Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       32/32
(#67657) etwg válasza klimas hozzászólására (#67651) Válasz Márc 16, 2023
Nagyvasuton mennyire örülnek, ha sikerül pár napra kibérelni a sinköszörü kolosszust, ti meg csak morgolodtok.
(#67658) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67657) Válasz Márc 16, 2023
Bár ennyire vicces lenne...

Ezt árulják. No nem a Märklin, ennél több ész van Göppingenben, ha csak egy kicsivel is.
De ez, hogy fogunk egy Märklin csúszkát, rányalunk egy darab durva smirglit, és ezt egy M3-as csavarral felfogjuk egy pillekönnyű pőrekocsira, ez valami borzalom.

A baj az, hogy az ilyen dolgok csak rongálják, erodálják a piacot. Mert az ilyeneket, aki tájékozatlan és megveszi, és persze nem segít vele semmit, sőt, az nem az adott gyártótól, vagy üzlettől fog elfordulni, hanem hagyja a fenébe az egész vasútmodellezést.

Hoztak hozzám pár NMJ kocsit, hogy szereljek bele világítást, és hozták a DCC paneleket is hozzá, meg az áramszedő lemezeket.
A lemezek ollóval lettek levágva, csak az olló egy csöppet életlen lehetett, mert a vágás... Hagyjuk .
A legdurvább a DCC világítás panel. 1,5mm vastag, dög nehéz, ez menne a kocsi tetejébe. Hogy billegjen a magasra kerülő súlypont miatt. A nyomtatott áramkör kivitelezése erősen véleményes. A fiamat idézve: "egy okádék" (bocsánat!). Több tervezési hiba, és technológiai hiba is van rajta, és persze csupasz rézfelület, tele már oxidálódott ujjlenyomatokkal, mivel a felületkezelése az nulla. Használati utasítása az persze nincs, így csak találgatni lehet, hogy melyik címen van, és melyik funkció gombokra mit kellene csinálnia.
Ugyan az ilyen világításpanelek CV értékeit általában nem lehet kiolvasni, de kellő ismeretek és eszközök birtokában azért ez nem lehetetlen, és nem kell hozzá meghekkelni a PIC-t. Nos ebben a panelben a gyártó azonosítója, CV8=74. Nem, nem a spanyol PpP gyártmánya, hazai "remekmű"... Szerintem a spanyolok önként mennének szembe kard nélkül a bikával, ha meglátnák, mit árulnak az ő nevükben... Mert ez nem barkács, meg összedobtuk a haveroknak a klubban. Ez egy "termék", egy eladásra készült valami.
(#67661) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67658) Válasz Márc 17, 2023
Árulni csak azt lehet, amire vevö is van. Söt láthatjuk, hogyan csinálnak gyakran vevöket az eladhatatlan portékára is..
(#67662) klimas hozzászólása Válasz Márc 18, 2023
A Piko váltó állítómotor (elektromágnes) beépítésének van-e valami trükkje, varázsigéje ?
Vettem egy komplett szettet (4 motor/mágnes + nyomógombok ) annak rendje módja szerint bekötve 17 AC-re. A 4-ből csak 3 volt beépítve. A problémám, kitérő állásnál teljesen random módon nem vált át teljesen. Eddig mindösszesen 3 alkalommal raktam össze egy ágyazatos pályát, tehát nem egy leharcolt szerkezet . 3-ból 3 vacakol , nagyon rossz arány.
(#67680) klimas válasza klimas hozzászólására (#67662) Válasz Sze, 16:55
Pontosítok : ágyazatos, I profilos rendszerről van szó ..
(#67681) etwg válasza klimas hozzászólására (#67662) Válasz Sze, 18:18
Milyen drotokkal kötotted össze? Ezek a mágneshajtok elék érzékenyek sok mindenre. ( konkrétan a PIKO sinekkel még nem volt dolgom, de ezek a mágneses hajtok miota léteznek gondot okoznak.

Nézd meg jobban mi akad meg. A következő hibák szoktak elöfordulni.

1. Nem csuszik át a vasmag az egyik tekercsböl a másikba. Kosz vagy nedvesség van a tekercsben, gyenge a táp, hosszu vékony drotokkal vezeted oda az áramot, vagy már tulmelegedett a tekercs és deformálodott. Kuka.
2. Átcsuszik a vasmag, de nem billenti át a rugos kart.
Szorul vagy gyönge a rugó.
3. Átbillenti, de a válto nem vált teljesen át. Kosz van a sinpadkán, nehezen megy az összekötö rud vagy szorulnak a nyelvek.
Esetleg probáld meg kondenzátoros táppal.
A váltoáramot egy diodán át vezesd egy legalább 1000 uF elektrolitra. Azon a 16 Voltbol kb 22-24 V lesz. Ezt vezesd a kapcsolopultba. Ha ezzel átvált akkor gyenge a 16V-s trafo vagy rossz a kábelezés.
Ha igy megy, akkor a dioda meg a kondi közé iktass be egy kis autoizzot ( müszerfalbol stb). Igy lassan tölti fel a kondit, de megóv a rövidzártól, ami a mágnestekercsek halálát jelenti.

A képen láthatok a kritikus elemek.

A - a billenö, vagy csuszo elem. Nézd meg mielöttbeépited, hogy müködik el rendesen.
B - a mozgato kar meg a váltonyelvek. Pehely könnyen kell mozogniuk.
C - mielött meghuzod a csavarokat probáld ki a müködést. Gyakran a legkisebb feszülés is gond lehet. Ovatosan huzd meg a csvarokat, esetleg papirdarabokkal probáld optimális magasságban rögziteni az állitomüvet.

CC2BB64F-B1A...jpeg
 
Lapozás       32/32
Frissek
  2023. Márc, 30. Csü
4:34:10
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés