Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Hangdekóderes mozdonyok
Hangdekóderes mozdonyok
Témaindító: Lokomotive, idő: Aug 21, 2013
Témakörök:

Lapozás       13/14    
(#51950) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51948) Válasz Júl 6, 2016
Van a klubban is néhány PIKO modell, és azzal mindenki egyetért, hogy nagyon megéri az árát. ( a hasonlo méretü más modellek 2-5x ennyibe kerülnek, és sajnos azok sem jobbak. A mi amcsi dizelünkben is elrepedt minde fogaskerék).
A minap én is ilyen gépbe szereltem Iphon kihangositobol ( vagy 10 € volt a pár erösitövel, hangdobozokkal együtt) hangszorokat és ugy bömbült a Mascot dekoderrel, hogy még a kertben is le kellett halkitani, ha nem akartuk az összes szomszéd haragját elnyerni.
(#51951) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51950) Válasz Júl 6, 2016
Na ja, a modell maga egészen olcsó, és ahhoz képest még akár jónak is mondható. Viszonylag kevés tapasztalatom van ekkora vasak területén. A US Trains biztosan nem jöbb a PIKO-nál, sőt! Még eddig a legtöbb anyag, és tudás a Märklin Spur1 modelleknél található (már, ami eddig volt itt a műhelyben). Igaz, a Märklin nem is annyiba kerül, mint a PIKO.

Egyébként fel lehetne tuningolni ezt az "Uwe Adam" fetésű V100-at is, hogy ki lehessen használni a modellnél drágább ZIMO dekoder minden tudását (pedig a legolcsóbb ZIMO van benne).
(#51952) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51951) Válasz Júl 6, 2016
Vannak nagyon jo Spur 1 mozdonyok igaz valoban nem PIKO árban. Mi inkább a gözhajtásu mozdonyokkal foglalkozunk és azok >6-10x annyiba kerülnek mint egy PIKO, s ráadásul nem is G méretü modellek, hanem valodi Spur1.
Az MTH minösége is hasonlit a Pikohoz ( a többi olcso amerikai márka már csödbe ment). A Kiss meg hasonlo minöségü mozdinyok meg már nem játék kategoria.
(#51961) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 7, 2016
Egy régi ROCO E18-as, picit feltuningolva.
NEM652-es cserepanel és egy ZIMO MX648 hangdekoder.

E18museums.JPG
 
(#51986) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51961) Válasz Júl 8, 2016
Szia Csíkos!
Klassz lett a tuningpanel!
Kedves gép lehet a tulajnak,ha már ennyit fordított rá.
Ez a 3. legkisebb Zimo, ~akkora ,mint az új digisound,
legkisebb egészen kicsi,9mm széles,viszont motoráramban ezek sem tudnak valami sokat,hasonlóan,mint a mikró Esu-k...
Videó lesz róla?
Üdv.:korongos
(#52011) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51986) Válasz Júl 11, 2016
Kössz!
A panel az már régi, a ROCO BR151-hez lett kitalálva, de egy csomó régi ROCO gépbe is stimmel, többek között ebbe is. Előnye, hogy a zárfény külön kapcsolható így.
A ZIMO MX648 gond nélkül viszi a modellt, terhelés mellett is. Videót most nem tudok készíteni, nincs nálam a kamera, és a héten nem is tudok elmenni érte Szolnokra. (Pedig kellene, mert egy Trix svájci EpI gőzösnek is megcsináltam a hangját, és itt van egy társa is karbantartáson, az gyári dekóderes. Nincs verseny a Trix és a ZIMO között, az utóbbi két klasszissal feljebb focizik.)
(#52017) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51986) Válasz Júl 12, 2016
Még valami eszembe jutott. Újabban az ESU-k nagyon mimózák lettek. A micro sorozat N-hez nagyon nagy (vastag), viszont a terhelhetősége a legkisebb a mezőnyben. Max motoráramban a Tran és a Zimo a legerősebb ebben a méretben. Az MX648-ra 0,8A-t ad meg a ZIMO, csúcsban felmehet 1,5A-ig. Gyakortlati tapasztalatom eddig a ZIMO-kal az, hogy alaposan túl vannak biztosítva.
(#52060) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 14, 2016
Előzetes, ahogy a német katalógusokban volt valaha: In vorbereitung.

A kísérleti alany egy Fuggerth V43. A hangdekoder egyelőre még egy ZIMO MX648. A sorozatban majd ZIMO MX645P22, vagy Tran SL51-P22 a lehetséges variáció.

IMG_3872.JPG

IMG_3873.JPG

IMG_3874.JPG
 
(#52077) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52060) Válasz Júl 15, 2016
Szia Csíkos!
Ügyes ledvilágítás szerelés!
Gondolom a dekóderpanel is saját fejlesztés lesz,amivel majd mindent külön-külön kapcsolhatóvá teszel oldalanként, ezért a plux22-es aljzat.
Az ott felül reflektor,vagy csak egy kicsit túl erős lett az a felső lámpa?
Egy videót szívesen megnéznék róla...
(#52079) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52077) Válasz Júl 15, 2016


Kösssz!
Még nem végleges, ez csak a kísérleti példány.
A végleges kialakítás kb. a jövő hónapban várható. A teljes belső elektronika (kivéve a dekódert) a műhely tervezése, és gyártása lesz. Eléggé szűk a hely a V43-ban, és a cél az, hogy a mozdony öntvényén semmilyen változtatást ne kelljen csinálni, a modell gyártási, illetve összeszerelési folyamatai ne nagyon változzanak meg.

És igen, a PLUX22 valóban többlet funkciók miatt kell.
Még sok dolog van vele.

(#52103) BN71 hozzászólása Válasz Júl 17, 2016
Sziasztok!
Vélemények a nemrég megjelent V-43 hanganyagról?
(Nekem picit hiányosnak tünik, pl. SV motorok, forgóvázak hangja, állomás bemondó hangok.)

(#52105) csíkosháTTú válasza BN71 hozzászólására (#52103) Válasz Júl 18, 2016
Nicsak! Kit látok itt?
Üdvözlet!
Csak azt ismerem, ami nekem van (immár ZIMO-ra is, nem csak Tran-ra).
A V43-as egy macerás mozdony. Például:
- A jellegzetes, kalapácsszerű légsűrítője, ami régebben elhallatszott Debrecenig a Nyugatiból, ma már olyan halk, hogy alig hallani. (Mellesleg pont ugyanilyen van a V63-ban is, és a főmegszakítójuk is azonos.)
- Szériánként eltér a szellőzőmotor indítási hangja. Akár a V43 1xxx (ma 431 sorozat) esetében is! A "fehéraljú" példányoknál pl. kb hasonló, mint a "papagájoknál".
- A trakció motorok, pontosabban a csőkardán és a fogaskerekek hangja meg példányoknékt más és más. Menetben nem is nagyon lehet megkülönboztetni, csak indításkor amúgy.
Az enyém egy "papagájról" készült évekkel ezelőtt.
(#52310) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Júl 29, 2016
Sziasztok!
Hangosítottam egy Bemo Mk45-öst!
Szépen elfért minden,dekóder,kondi,hangszóró...
Sajnos nem tudtam élni a Next18-as előkészítéssel,úgyhogy
beforrasztottam a dekódert szálanként.
Egy Digisound 3-mast kapott,Kisdácsia hanggal:

Mk45-1.jpg

Mk45-2.jpg

Mk45-digisou...jpg
 
(#52318) dccvillanyos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52310) Válasz Júl 30, 2016
Üdv!
De szép kis mozdony, tényleg jól néz ki!

Nekem az utolsó hangosításom a Remot Szergej. Az átalakítás Limit-nél készült. A DigiPack csak ráadás

IMG_1163.jpg

IMG_1165.jpg

IMG_1167.jpg
 
(#52319) dccvillanyos válasza dccvillanyos hozzászólására (#52318) Válasz Júl 30, 2016
És Decs állomáson.

IMG_1143.jpg
 
(#52334) Fordítókorongos válasza dccvillanyos hozzászólására (#52319) Válasz Júl 31, 2016
Szia!
Nagyon szép Szergej!
Megérte várni rá,jó sok átalakítás van rajta, a festése gyönyörű,szerintem az árát is megéri.
Szergej barátoknak kötelező darab,sajnos mostanság nem kapni Roco Szergejt normál áron.
A hangját még az első Szergej hangotoknál is jobbnak tartom.

Remélem azért nem az utolsó hangosításod volt,csak az utóbbi.
(#52335) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52310) Válasz Júl 31, 2016
Sziasztok!
Így szól a kis mozdony a Digisound M43-massal:
Bemo Mk45 hangosítás!

Mk45-3.jpg

Mk45-4.jpg
 
(#52413) Fz1 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52335) Válasz Aug 4, 2016
Fantasztikus!!!
Kellett nekem regisztrálni....
(#52414) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52335) Válasz Aug 5, 2016
Azt a kürtöt nem tudom, melyik M43-asról vették fel, de inkább valami csehszlovák cuccról származik... Nagyon nem passzol hozzá.
(#52416) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#52414) Válasz Aug 5, 2016
Lehet, hogy "rossz" mozdonyhoz fért hozzá a hang készítője?

Nekem egyszer az M61-es jellegzetes magyar kürtjét reklamálták, és mutatták a felvételt, hogy a NoHAB alapítvány mozdonya hogyan "dudál". Csak az a baj ezzel, hogy az alapítvány gépét két dologgal teljesen ízléstelenné tették.,
1: a festése, és a szponzori feliratok elhelyezése.
2: az a ménkű nagy amerikai kürt, és hangja.
Tudomásom szerint az alapítvány helyreállított M61-ese magyar eredetű gép, nem olyan, mint a Kárpátosok két egykori dán gépe. Soha nem volt amerikai kürtje, és ez a kürt bár kétségtelen, hogy ma már van, de soha nem volt a magyar NoHAB mozdoynokon. Egyszeri kivétel, mert az öszes többin a sima, "hazai" kürt van.

A másik ilyen jellegzetes magyar vonatkozás a remot Szergejek kürtje. Ugyanis azokon lecserélték a gyári "trombont" a szokásos MÁV kürtökre, vagyis úgy szól, mint egy sima V43, vagy M41.

Vagyis, lehet, hogy azon az egy M43-ason nem olyan a kürt, mint az összes többin? Passz, én nem férek hozzá ilyen mozdonyhoz, csak a remot M47-hez tudnék közel férkőzni egy napra, hogy felvegyem a hangját.

(Van nálam egy MÁV M40, karbantartáson. Nem egy olcsó modell, de szép, és egészen jól működik. Egy baj van vele, előre menetparancsot adva neki, a mozdony a rövid orra felé indul meg. CV29=6, vagyis a normál menetirány van a dekóderbe beállítva. Jelentem én egy egész délelőttöt töltöttem el egy ilyen gépen és mellette Záhonyban, még vezettem is. Az előre menetirány a hosszú géptér felé van... Ez magyar mozdony, nem amerikai.)
(#52419) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52416) Válasz Aug 5, 2016
Öreg Vezérektől tudom, hogy az M40 -nél nem volt előírás, hogy melyik "orral" szalad előre...... azt a mindenkori Vezér döntette el...
(#52421) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#52414) Válasz Aug 5, 2016
Szia!
Nekem is pont ez volt az első gondolatom,olyan mintha egy Bardotka szólna...
Ettől függetlenül szerintem Csíkos gondolja jól,valószínűleg csak egy lecserélt,vagy javított kürt szólhatott így a Kisdácsián,szerencsétlenül pont azon,amiről a felvételeket készítették.
(#52465) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#52419) Válasz Aug 9, 2016
Nekem több "forrásom" (ilyenen is szolgáló) egybehangzóan állította, hogy a hosszú géptér felé van az előre. Ez a lefújt saját M40 projekthez kellett, ezért kérdeztem körbe az álatalam elérhető, és ismert vezéreket.
(#52468) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#52419) Válasz Aug 9, 2016
Tudtommal minden mozdonynak van kijelölt eleje (amihez pl a vezetőállások, tengelyek sorszámozása igazodik) a mozdony menetirányára vonatkozó korlátozásoktól (vagy azok hiányától) függetlenül. Korszerű mozdonyoknál valószínűleg csak "adminisztratív" jellege van, azaz például szereléskor a cserélendő/javítandó alkatrészek azonosítását segíti az ilyesmi.
(#52469) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#52468) Válasz Aug 9, 2016
Ez minket itt annyiban érint, hogy DCC üzemben nem jobbra/balra menetirány van, mint analógban, hanem előre/hátra menetparancs. Előre menetparancs esetében pl. a gőzmozdony mindig a kéményével előre fog megindulni, akár jobbra áll a sínen, akár balra. Ugyanez dízel vagy villany üzem esetében a régebbi német gépeknél V/H (Vorn: előre, Hinten: hátra), az újak esetében 1 és 2, itt értelem szerűen az 1 jelenti az előre menetiárnyt. A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M41, M61 esetén egyáltalán nincs jelzés. Korábban az M62-n és M41 az A és B jelölést használták. Később pár gépen a német mintára 1 és 2, ma meg jobbára semmit. A V43-ban is a tipust nem ismerőknek is csak akkor derül ki a menetirány, ha beszáll, mert a vezetőállásba ki van írva, mármint belül. Amcsi dízelek esetében (pl. GP38, SD40, stb.) pedig a rövid orra az előre, vagyis nem a hosszú géptér van elől, hanem a vezetőállás.
De térjünk vissza hangoskodni!
(#52474) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52469) Válasz Aug 9, 2016
M41-nél a hűtő van a B vezetőállás mögött. Szerintem a Szergejnél is.
(#52475) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52469) Válasz Aug 9, 2016
A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M41, M61 esetén ...

A felsorolás helyesen:
A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M44, M61 esetén ...
(#52926) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Szept 5, 2016
Sziasztok!
A hétvégén hangos mozdony tuningolással foglalkoztam.
Zimo kockára cseréltem egy Szlovák 350-es Gorilla gyári ESU 23mm-es hangszóróját...
Az ACME Gorillájában szinte "hangdoboz nélkül" dolgozik a 23-mas
hangszóró.
Szoros illesztés,vagy ragasztócsík nélkül,csak úgy bele van pottyantva a számára kialakított ~2-3mm mély üreg peremébe,és csak egy visszapattintható záró doboz feszíti a helyére,ami szerencsére perforált felületű.
Nem szól rosszul,semmilyen kellemetlen rezgés nem tapasztalható
a kasznin ,vagy a külön felszerelt alkatrészeken,de azért annak a hangszórónak egy legalább 8-10mm mély hangszóródoboz járna(ki is alakíthatták volna,a perforált fedlap alatt).

Minden egyes kiegészítője rendesen bele van ragasztva,ablakok légvezetékek,a vezérállás belsőig minden.
(Nekem ez rossz hír,mert én szeretek mozdonyvezetőt ültetni a vezetőállásba,ami most nem sikerült.)

A lényeg,hogy a gyári hangszórót kivettem és a helyére egy kocka Zimo-t tettem.
Nekem jobban tetszik a hangja,részletesebb és kicsit mélyebb tónusú,mint a 23-mas ESU.
Csináltam egy összehasonlító videót,ESU MTC21-es dekóder dolgozik benne:Gorilla hangszóróteszt!


23-mas ESU.jpg

ESU MTC21.jpg

WP_20160904_...jpg
 
(#52927) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52926) Válasz Szept 5, 2016
Elég részletes modell,kívülről így néz ki:

Gorilla1.jpg

Gorilla2.jpg

Gorilla3.jpg
 
(#52932) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52926) Válasz Szept 6, 2016
Egyértelműen sokkal jobban szól az NXP hangszórója. (Ez a kocka, nem a ZIMO kezdte amúgy elsőnek használni, ők is veszik.)

Két kritikai megjegyzésem van az ESU hanganyagával kapcsolatban:
1: Amiket én láttam a Keletiben Gorillákat, azoknak a hangja nem egészen ilyen, de ez nem veszélyes baj. Ez pont az a villanymozdony, aminek nem sok érdekesség van a hangjában.
2: Én Gorillát még nem hallottam dudálni. Amikhez eddig volt szerencsém (A Keletiben, a váci vonalon) azok sípoltak. De lehet, hogy én voltam csak rosszkor, rosszhelyen, rossz gépeket figyelve.
(#52934) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52932) Válasz Szept 6, 2016
Van azokban kürt is, csak állítólag nem szeretik használni, mert baromi hangosan szól a vezetőálláson is
(#52935) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#52934) Válasz Szept 6, 2016
Az lehet...
Amúgy a "Tecsöved" videós megosztón rákeresve a mozdonyról szóló videókra, ott a cseh gépek is inkább sípolnak, mint dudálnak, ezért csináltam meg én úgy a hangot, hogy síp van rajta, nem kürt.
(#52936) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52935) Válasz Szept 6, 2016
Hehe, pont ott kerestem videót, amin tutul a Gorilla, nagy nehezen találtam is (második snitt)

Bővebben: Link

Mondjuk egy kis csalás van benne, mert ez nem igazán Gorilla, hanem Banán (150 vagy 151 sor.)
(#52941) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52936) Válasz Szept 6, 2016
Azokon egyformák voltak a kürtök (amig nem babrálták öket - ami nincs kizárt a hosszu életük során).
(#52959) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52935) Válasz Szept 6, 2016
Minden CD/ZSR/CSD mozdonyon legalább két kürt hang van. Az egyik a komoly "vészkürt" a másik meg a sikitos halkabb figyelmeztetö kürtöcske. Ahol direkt levegöre mennek ( szinte mindig) lehet a levegö szabályozásával egyébb hangot is kicsikarni ( akár egy trombitábol), de ez már a mozdonyvezetön mulik, higyan kezeli.
(#52964) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52932) Válasz Szept 6, 2016
Igen tudom,ezt egy Zimo dekóderrel szereztem,ők is árulják,és újabban már ESU hangszóróként is találkoztam vele...
Többen márkanéven is árusítják,én Zimo kockaként találkoztam vele először,ezért szoktam úgy szólítani...
Miért mi a neve??

Egyébként ez nem az Esu hanganyaga volt,hanem az Acme oldaláról is letölthető gyári hanganyag,amit a hangos mozdonyaikhoz használnak.
(#53769) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 27, 2016
Sziasztok!
Hangosítottam egy Roco Taurust!
Plux22-es panelja van,elég sokat tud:
Van külön kapcsolható menetfény,távolsági fény,zárfény.
(Zárfény mellett lekapcsolható a menetfény,hogy ne világítsuk meg a tolt kocsi végét,és menetfény mellett lekapcsolható a zárfény,hogy ne világítson amikor a mozdonyunk kocsikat húz...)
A hangszórónak csinálnom kellett egy tartó alkalmatosságot,ami lelógatja a kardántengely felé,mert magasságban nem fért el,0,4-es kórból hajlítottam,csavarral lett rögzítve.
Elfért volna benne két hangszóró is,de akkora tartólemezhez nem volt anyagom,ezt is hirtelen egy késalátétből hajlítottam...
Kipróbáltam hozzá egy újabb ÖBB 1116-os ESU hangot,
Így szól:ESU Taurus
Elméletileg tudja a fokozatos sebességfüggő szolmizálást,de ez túl érzékenynek bizonyult a táblagépes vezérléshez.
Így néz ki a téma:
Üdv.:korongos



MÁV TAU2.jpg

Roco Tau1.jpg

Roco Tau5.jpg
 
(#58756) BRUT hozzászólása Válasz Márc 15, 2018
Szervusztok!

A lenti fotókon láthato kis tolatóba szeretnék hangdekodert szerelni.
Mit szóltok hozzá?
Nem sok helyem van. Ráadásul a kabinban az ablakok magasságáig szinte semmit nem tehetek mert a motor és lenkerék kitölti a helyet. A kaszni orrában van egy kis szabad hely,11X12mm. Talán oda elférne egy kis hangszóró.

201512041812...jpg

28906417_102...jpg

29138410_102...jpg
 
(#58757) BRUT válasza BRUT hozzászólására (#58756) Válasz Márc 15, 2018
Bocsánat. A méretarány lemaradtt.
Tehát a modell H0.
(#58759) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58756) Válasz Márc 16, 2018
ZIMO MX648, és hozzá a Tams kisebbik kocka hangszórója.
(#58764) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58757) Válasz Márc 16, 2018
Ennyibe került ez a kis Töki-Maxi??
(#58767) BRUT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58759) Válasz Márc 16, 2018
Köszönöm a választ. Van ötlet,hogy mit hova szereljek?

(#58768) BRUT válasza róbertke hozzászólására (#58764) Válasz Márc 16, 2018
Tavaly karácsonykor vettem és 15 volt. Sajnos azóta nem volt az üzletekben.
(#58769) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58767) Válasz Márc 16, 2018
Egyetlen német anyagot találtam Digizéshez
Roco FS 214.4
(#58785) BRUT hozzászólása Válasz Márc 18, 2018
A kisméretü hangszórót tehetem a fém kaszni alá?
Elöl lenne egy kis hely a hangszóró elhelyezésére.
A fém kaszni alatt nem veszik el a hang??
(#58788) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58785) Válasz Márc 19, 2018
De, elveszik a hang ....
Hallgasd ...
Digitális kuplungot az egyik végére nem teszel?
(#58790) BRUT hozzászólása Válasz Márc 19, 2018
Ha jól értem, a video alatti hozzászólásban említik, hogy egy mikro hangdekodert építettek be. De azt pontosan nem írja, hogy a kaszniban hol helyezkedik el a hangszóró. Lehet, hogy a kabinban van. Csak anyit említ, hogy a kaszniban.

Egyébként nagyon jó!
(#58791) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58790) Válasz Márc 19, 2018
ESU loksound micro van benne. Azt nem nagy kunszt belerakni. A "motortér" alatt nem sok hely van hangszórónak. Mindegy hova teszed, csak ne a képen látható módon...

IMG_20180319...jpg

IMG_20180319...jpg
 
(#58793) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58791) Válasz Márc 20, 2018
Tájfun-Művekben digizték ezt a szegény FLM gépet?
(#58795) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#58793) Válasz Márc 20, 2018
Mifelénk ezt úgy hívják, hogy p***iszőr
Lapozás       13/14    
Frissek
  2024. Ápr, 19. Pé
7:56:44
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés