Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       22/26    
(#59263) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59262) Válasz Máj 7, 2018
Az "ETD-t" hívják egyszerűen Tail light-nak is. (Szó szerint farok fény.)
(#59264) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59263) Válasz Máj 7, 2018
Jó, de ezt nekem egy MÁV Forgalmi szakértő írta
(#59270) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59264) Válasz Máj 7, 2018
MÁV, amiről meg beszélgetünk, az Amerika...
(#59278) róbertke hozzászólása Válasz Máj 8, 2018
(#59281) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59278) Válasz Máj 8, 2018
Hát bizony meglehetösen hiányos, s még az sem világos, hogy melyik korra vonatkozik.
(#59282) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#59262) Válasz Máj 8, 2018
Idézet:
„- A kürt szabályai egyszerűek: a síposzloptól (fehér táblán W betű) a harangot be kell kapcsolni, illetve a kürttel az átjáróig szakaszosan hangjelzést kell adni.”

Majdnem. A harangot be kell kapcsolni, addig jó. A kürttel viszont két hosszú és egy rövid hangot kell adni, majd folyamatosan nyomni, amíg a vonat eleje az átjáróhoz nem ér.
(#59287) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#59282) Válasz Máj 8, 2018
Idézet:
„A kürttel viszont két hosszú és egy rövid hangot kell adni, majd folyamatosan nyomni, amíg a vonat eleje az átjáróhoz nem ér.”

Valami rémlik, mintha pár Hollywood-i akciófilmben, ahol a hajsza sorompón át is tart, akkor a közeledő vonat mintha pont így tenne...
(#59289) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59287) Válasz Máj 8, 2018
Tettszene elolvasni rendesen az 59029 hozzászólást és akkor nem gagyi filmekre hanem a valós életre lehetne hívatkozni...
(#59791) róbertke hozzászólása Válasz Jún 17, 2018
Eredeti szöveg:
Next stop, Rio Vista Junction. Action at the Western Railway Museum (http://www.wrm.org/).



35476216_172...jpg
 
(#59972) róbertke hozzászólása Válasz Júl 6, 2018
M O S T jelent csak meg a cikk a múzeum kiköltöztetéséről etwg....
(#59973) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59972) Válasz Júl 6, 2018
Hát igen a Trains sem mindig naprakész, söt ilyen ügyeket szivesen söpör a szönyeg alá, mert hát nem igen illik végtelen lehetöségek mitoszába.. Én helyi illetve belsö forrásokbol kapom a hireket.
A Trains azt sem igen emliti, hogy mint a vasutbarátok szocsöve, miért nem szolalt meg évekkel ezelött amikor a biroság beavatkozása már elkerülhetetlen volt.
(#59977) róbertke hozzászólása Válasz Júl 7, 2018
Egy kis játék hétvégére .... mészkőszállítás ....
Már egyik kocsi sem akar billegni úgy mint pár éve...

Mészkőrakomá...jpg

Mészkőrakomá...jpg

Mészkőrakomá...jpg
 
(#60001) róbertke hozzászólása Válasz Júl 9, 2018
Pénteken érkezett meg a Kadee 520; 12db 33" H0 kerék.
Mit lehet tudni róluk, előnyük, hátrányuk. Antimágneses kerekek.
(#60034) róbertke hozzászólása Válasz Júl 14, 2018
UP FEF-3 X844 (8444 from 1962-1989)

Union Pacifi...jpg
 
(#60111) róbertke hozzászólása Válasz Aug 3, 2018
Első Fox Valley kocsim ....
remélem nem az utolsó.

Soo Line Col...jpg
 
(#60123) novakerno válasza sunocske hozzászólására (#58119) Válasz Aug 11, 2018
Kedves Sünöcske!
Idézet:
„Mi Kemencén küzdünk a TRIGLAV-val.”
Érdeklődöm, hogyan kerül egy rendes, alföldi (ceglédi) sün a Börzsönybe. Én nagyon régen (több, mint húsz éve) voltam Kemencén a családdal, akkor még igen elhanyagolt állapotban volt a vasút. Örömmel olvasom, hogy mostanra már rendbe tették, tervezzük, hogy megnézzük. Teljesen véletlenül találtam rá a bejegyzésedre, mert az amerikai vasutat nem szoktam figyelni. Üdv: Ernő
(#60131) róbertke hozzászólása Válasz Aug 15, 2018
Upon delivery to the Museum of Science and Technology in Ottawa.
Canadian National Railway

39167209_102...jpg
 
(#60348) róbertke hozzászólása Válasz Okt 10, 2018
etwg - nek sok szeretettel

37392878_101...jpg

43582713_101...jpg
 
(#60358) róbertke hozzászólása Válasz Okt 13, 2018
Ha netán valaki modellezné a vasúti komp - carfloat - ki és berakását, itt a rakodási sorrend. Berakáskor értelemszerűen fordított a sorrend. 9 >>> 1;

Vasúti komp ...jpg
 
(#60917) róbertke hozzászólása Válasz Máj 19, 2019
Két év különbséggel összejött a Duó.
Balról jobbra: RDC-3 és RDC-1

60884580_231...png
 
(#60977) róbertke hozzászólása Válasz Jún 29, 2019
Modellezzünk egy kicsit ..... H0

Tegnap átvehettem RD-Hobby által forgalmazott Mantua hűtőkocsimat.

Van egy régebbi Mantua Horn Hook kapcsolós Box Car modellem eredeti dobozával, így kíváncsi voltam nagyon, hogy mit rejt a pack.

Gyári csomagolása: - bombabiztos és szép megjelenésű.

Kocsi súlya: 123 gramm, ami az NMRA szabványnak teljesen megfelelő.

Kapcsolója: - hajaz a Kadee-kuplungra. Tökéletes a magasság beállítása, ezt Multi-Purpose használatával és egy kivénhedt telefonkártyával ellenőríztem.

Kerékpár és futómű: - Fémtengelyen műanyag 33" kerék, szépen, billegés mentesen gurul a 2,1mm Roco sínen.

Szerintem nem érdemes Kadee vagy más kerékkel kicserélni.

Feliratozás: - Lehetne jobban kidolgozott a kocsi oldalán, de így is megfelelő.

Kasztni: - Már a megrendelésekor sejtettem, hogy mit kapok: a hat fellépő, a tetőjárda és a fékkerék külön rögzítve, míg minden más egybeöntve.

Összegezve: az árának (21€) kíválóan megfelelő modellt kaptam.

Mantua - Cla...jpg

Mantua - Cla...jpg

Mantua - Cla...jpg
 
(#60978) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#60977) Válasz Jún 29, 2019
folyt. köv.

Mantua - Cla...jpg

Mantua - Cla...jpg

Mantua - Cla...jpg
 
(#61442) róbertke hozzászólása Válasz Dec 10, 2019
Atlas Alco RS-1 NYC 8101

Atlas Alco R...jpg
 
(#62026) róbertke hozzászólása Válasz Feb 7, 2020
Ma érkezett:
Inter Mountain 40344-05-PO
3-Bay Covered Hopper Wagon
General Chemical
H0


006.JPG
 
(#62264) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 14, 2020
De ismerős amit játszik ....
https://www.youtube.com/watch?v=7LdHlfPOB6o
(#62501) róbertke hozzászólása Válasz Máj 15, 2020
Idézet:
„(#62484) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62483)
Na jo a Rivarossinak (stb) könnyü, mert ott a hátso alváz is fordul.... de azért nekem ki kellett az összes amerikai Malletet szuperálni, mert egyik sem tudott befordulni az alagutakba.”
FEF-3 -ról beszéltem, nem a Big Boy -ról. Úgy látom a szerkocsijaik megegyeznek.
Idézet:
„(#62497) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62484)
A szerkocsi tengelyelrendezése 2'E és 415mm Roco íven már feszűl.”

Idézet:
„(#62498) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62497)
Ki kell venni néhány kereket......”
Gondoltam én is arra, hogy a két szélső kerék kivételével a másik három nyomkarimáját le kéne esztergálni.
Mi volt a fő ok a Mallet gépeid kiszuperálásra?
(#62502) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62501) Válasz Máj 15, 2020
Sajnos az amerikai mallettek a kanyarban sokkal inkább kibujnak az ürszelvényböl és emiatt az alagutportáloknak 2-3 cm szélesebbnek kellene lenniük, ami nagyon csunya, föleg ha magassági korlát is van.
Ezért legfeljebb csak a modul talin lehet öket futtatni. Ez történt tavaly is - vagy 20 év után kivettem öket a vitrinböl ( ami még maradt).


BIG601a_Orig...jpg
 
(#62503) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62502) Válasz Máj 15, 2020
De jól mutat a MÁV 601-es
(#62504) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62502) Válasz Máj 15, 2020
Viccen kívül: Erre van valamilyen ajánlás az NMRA -ban az űrszelvényekkel kapcsolatban, olvastam.
(#62505) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62504) Válasz Máj 15, 2020
Van rá szabvány, csak hely nincs ehhez. ( a mallett mozdonyok hossza joval több mint a többi jármüve). Anno nekünk a klubban min 600 mm-s voltak az ivek, és még az is kevés a BigBoynak vagy a Challengernek. Ne feledd ezek a mozdonyok kb 40 cm hosszuak az iv sugara meg 600 mm!!! Ebböl az is kijön, hogy az USAban divatos 6'x4' házi terepasztalra sem fér fel olyan pálya amin közlekedni tudna ilyen gép. Ráadásul amit a filmben is láttunk az nem más mint a valoság agymentes megeröszakolása. A BigBoy egy adott pályára lett tervezve ( Cheyenne, Wyoming) és azt üzemszerüen soha nem hagyta el. Azon a mintegy 40-50 km hosszu szakaszon járt többnyire kizárolag egyirányban vonattal és üresen vissza. Most meg egyesek be akarják járni vele még a vicinális pályákat is. Azon csodálkoztam, hogy ki adhatott engedélyt ilyesmire, egy olyan országban, ahol az ilyen dolgok elképesztöen tul vannak szabályozva. Ráadásul ott volt a vonatban az SD70-s a maga 30 tonnás tengelynyomásával. ( a BigBoy-e valamivel kevesebb, lusta vagyok keresni de mintha csak 26 t lenne.).
(#62506) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62505) Válasz Máj 15, 2020
Az nekem is feltűnt, hogy az SD70AH-T4 mellett senki nem figyel, pedig az is csinálhatott volna balhét.
Ja, kétszeres sebességen néztem, úgy vidámabb volt az egész
BigBoy vicinálison
(#62548) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62505) Válasz Máj 24, 2020
Szombaton megérkezett Győrből két SOO Line hopper.
Kuplung csere valami katasztrófa lesz .... ha lesz ...

Rivarossi SO...jpg
 
(#62694) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62548) Válasz Jún 10, 2020
Ezt nézzétek meg - egy H0 modell kb 1947-böl. (Egyes részei még ettöl is öregebbek!!!!). Egy Varney modell, semmi nyoma a cinkpestisnek és egy kis puculás után még müködik is.

Varney F7
(#62695) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62694) Válasz Jún 10, 2020
Pont ma néztem SMT Mainline javításos videókat régi AHM, LIFE-LIKE és Bachmann gépekről ...

Youtuba 2020...jpg
 
(#62696) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62695) Válasz Jún 10, 2020
A srác nem igen nagy ész, de a videoi ezért még éppen ütik a minimumot. Érdekes, hogy hány ilyan "videosztár" van aki még ettöl a kanadai gyerektöl is rosszabb, mégis 10-20 ezren követik. ( viszont valodi jo vasutvideok alig vannak, föleg olyan nincs, ahol a munka a cél, nemcsak az önmutogatás.).
(#62697) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62696) Válasz Jún 10, 2020
Én évekkel ezelőtt két modellezőnél kötöttem ki:
amcsi mpeterli és ha jól tudom ausztrál Luke Towan
(most külföldiekről beszéltünk )
(#62698) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62697) Válasz Jún 10, 2020
Luke filmjei valoban kilognak a sorbol. A másikat nem ismerem. Majd rákeresek.
(#62746) etwg hozzászólása Válasz Jún 18, 2020

Az ötvenes évek Amerikája.

Amerika


(#62747) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62746) Válasz Jún 18, 2020
Ez az első olyan bejátszás, aminél azt látom, hogy a személyvonatba kiegészítésként normál tehervagont soroztak be.
A képminőségen nem tudtam javítani.

Southern Pac...jpg
 
(#62749) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62747) Válasz Jún 18, 2020
Ez egy 60 éves amatörfilm, nincs nagyon mit javitani rajta.
(#62760) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#62746) Válasz Jún 19, 2020
Egy dolgot nem egészen értek... A film elején (az első 50 másodpercig) többször is feltűnik egy gőzmozdony, aminél a szerkocsi a "másik végén" van a mozdonynak. Vagyis nem a vezetőállás felőli végénél, ahol "minden rendes mozdonynál" lennie kellene.40-50 másodperc között és 1:30 körül láthatóan vonatot húz, tehát nem csak "arrébb mozgatja". Ilyenkor hogyan oldják meg a szén adagolását?

Screenshot_2...png
 
(#62765) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#62760) Válasz Jún 19, 2020
Ezek az un cabforward mozdonyok. A transzkontinentális vasutakon vezették föleg be, mert a hosszu alagutakon elöfordult' hogy a személyzet füstmérgezést kapott. ( az amerikai mozdonyok rendesen tudnak füstölni aminek nagy része egy normális mozdonynál a konyhában kötött ki. ( hiába voltak az alagutak 6 meg több méter magasak és már a kezdettöl volt bennük ventillátoros szellöztetés.
Az elsö ilyen konstrukciokon még ugy volt, hogy a fütö hátul volt, a mozdonyvezetö meg elöl, ami szintén nem volt optimális és a megoldás az olajfütés lett, ahol a személyzet a mozdony elejéröl kezelte a tüzet. A filmben ilyen mozdonyokat látni. Ez sem volt nagyon jo, mert ahhoz a nem ártana a tüzet is látni, hogy hova adagolja az olajat. Szerencsére, ahogy a filmben is látod, már megjelentek az elsö dizelek, amik elöbb föleg az alagutas szakaszokon váltották le a gözvontatást.
A cabforward amugy sem volt valami nagyon kényelmes mozdony - a fáma szerint elöfordult, hogy a mozdonyvezetö megijedt és kiugrott a mozdonybol, mert azt hitte, hogy kisiklott a mozdony (hasonlo érzés mint a valamikori vidámparkban a szellemvasuton.) A kabin messze kilogott elöre, és miután Mallet mozdonyokrol van szo a mozdony eleje akár 1 méterrel is kitér a vágány tengelyéböl, és ott ül a mozdonyvezetö! Ehhez jön az irdatlan ricsaj, hiszen közvetlenül mögöttük ott van a füstszekrény.
(#62766) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62749) Válasz Jún 19, 2020
Amúgy is nagy érték, de a kiragadt jelenet még többet ér. Színes film lehetett ez a 64 éves film.
(#62767) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#62760) Válasz Jún 19, 2020
Eredeti kisérőszöveg:
Southern Pacific 4-8-8-2 "Cab Forward" #4247 (AC-11) is southbound between Sage Hen and Madeline, California near the Modoc National Forest with freight #553 on February 2, 1956. John Hungerford photo.

104682707_10...jpg
 
(#62771) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#62765) Válasz Jún 20, 2020
Köszi a részletes választ! A film másik részén egyértelműen felfedezhető, hogy a szerkocsi egy tartálykocsi (tehát olajtüzelésű), de a kiragadott részletnél nekem úgy tűnt, mintha szén lenne a szerkocsiban.

Ez a "sín elkanyarodik a jármű alól, ami mégis egyenesen megy tovább" hatás egy ideig átélhető volt a 13-as villamossal. 1980 körül, amikor a Körösi Csoma utat elkezdték átépíteni, az Élessarok - Szt. László tér között még a régi nyomvonalon járt a villamos, majd egy nagyon éles fordulóval letért az egyenesről és tett egy nagy ívű kerülőutat a Liget térig.
(#62772) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#62771) Válasz Jún 20, 2020
Ezek a nagy SP cab forwardek már eleve olajtüzelésüek voltak. Valamivel kisebb elödje voltak még széntüzeléssel.
(#63083) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Júl 31, 2020
Tegnap végre megérkezett egy csomag Németországbol 2 hónapos utazás után, amiben benne volt 3 hét várakozás a frankfurti reptéren, meg egy városnézés Montrealban, tudod, mert Montreal közvetlen Vancouver mellett van... (azaz, mert a Canada Post-nak gőze sincs, hogy mit csinál...)

Mindegy, megjött, ez a fő... benne volt 3 új teherkocsi, 2 Pacific Fruit Express hűtőkocsi meg egy CP Rail szigetelt (fűtött) boxcar. Németországi Lok & Roll nevű cégtől van, és kimondottan drága volt (110 euró darabja), de mit lehet tenni? Kellettek a kocsik, amiket az SP mozdonyom elszálítja az 1:120-as citromokat...

Egy érdekességet tudtam meg, amikor bemutattem ezeket egy SP modell fórumon: a PFE R-40-27 típusú hűtőkocsi még HO-ban jóformán nem létezik (kivéve egy aránylag ritka rézmodellt), de TT-ben van!

20200728_214...jpg

20200728_215...jpg

20200728_215...jpg
 
(#63084) Frankye válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083) Válasz Júl 31, 2020
Szép járművek. Használd egészséggel őket!
(#63085) róbertke válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083) Válasz Júl 31, 2020
Használd egészséggel, pláne ha jól látom TT méretben.
CP Boxcar egy apró részlete nekem szembetűnő, de mivel az eredetiről nincs fotó (max. levédték) így nem is részletezem.
(#63086) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#63083) Válasz Aug 2, 2020
Ezek a modellek lettek bemutatva a ttnut-n is? Szépek!
Lapozás       22/26    
Frissek
  2024. Márc, 29. Pé
9:44:27
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés