Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Hangdekóderes mozdonyok
Hangdekóderes mozdonyok
Témaindító: Lokomotive, idő: Aug 21, 2013
Témakörök:

Lapozás       12/14    
(#49592) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49587) Válasz Feb 3, 2016
Sajnos ilyen esetekben a biztositék nem járhato ut, mert gyakorlatilag nem történik olyasmi, amire a biztositék reagálni tudna.
Amit leirnak mint max áramot, azt a félvezetök hosszutávon birják, rövidtávon impulzusok formájában akár a többszörösét is ( ami a motorok normális jellemzöje). Olyan biztositék meg nincs, ami dönteni tudna, hogy most csak egy nagy impulzus keletkezett, vagy már ez a stabil állapot. Azokban a dekoderekben amik kezelik a BEMF-t ott többnyire van némi védelem is. (Azaz a dekoder leáll, ha tul van terhelve).
(#49606) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#49587) Válasz Feb 4, 2016
A biztosítékkal védett tranzisztor a saját élete árán védi meg a biztosíték testi épségét.
(#50199) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Márc 13, 2016
Sziasztok!
Sikerült újra hangosítanom a 2050-esem!
Ezelőtt a Zimo ingyenes,harmatgyenge minőségű hangja dolgozott benne,most az Osztrák LeoSoundLab ÖBB 2050-esét kapta meg.
Ez a legdrágább hang amivel dolgom volt,25 Eurót kért érte,de legalább szépen szól.
A Mediker akciós ESU V4.0 M4-es dekódert így már teljesen árában sikerült beépítenem, + 2db. Zimo kockahangszóró lett rákötve.
Ebben a gépben egy EMD567-es,12 hengeres dízelmotor van,hasonló,mint amilyen a Nohab-unkban is dolgozik.
Nagyon komoly zsinatolást rendezett nekem,
így szól: ÖBB 2050

ÖBB 2050-1.jpg

ÖBB 2050-2.jpg
 
(#50204) dccvillanyos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50199) Válasz Márc 14, 2016
Üdv!
Jó hanganyag, kitűnő vágás, minden minta tökéletesen passzol egymáshoz, semmi pattogás vagy hangszín különbség. A loop-ok hibátlanok, nem hallatszik egyikben sem az ismétlődés. Szerintem profi lett (Zimo sehol nincs ehez képest).
(#50614) knimail hozzászólása Válasz Ápr 3, 2016
Sziasztok! Még új vagyok, most regisztráltam, de már volna is egy kérdésem. Nemrég vettem a fiamnak egy digitális kezdő szettet, amiben egy kicsit régebbi kézivezérlő van. Pontosabban a típusa Piko Digi 1. Minden funkcióját megismertük, de egy dologgal nem vagyok tisztában! Vettem egy gyárilag beleszerelt hangdekóderes vonatot is hozzá, de elég hangos mikor üzemel. Mivel nem volt még "hangos vonatunk, így a kérdésem az, hogy a hangerőt lehet-e szabályozni a távirányítóval, vagy sem? Egyáltalán lehet-e a hangerőt állítani a beépített hangdekóderen, vagy sem? Nagyobb helységben valószínű, hogy a hang nem annyira zavaró, de egy kisebb szobában a dízel visító hangja, enyhén bosszantó tud lenni. Tudom, ki lehet kapcsolni teljesen a hangot, de nekem inkább a hangerő csökkentése lenne jó! Bocsánat, ha buta a kérdésem, de fogalmam sincs még az ilyen hangos vonatokról! Köszönöm, ha válaszoltok !

55019.jpg
 
(#50617) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#50614) Válasz Ápr 3, 2016
Szia!
Igen, lehet, dce, hogy hogyan, az függ a dekóder tipusától, pontosabban a gyártójától. Jó lenne tudni, hogy milyen a dekoder?
(#50620) knimail válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50617) Válasz Ápr 3, 2016
Szia! Ennyi infóm van csak onnan, ahonnan rendeltem...
Beépített hangdekóder ( ESU )

Bővebben: Link

Link javítva. Kérlek, használd az "URL+Név" gombot!
Frankye
(#50622) Fordítókorongos válasza knimail hozzászólására (#50620) Válasz Ápr 3, 2016
Szia!
Az ESU-nál a hangerőt a CV 63-ban lehet beállítani.
Gyárilag a max.192-es értéken szokott lenni,de az nagyon erős túlzás!
Én olyan 60-100 közötti értéken szoktam használni,a lehető leghangosabban,ami még szépen szól és nem rezonál be a kaszni sem.
Szerintem elsőre olyan ~40-es értéket írjál bele,utána majd kitapasztalod , hogyan halkul.
(#50633) knimail válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50622) Válasz Ápr 3, 2016
Köszönöm válaszod, most már csak az a kérdésem mi az CV 63?
(#50634) Fordítókorongos válasza knimail hozzászólására (#50633) Válasz Ápr 3, 2016
A dekódereket különféle CV regiszterekkel lehet testre szabni.
Pl.:
Beállíthatunk minimum sebességet,max.sebességet,gyorsulást,lassulást,
motorvezérlő beállításokat, funkciókimeneteket ,világításokat, fényerőt,világítási módokat,funkciógombokhoz rendelhetünk különféle funkciókimeneteket, hang beállításokat stb.....................................
intézhetünk a CV-k programozásával,nagyon hosszú lenne felsorolni.
CV63 az ESU-nál a Hangerő ,értéke 0 és 192 között változtatható,
0-a minimum,192-a leghangosabb értéke.
Vedd elő a Piko vezérlő használatiját és nézd meg hogyan tudod programozni,abban már nem tudok segíteni,viszont nagyon zavaró lehet,hogy nincs neki kijelzője.
(#50635) knimail válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50634) Válasz Ápr 3, 2016
Köszönöm, még a digitális dolgokból fel kell készülnöm! Megpróbálom a beállításokat megtalálni.Egyébként tényleg egy alap valami ez a vezérlő, de ha majd komolyabban érdekli a fiamat a "vasutazás, akkor biztos, hogy komolyabbra váltok majd.
(#50647) knimail válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50634) Válasz Ápr 4, 2016
Hello, hát sajnos nem találok a leírásban semmilyen értekezést a hangbeállításról.. Azért köszi.
(#50651) etwg válasza knimail hozzászólására (#50647) Válasz Ápr 4, 2016
Ne a hangbeállitást keresd hanem a CV-k beállitását...
(#50655) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#50647) Válasz Ápr 5, 2016
Nna szóval, ha a mozdonyban ESU dekóder van, akkor abban valóban a CV63-ben lehet a generál hangerőt beállítani. Vagyis programozni kellene a dekódert. Ettől nem kell megíjedni, a CV-k beállítását a vezérlővel is el lehet végezni odahaza.
A CV1-be írt érték a mozdony cím, vagyis ezt kiválasztva tudod majd vezetni a modellt. A CV3-ba azt az időt tudod megadni, ami a megindulástól a maximális sebesség eléréséig tart majd, vagyis a gyorsítást. A CV4-ben ennek az ellenkezőjét, vagyis a fékezési időt. A CV5-ben a modell végsebességét tudod beállítani, stb, stb, stb. A Hangerőt az ESU dekóderek esetében a CV63 állítja be, ez 0-192 között lehet a Te esetedben. Vagyis: le kell venni minden modellt a sínről, csak a programozadnó mozdony maradjon rajta. Ki kell választani a vezérlőn a programozandó CV-t, esetünkben a CV63-t, és a maximális érték, a 192 helyett beleírni mondjuk ennek a felé, mondjuk 100-t. Le kell "OK-zni" és kész is.
Azonban sajnos a PIKO vezérlővel csapdába estél, mert ez az infravörös távvezérlő abban különbözik a megszokott TV távvezérlőktől, hogy a TV-n legalább látod, hogy mit csinálsz, míg a PIKO-n nem. Pont ezért meglehetősen bonyoluluttá is tették a programozó üzemet ezen, amit ráadásul vakon kellene végig csinálni. Sajnos fejből nem tudom, mit, milyen sorrendben kellene nyomogani, és nincs kéznél a manuálja sem. Ha nem boldogulsz, hozd ki a műhelyben egy perc alatt beállítjuk. (Mondjuk nem a PIKO vezérlővel, de a hatása ugyanaz lesz.)
(#50661) knimail válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50655) Válasz Ápr 5, 2016
Huu..ez igen. Köszönöm a kimerítő választ! Hát sajnos tényleg xar ez a vezérlő, nem tudom mit, hogy kell beállítani, ráadásul a leírásában sincs semmi tömény, amiből rájönnék, mit is kell csinálni?! A műhely hol van? Én heves megyei vagyok, pesttől 60 km-re..
(#50663) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#50661) Válasz Ápr 6, 2016
(#50664) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50663) Válasz Ápr 6, 2016
(#50673) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50664) Válasz Ápr 7, 2016
Mit csináljon szegény Csikos ha már a parlament foglalt.
(#50674) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50673) Válasz Ápr 8, 2016
OFF Mint független képviselőt megválsztjuk! ON
(#50681) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50663) Válasz Ápr 8, 2016
Szia Csíkos!
Tisztelettel érdeklődnék,hogy állsz a C50-es hanganyagával.
Volt időd dolgozni rajta?
(#50728) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50681) Válasz Ápr 16, 2016
Sziasztok!
Itt a válasz a Csíkosnak feltett kérdésemre:
C50-es igazi hanggal!
A menethangok Train szimulátoros cuccok,a kürthangokat videókból ollóztam ki, Csíkos mester feldolgozta és összehozta egy indulással.
Van mit finomítani rajta,de elsőre elfogadhatóan jó!
Köszönet érte!

WP_20160415_...jpg
 
(#51669) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Jún 20, 2016
Sziasztok!
Ennek a kisvasúti "nagyvadnak" szeretnék valamilyen hasonlító hangot választani!
Dizel-hidraulikus mozdony,hathengeres motorral.
Eredeti hang nincs hozzá,mit javasoltok?

Mk45_1.jpg

Mk45_2.jpg

Mk45_3.jpg
 
(#51670) Frankye válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51669) Válasz Jún 20, 2016
Tudom, hülyén hangzik, de a Gyermekvasúton (leánykori nevén: Úttörővasút) épp ilyen gépek járnak. Nem lenne egyszerűbb/célszerűbb felvenni, ott, helyben? Általában igen segítőkészek az ottani kollégák.
(#51673) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51669) Válasz Jún 20, 2016
YouTube-on van kettő felvétel, az egyik az Mk45 a másik a német LH45 változat. Talán azt is össze tudnád ollózni.
(#51674) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#51670) Válasz Jún 20, 2016
A Gyermekvasúton már csak két mozdony van eredeti motorral, ebből a 2001-es már régóta gyengélkedik, a másik (a 2006-os) június 6-án adta fel a harcot, ráadásul elég rendesen, motorcserés lesz (csak nincs hozzá cserealap).

Egyébként a klasszik M43-asokkal sokmindenben megegyezik gépészetileg, a hangjuk meg szinte egy-az-egyben ugyanaz.
(#51675) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#51674) Válasz Jún 20, 2016
Régi M43-k hozzám legközelebb Szolnokon vannak. Egy a mozdony többieket tologatja a vontatási telepen, egy meg a járműjavítóban van.
(#51676) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51675) Válasz Jún 20, 2016
Szombathelyen és Celldömölkön is kell lennie 1-1-nek üzemképesen.
(#51679) Fordítókorongos válasza Frankye hozzászólására (#51670) Válasz Jún 20, 2016
Sziasztok!
Frankye:
Egyszerűnek nem egyszerű,de biztos az lenne a legjobb megoldás.
Sajnos nem értek hozzá,ezt a melót inkább meghagyom a profiknak...
róbertke:
Ez sajnos nem működik,esetleg egy-két kürthang esetében,ahogy a C50-esnél is csináltam (Viszont ott is Istvánnak kellett a dekóderre igazítani)...
sunocske:
Köszönöm,ezt nem tudtam,pedig kézenfekvő,mert a gyártójuk ugyanaz.
Valahogy a Kisdácsiát egy erősebb gépnek tartottam,ezért nem gondoltam rá...
Akkor viszont marad a Digisound M43,amig el nem készül az eredeti Mk45-ös hanganyag.
Így szól:M43
Jó lesz,de szerintem másképp szól ugyanaz a motor a kisdácsiában és másképp a 45-ösben.
(#51681) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#51674) Válasz Jún 21, 2016
Ezt én sem tudtam...
(#51684) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51679) Válasz Jún 21, 2016
Mk45 2004 -ben milyen motor van?
(#51686) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51679) Válasz Jún 21, 2016
Ez nem egy remot M43-as? Csak mert az alapjáratot leszámítba egyáltalán nem stimmel a hangja...

A remot gépekben (2002-2005) egyébként Caterpillar C-15 motor van, és a legelsőnek felújított gép (2003) kicsit eltérő elektronikával és segédüzemmel rendelkezik.

Ebben a videóban az első snitten nagyon szépen hallatszik az eltérő zúgás:
Mk45 remot

Ez meg a klasszik:
Mk45 2006

Ez pedig egy szintén klasszik M43-as:
M43 1017
(#51687) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#51686) Válasz Jún 21, 2016
És akkor legyen egy bónusz, a hangtompító nélküli L45H

Bővebben: Link

Ja, ilyen csak nálunk nincsen, máshol viszont a hangtompítós verzióval nem találkoztam még
(#51695) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#51686) Válasz Jún 22, 2016
Szia!
Lehet...
Akkor viszont ez egy remot 45-ös lesz!
Én sem találtam hasonlónak se a remothoz,se a klasszikhoz.
Szerintem nagyon direkt motorhang hallatszik a dekóderből,a kipufogót meg nem nagyon hallani...
Legjobban a hangtompító nélküli tetszett,dögös hangja volt.
Köszönöm,hogy körbejártad a témát!
(#51696) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51695) Válasz Jún 23, 2016
Nincs mit
(#51709) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51695) Válasz Jún 24, 2016
Most nézem, hogy te egy piros Mk45-höz keresel hangot az a baj, hogy ezt a gúnyájukat még a remot előtt levetették. Viszont üzemképes M43 szerencsére még van egy pár

A MÁV Nosztalgiánál 2 db: az M43,1001 és az ex MAHART-os A29-es (most 439 008 azt hiszem), bár ez utóbbi talán csak tartós bérletben van.

Van a BOBO Kft-nek is legalább 1 db, a 439 006 (tegnap éjjel láttam Kelenföldön).

Szabadegyházán a szeszgyárban is van egy.

Egy van a ferencvárosi fűtőházban is, a 288 208-as (ex M28 2008) Mazsolával felváltva tologatják velük a villanygépeket ki a drót alá.

Egy van Istvántelken is, a marcheggi hídon megállva lehet hallani a hangját, sajnos ritkán jön a kapun kívülre.

Illetve van egy A29-es Dunakeszin is, a járműjavítóban.

Most több sajnos nem jut eszembe...
(#51710) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#51709) Válasz Jún 24, 2016
A ZIMO honlapján megjelent egy hang az Mk45-höz.
(#51717) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51710) Válasz Jún 25, 2016
Szia Csíkos!
Jó szemed van.
Nem vettem észre,pedig átböngésztem a listát...
Sajnos kódolt.
Fel kell venni vele a kapcsolatot,kifizetni a 20-25Eurót és már kipróbálható...
A demo hangminta alapján egész jónak tűnik,
ott van a Magyar mozdonyhangok között:Zimo hanggyűjtemény!
Találtam egy másik hangot is Zimo dekóderre:L45H
Nem írják,hogy kódolt lenne,szerintem ki tudom próbálni,
csak az a bökkenő,hogy nem fér el a kaszniban egy MX645-ös,
ami lenne itthon...
(#51718) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51717) Válasz Jún 25, 2016
Idézet:
„Nem írják,hogy kódolt lenne,szerintem ki tudom próbálni”
Sajnos nem!
Az a letölthető,hangnak vélt cucc,csak egy pdf.-volt a hangszóró beépítéséről...
(#51719) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#51709) Válasz Jún 25, 2016
Köszi!
Egyenlőre beérem a remot Kisdácsia hangjával...
Ebbe a műgyantás mozdonyba az is jó lenne,aztán majd ha sikerül szereznem egy Bemo Mk45-2001-est,akkor abban majd lesz Zimo MK45,vagy valami jobb hang,ha addig elkészülne valami...
(Az lenne az igazi,ha beszerezhető lenne gyári hangosban,mert ez így nagyon sokba kerülhet a végén.)
(#51926) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 5, 2016
Jót nevettem ma!
Miután feltöltöttem a hangot egy MX696S dekóderbe, és raktam össze a PIKO BR204 (ex DR V100) G modellt, észrevetten egy feliratot az egyik forgóvázon, ami bele van öntve a műanyagba.
Nem az zavart, hogy 2-21V DC van rajta, kerti vasútnál ez természetes.
Az is oda van írva, hogy "Made in Germany".

Hogy oda ne rohanjak... Még az a levegő sem német, ami a csomagoláson belül van. Hacsak a kínaiak nem importálnak erre a célra palackozott levegőt Sonneberg-ből...
(#51927) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51926) Válasz Júl 5, 2016
Ez igy nem egészen stimmel, mert a Piko a G modellek javarészét ( kezdetben teljesen) Sonnebergben gyártja, csak a kisebb méretü modellek készülnek Kinában.
Ez volt a feltétel, hogy meg kell tartani az alkalmazottakat. ( meg a szállitás is joval drágább lenne).
(#51928) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51927) Válasz Júl 5, 2016
Bocs, de olyan kínai szaga van az egész konstrukciónak...
Nagy, műanyag tojáshéj, ami belül tök üres. Mondjuk egy US Train se' különb, az igaz.
Egy sima H0 modellben sokkal több észmunka, és technológia van.
(#51930) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51927) Válasz Júl 5, 2016
Pont ma voltam egy modellboltban, ugyanaz a kocsi H0 és G méret között háromszoros árkülönbség... ..... mi lenne ha a G méret tényleg Kínában készülne....
(#51932) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51930) Válasz Júl 5, 2016
Akkor hatszor annnyiba kerülne....
(#51938) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51928) Válasz Júl 6, 2016
Az, hogy "Made in Germany", nem azt jelenti, hogy az összes alkotórész ott készült! Csak azt, hogy a végszerelés az övék. (Így lehet a piacot jól átverni. Kínában a kis sárga emberke fillérekért, éhbérért legyártja, majd kamionba rakják, és a német, jól táplált munkás beleteszi a csomagolóanyagba, és máris "médindzsörmeni"...)
(#51939) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51938) Válasz Júl 6, 2016
Azért ez nem annyira egyszerü dolog, igy aligha lehet Made in Germany-t (ill. ma már Made in EU-t kellene irni, miután az EU a vámterület) irni egy termékre, ha az nem felel meg a rengeteg vámelöirásnak. Hosszas paragrafusok rágodnak minden összetevö eredetén és ezek összegezett eredménye adja meg a termék eredetét teljesen függetlenül attol, hogy hol van a végsö összeszerelés.
Tul messze menne a részleteket firtatni, de sokszor még évtizedekkel késöbb is vizsgálodik a vámhatoság ( föleg kényesebb export vidékek esetén) a termék eredetéröl, és komoly büntetések vannak, ha hiányosak az eredet dokumentumok.
A Piko esetében, ha már a müanyagba be van öntve az eredet az egészen biztos, hogy az az alkatrész itt készült és csak akkor épithetö be láthatoan a termékbe, ha ez megfelel ama paragrafusoknak. Egy belsö alkatrészen bármikor elöfordulhat egy ilyen felirat ( vagy más is), de a külsö, láthato felületen csak akkor, ha az egész termék megfelel a szabályoknak és csak egy eredet lehet (Pl a mozdonyban a motoron lehet Made in China felirat stb.), pl egy Györben készült modellen nem lehet Made in Germany és Made in Hungary egyszerre.
(#51942) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51939) Válasz Júl 6, 2016
Nem vonom kétségbe amit írsz, de kis hazánkban már annyi furcsaságot láttunk, hogy simán elképzelhetőnek tartjuk (én biztosan, de szerintem nem vagyok ezzel egyedül), hogy az Általad leírtakkal ellentétben - sajnos - nem valóban EU származású termékre is ráírják a Made in ... (EU, Germany, Hungary, etc.) feliratot. Beszednek néhány milliárd hasznot, s ha a hatóság/bíróság megbírságolja ezért őket, kacagva fizetik ki a tényleges hasznon 1%-át sem kitevő összeget.
(#51943) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51942) Válasz Júl 6, 2016
Lehet, hogy vannak ilyen kaszkadörök, de ha bebizonyosodik az ilyen csalás annak nagyon komoly személyes következményei is vannak, s nem szunyoghálo szokott az ablakon lenni.
Régebben részben foglalkoztam ilyesmivel, elképzelhetetlen papirtömegek voltak minden beépiett alkatrészhez, és a vámosok honapokig olvastak minden cetlit, ami csak létezett (egy esetbel 7 évre visszamenöleg!!!). Ez egy globális vállalatnál volt, gondold el milyen papirerdöt meg adatbázist kellett átpiszkálni mert 4 kontinensen 7 gyárban készültek a berendezések és közel 200 beszállito volt....a világ minden csücskéböl.
(#51944) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51943) Válasz Júl 6, 2016
Mondom, készséggel elhiszem, hogy így van, a világ egy jobb (?) szegletében. Nekem - sajnos - nem ennyire pozitívak a tapasztalataim.

No de erősen eltértünk a témától, a hangdekóderes mozdonyoktól.
(#51948) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#51944) Válasz Júl 6, 2016
Azért néztem kínainak a gyártást, mert az egész modell kidolgozása csak egy árnyalattal különb, mind a Shandakhan gyár játékai. Egyébként a modell azon kívül, hogy világít előre, meg hátra (zárfénynek még a lehetősége sincs rajta) csak menni tud. Azt egészen tisztességesen teszi amúgy. Szinte pazarlás bele a ZIMO MX696S dekoder. Találtam egy olcsó, és jó hangszórót ezekhez a nagyvasakhoz, bődületesen nagyot szól.
Lapozás       12/14    
Frissek
  2024. Máj, 02. Csü
5:57:55
  Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt
Hirdetés