.

Aztán jött a hab a tortára, hogy a pesti hagyományokhoz "híven" a taxikat sárgára kellett színezni. Ez a ficere a másik félművelt balfácán! Budapesten (még operett sláger is szól róla a fene egye foghíjjas eszét!!!) a villamosok sárgák, nem a taxik!!!
(#60070) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60069) Válasz Júl 20, 2018
Hát azért lett Liszt Ferenc, mert ugye "Ferihegy"... Feri - Liszt Feri... (Amúgy meg teljesen egyetértek Veled.)
Sárga TAXI - no comment. Járt nyújorkba', oszt ottan látta, hogy a taxi sárga. Akkó' nehommáne Pöstiába is ne legyenek sárgák!
(#60071) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#60070) Válasz Júl 20, 2018
Jó, de akkor minek lett a busz sötétkékből bugyikék (máshol bu..kék) ?
(#60074) diginewl hozzászólása Válasz Júl 20, 2018
Hogy valami szép is legyen: egy kis kék Virág.
Büszke vagyok erre a képre. Miért?

Élő levendulát tartok a gyógyszertárban - többet is. Annak minden előnyével, és nyűgével. Jó az illata, viszont nagyon kell figyelni a vízigényére. Ez nem szobanövény. Több levendulatermesztő is csodálkozik, amikor növényvásáron mesélem nekik, hogy nálunk benn vannak. Szabadtérben évente virágzik.
Ez, amit a képen láthattok 3 éve benn él, és elvan. Idén úgy döntött, hogy hoz némi virágot is.

WP_20180720_...jpg
 
(#60075) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60069) Válasz Júl 20, 2018
Mert Charles de Gaulle, vagy John F Kennedy olyan szorosan kapcsolódik a repüléshez.
(#60078) róbertke válasza somitomi hozzászólására (#60075) Válasz Júl 21, 2018
John F Kennedy inkább az Űrhajózáshoz...
(#60084) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#60070) Válasz Júl 22, 2018
Varsóban Fryderyk Chopinről nevezték el a repteret. Gondolom ezen buzdult fel Budapest is.
(#60289) róbertke hozzászólása Válasz Szept 28, 2018
Talán Frankye megengedi:

Nyilvános · BKV Zrt. szervezésében

2018. október 6., szombat, 10:00–16:00

Nyílt nap a Hungária villamos kocsiszínben

Brüll Alfréd utca 1.

Forrás: BKV oldala.


42158449_121...jpg
 
(#60299) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#60289) Válasz Szept 29, 2018
Már miért ne engedném?
(#60300) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#60299) Válasz Szept 30, 2018
Mert létezik Szakfórumuk mint:
Városi közlekedés modellezése
Városi kötöttpályás közlekedés (villamos)
Villamos Tehermozdony (Minden ami MUKI)
+ 2 másik, csak lusta voltam kikeresni.
(#60301) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#60300) Válasz Szept 30, 2018
Valóban, de ez még belefér. (Mondjuk van rendezvényes is... )
(#60306) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#60301) Válasz Okt 1, 2018
(#60335) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#60074) Válasz Okt 6, 2018
Látom a múltkor nem arattak akkora sikert a levenduláim Virágzásai. Próbálkozom ismét.

WP_20181005_...jpg
 
(#60341) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#60335) Válasz Okt 8, 2018
Szépek! Nekem a nappali ablaka alatt vannak, gyakorlatilag "kiirthatatlanok". Mondjuk, szabad téren ennyire nem szép a viráguk, de az illatuk... A citromfűvel együtt vannak, fűnyíráskor óhatatlanul rájuk megyek a nyíróval, utána olyan illat van, hogy hajaj!
(#60343) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#60341) Válasz Okt 9, 2018
Szia!
Ez a
Idézet:
„"fűnyíráskor óhatatlanul"”
ebben sok minden benne van.
Egyébként pont ezért nem tudod kiirtani, mert lenyírod a friss hajtásait. Ezáltal bokrosodásra kényszeríted, így tőről újabb gyökeresedésnek indul, így jobb lesz a tápfelvétele is szárazabb időben. Nyugodtan nyírjad, ne csak óhatatlanul, még több illat lesz
(#60345) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#60341) Válasz Okt 9, 2018
Idézet:
„... gyakorlatilag "kiirthatatlanok"”
Egy kutya, mint a mienk csodákra képes...
(#60349) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#60345) Válasz Okt 10, 2018
Ó, nem! Az előző kutyusunk (sajnos már nem él ) előszeretettel ásta be a gödrét a tövükbe. Ennek ellnére jól érzik magukat - legalább is úgy tűnik.
(#60350) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#60343) Válasz Okt 10, 2018
De tényleg! Elég közel van hozzájuk egy nagy fenyőfa is, és közel vannak a falhoz is, így - ha le akarom nyírni normálisan a füvet - kénytelen-kelletlen bele kell nyírnom a bokorba.
Lapozás       69/69
Frissek
  2018. Nov, 16. Pé
18:49:50
  Jelenleg 34 fő olvassa az oldalt
Hirdetés