Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       67/67
(#72665) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72663) Válasz Okt 14, 2025
Kösz meglátjuk.
(#72680) etwg válasza etwg hozzászólására (#72665) Válasz Okt 15, 2025
Kezd összeállni a kaszni.

IMG_8188.jpeg
 
(#72758) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 21, 2025
Picit más téma, javítás, nem építés.
A DM-Toys potom 30Euro-ért árulgat cseremotort, meg csigát a régi Minitrix VT135 (DB VT75) motorkocsihoz.
Eszébe se' jusson valakinek megvenni, pénzkidobás!

Az eredeti motornak két kihajtása van, a tengelyhossz szimmetrikus, a tengelyek végein egy-egy csiga.

1: A cseremotor kisebb, henger alakú (az eredeti téglatest), van hozzá egy 3D nyomtatott műanyag adapter, abba bell behlyezni a motort, és a Minitrix motor rögzítő klipszekkel ezt kell befogni a helyére. Magát a motort semmi nem tartja ebben a betétben, hacsak valaki önhatalmúlag nem ragasztja be.
2: A cseremotor tengelye a két végén nem szimmetrikus, a kefe oldalon hosszab, abból le kell vágni, hogy beférjen, a másik oldalon rövidebb, így a csigát nem igazán lehetne stabilizálni azon az oldalon.
3: A mellékelt csigák furata 1mm-rel nagyobb, mint a cseremotor tengelye. Ezt úgy gondolták orvosolni, hogy mellékeltek két kics csövet, amit rá kell húzni a motor tengelyére, hogy kitöltse a csiga furata, és a tengely közötti átmérő különbséget.
4: Ezeket a mellékelt csöveket úgy gondolták rögzíteni a cseremotor tengelyéhez, hogy pillanatragasztót folyatunk a csövekbe, és így húzzuk rá a motor tengelyére. Az így, ezzel a csővel megvastagított motor tengelyre kell ráhúzni a csigát. A kefékkel ellentétes végen a csiga furatának kb a fele csak a csőre húzódik rá, mert a motor tengelye ezen a végen nem fog végigérni a meghajtási pontig, mert rövid.
5: Ha sikerül a pillanatragasztót nem belefolyatni a motorba a tengely csapágyazásán keresztül, akkor ne búsuljunk! Majd a 3D nyomtatott műanyag motortartó betét lefogja nekünk a motort! Ugyanis, a hely, amit a kihajtásnak hagytak az eredeti, vékony motortengely átmérőhöz lett méretezve. A csóvel megvastagított már nem fér el.

Most előre is bocsánatot kérek Nagy Tiszteletű Moderátorunktól, de klasszikust idézni csak pontosan lehet:

"Eszem, fa**om megáll!"
(Ford Fairlane)

U.I.: Nem, nem egyetlen hibás termékről van szó! Mind a három ilyen, amit kaptam. A három régi N-s motorkocsiba bekerültek a dekóderek, de a DM-Toys terméke nem! Kaptak a modellek egy alapos karbantartást, tisztítást, és kenést, a régi motorok is, és láss csodát, tökéletesen üzemelnek!
(#72761) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72758) Válasz Okt 21, 2025
Nem tudom, már tényleg nincs hozzá szavam az ilyen kontár munkákhoz, amikor manapság millio valoban olcso és megfelelö motor meg csiga is van ( az utobbi ráadásul olyan, hogy konuszos a lyuk benne, azaz a motor felüli oldalon pár 1/100 mmrel nagyobb mint a másik vége felé, azaz a felhuzása sem gond. ( a minap szereltem 3 ilyen motort abszolut gond nélkül, igaz egyik motort sem a modellgyártoktol vettem, ahogy a csigákat sem. Amugy jobb szokott lenni, ha a csövet elöször a csigába nyomod és utánna a tengelyre, mert igy többnyire meguszod a ragasztást. A tengelynek nem kell okvetlenül végigmennie a csigán már 5 mm is elég a jo müködéshez, ha jol ül rajta a csiga.
Lehet, hogy a hengeres motor az uj tipusu, egekbe dicsért vasmentes motor, ami elvben jobb, mint a hagyományos ha jol van méretezve és számolnak azzal, hogy jobban melegszik igy egy 3D nyomtatott tok nem biztos, hogy fönyeremény.
(#72762) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72761) Válasz Okt 22, 2025
Hát igen, ha...
Ha előbb a csőre húzod fel a csigát, és csak utána teszed fel őket a motor tengelyére, az nem megoldás. A ragasztást nem lehet megúszni, mert a motor tengelyé így is könnyedén mozog előre-hátra a cső, és simán elforog rajta, mintha siklócsapágy lenne.
30Euro egy ilyen szett, pontosabban 29,99.
A motor, az nem tudom milyen, de megbontani nem lehet, egy kb. 5-6mm átmérőjű henger. Javítani reménytelen.

Egyébként a kiváló digitális kupplungjairól híres SD Modellbau is árul átszerelő készletket - rongálva a sajár renoméját - pl. a Tillig korai TT-s BR52 modellekhez. Abban a motor maga ugyan nem olyan vacak, de a Tillig szerkocsi hajtásai ennél a tipusnál nagyon kényesek a motor megfelelő pozíciójára, és a stabil rögzítésre. Különben zajos lesz a hajtás, és kopni foga csiga utáni fogaskerék. Az cseremotorral, és a hozzá tartozó műanyag rögzítő betéttel nekik sem sikerült ezt a lécet megugrani.
(#72763) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72762) Válasz Okt 22, 2025
Akkor az a csö nem jo. Jobbat pillanatok alatt lehet gyártani persze ahhoz legalább egy kis esztergapad kell. Azonban még mindig jobb ha igy állsz a feladathoz, mint ahogy a leirásban van. A csövet be is forraszthatod a csigába. Nem tudom milyen méretekröl van szo, csak gondolom, hogy az eredeti 2 mm-s tengely volt a mostani meg 1,5 mm. Kis szerencsével vegyél 2 mm-s sárgaréz csövet ( régen a Conrad is árult 50 cm-es darabokat). Azok lyuka kb 1 mm-s azt dörzsárral ki lehet 1,5 mm-sre tágitani ezt beleforrasztva a csigába már gond és ragaszto nélkül fel lehet nyomni a motor tengelyére.
Ha csak olyan kicsi a motor átméröje az egészen biztos vasmentes motor.
(#72765) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72763) Válasz Okt 22, 2025
Várjál, félreértesz!

Egyáltalán nem akarom megcsinálni, megjavítani azt, amit a DM-Toys elbaltázott, de nagyon. És még le is írta a használatiban - fent van a neten! - hogyan barkácsold össze az elrontott konstrukciót, hogy beszereld egy egyébként olyan modellbe, aminek nem az okozza a baját, hogy rossz, hanem az, hogy el van koszolódva!
Mindez egyébként 30Euro, és a végeredménye erősen kérdéses, pláne egy modellező esetében.
Nem, nem az én tisztem, és nem is a feladatom, hogy ezt valahogyan megoldjam. Esztergapad van egyébként, ezzel meg lehetne oldani az egyik problémát, amit az okozott, hogy a csiga furatában harangozni tud a motor tengelye. Ha meg is oldjuk ezt, akkor még ott van az a probléma is, hogy a motort gyakorlatilag semmi sem rögzíti a műanyag tartóelemben, és az sem, hogy a felbővített motor tengelye szorul a motortartó elemben, mert nem hagytak helyet, csak az eredeti vékonyságú tengelynek.

Ez a cucc, minden elemében rossz, átgondolatlan, és méregdrága. Pláne akkor, ha a hibáit kijavítjuk, az meg nem áll meg 30Euro alatt. Vagyis a vége legalább 60Euro lesz, és akkor még nincs is beszerelve a modellbe.

Rossz vicc az egész!
(#72766) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72765) Válasz Okt 22, 2025
Ezért nem veszek ilyen „neves“ modellgyártoktol semmit. Alkalomadtán rendelek pár tucat motort meg csigát, néha fogaskereket is Kinábol vagy Japánbol hajtott alvázakat és azzal szinte minden hajtásproblémát meg tudok oldani TT-töl 1-s méretig és rendszerint nagyságrenddel olcsobban mint az ilyen gyártok.
Egyszer megjártam, a régi Zeuke V180-sba árultak nem drágán egy remot kitet. Nem volt rossz, csak a motor volt ( véletlenül? ) 6 Voltos. A gyárto rá is jött igy 4 dioda is volt a kitben. Pontosan ugyanolyan motoraim voltak otthon 12 Voltra, igy egy primitiv ohmméterrel is ki lehetett mérni, hogy a kit motorja kisebb feszültségre készült mint az én 12Voltos motorom. Megirtam a gyártonak, de azota már nem veszek ilyen cuccokat.
(#72767) tumikas hozzászólása Válasz Okt 22, 2025
Én azt nem tudom feldolgozni hogy valóban ennyire döglenének ezek a régi motorok? Lassan már egy komplett iparág felépült a mindenféle motorátépítő kitekre méretaránytól függetlenül.

Szerintem sokkal reálisabb az a szcenárió hogy nincs ezeknek a motoroknak 99%-ban semmi bajuk csak nem kapják meg a tisztes karbantartást ami szükséges ahhoz hogy működjenek.
(#72768) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#72767) Válasz Okt 22, 2025
Van ebben egy jó nagy adag sznobizmus is.
Szent vasmentes motor, szent ötpólusú motor, stb, stb.
(#72769) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72768) Válasz Okt 22, 2025
Ja hát igen, ez is. Kedvencem a "csak ötpólusú motort lehet digitalizálni".
(#72770) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#72769) Válasz Okt 22, 2025
Miközben a mostani PIKO moorok mindegyike 3 pólusú, a Fleischmann N-s modellekben megtalálható is, a Tillig mostani mozdonyaiban is hárompólusú van, és még sorolhatnám.
(#72780) etwg hozzászólása Válasz Okt 23, 2025
Ime a mai állapot.


IMG_8195.jpeg
 
(#72781) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72780) Válasz Okt 23, 2025
szia Jenő.
Nagyon Vaou-s, nagyon szép lesz!
Gratulálni szeretnék Neked.
(#72782) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72781) Válasz Okt 23, 2025
Kösz.
Sajnos még a kerekek nem száradtak, meg azért nem tudom az alvázra rakni. Már megvannak a tetök is. Most szárad a ragaszto holnap már az is lesz ( közben persze épitem a másik mozdony részegységeit is. )


(#72793) etwg válasza etwg hozzászólására (#72782) Válasz Okt 27, 2025
Már van némi továbblépés. Már csak 4 lyuk kell a fékcsövekhez meg a villanycsatlakozohoz.

A kerék csatlok egyikén kellett egy részletet modositani mert akadozott. Ha az meglesz, akkor már kerékre állithatom a 48 cm-s mozdonykát.


IMG_8199.jpeg

IMG_8203.jpeg
 
(#72794) acszoli válasza etwg hozzászólására (#72793) Válasz Okt 27, 2025
Alakul ez!
(#72804) etwg válasza acszoli hozzászólására (#72794) Válasz Sze, 17:47
Ime az alváz.

A hajtotengely még csak tesztek miatt van beszerelve, mert a pontos helyét csak majd a csatlok felszerelése után tudom beállitani.

IMG_8207.jpeg
 
(#72805) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72804) Válasz Sze, 17:54
Nagyon szép lesz.
Pontos precíz munka.
(#72806) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72805) Válasz Sze, 18:29
Kösz.

Még kis millio fejtörés lesz mert a kerekek közé nem férnek el a fékek, igy azokat müanyagbol kell késziteni hogy ne legyenek zárlatok.
Csak az annak két felsö lámpának a bedolgozása a tetöbe ma majdnem 3 orás munka volt.

IMG_8208.jpeg
 
(#72818) etwg válasza etwg hozzászólására (#72806) Válasz Hé, 16:56
Ujabb szakasz készült el.

Már a helyén van a hajtolánc védödoboza is. Elég macerás volt , mert a tengelyeknek 3,4 mm oldalmozgása van a kaszni meg a hajtorud meg a kerék között van.

IMG_8216.jpeg
 
(#72819) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#72818) Válasz Hé, 19:19
A mozdonyod nagyon dögös lesz. ezt a precizitást szavakba önteni nem lehet, csak csodálkozom.
(#72820) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#72819) Válasz Hé, 20:46
Nehány marhaságot sikerült elkövetnem, igy néhány alkatrészt ujra kellett csinálni. ( odafolyt a csavarrögzitö Loctite ahova nem kellett volna... )
Meg kiderült, hogy nincs M5s menetvágom - lehet, hogy van csak nem tudom hol...
Meg egészen biztos, hogy nem volt sem 2,2 meg 2,4 mm csökulcsom igy kénytelen voltam délután gyártani. Szoval ez is hozzátartozik a modellezéshez. :
Lapozás       67/67
Frissek
  2025. Nov, 04. Kedd
21:58:59
  Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt
Hirdetés