|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#67880) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67879)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2023 |
|
Valami olyasmi, de még gondolkodom valamilyen érdekes munkagépen. Mint irtam nem okvetlenül valami meglevö jármünek a leképzése, mert a hátso része igen jo minöségü darab, de eredetiben egy villanymozdony része. |
(#67881) etwg válasza etwg hozzászólására (#67880)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Közben a barátaim szerint inkább akkus mozdony kellene mert többeknek van kerti pályájuk ( ahol gyakran nincs áram meg tavasszal tisztitani kell) meg a klubban is egy sin a valodi gözvontatásra van fenntartva áram nélkül. ( sok gyári gözmozdonyon nincsenek szigetelt kerekek). Azaz most olyan felépités kell amibe elférnek az akkuk.
Szerdán megxek leltárt csinálni a maradékok között, meglátom mi minden maradt még. |
(#67882) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63902)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Ugyan régen volt szó FL dobmotorról, de a kérdés tovább foglalkoztat:
van-e értelme ennek a lendítősúlyos tekercsnek?
Bővebben: Link
Egy-egy mozdonynál megérné, ha tényleg többletet ad.
Van ezzel valakinek tapasztalata? Az újabb modelleket már ezekkel a súlyos belsőkkel szerelték, aztán a Roco már mindent átszabott. |
(#67883) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67882)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2023 |
|
Nézd a lendkeréknek csak elönye van, hiszen kinetikus energiát tárol. Azaz a modell müködése sokkal kultiváltabb, az áramszedési problémák több mint 90%-t megoldja. Ez sohasem volt müszaki kérdés, sokkal inkább technologia és a pénz kérdése.
És szép, hogy az FLM jo 50 évvel a lendkerekes hajtás kommerciális bevezetése után megoldotta a régi, jelentösen elavult dobmotor konstrukciojának is az átdolgozását. Ez feljavithatja azoknak a matuzsálemi modelleknek a mozgását mégha nem is viszi át öket a szupermodellek világába, mert rendszerint csak a modellek egyik oldala szép és élethü a másik oldalon ott idétlenkednek a láthato fogaskerekek. A motor karakterisztikája továbbra is a játék kategoriában marad, és majd megint lehet siránkozni, hogy a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni. Ezen a lendkerék semmit nem változtat, meg a müszakilag visszamaradt kommutátor továbbra is csak fékezni fogja a motort, lendkerékkel vagy anélkül.
De valamit csinálni kellett, mert azért az FLMnek van egy sereg nagyon szép és jo modellje, amiket alapbol ujra kellene tervezni, ha ki akarnák váltani a dobmotort. |
(#67885) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#67882)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2023 |
|
50 évet lemaradtak ...
Építs inkább valami elektronikát vezérlésnek, jobban jársz.
Amit a Roco eddig átvett tőlük, azt belül már mind átépítette. |
(#67888) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67883)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2023 |
|
Idézet: „...a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni.”
Azért erre van megoldás:
ROCO/Fleischmnann |
(#67909) etwg válasza etwg hozzászólására (#67878)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2023 |
|
Már kezd kialakulni a mozdonyka.
Söt miután akkus (is) hajtásu lesz azonnal ujabb feladatokat kapott. Lesz sintisztiszto beredezés is rajta, föleg a kerti vasutak számára, amiket tavasszal gyakran elég nehézkes és bizonytalan az üzembehelyezés. |
|
(#67920) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2023 |
|
Egy uj extra modell, talán én is nekifogok.
|
|
(#67922) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67920)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2023 |
|
Szép! |
(#67937) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67888)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2023 |
|
Én meg amondo vagyok, hogy amit mechanikailag nem tudnak rendesen megcsinálni, azon nem segit semilyen elektronika. Csak felesleges pénzkidobás. |
(#67938) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67937)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2023 |
|
Az a Tillig (Sachsenmodelle) motorkocsi nem rossz mechanikusan. Legalábbi annyira nem, mint a Brawa "Ferkeltaxe". Szóval, elfér benne egy korszerűbb elektronika. |
(#67939) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 15, 2023 |
|
Ha vannak itt modellépitö kollégák ( elsösorban fém modellek épitöi) keressenek meg privátban. Egy jol felszerelelt modellezö mühelyt számolok fel rengeteg értékes anyaggal. |
(#67940) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67938)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2023 |
|
Vettem a bátorságot, és írtam a Tillignek. A Sebnitz-i nyílt napokra sosem fogok eljutni, de így e-mailben beszámoltam nekik a Sachsenmodelle/Tillig Vt135-szerű motorvonatok átalakításáról.
Meglátom mit kapok tőlük...
|
(#67941) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67940)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2023 |
|
Jó fej cég ez a Tillig!!!!
Már válaszoltak is
Hallo Herr Kutas,
herzlichen Dank für Ihre Nachricht und Ihren ausführlichen Bericht.
Ich habe Ihre Ausführungen an die entsprechenden Stellen in unserem Hause weitergeleitet.
Wir wünschen Ihnen viel Freude mit dem umgebauten Modell und verbleiben
Mit besten Grüßen J
U. H.
Kundenbetreuung
Nélkületek nem sikerült volna! Köszönöm!
Felhasználói kérése javítva. |
(#67942) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#67941)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2023 |
|
Idézet: „Jó fej cég ez a Tillig!!!!”
Maximálisan egyetértek!
Újabban rengeteget segítenek nekem (is). |
(#67948) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67942)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2023 |
|
Olvasgatom a beszámolokat a nemrégen lezajlott TdT-röl ( gyárlátogatás, börze). Szinte mindenki pozitiv élményekkel tért haza, söt Tillig arra is hajlamos volt, hogy korábban föleg a látogatoknak fenntartott különkiadásu modellekböl rendelni is lehet ( amig a készlet tart). Kár, hogy olyan messze van.
Érdekes modon a többi TT gyár is kihasználta az alkalmat igy nemcsak a Tillig modellek voltak elérhetök, hanem sok más is. |
(#68031) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2023 |
|
Ez is elkészült. Jól fog passzolni egy VT135 DRG motorvonathoz.
Nem volt egy leányálom átalakítani ezt a TRIX csodát. Közelkapcsoló kinematika, és dcc/analóg világítást kapott.
Ennek szó szerint csúszócsapágya van, tengelyes... Vadabbnál vadabb ötletek. |
|
(#70601) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2024 |
|
GYSEV 520 050 project. Egy (2) liliput az alany, most jobbat nem találtam.
Tud valaki GySEV vizes matricában segíteni? Akinek van, vagy tud olyat aki készít.
Köszönöm
|
|
(#70604) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70601)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2024 |
|
Bővebben: Link KLIKK!
Szolgálati közlemény:
Az ESU dekódert küldöm vissza, sajnos processzor cserés, azt meg a csak a gyár tudná megtenni. Érdekes módon hagyja magát firssíteni, sőt, még hangot is lehetne rá újat tenni az ESU Lpkprogrammer-rel, de vezérelni, CV-ket írni/olvasni már nem lehet. Hardveresen rendben lenne amúgy. |
(#70607) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70604)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2024 |
|
A linket mire küldted?
Szerk.: Ja, bocs, már látom. |
(#70613) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70604)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2024 |
|
Hát köszönöm a dekóder megvizsgálását... címet küldöm üzenetben.
A matricás linket is köszi |
(#70630) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2024 |
|
Na hát most már kezd letisztulni a kép, de még sok a homály, mindenestere van már miből válogatni ha gőzmodony alkatrész kell.
Szolgálati közl: Csíkos, küldtem üzenetet
|
|
(#71018) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2024 |
|
Alakul ez....
Először is meg kellett vennem, majd a kukába dobni a 3d nyomtatott vackokat, és újra csinálni rendesen. Vagy legalábbis rendesebben.
Laser vágott prespan, cnc-zett styrene, meg par réz kiegészítő. Mikor lesz kész nem tudom, mert csak várok és várok mindenre...
Feliratok, meg egy lámpa hiányzik....stb stb.
|
|
(#71119) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Pé, 11:01 |
|
Egy kis...
What if.....
|
|
(#71123) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71119)
|
Válasz •
|
Pé, 14:51 |
|
Mikor fognak megint igy kinézni a vonataink? |
(#71125) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71119)
|
Válasz •
|
Pé, 16:59 |
|
Lehet erről többet tudni? Élő, létező szerelvény, makett , modell vagy csak úgy készült valamilyen célból ? |
(#71126) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71125)
|
Válasz •
|
Pé, 17:48 |
|
Szerintem valami AI generált filmecske amiben ez van, YouTubeos. A szöveg tuti chatgpt.
Link Bővebben: Link |
(#71127) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71125)
|
Válasz •
|
Pé, 17:52 |
|
Kéne mi? ) Én is elfogadnám! |
(#71128) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71127)
|
Válasz •
|
Szo, 9:37 |
|
Nanááááá!
Az első képen először fel sem tűnt az ablaktörlő, de ha ez ilyen formában megvalósulna, akár modell szinten, szerintem népszerű lehetne.
Szerintem kicsit a LNER A4 Mallard utánérzés( divatosan újra gondolás)
de nagyszerűen néz ki. |
(#71131) etwg válasza klimas hozzászólására (#71128)
|
Válasz •
|
Szo, 18:22 |
|
Emlékezzetek csak vissza a hajdani, de valos cab forward mozdonyokra. A személyzet életét volt hivatott könnyebbé tenni, hogy az alagutban ne kelljen gázmaszkot meg oxigénpalackot használni, de arrol nagyon megfeledkeztek a tervezök, hogy mekkora ricsajt csinál a göz a füstszekrényben igy a vasutasok nagyon nem akartak ilyen mozdonyokkal járni. Ráadásul még beszélni sem tudtak a kollégával, mert abban a ricsajban az kizárt volt. |
(#71132) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71131)
|
Válasz •
|
Vas, 7:29 |
|
Hát arról nem olvastam semmit, de biztos a gőz romantika sorai között elvesztek a panaszok, viszont ahogy amerikai fórumokon a mozdonyvezető írják, még ma sem egészen csendesek a mozdonyok. Beszélgetni nem, lehet csak kiabálni max. Pár évtizeddel ezelőtti SD 40-2 mozdonyokat kimondottan emlegetik, mint a legelviselhetetlenebb, zajos fajta
|
(#71133) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71132)
|
Válasz •
|
Vas, 10:05 |
|
A cabforwardokkal nagyon nem szerettek a mozdonyvezetök járni ( a sacramentoi muzeumben egész irodalom van erröl). A ricsaj meg mozdony konyhája nagyon kellemetlen és kényelmetlen, holott egy kisebb lakás méretü volt. Ráadásul akkoriban a személyzet nagyon félt a gép elején dolgozni ( többek között ezért lettek a dizeleik is olyanok amilyenek) a cabforwardokon meg duplán, mert ott a vezetöállás messze kinyulik a mozdony vezetö tengelye elé és az az érzése az ott levöknek, hogy csak egy üveg választja el öket az alagut falátol vagy a hid pillérjetöl stb.
Akárcsak egy vidámparki szellemvasuton csak késöbb “veszi a kanyart” ami meglehetösen kellemetlen érzés föleg éjszaka meg az alagutakban.
Csak a legujabb mozdonyaikon ( utobbi 15-20 év) vannak csillapitott és hangszigetelt vezérlö állások a többin nem és valoban egy F7-es meg a késöbbi utodai irgalmatlan ricsajt csinálnak. ( sok mozdonyon még ma sincs hangtompito a kipuffogon).
Talán hallottad, hogy az Europába szánt 66-s mozdonyok is évekig álltak az engedélyek hiányában. Az egyik gond ott is a hang volt, holott ugye tiszta uj konstrukcio. |
(#71134) etwg válasza etwg hozzászólására (#71131)
|
Válasz •
|
Vas, 10:38 |
|
Bocs rosszul irtam
“...tervezök, hogy mekkora ricsajt csinál a göz a füstszekrényben
Természetesen nem a füstszekrény van mögöttük, hanem a pakurás ( olajos) kazán ami föleg a pakura tüzelés esetén nagyon hangos ( hangosabb mint füstszekrény). |
(#71142) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71134)
|
Válasz •
|
6:54 |
|
Az a hang amikor ezeket a fotókat készítettem, nem volt semmi. Mély, csontig hatoló dübörgés. |
|
(#71143) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71142)
|
Válasz •
|
8:23 |
|
Na jo ezek a legujabb generácios mozdonyok, azért ezek is tudnak keményen csontot rezgetö dübörgésre. Ugyanott ahol ezek a képek készültek ha meg kellett állniuk a 6 km hosszu vonattal az emelkedön, majd ujra kell indulni. |
(#71145) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#71119)
|
Válasz •
|
9:23 |
|
Egyértelmű, hogy AI kép. Még a mozdony neve is: AI T3
Annyi marhaságra használják az emberek a technikát, hogy sokszor a homo ludens, már túlzásba is esik.
|
|
|
2025. Jan, 20. Hé 12:52:03 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|