Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       427/434    
(#66667) M298 hozzászólása Válasz Júl 10, 2022
BaráTTaim! Július 14-én 16 órától 18.30-ig tali a Nyugati Szoc. épületben. Értékeljük BB 2022-t, tervezzük az augusztusi Bólyait és egyéb aktuális témák.
(#66733) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#66511) Válasz Júl 23, 2022
Nem szabad dobozba tenni ameddig nincs készen! Ha nőttek az ívek úgy lehet akár használható is, viszont utána midig korlátozva marad,
a modell hűség javára
(#66734) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#66733) Válasz Júl 24, 2022
Elö lesz véve, csak most még be kell fejeznem a nagy projektet. Most éppen egy negyedelöt ( ha igy hivják) épitek, mert a 10 tengelyre a kerekeket már felraktam, de csak ma készültek el a hajtokarok ( külsö keretes a mozdony) .
Egy kicsit bonyolult a dolog, mert az ellensulyok a kereken vannak, de a kurblik meg a kereten kivül.
Azaz be kell biztositani a kerék helyzetét majd a tengely két végére pontosan kell rögziteni 90 fokban elforditva a 2 kurblit. Ráadásul a kurblik az eröátvitelt is biztositják, igy meg kell oldani a biztos és massziv rögzitést is.
Már ki van találva, már csak kivitelzni kell.
A 375-s nek is már kitaláltam hogyan oldom meg a vezérmüvet, mert az eredetit TT-ben igen nehéz kivitelezni mert a csatlorudat a valodi mozdonyon a vezérmü tartolemezén dugták át. Ez modellben nem müködik, mert akkor már nem lehet szétszedni.
(#66737) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#66734) Válasz Júl 24, 2022
Szabad tudni mi lesz az?
Látom egyszerre több modellen dolgozol, én le szoktam róla nagyon nehéz volt mindenen az utolsó simításokat befejezni. Van olyan modellem ami évek óta nincs készen , pedig csak egy kicsi kellene hozzá.
A 375-öst én is úgy oldottam meg , hogy oldalról úgy néz ki ahogy kell, de alulról nézve nem
(#66738) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#66737) Válasz Júl 24, 2022
Egy különlegesség, egyelöre még titok. Már megvan minden a legkisebb alkatrész is, de ilyen melegben nem igen jo dolgozni, mégha a mühely hüvösebb is. ( sajnos elképesztöen sok minden kis dolog van.
Még meg kellett oldani néhány aproságot ( lásd a negyedelöt) sajnos ez mindig sok idöt vesz el. ( megtervezni, kivitelezni, kiprobálni, kijavitani amit kell) igy elhuzodik a dolog.
A barátom ( 2 mozdonyt épitünk) rosszul csinálta meg az ablakokat igy neki uj ablakkereteket kellett csinálni.
( közben nyár van el kell menni némi szabira is ).
(#66740) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 25, 2022
Nyári szabadság helyeTT:
Zeuke "tuning". PEHO kinematikát kap első körben a régi kocsi. A folytatásban majd jön a kerékcsere is, és belső világítást is fog kapni.
Első képen az egyik, átalakításra váró modell.
A második képen: ennyire kell szétszerelni a forgóvázat (teljesen).
A harmadik kép: ezeket a vágásokat kell megcsinálni.

Ugye eredetileg a kocsikapcsoló a forgóvázzal együtt mozgott, és többé-kevésbé fixen volt rögzítve. Az átalakítás során ez megszűnik, ezért kell a kivágásokat megcsinálni.

Zeuke1.jpg

Zeuke2.jpg

Zeuke3.jpg
 
(#66741) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66740) Válasz Júl 25, 2022
A következő képen már a beépített kinematika látszik, és az eredmény.
Az első képen látszik, hogy a kocsikapcsoló nem a forgóvázon van immár, hanem a kocsi alvázához van rögzítve. A kivágások miatt a forgóváz szabadon tud mozogni. Az eredeti, csőszegecses forgóváz rögzítés helyett egy M2*6mm csavart és anyát alkalmaztam. A PEHO101 kinematikát a csomagban talált, gyár által mellékelt kétoldalas ragasztóval rögzítettem. Az ütközőket, és a lépcsőket pedig fogpiszkáló hegyével felvitt pillanatragasztóval.
Figyelem! Nagyon fontos, hogy a ragasztandó felületek - akár a szalagos, akár a pillanatragasztós - mindig tiszta, zsírmentes legyen! Foltbenzinnel tisztítsuk meg a felületeket! Ujjlenyomatos, zsíros felületre egyetlen ragasztó sem tapad, sem az olcsó, sem a drága!
A második kép a próba, egy Tillig E42 mögött. Csodákat azért ne várjunk, habár az eredeti állapothoz képest nagy az előre lépés. Ez a kocsi modell még azért távolról sem annyira precíz, mint egy mai Tillig, vagy akár az első Zeuke Y kocsik! Így ahhoz, hogy üzembiztos legyen egy ilyen modell futása, sajnos kell némi kompromisszum.

Zeuke4.jpg

Zeuke5.jpg
 
(#66742) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66741) Válasz Júl 25, 2022
Szépen megcsináltad!


Nem tudom, nekem van vagy 4 ilyen kocsim, börzén vettem öket pár éve, mert sajnos az eredetiket egy enyves kezü modellezö „kikölcsönözte“..
Szinte gond nélkül futnak a terepasztalon az eredeti kapcsolokkal mint egy nosztalgia szerelvény, korabeli Zeuke vonojármüvekkel és eredeti kuplungokkal.
Csak a kerekeket cseréltem Müller kerékre. Szeretem is öket, mert nem kell annyira odafigyelni, nincs ami megsérüljön rajtuk.
( én is megvettem a PEHO kuplungokat, csak még nem szereltem be, mert valahogy jobb a feelingje a nosztalgia vonatnak az eredeti kapcsolokkal, amik az eredeti hangkulisszát is adják és ráadásul sok szempontbol biztosabban müködnek mint az ujak. ( pl ha ivben levö alagutban szétszakad a vonat a régivel gond nélkül ki lehet vontatni, a KKK kapcsolokkal elkerülhetetlen a kocsik kibányászása.)
(#66743) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66742) Válasz Júl 25, 2022
Megrendelő kérte!
Valami mégis megmarad a nosztalgiából, de megjelenik a modernitás is.
Az állományban van minden, mint a búcsúban: Zeuke-től a Tillig-ig, beleértve a PSK-t, MTB-t és a PIKO-t is. Egységesíteni szeretne a tulajdonos. Igaza is van.
(#66744) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66743) Válasz Júl 25, 2022
Sajnos nem tudtak meggyözni az KKK kapcsolok, igy szinte csak kizárolag a személyvonatokon használom.
(#66745) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 25, 2022
Kicsit visszakanyarodva a hosszú vs rövid kocsikhoz.
Csábító lehet egy hosszabb vonatot összerakni ilyenekből. Sajnos számomra ez a Busch modell - különösen az árát nézve! - súlyos csalódás. Súlyos összeszerelési gondok vannak vele, és belül, műszaki oldalt nézve igénytelen, de nagyon. Ebből egyébként egy fantázia modell lett, kvázi "vezérlőkocsi", azért van menetfénye.

Busch_TT.jpg
 
(#66746) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66745) Válasz Júl 25, 2022
Nem tévedtél, hanem "beletrafáltál" Mester!
Mert a valóságban létezett ilyen!

000000000001.JPG
 
(#66747) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66746) Válasz Júl 25, 2022
A Donnerbüchsen kocsiból csináltak, azt tudom. De a nálam járt modell az a Langenschwalbacher.
(#66748) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66747) Válasz Júl 25, 2022
Német modellező a zártperonos változatból csinált ilyent.
Akkor is zseniális!!

000000000001.JPG
 
(#66779) etwg hozzászólása Válasz Aug 3, 2022
Már elěrhetök ( igaz majdnem dupla áron) a PECO TT sinek az EUban is. A váltok egészen jol néznek ki, igaz, hogy egy kicsit régimultiak, a váltonyelvek nem rugalmasak, hanem egy-egy csapon fordulnak.

Érdekes modon az ebay a legdrágább, néhány más europai bolt kb 20 €-ért árulja.
Még nem volt a kezemben, de a képröl ugy tünik rendelkezik a tipikus PECO öntarto mechanizmussal.

1B190A37-DA0...jpeg
 
(#66780) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66779) Válasz Aug 3, 2022
A geometriáról lehet valamit tudni? Ívsugár, terelési szög, hossz stb-re lennék kíváncsi, mert így kép alapján nekem nagyon megtetszett
(#66781) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66780) Válasz Aug 3, 2022
Sajnos én sem láttam még méreteket, csak egy rajzot, de méret nélkül, lehet, hogy azt kellene méretre nagyitani.
Még nincsenek fenn a honlapon, illetve csak egy H0m válto méretei vannak a sinrendszerek katalogusában.
(#66782) etwg hozzászólása Válasz Aug 3, 2022
Közben találtam egy képet. A Peco válto kb 2 cm-l hosszabb mint a Tillig EW2 váltó, és föleg a sziv környékén filigránabbnak néz ki. ( A PECO mindig finomabb sineket használt mint a Tillig). Igy valoszinü a kitérési szög is kisebb ( az iv meg nagyobb).
(#66783) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66782) Válasz Aug 3, 2022
Köszönöm, akkor majd lesegetem a honlapjukat.
(#66785) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66783) Válasz Aug 3, 2022
Egy csatornaszigeti modellboltban ennyi informácio jelent meg.


6F49DB4F-C8F...jpeg
 
(#66786) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66785) Válasz Aug 4, 2022
Ez már majdnem elég
(#66875) diginewl hozzászólása Válasz Aug 26, 2022
Érdeklődöm Tillig 66032-es dekóderrel kapcsolatban:
mik a tapasztalatok? Jó/gyenge?
Van-e a panelen aux1 és aux 2 forrpont?
Köszönettel, egy H0-ás, de Tillig fan!
(#66876) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66875) Válasz Aug 27, 2022
Uhlenbrock gyártmány. Nem hangdekóder, de pont olyan hangja van tőle minden modell motorjának, mint a MÁV 480 (TRAXX) mozdonynak meginduláskor.
Nincsenek tartalék funkciói, még logikai szintes sem.
(#66877) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66876) Válasz Aug 27, 2022
Köszönöm!
(#66878) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66876) Válasz Aug 27, 2022
Még egy kérdés: a Kühn (benn) N45-P jobb-e nála?
Azon van összesen 4 kimenet (kettőt forrasztani kell/lehet).
(#66882) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66878) Válasz Aug 29, 2022
Minden tekintetben jobb a Kühn.
(#66883) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66882) Válasz Aug 29, 2022
Köszönöm!
(#66895) M298 hozzászólása Válasz Szept 1, 2022
BaráTTaim! Szeptember 8-án 16-tól 18.30-ig tali a szokott helyen. Beszéljük meg az őszi évindítást, nyári modultalálkozókat, legújabb gyártmányokat, stb.
(#66903) TT.F.J. hozzászólása Válasz Szept 2, 2022
Sziasztok.
Ismételten kérném a segítségeteket. Magnélküli motort szeretnék hangos dekóderrel üzemeltetni. Nem tudom konkrétan melyik gyártónak a dekóderre lenne erre alkalmas. Valakitől már ezt az információt kaptam ( Olyan dekódert választanék amiben állítható a motor mérés üteme és annak ideje.)Ez melyik gyártó dekóderre tudja, és melyik CV. értéken állítható. Várom a tapasztalatokat, a hasznos információkat.
Köszönöm a válaszokat.
(#66904) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#66903) Válasz Szept 3, 2022
Bármelyik ZIMO tudja. Csak most éppen nehézkes beszerezni, nehezen tud a gyártó termelni.

Ráadásul arra is fel kell készülnie minden ZIMO felhasználónak, hogy a gyártó nettó ár 6-10Euro-val emelkedni fog!
(#66933) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Szept 9, 2022
Segítségeteket szeretném kérni Tillig nohab alvázának levételéhez. Hangszorót szertném a helyére betenni. De nem akarok a mozdonyban kárt okozni. Előre is köszönöm ha tud valaki segíteni ebben.
(#66935) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 12, 2022
Egy kedves, becsületes eladó ismét a használt fronton.
1: Szép, BTTB doboz, gyári minden.
2: Viszont nem BR35, hanem egy régi, még Zeuke BR23.10 van benne.
3: Javíthatatlan, mert nem azért akadozik, amiért ezek általában szoktak, hogy koszos az áramszedés, hanem azért, mert a meghajtott kerékpáron a fogaskerék az kopott, pontosabban a fogak fele az nincs!

És ezt sikerült eladni BTTB BR35-ként, működő modellként!

Gratulálok!
A hasznát költse gyógyszerre!

Bocsánat, de kiment a biztosíték...

Ez az alja népség kikophatna már közülünk!
(#66936) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66935) Válasz Szept 12, 2022
Idézet:
„Ez az alja népség kikophatna már közülünk!”
Soha nem fognak. Ahogy egy régi magyar mondás tartja: Ameddig lósz... van, addig veréb is van. Mindig lesznek könnyen megvezethető emberek (ld.: azokat az időseket, akiket az "unokázós csalók" mind a mai napig meg tudnak vezetni a falmelléki dumájukkal), addig lesznek, akik ezt ki is használják, pofátlanul. Sajnos.
(#66937) Von Smallhausen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66935) Válasz Szept 13, 2022
Azért még ne dobd ki, talán tudnék hozzá faragni egy fogaskereket...
(#66938) hoTTo válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66933) Válasz Szept 13, 2022
A Nohabnak van a főkerete, azt egyben tudod az öntvényről leszedni szerintem. 6 kis fülecske tartja a helyén. Lásd a 12-es tétel a robbantott rajzon.
(#66939) Bácsi Attila válasza hoTTo hozzászólására (#66938) Válasz Szept 14, 2022
Köszi szépen a tippet sikerült levenni.Négy kis fül tartja,de a forgóvázkeretet is le kellet venni hogy lelehessen venni az alvázkeretet.
(#67001) sunocske hozzászólása Válasz Szept 29, 2022
Jön! Jön! JÖN!

MTB M41
(#67002) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#67001) Válasz Szept 29, 2022
Majd elmegy...
(#67004) bgfTT54 válasza sunocske hozzászólására (#67001) Válasz Szept 29, 2022
Már megvan.
(Csak Nem MTB)

20220928_200...jpg
 
(#67005) sunocske válasza bgfTT54 hozzászólására (#67004) Válasz Szept 30, 2022
Jó, de a tied rugós
(#67006) etwg válasza sunocske hozzászólására (#67005) Válasz Okt 1, 2022
Tegnap volt szerencsém kézbe venni az MTB Csörgöt.
Szép, belül jol ki van tömve. Az MTB tulajdonosa szerint a dekoder még belefér, de hangszorora nincs hely.
(#67008) sunocske válasza etwg hozzászólására (#67006) Válasz Okt 1, 2022
Egyik szemem sír, a másik nevet... majd brümmögök hozzá
(#67009) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#67005) Válasz Okt 1, 2022
*ferde rugós
(#67010) GABA TT hozzászólása Válasz Okt 2, 2022
Sziasztok!
Egy nagy álmom vált valóra 20 évet vártam rá lett helye a munkáimnak itthon.

DSCF6507.JPG

DSCF6508.JPG

DSCF6509.JPG
 
(#67011) GABA TT hozzászólása Válasz Okt 2, 2022
Van még pár képem!

DSCF6511.JPG

DSCF6513.JPG

DSCF6514.JPG
 
(#67014) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67006) Válasz Okt 3, 2022
Idézet:
„...de hangszorora nincs hely.”

Mhhh... A V36-ba lehet szerelni hangos dekódert. Ezek szerint nem gondoltak rá, hogy helyet kellene csinálni neki. Még a nagyon lassan készülő M40-ben is van helyet a dekódernek, meg a hangszórónak is. A nagyobbik fiam tervezi, ha abba belefér egy ZIMO MS500, és a megszokott 15*11mm-es kis kocka hangszóró, akkor...
(#67015) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67014) Válasz Okt 3, 2022
Nem tudom, annyira nem firtattam a dolgot, de ha ök azt mondják, hogy nem fér bele, akkor nem fér bele. Az egyik nagy német viszonteladojuk kérdezte.
(#67016) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67015) Válasz Okt 3, 2022
Mhhh...
PLUX16-os dekóder csatlakozó van a modellben. Ezzel a csatlakozóval a ROCO megoldotta simán a hangos DR V100-t a méretünkben. És az egy jóval kisebb belső térrel rendelkező modell. Szerintem az ilyen igényekre magasról tett az MTB...
(#67021) etwg hozzászólása Válasz Okt 3, 2022
TT tereepasztalok a lipcsei vásáron.

TT Terepasztalok.
(#67022) diginewl válasza etwg hozzászólására (#67021) Válasz Okt 4, 2022
Ugye-ugye ) ITT is vigyorog TT-ben a VT 135 (Kres)
Megkerülhetetlen ékszerdoboz
Ettől a pillanattól
Lapozás       427/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
16:55:44
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés