Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       430/430
(#67469) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#67467) Válasz Feb 9, 2023
Nem szeretném - főleg iTT - ezt a Bobó ügyet cifrázni, szerintem nem elbaltázott, és nem félkész. Valahol el kell fogadni, hogy ennyi pénzért ez van - szerintem ennyi pénzért ez teljesen rendben van, ne bántsuk őket! Ne legyenek túlzó elképzelések. Ez van. Beleér a bilibe a kezünk!
A világítást nagyon "ügyesen" kihagyták, így megspóroltak egy csomó "szétszedtem, de közben elszakad a vezeték, és most visszaküldöm gariba" esetet.
A korlátok meg azért nincsenek rajta, mert ahhoz elég speckó csomagolás kéne, hogy ne legyen a szállítás alatt baja.
Engem amúgy nem érint meg a modell, nem is fogok ilyent venni, viszont kinézetre nagyon szép. Örüljünk, hogy van, ne mindent szidjunk. Persze annyi mindent meg lehetne jobban is csinálni. Persze, aztán nekünk sem sikerül mindig.
(#67470) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67463) Válasz Feb 9, 2023
MTB ABbmot MÁV motorkocsija.
Hemzseg a hibáktól, és az átgondolatlanságtól.
(#67471) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#67469) Válasz Feb 9, 2023
OFF
Képzelem, ha a német, vagy akár a cseh piacra a ROCO, PIKO vagy akárki más így adna ki egy modellt (mondjuk a V60-t, vagy a V65-t, hogy korlátos, macerásan kivitelehető lámpásat mondjak), akkor az a gyártó egy év alatt menne a levesbe. Viszont én csak megerősítve látom azt a nem túl vidám álláspontomat, hogy minden ... szóval minden vackot el lehet adni a lüke magyarnak, amire rányaltunk egy "MÁV" feliratot.
ON
(#67472) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#67469) Válasz Feb 9, 2023
Off:

Este írok a modellről egy picit a H0-s topicba, mert ma a kezembe került egy.

On:
(#67484) etwg hozzászólása Válasz Feb 12, 2023
Egy érdekes fejlemény, mig a modellgyárak többsége egyre inkább idegen eredetü motorokat használ, (söt olyan is, mint a Roco, akinek saját motorgyárto üzeme van), a PIKO a legujabb modelljeiben már a saját fejlesztésü motorokat épit be. Ugy látszik, hogy a sonnebergiek egyre magasabbra tolják a lecet az modellipari piacon és még mindig elfogadhatobb árakon, mint a konkurencia. Ráadásul a szállitási megbizhatoságuk is kiemelkedö a többi gyárhoz képest az innovativ megoldásokrol nem is beszélve.
(#67485) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67484) Válasz Feb 12, 2023
Ez egy reklám volt?
(#67486) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67485) Válasz Feb 12, 2023
Miért?

Ezt nem 90 modellezö a 100bol állitja.
(#67488) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67484) Válasz Feb 13, 2023
Amit én láttam a Mabuchi és klónjai meg a PIKO "saját" motorjai között az a különbség, hogy a motort palástjára eloxálással rá van "hímezve", hogy PIKO.

Műszaki tartalmában egyébként ugyanaz.
(#67490) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67488) Válasz Feb 13, 2023
Nyilván, hogy nem a PIKO gyártja, de egész biztos, hogy a PIKO igényei, paraméterei, szerint gyártják nekik. (fordulatszám, áramfelvétel, tekercselés stb.)
Még nem szedtem szét egyet sem, igy nem tudni mi is van bennük. Pontosan ilyen Mabuchi meg nincs otthon, hogy össze tudjam hasonlitani.
(#67495) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67490) Válasz Feb 13, 2023
Totál ugyanolyanok mint amiket külön is lehet venni az eloxálás nélkül. Sőt néha Alin felbukannak eloxált darabok is "normál" áron.
(#67496) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67495) Válasz Feb 13, 2023
Nem tudom, mert pontosan olyan méretüt most nem találtam, de vettem vagy 2 tucat motort Kinábol modellvasuthoz, és sok nagyon jo darab is van köztük. Kis méretü, kis fogyasztásu de erös, alacsony fordulatszámu, srég nutos, jo kefékkel igy sok mozdonyba használhato akár némi átalakitás után. Gondolom a Piko tudja mit vesz. És nagyon jo lenne, ha egyenmotorra térnének át, mert már kezd agyrém lenni, hogy minden mozdonyba más motor kell.
Hallom a német modellezöktöl mennyit szenvednek mindenféle mozdonyokkal, mert nincs hozzá motor, egy átalakitás meg sok modellezönek egy agyrém, vagy megfizethetetlen kiadás.
Meg az is lehet, hogy a Piko kiválogattatja a sorozatmotorokat, hangra stb. Sajnos erre már a Roco sem képes, egyik másik uj mozdonyban olyan ricsajt csinál a motor, hogy már hangdekoder sem kell bele.
(#67501) TT.F.J. hozzászólása Válasz Feb 13, 2023
Üdvözlők mindenkit.
Én az összes Piko Taurusból kicseréltem a régi hárompólusú motort ,és
ezt az eloxált palástút tetem bele. Észrevehetően nagy a különbség. A régi típusú irányváltásnál gondolkodott hogy elinduljon, aztán meglódult, ez az újabb mint kés a vajban szépen lassúmenetben tette a dolgát. Ezek a Piko motorok sokkal halkabban üzemelnek ,mint a mostani Tillig motorok. Valószínű hogy ezek már öt pólusúak, mert a palástján a kis lukon benézve a motort körbe forgatva ennyi tekercselést számóltam.
Ez az én tapasztalatom.
(#67502) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#67501) Válasz Feb 14, 2023
Azok az elsö Piko motorok valoban nagy primitivek voltak. Én is cseréltem néhányat. De maga a modell sem hasonlithato minöségben a maiakhoz.
(#67503) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67495) Válasz Feb 14, 2023
Egy másik motor érdekesség. Valamikor a Roco motorok azzal tüntek fel, hogy a forgo rész dinamikusan is ki volt egyensulyozva. ( Ha szétszedte az ember a forgorészen láthato volt a gyári egyensulyozás nyoma.)
Késöbb eltüntek ezek a nyomok. Nem tudom, hogy a gyártási technologiát javitották fel és feleslegessé vált a dinamikus kiegyensulyozás, vagy egyszerüen felhagytak a kiegyensulyozással.
De valoban sok motor csak üresen mérve sokkal inkább rezeg mint a másik.

( onnan tudom, hogy egy ismerösöm cége fejlesztett egy autogyárnak egy méröpadot ahol a beépitendö 12 voltos kismotorok jellemzöit mérik, és az egyik kérés pár éve a motor mechanikus zajának a mérése volt. Nos ezen a méröpadon leteszteltem több tucat motort és valoban meglepöen nagy különbségek voltak.).
(#67508) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67503) Válasz Feb 14, 2023
Ennek ellenére vannak sajnos még gondok a motorok terén.
(#67524) etwg hozzászólása Válasz Feb 17, 2023
Uton vannak az elsö TT Pullmann kocsik a Hornbytol. Ha megérkeznek majd teszek be képeket.
(#67531) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67524) Válasz Feb 20, 2023
Nekem már megjött a gőzös flotta legújabb tagja: BR86, DR, III. korszak. Tillig 02184. Nem ő volt a kiszemelt, hanem a PIKO BR83.10, de a Tillig olcsóbb, és gyorsan is itt tud lenni Sebnitz-ből.
(#67532) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67531) Válasz Feb 20, 2023
Tilligböl nekem még nincs 86-s, de BTTB-bol vagy 4. A pikot talán a jövöhéten elhozom. Már honapok ota félre van téve ( ki van fizetve), caak nem volt idöm elmenni érte.
(#67535) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67532) Válasz Feb 21, 2023
Nekem egy van BTTB, de az IV. korszakos. Nincs már meg a doboza, de amúgy hibátlan kis gép az is. Akkoriban még jó is volt.
A Tillig az egy másik világ, hozzá képest a BTTB nem igazán élethű.
Amúgy a Tillig-nek ez a gőzöse az olcsóbbak közül van, de nem nagyon találok rajta kifogásolni valót. Egy pár digizés, és karbantartás után mertem belevágni. Erre jó, ha az ember egy szervizt üzemeltet, megismerheti előbb a modellt, és ráér azután megvenni, ha már tudja mire készüljön!
(#67536) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67535) Válasz Feb 21, 2023
Nyilván, hogy a BTTB modellen látszanak az évek, de van töle jo 20 évvel öregebb is. Terepasztalon meg nem mindig látszik egy modellen, hogy 20-30 évvel öregebb.
(#67597) M298 hozzászólása Válasz Márc 5, 2023
Tisztelt BaráTTaim! A márciusi tali nem a második csütörtökön, hanem a harmadik csütörtökön, március 16-án délután lesz.
(#67616) etwg hozzászólása Válasz Márc 9, 2023
Megjött az elsö két TT Pullmann kocsi a Hornbytol.
A minöség nagyon jonak néz ki. Még a terepasztalon nem probáltam, de majd az este arra is sor kerül. Sajnos ( mint mindig az angoloktol) a szállitással elég sok gond van, ugy látszik nem ismerik az idevágo szabályokat, az EU meg azonnal rácsapott mert ezzel fogják megmenteni a kontinest. Ezen remélem gyorsan javitanak, mert igy még a gatyájuk is rámegy.

04D12276-6A8...jpeg
 
(#67630) etwg válasza etwg hozzászólására (#67616) Válasz Márc 10, 2023
Megérkezett a nosztalgia vonat.

E7E83DFD-3C9...jpeg
 
(#67634) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67630) Válasz Márc 11, 2023
Porosz-angol együttműködés?
(#67636) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67634) Válasz Márc 11, 2023
Hát a Pullman inkább amerikai volt, de a CIWL kocsik ( Orient express) is Pullmanok voltak. A Füstiben van egy gyönyörüen rendbe tett egyede. ( igaz egyik másik kocsit a prágai Ringhoferben épitették, azt hiszem azt is ami Pesten van)
Lapozás       430/430
Frissek
  2023. Márc, 23. Csü
2:35:33
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés