|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#67469) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#67467)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2023 |
|
Nem szeretném - főleg iTT - ezt a Bobó ügyet cifrázni, szerintem nem elbaltázott, és nem félkész. Valahol el kell fogadni, hogy ennyi pénzért ez van - szerintem ennyi pénzért ez teljesen rendben van, ne bántsuk őket! Ne legyenek túlzó elképzelések. Ez van. Beleér a bilibe a kezünk!
A világítást nagyon "ügyesen" kihagyták, így megspóroltak egy csomó "szétszedtem, de közben elszakad a vezeték, és most visszaküldöm gariba" esetet.
A korlátok meg azért nincsenek rajta, mert ahhoz elég speckó csomagolás kéne, hogy ne legyen a szállítás alatt baja.
Engem amúgy nem érint meg a modell, nem is fogok ilyent venni, viszont kinézetre nagyon szép. Örüljünk, hogy van, ne mindent szidjunk. Persze annyi mindent meg lehetne jobban is csinálni. Persze, aztán nekünk sem sikerül mindig. |
(#67470) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67463)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2023 |
|
MTB ABbmot MÁV motorkocsija.
Hemzseg a hibáktól, és az átgondolatlanságtól. |
(#67471) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#67469)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2023 |
|
OFF
Képzelem, ha a német, vagy akár a cseh piacra a ROCO, PIKO vagy akárki más így adna ki egy modellt (mondjuk a V60-t, vagy a V65-t, hogy korlátos, macerásan kivitelehető lámpásat mondjak), akkor az a gyártó egy év alatt menne a levesbe. Viszont én csak megerősítve látom azt a nem túl vidám álláspontomat, hogy minden ... szóval minden vackot el lehet adni a lüke magyarnak, amire rányaltunk egy "MÁV" feliratot.
ON |
(#67472) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#67469)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2023 |
|
Off:
Este írok a modellről egy picit a H0-s topicba, mert ma a kezembe került egy.
On: |
(#67484) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2023 |
|
Egy érdekes fejlemény, mig a modellgyárak többsége egyre inkább idegen eredetü motorokat használ, (söt olyan is, mint a Roco, akinek saját motorgyárto üzeme van), a PIKO a legujabb modelljeiben már a saját fejlesztésü motorokat épit be. Ugy látszik, hogy a sonnebergiek egyre magasabbra tolják a lecet az modellipari piacon és még mindig elfogadhatobb árakon, mint a konkurencia. Ráadásul a szállitási megbizhatoságuk is kiemelkedö a többi gyárhoz képest az innovativ megoldásokrol nem is beszélve. |
(#67485) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67484)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2023 |
|
Ez egy reklám volt? |
(#67486) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67485)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2023 |
|
Miért?
Ezt nem 90 modellezö a 100bol állitja. |
(#67488) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67484)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2023 |
|
Amit én láttam a Mabuchi és klónjai meg a PIKO "saját" motorjai között az a különbség, hogy a motort palástjára eloxálással rá van "hímezve", hogy PIKO.
Műszaki tartalmában egyébként ugyanaz. |
(#67490) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67488)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2023 |
|
Nyilván, hogy nem a PIKO gyártja, de egész biztos, hogy a PIKO igényei, paraméterei, szerint gyártják nekik. (fordulatszám, áramfelvétel, tekercselés stb.)
Még nem szedtem szét egyet sem, igy nem tudni mi is van bennük. Pontosan ilyen Mabuchi meg nincs otthon, hogy össze tudjam hasonlitani. |
(#67495) tumikas válasza etwg hozzászólására (#67490)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2023 |
|
Totál ugyanolyanok mint amiket külön is lehet venni az eloxálás nélkül. Sőt néha Alin felbukannak eloxált darabok is "normál" áron. |
(#67496) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67495)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2023 |
|
Nem tudom, mert pontosan olyan méretüt most nem találtam, de vettem vagy 2 tucat motort Kinábol modellvasuthoz, és sok nagyon jo darab is van köztük. Kis méretü, kis fogyasztásu de erös, alacsony fordulatszámu, srég nutos, jo kefékkel igy sok mozdonyba használhato akár némi átalakitás után. Gondolom a Piko tudja mit vesz. És nagyon jo lenne, ha egyenmotorra térnének át, mert már kezd agyrém lenni, hogy minden mozdonyba más motor kell.
Hallom a német modellezöktöl mennyit szenvednek mindenféle mozdonyokkal, mert nincs hozzá motor, egy átalakitás meg sok modellezönek egy agyrém, vagy megfizethetetlen kiadás.
Meg az is lehet, hogy a Piko kiválogattatja a sorozatmotorokat, hangra stb. Sajnos erre már a Roco sem képes, egyik másik uj mozdonyban olyan ricsajt csinál a motor, hogy már hangdekoder sem kell bele. |
(#67501) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 13, 2023 |
|
Üdvözlők mindenkit.
Én az összes Piko Taurusból kicseréltem a régi hárompólusú motort ,és
ezt az eloxált palástút tetem bele. Észrevehetően nagy a különbség. A régi típusú irányváltásnál gondolkodott hogy elinduljon, aztán meglódult, ez az újabb mint kés a vajban szépen lassúmenetben tette a dolgát. Ezek a Piko motorok sokkal halkabban üzemelnek ,mint a mostani Tillig motorok. Valószínű hogy ezek már öt pólusúak, mert a palástján a kis lukon benézve a motort körbe forgatva ennyi tekercselést számóltam.
Ez az én tapasztalatom. |
(#67502) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#67501)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2023 |
|
Azok az elsö Piko motorok valoban nagy primitivek voltak. Én is cseréltem néhányat. De maga a modell sem hasonlithato minöségben a maiakhoz. |
(#67503) etwg válasza tumikas hozzászólására (#67495)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2023 |
|
Egy másik motor érdekesség. Valamikor a Roco motorok azzal tüntek fel, hogy a forgo rész dinamikusan is ki volt egyensulyozva. ( Ha szétszedte az ember a forgorészen láthato volt a gyári egyensulyozás nyoma.)
Késöbb eltüntek ezek a nyomok. Nem tudom, hogy a gyártási technologiát javitották fel és feleslegessé vált a dinamikus kiegyensulyozás, vagy egyszerüen felhagytak a kiegyensulyozással.
De valoban sok motor csak üresen mérve sokkal inkább rezeg mint a másik.
( onnan tudom, hogy egy ismerösöm cége fejlesztett egy autogyárnak egy méröpadot ahol a beépitendö 12 voltos kismotorok jellemzöit mérik, és az egyik kérés pár éve a motor mechanikus zajának a mérése volt. Nos ezen a méröpadon leteszteltem több tucat motort és valoban meglepöen nagy különbségek voltak.). |
(#67508) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67503)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2023 |
|
Ennek ellenére vannak sajnos még gondok a motorok terén. |
(#67524) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 17, 2023 |
|
Uton vannak az elsö TT Pullmann kocsik a Hornbytol. Ha megérkeznek majd teszek be képeket. |
(#67531) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67524)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2023 |
|
Nekem már megjött a gőzös flotta legújabb tagja: BR86, DR, III. korszak. Tillig 02184. Nem ő volt a kiszemelt, hanem a PIKO BR83.10, de a Tillig olcsóbb, és gyorsan is itt tud lenni Sebnitz-ből. |
(#67532) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67531)
|
Válasz •
|
Feb 20, 2023 |
|
Tilligböl nekem még nincs 86-s, de BTTB-bol vagy 4. A pikot talán a jövöhéten elhozom. Már honapok ota félre van téve ( ki van fizetve), caak nem volt idöm elmenni érte. |
(#67535) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67532)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2023 |
|
Nekem egy van BTTB, de az IV. korszakos. Nincs már meg a doboza, de amúgy hibátlan kis gép az is. Akkoriban még jó is volt.
A Tillig az egy másik világ, hozzá képest a BTTB nem igazán élethű.
Amúgy a Tillig-nek ez a gőzöse az olcsóbbak közül van, de nem nagyon találok rajta kifogásolni valót. Egy pár digizés, és karbantartás után mertem belevágni. Erre jó, ha az ember egy szervizt üzemeltet, megismerheti előbb a modellt, és ráér azután megvenni, ha már tudja mire készüljön!
|
(#67536) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67535)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2023 |
|
Nyilván, hogy a BTTB modellen látszanak az évek, de van töle jo 20 évvel öregebb is. Terepasztalon meg nem mindig látszik egy modellen, hogy 20-30 évvel öregebb. |
(#67597) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2023 |
|
Tisztelt BaráTTaim! A márciusi tali nem a második csütörtökön, hanem a harmadik csütörtökön, március 16-án délután lesz. |
(#67616) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2023 |
|
Megjött az elsö két TT Pullmann kocsi a Hornbytol.
A minöség nagyon jonak néz ki. Még a terepasztalon nem probáltam, de majd az este arra is sor kerül. Sajnos ( mint mindig az angoloktol) a szállitással elég sok gond van, ugy látszik nem ismerik az idevágo szabályokat, az EU meg azonnal rácsapott mert ezzel fogják megmenteni a kontinest. Ezen remélem gyorsan javitanak, mert igy még a gatyájuk is rámegy. |
|
(#67630) etwg válasza etwg hozzászólására (#67616)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2023 |
|
Megérkezett a nosztalgia vonat.
|
|
(#67634) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67630)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2023 |
|
Porosz-angol együttműködés?
|
(#67636) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67634)
|
Válasz •
|
Márc 11, 2023 |
|
Hát a Pullman inkább amerikai volt, de a CIWL kocsik ( Orient express) is Pullmanok voltak. A Füstiben van egy gyönyörüen rendbe tett egyede. ( igaz egyik másik kocsit a prágai Ringhoferben épitették, azt hiszem azt is ami Pesten van) |
(#67668) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2023 |
|
Megjött a harmadik kocsi is.
Nagyon jol mutat, festésben ugy látszik egész más technologiát használnak mint a németek.
Nagyon jo benyomást tesznek az ablakok, és ahogy szinte kiemelik a belsö butorzatot. Este a lámpák is szépen, de decensen világatanak.
Az angol ürszelvény miatt a kocsik kisebbek, keskenyebbek, mint a kontinens hasonlo kocsijai, de nagyon filigrán, de mégis robusztos kivitel. Nem hiányoznak olyan aproságok, mint a lámpák a bejárati ajtok felett ( nem világitanak).
A dekorácio is nagyon finom és elképesztöen pontos és részletes. |
|
(#67669) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67668)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2023 |
|
Lefotóznád az alját is? |
(#67670) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67669)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2023 |
|
Szerintem minden rendben van ott is.
Egy kicsit nehéz fényképezni, mert még nagyon uj és minden csillog, de fekete.
|
|
(#67673) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67670)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2023 |
|
Naa!
Van kinematika!
Nem rossz, habár az áramszedést én nem így oldottam volna meg. |
(#67674) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67673)
|
Válasz •
|
Márc 27, 2023 |
|
Szerintem nem rossz, söt az adott esetben kompenzál olyan gondokat, amik a terepasztalon egyébb modellekkel gondot okoznak. ( pl ivben és lejtön a kocsik nem akadnak szét, mert a rugo aránylag jol szimulálja a kocsi tömegét - ami gyakorlatban nincs, mert pehelykönnyüek a kocsik. |
(#67676) diginewl válasza etwg hozzászólására (#67670)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2023 |
|
Érdekes, hogy egy forgóvázról a két keréktengely az ellenkező oldalról szed áramot. Így a két rugóról külön-külön fel kell vinni a vezetéket, mint a kettő forgóvázról... Ha egy forgóvázról egy sínszál lenne szedve mindkét tengely által, akkor egy vezeték elég lenne forgóvázanként.
Érdekes angolos gondolkodás/bonyolítás.
|
(#67677) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67676)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2023 |
|
Igy van és elég raffinált az áram átvezetése is a forgocsapon. A két rugo, külön külön lyukakon a csapon át jut fel a kocsiba. Azt még nem szedtem szét, de van benne 2 kondi is, meg a padlozat alatt van a LEDes NYÁK, SMD LEDekkel az asztalok lámpáit megvilágito fényvezetö rudak alatt. Igy valoban csak az asztali lámpák vannak megvilágitva, nagyon élethüen. Egy kicsit hiányolom a tér megvilágitását. Ha majd egyszer szétszedem lehet, hogy szerelek be egy nagyon halvány térvilágitást is. De ez a távoli jövö zenéje, most élvezem a szép Orient Express vonatot TTben is. |
(#67696) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2023 |
|
Saját tulajdonú Zeuke és BTTB dolgaimat kínálom eladásra. Részletek az Apróban és a Fotótárban. |
(#67736) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2023 |
|
Április 13-án 16 órátol tali a Nyugatiban. Minden előkészítve a hóvégi induláshoz? |
(#67768) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2023 |
|
|
(#67792) rwirtz hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2023 |
|
Sziasztok! Klub mikor lesz májusban? |
(#67793) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2023 |
|
BaráTTim! A májusi talit a harmadik csütörtökre 18-ra tervezem. |
(#67871) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2023 |
|
Össze kellett dobnom pár régi vágánymezőt, tesztelni a legyártott fékmodulokat.
Emlékeztem a régi, keleti bölcs, Omán Hadd 'el Hamán Akkormán tanítására, így nem csak leszögeltem egy deszkára.
Egy kis mellékvonali impresszió, a'la BTTB. |
|
(#67872) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67871)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2023 |
|
|
(#67907) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2023 |
|
A júniusi talit 06.15-re tervezem. Ismét a harmadik csütörtök. |
(#67936) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2023 |
|
Az Igra egy uj TT vagontipussal jelentkezett. Ujdonság, hogy a vagon több festéssel jelenik meg, de minden variáns eddig kizárolag egy kereskedelmi egység számára készül. Igy a magyar boltok is rendelhetnek individuális festést és feliratozást.
A modellek eredetije a Zacns 98 sorozat, ami elsösorban üzemeanyag szállitásra lett tervezve. A kapacitás 98 m3.
A képen láthato verzio a cseh IT Vlaky bolt számára készült. Az Elriwa és más boltok számára sok más verzio is készült.
|
|
(#67975) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2023 |
|
Sziasztok:
Egy kezdő kérdezi vásárlás elött. A KHÜN dízel mozdonyai menyire megbízhatok? ,a hajtásuk, a lassúmeneti tulajdonságuk, meg úgy általában szabad ilyet venni? Alkatrészt hól lehet hozzá venni?
Köszönöm az építő észrevételeket, tapasztalatokat. |
(#67976) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2023 |
|
Sziasztok: bocsánat az elírásért, KüHN dízel mozdony. |
(#67977) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#67975)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2023 |
|
Nincs nagy különbség mechanikus minöségben a többihez viszonyitva. Sajnos az alkatrész ellátásra ez nem vonatkozik, ami van is szinte megfizethetetlen, és nagyon lassu. Szerencsére eddig csak gumigyürük kellettek a kerekekre, végül megoldottam magam. |
(#67978) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#67975)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2023 |
|
Általában nincs baj velük. Konstrukcióban a mai színvonalat hozzák, külcsínre szépek.
Egy hibába futottak bele, még ez első ER20 (Hercules) eresztésekben volt egy rossz szériájuk, amiben motort kell cserélni, mert a motornak nincs nyomatéka. Ez akkor érdekes, ha kéz alól veszünk ilyet.
A másik "nem szeretem" dolguk, hogy a DB V60 - később BR260 - csatlós tolató dízelekhez csak komplett, gurlóképes alváz van.
Egyébként vállalhatók, és egy picivel talán olcsóbbak is, mint a Tillig. |
(#67979) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2023 |
|
Köszönöm a tanácsokat ,még nem volt kühn mozdonyom ,meggyőztetek. 2020-tól gyártott mozdonyról van szó ,ezek szerint ezek már megbízhatok. Pontosan a T753.6 dízel mozdony Rail Cargo Carrier-ről van szó. Köszönöm. |
(#68062) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
MTB, Bzmot (M152) motorkocsi.
Hibajelenség: váltókon hajlamos kisiklani.
Oka: a modell konstrukciója. A tengelytáv túl nagy, az egyik hajtott tengely ugyan a modell hossztengelyére keresztben képes "hintázni", azonban a hajtott tengelyek ívbe állása nem biztosított egyik tengelyen sem! A hajtott tengelyek oldalra történő elmozdulása gyakorlatilag nulla.
Nem akarom bántani az MTB-t, de ez így nagyon el van szúrva! |
(#68063) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68062)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
MTB = Majd Te Befejezed.
Nos, a miután meg van, miért siklik ki a váltókon előszereteTTel (ezt vajon tesztelték, vagy csak megfuttaták a konstrukciót egy darab flexisínen, lehetőleg egyenesen???), így már azt kell megcsinálnunk, hogy a merev, nem billegő tengely oldal irányú elmozdulását biztosítsuk, az eredetinél nagyobb mértékben! Itt most nem kell valami bődületesen nagy mértékre gondolni, elég, ha a tengely elmozdulási lehetőségét csak egy picit - kb. 1mm-rel - megnöveljük.
- Ehhez azt kell csinálnunk, hogy a kerék felfüggesztés imitációjának belső felét síkra köszörüljük, elvékonyítjuk, hogy a kerék oldalra el tudjon mozdulni. Lásd első kép.
- De ezzel még nem végeztünk, még két dolgot meg kell csinálnunk! A tengelyt a helyén tartó műanyag elem kivágását, ahol a tengely fogaskereke "kikandikál", ki kell szélesítenünk. Lehet kiköszörülni, vagy egy éles modellező késsel kicsit bővíteni, csak nagyon óvatosan! Sajnos a tengelyen is be kell avatkoznunk, a fogaskerék meletti vastagodásból is le kell csiszolnunk! Lásd második kép!
Kenjük meg újra, és szereljük össze a modellt! Ki lehet próbálni, mostmár a BTTB váltókon sem fog kilépni, akkor sem, ha közvetlen ellenívből fut be a modell.
Befejeztük a modell gyártását...
|
|
(#68065) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68063)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
Steve - ezen a modellen sajnos nincs mit tesztelni, mert a modellgeometria okozza a problémát.
A hosszu tengelytáv sajnos betartva a kerékprofilt ( meg a többi idevágo szabványt) már kritikus szöget okoz, azaz a nyomkarima 2 ponton ér a sinhez aminek az a következménye, hogy felmászik rá és kisiklik. Igen lehet ilyen, amolyan trükkökel egy kicsit javitani a helyzeten, lazább csapágyozás ami sikert is hozhat, de nem biztos, hogy ez az igazi megoldás. Egy kéttengelyes jármüvön semmi nem indokolja, hogy a tengely elmozduljon oldalirányba.
Amit neked sikerült kijavitani az az, hogy lazább lett a tengely a csapágyban igy adtál némi lehetöséget, hogy ne fusson okvetlenül fel ivben a sinre, illetve a modell tömege ne kényszeritse erre.
A gyár ilyet nem tehet, nekik talán más profilt kellett volna választani ( drága), vagy a märklini megoldást kellett volna választani jo nagy karimával, különleges profillal. |
(#68066) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68065)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
Csak le kellett volna koppintani a pmt megoldását, az nem siklik. Csak nem sikerült/nem akarták. Vagy lehetett volna úgy is megcsinálni, ahogy a H0-s ROCO Donnerbüchsen kocsikat.
Valaki azt mondta az MTB-re, hogy a V4-k Fuggerth-je. Szerintem egy kicsit rosszabbak... |
|
|
2024. Dec, 14. Szo 18:34:23 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|