Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       431/435    
(#68067) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68066) Válasz Júl 28, 2023
Ha ez ilyen egyszerü lenne....
(#68068) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68067) Válasz Júl 28, 2023
Nem is olyan komplikált!
A pmt csinált egy hajtást (tudomásom szerint már nem kapható), annak semmilyen problémája nincs, pedig mérethelyes.
Az MTB-nek ez nem sikerült (meg sok más sem, a jelek szerint).
Én csak azt tudom, hogyan lehet segíteni, hogy a Tillig sima váltókon ne csak az egyik végével tudjon átmenni. Ezt meg megcsinálhatta volna a gyártó is, ha csak egyszer is letesztelik rendesen. De úgy látszik, az MTB bizonyos tekintetben nagyon igénytelen egy gyártó. Bevették a "tojok rá" tablettát, és elkezdék alkalmazni a PATAJ* szabványt. A változó összeszerelési minőségről már ne is beszéljünk! Vagy arról, hogy az itt OFF méretű H0 Bzx motor mellékocsi világítás paneljét teljesen elszúrták, és nem kijavították a hibát, hanem az lett a megoldásuk, hogy egyszerűen kihagyták a következő sorozatból, és világítás nélkül árulják a modellt, persze változatlan áron...
Nincs több kérdésem...

*: Parasztnak Tanyára Jó
(#68069) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68068) Válasz Júl 28, 2023
Idézet:
„ egyszerűen kihagyták a következő sorozatból, és világítás nélkül árulják a modellt, persze változatlan áron...”

Ennek örülnöd kellene, hiszen munkát, piacot ad NEKED.

Ép tegnapelött láttam amerikai barátomnál, ahol az N mozdonyokban a legegyszerübb digitalizálás a komplett panel cseréje, s ne hidd, hogy az eredeti gyártotol jönnek a sima DCC panelek meg a hangositott panelek, hanem független gyártoktól.

(#68070) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68069) Válasz Júl 29, 2023
Igen, csak én sokkal jobban szeretem, ha nem más hülyesége után kell dolgoznom, hanem saját ötleteket fejleszthetek.

FB_IMG_16906...jpg
 
(#68071) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68070) Válasz Júl 29, 2023
Ne foglalkozz más hülyesegeivel, hanem kinálj alternativát.
(#68073) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68071) Válasz Júl 29, 2023
Kénytelen velük foglalkozni, mert először ki kell javítania (ha tudja) - megszüntetnie, majd az ő általa tervezettet beépítenie.
(#68076) etwg válasza róbertke hozzászólására (#68073) Válasz Júl 29, 2023
Na ez alapvetö hiba. Manapság az ilyen szerviz ne a gyári hibák kijavitásával foglakozzon, hanem azok esetleges upgradejával, azaz az eredeti hibás megoldást egy uj megoldással ( uj NYAK, mechanizmus stb) javitsa fel.
Az nem igen vezet célhoz, ha azon fogunk rágodni melyik cég milyen hibát vét ( nincs kivétel minden gyárnak sikerült sok használhatatlan modellt piacra dobnia, és senki sem nagyon akarta elismerni sem a hibát nem is beszélve egy esetleges kártéritésröl.)
Épp néztem néhány amerikai DCC mozdonyban (4-500 dolláros árkategoriában), hogy ott volt mellettük további 60-160 dollárért a teljesen uj NYÁK ( többnyire a Tsunami meg Digitrax ( ESU ), ami csereszabatos az eredeti gyári megoldással, és a vevö dönthet mit csinál.
Csak néhány gyár gyártja ugyanazokat a modelleket sima DC verzioban amikhez szintén kaphato idegen eredetü elektronika. ( Ez föleg N méretben nagyon tipikus, mert azokba nem mindig egyszerü begyömöszölni a komplexebb elektronikát. A cserelapok viszont gyakran forrasztás nélkül épithetök az eredeti ( ha volt) helyére
(#68077) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 29, 2023
Félreértés van, bocs!
OK, lehet csinálni az elcseszett gyári elektronika helyére másikat tervezni, gyártani, és tálcán kínálni a megoldást.
Csak nem szeretek ilyeneket csinálni, na! Sokkal jobban szeretem, és motivál, ha a saját ötleteimet csinálom meg szabadon, és nem vagyok megkötve.
(Ezért nem vagyok még készen az OFF ACME V63 felrobbanó kondis paneljének a pótlásával...)
(#68086) TT.F.J. hozzászólása Válasz Aug 1, 2023
Sziasztok.
Egy kezdő kérdezi, hogy milyen ragasztóval érdemes tehervagon építőkészletet összeállítani ami masszívan meg is fogja.
A pillanat ragasztót nemszeretem, mert az aceton miatt kifehéredik a ragasztásnál.
Köszönöm a hozzáértő tanácsokat.
(#68087) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#68086) Válasz Aug 2, 2023
Attol függ milyen a modell anyaga. Sokra jo a modellboltokbsl árult müanyag kitekhez ajánlott ragaszto, injekcios tü véggel ( Faller, Uhu, Pattex stb. ).
A pillanaragasztok között van olyan ami nem fehéredik ki - plexihez ajánlják.
(#68088) etwg válasza etwg hozzászólására (#68087) Válasz Aug 2, 2023
A revell/contacta is jo.

IMG_6713.jpeg
 
(#68089) sunocske válasza etwg hozzászólására (#68088) Válasz Aug 2, 2023
Én is ezt szoktam használni.
(#68090) etwg válasza sunocske hozzászólására (#68089) Válasz Aug 2, 2023
Nem tudjuk milyen kitet ragaszt a kolléga. Ez természetesen Rezin kitre nem jo.
(#68091) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68090) Válasz Aug 2, 2023
K.I.T.T.

Képkivágás.JPG
 
(#68092) TT.F.J. hozzászólása Válasz Aug 2, 2023
Sziasztok.
A leírásban úgy szerepel, anyagában színezett műanyag. Gondolóm ugyanolyan anyagból van, mint a többi készre szereltmodell.
Nekem a Revell nem igazán jött be, ezért is keresek más ragasztót ami erősebb kötést biztosit. Ez a teher, egy Cseh modellgyártó terméke.
Ha még van ötlet azt köszönöm.

SD-12117_1.jpg
 
(#68093) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#68092) Válasz Aug 2, 2023
Pedig én az összes SDV meg LPH modellt azzal ragasztottam gond nélkül.

Esetleg probáld ki még ezt:

Holnap berakom a CA ragasztot is ami nem hagy nyomot.

IMG_6714.jpeg
 
(#68094) TT.F.J. hozzászólása Válasz Aug 2, 2023
Sziasztok. Köszönöm ,holnap meg is nézem a VMC-ben a Nagyszőlős utcában.
Még ha lehet akkor küld el azt a ragasztót is ami nem hagy nyomot, plexi ablakok ragasztására kellene. Köszönöm az utána járást.
(#68095) etwg válasza etwg hozzászólására (#68093) Válasz Aug 3, 2023
Itt az üvegre szánt CA ragaszto ami nem hagy ködöt.
Még egy lesz.

IMG_6715.jpeg
 
(#68096) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#68092) Válasz Aug 3, 2023
Ezt a vagont nem ismerem, remélem, hogy nem Delrinböl préselték ( az egyfajta PE, amit jelnelg nem lehet semmivel jol ragasztani)
(#68114) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68068) Válasz Aug 9, 2023
Itt a baj az MTB Bzmot hajtással. Egy cseh kolléga le is fényképezte. Az MTB kerekek profilja alapbol rossz és ez különösen kirivo az ilyen nagy tengelytávu kerekeknél. A karima élesebb, a futofelület laposabb és hiányzik a sima lekerekitett átmenet a futofelület meg a karima között.
Összehasonlitásként egy tengelyen a baloldalon egy Müller kerék van a jobbon meg az MTB (piros nyil).
Szerencsére a Müller 7 mm-s szigetelt kereke passzol az MTB tengelyre, igy egy cserével - betartva a keréktávolságot javithato a gond.

MojeTT honlapröl származik a kép.

IMG_6720.jpeg
 
(#68116) etwg válasza etwg hozzászólására (#68096) Válasz Aug 9, 2023
Közben utánnanéztem (nem találtam a gyártot). Elöfordulhat, hogy a kocsi polyuretanbol készült. Azt nem igen lehet tipikus müanyagragasztoval ragasztani. Ahhoz pillanatrangaszto kell ( pl. Loctite 60 Sec) vagy epoxy. Ennek a ragosztonak az elönye, hogy a ragasztott alkatrészek egy percig még mozgathatok. Ráadásul több barkácsboltban kaphatok. Inkább a kisebb kivitel a jo, mert a tipikus tubus zároszerkezete hajlamos hamar tönkre menni, és a ragaszto beszárad, tönkre megy.
Van egy másik Kinábol B-7000 néven. Az szilikon bázisu ragaszto, hasonlo tulajdonságokkal mint a Loctite 60, de nem CA alapu. A kötése jo és használhato fémre is meg poliuretánhoz is. Sajnos nem egyszerü beszerezni.
(#68118) diginewl hozzászólása Válasz Aug 9, 2023
Tisztelt TT-sek! Ha valakit érdekel, Kühn dekóderek együtt eladók az apróban!
Kühn 45-P
(#68120) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68114) Válasz Aug 9, 2023
Ezt nem is figyeltem, de ezek szerint több sebből is vérzik a modell...

Tudnám, mi a fenének van a szabvány?

Most írtam le végleg az MTB-t, mint gyártót.
(#68121) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68120) Válasz Aug 9, 2023
Sajnos a kerekek geometriájával nemcsak az MTB van gondban, és gondolom, hogy a Müller sem áll csöd szélén, mert a kerekei sokkal jobbak, nemcsak az MTB kerekeinél. Én is vagy 200-t cseréltem igaz jobbára a Tillig elötti TT kocsikon. Sajnos a mozdonykerekekkel a Müller nem foglakozik, pedig több csereérett van. Föleg a bunko gumizott kerekek lennének az elsök.
És látni milyen aproságokon bukik a megbizhato üzem.
Sajnos ugy néz ki, hogy a MOROPnak nincs elég ereje rákényszeriteni a gyártokat a „szabványok“ betartására, Azt sem tudták eddig elérni, hogy a NEM szabványok el legyenek fogadva legalább az unioban, mint ajánlások. ( ami nem kötelezö, de a be nem tartása már következményekkel járhat).
(#68122) TT.F.J. válasza etwg hozzászólására (#68116) Válasz Aug 10, 2023
Szia. Köszönöm az információkat.
Közben én is utána néztem a Revellnek is van a plexi ablakokhoz ragasztója 39609 számon.
Most egy számomra új ragasztót próbálok ki a A.MIG-8046. a modellek összeragasztására. A leírás szerint bitang erős kötést biztosit ,és még a műgyantát ,is megfogja. Kíváncsi leszek hogy a leírtak majd megfelelnek a valóságnak. Köszönöm még egyszer.
(#68123) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#68122) Válasz Aug 10, 2023
Mindenképpen ugy a mügyanta mint a polipropilén modelleket nagyon jol kell zsirtalanitani, söt benzinben nagyon sokáig mosogatni, áztatni, mert azok általában gumiformába lettek öntve amit elötte komolyan be kell kenni szeparátorral. Az viszont igen jol beragad az öntvénybe és lehetetlenné teszi gyakran még a festést is. Épp most szenvedek egy drága profi épitökészlettel. A kolléga már többször is alapozta, mégis lejön a festék, mint a kolbászrol a bél. A társam az övét már lefujta nagyon finom homokkal, én meg még nem merem, mert az elég veszélyes munka müanyag esetében. Tegnap ujra alapoztam két komponensü epoxi festékkel, remélem az ráragad. ( egyszer már majdnem egy hétig fürdettem ultrahangos benzinben. )
(#68137) TT.F.J. hozzászólása Válasz Aug 19, 2023
Sziasztok.
A váltok padló alatti működtetéséhez melyik gyártót ajánljátok?
MTB-ét ,vagy a Tillig-et ?
Köszönöm a tanácsokat.
(#68138) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#68137) Válasz Aug 19, 2023
A kisebbet.
(#68178) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 25, 2023
Tegnap előtt kaptam egy e-mailt, miszerint csomagot adtak fel a részemre. Nocsak, most nincs futó rendelésem, mi ez a DPD-től?
Megnéztem, nem csaló e-mail, valóban a DPD küldte, klikk a csomagkövetésre: Sebnitz-ből indult!
Ma meg is érkezett a doboz, benne az őszi újdonságokkal. Az ontopic füzet a legvastagabb.
Nekem nagyon tetszik a 12050 cikkszámú MITROPA étkezőkocsi. A kép alapján ígéretes modellnek látszik.
(#68225) M298 hozzászólása Válasz Szept 3, 2023
Barátaim! Szeptember 14-re délutánra gondoltam az első őszi talit a Nyugatiba.
(#68326) hagzi hozzászólása Válasz Szept 26, 2023
Sziasztok, a terepépítést akartam ezzel a magyaros TT-s diorámával/layout-al kipróbálni mielőtt nekifogok valami másnak. Most viszont nekifognék, így új gazdáját keresi, anyagár alatt (25e Ft)
Méret: 69,5 x 16 cm, mely kompatibilis az Ikea “Kallax” polcával. Szakaszolt vágánnyal, így egy ingamodullal használható például az mtb bz-jével.

a.jpeg

b.jpeg

c.jpeg
 
(#68327) hagzi hozzászólása Válasz Szept 26, 2023
További képek:

d.jpeg

e.jpeg

f.jpeg
 
(#68329) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 28, 2023
Bréking Nyúz!

A Kühn teljes modellválasztékát átveszi a ROCO!
(#68330) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68329) Válasz Szept 28, 2023
Azt nyilatkozták - a ROCO vezetői, és Thorsten Kühn is - hogy egy tipikus win-win helyzet, mindenki nyer. Kühn úr élete műve, vagyis a TT modellek jó kezekbe kerülnek, a ROCO pedig előlépett a Tillig mögött a második legnagyobb TT gyártónak.
Úgy legyen! Én már régóta mondogattam a ROCO vonalon a kontaktomnak, hogyha így felszívja a piac a ROCO TT modelleket, akkor miért nem gyártanak belőle többet? Nna, most dolgozhatnak!

A Tillignek is lennének ötleteim amúgy, relatíve kis befektetéssel tudnák bővíteni a választékot! És nem kellene egyik kisebb gyártót sem megvenni hozzá...
(#68331) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68330) Válasz Szept 28, 2023
Reméljük, hogy valoban ez a szándék, mert ismerünk ugye olyan fuziot is, amikor el kell tüntetni a konkurrenciát.
Talán az is jol jön, hogy nem fog kelleni Németországbol 20€ portot fizetni.
(#68334) prepo hozzászólása Válasz Szept 29, 2023
Sziasztok!

Ez azt jelenti akkor, hogy a ROCO kukázza a saját Búvár modelljét, és a Kühn modelljét viszi tovább.
(#68337) etwg válasza prepo hozzászólására (#68334) Válasz Szept 29, 2023
Meg korai bármit mondani habár már a Kühn modellek ott vannak a katalogusban, van ott 2 buvár is, de pillanatnyilag nem tudni, hogy azok Roco vagy Kühn modellek. Nálam a régi Roco jobban bevált.
(#68340) etwg hozzászólása Válasz Szept 29, 2023
Érdekes az uj Roco TT vágánykatalogusban a beépiett alapgond. Ugyanis ott csillog a régiuj forditokorong a maga 15 fokos osztásával, de a sinrendszer 20 illetve 10 fokos osztást használ, igy mindig komoly fejtörés lesz összehangolni a sineket a koronggal, és nemcsak a két sinmagasság lesz a gond, hanem a geometria is.
Amugy 20 fokos válto nagyon szép kicsire sikeredett majdnem olyan mint a régi U sines TT válto, de az iv a modern nagyobb 365mm-s ivhez igazodik s mindezt alig 129 mm hosszban. Megint kapunk 44 mm-s vágánytávolságot alig 2x129 mm hosszban.
Nem emlékszem, hogy ez már volt-e a Kühn rendszerben vagy valami uj, de sok helyet tud megsporolni.
(#68341) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68340) Válasz Szept 30, 2023
Nekünk nincsenek szép emlékeink a Kühn sínrendszerről. Pár éve járt nálunk egy készlet, de az sajnos pontatlan volt, nem igazán jött ki "koppra" belőle az alapterv, ami a dobozán volt.

Az is a baj vele, hogy a sínprofilja alacsonyabb, mint a Tillig-é. Nekem nem tetszik a talpfarács kidolgozása a sínpapucsoknál.
DE! Ettől még lehet jó, nem állítom azt, hogy kuka az egész. Ahhoz kevés a tapasztalatom vele.
(#68342) prepo válasza etwg hozzászólására (#68337) Válasz Szept 30, 2023
Nekem csak ROCO búvárom van, és meg vagyok vele elégedve. Abból gondolom, hogy a Kühn modelléjét fogják gyártani, mert a ROCO-n a géptér ajtó kapaszkodója rá van fröccsentve a kasznira. Ez a rész tetszik legkevésbé a modellen. Ennek ellenére nagyon szeretem. Örülök az Y kocsiknak is, bár majd az áruk láttán lehet, hogy mégsem.
(#68343) prepo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68341) Válasz Szept 30, 2023
Az új Hornby sínrendszer is pontatlanra sikerült. A videók alapján, amit láttam. Nem a kitérőkkel van baj, hanem, ha egy kört rak ki az ember. Kicsit érthetetlen hiba. Én ennek ellenére vettem két kitérőt. Tetszik, az ára is barátságos (emiatt csábultam el). A Tillig azért szebb, jobb, de ez egy jó alternatíva lehet árban.
(#68344) csíkosháTTú válasza prepo hozzászólására (#68343) Válasz Szept 30, 2023
Pont ez volt a bajunk anno a Kühn-nel is, nem jött ki belőle tisztán egy kör. (Pedig ezt még a BTTB is tudta...)

Reméljük a Modelleisenbahn GmbH leporolja egy kicsit a gyártást. Tudnak ilyet, amikor az egykori OFF méretű Fleischmann H0 BR86-ból ROCO BR86 lett, akkor sikerült nekik a két hajdani gyártó erősségeit egy modellbe összehozni, a hátrányaik nélkül.
(#68345) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68344) Válasz Okt 1, 2023
Ne felejtsd el ugy a Zeukenak, a késöbbi BTTB-nek meg a Pilznek = Tillig több évtizedes gyártási tapasztalatai vannak ugy a sinrács viselkedéséröl mint a sindarabok pontos méretre vágásárol ami görbités után kiadja a kivánt méreteket. Ezek csak látszolag egyszerü dolgok, nem ritkán a választott technologiátol is függ.
(#68350) kezsman hozzászólása Válasz Okt 2, 2023
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni alkatrész ügyben. Van egy Zeuke Br 23 gőzösöm amihez keresek keréksort és csatlórudakat.
Ha valakinek lenne eladó kérem írjon. Segítségeteket előre is köszönöm.
András
(#68351) etwg válasza kezsman hozzászólására (#68350) Válasz Okt 2, 2023
Ez nem lesz egyszerü, ráadásul már a Zeuke időkben is 2 fajta konstrukcio volt. A fémkeretesben a középső tengelyen egy nagyobb pertinaxbol marott fogaskerék volt. Talán jobban jársz ha az ebayon stb valamilyen régi gyüjteményben kutatsz. Aránylag sok régi rokkant modell van forgalomban. Mindegyikből sokszor hiányzik ez az, de azért némi szerencsével őssze lehet szedni ami kell.
(#68352) kezsman válasza etwg hozzászólására (#68351) Válasz Okt 2, 2023
Igen, pontosan ez a fémkeretes van nekem is.
Első körben erre a fórumra gondoltam, majd a börzére és
nézegetem a netes felületeket is.
Talán összejön.

IMG_20231002...jpg
 
(#68354) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#68352) Válasz Okt 2, 2023
Nem tudom mi a konkrét baj a képek alapján nem tűnik nagyon rossznak...
(#68355) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68354) Válasz Okt 2, 2023
A fogaskerék nem törött ami ugye ebből a képből nem látható.
Inkább a csatlórudak hiánya zavar engem.
(#68356) etwg válasza kezsman hozzászólására (#68355) Válasz Okt 2, 2023
A csatlorudak mind ott vannak, ami hiányzik az a hajtorud, mindket oldalon meg a vezérmü rudazata. Azok majdnem azonosak a késöbbi verzioval és elég sok helyen meg elérhetőek, ami gond lehet az a középső tengely hajtocsapja meg a vezérlőmű hajtokara.
Az az ujabbakon egy müanyag alkatrész volt a régin meg egy fém gyakorlatilag szétszedhetetlen alkatrész ( a csap be volt őntve fixen a kerékbe a hajtokar meg rá volt szögecselve. Ha jol làtom a tied éppen ilyen.
Miután valaki a hajtokart már leszedte meg kell gondolni mit lehet kezdeni. Komplett kerékpár kellene, hajtokar meg egy szögecselö szerszám.
(#68358) kezsman válasza etwg hozzászólására (#68356) Válasz Okt 3, 2023
Jó reggelt kívánok!
Köszönöm a segítséget.
Lapozás       431/435    
Frissek
  2024. Ápr, 27. Szo
12:15:50
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés