Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       64/64
(#63814) kezdőgabi hozzászólása Válasz Dec 25, 2020
Már készül a második, bár ezen is módosítani kell még , de minőség gondot nem látok rajta, nekem tetszik a végeredmény. A kék az első verzió. Az nem lett annyira szép, majd ki kell egészíteni néhány részét. De így is megvagyok döbbenve, hogy ilyen lett, mert nem egy többszázezres gépről beszélünk. A saját szórakozásomra megfelelő.

IMG_20201225...jpg

IMG_20201225...jpg
 
(#63815) etwg válasza kezdőgabi hozzászólására (#63814) Válasz Dec 25, 2020
Figyelj csak, a géped ha jol nézem (az enyém is hasonlo) kb. 0,4 mm-s felbontásban dolgozik. Ha szenvedni akarsz, akkor lemehetsz a felére. Egy vasutmodell ilyen méretben viszont kb 0,05mm-s felbontásban készül.
Szoval ha valoban igényes vagy, akkor arra használd a gépet amire valo, ahol megfelel a minösége. Persze játékot csinálhatsz és örömet is tud okozni az eredmény, de ha kézbeveszel egy, akár nagyon olcso, gyári modellt is, akkor látod a különbséget. És már vannak gyárilag 3D gépen tervezett modellek is - sajnos még 50 cm-röl is látni a különbséget a másik gyár nem ilyen technologiával készült modelljétöl és nem a 3D modell javára.
Én pl a nyomtaton nyomtattam ki a hiányzo fogaskerekeket, meg egyébb alkatrészeket amik nagyon jok lettek, meg sok mindent ahol a nyomtatott minöség megfelel az elvárásaimnak.
(#63817) kezdőgabi válasza etwg hozzászólására (#63815) Válasz Dec 25, 2020
Természetes, hogy teljesen más egy gyári mint ez. Nem eladásra kínlom , csak magamnak. Most megnézegettem azokat a modelleket, amik talán jók lennének nekem, hoe méretben...hát elég drágák. Viszont alkotni szeretek. Nekem már az fél siker ha a negyedéből kitudnám hozni ezzel az arduinos megoldással. Aztán hogy mennyire igényesen tudom megcsinálni , már rajtam múlik. Illetve az utómunka részére.
De nagyon köszönöm a tanácsodat. Viszont a válaszaidból azt vettem le hogy te nem foglalkoztál ezzel a fajta megoldással. Remélem lesz olyan aki a témában valamennyire jártas. Sajnos nem sok mindent találtam a neten.
(#63819) etwg válasza kezdőgabi hozzászólására (#63817) Válasz Dec 25, 2020
Probálkoztam, de az igényeim nagyobbak mint amit a nyomtatom tud. Ezért modelleket nem, kiegészitöket stb viszont igen. Nemrégen pl ütközöket nyomtattam a drága gyári modellekhez, mert a gyárto még a ragasztot is kisporolta és egy sereget már sikerült elveszteni, vagy eltörni.
De nyomtattam már keritést, ablakokat, mindenféle hodokat, üzemanyagtartályokat, lépcsöket, padokat, hidat stb
(#63880) M298 hozzászólása Válasz Jan 2, 2021
Egy évvel ezelőtt megtetszett Pozsonyban az Albatrosz klub étkező és szalonkocsija. Mindkettőben a belső berendezés a régiek átfaragásával készült, a szalon foteljai Dénes 3D nyomtatásával.

nagyszalon T...jpg

szlovák szal...jpg

TT modell sz...jpg
 
(#63895) diginewl hozzászólása Válasz Jan 2, 2021
BUÉK (úgy legyen) 2021!

Szeretnék tanácsot kérni. Van nekem néhány Fleischmann H0-ás gőzmozdonyom. Mindegyikben az a csudaszép dobmotor van. Érdekes módon néhányban nagyon szépen működik, néhányban meg visít, hangos. Hiába csinálok velük bármit is a hang marad - egy gőzösnél nem jó a visító dízel/elektromos hang

Találtam több umbau lehetőséget. Érdeklődnék, hogy ezek közül használt-e már valaki valamelyiket?


34 eur Vonatdoki: FL motor

5 eur susumotors: susumot

Ezen kívül van még az sb-bau, de a 70 eur áráért már egy másik mozdonyt veszek...
(#63896) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63895) Válasz Jan 2, 2021
Jenö olyan motorokat fillérekért kapsz a nagy fal mögött. Csak vigyázz, higy 12 Voltosak legyenek. Nekem is küldtek egyszer 5 voltosat, igaz azt mondták hogy 12 Voltos. Egy ora alatt sikerült kinyirni. Minden nagyobb munka nélkül passzol a FLM, de sok Märklin mozdonyba is - meg a kisebb kerti vasuti mozdonyokba is. Csak a fogaskereket kell lehuzni az eredetiröl, vagy azonossal helyettesiteni. A 12 Voltos motorok mennek.
(#63897) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#63895) Válasz Jan 2, 2021
sb-modellbau Faulhaber motorja mindent visz...
Vettem pár éve egy Faulhaber remot. Gützold SVT 137-es motorvonatot.
Mint egy svájci óra ...
(#63898) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#63895) Válasz Jan 3, 2021
Én Flm-ben nem, csak Limában cseréltem a motort hasonló 12V-os szerkezetre egy barátom kérésére. Ár/érték arányban jó megoldás.
A csere nem egy bonyolult feladat, esetemben egy 4010-es motorvonatban ~15 perc volt. Sajnos ezek is nagyon sokat forognak, emiatt lassúmenete és a vonóereje sem az igazi, bár előbbin dekóderrel valamennyit lehet faragni.
(#63902) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#63895) Válasz Jan 3, 2021
Ugyanaz a motor, csak az egyik helyen 34, a másikon 5. Juhéj!

Én nem cserélném le! Indokaim is vannak:
1: Az ilyen motorok élettartama kiszámíthatatlan. A "szénkeféik" azok gyakorlatilag rojtosra vágott végű bronz lemezek, mintha egy-egy drótseprű tapogatná a kommutátor lemezeket.
2: A teljesítményük, így a nyomatékuk is az első pontból fakadóan korlátozott.
3: A névleges fordulatszámuk úgy kb. a duplája az eredeti motoroknak.

A régi Fleischmann hajtások két okból szoktak visítani:
- a motortengely csapágya van kikopva, ez a ritkább ok,
- a motor utáni első fogaskerék lötyög a helyén, mert ezt általában mindenki elfelejti megkenni.

Ugyanez áll a régi Lima, vagy Rivarossi hajtásokra is. Megfejelve azzal. hogy az olaszok azért olaszok, fényévekre voltak még a régi NDK-s PIKO-tól is lemaradva. Azokban mindegy, hogy milyen motor van: vonóerejük nulla, modellsebességük veri a TGV-t is, meg, ahogy kinéztek... Azokban mindegy, hogy visít-e a hajtás, vagy teszel-e beléjük egy 5 Eurós cseremotort. Nem lesz jobb, de rosszabb meg nem nagyon lehet...
(#63905) csíkosháTTú válasza kezdőgabi hozzászólására (#63814) Válasz Jan 3, 2021
Kicsit késve válaszolok, remélem nem baj!

Nem csúnyák ezek a próbálkozások! Hajrá, és szurkolok!
Kicsit átmész a TT-s topicba, és visszalapozol nyárig, akkor van pár kép, amin akkor dolgoztunk. A projekt egyelőre pihen, "téli álmot alszik", mert fejlesztője iskolában jár.

Mi egy dual extruderes Geeetech nyomtatóval dolgozunk, és ABS-ből. Nem rossz a cucc, egyedi gyártásra, ahol nem lényeges a gépidő, még jó is lehet egy ilyen.
(#63908) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63902) Válasz Jan 3, 2021
Köszönöm Mindenkinek a válaszokat!
Gondolkodom.
(#63917) kezdőgabi válasza diginewl hozzászólására (#63908) Válasz Jan 5, 2021
Köszönöm a bíztatást!
(#64085) etwg hozzászólása Válasz Jan 24, 2021
Egy nagyon jo technologia videot készitett a fiatal Sam - egy vasutmodellezö vblogger - modellek felépitéséröl, motorokrol, megoldásokrol stb. Ajánlom minden kezdönek.
Itt a link:

SAM video

Még a angolul nem is biztosan beszélö modellezök is tanulhatnak a videokbol. Aki meg beszél angolul beleolvashat a kommentekbe is, sok érdekes kérdés merült ott fel. Nem kell elriadni, Sam közel 100 ezer nézöjének a többsége nem hordja magasan az orrát - mint sajnos sok más forumon szokás, igy sok kérdés nagyon nyiltan meg van tárgyalva.
(#64087) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#64085) Válasz Jan 24, 2021
Sziasztok! Ezt a videot még nem láttam, de nagyon hasznos volt megnézni, és Mindenkinek ajánlom! akár analóg vagy digitális üzemben modellezünk nagyon fontos az áramfelszedés üzembiztonsága. Érdekes lenne egy körkérdést intézni minden barátunknak: hogyan védekeznek a fő ellenséggel a porral szemben? valamint a síntisztítás, a biztonságos áramfelszedésre ki mit használ?

A korábban szétszedett asztalomnál is a por volt a fő ellenség! Most kipróbáltam többféle síntisztító módszert. Itt - szerintem - csak több lépésben tudunk nyerni:
- el kell távolítanunk a szennyeződést,
. a sín járófelületét oxidmentesítenünk kell,
- més megvédenünk a tobbábbi behatástól.
Teszteltem többféle síntisztitó megoldást, és a következőkben szeretném ezt közreadni:
- A Lux vagy hasonló gördülő porszívója jó megoldásnak tűnik. Ezt mindenképpen valamilyen hosszú lehetőleg négytengelyes mozdonynak kell tolt menetben haladnia.
- A lux vagy hasonló forgó tárcsás tisztítója lehetőleg vlies anyaggal a járófelületet oxidmentesíteni kell. Soha nem csiszolópapír!
- A megvédésre egy amerikai modellező társunktól kaptam az ötletet: automata sebváltóolaj, melyet egy korábbi csúszkás síntisztító kocsi tartályába teszek. Ez a folyamatos haladás közben cseppenként egy igen vékony filmréteget képez. A sinen csúszó tisztító felületet, szemüvegtisztító kendőből vágott darabbal vontam be, eddíg még nem akadt el a váltók csúcssín darabjainál sem. (Sajnos nem Märklin rendszerben vasutazok, így nem tudom, hogy ott lenne-e probléma ezzel az összeállítással).
Nálam az áramfelszedésben eddig nem okozott problémát és az olajfilm sem tette tönkre az egyes mozdonyok gumi tapadógyűrűjét.
Kedves Fórumtársak, Ti mit használtok?
(#64088) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64087) Válasz Jan 24, 2021
Nekem is van egy sinporszivom, igaz nem Lux, hanem valamilyen japán Tomix vagy mi a márka, de mindegy. Ritkán használom mert egy kicsit zürös az alváza és még lusta voltam valami jobbat csinálni.
Én nem igen hiszek semilyen olajban/folyadékban, inkább 2 vagy három kocsira szereltem a NOCHhoz hasonlo lapot amire finom csiszolopapirt ragasztottam ( csak Alpakka/Neusilber sinekre jo! ). A kocsi rendes vonatba kapcsolva eddig gond nélkül tisztán tartja a sinfelületet. Minden nedvesség a sinek körül csak ragasztja a port, ráadásul nálam minden sinen sináramkör is van ami érzékeny az ilyen dolgokra.
Most ragasztottam a smirglikocsira még egy kicsi, de erös mágnast is,mert sajnos egyes TT modellek rendszeresen elvesztik a kapcsolokat (föleg a Kühn, igaz azokrol lassan már a festék is lehullik - az egyik mozdonyrol minden utolag szerelt alkatrész lepottyant. Még egy ütközöt mindig keresek) és azokat megtalálni az alagutakban szinte reménytelen. Meglátom, hogy válik be.
(#64103) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#64087) Válasz Jan 25, 2021
Annak idején, amikor még aktívan modelleztem (ez előtt úgy 25-30 évvel), én a megelőzésre helyeztem a hangsúlyt. Mivel fal körül futó pályám volt, így viszonylag egyszerű dolgom volt: plexi lapokból keskeny csíkokat vágtam, majd meghajlítottam ívben őket, melegítés után. Így fejre állított U alakot kaptam. Az így kialakult boltívre kívülről átlátszó, vastagabb fóliát erősítettem. A pálya szélére (a fal felől és a szabad oldalról is) kis, L alakú támasztékokat erősítettem fel, ezek közé feszítettem be a fent említett bordás borítót. A bordákat alul, mind a két végükön összekötöttem egy egyenes plexi csíkkal.
Ez elég jó hatásfokkal megakadályozta a porosodást. A maradékot sima, háztartási porszívóval szívtam fel.
Mivel akkoriban még nem voltak ilyen profi modellek, ennyi apró részlettel, így nem volt annyi apró alkatrész sem, ami elveszett volna a pálya mentén, de a porszívócső végére egy hajgumival egy darab harisnya (nem az enyém, mielőtt valaki félreértené! ) megakadályozta a nagyobb darabok felszívását.
A sínszálakat (kalap profilú sínszálak) tisztítására gyógyszertári tiszta alkoholt használtam, puha ronggyal. A problémát a kitérők csúcssínjei jelentették leginkább, abban mindig elakadt a kendő, ezért óvatosnak kellett lenni.
(#64105) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#64087) Válasz Jan 25, 2021
Idézet:
„A megvédésre egy amerikai modellező társunktól kaptam az ötletet: automata sebváltóolaj, melyet egy korábbi csúszkás síntisztító kocsi tartályába teszek. ”
Jajj... Látom a vírus a nagy vízen túl is okoz gondot. Bocsánat az epés megjegyzésért!
Az olaj két dolgot tesz:
- ahogy etwg barátom is írta, megköti a levegőben szálló port;
- csúszóssá teszi a felületet.
Ezen kívül rongálja az áramszedést, és a kerekek felületén is képez réteget (lévén ennek az anyagnak ez a feladata!), és a modellekben is konzerválja a koszt, amit menet közben a modell összeszed. A síneknek és a modellek kerekeinek fémtisztának kell lenniük, ez meg nem egyenlő az olajossal!

Idézet:
„Nálam az áramfelszedésben eddig nem okozott problémát és az olajfilm sem tette tönkre az egyes mozdonyok gumi tapadógyűrűjét.”
Eddig még...

Ennek az egész agyrémnek akkor van értelme, ha hosszú hónapokra elteszed a pályát. De újra játékba vétele előtt alaposan, foltbenzinnel le kell mosni róla az olajat.

Szervizesként írom, hogy ez csacsiság. Hidd el, elég modell ment már át a kezemen, és, ahogy elnézem a műhely leterheltségét még fog is átmenni. Tudom mit írok.
(#64107) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64105) Válasz Jan 25, 2021
Szia csikosháTTú. Köszönöm az észrevételedet. Mostanában nem vasutaztam, inkább készültem a következő rész építésével, valamint egy modellező barátomnak készítetem el a vezérlés elektronikát. Most kb. fél éve "alszik" az asztal. Elötte rendszeresen járattam, nem volt gond. Most majd kipróbálom e hosszabb pihentetés után, de nagyon köszi az észrevételedet! Kicsit furcsálottam, mikor olvastam, de annyi pozitív hozzászólás volt embernél, ki gondolta volna, hogy hamis.
Megint egy átverés...
Jelentkezek az ismételt tapasztalatokkal.
(#64112) csabi hozzászólása Válasz Jan 25, 2021
Sziasztok!
Szeretnék készíteni magamnak TT méretben Bhv személykocsikat. Tudnátok néhány tanácsot adni hogy hogy tudnám ezt megvalósítani?
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Ui: Ha valaki készít Bhv-t érdekelne
Gaál Csaba
(#64192) etwg hozzászólása Válasz Feb 4, 2021
Valami egy extra modellezö mühelyböl.
( a mozdonyok valoban ilyen vörösök voltak. Innen a becenevük is: Vörös ördög)
CSD 476.0
(#64226) Antal Miklós hozzászólása Válasz Feb 18, 2021
Egy apróhirdetésen találtam ezt a roncsot. Kleinbahn BR1280, valamikor 1962-63 körülgyártották. Kocsiszekrény törve volt, motorja darabokban, hiányosan.
Letakarítottam, megragasztottam, gletteltem, az áramszedőt egyengettem, majd lefesettem, kapott foggantyúkat, matt lakkot, és új motort, és új kerékáramszedőket.
Most készül a LED-es világítás.
Szépen működik ez a 58-59 éves modell.

792_28304479...jpg

P10216-13270...jpg

P10216-13281...jpg
 
(#64227) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64226) Válasz Feb 18, 2021
Szép lett.
(#64229) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#64226) Válasz Feb 19, 2021
Szegénnyel jól elbánt az előző tulajdonos, de Te szépen meggyógyítottad!
(#64230) Antal Miklós válasza Frankye hozzászólására (#64229) Válasz Feb 19, 2021
Állítólag, az előző tulajdonos nagyapja vásárolta, volt is valamilyen asztala - de erről hiányosak az információk - és a 14db személy- és teherkocsival az unoka most eladta. A kocsikban is van javítani, pótolni való: ütközők, korlátok, stb. A Kleinbahn 395 számú 45t daru és a kisérő kocsija már tökéletes állapotban van, ez eladóvá vált, mert már van egy példányom belőle.
Köszönet Mindenkitől, igyekeztem.
Valamikor, ebben az időben kaptam meg nagyapámtól az első villanyvasutamat 10 éves szülinapomra: Gützold BR-64-t, 1db postakocsi, 2 db személykocsi és 1db étkező kocsival. Nagy becsben tartott modellem ez is! Hiszen szépkorúak már!

P10216-13273...jpg

P1140730.JPG
 
(#64231) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64230) Válasz Feb 19, 2021
Ráadásul azok a Kleinbahn modellek nagyon kezdetleges technologiával készültek és gyakran csak a játék felsö határát ütik meg, de a modeeltöl messze van.
Nem messze tölünk egy modellezö egy privát Kleinbahnmuzeumot tart fenn, ahol gyakoraltilag minden megvan az elsö modelltól a mai napig. Ott lehet látni azokat a fejlödési fokozatokat, amin a KB átment, és ma is csak a modellvilág perifériáján bandukol. Nem is nagyon akarnak magasabb szintre lépni.
Jo 25 éve ezért esett szét a gyár és a két örökös különutakra lépett (Klein Modellbahn), és sajnos belefulladt a minőség hajszába. Ma egyes modelljeit a Roco gyártja.
(#64232) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#64231) Válasz Feb 19, 2021
Egyszer családi salzburgi kirándulásunk idején találtuk meg a KB boltját és vásároltuk meg az első KB mozdonyaimat. Nagyon hamar kiderült, hogy a 4 tengelyes mozdonyoknak csak a két középső tengelye van meghajtva,és csak ez a két tengelyen lévő kerekek szolgálnak az áramfelszedésre is. De itt is csak az egyik oldalon voltak áramszedő érintkezők, a másik sínszálból - úgy gondolták a konstruktőrök - hogy elég lesz a tengely és az alváz közötti érintkezés. Ha már egy kis olaj kenőanyag került a tengelyre, a mozdony megbízhatatlanná váltak.
Alapos takarítás után az összes kereket felhasználtak áramfelszedésre, még az első és utolsó futókerékpárt is. Több órás tesztelés után újabb hiba: a motor kommutátora el tudott fordulni a tengelyen, így nem a megfelelő pillanatban volt a mágnesen pólusváltás, így a régi megbízhatatlan motorok is a kukában végezték.
Az új motorok donorja egy CD ROM asztalmozgató motorjaként működtek. Kapott menetirány szerinti SMD LED világítást is. Mivel csak két tengely van meghajtva és a mozdony súlya is csekély, ezért nálam max 20 tengelyt vontatnak.
A Kleinbahn másik nagy problémája volt a sín csatlakozás. Az emlékezetem szerint bár profil sínmezők voltak, de a két sínmező csatlakoztatására nem papucs érintkezőt, hanem a sínkoronában lévő 2-2,5mm hosszú kis csap szolgált.

100_1010.JPG

100_1012.JPG
 
(#64236) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#64232) Válasz Feb 19, 2021
(#64237) diginewl válasza Antal Miklós hozzászólására (#64232) Válasz Feb 19, 2021
Sajnos én nem tudok ennyit áradozni a kleinBahn-ról.
Nagy nehezen pár éve sikerült vennem egy Schnellbahnt, kifogástalan állapotban. Ment szépen. Terveim voltak vele, hogy kap világítást, KKK kapcsolókat. Aztán szétrohadt a fém öntvénye...persze egy majdnem új mozdony áráért vehettem volna két új öntvényt....

A másik ÖBB villanymozdony meg annyira furcsán nézett ki a Roco ÖBB kocsik előtt, hogy inkább eladtam, mert illúzióromboló volt a kettő közötti méret különbség.
(#64238) Antal Miklós válasza diginewl hozzászólására (#64237) Válasz Feb 19, 2021
Igazad van, én is találkoztam ezzel a problémával. "Cink-pestisnek" lehetne fordítani, egy német fórumban olvastam. Egy régi mozdonyban volt egy pótsúlyát megtaláltam az alkatrészek között, a fém öntvény - valószínű cink - dörzsölésre szétporlad, ragasztó nem tapad rá.
Hasonló porladó jelenséget is tapasztaltam a rendszerváltás elötti Piko műanyagoknál: a kerékküllők "kirohadtak" a nyomkarimából, a BR66-s, és a BR44-s gőzősőm így ment tönkre, de a szénkefe tartókat is megette valami a motorban. (de lehet, hogy a magyar levegőt nem szerették!)
Egy ötlet: ha pótsúlyt kell valahová beépíteni: gk. abroncs kiegyensúlyozó ragasztható vas súly. Négyzethasáb alak, 5gr, öntapadós.
(#64240) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64238) Válasz Feb 19, 2021
Sajnos ez a cinkpestis járvány a mai napig elöfordul a Roconal is meg a Tillignél stb is. Sajnos nincs rá vakcina.
A KB-nál sajnos igen gyakran fordult elő és mindig fatális következményekkel.
Egyik másik modellhez kapni utánnagyártott sárgaréz keretet, de az tényleg csak keveseknek éri meg.
(#64241) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64240) Válasz Feb 19, 2021
Ez a probléma inkább a testvére járműveit érintette jobban, a KMB -ket. De van egy ilyen szériája az osztrák gyártású barna dobozos Liliputnak is. Meg ott a neked pár éve jelzett francia Meccano mozdony aminek szétrohadtak a kerekei, mint a spanyol Electrotren kocsik kerekei, stb.
(#64242) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#64241) Válasz Feb 19, 2021
HA ez ilyen köztudott, ismert, többhelyen is előforduló probléma, nem hiszem, hogy a gyártók miért nem tesznek ellene? Vagy ez is már a fogyasztói társadalom jele? Miért nem lehet más anyagból készíteni?
Az omlós műanyag esetében is szerintem ugyan ez a probléma!
Most olvastam, hogy egy amerikai autógyárban vissza kellett hívni vagy 300-400 autót, mert kiderült: egy új ember került a gyártósorra, aki nem a megfelelő nyomatékkal húzott meg csavarokat a motorblokk és a sebváltó között és az autó veszélyessé vált.
Most mindenki mondhatja ott az ember az életével játszik.
Azt is mondhatnánk, hogy mindegy, hogy milyet gyártanak, csak sokat vegyenek belőle.
Inkább ne politizáljunk, hála Istennek vannak ügyes embereink akik legyárják az új kerekeket, és újra működnek a vonatok.
(#64243) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#64242) Válasz Feb 19, 2021
Ezt a hibát sok gyártó már orvosolta. Csak sok van belőlük a modellpiacon, hiszen több tízezres szériákban készültek.
(#64245) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#64242) Válasz Feb 19, 2021
A cink öntvényeknel nagyon kritikus az anyagtisztaság amit nagyon nehéz betartani. Más hasonlo minöségü fémötvözetek meg nagyon drágák vagy megtámadják a format.
Sajnos a legjobb ilyen célra használt fémötvözet kémiai szempntból a stabilitás határán mozog és bármilyen legkisebb szennyezödés is felborithatja az egyensulyt.

A münyag az megint más kérdés. Pl volt egy idö amikor 99%-s tisztaságu tunerspray ( kontaktus tisztitó) jelenléte vonta ki a festékanyagot a müanyagból. Ha érdekel lefényképezhetek egy BR 86-t fehér kerekekkel.
Lapozás       64/64
Frissek
  2021. Márc, 09. Kedd
8:32:53
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés