Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       424/434    
(#65709) etwg válasza György barát hozzászólására (#65708) Válasz Jan 2, 2022
Ha gondolod....
(#65710) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65704) Válasz Jan 2, 2022
Gondolkodtam, hogy írjak-e még, és bocs az OFF-ért. Ugyan ez klub topic, itt magunk közöTT vagyunk, úgyhogy:

Padre Giorgio!
Idézet:
„...hogy NAGYOBB.”
Nem kell kiabálni, nem vagyok én süket, csak egy kicsit nagyot hallok...

Idézet:
„Vagyis PÁLYÁT kell építeni, nem homokozógödröket!”
Mhhh... És ezzel ki is zártad a kezdőket, akik először rakják össze otthon a kisvasutat. Egyébként láttam már országos, nagy kiállításon olyan modulrendszert, ahol az egyik helyen a csatlakozáson található ívben törés volt, vízszintesen kb. 0,5-0,7cm-es "hasadék", egy kb 0,2-0,3cm-es szintkülönbséggel megspékelve. Nem, nem kezdők követték le, és így is ment az üzem a kiállítás mind a három napján.
TT-ben amúgy sincs RP25.

Idézet:
„Nagyon csodálkoznék - és örülnék -, ha az én írásaimtól bedőlne egy-két vállalkozás.”
Na itt van közöttünk egy alapvető eltérés, és áthidalhatatlan szakadék. Ha én egy gyártó egy-két termékéről megfogalmaznék egy kritikát, és attól a gyártó tönkremenne, akkor én ennek egyáltalában nem örülnék, sőt, nagyon is elkeserítene a dolog. Ugyanis - Veled ellentétben Padre Giorgio - én érte haragszom, és nem ellene! Pontosabban nem is haragszom, mert a kritikát nem vezetheti harag! Ha mégis, akkor az pocskondiázás, nem kritika.
Minden modellgyártónak vannak kitűnően, jól, kevésbé jól, és rosszul sikerült modelljei. Nincs kivétel.

Végezetül. Nagyon "szép", hogy minden ilyen indulatos hozzászólásod végére, külön sorban kiteszel egy pontot. A hangnemeden kívül engem ez zavar a legjobban. Ez az egész úgy néz ki, hogy leírod a véleményedet, vagyis inkább kinyilatkoztatod, és ex catedra azt mindenki fogadja el, punktum!

Ez a fórum eddig mentes volt az ilyesmitől, és többek között ezért is hagyta ott a társaság kollektíve évekkel ezelőtt az eredeti helyét egy másik portálon.

Félre ne értsd Padre Giorgio! Nem akarja senki, hogy menj el innen, csak arra kérlek - talán írhatom, hogy kérünk! - vedd át azt a hangnemet, ami ezt a fórumot éveken át egyben tartja.

Üdv!
Virágh István, a csíkosháTTú kismalac
(#65712) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65710) Válasz Jan 2, 2022
Szervusz István!

Szerencséd, hogy öregapádnak szólítottál.
Padre = apa >< barát = frate.

Reggeli írásomban tolómérővel és nagyítóval ellenőrizhető tényeket írtam le. A végén pedig javaslatot tettem a korrigálásra. Ezekről van-e véleményed, véleményetek; vagy csak a hibáimról?

Ismerek (német) újságírót, aki leszögezte: csak jót publikál - hogy jövőre is kapjon ingyen tesztmodellt. Én bírálok (durván, keményen, vadul). Számomra van élet a modellen túl is.

Üdv.:
Udvardy György
(#65713) etwg válasza György barát hozzászólására (#65712) Válasz Jan 3, 2022
Reggeli írásomban tolómérővel és nagyítóval ellenőrizhető tényeket írtam le

Na látod ezt nem teszi egy normális modellezö, vásárló. Egy modell soha nem kicsinyitett copy-pasteje az eredetinek ( még véletlenül sem müködne, olyan primitiv okok miatt, mint a fizika ).
Egy modellt akkor lehet eladni, ha a vevönek visszaadja saját élményeit, tapasztalatait, és senki nem jár modellboltba mikroszkoppal meg tolómércével, és nagy valoszinüség szerint senkit nem érdekel, ha egy modellen 0,5 mm-s eltérések vannak. ( és megsugom neked, hogy még egy 4x nagyobb muzeum minöségü modellen sem lehet leképezni mérethelyesen az eredetit, mert azt vagy nem látni majd a kész modellen vagy nincs az az anyag amiböl azt meg lehet csinálni megfelelö minöségben, tulajdonságokkal és részletekkel. Nézz csak meg egy eredeti járgányt, mennyi alkatrész meg szerelvény van pl M16-s csavarral rögzitve, biztos hiányozna minden modellröl - legalább a csavar 24 mm-s feje, mekkora is lenne ez a modellen ).
Tudod van egy olyan tudomány is, modellépités, modell leképzés
Ha nem hallottál volna erröl, nézz meg néhány korábbi, még nem computeren gyártott filmet, vagy tanulmányozd John Allen, Linn Wescott meg több német modellezö irásait és képeit.
(#65714) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jan 3, 2022
Uraim!
Tartsunk fenn egy normális társalgási színvonalat, ne menjünk le a játszótéri homokozók szintjére!
Köszönöm.
(#65717) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65712) Válasz Jan 3, 2022
Azt lehet fordítani "atyának" is, és bizonyos szövegkörnyezetben helyénvaló...

Idézet:
„Ezekről van-e véleményed, véleményetek;”
Nekem nincs konkrétan, és nem is szándékozom írni erről. Ugyanis számomra a nevezett két modell érdektelen, és vajmi kevés esélyt látok rá, hogy a műhelyben szervizelni kellene őket. Ergo: nincs a kezemben egyik sem, és nem is volt. Így bármit is írnék róluk, az hiteltelen lenne.

Idézet:
„...vagy csak a hibáimról?”
Azt nem állíthatom, hogy nincs igazad, és az ellenkezőjét sem. Kritizálni lehet valamit. Én is szoktam, de én tintába mártom a tollam, és nem vitriolba, mint, ahogy ezt korábban is írtam.
Te jöTTél ide a társaságba. Van egy mondás: Ha Rómában vagy, tégy úgy, mint a rómaiak.
Légy szíves figyelembe venni!
(#65718) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#65714) Válasz Jan 3, 2022
Yes Sir!
(#65719) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65718) Válasz Jan 3, 2022
Köszönöm, Uram.
(#65749) Bácsi Attila hozzászólása Válasz Jan 12, 2022
Sziasztok!

Érdeklődnék hogy TT-méretű Piko 431 gőzőzbe milyen motor van?
Modellező ismerősöm azt mondta hogy kefenélküli motor van benne. Érdekelne további infó.
(#65750) csíkosháTTú válasza Bácsi Attila hozzászólására (#65749) Válasz Jan 12, 2022
Nem. Sima, 3 pólusú, egybesajtolt motor. A legolcsóbb fajta. Van ugyan benne kefe, de az csak a motorral kompletten cserélhető.
(#65751) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#65749) Válasz Jan 12, 2022
Egy kefenélküli motor nem megy elektronika nélkül. Van olyan amibe be van épitve az elektronika, de az is stabil feszültséget igényel ami a modellvasutra nem jellemzö.

Lehet, hogy az ismerösöd vasmagnélküli motorra gondolhatott. Az meg egy más kérdés.
(#65752) Bácsi Attila válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65750) Válasz Jan 12, 2022
Köszönöm válaszod akkor az ismerősöm információja nem jó.
(#65753) TT.F.J. hozzászólása Válasz Jan 15, 2022
Sziasztok.
Egy kezdő kérdezi ,mi az a vasmagnélküli motor? Azt nem lehet digitalizálni?
(#65754) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#65753) Válasz Jan 15, 2022
Hagyományos kefés motor, de egy eléggé drágán előállítható valami, ugyanis a forgórész tekercsei önhordóak. A német "Glockenanker motornak" nevezi. Két márka létezik belőle a Faulhaber és a Maxon. Itt készülnek Veszprémben.
Előnyük, hogy nagyon gyorsan pörögnek fel, és a hagyományos forgórészű motorokhoz képest a fordulatszámuk is nagyobb. Az elérhető fordulatszámot nem korlátozza a forgórész tekercseit hordozó vasmag vesztesége. Gyorsan pörög fel, és ugyanilyen gyorsan is áll meg.
Finomabban működik.
Lehet digitalizálni az ilyenekkel szerelt mozdonyokat, csak nem mindegy, hogy milyen dekódert használsz. Pl. az idehaza közismert ESU-nak nem erőssége, hogy ilyenekkel működjön együtt. Sírni fog tőle az ilyen motor.
A Tran-nak, és a ZIMO-nak is van olyan beállítása, amivel nincs gond. Meg még egy pár gyártónak.
(#65757) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65754) Válasz Jan 15, 2022
Még annyit, hogy nagyon nem szabad tulterhelni. A forgorész csak finom drotokbol áll amik egy pár milliméter vastag résben forognak) nagyon gyorsan felmelegszik ( nincs ami hütse) és többnyire azonnal leég ( illetve a melegtől megpuhul a drutokat tarto mügyanta és deformalodik az egész tekercs, és beszorul).
(#65758) TT.F.J. válasza etwg hozzászólására (#65757) Válasz Jan 15, 2022
Köszönöm a kimerítő válaszodat, ezt igy már értem én is .Akkor ezt a fajta motort jobb elengedni ,főleg analog módban. (TT) Ezt egy Holland weboldalon árulják vasút modellezésre.
De az Ebay lenne egy másik motor, ami a leírás szerint elég lassú ,és kellő nyomatékot ad ,de a delta kapcsolású dekódert nem bírja. Ez mit jelent? A Digitools dekóder remélem nem ilyen.
Köszönöm a válaszodat István.
(#65759) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#65758) Válasz Jan 15, 2022
Jo lenne, ha beraknál linkeket is, mert igy könnyen félreérthetök a jellemzök.
Nincs baj a vasmagmentes motorokkal analog modban sem ( nekem is van néhány ilyen modellem), de a mechanizmusnak tökéletes állapotban kell lennie, és vigyázni kell milyen táppal hajtod.
A régitipusu tápok, mint a régi F sorozat, vagy a hasonlo koru Trixek, Kleinbahn stb. könnyen adnak 20 V körüli feszültséget, ami már sok, ha huzamosabb ideig maximális sebességgel jársz. Föleg veszélyesek olyan régi tápok, ahol egy ellenállással ( reosztat) szabályozzák a kimenetet. A vasmentes motor ezekhez nem illeszkedik.
(#65760) TT.F.J. válasza etwg hozzászólására (#65759) Válasz Jan 16, 2022
Szia. Ezt a motort szeretném használni. FZ pikó trafó 12-14v. és a DCC digitools dekóderről? Köszönöm a válaszokat.

Faulhaber, Maxonhoz hasonló harang alakú armatúra motor
nagyon erős 12 voltos 8mA alapjáraton
15x24mm, tengely 1mm, fordulatszám: 10000rpm ÚJ!

A mag nélküli motornak a következő előnyei vannak:
rendkívül lassú vezetés lehetséges
nagyon csendes motor jár
a futási viselkedés a teljes szabályozási tartományban kiegyensúlyozott
nagy tapadás
bármely digitális dekóder (a Delta kivételével) képes vezérelni a motort

12.v. 1524.h...jpg
 
(#65761) etwg válasza TT.F.J. hozzászólására (#65760) Válasz Jan 16, 2022
Már elég régota vagyok kezdö a szakmában , de ilyen formáju meg kivitelü motort most látok elöször. Ennek biztos volt valamilyen oka, meg annak is, hogy a tengely miért csak 1 mm vastag. Meglehetösen érdekes konstrukcio, de attol még jo is lehet. Mintha egy vastag mágnesbe lenne dugva.
Egy kicsit utánnanéztem , 3W teljesitményt irnak ami kb 0,25 A, ami elég jo a modellvasuthoz, de a sebességgel gond lesz közel 2x olyan gyors, mint a klasszikus motorok. És már azokkal is általában gyorsak a modellek (tisztelet a kivételnek).
Ki fog kelleni probálni.
Az elsö modellben mindenképpen mérni fog kelleni milyen munkapontban fog dolgozni. Az FZ1 trafot semmi képpen nem szabad ilyen motor esetén 75% fölé tekerni.
(#65762) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#65760) Válasz Jan 17, 2022
Mibe?
Nem lesz baj vele. A DT-t nem igazán kedvelik az ilyen motorok, ahogy az ESU-t sem. De használhatók.
(Habár a szöveg, amit írtak mellé, az finoman szólva is véleményes... Vagy csak a google fordító hozta a megszokott formáját.)
(#65927) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Feb 5, 2022
Nem fognak örülni a magyar témát szerető méreTTársak...
MTB Bzmot, ontopic méretben:

- A kasznit, ha leszedtük, egy kínlódás visszatenni a helyére.
- Nem igazán pontos a világítás kivitelezése, a fények ott is átszűrődnek, ahol nem kellene.
- Az utastér világítását nem lehet leválasztani a menetfényekről.
- Ezen a példányom valami elektronikai elkötés is van, mert a vezetőállás világítást nem lehet felkapcsolni semmilyen dekóderrel sem.
- A hajtása hangos, ennél azért már mindenki előrébb tart.
- A legnagyobb baj a végén: az oldalablakok keretének a tamponozását puszta kézzel le lehet törölni, ehhez elég egyszer, mondjuk a dekóder beszerelésekor levenni a kasznit.

Kezdek kételkedni, és szomorú vagyok...
(#65933) Arctic37 hozzászólása Válasz Feb 6, 2022
SBB Ee 922, T334 alapra

20220203_183...jpg

20220204_222...jpg

20220205_114...jpg
 
(#65934) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#65933) Válasz Feb 6, 2022
Nagyon vagány!
Emelem kalapom!
(#65936) JZoli válasza Arctic37 hozzászólására (#65933) Válasz Feb 7, 2022
Ez nagyon jó lett! Gratulálok hozzá!
(#65954) György barát hozzászólása Válasz Feb 9, 2022
Vásárlók vigyázzatok!
Benéztem a TT kezdőkhöz.
Nepper jár a kertek alatt.
(#65960) sunocske válasza György barát hozzászólására (#65954) Válasz Feb 11, 2022
A "teaház" nevű júzerre gondolsz? Messze van(nak) ő(k) a neppertől...
(#66006) Oppelnwagen hozzászólása Válasz Feb 19, 2022
MéreTTársak!

Már vagy egy éve megjelentek a Tillig formaújdonságot jelentő, eltolható ajtós fedett kocsii. Egyetlen problémám van vélük, hogy nálam egyben kieső ajtósak is. Mi a hosszútávú megoldás? Ragasztó?


(pl.: 17362)
(#66007) etwg válasza Oppelnwagen hozzászólására (#66006) Válasz Feb 19, 2022
Rágogumi....
(#66054) etwg válasza etwg hozzászólására (#66007) Válasz Feb 21, 2022
Viccet félre téve két csepp fehér faragasztoval a sarkokban fixelheted. A faragaszto nem támadja meg az anyagot és ha kell körömmel vagy vizben áztatva lejön.
(#66085) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Márc 1, 2022
Nna, kezdődik a megújulás! Stilszerűen két TT-s kocsivilágítás a "700-as sorozatból" (Series 700).

Talán látszik, hogy a Tillig "aktualizálta" a halberstadti kocsikat. Ugyanis eredetileg, amikor ezek a '80-as évek elején forgalomba álltak a DR-nél, akkor minden ablakuk nyitható volt. Később, a német egyesítés után ezeket a kocsikat nagyjavították Potsdam-ban, így olyan ablak kiosztást kaptak, mint a DB-s "Silebrlinge" kocsik, vagyis csak minden második volt nyitható. Azt mindenkinek a saját belátására bízom, hogy ez mennyiben jelentett előrelépést...

A kocsivilágításoknál van előre, az biztos. A fiaim kikényszerítik belőlem...

beép.jpg

beépítve.jpg
 
(#66086) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66085) Válasz Márc 2, 2022
Idézet:
„olyan ablak kiosztást kaptak, mint a DB-s "Silebrlinge" kocsik, vagyis csak minden második volt nyitható”
Aki utazott már a csíkos ingában (nem személyes, ne vedd annak!), az tudja, hogy ez a kivitel (hogy ti. csak minden második ablak nyitható), mekkora egy épületes botorság!
Szívem szerint azt utaztatnám benne reggeltől estig, Soprontól Záhonyig, csakis lezárt ajtókkal és ablakokkal, aki kitalálta őkt! Állítólag az eserdeti terv szerint minden kocsiba került volna klíma, de:
a.) túl drága lett volna
b.) nem bírta el a kocsi energia-ellátó rendszereú
így maradt a "légbefúvás", ami sok mindere jó, csak épp arra nem, hogy az utas nem süljön meg benne.
Erre született az a vasutas mém, mely szerint:
- Tudod, hogy fok vak a csíkos ingában?
- ???
- Az összes!
(#66087) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#66086) Válasz Márc 2, 2022
Szerencsére az utolsó szériában már az összes ablak nyitható.
(#66089) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66087) Válasz Márc 2, 2022
Azért az érdekes.
Fiatalabb koromban rengeteget utaztam otthon meg külföldön is. Klimárol az ember nem is hallott, illetve amikor napirendre került az USAban, akkor meg a guta ütögetett, mert 40 fokos melegben csak télikabátban lehetett kibirni a tartozkodást a vonaton, buszban meg taxiban. Elöfordult, hogy a strandra is kabátban kellett menni, ha valami busszal vagy taxival mentem.
A munkahelyemen is vagy 2 hétig tartott, mire meggyöztem öket, hogy 40 fokos melegben ( kint) elég ha 23 fokra hütik a belsö tereket, teljesen felesleges 18 fokra hüteni.
A jármüveken meg a klimával mindenütt gond van. A német ICE-n is a szerencsétlen kalauz az indulás utáni elsö állomáson már vizet osztott az utasoknak, sürü elnézéseket kérve. Szerencsére nekem csak 2 orát kellett utaznom, neki 7-t.
Egy másik alkalommal visszaadták a jegyár felét, mert még vizet sem tudtak biztositani.
(#66093) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66089) Válasz Márc 2, 2022
Nem feltétlenül a klíma hiányával van a gond, hanem hogy az egy nyitható-egy teli elrendezéssel egyszerűen nem szellőzik normálisan a kocsi.
(#66094) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66093) Válasz Márc 2, 2022
A kocsik szellözését már jo 100 éve megoldották, cssk ugye az uj feltörő titánoknak ez az ismeret nem kellett. Sajnos ma igy müködik a világ.
(#66095) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66094) Válasz Márc 2, 2022
Igen. A nyitható ablakoknak számos előnye van. Többek között az, hogyha az ilyen "sokeszű titánokat" csak azután hajítod ki az ablakon, miután kinyitottad azt, nem üvegcserepeket söprögetned utána.

(#66096) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#66086) Válasz Márc 2, 2022
Van a felújított Bhv kocsiknak más baja is.

Ugye anno a kocsi "ősét" un. hivatásforgalomra találták ki. Vagyis az utasok le- és felszállását több ajtó biztosította. A kocsi utastere alapvetően két részre volt osztva, a két részből a leszálló utasok a kocsi vége felé egy-egy egyszárnyú ajtón, középen pedig egy kétszárnyú ajtón. Vagyis középen a két félből leszálló utasok egymás zavarása nélkül tudták elhagyni a kocsit.

Nna, Dunakeszin "modernizálták" ezeket, szűkebb lett a két tere a kocsinak, cserébe több az ülőhely. Viszont középen a kétszárnyú ajtót megszüntették, oda is csak egy egyszárnyú ajtó került. Ezzel az állomásokon az utascsere lelassult, mert a kocsi közepén a két félből érkező leszálló utasoknak meg kell várniuk egymást. Ráadásul a kocsiba több utas is fér elvileg, csak ülőhelyeket számolva.
Erre nem gondoltak a tervezők, az fix!
Ezen a téren csak a magyar puszták orosz réme rosszabb, az "Uzsgyi" becenévre hallgató technikai káoszból összetákolt motorvonat. Ráadásul újabban ezeket a katasztrófákat a 142-es vonalon vetik be, ahol a forgalom döntő része a klasszikus "hivatásforgalom", ahol fontos(nak kellene) lennie, hogy az utascsere gyors legyen.
(#66097) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66096) Válasz Márc 2, 2022
46 -os vonallal cserélték fel. Most arra járnak a Dezsők.
(#66098) teaház válasza György barát hozzászólására (#65954) Válasz Márc 3, 2022
Szervusz György!

No és a bolti ár alatt adott vagonra, esetleg a 30 évvel ezelőtti német kisszériás kocsira, vagy a saját átalakításokra gondolsz, amivel kicsaptam a nepperdetektorod?

Zsombor
(#66122) György barát válasza teaház hozzászólására (#66098) Válasz Márc 5, 2022
Szevasz Zsombor!

Igen. (Vagy, vagy, vagy.)

György
(#66133) teaház válasza György barát hozzászólására (#66122) Válasz Márc 8, 2022
Szervusz György!

Akkor jó, megnyugodtam
Ne aggódj, a te kertedet kérés nélkül is elkerülöm

Zsombor
(#66136) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64478) Válasz Márc 8, 2022
Folytatva a porosz kocsik vonalát (is), ahogy a Tillig, a műhely is leporolta, és felújította a termékét. A Tillig újra hozza majd ezeket a kéttengelyes porosz kocsikat, és a műhely is készen van az ezekbe való belső világítással. Természetesen ez a panel is a 700-as sorozat tagja, vagyis analógban is működik, de alapban DCC dekóderes.

beépítve.jpg
 
(#66211) M298 hozzászólása Válasz Márc 25, 2022
TT-s vasútmodellező Barátaim! Javaslom, hogy április 7-én 16.00-18.30 közötti időben jöjjünk össze egy "tali"-ra a szokott helyen. Megbeszélhetjük, hogyan éltük át a vírusos időszakot, kinek mi új ötlete, járműve és jövőbe látó gondolata van. Korábbi gyakorlat szerint a második csütörtök lenne a megbeszélt időpont, de ápr. 14 már a nagypéntek/husvét előtti nap lenne, ne zavarjuk a hosszú hétvége programjait.
(#66213) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65710) Válasz Márc 27, 2022
Idézet:
„TT-ben amúgy sincs RP25.”

Csak úgy mellesleg, de van az NMRA-nek TT szabványai, de az RP-25 az nem egyes méretarányokra vonatkozik, hanem azoktól függetlenül:

Bővebben: RP-25 ajánlott gyakorlatok

A méretarányokra vonatkozó szabványok az S4.2 szabványban találhatók:

Bővebben: S4.2 szabvány
(#66214) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66213) Válasz Márc 28, 2022
Ha van RP25-s profil a TT-ben ha nincs, szinte mindegy, viszont hatalmas különbségek vannak a kerekek között. A most készülö mozdonykámhoz Roco hajtokerekeket választottam (az elötérben).
A futokerekeknek BTTB kerek vannak, de még nem épitettem be, mert annyira elütnek a Roco kerekektöl.
Elöbb le kell esztergálni meg be kell festeni, mert elütnek még szinben is.

260E5269-5D3...jpeg
 
(#66215) csíkosháTTú válasza wesTTcoaster hozzászólására (#66213) Válasz Márc 29, 2022
OK, de ki az, aki alkalmazza is?
Nagy, de kisebb gyártóktól sem láTTam még ilyet a szervizben.
(#66217) etwg hozzászólása Válasz Márc 30, 2022
Egy kérdés olyanoktol, akiknek vannak ujkeletü TT gözmozdonyaik.
Keresem melyik mozdonyon vannak 7,3-7,9 mm átmeröjű ( futofelület ) 10 küllös futokerekek. Olyan kellene 4 darab ( 2 tengely ) esetleg N méretü is megfelelne.

Kösz szépen!

(#66219) Bácsi Attila válasza etwg hozzászólására (#66217) Válasz Márc 30, 2022
Tillig BR38 gőzös futókerék 8mm Cikkszáma 203401

1459514705 (...jpg
 
(#66220) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66219) Válasz Márc 30, 2022
Kösz. Ez a mozdony nekem is megvan ( a ROCOtol) de egy kicsit nagy, ha más nem lesz akkor a Tilliget kell venni ( a Roco nem szállit).
A BR86-n kisebb a kerék, de az csak 9 küllös.
A Piko BR83 nem tudom milyen nagy a kerék de az is csak 9 küllös.

(#66221) Bácsi Attila válasza etwg hozzászólására (#66220) Válasz Márc 30, 2022
Még ilyen kisméretű kerék Tillig BR50 gőzöskerék 7mm de az is csak 9 küllős.
Lapozás       424/434    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
20:52:47
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés