|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#72388) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#72385)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2025 |
|
Köszönöm, köszönjük!
Igen, lehetne életszerűbbé, kopottabbá, patinálttá tenni.
De ez egy játszóasztal lesz, így egy kis "élénkség", kvázi setrilitás belefér.
Közben megindult a fásítás is. |
|
(#72389) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72388)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2025 |
|
Idézet: „De ez egy játszóasztal lesz, így egy kis "élénkség", kvázi setrilitás belefér.”
Ezért mondtam: ízlések és pofonok.
Viszont a képen lévő fa nagyon szép! |
(#72390) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#72389)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2025 |
|
|
|
(#72398) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72390)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2025 |
|
Bővül a dekoráció, és helyükre kerültek a jelzők is. |
|
(#72399) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72398)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2025 |
|
Egy kis hangulat... |
|
(#72413) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72399)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2025 |
|
Nos, ma véget ért a projekt. Az asztal leszállítva a Megrendelőnek. Még a szomszédok is megállítottak, hogy megnézzék, mielőtt bevisszük a házba.
Ahhoz képest, hogy miket is vártunk el mi magunktól tervezés, építés közben, egészen jó lett. A Megrendelőnek tetszik, és ez a lényeg.
Egyébként igaz a mondás, egy ilyen kicsi asztal építését is csak abbahagyni lehet, befejezni nem. Még rengeteg lehetőség maradt benne, pedig tényleg csak egy játszóasztal. A "játszani is engedd" viszont a vasútmodellezésben azt (is) jelenti, hogy építeni is engedd.
Nekünk is sok tanulsággal, tapasztalattal járt a munka.
Egy hasonló célú újabb ilyen tervezési fázisban van, de az nem ennek a topicnak a témája lesz.
|
|
(#72415) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72413)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2025 |
|
Szívből gratulálok! Valóban pöpec lett. |
(#72445) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2025 |
|
Tettem fel az apróba pár építési anyagot, ha valakit érdekelne.
Tillig H0 Standard (ex Pilz) sínek, 2,5mm magas sínprofillal.
Bővebben: Link Tillig sínek |
(#72478) tibi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 3, 2025 |
|
Keresek alkatrészeket egy Rivarossi BR39-hez H0-lban. Létezik egy forgalmazó? Köszönöm. |
(#72479) etwg válasza tibi hozzászólására (#72478)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2025 |
|
Nem igen hiszem, mert a cég hosszu viharos idökön ment át mire oda került ahol van. Még a hivatalos honlapon sincs sok alkatrész néhány kerékpárt kivéve. A néhai modellek alkatrészei jo eséllyel az EBAYon érhetök el, illetve nem messze a határtol egy régi, több mint 10 éve bezárt modellbolt tulajdonosánál van mint magántulajdon (RAZI Modellbahn, és ami ott találhato meg is rendelhetö). |
(#72480) csíkosháTTú válasza tibi hozzászólására (#72478)
|
Válasz •
|
Szept 4, 2025 |
|
Amennyiban úgy kezdődik a cikkszáma, hogy "HR", akkor van esély rá, hogy tudsz rendelni.
De van egy gyanúm, hogy a mozdonyod még a Rivarossi önálló korszakából származik, amikor nem volt a márka a Hornby csoporté. Az sajnos esélytelen... |
(#72493) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 7, 2025 |
|
Na, valaki megmodellezte ezt is. Ki tudja mi ez? És melyik filmhez adhatta az ötletet? |
|
(#72494) etwg válasza acszoli hozzászólására (#72493)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2025 |
|
Ez Hitler álomvasutja volt - széles nyomtávon.
Az egyik James Bond fimben fordult elö egy orosz hasonmása. |
(#72501) sunocske válasza etwg hozzászólására (#72494)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2025 |
|
És az az "orosz" hasonmás valójában egy elmaszkírozott English Electric Type 1, azaz Class 20-as mozdony volt, szám szerint a 188-as.
A mozdony azóta is jó egészségnek örvend, a British Railways zöld festését viseli sárga homlokfallal, és visszakapta az eredeti pályaszámát is (D8188). A Mid-Hants vasútvonalon ("Watercress Line") alkalmanként ő szállítja a kirándulókat Alresford és Alton között
Az "atomvonat" vagy mi a forgatás után
The Watercress Line |
(#72571) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Csü, 21:48 |
|
Most jelenik meg a ROCO-tól az ÖBB Rh1020 (ex DRG E94) némileg átdolgozott modellje. Kíváncsi voltam, és megnéztem ezt:
klikk ide!
Szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a 36. számú alkatrészt! Vagy van még raktáron, vagy rájöttek, hogy az új zsákutca? |
(#72578) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72571)
|
Válasz •
|
Pé, 10:23 |
|
Teljesen kaotikus a dolog. Ludmilla vs Ludmilla.
Mintha az utóbbi egy évben a régebbi konstrukcióknál vissza tértek volna a régebbi motorokhoz, az újabbaknál viszont már maradt a kínai. |
(#72583) etwg válasza tumikas hozzászólására (#72578)
|
Válasz •
|
9:57 |
|
Jelentös visszafejlödés tapasztalhato némelyik gyár müszaki felfogásában.
Én ennek az egyik okát az eröszakos digitalizácioban látom. Sokan még ma sem képesek felfogni a különbséget a két technologia között, amikor a motorokrol leszedik a lendkereket vagy azt olyan méretüre esztergálják aminek semmi értelme nincs, hogy az igy nyert helyet kitömjék kondenzátorokkal.
Az világos, hogy a két fajta energiatárolás papiron akár még egyforma is lehet, de az mégsem ugyanaz, mert a lendkezék a mechanikai akadályokat ott küzdi le ahol keletkeznek. ( egyenletes. forgás a mechanizmusban)) a kondenzátor meg csak az elektromos energiát tárolja.
Azaz amit egy lendkerék gond nélkül és azonnal reagálva le tud küzdeni a kondenzátor gyakorlatilag azonnal besül, ha a motor mégis megakad valamiért. ( amit ha van lendkerék alapbol ki lehet zárni).
Ráadásul a jobb modern motorok kb kétszer olyan gyorsak mint erös elödeik, azaz egy fokozattal több áttétel kell ugyanakkora sebességre, ami tovább növeli a mechanikus gondokat, akadályokat, azaz sokkal jobb hatása lehet egy lendkeréknek mint egy halom kondenzátornak. Mégis a forditottját látni sok uj modellben. |
|
|
2025. Okt, 04. Szo 20:37:11 |
|
Jelenleg 27 fő olvassa az oldalt |
|
|