Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       425/434    
(#66222) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66221) Válasz Márc 30, 2022
A fene egye meg...

A kisebb mindig jobb mert a karima ugyis nagy..q
(#66223) etwg válasza etwg hozzászólására (#66222) Válasz Márc 30, 2022
Közben rátaláltam a FLM BR01 futokerekei éppen jok. Már meg is rendeltem.



(#66224) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66219) Válasz Márc 31, 2022
Közben még keresgélek, mert az FLM N méretű gözös kerekei lehet, hogy tul kicsik lesznek.
Mérecsgélek, mert az eredetiben egy 960 mm-s kerék volt.
Nézem a TILLIG BR 01-s elsö kerekeit amik eredetiben 850 mm-sek meg 10 küllösek nos a modellen mindössze 9 küllö jött össze és 7,9 mm átmérővel ( ami eredetiben 948 mm lenne). A P8-s futokereke 989 mm a modellben szintén 7,9 mm. Na ennyit a pontos modellhüségről.
(#66225) Bácsi Attila válasza etwg hozzászólására (#66224) Válasz Márc 31, 2022
Azért nehéz saját kezűleg modellt építeni mert a hajtáshoz nem lehet beszerezni a megfelelő méretű alkatrészt. Példa rá hogy gyártók sem követik a valósméreteket.
(#66227) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66225) Válasz Márc 31, 2022
Ezzel kevesebb bajom van, mert szerencsére az évek folyamán komoly alkatrészraktár gyült össze, de ilyen kis méretben küllös kerekeket nem tudok otthon gyártani. Ahhoz egy rezines nyomtato kellene ami még nincs.
H0-tol nagyobb méretben már ez sem lenne gond, de a mozdony TT-ben készül.
A gyártok meg egyre kevésbé azok, akik mutatnák a helyes utat. ( lásd a szösszenetet az alkatrész topikban). Egyre inkább a külsöségekre adnak és az olcso tömeggyártás követelményeihez igazodnak, hogy utánna jo drágán árulják a terméket.
(#66231) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66215) Válasz Ápr 1, 2022
Az már más kérdés. Lenne neki keletje mert nem tudok olyanról a Pocsolya itteni partján aki igazán meg lenne elégedve a jelenleg kapható kerekekkel, de használják, mert ez van/ezt lehet kapni Európából. Ennek a lapnak másik oldala az, hogy sokan itt, akik más méretaránnyal foglalkoznak, ránéznek és játékszerünek találjak azokhoz a más méretarányokhoz hasonlítva... a kerekek alapján, mindegy hogy milyen szép és jó és precíz lehet a kasztni. Nincs termék mert nincs vevö mert nincs termék...
(#66232) csíkosháTTú válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66231) Válasz Ápr 1, 2022
Mhhh...
Nincsenek többségben azok a modellezők, akik olyan precíz pályát tudnak építeni, hogy az itt OFF, H0 RP25 kerekekkel szerelt modellek gond nélkül, üzembiztosan fussanak. (Olyanok sem képesek erre, aki nagyon-nagyon überprofinak mondják/írják magukat, amolyan nethuszárok.)
Képzeld el akkor ezt TT-ben. Egyébként akkor meg mit szólnak az N, vagy a Z kerekekhez? Azok nem bumfordik? Dehogy nem, még az amerikai modelleknél is.

Van egy határ, vagy eldöntendő kérdés: üzembiztos modell, vagy szép makett?

(Csak zárójelben: van H0-ban egy irgalmatlanul szép, és jó sínrendszer a Tillig H0 Elite. Csak azért nincs nagyon elterjedve, mert megköveteli, hogy precízen fektesd le! Ha foglalkozol vele, és időt, munkát szánsz a pálya felépítésére, akkor meg kárpótol, mer a legszebb sínrendszer, pláne a váltóik.)
(#66234) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66231) Válasz Ápr 1, 2022
A kerekekkel mindenhol nagy bajok vannak. Sajnos a modellezés stilusa itt Europában teljesen elüt a tengerentulitól. Ráadásul a környezet is nagyban eltér az ottanitól. Itt alapbol visszaviheted a modellt a boltba ha nem vagy elégedett a futással, és senki nem firtatja milyen a pályád minösége.
A tengerentuli modellek 80% nem ott készül és csak a megrendelön mulik, hogy milyen kerekeket rendel. És ez is szinte kizárolag a H0 méretre vonatkozik. Minden más méretben a kérdés fel sem merül. ( N-ben, sem de a nagy méretü kerti stb modelleknél sem.)
Ahogy már korábban irtam azért az europai gyártok is igyekeznek modellhübb kerekeket használni, mégha nem is követik az RP25-s ajánlást, de a jelenlegi NEM szabványok már nagyon közel vannak az RP25-s profilhoz. Nem biztos, hogy érdemes már ezen rágodni. Sokkal több és nehezebben megoldhato probléma van a mai modellgyártásban mint a kerék nyomkarimája. Kár lenne még ezzel is szekirozni az mugy is a csöd szélén táncolo modellipart.
Ráadásul most amikor az energia meg az alapanyagok ára a csillagokba tart és egyre kevesebb van. Az Auhagen panaszkodott, hogy nincs miböl gyártani a modelleket a 4 beszállitobol már csak egy (drága) francia maradt.
Hol vannak azok a szép idök amikor a MOL pozsonyi gyára ( Slovnaft ) vagonszám gyártotta a Bralent.
(#66237) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66234) Válasz Ápr 1, 2022
OFF
Miből vannak ezek a cuccok?
Műanyagból.
Ki állítja elő?
Vegyipar.
Vegyipar egyik alapja mi?
Kőolaj, földgáz.
Ki mondta, hogy nem kell a Keleti kőolaj és földgáz?
Nyugat.
Csókolom, a kört magunkra zártuk.
ON
(#66238) etwg válasza róbertke hozzászólására (#66237) Válasz Ápr 1, 2022
Messze menne, de valoban ennek a szörnyü mizériának az egyik fö okozoja az EU a rohadt klima adoival, amiert pl az alapanyag - petroleum (dizel) sokkal jobban meg van adoztatva mint a végtermék ( benzin meg a bralen) igy senki nem tud számolni, mi éri meg meg mi nem.
(#66285) M298 hozzászólása Válasz Ápr 7, 2022
Barátaim! Javaslom, ajánlom a plakáton olvasható komarnói kirándulást!
Azért ide tettem, mert csak TT és a kiállítási rovat 2020 óta nagyon csöndes.

komarnoi vas...pdf
 
(#66316) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 19, 2022
Tavaszi kiárusítást van az Arnold-nál! Ha valakinek kellene valami, az keressen meg!
(#66392) M298 hozzászólása Válasz Máj 3, 2022
Május 12-én délután tali a szokott helyen.

főjavított C...jpg
 
(#66435) hagzi hozzászólása Válasz Máj 18, 2022
Sziasztok,
eladó néhány fel nem használt alkatrész felsővezetékhez és váltóhoz, lehetőleg egyben.
Viessmann
4258 új, bontatlan 3400 Ft
4276 új, beépítetlen 1200 Ft
4215 új, beépítetlen 2500 Ft
Tillig 83531 új, bontatlan 4400 Ft
Egyben: 10500 Ft

E8D9F7AB-6BA...jpeg
 
(#66468) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 31, 2022
Információ Kühn BR103 tulajdonosoknak!
Sajnos úgy néz ki, hogy ez a modell is hajlamos arra, hogy a meghajtott tengelyeken lévő fogaskerék elrepedjen. Ezt úgy lehet észrevenni, hogy kattog, zörög a modell, vagy meg is szorul a hajtás.
Sajnos a gyártónál nincs jelenleg alkatrész (meghajtott kerékpár) ehhez a mozdonyhoz.
Szerencsére a ROCO-nál van olyan fogaskerék, ami megfelelő nekünk, úgy hívják, hogy:
Zahnrad Z=13, MO 0,4 gerade. A cikkszáma 86492, van is a gyártónál.
Vagy a műhelyben is.
(#66470) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66468) Válasz Jún 3, 2022
Szevasz!

A szösszenetedből mindössze három információ hiányzik:
1. Mennyibe kerül a Roco fogaskerék?
2. Hogyan van rögzítve a keréktárcsa a Kühn tengelyen?
(Horony, borda, ragasztó?)
3. Hogyan van rögzítve a fogaskerék a Kühn tengelyen?
(Horony, borda, ragasztó?)
Ha a két utóbbi nem bontható roncsolás nélkül és nem rögzíthető stabilan, akkor megette a fene az egészet.

Üdv.: György
(#66472) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#66470) Válasz Jún 3, 2022
Üdv!
1,45Euro a gyártótól rendelve.

Idézet:
„Ha a két utóbbi nem bontható roncsolás nélkül és nem rögzíthető stabilan, akkor megette a fene az egészet.”

Ricnis a tengely mindkét vége, ahová a kerekek mennek fel, és az a hely is, ahol a fogaskereket kell rögzíteni.
Kis kézügyességgel, meg egy jobb csipesszel bárki ki tudja cserélni.

Szerinted beírom ide, ha csak széttrancsírozni lehetne a cuccost?!

Bocsánatot kérek attól, akit zavar, hogy megosztottam egy információt.
(#66474) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66472) Válasz Jún 3, 2022
Szevasz!

1,45 / darab + 14,50 DHL. Príma!
A cég honlapján láttam. Ámde
"van is a gyártónál.
Vagy a műhelyben is."
Az IS-re kérdeztem.
És mennyi a munkadíj (garanciával)?

György
(#66475) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#66474) Válasz Jún 3, 2022
Kétféle gyártó van:
1: küldi a számlát, de nem küldi az árút.
2: küldi az árút, de még nem küldi a számlát.
Utóbbi eset forog most fent. Így nem tudok még árat mondani, mert én szervizes vagyok a gyártóknál, és nem kisker vásárló.
Garancia? Kühn modellre? Még, ha Tillig, vagy Gützold/Fisher/Kres lenne, vagy Arnold, akkor igen. De nem az.
(#66476) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66475) Válasz Jún 3, 2022
Sebaj!
Azért köszönöm a felhomályosítást. Hasznos volt. Lehúztam a keréktárcsákat. Az "én" tengelyem vége nem bordás, nem rovátkás. (X katalógusszám, 4. sorozat.)
Közben találtam a parajosban egy mod. 0,4 - z13 fogaskereket. Sárgaréz, tengellyel együtt. Sajnos 1:160 modellbe való, túl rövid a tengely. De már látom a fényt...
.
(#66477) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#66476) Válasz Jún 3, 2022
Ha nincs eltörve, akkor ne bántsd! Akkor van baj, ha "kattogni" kezd egy forgóváz.
Ami nálam van, az Kühn 32500 cikkszámon lett legyártva.
(#66479) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66477) Válasz Jún 3, 2022
A Kühn fogaskerék törött. Muszáj bántani.
(#66481) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#66479) Válasz Jún 4, 2022
Na megjött a számla is, csak emlegetni kellett!

850FT egy ilyen fogaskerék. Egy dolgo van vele, mielőtt felhúzod a Kühn tengelyére: mivel a Kühn tengelye 2mm-es, a ROCO H0e kis masinájában meg 1,2mm-es tengelyen fut ez a fogaskerék, így a ROCO fogaskerékben a lyukat fel kell bővíteni, mielőtt hozzáfogsz a szereléshez.
(#66485) TT.F.J. válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66481) Válasz Jún 5, 2022
Szia István. Hogy csinálod a furatnagyobbítást ,hogy az központos legyen ,ne üssön. Köszönöm a tanácsodat.
(#66493) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 6, 2022
úgy látszik PECO is nekiállt TT-t gyártani...

Bővebben: Link
(#66494) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66493) Válasz Jún 6, 2022
Nem elöször, igaz eddig csak sineket meg egy kis, nem komplett mozdony kitet adott ki vagy 40 éve ( a mechanizmust más cég gyártotta). Talán volt 2-3 tehervagon is. Egyet sikerült szereznem, de nem vagyok biztos, hogy az Peco gyártmány, vafy csak ök forgalmazták.
De azután abbahagyták ( akkor még nem pontosan TT-ben hanem a Triang által használt 3mm Gauge méretben ami kb 1:100 volt ( akárcsak a Rokal). Viszont a code 55-s sinjeik mindig voltak.
(#66495) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 7, 2022
Na meg ez is van...

https://www.gaugemasterretail.com/magento/news/article/view/id/712/

Class 66-et terveznek, meg ... mi a "cubehör" magyarul?
(#66496) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#66494) Válasz Jún 7, 2022
Ismerem a 3mm scalet (jól emlékszem 1:101.5? 3mm = 1 foot), van a 3mm Society amely több kittet ajánl... szeretnék majd valamikor venni egy Warship kittet.

De ez teljesen új dolognak néz ki...
(#66498) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66495) Válasz Jún 7, 2022
Zubehör - tartozékok stb.

Érdekes, lehet, hogy a brexit miatt.
(Nekem is a barátomnál pihen két hajtomü, mert manapság szinte lehetetlen a britektöl bármit venni és elküldetni az EU-ba. - valoszinű, hogy forditva is. Még a képeslapot is megvámolják)
(#66499) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 7, 2022
Mi van a brexit miatt? Ide minden jól megy, most vettem a kedvenc focicsapatomtól egy jócska csomagravalót minden akadály nélkül... s az üzletekben itt egyre több brit terméket lehet kapni (mint amint hallottam, 1973 elõtt volt a helyzet...)

Ami a Warship-ot illeti, csak pénzhiányon vagyok megakadva, mert másmikre költöttem...

Mellesleg szerintem hatalmas öngól ez amit az EU csinál a brexit miatt "csak azért, mert", de ez máshovavaló téma.
(#66500) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66499) Válasz Jún 7, 2022
A brexit miatt mindent megvámolnak, még az angol lapokat is. A kezdetben közel 10% vamot meg AFAt számoltak fel, igy egy 5 fontos lap Europaban majdnem 20 Euroba került. ( az egyik kedvenc lapomnak 20000 elöfizetöje van a kontinensen. Állitolag most sikerült lealkudni 4-5 Euro extra adora. A Model Railroader az itteni boltokban majdnem 15 Euro.)
De ugyanez van az USAbol is. Egy zenélö képeslapért 6 Euro vámot kértek. Egy japán barátom saját készitésü naptárt küldött. Elöször visszaküldték, ujra kellett küldenie és nekem 8 Euro költséget számláztak ki.
Ugyanez meg visszafelé is. A kontinensröl ha valamit a brit szigetekre küldenek rengeteg papirmunka meg költség jelentkezik.
Érdekes modon az USAba csak papirmunka van, de ott a cimzettnek nem kell semmit fizetnie.
(#66501) róbertke válasza etwg hozzászólására (#66500) Válasz Jún 7, 2022
OFF
Britannia-USA külön Vámuniójuk van
ON
(#66502) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#66500) Válasz Jún 7, 2022
Én mondom, ezek nem normálisak...
(#66503) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66502) Válasz Jún 7, 2022
Ki normális manapság?
(#66504) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#66485) Válasz Jún 7, 2022
Szia!
Van egy kis dörzsáram ilyen célra, egy minifúróba befogva. Nem nagy ügy.
(#66505) György barát hozzászólása Válasz Jún 7, 2022
Szevasztok!

Peco:
1. Rivarossiné, Arnold Juliska megkapta a Hornby töökét, ez indította el a fejlesztést.
2. A cég nagyon tisztességes volt. Semmi beharangozás, semmi kóstolgatás. Itt az áru, vegyétek.
3. Most végre az 1,8 mm magas fővonal mellé lehet egy code 55-ös gyönge felépítményű vicinálist építeni. (60 kg/m illetve 49 kg/m sín.)

Üdv.: György
(#66506) etwg válasza György barát hozzászólására (#66505) Válasz Jún 7, 2022
Ahhoz képest, hogy alig van nagy sorozatban gyártott angol TT modell, elég bátor vállalkozás.
(#66507) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#66214) Válasz Jún 7, 2022
Ez a 375-ös nagyon szép lesz! Látom, hogy a korszerűsített változatot készíted . A futó kerekek nem fognak oldalirányban el mozdulni?
(#66509) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#66507) Válasz Jún 8, 2022
Igyekszem, de most ujra visszakerült a dobozba. Megcsináltam a vezérmü minden alkatrészét, de az komoly kihivás és csalni kell ( különben nem lehet összerakni ). Megvannak a futokerekek is ( egyedi, mert nincs gyári kerék). A középsö tengelynek van némi játéka, a de a mozdony annyira kicsi, hogy nem biztos, hogy kell ezzel foglalkozni ( immár a második 375-s TT-ben). Lehet, hogy még a futókerekek is a fökeretben maradhatnak ( a korábbi modellen csak az elsö tengely volt külön forgovázon. ( azota az ivek is nöttek ).
(#66511) etwg válasza etwg hozzászólására (#66509) Válasz Jún 8, 2022
Igy került a dobozba, az elsö métereket már megtette.


F9F81815-08E...jpeg
 
(#66513) bcs szgab válasza etwg hozzászólására (#66494) Válasz Jún 8, 2022
Többször olvastam már hogy a TT3 az a 3 mm-es méretarány, de mit jelent nála a 3 milliméter? keresgéltem de sehol nem találtam választ
(#66514) etwg válasza bcs szgab hozzászólására (#66513) Válasz Jún 8, 2022
1 lábnak (foot) megfelelö modell távolság.
Azaz 304,8mm-nek 3 mm felel meg a modellen.
(#66515) bcs szgab válasza etwg hozzászólására (#66514) Válasz Jún 8, 2022
megvilágosodtam, köszi
(#66516) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#66506) Válasz Jún 9, 2022
Idézet:
„Ahhoz képest, hogy alig van nagy sorozatban gyártott angol TT modell, elég bátor vállalkozás.”

Hát a Gaugemaster jelentette, hogy terveznek egy Class 66-et. Ami talán a legészszerûbb elsõ modell, mivel a Kontinensen is használjak. Szívesen vennék egy ilyet, GB Railfreight színekben...
(#66517) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Jún 9, 2022
A Peco arckönyvérõl:

Idézet:
„TT:120 will be available in stores in June 2022. One of the main reasons for introducing TT:120 was that in the 50's when TT was first introduced, the 1:120 scale was just too small for a lot of British and other outline prototypes due to the size of mechanisms at the time, so was increased to 1:101.6 (3mm to 1ft). Today this can be achieved and represents a truer, more pure scale of 2.54mm to 1ft, or 1/10th inch to 1ft, and what TT was always intended to be...”

2022 júniusától lesz kapható a TT:120 az üzletekben... egy barátom itt, aki egy hobbiboltban dolgozik, már leadott is egy rendelést. Érdeklõdve várom
(#66518) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66516) Válasz Jún 9, 2022
A baj az, hogy a 66-s igen nagy mozdony, nagyon jol mutat a vitrinben vagy több méteres modellpályán, de egy dilikörre mar ugy passzol, mint egy örömlány a templomi szoszékbe. Ráadásul ahhoz megfelelö brit vagonok is kellenek, amiröl nem igen tudok. A vagonok többsége a korábbi korok modelljei, és nem sok a kontinensen is ismert vagon fut brit sineken.
Gyakorlatilag kooperalhatna a Gaugemaster a Mehanoval, annak a Blue Tiger mozdonya közel azonos alvázon fut mint a 66-s.
(#66519) róbertke hozzászólása Válasz Jún 9, 2022
Class 66 Magyar változata

000000000001.JPG
 
(#66520) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66517) Válasz Jún 9, 2022
Ezért felettébb érdekes mennyire le van maradva a világot tanito nagy Nyugat. Méghogy 50 éve.
Hát a Zeuke 1968-ban már rendelkezett olyan kis, saját fejlesztésü motorral, amivel szinte élethüen meg lehetett épiteni egy BR81/92-s modellt. ( ami ugye már legalább 54 év).
Akkoriban a Rokal még egy motorszörnyet épitett a tulméretezett TT modelljeibe, a Triang szinte ugyanezt tette.
Szoval a Peco jobban tenné, ha nem hamisitaná a történelmet, aminek maga az egyik negativ föszereplöje azzal a mágneses váltohajtoval, ami csak mostanában tünt el a katalogusbol a maga 4-5 Amperes áramigényével.
(#66521) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66518) Válasz Jún 9, 2022
Jajj csak azt ne! A Mehano egy katasztrófa, még tapadógyűrűt sem lehet hozzá venni!
(#66522) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66521) Válasz Jún 9, 2022
S gondolod, hogy a Gaugemasternél majd lehet.

Ma az a legjobb, hogy diszes “Life Time Warranty-t” csomagolnak sok modellhez, de ha baj van akkor az a válasz, hogy nincs alkatrész, és gyakran már cseremodell sem.
Sajna nemrég fordult elö a barátommal, hogy a mozdony 2 hét üzem után meghalt ( összesen talán egy orát ment). A cimbora visszavitte a boltba, az ( nem lévén cseremozdony) felhivta a gyárat, még idöpontot sem tudtak mondani mikor lesz valami. Igy mehetett a 250 euros mozdony a vitrinbe mögötte a diszes garancia kártyával. Most azon osztozkodnak, hogy mi legyen. A pénzt visszaadnák, de az nem mutat jol a terepasztalon.
Lapozás       425/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
13:00:10
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés