|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#71895) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71847)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Én is izgatottan várom a választ, hogy ezek a tillig/pilz őslelet tekercses váltóállítók miért jobbak, mint egy MTB állítómű. 
Akármit is faragnak ezen, ez kilazul, nem tudja a csúcssínt rendesen feszíteni, és borzalmasan bizonytalan az átállása.
Egyetlen egy előnye van: fenn a váltóimitáció, ami valós váltóállást jelez vissza vizuálisan.
Minden más hajtépés ezzel az állítóművel  (nem most, hanem kb 1-2 év múlva ha picit rozsdásodik benne fémcsúszka...)
Amúgy ezzel az egész híradással - amit most én is figyelek - az a legnagyobb baj, hogy pl. 3 év múlva nem fogom tudni visszakeresni, és kifelé másnak linkelni sem. Szóval ez itt marad közöttünk...  |
(#71896) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71895)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Van egy teljesen szabad átkapcsolója, ami együtt mozog a váltóval. Meg is csináljuk a visszajelentést a kapcsolópultra.
Egyébként nem nagyon tud fellazulni, legalábbis akkor, ha rendesen fel van szerelve. Három ponton kell belepattintani a hajtóművet a váltó talpfarácsának három nyúlványába, plusz le is kell csavarozni.
Mennyivel jobb, mint az MTB? Nem tudom, az MTB biztos jó, mert sokan használják. De! Szervizesként, ismerve az MTB egyéb termékeit (az elhíresült H0 MÁV M44-t például, vagy az elemi konstrukciós hibáktól hemzsegő TT ABbmot motorkocsit, stb), és az alkatrészekhez, garanciális hibákhoz való hozzáállásukat, én ezt a kockázatot nem vállalom be úgy, hogy az asztal nem saját részre, hanem megrendelésre készül. A Tillig-gel, ha baj van, azt le tudom játszani, ha garanciális, ha azon túli. Azt meg soha nem felejtem el, amikor tavaly körbetelefonáltam a hazai kereskedőket, hogy tudnak-e alkatrészt rendelni az MTB-től? Volt, aki kiröhögött...
Sorry, van olyan kockázat, amit bevállal a műhely, de van, amit nem. |
(#71897) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71896)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Azt látom, hogy a begyedben van az MTB, de kérlek ne bánts őket mindig. A váltóállítójuk az valami fenomenális (MTB1). Ezzel indultak annó 10 évvel ezelőtt. Ehhez is van polarziáló kimenet, amiben még regenerálódó biztosíték is van. Működik egyenárammal, váltóval amit szeretnél. Mindig egy irányba megy. Jó ez. Nem kell hozzá az extra mágneses vezérlő áramkör.
 |
(#71898) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71896)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Steve hidd a te minöségi elvárásaidat figyelembe véve a Pilz meghajto egy neandertáli szerkezet. Annak több konstrukcios hibája van, mint az MTB mozdonyoknak. Nagyon csodálom, hogy meg forgalomban van. Ahhoz képest a néhai Zeuke egyenesen csucsszerkezet volt. Nem is értem, ha már a Tillig a Zeuke utodja miért nem nézték meg a másik 60 éves konstrukciot és javitották fel a sajátjukat.
|
(#71902) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2025 |
|
Ma nyitottam ki a megrendelt Bz betét kocsit a híres neves MTB-től. A régebbi szériából van egy BzMotom ehhez már gondolom elfelejtették milyen színű festéket használtak annó. A felszerelhető festett alkatrészekről még a szín is lemaradt. A festés minősége is gagyi, az ablakok nem tudom milyen anyagból vannak de végül is hozza a vidéki magyar vasút hangulatos átláthatatlanul koszos ablakait.
A modell a sínen 2 mm-el magasabb mint a régebbi Bz, így a kuplungok nem maradnak egyben szerencsére csak az egyenesben. De mindegy is hiszen magától kipotyognak az ütközői meg a kuplung tartó szerkezet. De az MTB remek, majd meg veszek belőle...(Sose többet)
Ejnye! |
(#71911) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71898)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2025 |
|
A régi valóban egy csőd, de a mostani gyártás már vállalható. Mellesleg illik a váltókhoz, és, ha rendesen szereled fel, és megfeleően vezérled, akkor nem rossz.
A másik, hogy baj esetén közvetlenül tudok sírni a Tillignek. (Más gyártóknak is, de a nagyon kicsi hely miatt lett Tillig, mert ez a váltó a legrövidebb.) Lehet, hogy az MTB jó, meg modern, meg motoros, meg minden, de az a műhelynek vállalhatatlan, hogy nem létezik semmilyen gyártói támogatás a vevők/kereskedők/szervizek felé.
Eléggé komplex dolog felépíteni egy olyan terepasztalt, amit nem magadnak készítesz, nem is a klubnak/haveroknak, hanem a Vevőnek. Utóbbi esetben Te kvázi viszonteladó vagy, és neked kell tartanod a hátad probléma esetén akkor is, ha szerelési baj van, és akkor is, ha elromlott valami. Ebbe az MTB nálam nem fér bele. |
(#71913) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71911)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2025 |
|
Szivesen megnézném, hogy mit ujitottak azon a matuzsálemi konstrukcion, mert kivülröl semmit nem látni belülröl meg kétlem, hogy komolyabb átalakitásra lett volna lehetöség ( az eredeti méretek betartása miatt).
Természetesen te azt épitesz be amit a vevö kér vagy könnyebben jutsz hozzá.
Ehhez nincs mit hozzáfüzni. |
(#71915) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71911)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2025 |
|
"Ebbe az MTB nálam nem fér bele."
Hmmm ez így eléggé skatulyázás ám, vigyázzunk vele 
Most is kapható a váltóállítóművük. Eddig 2 panaszt hallottam felőle:
- drága
- lassú
Ez tulajdonképpen nem tud tönkremenni, ha jól van beépítve. De persze Te tudod.
 |
(#71920) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71915)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2025 |
|
Ahha...
Nem kell őket skatulyázni, odaköltöztették ők saját magukat. Most is jött egy MTB a műhelybe, mert lassú, és zajos a hajtása. Majd meglátom, hogy mi lesz vele.
De mindegy. Építünk egy terepasztalt, komplettre, és ránk van bízva (az egy állomásépület kivételével) a teljes anyagbeszerzés is. Ergo: nem csak az építési/szerelési munkákért tartozunk garanciával, hanem a beépített anyagokért is. Ebben az esetben csak akkor tudunk garanciát is vállalni teljeskörűen az asztalra, ha az általunk beszerzett anyagok gyártói korrektek. Azt nem tudom elmagyarázni a Vevőnek, hogyha elromlik valami garanciális időn belül, vagy akár azon túl is, hogy sajnos a cucc gyártójától nincs alkatrész, nem tudunk javítani, csak újat beszerelni. Egyrészt, ha garanciális időn belül van, akkor buktam a javítás költségét, ha meg azon túl, akkor a Vevőnek lesz kellemetlen. Meg nekem is.
Ettől még lehet jó az MTB hajtóműve, nem vitatom. Csak üzletileg nekem nem éri meg, és ebben nem csak az van, hogy mennyiért kapom a gyártótól/kereskedőtől a cuccot, hanem jobbára az, amit fentebb leírtam.
Na, megyek épületeket, meg jelzőket rendelni... |
(#71923) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71893)
|
Válasz •
|
Máj 28, 2025 |
|
Most alulnézeti képek jönnek, elkezdődött a "villanyszerelés". |
|
(#71934) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2025 |
|
Kisebb házi pályák ideális gőzöse lehet, és nem is túl drága. A PIKO kihozta a BR91-est.
aranyos
|
(#71938) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71934)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2025 |
|
Vajon lesz-e olyan szép futása mint a Hruska elődnek? |
(#71939) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71938)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2025 |
|
Attol biztos, mert az sajnos nem volt a legjobb mechanikus konstrukcio. Fogaskeréktemetö meg, igaz 7 polusu, de gyengécske motor volt a legnagyobb kinja.
Az tény, hogy korához mérten egy kimagasloan szép modell volt. |
(#71940) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71893)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2025 |
|
Program a hétvégére, hogy a hazai építőipar gyengélkedésén javítsunk egy picit.  |
|
(#71941) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71940)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2025 |
|
Valami ilyesmi lesz az "Állomás utca" a sínek felől nézve. |
|
(#71942) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71941)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2025 |
|
Csak félve, halkan...
Szerényen megbújnak a bokrok a profi kertész fáinak árnyékában.
Sok nem kell hozzá, aki belevágna:
- Végy maradék rézvezetéket, sodrott vezetőst.
- Csupaszítsd le megfelelő hosszban, 5-6cm.
- Sodord össze a végét, a szigeteléstől indulva, olyan 2-3cm hosszon, és forrasztópákával ónozd is be a sodrott részt.
- A többit "félsüld ki", majd a réz szálakat egy csipesszel "kócold össze", hogy szabálytalan formát vegyenek fel, és szabadon görbítheted is a szálakat, ezek lesznek bokor ágai.
- Vágd le a sodrott végénél a rézvezeték maradékáról.
- Egy tégelyben keverj össze barna falfesték színező pasztát és faragsztót. Ha nagy sűrűnek találod, akkor egy nagyon-nagyon kevés vízzel higíthatod , de általában nem kell.
- Csipeszel fogd meg a drót összesodort végét, mártsd bele többször a drót "összekócolt" végét a szinezett ragasztóba. Hagyd lecsöpögni, nem baj, ha egy-két helyen vastag marad, sőt! Figyelj arra, hogy a bokroknak, cserjéknek azért van törzse is, oda is jusson a festékes ragasztóból, vagyis a sodrott, leónozott részre is jusson.
- Hajszárítóval, vagy, ha van, akkor a forrasztóállomásod hőlégfúvójával szárítsd meg a ragasztóba mártott részt. Készen is van a bokor, csak ugye ebben az állapotban lombtalan, kopasz még.
- Barkácsboltokban, nagyobb ilyen áruházakban kapható ragasztó spray, ezzel fújd be kopasz ágakat.
- Modellboltokban - nagyon jó színeket lehet venni a VMC-ben Budán a Nagyszőllős utcában! - kapható szóróanyagot szórj erre a ragasztós, kócos akármire. Ha kevés, akkor a folyamatot ismételheted, a hiányos részekre egy kis ragasztót fújsz, és szórsz rá még szóróanyagot. Tipp: érdemes keverni a színeket! És nem baj, ha az első nem sikerül!
- Rázd le óvatosan a felesleget. Készen vagy!
Amikor felteszed a terepasztalodra, akkor csak fúrsz egy lyukat az alaplemezbe, ahová "elülteted" a bokrot,vagyis beragasztod.
Ez egy nagyon egyszerű, nagyon-nagyon "fapados" módszer arra, hogyan dobd fel az asztalod részleteit fillérekből, egy minimális kézügyességgel. Az sem baj, és nem dobsz ki többezer forintot az ablakon, ha esetleg az első pár darab nem, vagy nem úgy sikerül, ahogy szeretnéd. Az ötödik már biztos jó lesz. És tudod mi ebben a legjobb? Ha nagyon akarod, akkor sem tudod ezeket olyan egyformára készíteni, mint két tojás!
Persze a nagyok - Fabatka, Paksinuti, stb. - ennél sokkal kifinomultabb módszerekkel, anyagokkal dolgoznak, ezzel nem érünk fel oda. De nem is ez a cél! Hanem az, hogy olyan dolgot tegyünk fel a terepasztalunkra, ami másnak nincs, nem vehetjük meg tucatáruként a boltban. Ja, és persze a tudat, hogy ezt nem vettük, hanem készítettük.
|
|
(#71943) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71942)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Nem volna ennek inkább ez a téma megfelelőbb? |
(#71944) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#71943)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Elvileg igen. Csak ezek a bokrok (és még pár darab, amit csinálni fogok) az épülő H0 asztalon lesznek, aminek ide írom az építését.
(A "Fakészítés" topicról nem is tudtam...) |
(#71945) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71942)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Idézet: „terepasztalunkra, ami másnak nincs, nem vehetjük meg tucatáruként a boltban. Ja, és persze a tudat, hogy ezt nem vettük, hanem készítettük.”
Azt hiszem itt a lényeg  |
(#71946) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71944)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Pedig elég régi téma, 2012-es nyitású...
Semmi gond, csak gondoltam, felhívom rá a figyelmet. |
(#71950) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#71946)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Hiába írod, akár ide, akár máshova... Nem tudjuk linkelni az itteni gondolatokat kifelé. Maximum akkor sikerül, ha ki vagyok jelentkezve, de akkor sem mindig megy át a hivatkozás. Valamint pontosan kell emlékezni, ki, mikor, melyik topikban mit írt. Nem lehet keresni a fórumban. Már én, a saját bejegyzéseimet sem találom meg a vitrinvasútról 10 évre vissza. A virágos fűcsomóim pl. filléres megoldások voltak. Sztatikus szóróval, és már akkor VMC-s alapanyaggal.
Hiába írja le itt Csíkos a nagyszerű bokros megoldásait, és a terepépítést, ha fejben nem jegyzem meg, akkor ezt visszakeresni itt nem lehet.
 |
(#71954) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#71950)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2025 |
|
Az első Z asztal, amit "itt épített" a műhely, videó formájában fent van az "Arckönyvön". Lehet, hogy ez is fent lesz majd. |
(#71956) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#71950)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2025 |
|
Pl. ezért kellene az ilyenekből cikket írni... 
Mondjuk, amikor valaki készen van egy résszel, az addig beírt szövegeket és képeket összeszedi.
Vagy, ha valakinek sok ideje van, akkor felajánlja az illetőnek, hogy kimazsolázza a bejegyzéseket, letölti a képeket, összeállítja a cikket, elküldi a szerzőnek véleményezésre / kiegészítésre, majd ha ez kész, jöhet ide az oldalra.
Így egyrészt a tudás nem veszik el, másrészt az alkotó tovább alkothat, nem az ő idejét viszi el a cikk elkészítése, és nem marad "majd később"-re.
Tudom, ez valaki más csalánja...
Ha lesz időm (télen, vagy pár év múlva, amikor nyugdíjas leszek...  ) én simán belefognék ilyenbe...
De hátha ötletet adtam valakinek...  |
(#71957) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71941)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2025 |
|
Az "Állomás" utca. (Bahnhof starße, ha németül értekeznénk.)
Talán látszik a képen az utca, a járdák, a buszmegálló öble ceruzával felrajzolva az alaplemezre.
Az épületek nincsenek véglegesen a helyükön, és nagyon sok apróság még nincs is felszerelve. |
|
(#71959) diginewl válasza Lazsi hozzászólására (#71956)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2025 |
|
Persze. Jobb kezemmel vakarom a bal fülemet....
Ha annyi lehetőség lenne, hogy kifelé lehetne osztani linket, az már csúcs lenne. Ha valaki saját szösszenetet ír - ahogy Csíkos is - mindig hivatkozik az előző bejegyzésére, így elég csak az utolsó bejezést kimenteni.
Mindegy... annyi jó dolog elhangzik itt is, de visszakeresni szinte lehetetlen...  |
(#71963) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71959)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2025 |
|
Örüljünk, hogy ez van, itt is gyakran temetöi a hangulat. Sajnos megint ott vagyunk ahol voltunk vagy 25-30 éve nincs modellezöi társadalom, ami el tudna tartani még egy ilyen ingyenes forumot. |
(#71964) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#71959)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2025 |
|
Anno jeleztem Topinak, hogy a keresőt "rendbe kellene pofozni", megígérte, hogy meglesz, de eddig nem került rá sor.  Reméljük, azért előbb-utóbb ez is elkészül.  |
(#71976) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71965)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2025 |
|
Alakul az "Állomás" utca.
Első képen a leendő kapcsolópult helye. Pár kapcsoló, vezérlőelem helye már kifúrva, a pálya sematikus rajzával. |
|
(#71979) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71976)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2025 |
|
Ma este pihentem egy kicsit, bokros teendőim mellett. |
|
(#71981) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71979)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2025 |
|
Egy hangulatkép a városi utcáról, még csak így nyersen. A Vollmer épületén, az ajtó feletti lámpa majd világítani is fog. Eredetileg erre a gyártó nem gondolt, de azért mi megcsináltuk. |
|
(#71995) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71981)
|
Válasz •
|
Jún 6, 2025 |
|
Alakul az "Állomás" utca. Valami ilyesmi lesz. |
|
(#72001) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71976)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2025 |
|
Elkezdett kialakulni a vezetékköteg. |
|
(#72014) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 23, 2025 |
|
Érdekel valakit ez a Micro-Metakit MÁV mozdony? Részletek privátban. |
|
(#72015) Frankye válasza acszoli hozzászólására (#72014)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2025 |
|
De kis aranyos! |
(#72021) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72001)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2025 |
|
Apró haladás.
Neeem, nem Temu-s! Azoknál olcsóbbra jön ki, csak némi kis munkával jár. Auhagen 41 202. |
|
(#72043) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72021)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2025 |
|
Ez lesz a vezérlés helye. Kapcsolópultnak is lehetne nevezni, de nem az. Ugyanis, habár elkülönült része magának az asztalnak, de mégsem egy különálló egysége.
Be van sűlyesztve a pálya névleges szintje alá, a 8mm-es rétegelt lenezt itt a felére, 4mm-re vékonyítottuk. Kapott egy világos szürke alapozást a felület, és egyelőre az látszik, hogy a pálya sematikus rajza vékonyan, ceruzával rá van rajzolva. A rajzolaton a furatok a nyomógombok, kapcsolók, visszajelző LED-k furatai. A rajzolattól jobbra, az üresnek látszó részen lesznek, egymástól nagyobb távolságra elkülönítve a két áramkör - a külső, és a belső ovál - PWM vezérlésének a kezelőszervei lesznek, a zárlatvédelem LED-jei, és a két áramkör közötti áthaladást jelző izzó. Utóbbi akkor fog pirosan világítani, ha a két PWM szabályzó ellentétes menetirányban működik éppen, vagy pl. a külső oválról a belsőre való áthaladás zárlatot okozna. Talán írtam korábban, hogy a laikusok számára könnyebben megérthető, "A kapcsolásban" fog működni az asztal. |
|
(#72049) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72043)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2025 |
|
Alakul... |
|
(#72050) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72049)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2025 |
|
Dupla lesz. ( nem tudom miért késön jelent meg). |
|
(#72051) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72049)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2025 |
|
Látom te is szenvedsz a méretekkel. Vannak 2 mm-l kisebbek is.
Sokat számit ha szük a hely - átláthatobb a panel. |
|
(#72056) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#72051)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2025 |
|
Abból főzünk, amink van. Meg, ami az elektronika nagykerben van tőlem három utcányira.
 |
(#72142) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72049)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2025 |
|
Lassan a helyükre kerülnek a nyomógombok, és kapcsolók, valamint a visszajelzést adó LED-k.
(Lassabban haladunk, mint kellene, de ennek sajnos meg van az oka.) |
|
(#72154) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72142)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2025 |
|
Nos, miután úgy néz ki, hogy ritkulnak a látogatásaim az hazai egészségügy intézéményeiben, elkezdtünk kis lépésekben újra haladni.
A "kapcsolópult" - van erre valami szakzsargon, mert ez a terület, amit kvázi elkülönítettünk az asztal sarkán, nem egy önálló elem! - alulnézetből.
Igen a PWM szabályzók a műhely 25 éves konstrukciója. Van ennél jobb? Nyilván van. Van ennél olcsóbb? Van, kínai, csak annak gyakorlatilag nincs zárlatvédelme a kimenetén, így erre a célra nem használhatók. A 25 éves NYÁK lemez terve az akkor beszerzhető alkatrészekre készült. Azóta azért történt egy, s más, így a vannak olyan alktrészek, amelyeket nem szükséges beültetni, ezért vannak üres helyek a NYÁK lemezeken.
A vezetékezés még koréntsem teljes, majd még fotózok.
Folytatása következik, remélem már teljes erővel leszek én is. |
|
(#72156) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72154)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2025 |
|
Furatszerelt alkatrészek felületszerelten beforrasztva... Hát ... izé ...  |
(#72158) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#72156)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2025 |
|
Igen, mert itt nem dobozban vannak, hanem fel vennek csavarozva az alaplemez aljára. Így sima tud lenni a NYÁK "alfele", így könnyebb a képen látható módon felszerelni.
Hát... izé... |
(#72159) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72158)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2025 |
|
Picit hosszabb csavarok, 1-2 vastagabb alátét és a nyáklapot kiemeli annyira, amennyi helyet elfoglal a forrasztás... Ha a szerelőlap vezető, akkor kell alá egy szigetelőréteg is.
Mondjuk, így látszik a vezetékezés, tehát később / másnak könnyebb a hibakeresés, javítás, módosítás - anélkül, hogy le kellene szerelnie a nyáklapot... |
(#72160) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72154)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2025 |
|
Szia ! A zárlatvédelem elektronikus vagy megfelelő értékű gyors biztosíték ?
Egynémely szabályzón van visszaálló biztosíték, de a gyakorlati tapasztalatom az , hogy lassan reagál , illetve folyamatosan csökkenti az áramot arra a szintre , ahol az áramkör még nem kezd kommunikálni az indiánokkal |
(#72161) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#72160)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2025 |
|
Idézném egykori tanáromat a repülős suliból:
Idézet: „Az olvadóbiztosékkal védett tranzisztor saját élete árán védi meg a biztosíték testi épségét.”
Elektronikus a zárlatvédelem. Van egy sönt a sínáramot adó egyik ágban, az ezen eső feszültség be van vezetve egy tranzisztor bázisára. Ha ez feszültség ki tudja nyitni ezt a trazisztort, akkor ez a kis trazisztor (BC847, vagy akár a BC182 is jó, mindegy, ami van otthon, vagy a boltban) 0V-ra húzza a sínáramot adó BDX53C darlington bázisát, így nem folyik áram a zártlatba. A zárlat megszűnte után meg visszaáll a normál működés. Van egy zárlatjelző LED is egyébként, így lehet majd látni, hogy miért nem fut a mozdony a sínen.
Meg lesz egy izzó is (pontosabban már van, és be is van azóta kötve), ami majd azt jelzi, ha világít, hogy nem lehetséges a két áramkör között a vonatok átjárása (nem tud a külső oválról a belsőbe átmenni, vagy fordítva), mert nem azonos menetirányban áll a két menetszabalyzó. Ugye az egyszerűbben átlátható kezelés miatt nem "Z", hanem "A" kapcsolásban működik majd a pálya. |
(#72162) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#72159)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2025 |
|
Így van, a hibakeresés, és javítás is könnyebb. Nem ördögtől való ez a megoldás. Az tény, hogy nem a megszokott.
De mivel nem saját célra épül, és nem is Budapasten lesz az asztal végleges helye, a garancia lejárta után más is javíthatja majd, vagy akár a megrendelő is, lévén komplett dokumentációval, leírással lesz átadva. |
(#72167) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#72162)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2025 |
|
Ilyenkor látja az ember mi minden tünt el a mindennapi életböl, amikor ilyesmit kell drotozni.
Valamikor az elektroncsövek korában egy sereg tüskesor volt fillérekért a boltokban. A minap kerestem valami hasonlo szerkezetet, rosszat, de aranyárban tudtak csak ajánlani.
Egy még ksi terepasztalon egy sor ilyen elosztopont van , ahol mindenféle vezerékeket kell elosztani, de már eltüntek az erre alkalmas szerkezetek. A korábban születettek talán még emlékeznek, minden modellgyárnak volt valamilyen kinálata, söt olxan is amihez még páka sem kellett, de a barkácsboltok sem maradtak le nagyon.
Érdekes a tengerentulon meg mindig köszkézen forognak ilyen alosztok ( ök még a hálozatot is ilyeneken osztják, mifelénk meg még az is eltünik ami jo volt. |
|
|
2025. Aug, 05. Kedd 14:47:54 |
|
Jelenleg 28 fő olvassa az oldalt |
|
|