|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#62562) Frankye válasza etwg hozzászólására (#62549)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2020 |
|
|
(#63149) Reboot hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2020 |
|
Az alábbi H0 pályát szültem Scarm-ban. 3D nincs, mert nem emeli a beállítottnak megfelelően a pályát a program.
Alapszint +5, a pirossal jelölt szakasz megy le 0 szintre (az asztal alá, de mivel süllyeszteni nem tudtam 0 alá a programban, így oldottam meg.)
A két felső szakasz magassága 10, a híd 15-ön van.
Nem nagy vasútüzem a célom (hosszú személykocsik, stb), de egyszerre mehetne rajta 2 mozdony is.
Talán valahova még tudnék súvasztani egy kis tolatós rendezgetős mókát, de az sem életbevágó (játszós asztal lenne).
Legkisebb ív R2.
Szóval ezt szültem elsőre, kéretik megköpködni
|
|
(#63150) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63149)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2020 |
|
Szia!
Tedd fel a Scarm fájlt is, úgy könnyebben tudom nézegetni. A program valóban nem tud 0 szint alatti magasságokat. Ilyenkor a következő a megoldás. Megcsinálod az alapszintet 0 magasságban, utána ezt felemeled annyival, amennyivel lejjebb lenne a süllyesztett szint, mondjuk 80 mm. Ezek után a süllyesztett szint lesz az új 0 szint, a régi 0 szint pedig felkerül +80-ra. Erre vonatkozó bemutató van is a program honlapján.
Jól értem, hogy az egyes szintek között 50 mm magasságkülönbséget tervezel? Ez nem elég, ennél jóval több kell, kb. 80-100 mm a minimum, ez sok mindentől függ. A Scarm a magasságokat a talpfarács aljától számolja. Ha tehát parafát teszel alá, vagy más ágyazatot készítesz, ennek a magasságát is figyelembe kell vegyed. Ha esetleg lesz villanymozdony (akár felsővezeték nélkül), akkor annak az űrszelvénye már nagyobb, mint a többié.
Remélem tudtam segíteni. Üdv: Ernő |
(#63151) Reboot válasza novakerno hozzászólására (#63150)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2020 |
|
Köszi, erre jutottam magamtól is, hogy akkor az alap az 5, a pince a nulla
Így is csináltam meg.
Ahol egymás alatt/felett megy a pálya, ott mindenhol meg van a 10 centi.
Csatolom majd a fájlt, amint hozzáférek |
(#63152) Reboot válasza Reboot hozzászólására (#63151)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2020 |
|
Ja, nem jó ... a jobb felső pályán emelni kell, mert a két alagútban futó szakasz felett egy szakadzon csak 6 centi van ... az kevés lesz |
(#63153) Reboot hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 24, 2020 |
|
Itt a fájl.
Emelni nem nagyon tudtam a legfelső szakaszon, illetve lehetne, de 1-2 helyen utána kéne menni az értékeknek (a kialakuló túl meredek emelkedő miatt).
Inkább a felső rész jobb oldalát vittem még az asztal széle felé, így lejjebb keresztezi az alsó pályát, kb. 8cm szintkülönbséggel.
Villanymozdony kizárva, gőzös, kisebb dízelek max.
3D-ben még mindig nem akarja a szinteket |
|
(#63154) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63153)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2020 |
|
Most kezdem átnézni. Elsőre az látszik, hogy a szinteket nem jól adtad meg, mindent mm-ben kell megadni, nem pedig cm-ben. |
(#63155) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63153)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2020 |
|
Szia!
Most nézd meg! Átírtam a magasságokat mm-re, itt a Scarm fájl és a 3D kép. Még néhány dolgot esetleg változtatnék, szerintem lehet bele "tologatóst" is tenni. Hamarosan ezeket is küldöm. Még egy tanács. Érdemes a "Réteg" funkciót is használni. Így ahogy te megcsináltad, egyszerre látsz mindent, nehezen áttekinthető. Ha pl. 3 különböző rétegre teszed a síneket, mondjuk "alsó", "középső", felső", ezeket külön-külön ki és be tudod kapcsolni, sokkal jobban áttekinthető egy-egy részlet.
Még két apróság.
Én nem tennék alagútba váltót, ha nem muszáj.
Váltóról közvetlenül nem mennék lejtőre, vagy emelkedőre, kb. egy kocsihossznyi (vagy fele) vízszintest még beraknék ha lehet.
Üdv: Ernő
Ui: mennyire kötött a méret? |
|
(#63156) Reboot válasza novakerno hozzászólására (#63155)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2020 |
|
Uhh, köszi!... mm ... végül is nem a cm az alap SI egység
Nem sokat játszottam a programmal, rétegeket láttam, de nem zavart, hogy egyszerre látok mindent.
Váltótól az alagútban annyira nem tartok, hátrányokkal tisztában vagyok.
Emelkedőre úgysem egyből kell felmenni, ennyire gáz ha a váltótól indul a móka?
Elolvastam a kezdő modellező, váltók vágányzat készítése, Milyen sínrendszert ajánlotok, Terepasztal vezérlés és elektronika, Terepasztali pályaépítés, H0 klubtopic, Alkatrészes/javítós és a Terepépítős topikokat elejétől végéig, majd ezek után a Gerhard Trost féle könyvet. Mondjuk annyi infó után amit itt be lehet gyűjteni, ez utóbbi már tök felesleges volt és néhány helyen viccesen hatott
Talán a pályatervem nincs is jó helyen itt, de ezt a témát olvastam utoljára és jópár pályaterv szerepelt itt is.
Asztalméret hanygyányit még talán lehet nagyobb, de nagyon nem tolnám el. Tudom, H0-nak a naprendszer is kevés Csak ehhez a méretarányhoz van sok cuccom gyerekkoromból. TT-ből talán csak a vagonok (villanymozdonyt nem akarok és az van régről), meg 1-2 épület ami használható lenne. Sínek régi lemezsínek -> instant kuka.
De még nem vetettem el teljesen a TT-t sem, minden képlékeny
(TT-hez még hülye vagyok teljesen, mind vágányzat, mind egyéb téren)
Állomásépületet az alsó három vágány fölé rossz ötlet berakni? Esetleg a felső kettő fölé? (nem cél a teljes élethűség, állomásépület van egy rakattal). |
(#63178) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63156)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2020 |
|
Szia! Küldök egy kis hétvégi nézegetni valót. A két hegytetőre csináltam egy kis tologatós mini ipartelepet, ezeket külön rétegekre tettem, hogy tudjad külön-külön ki és bekapcsolni. Nyilván csak az egyiket lehet megépíteni a kettő közül. A 3D-n viszont mindkettőt látod egyszerre, ha mindkét réteg be van kapcsolva. Hét végén remélem jut időm egy kicsit a két állomással is foglalkozni.
Üdv: Ernő. |
|
(#63180) Reboot válasza novakerno hozzászólására (#63178)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2020 |
|
Köszönöm, de nem várom el, hogy helyettem csináld, iránymutatások bőven elegendőek
Raktam én is tilitoli vágányokat, csak máshova:
|
|
(#63189) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63180)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2020 |
|
Szívesen csináltam, a tied is tetszik. A pálya vonalvezetését is jónak tartom. A nagy állomáson én a második és a harmadik vágányt (a középsőt és a külsőt) a jobboldalon is összekötném, így a külső körön vonatkeresztezést is lehetne csinálni.
Üdv: Ernő |
(#63190) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63180)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2020 |
|
Még egy javaslat az emelkedőkkel kapcsolatban. Vízszintesből ne menj egyből 3%-os emelkedőre, majd abból vízszintesbe, mert az átmenetnél szétkapcsolhatnak a kocsik, vagy esetleg kisiklanak. Elvileg függőleges, íves átmenet kellene, amit flexi sínből kellő gyakorlattal meg lehet csinálni. A másik lehetőség, hogy az ívet egyenes szakaszokkal közelíted. Egy-egy szakasz emelkedése a teljes emelkedés 1/3-a, a hossza pedig kb. a leghosszabb kocsi, vagy kicsit több. Így közel folyamatos az átmenet, nincs hirtelen törés. Én egy kis hegyi pályát tervezek, kéttengelyes gőzösökkel és kocsikkal. Lemodelleztem az átmenetet, amit szándékosan meredekebbre csináltam, mint a végleges (kb. 3,5%). A vízszintes utáni első szakasz 1,4 %-os, a második 2,8 %-os, a 3. pedig 4,2%-os, majd a tetején ugyanez visszafele és a vízszintes. Több próbamenetet is csináltam, nem kapcsolt szét, nem siklott ki. Itt van néhány fénykép is. Jól látszik a fokozatos átmenet. Üdv: Ernő |
|
(#63191) novakerno hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2020 |
|
Még egy kép |
|
(#63196) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#63190)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Nagyon szép emelkedő átmenetek!
Gratulálok hozzá! Jó lenne, ha áttennéd az index fórumba is, éppen most kezdődik az értekezés az üzembiztos emelkedőről (ami nincs).
Valami hasonlót nekem is sikerült az utóbbi hónapban létrehozni - csak nem ennyire szép 30cm-en keresztül kezd el emelkedni, a vagonok észre sem veszik, hogy már emelkedőben vannak.
Nálam max 2,5% az emelkedés. |
(#63197) etwg válasza novakerno hozzászólására (#63190)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Nemhogy szétkapcsolhatnak hanem kötelezöen szétakadnak a bizonyos kivitelü kuplungok. Nem mindegyik, pl.TT-ben a Tillig Kurzkupplung szétakad a Kühn nem ( ezen van egy pöcök ami ezt meggátolja). A régi BTTB kupplung nem akad szét ( ezért cseréltem le az összes KK-t a tehervagonokrol meg minden mozdonyrol. H0-ban sajnos a Roco szintén szétakad a standard kuplung nem.
A régi BTTB kuplung a házi terepasztalon nagyságrenddel biztonságosabb. A KK-k maradtak (Kühn) a személykocsik között.
Sajnos a házi terepasztalon nincs mindenütt lehetöség a parabolikus átmenetre, az elvesz mintegy 20-30%-t az emelkedöböl. Azaz ha az ember pl. 2 m-t számit az emelkedöre, az átmenettel az 40-60 cm-l hosszabb lesz vagy nem tudjuk elérni a kivánt szintkülönbséget. |
(#63198) Reboot válasza novakerno hozzászólására (#63190)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Ezt hasonlóan gondoltam én is, kérdés, hogy helyügyileg mit ad ki a dolog
Még dolgozok a számokon.
ÁtülteTTem a tervet TT-re, hosszabbak lettek az állomási vágányok, de pár emelkedő meredekebbre jött ki ... pedig látszólag mindennek több hely jut
Mondjuk későn este volt már, nekifutok majd még1x. |
(#63199) novakerno válasza Reboot hozzászólására (#63198)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Még egy "apróság" jutott eszembe. Megnéztem néhány helyen az íves szakaszokon a vágánytengely távolságokat. Volt ahol alig több, mint 50 mm-t mértem. Ez nagyon kevés, H0-ban gondolkodva ennek legalább 65 mm-nek (de inkább többnek) kell lenni, mert különben egymásba érnek az űrszelvények. Ugyanez a helyzet az alsó állomáson is, túl közel vannak a vágányok egymáshoz. (meg némi peron is kellene). Nyilván TT-ben jobb a helyzet.
Valóban igaz, hogy az átmenetes emelkedő kezdés sajnos több helyet igényel, vagy az emelkedő közép része lesz egy kicsit meredekebb. |
(#63200) Reboot válasza novakerno hozzászólására (#63199)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Köszi, erről tudok, ezt majd át kell még néznem.
Elsőnek a vonalvezetés véleményezése volt a cél, aztán megküzdök a magasságokkal és a vágánytávval
De mivel még erősen koncepció a dolog (nevezzük ezt prealfa tervnek), meg nem is rohanok sehová, van időm tervezgetni ... (késő ősz/tél környékén tervezem nekiállni).
Van egy táblázatom, aszerint egyenesben 46mm a minimum táv (nyílt pályán, pu-n 52mm), kanyarokban meg ív és kocsifüggő, 64mm-re fogom belőni.
Alagútbejárót holnap lemérem hogyan adja ki, de gondolom H0 mivoltánál fogva a dupla vágányzat el kell hogy férjen benne. |
(#63201) etwg válasza novakerno hozzászólására (#63199)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2020 |
|
Ives pályán induljatok ki a gyári ives sinekböl. Azoknak az ivei adják garantáltan a jo vágánytávolságot az ivekben. Én is ezért használok az ivekben gyári ives vágányt a flexisin helyett, mert a flexisinnél könnyen lehet hibázni, vagy bonyolult sablonnal kell dolgozni. |
(#63361) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2020 |
|
Dioráma építés a TOMIX segítségével |
(#63362) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63361)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2020 |
|
A kislány is jol néz ki! |
(#63365) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63363)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2020 |
|
Az baj???? Attol még mindig jol nézhet ki. |
(#63385) Frankye moderátori
válasza etwg hozzászólására (#63365)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2020 |
|
|
(#68958) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#59692)
|
Válasz •
|
Feb 5, 2024 |
|
Sziasztok!
2018.június 6-án volt a lenti utolsó bejegyzésem.
Idézet: „ Szóval most bontás, utána házfelújítás költözés, majd talán egy jó év múlva eljutok oda, hogy újra életre kelhet az asztal. ”
Az egy évből lett 5 és fél év. Kezdenek felszínre törni a régi emlékek. Tegnap előkészítettem a helyet az asztalnak. Most még agyalok, hogy a korábbi vonalvezetést élesszem újra, vagy módosítsak rajta.
A legnagyobb falatnak jelenleg a elektronika felélesztése tűnik. A helyiségben és szomszédságában jelentős faipari tevékenységet végeztem egy kis csempézéssel kiegészítve, ami sajnos a sinek felületén hagyott némi nyomot.
Hamarosan beszámolok a fejleményekről. |
(#69078) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 5, 2024 |
|
Sziasztok!
Az asztal 80%-ban összeállítva. Feszültség alá helyezve, sinradír után egész jó a kontakt.
A váltóállító szervó motorok közül viszont eddig 11-ből kettő nem működik. Érdemes őket javítani, vagy csere?
A működők viszont tökéletesen beálnak a korábban beállított végállásra!
Üdv:ati |
(#69079) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#69078)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2024 |
|
A szervót előtte kipróbáltad, hogy egyáltalán működik-e? (Vannak filléres tesztelők).
Ha működött, akkor meg kell nézni, hogy nincs-e nagyon túltolva/feszítve a végállás. Ebben meg szoktak szorulni aztán akkor nem mozdulnak, amíg Te meg nem moccantod a karját neki.
Amúgy a legsilányabb is sg9-is teszi már vagy 10 éve napi rendszerességgel a munkáját nálam. Szóval itt valószínű valami más hiba lesz. |
(#69083) gigantati válasza diginewl hozzászólására (#69079)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2024 |
|
Itt a megoldás!
Idézet: „Te meg nem moccantod a karját neki.”
Tegnap ki akartam cserélni egy tartalékra. Előtte "véletlenül" megmozgattam, és láss csodát tökéletesen működik!
Üdv:ati |
(#69088) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2024 |
|
Sziasztok!
Néhány kép az asztalátalakításról.
A felső szinten látszik a eredeti méret, lent már a kibővített. Ezzel a lenti R2-es íveket R3-R4-re tudtam cserélni. Így azért kényelmesebb az üzem.
Az utolsó képen lévő "nyílást" esetében arra gondoltam, hogy valamilyen vízelvezető csatorna lehetne ott. Van valamilyen ötlet, esetleg megvalósult megoldás hogyan is nézhetne ki?
üdv:ati |
|
(#69298) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#69088)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
A előző képeken lévő toldást befoltoztam. Valamint a másik nyílásba egy híd került (az első képen hátul látszik).
A híd alatti részre egy tavat szeretnék. A víz modellezésére mi a legjobb (ár-érték arányú) megoldás?
A másik hogy az alagutak bejárata melletti függőleges falra valamilyen tégla mintás tapétát szeretnék. A modellboltban sok jó anyagot láttam, de azok lehet méretben (magasságban) nem megfelelők. Próbált valaki internetről letölteni és kinyomtatni majd felragasztani ilyet? |
|
(#69301) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#69298)
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
Alakul ez!
Gattila, csak így tovább! |
(#69303) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2024 |
|
Idézet: „Gattila”
Ez gratula akart volna lenni. Csak a 6"-os érintőképernyő már nem nekem való, úgy látszik... |
(#69311) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69303)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2024 |
|
Így olvasva én meg azt gondoltam:
gigantati => Gigant Ati => Gigant Attila =>G. Attila
|
(#69385) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#35988)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2024 |
|
|
|
(#69386) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69385)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2024 |
|
|
(#69387) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#69385)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2024 |
|
Csak sikerült rossz dátumot beírni...
2014-05-01-én indult az alagút fúrás. |
(#69431) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2024 |
|
Az egyik sarokba szerettem volna egy kis változatosságot. Itt ívben fut a pálya, én gondoltam egy partfal jól nézne ki.
Hungarocell, 1kg modellgipsz, csavarhúzó és vonalzó na és 20 perc amíg a gipsz megköt.
Folyt köv. a festéssel.
|
|
(#69433) etwg válasza gigantati hozzászólására (#69431)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2024 |
|
Jol néz ki. |
(#69500) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#69431)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2024 |
|
Így néz ki a festés után.
A száraz ecsetes technikát még finomítani kell. Az alagút bejáratnál kicsit sok fehér került rá.
|
|
(#69502) etwg válasza gigantati hozzászólására (#69500)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2024 |
|
Egy kicsit figyelj az arányokra. |
(#69509) gigantati válasza etwg hozzászólására (#69502)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2024 |
|
Idézet: „Egy kicsit figyelj az arányokra ”
Itt mire gondolsz? A kövek méretére, vagy a színezésre? |
(#69510) etwg válasza gigantati hozzászólására (#69509)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2024 |
|
A méretekre/arányokra. Egy kicsit nagyoknak tünnek a blokkok a vagonhoz viszonyitva.
A szinezés OK , de a modellben mindig inkább a világosabb szineket kell választani, mert a kicsinyités intenzivebbé teszi a szinek hatását azaz sötétebbnek tünnek, mint a valoságban.
Ezen még könnyü segiteni, száraz ecseteléssel vagy az idö majd felvisz a felületre némi világosabb szürkeséget. |
(#69515) gigantati válasza etwg hozzászólására (#69510)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2024 |
|
Idézet: „Egy kicsit nagyoknak tünnek a blokkok ”
Mert erős emberek rakták!!
A blokkok nekem is kérdésesek voltak, de mivel aránylag nagy felületen kellett dolgoznom (kb 10x50cm), és a gipsz gyorsan húzott, így a nagyobb kiosztás mellett döntöttem.
Kisebb felületnél kisebb blokkok lesznek. |
(#70411) elektrorudi hozzászólása
|
Válasz •
|
Hé, 11:05 |
|
Üdv Uraim!
Öregségre terepasztal készítésére adtam a fejem. HO méretben.
Két kérdésem lenne:
- Mi a legnagyobb emelkedési százalék, ami még elfogaható? Nyilván hely szűkében vagyok, ezért kellene kihozni belőle a maximumot. A kész lejtők egységesen 4%-osak. Ez a megengedhető maximum, vagy egyéb oka van, hogy éppen ennyi?
- Ma a legkisebb szabad magasság, aminek lenni kell a pálya fölött, ha elakarok vinni felette egy másik vágányt? (Tehát pl. az alsó szint egy alagútben menne és felette haladna egy hegyivasút.) Villanymozdonyom van, de elektromos pálya nem lesz, tehát az összecsukott áramszedővel lenne érdekes. Persze meg is mérhetném, de lehet, hogyha vennék egy új mozdonyt, akkor annak meghaladná a magassága a jelenleg legmagasabb mozdonyom magasságát. Ezért kérdezem, hogy erre van-e valami "szabvány"?
Előre is köszönöm. |
(#70412) etwg válasza elektrorudi hozzászólására (#70411)
|
Válasz •
|
Hé, 12:11 |
|
Légy üdvözllve a hobbyban.
Itt van a NEM 104 ami megmondja mekkora hely kell a vonatnak. Lehet, hogy magyarul is de nem tudom hol.
Az emelkedök 4% a felsö határt jelentik, söt ivben még sok is lehet, mert a modellmozdonyok kis tömege miatt a vonoerö az emelkedön eléggé csökken ( s a tapadogyürüs kerekek sem igen segitenek). Ráadásul a modellvasut sem igen egy fogaskereküt képez le, azaz igyekezni kell csökkenteni az emelkedést. A 4% az 40 ezreléknek felel meg, ami majdnem duplája a nagyvasuti legnagyobb emelkedöknek.
Nem feledd el föleg az alagutakban, hogy a pályahordozo vastagságával meg a használt sinek magasságával (töltéssel együtt az alaptol mérve!!!!) is számolni kell.
Azt a trükköt megteheted, hogy a felsö vágány alol a keresztezödés felett kihagyod vagy egy vékony, de masszivabb lemezzel helyettesited a hordozo szerkezetet ( hidat). |
(#70418) csíkosháTTú válasza elektrorudi hozzászólására (#70411)
|
Válasz •
|
Hé, 14:37 |
|
(H0, nem HO)
Üdv!
Az a 4 inkább 3 legyen, és akkor nem lesz gondod. |
(#70420) elektrorudi válasza etwg hozzászólására (#70412)
|
Válasz •
|
Hé, 22:21 |
|
Köszönöm szépen az üdvözlést és a válaszod.
Most látom csak, hogy tele van az írásom elütésekkel. Elnézést kérek, legközelebb jobban igyekszem.
Ezt a NEM 104-et még emésztenem kell, mert egy szót sem tudok németül. Remélem, a google fordító majd segít. Kicsit reménykedtem benne, hogy 4% fölé lehet menni, de teljesen érthető a magyarázat, hogy miért nem lehet. Talán az pozítívum az esetemben, hogy hegyivasútnak szánom, ami maximum két tagból áll (motorvonat). Tehát nem egy két méter hosszú szerelvényt kell felhúzni... Most azon gondolkodom, hogy az alagútban, az alsó pályát besüllyesztem az alaplemezbe. Ezzel is nyerhetek 1-2 centit ott, ahol a két sín egymás felett fut. |
(#70421) elektrorudi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70418)
|
Válasz •
|
Hé, 22:31 |
|
Szervusz!
Köszönöm, igazad van. Nemrég utána is olvastam, miért és hogyan lett H0?
Szívesen csinálnék kisebb emelkedőt is, de az adottságok miatt nem tehetem. Az asztal 2,70 x 1,70 méter lesz, és meglehetősen túllőttem a célon a betervezett vágánymennyiséggel. Az okát most nem taglalnám. Csökkenteni már nem akarom a vágányok mennyiségét és az egymás feletti elrendezésből sem szeretnék engedni. Ezért mindenhol a legkisebb ívet és a legnagyobb emelkedést tervezem, ami csak lehetséges. |
(#70422) etwg válasza elektrorudi hozzászólására (#70420)
|
Válasz •
|
Hé, 22:59 |
|
Semmi gond az elütésekkel, az ma teljesen normális, ( föleg ha az ember tapsi gépekröl dolgozik), nézz meg online ujságokat, pedig ott elvben szerkesztök is vannk...
Az jo megoldas, ha elosztod az emelkedöt két részre, az egyik pálya süllyed a másik meg emelkedik, ezzel kisebb helyen lehet elérni a különbséget.
A NEM 104-hez csak annyit kell tudnod, hogy mi a szélesség meg a magasság. Az utobbibol 2 van villamos vasutra meg felsövezeték nélkülire. Ott van a rajz alul meg a táblázat, hogy H0-ra melyik méret mekkora. Ivben a szélesség változik, ( másik szabvány), de azt ki is probálhatod a vonataiddal.
Sok sikert!
|
|
|
2024. Okt, 10. Csü 14:00:25 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|