|
|
|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
|
(#72665) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72663)
|
Válasz •
|
Okt 14, 2025 |
|
Kösz meglátjuk. |
|
(#72680) etwg válasza etwg hozzászólására (#72665)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2025 |
|
Kezd összeállni a kaszni. |
|
|
|
(#72758) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 21, 2025 |
|
Picit más téma, javítás, nem építés.
A DM-Toys potom 30Euro-ért árulgat cseremotort, meg csigát a régi Minitrix VT135 (DB VT75) motorkocsihoz.
Eszébe se' jusson valakinek megvenni, pénzkidobás!
Az eredeti motornak két kihajtása van, a tengelyhossz szimmetrikus, a tengelyek végein egy-egy csiga.
1: A cseremotor kisebb, henger alakú (az eredeti téglatest), van hozzá egy 3D nyomtatott műanyag adapter, abba bell behlyezni a motort, és a Minitrix motor rögzítő klipszekkel ezt kell befogni a helyére. Magát a motort semmi nem tartja ebben a betétben, hacsak valaki önhatalmúlag nem ragasztja be.
2: A cseremotor tengelye a két végén nem szimmetrikus, a kefe oldalon hosszab, abból le kell vágni, hogy beférjen, a másik oldalon rövidebb, így a csigát nem igazán lehetne stabilizálni azon az oldalon.
3: A mellékelt csigák furata 1mm-rel nagyobb, mint a cseremotor tengelye. Ezt úgy gondolták orvosolni, hogy mellékeltek két kics csövet, amit rá kell húzni a motor tengelyére, hogy kitöltse a csiga furata, és a tengely közötti átmérő különbséget.
4: Ezeket a mellékelt csöveket úgy gondolták rögzíteni a cseremotor tengelyéhez, hogy pillanatragasztót folyatunk a csövekbe, és így húzzuk rá a motor tengelyére. Az így, ezzel a csővel megvastagított motor tengelyre kell ráhúzni a csigát. A kefékkel ellentétes végen a csiga furatának kb a fele csak a csőre húzódik rá, mert a motor tengelye ezen a végen nem fog végigérni a meghajtási pontig, mert rövid.
5: Ha sikerül a pillanatragasztót nem belefolyatni a motorba a tengely csapágyazásán keresztül, akkor ne búsuljunk! Majd a 3D nyomtatott műanyag motortartó betét lefogja nekünk a motort! Ugyanis, a hely, amit a kihajtásnak hagytak az eredeti, vékony motortengely átmérőhöz lett méretezve. A csóvel megvastagított már nem fér el.
Most előre is bocsánatot kérek Nagy Tiszteletű Moderátorunktól, de klasszikust idézni csak pontosan lehet:
"Eszem, fa**om megáll!"
(Ford Fairlane)
U.I.: Nem, nem egyetlen hibás termékről van szó! Mind a három ilyen, amit kaptam. A három régi N-s motorkocsiba bekerültek a dekóderek, de a DM-Toys terméke nem! Kaptak a modellek egy alapos karbantartást, tisztítást, és kenést, a régi motorok is, és láss csodát, tökéletesen üzemelnek! |
|
(#72761) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72758)
|
Válasz •
|
Okt 21, 2025 |
|
Nem tudom, már tényleg nincs hozzá szavam az ilyen kontár munkákhoz, amikor manapság millio valoban olcso és megfelelö motor meg csiga is van ( az utobbi ráadásul olyan, hogy konuszos a lyuk benne, azaz a motor felüli oldalon pár 1/100 mmrel nagyobb mint a másik vége felé, azaz a felhuzása sem gond. ( a minap szereltem 3 ilyen motort abszolut gond nélkül, igaz egyik motort sem a modellgyártoktol vettem, ahogy a csigákat sem. Amugy jobb szokott lenni, ha a csövet elöször a csigába nyomod és utánna a tengelyre, mert igy többnyire meguszod a ragasztást. A tengelynek nem kell okvetlenül végigmennie a csigán már 5 mm is elég a jo müködéshez, ha jol ül rajta a csiga.
Lehet, hogy a hengeres motor az uj tipusu, egekbe dicsért vasmentes motor, ami elvben jobb, mint a hagyományos ha jol van méretezve és számolnak azzal, hogy jobban melegszik igy egy 3D nyomtatott tok nem biztos, hogy fönyeremény. |
|
(#72762) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72761)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Hát igen, ha...
Ha előbb a csőre húzod fel a csigát, és csak utána teszed fel őket a motor tengelyére, az nem megoldás. A ragasztást nem lehet megúszni, mert a motor tengelyé így is könnyedén mozog előre-hátra a cső, és simán elforog rajta, mintha siklócsapágy lenne.
30Euro egy ilyen szett, pontosabban 29,99.
A motor, az nem tudom milyen, de megbontani nem lehet, egy kb. 5-6mm átmérőjű henger. Javítani reménytelen.
Egyébként a kiváló digitális kupplungjairól híres SD Modellbau is árul átszerelő készletket - rongálva a sajár renoméját - pl. a Tillig korai TT-s BR52 modellekhez. Abban a motor maga ugyan nem olyan vacak, de a Tillig szerkocsi hajtásai ennél a tipusnál nagyon kényesek a motor megfelelő pozíciójára, és a stabil rögzítésre. Különben zajos lesz a hajtás, és kopni foga csiga utáni fogaskerék. Az cseremotorral, és a hozzá tartozó műanyag rögzítő betéttel nekik sem sikerült ezt a lécet megugrani. |
|
(#72763) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72762)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Akkor az a csö nem jo. Jobbat pillanatok alatt lehet gyártani persze ahhoz legalább egy kis esztergapad kell. Azonban még mindig jobb ha igy állsz a feladathoz, mint ahogy a leirásban van. A csövet be is forraszthatod a csigába. Nem tudom milyen méretekröl van szo, csak gondolom, hogy az eredeti 2 mm-s tengely volt a mostani meg 1,5 mm. Kis szerencsével vegyél 2 mm-s sárgaréz csövet ( régen a Conrad is árult 50 cm-es darabokat). Azok lyuka kb 1 mm-s azt dörzsárral ki lehet 1,5 mm-sre tágitani ezt beleforrasztva a csigába már gond és ragaszto nélkül fel lehet nyomni a motor tengelyére.
Ha csak olyan kicsi a motor átméröje az egészen biztos vasmentes motor. |
|
(#72765) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72763)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Várjál, félreértesz!
Egyáltalán nem akarom megcsinálni, megjavítani azt, amit a DM-Toys elbaltázott, de nagyon. És még le is írta a használatiban - fent van a neten! - hogyan barkácsold össze az elrontott konstrukciót, hogy beszereld egy egyébként olyan modellbe, aminek nem az okozza a baját, hogy rossz, hanem az, hogy el van koszolódva!
Mindez egyébként 30Euro, és a végeredménye erősen kérdéses, pláne egy modellező esetében.
Nem, nem az én tisztem, és nem is a feladatom, hogy ezt valahogyan megoldjam. Esztergapad van egyébként, ezzel meg lehetne oldani az egyik problémát, amit az okozott, hogy a csiga furatában harangozni tud a motor tengelye. Ha meg is oldjuk ezt, akkor még ott van az a probléma is, hogy a motort gyakorlatilag semmi sem rögzíti a műanyag tartóelemben, és az sem, hogy a felbővített motor tengelye szorul a motortartó elemben, mert nem hagytak helyet, csak az eredeti vékonyságú tengelynek.
Ez a cucc, minden elemében rossz, átgondolatlan, és méregdrága. Pláne akkor, ha a hibáit kijavítjuk, az meg nem áll meg 30Euro alatt. Vagyis a vége legalább 60Euro lesz, és akkor még nincs is beszerelve a modellbe.
Rossz vicc az egész! |
|
(#72766) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72765)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Ezért nem veszek ilyen „neves“ modellgyártoktol semmit. Alkalomadtán rendelek pár tucat motort meg csigát, néha fogaskereket is Kinábol vagy Japánbol hajtott alvázakat és azzal szinte minden hajtásproblémát meg tudok oldani TT-töl 1-s méretig és rendszerint nagyságrenddel olcsobban mint az ilyen gyártok.
Egyszer megjártam, a régi Zeuke V180-sba árultak nem drágán egy remot kitet. Nem volt rossz, csak a motor volt ( véletlenül? ) 6 Voltos. A gyárto rá is jött igy 4 dioda is volt a kitben. Pontosan ugyanolyan motoraim voltak otthon 12 Voltra, igy egy primitiv ohmméterrel is ki lehetett mérni, hogy a kit motorja kisebb feszültségre készült mint az én 12Voltos motorom. Megirtam a gyártonak, de azota már nem veszek ilyen cuccokat. |
|
(#72767) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Én azt nem tudom feldolgozni hogy valóban ennyire döglenének ezek a régi motorok? Lassan már egy komplett iparág felépült a mindenféle motorátépítő kitekre méretaránytól függetlenül.
Szerintem sokkal reálisabb az a szcenárió hogy nincs ezeknek a motoroknak 99%-ban semmi bajuk csak nem kapják meg a tisztes karbantartást ami szükséges ahhoz hogy működjenek. |
|
(#72768) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#72767)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Van ebben egy jó nagy adag sznobizmus is.
Szent vasmentes motor, szent ötpólusú motor, stb, stb. |
|
(#72769) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72768)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Ja hát igen, ez is. Kedvencem a "csak ötpólusú motort lehet digitalizálni". |
|
(#72770) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#72769)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2025 |
|
Miközben a mostani PIKO moorok mindegyike 3 pólusú, a Fleischmann N-s modellekben megtalálható is, a Tillig mostani mozdonyaiban is hárompólusú van, és még sorolhatnám. |
|
(#72780) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2025 |
|
Ime a mai állapot.
|
|
|
|
(#72781) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72780)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2025 |
|
szia Jenő.
Nagyon Vaou-s, nagyon szép lesz!
Gratulálni szeretnék Neked. |
|
(#72782) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72781)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2025 |
|
Kösz. 
Sajnos még a kerekek nem száradtak, meg azért nem tudom az alvázra rakni. Már megvannak a tetök is. Most szárad a ragaszto holnap már az is lesz ( közben persze épitem a másik mozdony részegységeit is. )
|
|
(#72793) etwg válasza etwg hozzászólására (#72782)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2025 |
|
Már van némi továbblépés. Már csak 4 lyuk kell a fékcsövekhez meg a villanycsatlakozohoz.
A kerék csatlok egyikén kellett egy részletet modositani mert akadozott. Ha az meglesz, akkor már kerékre állithatom a 48 cm-s mozdonykát.
|
|
|
|
(#72794) acszoli válasza etwg hozzászólására (#72793)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2025 |
|
Alakul ez! |
|
(#72804) etwg válasza acszoli hozzászólására (#72794)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2025 |
|
Ime az alváz.
A hajtotengely még csak tesztek miatt van beszerelve, mert a pontos helyét csak majd a csatlok felszerelése után tudom beállitani. |
|
|
|
(#72805) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72804)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2025 |
|
Nagyon szép lesz.
Pontos precíz munka. |
|
(#72806) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72805)
|
Válasz •
|
Okt 29, 2025 |
|
Kösz.
Még kis millio fejtörés lesz mert a kerekek közé nem férnek el a fékek, igy azokat müanyagbol kell késziteni hogy ne legyenek zárlatok.
Csak az annak két felsö lámpának a bedolgozása a tetöbe ma majdnem 3 orás munka volt. |
|
|
|
(#72818) etwg válasza etwg hozzászólására (#72806)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2025 |
|
Ujabb szakasz készült el.
Már a helyén van a hajtolánc védödoboza is. Elég macerás volt , mert a tengelyeknek 3,4 mm oldalmozgása van a kaszni meg a hajtorud meg a kerék között van. |
|
|
|
(#72819) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72818)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2025 |
|
A mozdonyod nagyon dögös lesz. ezt a precizitást szavakba önteni nem lehet, csak csodálkozom.
 |
|
(#72820) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72819)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2025 |
|
Nehány marhaságot sikerült elkövetnem, igy néhány alkatrészt ujra kellett csinálni. ( odafolyt a csavarrögzitö Loctite ahova nem kellett volna...  )
Meg kiderült, hogy nincs M5s menetvágom - lehet, hogy van csak nem tudom hol... 
Meg egészen biztos, hogy nem volt sem 2,2 meg 2,4 mm csökulcsom igy kénytelen voltam délután gyártani. Szoval ez is hozzátartozik a modellezéshez.   : |
|
(#72830) etwg válasza etwg hozzászólására (#72820)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2025 |
|
Na megvannak a csatlok méretei, kettö még provizorikus, de már minden forog és müködik. A csatlok geometriája akár egy érettségi tétel is lehetett volna....
|
|
|
|
(#72831) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72830)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2025 |
|
Ez nagyon komoly.
Igen precíz munka.
a csatlórudak fejeibe teszel csapágyat? Ha szükséged van 3mm tengelyre tudok adni csapágyat Neked.
|
|
(#72832) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72831)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2025 |
|
Kösz, de tesz a fene. Annyira sajnos nem pontos a kézzel gyártott mozdony, hogy elbirja a golyoscsapágyakat a csatlo. A kereknek vannak csapágy házai, de golyoscsapágy nélkül, és kb 2,5 a rugozás, meg a csapágyháznak is van némi kotyogása a fökeretben. Ezek összeadodnak és már szorul is a csatlorud, ezért elengedhetetlen itt ott nagyobb lyukat furni vagy oválisra reszelni. Ehhez jön még az oldalirányu mozgás ami szintén 3 mm tengelyenként. Szerencsére a motor elég erös az áttételek természetesen csapágyazva vannak..
A nagyvasuton sem volt leányálom a csatlok csapágyazása, azok háza egy gömb volt ami elfordulhatott a csatloban, hogy el tudjon mozdulni a kerék.
Most a legnagyobb gond volt az a hajtotengely, ami 2 féltengely és a keret belsejében van egy muffal összefogva, de be kell állitani, hogy a csapok a 2 oldalon pontosan 90 fokban vannan elfordulva. Sajnos nincs hozzá referencia, nem ugy mint a kerekeknél. Ahhoz vannak erre a munkára készitett segédeszközeim ( jigek) amiben a kerekek csak megfelelöen elforditva lehet a tengelyre ragasztani. A hajtotengely sajnos nem ilyen. |
|
(#72834) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72830)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
A képen a csatlórúd elején az a libanyak alakú rész micsoda? |
|
(#72835) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72834)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
Na mi az?
A PZB alkatrésze. Azzal az izével hajtják a SIFA dobozt. Már nem emlékszem pontosan, (de majd utánna járok), a PZB [INDUSI], ha átmegy a mozdony egy tilto mágnesen, akkor ebböl az infobol tudja mennyit ment át, meg ezzel ébreszti a mozdonyvezetöt, ha elfelejti nyomkodni a pedált vagy gombot. (Egy Brown Boveri berendezés ). Ezen a mozdonyon van még egy másik hasonlo berendezés is a tacho, amit valoszinü nem fogok megépiteni az meg a hajtott tengelyröl ( illetve annak a csatlojárol egy hasonlo villával) hajtja a tachométer kurbliját.
Az ember csak bámul milyen szerkezeteket épitettek meg elödeink, és annyira gondtalanul müködött, hogy még a mozdonyon évekig dolgozo mozdonyvezetök sem emlékeznek valamire, hogy gond lett volna ezekkel a primitiv szerkezetekkel.
 |
|
(#72836) etwg válasza etwg hozzászólására (#72835)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
Igy néz ki a valodi mozdonyon.
(Még 2 másik tengelyen is van valami ilyen szerkezet). |
|
|
|
(#72837) etwg válasza etwg hozzászólására (#72836)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
Utánna néztem. A SIFA ( biztonsági berendezés), amit a mozdonyvezetönek menetközben kezelnie kell, müködése a megtett távolságon alapul, ezért azt független berendezéssel kell mérni. ( azaz a kerék mozgása a mérvado). Ha nem történik meg a kezelés, vagy a külsö parancs jelenik meg ( Indusi mágnes) akkor méterekben van meghatározva minek kell történnie. |
|
(#72838) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72837)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
Érdekessége a SIFA-nak, hogy tartalmaz egy kerékfordulatot számol. hasonló kapcsolástechnikát használtak benne mint a régi, még tárcsás telefon időszakból származó 7A1-7A2 telefonközpontok regiszterében. (1928-1930)
a kerékkörülfordulás egy érintkezőt mozgatot, mely minden körülforduláskor adott egy impulzus. Ezt számolta meg a regiszter és amikor az elérte a beállított számot, akkor élesítette a mozdonyvezető részére a hangjelzést, hogy nyomja meg az éberségi pedálját.
Ha ez meghatározott időn belül nem történt meg, kiváltódott a vészfék.
Ezt az időt is bimetálból készült időjelfogóval állították be. |
|
(#72839) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72838)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2025 |
|
Igy van, de mostanában már nem kerékfordulást használják hanem a megtett métereket ( ami persze a kerékátmérötöl fögg) ha jo, emlékszem egy határ 75 méter, ahol történnie kell valaminek.
Itt a BBC doboz belseje.
BBC SIFA |
|
(#72844) etwg válasza etwg hozzászólására (#72839)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2025 |
|
Erröl jut eszembe milyen primitiv eszközökkel figyelték azt, hogy a mozdony/vonat mozgásban van vagy nincs. Sajnos manapság ez nem segit, ezért kellett a legujabb CAF vonatokat is a tárolovágányokra küldeni ha esik az esö, meg hullanak a levelek, ilyenkor a könnyü, de erös szerelvényeknek kipörögnek a kerekeik, igy nem tudják megállapitani, hogy mekkora távolságot tett meg a vonat, igy nem müködnek biztonságosan a fix távolságra telepitett mágnesek a PZBvel felszerelt pályán, ami természetesen vészfékezéshez vezet. |
|
(#72849) etwg válasza etwg hozzászólására (#72844)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2025 |
|
Megérkeztek a fék szerelvények.....
|
|
|
|
(#72863) etwg válasza etwg hozzászólására (#72849)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2025 |
|
Ujabb szakasz.
Lámpák, kapaszkodok.
|
|
|
|
(#72887) etwg válasza etwg hozzászólására (#72863)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2025 |
|
Na már az aproságok vannak soron, csak ez a leglassabb munka.
Ráadásul még egyszer az utolso csavarig szét kell szedni, mert:
1. Még nincs megoldva az áramszedés ( nincsenek meg a fökeretben a lyukak.
2. Le is kell festeni a keretet
3. Kevés lett a 3 réteg sárgarézlemez a csatlokhoz igy ujakat kellett még maratni, azok talán a jövö héten megjönnek.
|
|
|
|
(#72888) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72887)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2025 |
|
Oh, de szép. GYÖNYÖRŰ lesz! |
|
(#72889) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72837)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2025 |
|
Köszönöm a részletes leírást mindkettőtöknek! Eszembe nem jutott volna, hogy az egy "lépésszámláló" alkatrésze  |
|
(#72890) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72889)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2025 |
|
Innen jut az eszembe, te biztos tudod a választ, nálunk hogyan kezelik a kerék kipörgését? Az USAban radarok vannak a gépeken, amik a földet pásztázzák és hasonlitják össze a mozgást a kerék fordulattal.
Ez a kérdés még érdekesebb akkor, ha mifelénk is több mozdony viszi a nehéz vonatot vagy ami még gyakoribb a mozdony tolja a vonatot és a mozdonyvezetö elöl ül a csendes vezérlö kocsiban igy nem biztos, hogy érzékeli a kerekek kipörgését föleg ilyen öszi idökben levelekkel meg harmattal teli sineken.
( egy német magánvasut kénytelen volt leállitani a legujabb CAF motorvonatokat, mert ilyen idöben tul gyakori volt a kerékkipörgés és azzal elvesztették a PZB rendszerben a vonat által megtett távolsági informáciot. Ez viszont abban a rendszerben kritikus). |
|
(#72891) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72890)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2025 |
|
Hűűűű, te nagyon sokat feltételezel rólam, ami egyfelől hízelgő, másfelől alaptalan
A rövid válasz: nem tudom.
A hosszabb válasz: a mozdonyvezető füle és feneke a legjobb érzékelő. A vezérlőkocsik esetében pedig a műszerek (pl. ampermérő) segítenek a mozdonyvezetőnek, ha hirtelen elindul lefelé az amper és nem gyorsul a vonat az elvárt mértékben, akkor perdül a mozdony. A régi V43-as vezérlőkocsis vonatoknál elég jól lehetett hallani kívülről is, hogy milyen gyors keze van a mozdonyvezetőnek
A mai modern vonatokban meg bármit el tudok képzelni. Az Alstom metrókocsiban például a tengelyek fordulatszámát hasonlítja össze a számítógép, és ha komolyabb eltérést tapasztal, akkor aszerint cselekszik. Persze ez sem mindenható, a Pillangó utcai baleset is amiatt következett be, hogy a szerelvény összes tengelye megcsúszott, ezért a számítógép azt hitte, hogy megállt a vonat. A vezető pedig ijedtében ráütött a vészfékre, ami konzerválta is ezt az állapotot. Ha beleoldott volna a normál üzemi fékezésbe és a kerekek újra forogni kezdenek, akkor valószínűleg a számológép is észhez tért volna. Csak hát ezt nem oktatták nekik, pontosabban senki nem volt felkészülve arra, hogy ilyen szituáció (ti. hogy az egész szerelvény megcsúszik és nem csak 1-2 forgóváz) előfordulhat. |
|
(#72892) etwg válasza sunocske hozzászólására (#72891)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2025 |
|
Kösz kb ezt vártam, az uj jármüvekröl van némi informáciom ami egyezik a tieddel. És a CAF vonatok is ezért lettek félreállitva mert a computer kiegyenlitgeti a kerekek forgását, ezzel azonban a jármü elveszti az informáciot mennyit is ment a sinen. Az ETCSben ezt a GPS szolgáltatja ( reméljük müködik és valaki nem manipulálja ) a PZB meg erre nagyon kritikus. Ugy a sebesség korlátozo mágnesek ugy a vészfékesek. Az elöbbi vészfékez ha akár 1 km/h-val is tullépi a vonat a megengedett sebességet a másik meg a jelzö mellett ha tilto jelzésnél ment tovább.
Valoszinü a kipördülö kerekek is hamisitjatják a jármü mért sebességét ( amit szintén a kerék fordulatszámából vezetnek le.
Nos egy ilyen primitiv szerkezet hiányzik a ETCS integráciojábol amikor egy állomáson csak az átmenö vágány van kiépitve ETCSsel a több nincs és a vonatokon sincs ETCS fedélzeti rendszer. Ez lesz nálunk is elöbb utobb. |
|
(#72926) etwg válasza etwg hozzászólására (#72892)
|
Válasz •
|
Pé, 18:47 |
|
Készül már a vezetöfülke belsö berendezése
|
|
|
|
| |
2025. Nov, 23. Vas 5:07:28 |
| |
Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt |
|
|