Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       418/418
(#64453) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#64452) Válasz Ápr 2, 2021
A hajtás egyféle fogaskerékből van (kivéve a csiga után közvetlenül lévő kettős fogaskereket), sajnos a most benne lévő fogaskerek 3-hoz túl kicsik, 5-höz túl nagyok. Méregetek még majd egy kicsit, mert a középső és hátsó tengely között a ház felső része a kelleténél vastagabb, szóval lehet, hogy 3 megfelelően nagy fogaskerék elég lenne. De ha nem, akkor 5 megfelelően kicsi biztos belefér most is. A tengelyekhez meg a ház oldalába kéne rögzítőfuratot fúrni. Egyébként ha jól mértem, akkor 0.4-es modulúak, az elég elterjedt, szóval lehet, hogy valamelyik TT-s gyártól beszerezhető a szükséges méretben.
(#64454) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#64453) Válasz Ápr 2, 2021
Milyen, hany foguak. Lehet, hogy tudok adni. Ird meg mekkora a tengelytáv amit át kell hidalni.
(#64455) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64448) Válasz Ápr 2, 2021
Idézet:
„Kis érdekesség: Az első dán NoHAB, a DSB My1125 pályaszámú gép pár éve Magyarországon fut, vagy futott. A Kárpát Vasút színeiben láttam pár éve Kökin.”

Fut az még ma is, 459 021 pályaszámon. Ő a Santa Fé-logós, a 022 bordó-fekete festése Sziget-fesztiválos reklámfóliát kapott, majd végül átfestették pszeudo-mávos csíkosra és kapott zománcozott pályaszámtáblát is.

Fun fact: a 21-est kihozta a Tillig is 04542 cikkszámon.
(#64456) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#64455) Válasz Ápr 2, 2021
A két NOHAB

26529435_663...jpg

gunhild-sm1[...jpg
 
(#64457) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#64454) Válasz Ápr 2, 2021
No, ez egy elég hevenyészett rajz, de remélem a lényeg érthető. Csak a fogaskerekek osztókör átmérői és a ház belseje van rajta.
A 3 kerekes verzió sajna nem működik, mert nem elég magas hozzá a ház (a két szélső fogaskerék a kerekek tengelyein lévők, nekik most is van kivágás. De az alsó lemez még három kivágást nem bírna el). A B verziónál azon gondolkodom, hogy lehet, hogy túl kicsik a fogaskerekek ahhoz, hogy hosszabb távon is bírják az üzemet.
(És az is lehet, hogy elszámoltam az osztókört, és nem 0.4-es, hanem 0.35-ös modulú fogaskerék van most a forgóvázban)
(Edit: néhány plusz mérettel kiegészítettem a rajzot)

ABb_jav_hajt.PNG
 
(#64458) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#64457) Válasz Ápr 2, 2021
A 8 fogas kerekekkel már gond lehet mert azok talpköre 2,4 mm igy jobb esetben is csak 1,5 mm -s tengelyt használhatsz, az anyagtol fog függeni mennyire lesz jo.
Én megprobálnám 2 darab 12 fogas kereket meg egy nagyobbat (15 vagy 16 fogas passzolna a számitásaim szerint), ha valahol be lehetne épiteni a mostani hajtott kerékhez. Ott van talán elég anyag, hogy elférjen.
12 fogas kerekekböl tudok adni. ( nagyon jo delrinhez hasonlito önkenö anyagbol vannak, nagyon preciz kivitel).
Ezért nem csinálta meg talán az MTB sem, 1 mm-t kellett volna röviditenie a tengelytávon és akkor kijött volna a 3 kerekes hajtás.
(#64478) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 9, 2021
Hamarosan!

Ottóék azt írták, hogy az ilyen kocsikba a gyári világítás sajnos nem digitális! Nos, ez már az, a megszokott, 700-as sorozatú, ezekhez a kocsikhoz tervezett panel. Természetesen DCC digitális, de működik analógban is.

Tillig_poros...jpg
 
(#64479) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64478) Válasz Ápr 9, 2021
Király!
(#64572) LevenTTe hozzászólása Válasz Vas, 16:15
Üdvözletem kérdésem a következő. Kísérleti jelleggel készítettem a képen található elektromos szakaszolós váltót, érdemes ilyeneket készíteni vagy maradjak a hagyományos váltóknál és szakaszolásnál?


IMG_20210418...jpg

IMG_20210418...jpg
 
(#64573) csíkosháTTú válasza LevenTTe hozzászólására (#64572) Válasz Vas, 19:00
Megspórolod a szakaszoló síneket, és nem kell bíbelődni a vágányok áramának a kapcsolásával.


Csak ez a sínrendszer már nincs, azt ugye tudod?
(#64593) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64478) Válasz Hé, 16:16
Szevasz!

Legyél kedves (tolómérővel) lemérni a vagon hosszát és a szélső tengelytávját! Aztán írd is meg, kérlek. (Nem a katalógusban lévő "adat" érdekel.)

Üdv.: György
.
(#64595) róbertke válasza György barát hozzászólására (#64593) Válasz Hé, 17:19
Most nézem Mester, hogy peronvilágítást is csináltál neki?
(#64601) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#64593) Válasz Kedd, 8:56
Ütközők között 106,80mm
Tengelytáv a két szélső között: 62,60mm.
(#64602) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64595) Válasz Kedd, 8:57
Csak kihasználtam a kocsiba épített gyári fényvezetők adta lehetőséget.
(#64607) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64601) Válasz Kedd, 10:27
Köszönöm szépen.
(#64622) wesTTcoaster hozzászólása Válasz 3:28
Jól hallottam, hogy az MTB ABbmot már megjelent és kapható?
(#64625) sunocske válasza wesTTcoaster hozzászólására (#64622) Válasz 8:45
Sokan már meg is kaptuk

Akár itt is megrendelheted.
(#64626) etwg hozzászólása Válasz 9:30
Eleg nagy meglepetés az MTB-töl.

M152 (Bzmot)
Lapozás       418/418
Frissek
  2021. Ápr, 21. Sze
11:02:25
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés