|
DCC profiktól (nem csak) profiknak
|
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:
|
|
(#68794) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 27, 2023 |
|
Egy új agymenésem született! Szétválasztanám a vonatokat és az egyéb eszközöket a DCC sínjelen.
DR5000 lenne a fő központ, ez menne a pályára a vonatoknak. ROCO 10764 (ez van itthon) meg booster-ként működne a váltó állító és jelző moduloknak. Kb. 12 Digiservo és 10 Digisignal
Azt remélem, ha zavar van a pályán, nem lenne hatással más eszközre.
Szerintetek ez igy működne? |
|
(#68798) csíkosháTTú válasza enamessias hozzászólására (#68794)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2023 |
|
Igen, működik majd így. Gondolom, hogy a régi 10764 csak a tartozék dekóderekre dolgozna, a sínekre nem.
Két kérdésem van:
1: Eddig a szervó dekóderek a parancsokat és a tápfeszültséget is a sínből kapták? Vagy a sínből csak a parancsokat, és a tápellátást azt egy külön trafóról, vagy tápegységről?
2: Arra azért figyelj, hogy a 10764 az kevesebb áramot tud ám tartósan a kimenetén a leadni. Nem lehet hogy eleve a tápegységel vaolt/van baj? |
(#68799) enamessias válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68798)
|
Válasz •
|
Dec 28, 2023 |
|
Idézet: „Igen, működik majd így.”
Közben megtaláltam a használati leírásban is, egy fél mondatig foglalkoznak ezzel. Max 4db 10764 köthető rá.
Idézet: „10764 csak a tartozék dekóderekre dolgozna, a sínekre nem.”
Így van!
1: Dehogy, be se lehetne kapcsolni a központot ennyinél, bekapcsoláskor nagy az áramfelvételük. Szervóknak teljesen külön táp van: 12V DC 20A!
2: Tudom. Amíg kísérletezek a Digisignal programozásával, addig két modul lesz rajta. Megmértem, max. 50mA / modul. Utána az is külön tápot kap majd.
Ugyanis a legújabb problémám, hogy random fagynak a Digisignal moduljaim. Így le tudnám választani a talán zajos sínjelről. Már csak egy 4p4c kábell kell, hogy ki tudjam próbálni. |
(#68858) kitero hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 7, 2024 |
|
A z21 csatlakozóiról szeretnék egy kicsittöbbet olvasni elsősorban az R-BUS és a B-bus csatlakozóról. A B-BUS-ról láttam , hogy összeköthető egy a Roco erősítőjével.
Milyen oldalon találok leírásokat az említett BUS-okról? |
(#68883) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 11, 2024 |
|
Egy kérdés. Találkozott már valaki olyan kockacukor méretü hangszoroval ami 4 vagy 2 Ohm impedanciáju?
Kellene egy vagy 2 ilyen kis méretü hangszoro, de a nagyobb impedanciájuak nem jok.
|
(#68887) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68883)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
|
(#68888) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68883)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
|
(#68889) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68887)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Az van most, de nekem 2 Ohm kell, |
(#68891) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68889)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Ilyenben nincs. |
(#68894) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68891)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2024 |
|
Kösz akkor más hangszorot kell keresnem. Az erösitö csak 2 Ohmra önti rendesen a lelkét. |
(#68919) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2024 |
|
Ma javítottam egy sárga z21-es központot, hála istennek sikerült. |
(#68920) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68919)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2024 |
|
|
(#68921) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#68920)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2024 |
|
Félig vicc, gyakorlatban nem.
Ez egy fehér z21, az elektromos baja az volt, hogy a tápcsatlakozó forrasztása volt kontakthibás. A nagyobb munka a sárgaságának megszüntetése volt, még a hibajavítás előtt. A rárakódott nikotint kellett levakarni róla fertőtlenítő kendők kisebb hadseregének bevetésével. Szó szerint bűzlött a bagószagtól szegény. Milyenek lehetnek abban a környezetben a modellek, abba nem gondolnék bele...
|
(#68922) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68921)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2024 |
|
Idézet: „ Milyenek lehetnek abban a környezetben a modellek, abba nem gondolnék bele...”
Valodi gözkorszakbeli patinásak |
(#68923) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68921)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2024 |
|
Nem lehet ritka eset, mert az én FL fordítókorongom is bűzlött a szagtól, és plusszban ráöntöttek valamit, amikor a csomagból kivettem. Egy napig fürdőztettem, így már szalonképes lett. Amennyi mocsok arról lejött, az valami hihetetlen. Működik, szép lett. |
(#68925) sunocske válasza diginewl hozzászólására (#68923)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2024 |
|
Lehet, hogy a fordítókorongod árából vette a z21-et |
(#68941) Bácsi Attila hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2024 |
|
Segitséget szeretnék kérni TrainOmatic plux16 dekóder beállitásához,ha valakinek van tapasztalata ilyen dekóderrel. Írányfűggést szeretném beállítani F3-F4 kapcsolja a zárfényt. Sajnos nincs hozzá magyarnyelvű leírás.Segítségeteket előre is köszönöm. |
(#68943) ati101 válasza Bácsi Attila hozzászólására (#68941)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2024 |
|
Ezt találtam! A táblázatoknál nem szükséges a fordító, de ha kell, tudod a Google a barátod! Idézet: „” |
|
(#68944) Bácsi Attila válasza ati101 hozzászólására (#68943)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2024 |
|
Köszönöm kezelési listát,meg próbálkozom vele beállítani. |
(#68945) csttom válasza Bácsi Attila hozzászólására (#68941)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2024 |
|
A TrainOmatic lokommander dekodernél az F0 és az F1 funkciógombok irányfüggők. Ezek viszont vezérelhetik bármelyik kimenetet. Az F3, F4 nem tehető irányfüggővé. |
(#68946) Bácsi Attila válasza csttom hozzászólására (#68945)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2024 |
|
Köszönöm a tippet sikerült beállitani. |
(#69002) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 14, 2024 |
|
Szakik. Egy nagyon hasonlo berendezésben mint a DCC kimenete, átmenetileg el kellen tolnom a hidban a szimmetriát 3-4 voltal. A tápfeszültséget nem tudom változtani, és meg kell maradnia a hid kimeneti jelének ( ugyanolyan motort vezérel mint a mozdonyokban). Diodával nem igen müködik, mert gyakoraltilag az egyik félperiodusban zárlatot okoz. Hogyan lehetne ezt megoldani.
Egy ötletem van, de azt eddig kerülni akartam, a prociban külön generálom a pozitiv meg a negativq PWM-t természetesen szinkronizálva, és ha kell akkor az egyik kitöltèsi tényzöjét megnyujtom pár %-al ami természetesen elviszi a DC szimmetriát a jelben.
Van más ötlet?
|
(#69003) etwg válasza etwg hozzászólására (#69002)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2024 |
|
Ezt az áramkört kellene elektronikusan szimulálni.
A kimenet a TP1 meg a TP2. Az L1 az a hires csuszkás trafo a végletekig leegyszerüsitve.
Az L2 a segég kimenet, ami kb 3 V-ot ad az L1-röl levett feszültséghez egyenirányitva és söntölve ha a dupla pillanatkapcsolo S1+S2 a másik állasba van nyomva. Ilyenkor az L1 tekercsröl levett válto feszūltséghez hozzáadnak kb 3 V pulzálo egyenáramot, a másik félhullámot a sönt viszi ki.
Na valami ilyesmit kellene elöállitanom egy H hidban. |
|
(#69024) JZoli válasza etwg hozzászólására (#69003)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2024 |
|
Az nem lenne jó megoldás, ha valamilyen "PWM-híddal", két féle tápfeszültséggel lenne megoldva? Gondolok itt arra, hogy a mellékelt ábrán a T2-T3 tranyó magasabb tápfeszt kapna? Persze ez csak egy ötlet volt, hírtelen felindulásból. |
|
(#69026) etwg válasza JZoli hozzászólására (#69024)
|
Válasz •
|
Feb 18, 2024 |
|
Sajnos nem, mert a hidnak az az alapvetö tulajdonsága, hogy szimmetrikus legyen, azaz a két kimenet jel nélkül egyforma potenciálon legyen.
Ráadásul a beépitendö modulokban egy extra proci ezt külön kezeli igy hozzá sem tudok férni a FETekhez azok egy tokban vannak a procikkal. Csak 2 TTL szintü bemenet van, meg 2 EN illetve valamilyen tulterhelés kijelzök külön mindkét oldalra. |
(#69209) Domino78 válasza kitero hozzászólására (#68858)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2024 |
|
Szia!
Hát igazán jó leírást nem találtam.
A lényeg: az " R-BUS", magyarul " Rückmeldebus", még magyarabbul " visszajelentő busz" a Roconak volt valami elég korai "fejlesztése". Gyakorlatilag vették az XPressNet-protokollt, abból is kiszemeltek egy nem használt tartományt (a mindenféle protokollokat általában úgy kreálják meg, hogy későbbi fejlesztés alkalmával bővíthetők legyenek), és arra ültettek egy saját visszajelző-csomagformátumot.
Az s88 a Märklin kreálmánya, feltehetőleg emiatt nem azt az irányt erőltette a Roco; az XPressNetet pedig, bár kétirányú, és így alkalmas lenne rá, nem illik visszajelentésre használni (emlékeim szerint ez még a protokoll leírásban is benne van); a Roco meg feltételezhetőleg az XPressNet protokoll megvariálásával vágta át a gordiuszi csomót.
A fentiekből következik, hogy a visszajelentő busz fizikailag egy XPressNet, csak éppen fura dialektusban beszél; emiatt lehetséges a z21-ekben átkapcsolni szabványos "hoch-XPressNetre", és így lehet egy 3. XPressNeted is.
A B-BUS-ról (magyarul " Booster-bus", még magyarabbul " erősítő-busz") igazán jó infót nem találtam. Amennyire kibogarásztam, a Roco nem változtatott a régi buszon, azaz a fél DCC (erősítetlen), némi föld és egy zárlatdetektálás van rajta (a Master szemszögéből a DCC kimenet, a zárlatdetektálás bemenet; a Slave eszközökön értelemszerűen fordítva).
Ha valaki másképp/részletesebben tudja, én is kíváncsi vagyok |
(#69253) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2024 |
|
HERIS H0 MÁV Y kocsiban ugye van gyárilag beépített belső világítás, és a panelen NEM660, vagyis MTC21 dekóder foglalat.
Ehhez készítettek funkció dekódert, a képen látható, szabványos kialakítással.
Nem, nem magunknak, vagy a klubba a haveroknak, ez eladásra ment, egy kiállításon futó kocsiba lett eladva. Ez kérem szépen egy termék. Vagyis annak szánták... |
|
(#69254) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69253)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2024 |
|
Látom ez a cnc-s panel nagyon böki a csőrödet. Ha belül nem látszik, akkor mit bonyolítsák? Az áram folyik, a feszültség esik benne. Engedd el.
|
(#69255) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#69254)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2024 |
|
Szerintem itt a CNC mart panel huszadlagos probléma. A forrasztások, utána a bekötése az amúgy előkészített panelbe. Okádék munka enyhén szólva. |
(#69256) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69254)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2024 |
|
Nem ez a bajom, tőlem mindenki úgy készít nyomtatott áramkört, ahogy akar. Te is tervezel, és készítteted, nem? Félre ne értsd! Veled ellentétben ennek a panelnek a készítője állítólag profi, vagyis szakmabeli. Ja, és Te magadnak csinálod, nem eladásra. Ez szimplán igénytelenség, a "parasztnak tanyára jó lesz" elv gyakorlati alkalmazása.
Engem az zavar, hogy van egy gyárilag előkészített kocsi, amibe csak bele kellene dugni a funkciódekódert. Ehelyett bele van... szuszakolva ez. Ja, hogy az MTC21-nek megfelelő lábkiosztást nem lehet CNC-vel kimarni*? És akkor inkább ez? És ez így jó? Jóvanezígy???
*: Most éppen egyetemen van a nagyobbik fiam, ha itt lenne, akkor megírná, hogy ki lehet marni CNC-vel az MTC aljzat forrasztó felületeit. Egyébként több, áramkör tervezési hiba is van a panelen, ami egyébként tudtommal (még) tananyag az elektroműszerészi iskolában. Csak alkalmazni kellene...
Ugyaninnen van itt pár BRAWA halberstadti kocsi is. Erről meg azt kell tudni, mármint a kocsi modelljéről, hogy gyárilag elő van készítve világítás beszerelésére, mind a nyolc kerék részt vesz az áramszedésben. Az áramot csinos kis fülecskék vezetik fel a tetőbe, rejtve az ablakok közötti fal mentén. Ideális esetben ezekre a kis fülekre a panel megfelelő felületeit/furatait csak rá kell illszetni, és a megfelelő panelt forrasztópáka nélkül be lehet szerelni. Na ehhez képest lásd a képet!
Szétszedték a kocsit, és a gyári réz vezető lemezeket kidobták, vékony drótokat forrasztottak be, amiket nem sikerül elrejteni.
Egy PIKO Hobby kocsiba be lehet drótozni akármit, de egy BRAWA kocsi az nem a játék kategória. Egy bele illő panelt két perc beszerelni, ezt meg órákig tart, és a végeredmény erősen kérdéses. Ha rendesen működnének, nem lennének itt. Nem csak ez a kettő...
P.S.: Még valami eszembe jutott erről a CNC-s áramkör készítésről. Az, hogy borzasztóan drága, mert időigényes. Ezen felül hangos, és poros, koszos technika. A rézfólia forgácsán kívül ott van az üvegszálas texilbakelit pora is. Legalább ugyanannyi idő megtervezni egy nyomtatott áramkört, mert "lefordítani" a CNC-re, és utána hosszú percekig, órákig megy a gép. Persze, hogy drága is lesz így a panel, meg a tervezési/szerelési hibák miatt üzembizonytalan. |
|
(#69257) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69256)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Teljesen egyértelmű amiket leírsz. Azon felül a védtelen/kezeletlen nyák, és a néhol túlzóan nagy vezetőfelületek, közel egymáshoz - főleg DCC esetén akár okozhatnak problémákat (is). Valószínű ezek kerülnek Hozzád.
Jómagam, csak azon csodálkozom, hogy pl. kínából is megjön a nem szabványos méretű nyák piszok/nagyon olcsón. Kétoldalas, feliratos, csilli villi, szuper.
Ez a cnc-s műsor, bárhogy is nézem, és bárhogy is fényezi magát a gyártó sajnos sufnituning kategória - ezen nincs mit szépíteni - nagyon-nagyon prototípus. Szinte csak próbára lenne jó. Ettől függetlenül mégis van kereslete. Ez van, ilyen ez a popszakma
|
(#69258) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69257)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Igen, csak ennek van egy olyan kihatása, hogy hosszútávon rombolja a piacot. Nem mindenki olyan, hogy elkönyveli a tévedést, és kifizeti a sufnituning cseréjét valami jobbra. Sajnos sokan vannak, akik legyintenek egyet, és nem a rossz gyártót fogják faképnél hagyni, hanem a vasútmodellezést magát.
És ez a legnagyobb baj. Pont valami ilyesmi kapcsán állok tárgyalásban a MOBA-val, majd meglátjuk, mi lesz belőle. |
(#69260) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69258)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Steve, nem ezek a kis halak teszik tönkre a piacot hanem a nagyok, akik éhenkorász viselkedésükkel ( itt is tárgyalt temékeikkel) több kárt okoznak mint örömöt. |
(#69263) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69260)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Is.
Saját tapasztalat. Ha nem is ő rajtuk - mármint az ilyen kispályás fusizókon - múlik, de tesznek hozzá a negatív folyamatokhoz.
Nem kellene... |
(#69265) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69260)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Az a baj hogy ezek a kishalak a kezdőkre halásznak az ilyen remek megoldásaikkal. A lenti két képen látható egy hasonló kishal által digitalizált darab. Utána meg csodálkozunk hogy nincs utánpótlás. |
|
(#69266) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69265)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
El vagyunk nagyon kényeztetve.
Az egyik oldalrol a csucsmodellek kacsingatnak ránk, a másik oldalrol a pénztelen szeretne lenni modellezök. Sokak meg természetesen azt várják el, hogy a semmiért is azt kapják mint mások drága pénzen. Ez a hit tartja öket életben. S ugyanez ismétlödik minden szinten.
De ne feledjük az hobbi és nem üzlet. Sok embernek már az is örömöt tud okozni, ha igy összevissza is sikerült megoldania a feladatot, ha meg nem, akkor amugy is fizetni fog a javitásért. Ezen és nem siránkoznék, söt.
Az egyik német szaklap már nem akar tölem cikket közölni, mert rájuk szoltam, hogy egy kerti vasuton semmi keresni valoja nincs egy 70 Voltos kocsivilágitási rendszernek ( lusta vagyok kikeresni az ilyesmit tilto szabványt) , amiröl több oldalas cikket hoztak le. |
(#69267) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Erröl a vitárol jut eszembe egy történet. Jo 50 éve egyes országokban érdekes modon árazták be a modelleket.
Mégpedig minden centiméternek megvolt az ára. Mondjuk 1 cm = 10 valami. Azaz 6 cm-s modell 60 garasba került, 18 cm-s meg 180 stb. A vagonoknál 1 cm = 1 garas volt.
Manapság a jelenlegi árkáoszban az angolszász világban is egyre több jel utal arra, hogy egy ilyen árrendszer sokkal tisztességesebb lenne, mint ami most van, amikor egy 3 tengelyes alig mozdonyt 150-250 GBPért tesznek a kirakatba, a katalogusba. Ráadásul a gyárak egymást is ölik amikor ugyanazt a modellt az egyik gyár 80-rt árulja a másik meg 240-ért.
És hol van még a külföldi árrendszer. A minap láttam egy mozdonyt amit a jol ismert gyárto 450 USD-ért hirdet a honlapján egy amerikai e-shopban meg 120-ért vesztegetik. Szoval többek között ez nyirja ki a modellpiacot nem az ilyen szerencsétlen kis fusizok. |
(#69268) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69265)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Ahogy nézem a ROCO Ludmilla panelje kuka.
Baltával szedte le róla a PLUX22 aljzatot, ment vele a forrpad-k java is. |
(#69269) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69267)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
A kezdőkre, és a tájékozatlanokra utaznak. És ez a legnayobb baj, a tájékozatlanok tömege, akik felülnek nekik pár alkalommal, és azt vonják le tanulságként, hogy ez ilyen szar. (Bocs Frankye, de ez ide kívánokozi.) Nem a sufnituning terméke, hanem ez a hobby általában.
A német lapokból én akkor ábrándultam ki, amikor az akkor új, Fleischmann H0 BR84, vagy BR85-ről azt írták, hogy a futása nagyon sima, köszönhetően a lendítősúllyal felszerelt, 5 pólusú motornak. Pont volt akkor nálam egy ilyen digitális átépítésen, és 3 pólusú motorja van, kb. az, amit a PIKO Hobby Taurus-ba is szerelnek.
Még valami!
Nem kell feltétlenül pazarolni a pénzt akkor sem, ha kendácsmadárhoz viszünk valamit. Az mindenképpen pazarlás, hogy egy vezérlőkocsiba komplett mozdonydekódert teszünk, pedig van sokkal olcsóbb funkciódekóder is.
Vagy az nem pazarlás, hogy a H0 Heris Y/B70 kocsiba beleerőltetünk egy nemtudommit? Radásul úgy hirdeti magát a kendácsmadár, hogy nála egyedileg készülnek kocsivilágítások? Mondjuk a kendácsolása az egyedi, az biztos. Egyébként a tájékozatlanság nem csak a kezdő, és kispénzű vásárlókra vonatkozik, hanem ezekre a "szakikra" is, csak ők ezt úgy adják elő, hogy ők mindent is tudnak. Ebből aztán jön az, hogy bádogos pákával robbanjuk le a panelről a PLUX22 aljzatot, és durrantjuk bele a saját dekóderünket, ami egy félresikerült MERG koppintás 3-4.000Ft-ért. Ha ezekből nem dobtunk már a ki műhelyben vagy 20-30darabot, akkor egyet sem. |
(#69270) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69266)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Nem azzal van a baj hogy valakinek nincsen pénze, hanem azzal hogy az ilyen rétegnek adják el "olcsón", ám valójában nagyon drága portékát ilyen szerencselovagok. Utána meg amikor a kezdő rájön hogy átb***ták mehet bárkihez, a pénzét nem kapja vissza, és ahogy István is írta nem azt fogja levonni hogy ez az egy dolog szar, hanem azt hogy az egész modellezés az.
Ennél is ez zajlott le, pontosan úgy leírva ahogy Steve is tette. Most az egyszer annyiban szerencséje volt a tulajnak hogy visszatudtam szerezni a pénze egy kis részét amikor a neppert számon kértem, de hány és hány ilyen eset van amikor ez nem lehetséges.
Azért egy színvonalat tartunk fenn, ha kérhetem!
Köszönöm. Frankye |
(#69271) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69270)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2024 |
|
Nézd a neppereket is ugyanazok a emberek nevelték ki akik téged, engem vagy csikost. Ezen nem igen lehet változtatni. |
(#69304) Domino78 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69253)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
Ha jól sejtem, ez a magát minden fórumon meglehetősen agresszíven HirdeTő kétbetűs. Nem csak a NyÁK fizikai kivitelével és a taknyolással van probléma, hanem a firmware-rel is. Pl. a szervódekódere vagy a DCC-t figyeli, vagy a szervót mozgatja, a kettő egyszerre már nem megy neki. |
(#69309) csíkosháTTú válasza Domino78 hozzászólására (#69304)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
Jó nyomon vagy...
Azt nem tudom, hogy a szervó dekódre milyen. A DCC funkció dekódereiben, meg az erre "épülő" kocsivilágításaiban a spanyol PpP firmware van feltöltve. Legalábbis, ami nálam járt eddig. |
(#69317) diginewl válasza Domino78 hozzászólására (#69304)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
A PIC-ben levő programja free. Én kértem már tőle ezt a kocsivilágítás programot, mert ez több mint 4 funkciót tud. Ugyan pontosan nem mondta el honnan van, de fenn van neten... én még nem találtam meg. Ha valaki megleli megköszönném. Az én meglévő PACO pic 12f629-es progim csak 4 kimenetet tud. Néha jól jönne több is. Persze ehhez másik pic kell.
A szervó dekóderében 99%-ban a PACO progi van.
Ezek free programok. Biztosan egyeztetett az írójával, hogy tömegesen használja eladásra, hiszen ez minden ilyen honlapon fenn van. |
(#69318) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69317)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Persze, sok minden ott van a neten... Többek között a PpP firmware is, meg a MERG is. Le is lehet tölteni.
Ahogy az itt OFF CSM130AN fékezőmodul kapcsolási rajza is ott van a neten. Ez vagy megvásárolható nálam, vagy meg is építheti magának egy ügyes modellező. Magának, vagy a klubban a haveroknak. Kereskedelmi forgalomba hozása viszont az én engedélyemhez kötött!
Gondolom nincs ez másképpen a MERG vagy a PpP esetében sem a .hex fájlokkal. |
(#69319) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69318)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Amúgy jól gondolom hogy az a MERG SW-s dekóder amit belehenkültek abba a Ludmillába amit felraktam kb. egy hete, na az ugyaninnen származik?
Mostanában folyamatosan hallok mindenféle csodadekóderekről, volt már valamilyen Farkas Józsi, Hungarotrain, illetve hasonló nevek hangzanak el ezekkel kapcsolatban. Ezek is ilyen alapokon futnak? |
(#69320) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69319)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Nem, az egy másik kendácsmadár.*
*: Írtam korábban egy FB posztot, amiben kertünk madarairól van szó. Szeretem őket, télen etetem is őket (eszméletlen mennyit tudnak felcsipegetni!), egy kivételével, ez a kendácsmadár. |
(#69321) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69319)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
A Hungarotrain-ről nem hallottam. A Farkas-féle dekóderek a MERG koppintásai*. Csak az a baj, hogy download menüben lejjebb kellett volna görgetni, és nem a legelső .hex-t letölteni...
Egyébként eléggé "érdekes" dekóderek. Sajnos az első MERG firmware az nagyon-nagyon vacak, gyorsan módosították is vagy négyszer. Az uolsó már korlátozásokkal elfogadható eredményt hoz. A jótól azért messze van még az is. Az angoloknak nem erőssége az elektronika, hogy diplomatikus legyek. (Lásd még: PECO váltók elektromos hajtóművei, amikre Paksot direktben kell rákapcsolni.)
Hogy idézzek egy mérnököt, akivel hajdan találkoztam Ferihegyen, és a Tektronix-nál dolgozott: "Koppintani tudni kell!" |
(#69322) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69321)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Jómagam is PECO V3-as kocsivilágítás dekóderét használom, nagyon jó. A V2-es az nagyon keveset tud (ilyen volt a Farkas-féle vett dekódereimben - PIC-et kiforrasztottam, és beleírtam az újabbat )) Nekem megfelel, és ahova szántam ott tökéletesen teszi a dolgát.
Viszont ezt a másik, többfunkciós funkció/kocsivilágítás dekódert tényleg nem találom sehol sem, amit a HáTnagybetűs ember használ... |
(#69325) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2024 |
|
Sziasztok!
Jelenleg a digitális rendszerhez a régi ROCO erősítőt használom (képen).
Néztem, hogy az új z21-hez már lehet WIFI-t csatlakoztatni, hogy akár telefonon is lehessen működtetni.
Ha jól gondolom az én régi vezérlőmhöz nem lehet a WIFI-t illeszteni, hanem meg kell venni az új központot. Egyébként van valamilyen tapasztalat a wifis központtal?
|
|
|
|
2024. Dec, 05. Csü 17:24:48 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|