|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#59263) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59262)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Az "ETD-t" hívják egyszerűen Tail light-nak is. (Szó szerint farok fény.) |
(#59264) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59263)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Jó, de ezt nekem egy MÁV Forgalmi szakértő írta |
(#59270) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59264)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
MÁV, amiről meg beszélgetünk, az Amerika... |
(#59278) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
|
(#59281) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59278)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Hát bizony meglehetösen hiányos, s még az sem világos, hogy melyik korra vonatkozik. |
(#59282) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#59262)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Idézet: „- A kürt szabályai egyszerűek: a síposzloptól (fehér táblán W betű) a harangot be kell kapcsolni, illetve a kürttel az átjáróig szakaszosan hangjelzést kell adni.”
Majdnem. A harangot be kell kapcsolni, addig jó. A kürttel viszont két hosszú és egy rövid hangot kell adni, majd folyamatosan nyomni, amíg a vonat eleje az átjáróhoz nem ér. |
(#59287) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#59282)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Idézet: „A kürttel viszont két hosszú és egy rövid hangot kell adni, majd folyamatosan nyomni, amíg a vonat eleje az átjáróhoz nem ér.”
Valami rémlik, mintha pár Hollywood-i akciófilmben, ahol a hajsza sorompón át is tart, akkor a közeledő vonat mintha pont így tenne... |
(#59289) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59287)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Tettszene elolvasni rendesen az 59029 hozzászólást és akkor nem gagyi filmekre hanem a valós életre lehetne hívatkozni... |
(#59791) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2018 |
|
Eredeti szöveg:
Next stop, Rio Vista Junction. Action at the Western Railway Museum (http://www.wrm.org/).
|
|
(#59972) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2018 |
|
M O S T jelent csak meg a cikk a múzeum kiköltöztetéséről etwg.... |
(#59973) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59972)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2018 |
|
Hát igen a Trains sem mindig naprakész, söt ilyen ügyeket szivesen söpör a szönyeg alá, mert hát nem igen illik végtelen lehetöségek mitoszába.. Én helyi illetve belsö forrásokbol kapom a hireket.
A Trains azt sem igen emliti, hogy mint a vasutbarátok szocsöve, miért nem szolalt meg évekkel ezelött amikor a biroság beavatkozása már elkerülhetetlen volt. |
(#59977) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2018 |
|
Egy kis játék hétvégére .... mészkőszállítás ....
Már egyik kocsi sem akar billegni úgy mint pár éve...
|
|
(#60001) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2018 |
|
Pénteken érkezett meg a Kadee 520; 12db 33" H0 kerék.
Mit lehet tudni róluk, előnyük, hátrányuk. Antimágneses kerekek. |
(#60034) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2018 |
|
UP FEF-3 X844 (8444 from 1962-1989) |
|
(#60111) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2018 |
|
Első Fox Valley kocsim ....
remélem nem az utolsó. |
|
(#60123) novakerno válasza sunocske hozzászólására (#58119)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2018 |
|
Kedves Sünöcske!
Idézet: „Mi Kemencén küzdünk a TRIGLAV-val.” Érdeklődöm, hogyan kerül egy rendes, alföldi (ceglédi) sün a Börzsönybe. Én nagyon régen (több, mint húsz éve) voltam Kemencén a családdal, akkor még igen elhanyagolt állapotban volt a vasút. Örömmel olvasom, hogy mostanra már rendbe tették, tervezzük, hogy megnézzük. Teljesen véletlenül találtam rá a bejegyzésedre, mert az amerikai vasutat nem szoktam figyelni. Üdv: Ernő
|
(#60131) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2018 |
|
Upon delivery to the Museum of Science and Technology in Ottawa.
Canadian National Railway
|
|
(#60348) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 10, 2018 |
|
etwg - nek sok szeretettel
|
|
(#60358) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2018 |
|
Ha netán valaki modellezné a vasúti komp - carfloat - ki és berakását, itt a rakodási sorrend. Berakáskor értelemszerűen fordított a sorrend. 9 >>> 1; |
|
(#60917) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 19, 2019 |
|
Két év különbséggel összejött a Duó.
Balról jobbra: RDC-3 és RDC-1 |
|
(#60977) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Modellezzünk egy kicsit ..... H0
Tegnap átvehettem RD-Hobby által forgalmazott Mantua hűtőkocsimat.
Van egy régebbi Mantua Horn Hook kapcsolós Box Car modellem eredeti dobozával, így kíváncsi voltam nagyon, hogy mit rejt a pack.
Gyári csomagolása: - bombabiztos és szép megjelenésű.
Kocsi súlya: 123 gramm, ami az NMRA szabványnak teljesen megfelelő.
Kapcsolója: - hajaz a Kadee-kuplungra. Tökéletes a magasság beállítása, ezt Multi-Purpose használatával és egy kivénhedt telefonkártyával ellenőríztem.
Kerékpár és futómű: - Fémtengelyen műanyag 33" kerék, szépen, billegés mentesen gurul a 2,1mm Roco sínen.
Szerintem nem érdemes Kadee vagy más kerékkel kicserélni.
Feliratozás: - Lehetne jobban kidolgozott a kocsi oldalán, de így is megfelelő.
Kasztni: - Már a megrendelésekor sejtettem, hogy mit kapok: a hat fellépő, a tetőjárda és a fékkerék külön rögzítve, míg minden más egybeöntve.
Összegezve: az árának (21€) kíválóan megfelelő modellt kaptam. |
|
(#60978) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#60977)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
folyt. köv. |
|
(#61442) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2019 |
|
Atlas Alco RS-1 NYC 8101 |
|
(#62026) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2020 |
|
Ma érkezett:
Inter Mountain 40344-05-PO
3-Bay Covered Hopper Wagon
General Chemical
H0
|
|
(#62264) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2020 |
|
|
(#62501) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Idézet: „(#62484) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62483)
Na jo a Rivarossinak (stb) könnyü, mert ott a hátso alváz is fordul.... de azért nekem ki kellett az összes amerikai Malletet szuperálni, mert egyik sem tudott befordulni az alagutakba.” FEF-3 -ról beszéltem, nem a Big Boy -ról. Úgy látom a szerkocsijaik megegyeznek.
Idézet: „(#62497) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484)
A szerkocsi tengelyelrendezése 2'E és 415mm Roco íven már feszűl.”
Idézet: „(#62498) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62497)
Ki kell venni néhány kereket......”
Gondoltam én is arra, hogy a két szélső kerék kivételével a másik három nyomkarimáját le kéne esztergálni.
Mi volt a fő ok a Mallet gépeid kiszuperálásra? |
(#62502) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62501)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Sajnos az amerikai mallettek a kanyarban sokkal inkább kibujnak az ürszelvényböl és emiatt az alagutportáloknak 2-3 cm szélesebbnek kellene lenniük, ami nagyon csunya, föleg ha magassági korlát is van.
Ezért legfeljebb csak a modul talin lehet öket futtatni. Ez történt tavaly is - vagy 20 év után kivettem öket a vitrinböl ( ami még maradt).
|
|
(#62504) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62502)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Viccen kívül: Erre van valamilyen ajánlás az NMRA -ban az űrszelvényekkel kapcsolatban, olvastam. |
(#62505) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62504)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Van rá szabvány, csak hely nincs ehhez. ( a mallett mozdonyok hossza joval több mint a többi jármüve). Anno nekünk a klubban min 600 mm-s voltak az ivek, és még az is kevés a BigBoynak vagy a Challengernek. Ne feledd ezek a mozdonyok kb 40 cm hosszuak az iv sugara meg 600 mm!!! Ebböl az is kijön, hogy az USAban divatos 6'x4' házi terepasztalra sem fér fel olyan pálya amin közlekedni tudna ilyen gép. Ráadásul amit a filmben is láttunk az nem más mint a valoság agymentes megeröszakolása. A BigBoy egy adott pályára lett tervezve ( Cheyenne, Wyoming) és azt üzemszerüen soha nem hagyta el. Azon a mintegy 40-50 km hosszu szakaszon járt többnyire kizárolag egyirányban vonattal és üresen vissza. Most meg egyesek be akarják járni vele még a vicinális pályákat is. Azon csodálkoztam, hogy ki adhatott engedélyt ilyesmire, egy olyan országban, ahol az ilyen dolgok elképesztöen tul vannak szabályozva. Ráadásul ott volt a vonatban az SD70-s a maga 30 tonnás tengelynyomásával. ( a BigBoy-e valamivel kevesebb, lusta vagyok keresni de mintha csak 26 t lenne.). |
(#62506) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62505)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2020 |
|
Az nekem is feltűnt, hogy az SD70AH-T4 mellett senki nem figyel, pedig az is csinálhatott volna balhét.
Ja, kétszeres sebességen néztem, úgy vidámabb volt az egész
BigBoy vicinálison |
(#62548) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62505)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2020 |
|
Szombaton megérkezett Győrből két SOO Line hopper.
Kuplung csere valami katasztrófa lesz .... ha lesz ...
|
|
(#62694) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62548)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2020 |
|
Ezt nézzétek meg - egy H0 modell kb 1947-böl. (Egyes részei még ettöl is öregebbek!!!!). Egy Varney modell, semmi nyoma a cinkpestisnek és egy kis puculás után még müködik is.
Varney F7 |
(#62695) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62694)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2020 |
|
Pont ma néztem SMT Mainline javításos videókat régi AHM, LIFE-LIKE és Bachmann gépekről ... |
|
(#62696) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62695)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2020 |
|
A srác nem igen nagy ész, de a videoi ezért még éppen ütik a minimumot. Érdekes, hogy hány ilyan "videosztár" van aki még ettöl a kanadai gyerektöl is rosszabb, mégis 10-20 ezren követik. ( viszont valodi jo vasutvideok alig vannak, föleg olyan nincs, ahol a munka a cél, nemcsak az önmutogatás.). |
(#62697) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62696)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2020 |
|
Én évekkel ezelőtt két modellezőnél kötöttem ki:
amcsi mpeterli és ha jól tudom ausztrál Luke Towan
(most külföldiekről beszéltünk ) |
(#62698) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62697)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2020 |
|
Luke filmjei valoban kilognak a sorbol. A másikat nem ismerem. Majd rákeresek. |
(#62746) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
|
(#62747) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62746)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
Ez az első olyan bejátszás, aminél azt látom, hogy a személyvonatba kiegészítésként normál tehervagont soroztak be.
A képminőségen nem tudtam javítani.
|
|
(#62749) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62747)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
Ez egy 60 éves amatörfilm, nincs nagyon mit javitani rajta. |
(#62760) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#62746)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2020 |
|
Egy dolgot nem egészen értek... A film elején (az első 50 másodpercig) többször is feltűnik egy gőzmozdony, aminél a szerkocsi a "másik végén" van a mozdonynak. Vagyis nem a vezetőállás felőli végénél, ahol "minden rendes mozdonynál" lennie kellene.40-50 másodperc között és 1:30 körül láthatóan vonatot húz, tehát nem csak "arrébb mozgatja". Ilyenkor hogyan oldják meg a szén adagolását? |
|
(#62765) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#62760)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2020 |
|
Ezek az un cabforward mozdonyok. A transzkontinentális vasutakon vezették föleg be, mert a hosszu alagutakon elöfordult' hogy a személyzet füstmérgezést kapott. ( az amerikai mozdonyok rendesen tudnak füstölni aminek nagy része egy normális mozdonynál a konyhában kötött ki. ( hiába voltak az alagutak 6 meg több méter magasak és már a kezdettöl volt bennük ventillátoros szellöztetés.
Az elsö ilyen konstrukciokon még ugy volt, hogy a fütö hátul volt, a mozdonyvezetö meg elöl, ami szintén nem volt optimális és a megoldás az olajfütés lett, ahol a személyzet a mozdony elejéröl kezelte a tüzet. A filmben ilyen mozdonyokat látni. Ez sem volt nagyon jo, mert ahhoz a nem ártana a tüzet is látni, hogy hova adagolja az olajat. Szerencsére, ahogy a filmben is látod, már megjelentek az elsö dizelek, amik elöbb föleg az alagutas szakaszokon váltották le a gözvontatást.
A cabforward amugy sem volt valami nagyon kényelmes mozdony - a fáma szerint elöfordult, hogy a mozdonyvezetö megijedt és kiugrott a mozdonybol, mert azt hitte, hogy kisiklott a mozdony (hasonlo érzés mint a valamikori vidámparkban a szellemvasuton.) A kabin messze kilogott elöre, és miután Mallet mozdonyokrol van szo a mozdony eleje akár 1 méterrel is kitér a vágány tengelyéböl, és ott ül a mozdonyvezetö! Ehhez jön az irdatlan ricsaj, hiszen közvetlenül mögöttük ott van a füstszekrény. |
(#62766) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62749)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2020 |
|
Amúgy is nagy érték, de a kiragadt jelenet még többet ér. Színes film lehetett ez a 64 éves film. |
(#62767) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#62760)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2020 |
|
Eredeti kisérőszöveg:
Southern Pacific 4-8-8-2 "Cab Forward" #4247 (AC-11) is southbound between Sage Hen and Madeline, California near the Modoc National Forest with freight #553 on February 2, 1956. John Hungerford photo.
|
|
(#62771) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#62765)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2020 |
|
Köszi a részletes választ! A film másik részén egyértelműen felfedezhető, hogy a szerkocsi egy tartálykocsi (tehát olajtüzelésű), de a kiragadott részletnél nekem úgy tűnt, mintha szén lenne a szerkocsiban.
Ez a "sín elkanyarodik a jármű alól, ami mégis egyenesen megy tovább" hatás egy ideig átélhető volt a 13-as villamossal. 1980 körül, amikor a Körösi Csoma utat elkezdték átépíteni, az Élessarok - Szt. László tér között még a régi nyomvonalon járt a villamos, majd egy nagyon éles fordulóval letért az egyenesről és tett egy nagy ívű kerülőutat a Liget térig. |
(#62772) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#62771)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2020 |
|
Ezek a nagy SP cab forwardek már eleve olajtüzelésüek voltak. Valamivel kisebb elödje voltak még széntüzeléssel. |
(#63083) wesTTcoaster hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2020 |
|
Tegnap végre megérkezett egy csomag Németországbol 2 hónapos utazás után, amiben benne volt 3 hét várakozás a frankfurti reptéren, meg egy városnézés Montrealban, tudod, mert Montreal közvetlen Vancouver mellett van... (azaz, mert a Canada Post-nak gőze sincs, hogy mit csinál...)
Mindegy, megjött, ez a fő... benne volt 3 új teherkocsi, 2 Pacific Fruit Express hűtőkocsi meg egy CP Rail szigetelt (fűtött) boxcar. Németországi Lok & Roll nevű cégtől van, és kimondottan drága volt (110 euró darabja), de mit lehet tenni? Kellettek a kocsik, amiket az SP mozdonyom elszálítja az 1:120-as citromokat...
Egy érdekességet tudtam meg, amikor bemutattem ezeket egy SP modell fórumon: a PFE R-40-27 típusú hűtőkocsi még HO-ban jóformán nem létezik (kivéve egy aránylag ritka rézmodellt), de TT-ben van! |
|
(#63084) Frankye válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2020 |
|
Szép járművek. Használd egészséggel őket! |
(#63085) róbertke válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2020 |
|
Használd egészséggel, pláne ha jól látom TT méretben.
CP Boxcar egy apró részlete nekem szembetűnő, de mivel az eredetiről nincs fotó (max. levédték) így nem is részletezem. |
(#63086) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2020 |
|
Ezek a modellek lettek bemutatva a ttnut-n is? Szépek! |
|
|
2024. Dec, 14. Szo 16:54:05 |
|
Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt |
|
|