Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       3/3
(#62820) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62819) Válasz Jún 28, 2020
Nyugatinál a Bajcsy-Zsilinszkin van egy olyan üzlet, ami a "Kulcskirály" névre hallgat. Náluk csavarból is ezerféle van ... De mellettük 10 lépésre van egy másik szaküzlet is ....
(#62821) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62820) Válasz Jún 28, 2020
Kösz, de én Pestre jo ha valamelyik szököévben elmegyek. Másoknak jo lesz a cim.
(#62825) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 29, 2020
Sziasztok!

Köszönöm szépen a sínvágásos beszámolókat!

De srácok! Hát nem elég az, ha a talpfával párhuzamos vonal mentén vágtok? Minek kell ehhez szerszám? (Mármint ezzel a szerszámmal megjelölni a vágás helyét.) A talpfák nem merőlegesek a sínszálakra?

PikoDCC!
Én szívesen nézek képeket az építés bármilyen fázisáról! Felőlem lehet a padlón is. Engem mindennemű építkezés érdekel!

Novakerno!
Feldobnád ide az asztal pályatervét!? Ha már úgyis megvan Scarm-ban, hagy sasoljam meg.

Jó építkezést mindenkinek!
(#62826) novakerno válasza ZésZoli hozzászólására (#62825) Válasz Jún 29, 2020
Kedves Zoli!
Idézet:
„ Hát nem elég az, ha a talpfával párhuzamos vonal mentén vágtok? Minek kell ehhez szerszám? (Mármint ezzel a szerszámmal megjelölni a vágás helyét.) A talpfák nem merőlegesek a sínszálakra? ”

Ahogy írtam, a probléma az íves síneknél van. Itt a talpfa rácsozata csak kb. sugárirányú. Ha megnézed, íves sínnél a talpfa rácsok befelé "összefutnak", nincs mihez "párhuzamosan" vágni. A vágásnak nem a sínszálra, hanem a körívhez az adott pontban húzott érintőre kell merőlegesnek lennie!
Üdv: Ernő
(#62827) novakerno válasza ZésZoli hozzászólására (#62825) Válasz Jún 29, 2020
Itt a pályaterv, amit kértél. Ehhez képest minimális eltéréssel épült meg. A sínek melletti "szürke téglalapok" a szétkapcsolók. Annyi változás van, hogy alulról a második csonka vágányon is van szétkapcsoló. A pálya összesen 10 szakaszra van osztva. Üdv: Ernő

apalko06h5d.jpg

apalko06h5d.scarm
 
(#62828) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#62827) Válasz Jún 29, 2020
Küldök még 3 képet, amin a megvalósítás látható. A domborzat persze még hiányos, csak az alagútkapuk vannak meg. A vonatok összeállítása a 4 éves Pali unokámat dicséri. A kék fehér oszlopok jelzik számára az elektromos szakaszhatárokat, a váltók melletti kis sárga LED-ek pedig a váltók állását. Így sokkal könnyebb a távolabbi váltók állását ellenőrizni. Csináltam egy közeli képet a vezérlőpultról is. A menetszabályozást a Csíkos műhely PWM szabályzója adja. Ennek az asztalnak az építés közbeni állapotát láthatod egy előző bejegyzésben, ahol a 3 unokával vagyunk lefényképezve, itt még nincs vezérlőpult. Ha érdekel, később tudok majd feltenni képeket az építés különböző fázisairól.
Üdv: Ernő

IMG_20200629...jpg

IMG_20200629...jpg

IMG_20200629...jpg
 
(#62880) thibeni hozzászólása Válasz Szo, 16:14
Sziasztok!

Van néhány H0-ás mozdonyom, meg nemrég vettem egy piko h0 kezdőkészletet. Adott egy csomó régi piko sín, meg az a néhány új piko sín ami a kezdőkészletben volt. Szeretnék átállni egy új sínrendszerre a régi piko-ról, mert már elég rozsdásak és nem mennek már rajta olyan jól a mozdonyok. A kérdésem az hogy milyen sínrendszerre érdemes váltani, maradjak a piko-nál, vagy inkább valami más jobb lenne. (A Peco-t nézegettem még mert a piko-nál nekem kicsit drágák a váltók, a peco váltók olcsóbbak) Bármilyen tapasztalatra, javaslatra kíváncsi vagyok, a legjobb az lenne ha lenne valami olyan megoldás ami nem csillagászati áron van, de azért jó.
(#62881) etwg hozzászólása Válasz Szo, 17:58
A Pecot ismerem az nálam jol bevált, csak meg kell érteni a gyárto filozofiáját ami eltér a kontinensen gyártott sinrendszerektöl, ami miatt a vágányzat "titokzatos" zárlatokat okoz. De ha rájösz a lényegre akkor nagyon jol müködik, és megsporolsz néhány kapcsolot.
(#62882) thibeni hozzászólása Válasz Szo, 23:20
Sziasztok!

Régi Piko sínjeimről szeretnék egy új sínrendszerre váltani és kinéztem erre a célra a Tillig Modell/standard sínrendszert mivel jóval olcsóbb mint a többi. A kérdésem az hogy ez mennyire jó ez a sínrendszer, esetleg nem azért-e ilyen olcsó mert van valami hátránya, illetve hogy van-e valakinek vele tapasztalata? A válaszokat előre is köszönöm!
(#62883) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#62882) Válasz Vas, 10:12
Üdv!
A Tillig Fritz Pilz-től vette át a sínrendszert. Sokat nem változtatott rajta, kb a 70-es évek lehetőségei köszönnek vissza. Viszont egyre kevesebb cucc érhető el.
A tillig.com oldalon saját szemeddel meg tudod nézni mi a különbség a a Pilz /standard és a Tillig Elite között....
A Pilz 2,5mm magas, mint a Peco setrack, és a Piko (meg a régi roco/és az FL, stb). Az Elite 2,05 mm magas.
A Pilz váltónak szívdarabja, meg maga a váltók sem egy gyönyörűségek, viszont occó. Működnek. Bármennyire is csábító nem vegyél váltó össze szerelő készletet a Pilz-ből. Az összeszereléshez szükséged lesz pontozóra és szegecselő eszközre. Ennek hiányában nem tudod felperemezni a csúcssínek alját. Vagy sínszálból készítesz hozzá csúcssínt, ami azért eléggé macera. Mondjuk jobban fog kinézni, de még mindig nyomában sincs a Peco-nak. Nálam vannak pilz váltók, meg peco is.
A peco nem polarizált (setrack) váltóinál van egy érthetetlen hülyeség, ami miatt állandóan rövidzárlat keletkezett. Ezt némi tűreszelő, vagy miniflex kezeléssel rendbe lehet tenni.
Szóval második alternatívaként Pecot ajánlanék, utána viszont 2,05-ös sínanyag: tillig elite, vagy peco code 100, roco. A piko valahogy ebből a szempontból zsákutca.

Amin még el kell gondolkozni, az a váltóállítás. A peco-hoz brutálisan rossz váltóállító tekercsek vannak gyárilag. A pilz-hez van mágneses, de nem életbiztosítás, a tillig/pilz-hez van motoros alsó állítómű ez már szinte tökéletes - szinte minden váltóhoz jó. A piko, rocohoz van mágneses felszíni, ezek jók. Ami igazán jó állítómű, és nem igényel nagy szaktudást az az MTB állítóműve. Ez boltban beszerezhető, berakod működik, mindent állít (váltót/sorompót/szemafort). A másik megoldás a szervó. Ehhez kell áramkör. Árban olcsóbban jön ki mint az MBT, illetve jobban szabályozhatók a sebességek, mozgások.

Jelzem a moderátornak, hogy ezt a topikodat, és a "milyen sínrendszert ajánlotok" topikot szüntesse meg, és kerüljön be a terepasztali pályaépítésbe. Sokkal jobban követhető a diskurzus.
Newl
(#62885) thibeni hozzászólása Válasz Vas, 11:53
A Piko miért zsákutca? Az nem annyira jó? Mert en még arra gondoltam hogy azzal kezdenék el építkezni.
(#62886) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#62885) Válasz Vas, 12:50
Ööö. Ezek a fórumok azért nagyon jók mert visszaolvashatók. Mármint a régi topikok.
Többször előkerült a piko problémája, valamint - te is írtad - annyira nem olcsó, mint amennyire nem jó, azaz drága. Mivel mindenki ezzel kezd építkezni, ezt a tradíciót használja ki a piko. Sőt, még a mágneses állítóművet is megveteti mellé, aminek árából bőven kijön egy MTB állítómű, ami aztán teljesen megbízható...
Mint írtam is: pilz-peco(setrack), vagy 2.05-es elite/roco/tillig/peco. Ha már szép, és minőségi sínanyagra vágysz, akkor a piko nem játszik, ha meg olcsóbbra akkor sem - ezért írtam zsákutcát. A mostani újabb járműállomány 99,9%-a (kb 1985-től) elmegy az új alacsonyabb síneken is. Az alacsonyabb síneket gondosabb tervezéssel, és vágányfektetéssel kell kivitelezni, mint a 2,5-st, ezt figyelembe kell venni.
(#62893) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62886) Válasz Vas, 23:08
Ha jól olvastam, akkor a kollégának vannak szép számmal régi modelljei is, így neki nem opció a 2,07mm profilú Tillig H0 Elite.
Remélem Frankye tényleg átteszi a kérdéseket a megfelelő helyre.
(#62894) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62886) Válasz Hé, 11:21
A Pecon biztos mert ott különleges kialakitásu ugy a sin meg a talpfrács is. Belülröl magasabb a sin.
(#62906) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62893) Válasz Kedd, 8:55
Ezt a 2,07 értéket nem tudom megjegyezni...
Elnézést.
(#62907) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62894) Válasz Kedd, 8:58
Ööö. Ezt nem értem. Nálam a szívdarabból kifelé kilépő kettő sín csinálta mindig a galibát. Az áthaladó kerék tudja a kettőt rövidre zárni - persze nem mindegyik - főleg a szimmetrikus Y váltónál. Mire rájöttem, hogy mi csinálja a galibát elment néhány óra.
(#62911) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62907) Válasz Kedd, 9:16
Elveszettem a fonalat. Mi is a gond és mivel?
(#62919) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62911) Válasz Kedd, 16:51
A piros nyíllal jelölt összefutásban alakult kis sokszor rövidzárlat...

peco.jpg
 
(#62920) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62919) Válasz Kedd, 17:26
A Peconak két tipusu váltoja van az electrofog meg az insulfrog. Melyiken történt? Elvben mind a kettön kizárt, hacsak nem csináltál komolyabb hibát.
(#62923) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62920) Válasz Kedd, 22:11
Insulfrog - természetesen. Ezért nem értettem a rövidzárlatot...
(#62924) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62923) Válasz Kedd, 23:45
Az egyik ok lehet a slampos kerék. Sajnos sok kerék geometriáje meg sem közeliti a NEM szabványt, a tapadogyürüs kerekek meg szinte használhatatlanok, a vagon kerekek meg bekopnak. Egy barátomnál láttam Németországban, hogy a vagonkerék alig 1000 m megtétele után már vályusra kopott (egy mintegy 400 nm-s terepasztalon ez szinte kéthetente következett be.).A tapadogyürüs kerek meg nagyon sok balhét okoznak. Többek között ezért is utálom azokat, és ha lehet normális kerékre cserélem mindenhol.
A probléma a képen láthato:
Itt nem egyszerü a segitség, uj, jobb kerék, vagy a találkozo két sin közül kivágni a szigetelést, és egy másikkal helyettesiteni ami mintegy 0,5mm-l magasabb. A modell egy kicsit ugrik, de nem okoz egyébb gondot és az elkopottt kerekek is müködnek.

A másik gond meg az szokott lenni, hogy a PECO eröltetti a csucssinektöl vezetni az elágazo vágányokba az áramot. Mi meg többnyire, a két elágazo vágányt függetlenül szoktuk kezelni. Ha ez a helyzet, akkor a váltot szigetelten kell a vágányzatba beépiteni, azaz a két belsö sint elektromosan el kell szigetelni az elágazo vágányoktol. (Vagy a válto alján elvágni a két összekötö huzalt.

IMG_4737.PNG
 
(#62926) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62924) Válasz Sze, 7:10
Igen ahogy írtad, és a képen is jól látszik.
Nálam is nehezítette a keresést, hogy nem mindegyik keréknél, és nem mindig történt a hiba.
(#62928) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62926) Válasz Sze, 8:44
Ebböl a szempontbol a Tillig rendszere sokkal jobb megoldás......de ha az ember rájön a trükkre akkor semmi gond nincs a PECOval, söt váltás szempontjábol biztonságosabb mint a konkurrencia többsége. Ha rövidebbre vették volna a találkozo sineket itt is kevesebb gond lenne.
Lapozás       3/3
Frissek
  2020. Júl, 10. Pé
23:29:15
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés