Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       3/9    
(#62820) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62819) Válasz Jún 28, 2020
Nyugatinál a Bajcsy-Zsilinszkin van egy olyan üzlet, ami a "Kulcskirály" névre hallgat. Náluk csavarból is ezerféle van ... De mellettük 10 lépésre van egy másik szaküzlet is ....
(#62821) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62820) Válasz Jún 28, 2020
Kösz, de én Pestre jo ha valamelyik szököévben elmegyek. Másoknak jo lesz a cim.
(#62825) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 29, 2020
Sziasztok!

Köszönöm szépen a sínvágásos beszámolókat!

De srácok! Hát nem elég az, ha a talpfával párhuzamos vonal mentén vágtok? Minek kell ehhez szerszám? (Mármint ezzel a szerszámmal megjelölni a vágás helyét.) A talpfák nem merőlegesek a sínszálakra?

PikoDCC!
Én szívesen nézek képeket az építés bármilyen fázisáról! Felőlem lehet a padlón is. Engem mindennemű építkezés érdekel!

Novakerno!
Feldobnád ide az asztal pályatervét!? Ha már úgyis megvan Scarm-ban, hagy sasoljam meg.

Jó építkezést mindenkinek!
(#62826) novakerno válasza ZésZoli hozzászólására (#62825) Válasz Jún 29, 2020
Kedves Zoli!
Idézet:
„ Hát nem elég az, ha a talpfával párhuzamos vonal mentén vágtok? Minek kell ehhez szerszám? (Mármint ezzel a szerszámmal megjelölni a vágás helyét.) A talpfák nem merőlegesek a sínszálakra? ”

Ahogy írtam, a probléma az íves síneknél van. Itt a talpfa rácsozata csak kb. sugárirányú. Ha megnézed, íves sínnél a talpfa rácsok befelé "összefutnak", nincs mihez "párhuzamosan" vágni. A vágásnak nem a sínszálra, hanem a körívhez az adott pontban húzott érintőre kell merőlegesnek lennie!
Üdv: Ernő
(#62827) novakerno válasza ZésZoli hozzászólására (#62825) Válasz Jún 29, 2020
Itt a pályaterv, amit kértél. Ehhez képest minimális eltéréssel épült meg. A sínek melletti "szürke téglalapok" a szétkapcsolók. Annyi változás van, hogy alulról a második csonka vágányon is van szétkapcsoló. A pálya összesen 10 szakaszra van osztva. Üdv: Ernő

apalko06h5d.jpg

apalko06h5d.scarm
 
(#62828) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#62827) Válasz Jún 29, 2020
Küldök még 3 képet, amin a megvalósítás látható. A domborzat persze még hiányos, csak az alagútkapuk vannak meg. A vonatok összeállítása a 4 éves Pali unokámat dicséri. A kék fehér oszlopok jelzik számára az elektromos szakaszhatárokat, a váltók melletti kis sárga LED-ek pedig a váltók állását. Így sokkal könnyebb a távolabbi váltók állását ellenőrizni. Csináltam egy közeli képet a vezérlőpultról is. A menetszabályozást a Csíkos műhely PWM szabályzója adja. Ennek az asztalnak az építés közbeni állapotát láthatod egy előző bejegyzésben, ahol a 3 unokával vagyunk lefényképezve, itt még nincs vezérlőpult. Ha érdekel, később tudok majd feltenni képeket az építés különböző fázisairól.
Üdv: Ernő

IMG_20200629...jpg

IMG_20200629...jpg

IMG_20200629...jpg
 
(#62880) thibeni hozzászólása Válasz Júl 4, 2020
Sziasztok!

Van néhány H0-ás mozdonyom, meg nemrég vettem egy piko h0 kezdőkészletet. Adott egy csomó régi piko sín, meg az a néhány új piko sín ami a kezdőkészletben volt. Szeretnék átállni egy új sínrendszerre a régi piko-ról, mert már elég rozsdásak és nem mennek már rajta olyan jól a mozdonyok. A kérdésem az hogy milyen sínrendszerre érdemes váltani, maradjak a piko-nál, vagy inkább valami más jobb lenne. (A Peco-t nézegettem még mert a piko-nál nekem kicsit drágák a váltók, a peco váltók olcsóbbak) Bármilyen tapasztalatra, javaslatra kíváncsi vagyok, a legjobb az lenne ha lenne valami olyan megoldás ami nem csillagászati áron van, de azért jó.
(#62881) etwg hozzászólása Válasz Júl 4, 2020
A Pecot ismerem az nálam jol bevált, csak meg kell érteni a gyárto filozofiáját ami eltér a kontinensen gyártott sinrendszerektöl, ami miatt a vágányzat "titokzatos" zárlatokat okoz. De ha rájösz a lényegre akkor nagyon jol müködik, és megsporolsz néhány kapcsolot.
(#62882) thibeni hozzászólása Válasz Júl 4, 2020
Sziasztok!

Régi Piko sínjeimről szeretnék egy új sínrendszerre váltani és kinéztem erre a célra a Tillig Modell/standard sínrendszert mivel jóval olcsóbb mint a többi. A kérdésem az hogy ez mennyire jó ez a sínrendszer, esetleg nem azért-e ilyen olcsó mert van valami hátránya, illetve hogy van-e valakinek vele tapasztalata? A válaszokat előre is köszönöm!
(#62883) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#62882) Válasz Júl 5, 2020
Üdv!
A Tillig Fritz Pilz-től vette át a sínrendszert. Sokat nem változtatott rajta, kb a 70-es évek lehetőségei köszönnek vissza. Viszont egyre kevesebb cucc érhető el.
A tillig.com oldalon saját szemeddel meg tudod nézni mi a különbség a a Pilz /standard és a Tillig Elite között....
A Pilz 2,5mm magas, mint a Peco setrack, és a Piko (meg a régi roco/és az FL, stb). Az Elite 2,05 mm magas.
A Pilz váltónak szívdarabja, meg maga a váltók sem egy gyönyörűségek, viszont occó. Működnek. Bármennyire is csábító nem vegyél váltó össze szerelő készletet a Pilz-ből. Az összeszereléshez szükséged lesz pontozóra és szegecselő eszközre. Ennek hiányában nem tudod felperemezni a csúcssínek alját. Vagy sínszálból készítesz hozzá csúcssínt, ami azért eléggé macera. Mondjuk jobban fog kinézni, de még mindig nyomában sincs a Peco-nak. Nálam vannak pilz váltók, meg peco is.
A peco nem polarizált (setrack) váltóinál van egy érthetetlen hülyeség, ami miatt állandóan rövidzárlat keletkezett. Ezt némi tűreszelő, vagy miniflex kezeléssel rendbe lehet tenni.
Szóval második alternatívaként Pecot ajánlanék, utána viszont 2,05-ös sínanyag: tillig elite, vagy peco code 100, roco. A piko valahogy ebből a szempontból zsákutca.

Amin még el kell gondolkozni, az a váltóállítás. A peco-hoz brutálisan rossz váltóállító tekercsek vannak gyárilag. A pilz-hez van mágneses, de nem életbiztosítás, a tillig/pilz-hez van motoros alsó állítómű ez már szinte tökéletes - szinte minden váltóhoz jó. A piko, rocohoz van mágneses felszíni, ezek jók. Ami igazán jó állítómű, és nem igényel nagy szaktudást az az MTB állítóműve. Ez boltban beszerezhető, berakod működik, mindent állít (váltót/sorompót/szemafort). A másik megoldás a szervó. Ehhez kell áramkör. Árban olcsóbban jön ki mint az MBT, illetve jobban szabályozhatók a sebességek, mozgások.

Jelzem a moderátornak, hogy ezt a topikodat, és a "milyen sínrendszert ajánlotok" topikot szüntesse meg, és kerüljön be a terepasztali pályaépítésbe. Sokkal jobban követhető a diskurzus.
Newl
(#62885) thibeni hozzászólása Válasz Júl 5, 2020
A Piko miért zsákutca? Az nem annyira jó? Mert en még arra gondoltam hogy azzal kezdenék el építkezni.
(#62886) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#62885) Válasz Júl 5, 2020
Ööö. Ezek a fórumok azért nagyon jók mert visszaolvashatók. Mármint a régi topikok.
Többször előkerült a piko problémája, valamint - te is írtad - annyira nem olcsó, mint amennyire nem jó, azaz drága. Mivel mindenki ezzel kezd építkezni, ezt a tradíciót használja ki a piko. Sőt, még a mágneses állítóművet is megveteti mellé, aminek árából bőven kijön egy MTB állítómű, ami aztán teljesen megbízható...
Mint írtam is: pilz-peco(setrack), vagy 2.05-es elite/roco/tillig/peco. Ha már szép, és minőségi sínanyagra vágysz, akkor a piko nem játszik, ha meg olcsóbbra akkor sem - ezért írtam zsákutcát. A mostani újabb járműállomány 99,9%-a (kb 1985-től) elmegy az új alacsonyabb síneken is. Az alacsonyabb síneket gondosabb tervezéssel, és vágányfektetéssel kell kivitelezni, mint a 2,5-st, ezt figyelembe kell venni.
(#62893) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62886) Válasz Júl 5, 2020
Ha jól olvastam, akkor a kollégának vannak szép számmal régi modelljei is, így neki nem opció a 2,07mm profilú Tillig H0 Elite.
Remélem Frankye tényleg átteszi a kérdéseket a megfelelő helyre.
(#62894) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62886) Válasz Júl 6, 2020
A Pecon biztos mert ott különleges kialakitásu ugy a sin meg a talpfrács is. Belülröl magasabb a sin.
(#62906) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62893) Válasz Júl 7, 2020
Ezt a 2,07 értéket nem tudom megjegyezni...
Elnézést.
(#62907) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62894) Válasz Júl 7, 2020
Ööö. Ezt nem értem. Nálam a szívdarabból kifelé kilépő kettő sín csinálta mindig a galibát. Az áthaladó kerék tudja a kettőt rövidre zárni - persze nem mindegyik - főleg a szimmetrikus Y váltónál. Mire rájöttem, hogy mi csinálja a galibát elment néhány óra.
(#62911) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62907) Válasz Júl 7, 2020
Elveszettem a fonalat. Mi is a gond és mivel?
(#62919) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62911) Válasz Júl 7, 2020
A piros nyíllal jelölt összefutásban alakult kis sokszor rövidzárlat...

peco.jpg
 
(#62920) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62919) Válasz Júl 7, 2020
A Peconak két tipusu váltoja van az electrofog meg az insulfrog. Melyiken történt? Elvben mind a kettön kizárt, hacsak nem csináltál komolyabb hibát.
(#62923) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62920) Válasz Júl 7, 2020
Insulfrog - természetesen. Ezért nem értettem a rövidzárlatot...
(#62924) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62923) Válasz Júl 7, 2020
Az egyik ok lehet a slampos kerék. Sajnos sok kerék geometriáje meg sem közeliti a NEM szabványt, a tapadogyürüs kerekek meg szinte használhatatlanok, a vagon kerekek meg bekopnak. Egy barátomnál láttam Németországban, hogy a vagonkerék alig 1000 m megtétele után már vályusra kopott (egy mintegy 400 nm-s terepasztalon ez szinte kéthetente következett be.).A tapadogyürüs kerek meg nagyon sok balhét okoznak. Többek között ezért is utálom azokat, és ha lehet normális kerékre cserélem mindenhol.
A probléma a képen láthato:
Itt nem egyszerü a segitség, uj, jobb kerék, vagy a találkozo két sin közül kivágni a szigetelést, és egy másikkal helyettesiteni ami mintegy 0,5mm-l magasabb. A modell egy kicsit ugrik, de nem okoz egyébb gondot és az elkopottt kerekek is müködnek.

A másik gond meg az szokott lenni, hogy a PECO eröltetti a csucssinektöl vezetni az elágazo vágányokba az áramot. Mi meg többnyire, a két elágazo vágányt függetlenül szoktuk kezelni. Ha ez a helyzet, akkor a váltot szigetelten kell a vágányzatba beépiteni, azaz a két belsö sint elektromosan el kell szigetelni az elágazo vágányoktol. (Vagy a válto alján elvágni a két összekötö huzalt.

IMG_4737.PNG
 
(#62926) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62924) Válasz Júl 8, 2020
Igen ahogy írtad, és a képen is jól látszik.
Nálam is nehezítette a keresést, hogy nem mindegyik keréknél, és nem mindig történt a hiba.
(#62928) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62926) Válasz Júl 8, 2020
Ebböl a szempontbol a Tillig rendszere sokkal jobb megoldás......de ha az ember rájön a trükkre akkor semmi gond nincs a PECOval, söt váltás szempontjábol biztonságosabb mint a konkurrencia többsége. Ha rövidebbre vették volna a találkozo sineket itt is kevesebb gond lenne.
(#62974) PikoDCC válasza PikoDCC hozzászólására (#62796) Válasz Júl 16, 2020
Sziasztok!

Közben elkezdtem beszerezni a sínanyagokat, hogy legalább összerakva ki tudjam próbálni majd a pályatervet. Emiatt pár napja vettem használtan egy egyenes váltót, ami meglepetésemre már az új gyártású volt a fejlesztett csúcssínnel. Ami miatt felhoztam:

Idézet:
„Nem tudom néztétek-e, de elvileg néhány váltónál frissített a Piko a mozgó részeken, és most már nem egy vékony kis lemezen megy a vonat, hanem rendes sínszál van ott is.”

Lehet nem teljesen témába vág, viszont nekem nagyon tetszik ez az újítás, fel is raktam gyorsan pár képet a galériámba, ott meg tudjátok nézni a régit és az újat egymás mellett is. Terhelést sokkal jobban bírja, kevésbé hajlik el ha kézzel nyomom.

Továbbá sikerült egy nagy adag használt sínkészletet vennem ebayen (egyelőre jó áron volt ameddig még nem látom közelebbről az állapotát . Remélhetőleg majd megérkezik épségben és használhatóak is lesznek javarészt, mert a sok egyenes ami számomra hiányzik, és talán egy sínradírral használhatóak lennének). viszont, ha jól láttam egyik íves váltónak törött volt az egyik csúcssín rögzítése (vagy a kis dobozka alól esett ki talán). A forgó rész mintha rajta maradt volna, viszont majdnem összeért a másik végén "V" alakban, ez javítható lenne vajon? A csatolt képen látszódik a pirossal aláhúzott részen a hiba.

ebay_torott_...jpg
 
(#62984) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 17, 2020
Bocsánat, ide is beteszek egy képet. Habár Z méret, de ezt elrettentő példának szánom!
Egy gyári "megoldás". Ha lefordítom a méreteket H0-ra, akkor ez olyan, mintha a 360mm-es, legkisebb ívből raknánk ki egy emelkedőt, ami kb 60cm hosszon visz fel 10cm magasra. Játszhatatlan!
És ezt egy nagy, neves német cég követte el!
Rossz példa, tanuljon belőle mindenki, aki pályát épít! Mindent lehet, de ezt nem!

IMG_20200717...jpg
 
(#62998) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62984) Válasz Júl 20, 2020
Lehetni lehet, csak nem szabad(na).
(#63001) thibeni hozzászólása Válasz Júl 20, 2020
Sziasztok!

Piko-A H0 sínrendszernél lenne egy-két problémám. Az a probléma merült fel hogy bizonyos mozdonyok illetve kocsik bizonyos váltóknál kisiklanak, főleg kitérő állásban. (Ez főként az íves váltóknál fordul elő, de normál váltónál is előfordul kitérő állásban) Van hogy csak döccennek egyet, de sokszor kisiklanak. Úgy tűnik hogy amikor kitérő állásban van egy váltó, arra az elemre ami elvezetné a kocsit a másik vágányra vagy feldöccen a kerék, vagy a másik oldalára döccen, és kisiklik. Ez mitől lehet, illetve mit lehet vele kezdeni?
Illetve van egy váltó aminél minden vagon kisiklik, és van egy mozdony is ami kivétel nélkül minden váltónál kisiklik. (Régi U-profilú piko sínekkel nem csinálta) Egyébként a sínek teljesen újak, nemrég vettem őket.
(#63002) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63001) Válasz Júl 20, 2020
Ennek több oka lehet. De ezt csak te tudod magad megvizsgálni..
Elöször is mérd meg a kerekeid geometriáját. A kerekek belsö távolsága 14,4 mm ( sajnos sok gyár nem igen tartotta be). A kocsik kerekeit általában "méretre" lehet igazitani a mozdonyoknál már gond lehet, ha ez a méret nem stimmel.NEM 310
Ebben a szabványban a B méret.
Utánna mérd meg a karima méretét a régebbi modellek karimája inkább a 2 mm felé ment. Lehet, hogy az sok ( a szivnél megemeli a kereket igy a kocsit és kibillen).
A váltonak ha lehet sikban és vizszintesen kell lennie.
Ha ez stimmel akkor kézzel tologass egy kocsit ami gyakran siklik és nézd meg mikor mi történik. Az orvosságot neked kell megtalálnod.
Amugy manapság elég ritka dolog, nekem közel 50 váltom van a pályán mégis alig fordul elö, hogy ott siklik valami.
(#63003) thibeni hozzászólása Válasz Júl 20, 2020
Szerintem a váltó lehet a rossz mivel minden vagon siklik rajta és csak ezen az egy váltón. Nem is a karima a baj mivel nem a szívnél billen meg hanem előtte. Jobban megnéztem és egészen pontosan a képen bekarikázott helyen siklik ki. Ahogy megy a vagon valahogy feldöccen rá és átlöki egyenesbe a bekarikázott elemet és az utána lévők már egyenesen mennének tovább.

Az már más téma hogy egyetlen darab mozdony minden váltónál kisiklik, ott már a mozdonnyal lehet valami gond.

20200720_215...jpg
 
(#63004) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63003) Válasz Júl 20, 2020
Elöször is igy használhatatlan a váltod, semmi nem tartja a csucssint a kivánt helyzetben - igy felesleges vele kisérletezni. Ehhez elöbb minimum egy kézi váltoszerkeretet kell beépiteni, vagy pl plasztilinnel vagy rágoval rögziteni a váltoállito rudat.
(#63005) thibeni hozzászólása Válasz Júl 20, 2020
Ja, van benne egy rugó, azt hittem az elég, csak akkor azt nem értem hogy a többinél miért nincs vele baj, de kitalálok valamit
(#63006) thibeni hozzászólása Válasz Júl 20, 2020
Lerögzítettem egy rágóval ideiglenesen, és úgy tűnik megoldotta a problémát, szóval előbb-utóbb szerzek majd hozzá valamilyen állítóművet.

Lehet bugyuta kérdés de kezdő modellezőként még nehezen ismerem ki magam: Ezekhez a piko váltókhoz csak a piko váltóállítóművek jók, vagy ezek kompatibilisek egymással?

Viszont azzal a mozdonnyal amelyik minden egyes váltón kisiklik továbbra sem tudok mit kezdeni. Úgy tűnik hogy a szívnél nem kanyarodik a megfelelő irányba és feldöccen a megjelölt részre, ott ahol a műanyag ketté válik. Van amikor utána visszadöccen a helyére és továbbmegy azonban van hogy nem megy vissza a helyére és kisiklik. Fogalmam sincs hogy ez mitől lehet, de én nem biztos hogy a karimára tippelnék, mert egyenesben teljesen simán végighalad a váltókon.

20200720_230...jpg
 
(#63007) PikoDCC válasza thibeni hozzászólására (#63006) Válasz Júl 20, 2020
Esetleg azt lehetne megnézni, hogy ha ezek nem új váltók annyira, hogy mennyire ugrik át az egyik állásból a másikba a váltószerkezet. Nekem a keveset használt váltóknál érződik, amikor a kis középső rugó átfordítja. Lehet neked ez kilazult/kinyúlt és azért nem tartja ott az irányt. Többi jól működő váltónál meg tudod nézni, hogy lazán egy ujjal elnyomva mennyire ugrik át a másik állásba. Én eddig csak földön raktam össze de ott szerencsére ezekkel a váltókkal nem volt még gondom.

A kisiklás középen nekem akkor volt néha tesztüzemben, ha nagyon lassan ment egy mozdony, azon belül is ha a Taurushoz hasonló forgóváz volt, mert abban a két tengely távolabb van egymástól mint a másik mozdonyomban (BR 218). Vagy simán régi a mozdony és tényleg csak magas a nyomkarimája vagy valami nem stimmel a kerekekkel. Gondolom ha a váltó a rossz minden vonat leugrana a pályáról ott.
(#63008) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63006) Válasz Júl 20, 2020
Megmérted a kereket ( nem a karimát) hanem a belsö távolságot?
Elvben bármilyen váltoállito motor jo hozzá, de az idegeneket mindig hozzá kell igazitani.
(#63009) thibeni válasza etwg hozzászólására (#63008) Válasz Júl 21, 2020
Megmértem és pont 15 mm-t mértem, megmértem a többit is ott egy hajszállal kevesebb mint 15 volt, saccra ilyen 14,7-14,8 lehet a többi mozdonynál (nincs sajnos annyira pontos mérőeszközöm amivel tizedre pontosan meg tudnám mérni).

Egyébként a váltók teljesen újak, nemrég vettem őket.
(#63010) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63009) Válasz Júl 21, 2020
Na ezt pontosabban kellene megmérni, mert láthatod, hogy a szabvány csak két tized mm eltérést enged meg. A 15 mm biztosan sok, és emiatt mászik fel a szivre.
(#63011) thibeni válasza etwg hozzászólására (#63010) Válasz Júl 21, 2020
Szóval ha jól értem lényegében kisebb kellene legyen a távolság széltében a kerekek között. Ezt lehet állítani valahogy, vagy nem éri meg vesződni vele?
(#63012) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63011) Válasz Júl 21, 2020
Mozdonyokon általában nem. A vagonkerekek összetolhatok, vagy széthuzhatok ( nagyon ovatosan!!!).
(#63014) thibeni hozzászólása Válasz Júl 21, 2020
Kár érte. Akkor ez a mozdony sajnos marad dísznek. Köszönöm a segítséget!
(#63016) csíkosháTTú válasza thibeni hozzászólására (#63014) Válasz Júl 21, 2020
Ne temesd!
Milyen mozdony az?

Egyébként egyvalamiről a PIKO-nál megfeledkeztek! Ugyan bőszen hirdetik, hogy azért 2,5mm magas a PIKO A-Gleis profilja, hogy a régi PIKO modellek is fussanak rajta. De sajnos ennyivel nem lehet elintézni a dolgot!

Eddig OK, csak azt felejtették el, hogy a régi kerekek szélessége nagyobb, mint a ma használatosoké! (Most a Märklin-t, meg a nyomokban létező Trix Express-t azt hagyjuk, ahogy a Hornby féle Lima Juniort is!) Csináltak váltókat, amik meg szűkek, pláne az íves kitérőkön van gond! Nagyon gyakori probléma, hogy a hosszú, 3 tengelyes fogóvázzal épített modellek kereke(i) rövidre zárják a tősínt a csúcssínnel! És sajnos ez áll a ROCO M61-re is, meg a ROCO Ludmillákra is, pedig azoknak keskenyebb a futófelületük, mint egy régi, 30-50 éves PIKO-nak. Hangsúlyozom, a gond ezekkel a modellekkel csak a PIKO A-Gleis sínrendszer íves kitérőin van! Tillig, ROCO, PECO de még a nagyon szűk Trix C íves váltón sincs semmi baj velük.

Sajnos nem ez az egyetlen dolog, amit a PIKO nagyon benézett. De hát, valamiért olcsóbb. Mondjuk pont a sínjük, az nem. A többi modell meg nem annyival, most nem Hobby kivitelre gondolok!

Az új, ágyazatos sínjüknek meg van egy szarvashibája: teljesen védtelenül hagyja a sínösszekötő papucsokat.
(#63017) thibeni válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63016) Válasz Júl 21, 2020
Jugoszláv gyártmányú "Tempo" márkájú Pennsylvania névre keresztelt mozdony. Több mint 40 éves modell, egy elég megbízható mozdony, sose volt semmi komolyabb baja.

20200721_224...jpg
 
(#63018) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63017) Válasz Júl 21, 2020
Ezen, azt hiszem össze lehet nyomni kerekeket. Probáld meg nagyn ovatosan.
(#63020) csíkosháTTú válasza thibeni hozzászólására (#63017) Válasz Júl 22, 2020
Jééé!
Egy ismerős modell!

Nem lesz jó, túl széles a kerék futófelülete, és ez okozza a bajt.
(#63022) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63020) Válasz Júl 22, 2020
Nekem is van egy ilyen, CN "Zebra" festéssel.
ROCO 2,5mm egyszerű váltón gond nélkül átmegy.
(#63023) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#63022) Válasz Júl 22, 2020
Csak a PIKO A Gleis váltói el vannak méretezve ebből a szempontból. Ugyanis a csúcssín, és a tősínek között kicsi távolságot hagytak. Nem vették figyelembe, hogy a régi modellek kerekeinek nem csak a nyomkarimája magasabb, hanem maga a kerék futófelülete is szélesebb, mint a modern gépeké.
Benézték, ez van. Meg még nagyon sok mindent...

Mondjuk a kérdéses modell kerék vastagsága amúgy is kilóg mindenféle NEM szabványból...
(#63025) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63023) Válasz Júl 22, 2020
Remélem azért nem vettük el a kedvét thibeni kollégának a kedvenc járművének a használatától.
(#63026) thibeni válasza róbertke hozzászólására (#63025) Válasz Júl 23, 2020
Neem, majd használom ezt a modellt a régi váltókkal, azokon még működik.
(#63035) Reboot hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
Sziasztok!

Gyerekkoromból van rengeteg H0 U profilos Piko sínem, váltóm, illetve jelzőm (Blocksignal), meg épületek, alagút bejárat, híd stb ... meg vannak TT cuccaim is de abból kevesebb, így H0-ban gondolkodnék.
Gyerkőc nődögél, felmerült bennem egy terepasztal építésének gondolata.

Sokat olvasgattam a témában, de így egyre több kérdés is adódik ... azt látom, hogy az U profil már nem járja
A régi cuccoknak adnék egy vérfrissítést, kezdésnek start szettben gondolkodtam, ár érték arányban talán nem rossz ötlet. Ezekből szinte csak Piko van?
Felénk nem nagyon van üzlet (vagy nem tudok róla), jóáras webshopok érdekelnének.

Szóval start szett, Piko, valamennyi sínanyag jönne belőle, a maradékot meg Peco Code 100-ból (SL és ST) képzeltem el (ez a flexsín dolog különösen tetszik) - jóval kedvezőbb az árfekvése mint a Piko-nak, egyforma a sínprofil magassága a régi/új Pikóéval és sokan dícsérik.
Tényleg ócskák a Peco elektromos váltóállítói? Mit lehet helyettük?

Régi U profilos síneket nem tudom, van-e értelme belekombinálni az asztalba, az már 3 különböző geometria lenne ... alagútban el tudnám képzelni (ágyazat oda nem készülne), de akkor lehet hogy már ésszerűbb a Peco flexsín ...

Szóval, lökjetek meg a lejtőn bátran ...
(#63036) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63035) Válasz Júl 27, 2020
A Peco rendszer jo, a váltomeghajtoi viszont nem. Elvben mknden más jo hozza, legfeljebb idomitani kell, illetve kitalálni hogyan kell a legegyszerübben szerelni ( a motorokban szokott lenni utasitás, vagy a web-en keress. Arámylag jok és olcsok az MTB motorok MP1....MP7 ha jol emlékszem a legutobbi verziora.
MTB
A drágábbakbol is Dunát lehet rekeszteni, rendszerint azonban nagyobbak igy nem egyszerü nekik helyet találni.
(#63038) Reboot válasza etwg hozzászólására (#63036) Válasz Júl 27, 2020
Mi a bajuk egyébként? Nem megbízhatóak?
Ez az MTB itthon ha jól látom nem beszerezhető.

Amúgy analóg üzemben menne az asztal, kezdésnek nem tervezek digitálist.
Lapozás       3/9    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
22:29:34
  Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt
Hirdetés