Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       21/22    
(#58323) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#58322) Válasz Feb 8, 2018
Na azért nem így szólóban tették közzé a képet.
Nem anyáztak, de leírták, hogy mit csinálnának az ilyen fényképezkedőkkel...
Első amit ilyenkor néznek a képen fotózott pálya állapota.
Itt erősen használtat írnak a sínszálak csillogása miatt.
Második árulkodó jel a működő útátjáró - fényjelző ép, útátjáró nincs leaszfaltozva stb.
A legtragikusabb az egészben, hogy sok helyütt még a lassan menő tehervonatokhoz vannak szokva az emberek, azt hirtelen a semmiből felbukkan egy 160 Km/h -val száguldó AMTRAK szerelvény...
(#58324) etwg válasza Frankye hozzászólására (#58321) Válasz Feb 8, 2018
Ez igy van sajnos szerte Europaban. Tintanyalok irják a szabályokat, s közben az állomány állaga rohamosan romlik.
Addig amig a mérvado az évi zárszámadásban leirt néhány szám lesz, más választás nem is igen lesz. A jelenkorban sajnos egyre kevesebb értéke van a tradicionak, a sok-sok éves tapasztalatoknak, annyira, hogy sok helyen már nem is igen jegyzik eme értékeket, s hagyják az uj generácionak ujra feltalálni a kereket.
Ez a hozzáállás sajnos a tengerentulrol jön....masszivan.
(#58325) etwg hozzászólása Válasz Feb 8, 2018
Egy kis valodi modellvasut, (mint mellék történet).
Farsang van.

Amerikai modellvasut
(#58400) róbertke hozzászólása Válasz Feb 17, 2018
Baldwin mozdony AT&SF 5000 "Madame Queen" USA (1930)

Atchison, To...jpg
 
(#58401) róbertke hozzászólása Válasz Feb 17, 2018
Alco mozdony SZD Ta-10000 Szovjetúnió (1930)

28070743_101...jpg
 
(#58494) róbertke hozzászólása Válasz Feb 24, 2018
A 7890 és a 7149-es tandem - a nagy képen - egy 20 000 gallon cseppfolyós földgázt /LNG/ mint tüzelőanyagot használ a 1600 mérföldes/ 2560 Km szenes útvonalon, és minden alkalommal feltöltést végeznek a félúton elhelyezkedő tüzelőanyag-ellátó állomáson. A mozdonypárok 800 mérföldes tartománya messze meghaladja a 80-100 mérföldet, amely a sűritet földgázzal /CNG/ töltött azonos méretű tartálykocsi biztosítana. Az LNG - BNGT101 kívülről úgy néz ki mint egy dízel üzemanyag tartály, de valójában egy rozsdamentes acélból készült dupla falú hűtőtartály, amely akár -130 Celsius fokos hűtést is képes tárolni 14 napig. Ennyi információt tudok megosztani veletek.

16836030_825...jpg
 
(#58498) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#58494) Válasz Feb 24, 2018
Nem semmi! Még nem is hallottam a gázüzemű mozdonyokról. Köszi az infót!
(#58619) róbertke hozzászólása Válasz Márc 5, 2018
Ez csak tolt vonat, nem inga szerelvény és ezért rakom ide...
Speciális permetező szerelvény a CB&Q vasútról 1964-ből, ami egy olajos oldattal próbálta csökkenteni a hűtőkocsikból folyamatosan szivárgó sós víz által okozott korróziót a síneken.
John W. Coke‎ gyűjteménye.

28516270_102...jpg
 
(#58620) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#58619) Válasz Márc 5, 2018
Talán nem jól látom, de mintha a mozdony középen lenne, vagyis a szerelvény egyik részét tolja, a másikat húzza... Persze lehet, hogy ilyen esetben a "tolt" a helyes megnevezés, én nem értek hozzá, csak belevau...
(#58624) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#58620) Válasz Márc 5, 2018
Jol látod, az ilyen szerelvényeken mindenféle járgány van. Ami a mozdony elött van az általában a munkagép és az ahhoz tartozo egyébb vagon (viz, olaj stb). A mozdony után meg a személyzet munkakocsija stb. Gyakran, mint itt is további tartálykocsik is vannak valoszinüleg a permetezöanyag illetve védökocsi. Néha jobb, ha a mozdonyszemélyzet messzebb van a permetezéstöl, ki tudja mi francot spriccelnek ki.
Amikor vége a napi munkának a vonat elejét otthagyják valamelyik állomáson a maradék meg elmegy oda ahonnan jöttek, vagy esetleg a személyzetért jön valamilyen auto, hogy haza jussanak.
(#58626) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58624) Válasz Márc 5, 2018
A vonat végén ott van egy Caboose a személyzetnek.
(#58627) róbertke hozzászólása Válasz Márc 6, 2018
Hétvégi buliból maradt egy csomó szívószál ...
Nosza, elővettem a Vaternyán tavaly vett AHM kocsikat.
Valóságban az alapmodellnek megfelelő 60' hosszú hélium szállító kocsi egy darab volt, de az is csak egy prototípus vázszerkezet, mert tartályokkal nem szerelték fel.
Ami inspirált az MR magazin 2017. Decemberi száma.

DSC_6683.JPG

Vatera besze...jpg

Vatera besze...jpg
 
(#58635) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58627) Válasz Márc 6, 2018
(#58636) róbertke hozzászólása Válasz Márc 7, 2018
WAMX 4217 K&O west of McPherson, Kansas getting fuel 3-6-18
Photo by Leroy Schmidt.

28619508_188...jpg
 
(#58644) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#58636) Válasz Márc 7, 2018
Mindjárt a vadászrepülők jutottak eszembe...
(#58646) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#58644) Válasz Márc 7, 2018
Csak ezt nem tudod "sétáltatni" ivás közben
(#58649) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#58646) Válasz Márc 7, 2018
Háááát.... Azért ha elég lassan "repül", vagy elég gyors az itató...
(#58651) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#58636) Válasz Márc 7, 2018
Nekem az tűnt fel, hogy éppen egy váltón sikerült megállniuk...
(#58653) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#58651) Válasz Márc 7, 2018
Egy 4-5000 láb hosszú vonatnál szinte mindegy, hogy a váltó előtt vagy után állsz meg, mindenhogy útban vagy
(#58654) sunocske hozzászólása Válasz Márc 7, 2018
Közben a megadott helyadatok alapján egy kicsit böngésztem a környéket Google Mapsen. Ez gyakorlatilag egy szárnyvonal, ami egy olajfinomítót és néhány kisebb vállalkozást szolgál ki, és valószínűleg napi néhány vonatnál több nem jár erre. A vonat alatti váltóból egy kb. 800 méter hosszú tárolóvágány ágazik ki, ami a túlsó végén vissza van kötve a fővágányba. A vonalon elég sok az útátjáró (pl. a váltó után is van egy, valószínűleg ott állt a fotós), gondolom így fért be kettő közé.
(#58658) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#58654) Válasz Márc 8, 2018
Nahát, Benned egy Sherlock Holmes veszett meg... ja, nem: veszett el!
(#58666) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#58658) Válasz Márc 8, 2018
Imádok ilyen apróságokkal szöszölni. Múltkor egy facebookon megosztott, csepelinek vélt képről állapítottam meg, hogy az valójában a selypi cukorgyárban készült, pusztán a megadott dátum és a mozdony pályaszáma alapján

A nyomozásban a segítségemre volt: egy lista az összes legyártott V22B mozdonyról (gyári szám, pályaszám, melyik cég részére lett gyártva, esetenként további sorsa), a fentrol.hu, meg az a kb. fél órányi szabadidő, amit rááldoztam a témára.

Az alap felvetés az volt, hogy a kép az A26-053 pályaszámú mozdonyt ábrázolja 1973-ban, Csepelen, de ez utóbbi infó kérdőjellel szerepelt. Nosza, felkerestem Andreas Christopher honlapját. Eszerint a mozdonyt 1970-ben gyártotta a VEB LKM a selypi cukorgyár részére. Ebből arra következtettem, hogy a kép valószínűleg ott készült, de ehhez biztosra is kéne menni! Irány a fentrol.hu, találtam is egy 1970 körüli légifotót. A fényképen egy útátjárónál áll a mozdony, ami kb. 90 fokban keresztez legalább három vágányt, amiből a harmadik ráadásul elkanyarodik. Szerencsére a légifotón egy ilyen útátjáró volt, innen már gyerekjátéknak tűnt a kép bal sarkában lévő épület belógó ereszcsatornáját beazonosítani, valamint a háttérben álló rácsos térvilágító oszlopot és a rakodó jellegzetes, kétkarú térvilágító lámpáit, amivel a vágányok elég hosszan ki voltak világítva
(#58676) etwg válasza sunocske hozzászólására (#58666) Válasz Márc 8, 2018
Igazi vasuti antropologus vagy!

(#58679) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58676) Válasz Márc 8, 2018
Szerinted más nem így csinálja??
(#58680) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#58666) Válasz Márc 9, 2018

Nem semmi vagy!
(#58709) róbertke hozzászólása Válasz Márc 11, 2018
Bővült a D&RGW flottám Athearn kocsikkal.

D&RGW Athear...jpg
 
(#58727) etwg hozzászólása Válasz Márc 13, 2018
Egy kis Amerika más perspektivábol.
(A figurák is kézzel készültek kenyérbélböl meg hasonlo anyagokbol. Természetesen J.Allan munkái.)
A 3. kép meg fototechnikai szempontbol nagyon érdekes (jo 50-60 éves képek!).

IMG_3035.JPG

IMG_3036.JPG

IMG_3037.JPG
 
(#58729) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58727) Válasz Márc 13, 2018
Már megint facsarod a szívem ....
(#58750) etwg hozzászólása Válasz Márc 15, 2018
Amikor még a mechanika volt a király.
Igy müködött a Wigwag a mai vasuti utkeresztezödések jelzöjének az elödja.
(#58751) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58750) Válasz Márc 15, 2018
(#58758) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58751) Válasz Márc 16, 2018
Le a kalappal az elsö film készitöje elött!
Valoszinü több évtizedet áldozott a témára. ( vagy szedte össza a felvételeket). A filmböl itélve ugy 2000 elötti felvételek szerte a kontinensen. Akkoriban volt az amerikai vasut a legnagyobb krizisben, emlékszem egyszer a Mojave sikságon rádioval, informaciokkal felszerelve 6 orát vártunk egyetlen vonatra (2 társaság vágányai futnak egymás mellett, és naponta akkoriban közel 100 vonat járt a pályákon, csak amikor mi voltunk ott, egy sem ment ).
Igy kivárni egy wig-wagot, hogy müködjön is meglehetösen nagy türelemjáték.
A másik dolog meg az, hogy ezek a berendezések már akkor jo 50-60 évesek voltak és még mindig üzemben voltak. Mifelénk már régen le lettek volna cserélve valamilyen modernebb villogora.
Nálunk is össze kellene gyüjteni a még müködö régi mechanikus sorompokat stb, mert lassan már mutatoba sem marad.
Ha jol hallottam az északi szomszédunknál manapság tünik el az utolso mechanikus sorompo a haranggal.
(#58831) etwg hozzászólása Válasz Márc 21, 2018
Ezt a FILMET nézzétek meg a vasut höskorából.


(#58833) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58831) Válasz Márc 22, 2018
Színes film!! He-he....
07:47 ott gugol a fékező az UP vonat Box car tetején...
10:58 az elsők között épűlt konténer terminál...
11:20 Hucke-Pack őse .....
11:48 Erie Lackawanna vasúti komp
Kikötői rakodás .....
Szupi!!!
(#58894) etwg hozzászólása Válasz Márc 29, 2018
Egy ujabb tradicionális cég került dobra. A kaliforniai robbano bérletek miatt a Grandt Line is bezárta a boltot.
Ha minden igaz vevöt keresnek a cégre, ahol még mindig a tradicionális felszereltség és nézetek uralkodnak.
Ha minden igaz, ez a manufaktura keres vevöt. Állitolag alig 6 jegyü dollárért elado minden - nem tudni, hogy az árban benne-e vannak a szellemi jogok illetve a márkanév.
A cég még azok közé tartozik, akik saját maguk fejlesztették ki a rengeteg célgépet amik a precizios modellgyártáshoz elengedhetetlenek. A Grandt Line rengeteg aproságot gyártott a modellépitök számára ( különleges mechanikai alkatrészeket - fogaskerekeket Shay, Heisler stb mozdonyokhoz, mindenféle kiegészitöket - váltomechanizmusoktol kezdve mozdonyszerelvényeken át mindenféle ablakig, ajtoig és egyébb aproságokat az modellhü épületekhez.)
Az amerikai vélemények szerint a cég legnagyobb gondja (a tulajdonosk kiöregedése mellett), hogy ragaszkodtak a kis cégek valamikori tradicioihoz, azaz házon belül volt a fejlesztés - beleértve a mühely felszerelését, a tervezés, produkcio valamint a termékek disztribucioja/terjesztése. Ez a mai felfogás szerint maradi, életképtelen a nagy pénz világában.
Állitolag a Tichy (sok mindenben hasonlo szortimenttel rendelkezö cég, de ök már valamivel "modernebb" nézeteket vallanak és vannak komplett modelljeik is, nemcsak aproságok), érdeklödik a Grandt Line iránt.
(#58932) etwg hozzászólása Válasz Márc 30, 2018
Egy nagyon szép video Coloradobol:

CMRM
(#59002) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 6, 2018
ENNEK mi az értelme?
(#59003) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59002) Válasz Ápr 6, 2018
Hogy hamarabb égjen le a terepasztal. A grafitpor ugyanis vezet, és ha bekerül pl. a válton a tösin meg a nyelv közé, ott könnyen okozhat rejtett rövidzárlatot, és a grafit égni is tud.
Ráadásul mint kenö anyag sem az utolso, igy ha egy mozdony a tiszta sinen nem bir elhuzni 100 vagont a grafitoson még 50-t sem fog.

(#59005) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59002) Válasz Ápr 6, 2018
Április 1-i viccnek is rossz...
(#59130) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 24, 2018
Kereskedelmi egység kapacítása bővűlt .... így jár aki zsákbamacskát használtan vesz ...
Egy tökéletes volt, négy úgy-ahogy. Kupplungok borzasztó állapotúak, az a kampó 4 kocsiról levágva, alig találtam újakat. Kettő alvázát szét kellett feszegetnem, mert a súlyok elengedtek és zörgött a kocsi mint egy babacsörgő... Egy kocsinak hiányzott egy 33" kereke, majd szerzek újakat valahonnan. Lépcsők letörve, de nem érdekes. Mind az öt kocsi nagyon csúnyán volt alul összeragasztva. Amúgy Happy, mert nagyon olcsón szereztem és nagyon dögösek együtt....

MED_00150302...jpg
 
(#59193) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 28, 2018
Mehano kocsikon a hasonló Horn-Hook kapcsolókat milyen Kadee kapcsolóra cseréljem ki (van vagy ezer féle...)? Termékszámot ha tudna valaki...

Walthers-Hor...jpg
 
(#59194) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59193) Válasz Ápr 28, 2018
Mi lenne a felcsapnád a Kadee honlapját, ott van minden info meg méret:

Kadee

Amugy az #5-s a legvaloszinübb.
(#59195) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59194) Válasz Ápr 28, 2018
Mert eldobom az agyam, hogy hiába csatlakozott az USA 1980 -ban az SÍ mértékegységrendszerhez, ha 38 év után sem tudja megadni az adatokat milliméterben .....
(#59196) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59194) Válasz Ápr 28, 2018
Köszi....
(#59197) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59195) Válasz Ápr 29, 2018
Ahogy öket ismerem, soha nem fognak áttérni az SI rendszer használatára. Az a világ már csak ilyen sablonos... ott a tolomérce helyett inkább mindenféle sablonok lapulnak a szakemberek zsebében, hogy megállapitsák, hogy mi mekkora.
A #5 egy univerzális kuplung, ( vannak ujabb finomitott változatai, 28, 58, 118 stb) amik szinte minden jármühöz passzolnak, legfeljebb a magasságot kell egy kicsit modositani (alátét az alvázak csapjaira).
Ha a piros Cliccre ütsz eljutsz az IHC (MAHANO) táblázatban minden Mehano jármühöz ott a megfelelö tipus).
Amugy ha kinyomtatod a kupplungok katagolusát a képekkel azok 1:1-ben fognak megjelenni, azaz valos méretben fogod látni milyen méretüek.
(#59199) etwg válasza etwg hozzászólására (#59197) Válasz Ápr 29, 2018
Egy "kis" N-s terapasztal

Majd még jön néhány kép

2018-04-28 1...jpg

2018-04-28 1...jpg
 
(#59200) etwg válasza etwg hozzászólására (#59199) Válasz Ápr 29, 2018
Még 2 kép

2018-04-28 1...jpg

2018-04-28 1...jpg
 
(#59202) róbertke válasza etwg hozzászólására (#59197) Válasz Ápr 29, 2018
Hajnalban jött két mentőautó és hogyha már felébresztettek, átnéztem A-Z mindent ...
(#59209) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 30, 2018
Három napja van bekapcsolva nálam a Youtubon La Plata, Missuori, USA webkamera. Rengeteg tehervonat megy, elsősorban BNSF, de láttam már besorozva UP, CP, CN, NS, CSX gépeket is. AMTRAK vonatot eddig csak egyet szúrtam ki ami megáll, magyar idő szerint 17:00, USA idő 10:00; Egy kocsiba szállnak fel az utasok, még a sárga sámlis technológiával.
(#59261) róbertke hozzászólása Válasz Máj 7, 2018
Az elmúlt egy hétben a BNSF egyik 24 órás "Live" kamerás megállóját volt alkalmam nézegetni.
- Többször is belefutottam egy nagy konténervonatba amit az elmúlt egy hét alatt többször láttam: 3 BNSF mozdony + 141 kocsi + 2 BNSF mozdony + 67 kocsi + 2 BNSF mozdony;
- Minden vonat elején levő mozdony összes lámpája folyamatos fénnyel világít, és az útátjárók előtt kétszer is hosszas kürtszólamot adnak éjjel-nappal az átjáróig;
- Minden vonat végén ahol mozdony volt - bármilyen vasúttársasághoz tartozó is legyen - a középső fényszórók napszaktól függetlenül folyamatosan világítottak;
- Zárlámpával felszerelt vonatok végén a vörös villogó fény csak éjszaka működött.
(#59262) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#59261) Válasz Máj 7, 2018
Időközben kaptam egy kis segítséget régi kollégám részéről:
- A kürt szabályai egyszerűek: a síposzloptól (fehér táblán W betű) a harangot be kell kapcsolni, illetve a kürttel az átjáróig szakaszosan hangjelzést kell adni. A zárlámpát ETD-nek (End of Train Device) hívják és a fejlett változatai mérik a fővezeték nyomását, amit rádión továbbít a vonómozdonyra, valamint meg tudja csapolni a fővezetéket a rátorlódás megelőzése érdekében.
Lapozás       21/22    
Frissek
  2019. Jún, 19. Sze
17:03:08
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés