Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       72/73    
(#63256) etwg hozzászólása Válasz Szept 7, 2020
Ilyet láttatok már:


IMG_4851.JPG
 
(#63257) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63256) Válasz Szept 8, 2020
Garratt mozdonyra gondolsz vagy az Afrikai szavannára?
(#63258) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63257) Válasz Szept 8, 2020
Mind a kettöre!


Amugy manapság már zöldebb a környék.

IMG_4853.JPG
 
(#63260) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63258) Válasz Szept 8, 2020
Bezzeg régen még a mozdony is kékebb volt...
(#63261) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63260) Válasz Szept 8, 2020
Van piros is meg zöld is. Érdekes modon az utobbi 40 évben rendbe tettek vagy féltucat mozdonyt....( és több szinüre festették).
(#63262) róbertke hozzászólása Válasz Szept 8, 2020
etwg itt van egy klassz kép, mindjárt kettő Beyer-Garratt mozdony Dél-AÍfrikából ...

Garratt%20En...jpg
 
(#63263) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63262) Válasz Szept 8, 2020
Sajnos ilyen nagy Garrattok már csak azon a vidéken vannak. Az általam berakott képek is ott készültek ( sajnos nem én fényképeztem öket ).
Egyet sikerült Ausztráliában is menetképessé tenni, de arrol nem igen hallani.
A kisebbek ( keskenynyomközüek) meg már, mind Walesben vannak.
Két három szobormozdony ( kb ekkora méretüek még Indokinában vannak Thaiföldön láttam kettöt. ).
(#63264) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63263) Válasz Szept 8, 2020
Egy kis anekdota:
1981-85 között jártam Pécsett a Gépipariba. Az akkori tanárom őszi tanévkezdés után bemutatott egy általa készített kisfilmet. Szuper 8 felvételt. Kint nyaralt az akkori NSZK-ban. Az egyik filmrészletnél megállította a vetítést.
- Aki kitalálja, hogy hol voltam a következő filmrészletnél, az kap egy 5 -st!
Tovább ment a film, egy gőzmozdonyt raktak össze. Osztálytársnőm Emese a sötétből: - Ha a Kazi eltalálja, nem kaphat jegyet! (Hatalmas nevetés).
Tanár úr: - Na fiam?
Én: - Garratt mozdonyt raknak össze a Henschelnél!
T: - Hát ez eszméletlen!
Emese: - Gyere ide eszméljünk együtt!
Elszabadult a pokol az osztályban ...
Mint kiderült Namíbiának készült .....
erwg meddig gyártották ezeket a gépeket vagy ez a te általad említett felújítás lehetett?
(#63265) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63264) Válasz Szept 9, 2020
Jo sztori!

Ezek a behemot Garrattok aránylag uj mozdonyok a többség 1940 után készült, a müködök többsége 1950 után. Miután legalább 2x annyi nagynyomásu csatlakozás kellett mint a Mallethez nem volt egyszerü a kivitelezése. Ráadásul a kazánhuzat is nagyon kemény dio volt.
Keskenynyomközü (<1000 mm) kivitelben még elmentek ott nem volt igény kimagaslo teljesitményre. Ezek többsége már nincs Afrikában, valamelyik europai muzemvasuton vannak üzemben ( Wales, Franciaország).
Ezek a hatalmas mozdonyok a kapnyomtávra készültek (1067mm) kivétel Ázsia ahol 1000 mm-s volt a "normál" nyomtáv. Nem is tudom készült-e ilyen mozdony 1435 mm-s nyomtávra ( lehet, hogy a brit szigeteken volt ilyen).
A jelenleg müködö afrikai mozdonyokat a politikai cirkuszok után, 1980-s években lettek felujitva, nemzetközi segélyekböl (USAID). Sokáig kétes volt kik is a tulajdonosai, hiszen az országok tucatjai tüntek el ujak keletkeztek. Ki emlékszik még a Rhodéziákra, Kongokra, Mozambikra, Tanzániára stb.
A képen láthato az egyik mozdony táblája meg az info, hogy miböl lett felujitva.

Most jutott az eszembe a legujabb - igaz keskenynyomközü (500 mm), 2006-ban épült a Tüzföldi valamikori börtönvasutra - ma muzeum Argentinában.

IMG_4859.JPG
 
(#63266) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
Argentine North Eastern Railway (4 ft 8 1⁄2 in (1,435 mm) gauge): seven 2-6-0+0-6-2 locomotives built 1925–1927 and three 4-4-2+2-4-4, built 1930
Entre Rios Railway (4 ft 8 1⁄2 in (1,435 mm) gauge): five 2-6-0+0-6-2 and five 4-4-2+2-4-4, built 1927
De készűlt az Orosz széles nyomtávra és az Indiai 1.676mm -re is +(Spanyol, Argentin, Bengáli)
Szóval 1.676mm -től lefelé minden méretben megtalálható volt a világon.
Ausztrál 6029: Tavaly felrakott videó szerint még működik Dél-Kelet Ausztráliában;
(#63267) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
5 Garratt mozdonyok a Világon
5.1 Afrika
5.1.1 Algéria
5.1.2 Angola
5.1.3 Botswana
5.1.4 Kenya, Tanzania és Uganda
5.1.5 Mozambik
5.1.6 Rhodesia / Zimbabwe és Zambia
5.1.7 Sierra Leone
5.1.8 Dél-Afrikai Köztársaság
5.1.9 Szudán
5.2 Ázsia
5.2.1 Burma
5.2.2 Ceylon (új: Sri Lanka)
5.2.3 India
5.2.4 Irán
5.2.5 Mauritius
5.2.6 Nepál
5.2.7 Siam (Thailand)
5.2.8 Törökország
5.3 Ausztrál-Ázsia
5.3.1 Új Dél Wales
5.3.2 Queensland
5.3.3 Tasmánia
5.3.4 Victoria
5.3.5 Új-Zéland
5.4 Európa
5.4.1 Hollandia
5.4.2 Spanyolország
5.4.3 Egyesült Királyság
5.4.4 USSR
5.5 Észak Amerika
5.5.1 USA
5.6 Dél-Amerika
5.6.1 Argentina
5.6.2 Bolivia
5.6.3 Brazilia
5.6.4 Kolumbia
5.6.5 Peru
(#63268) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63266) Válasz Szept 9, 2020
Annyira nem követem a Garratt történetet. Az tény, hogy egyetlen müködö 1435mm-sröl tudok (az ausztrál 6029. - Beyer Peacock 1954, felujitva 2014). ( meg van két H0-ás modellem. ).
Normál nyomtávon már nagyon régen elvesztette az elönyeit, igy csak a hátrányok maradtak.:
(#63269) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
Amikor Namíbiát megszállták az apartheid dél-afrikaiak, vitték (lopták, rabolták) az ásványkincseiket vonatszám, de még nem volt 50Kv -ra villamosítva, akkor netán a Garratt mozdonyaikat használhatták? Az a múltkor felrakott kétmozdonyos kép nem éppen Namíbiában készülhetett?
(#63270) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63269) Válasz Szept 9, 2020
Attol függ, hogy hol. Más akkoriban nem igen volt. Szereztek valahol amerikai/ausztrál/brazil dieseleket ( mind majdnem ugyanaz), de azok métertömege igen nagy volt az akkori felépitményhez ( gyakoraltilag ma is ezzel szenvednek. ). Volt még néhány klasszikus könnyü gözmozdony, de azokkal nem igen lehetett nehéz vonatokat hurcolni. Állitolag azokbol a kisebb gözmozdonyokbol is van néhány felujitva.
(#63271) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63270) Válasz Szept 9, 2020
Namíbiánál ott van egy nagy sivatag, azt ahhoz kell egy mozdonyhoz + víztartály kocsi, amit nagyon észrevenni a dupla Garratt -os (#63262) képen. Na majd utána nézek jobban a SAR vasútról szóló anyagokban.

OFF Mivel itthon nagyon ritkán lehetne még börzén is beszerezni BN tartálykocsit, kénytelen leszek egy kiszuperált Mehanot zöld/feketére átfesteni. Jól fog mutatni a BN zőld és a CB&Q piros között ON
(#63272) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63271) Válasz Szept 9, 2020
Szerintem az a kép egy rendezett jelenet, nem hiszem, hogy valaha is ennyire bonyolitották ott a vontatást - dupla mozdony dupla személyzet két tartálykocsi - nuku kommunikácio a két mozdony között. Sokkal egyszerübb megosztani a vonatot és két menettel felvinni a dombra.
(Rendszeres üzem igy biztos nem volt, a kivételhez meg ott kellett lennie "véletlenül" a fényképésznek. (Akkoriban ez még nem ugy ment, mint manapság, hogy mindenki zsebében ott lapul az okostelefon - föleg nem a sivatag kellös közepén).
Ahogy hallom az egész vidéken egyetlen sivatagi hotel van - lodge (a következö több napos távolságban vagy orányi repülés). Igy nem igen van a vidéken bámészkodo fotográfus.
(#63318) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63272) Válasz Szept 15, 2020
Ma jött meg a válasz: Ausztrál 6029 Garratt gép a mai napig működőképes és a Sidney -től 122 Km -re található Moss Vale -ban megtalálható.
(#63319) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63318) Válasz Szept 15, 2020
Nem a mai napig, hanem ujra müködöképes 2014-ben egy roncstelepröl szedték össze. Szépen meg is csinálták.
(#63344) etwg hozzászólása Válasz Szept 23, 2020
Ime a világ legujabb gözmozdonya sem mehet már ki a nyilvános pályára, ha nincs a vonat végén egy diesel.

A Tornado Liverpoolnál
(#63347) etwg hozzászólása Válasz Szept 29, 2020
Amerikai vasuti szolgáltatás amerikaiul.
Az Amtrak eddig sem volt nagyon a feladata magaslatán, ha jol emlékszem az utolso évtizedben egyetlen távolsági vonata sem ért pontosan célba.
Hogy ez még rosszabb legyen a nyáron bejelentették, hogy a covid miatt a napi tavolsági vonatok menetrendjét háromhetesre redukálják. Azaz azok a vonatok, amik eddig naponta indultak legalább egy napos utjaikra, ezentul 3 hetente lesznek inditva. A Trains szerint azonban az Amtrak elfelejtette megmondani pontosan melyik vonatokat érint ez, meg azt sem, hogy mikortol érvényes az uj menetrend. Csak az áremelések lettek azonnal bevezetve.
Szoval ma az a helyzet, hogy az utas csak akkor tudja meg, hogy indul-e a vonat és célba is ér, ha elkezdi megváltani a jegyét. A Trains szerint a computer gyakran válaszol ugy, hogy válasszon egy más dátumot, vagy a járat egy része kiesik. (Amtrak sok olyan vonatot járat, ahol az egyenes kocsit menet közben a csatlakozo állomásokon más járatokhoz kapcsolják igy most könnyen lehet, hogy a vonat elindul a cél felé, de utközben a másik csatlakozo vonat nem megy, igy ott az egyenes kocsik állva maradnak, azaz a célt nem érik el). Olyasmi, mint buszhelyettesités az USA-ban ismeretlen.
(#63348) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63344) Válasz Szept 29, 2020
Nagyon helyes! Kímélni kell az öregeket ....
(#63349) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63347) Válasz Szept 29, 2020
Nemrég küldtem pár képet egy haveromnak, amiken AMTRAK szerelvényt más társaság gépe is vontat.
Előzmény:
:-Nyafizott, hogy nem tud beszerezni a vonatához EMD F40PH gépet. Rákérdeztem melyik festési korszak és már röpültek is a D&RGW/Conrail/NS gépekkel feltúningolt AMTRAK fotók ...
(#63350) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63349) Válasz Szept 29, 2020
Idézet:
„amiken AMTRAK szerelvényt más társaság gépe is vontat. ”

Bizonyára utban volt, igy el kellett huzni a francba.....
(#63351) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63350) Válasz Szept 29, 2020
Mivel indoklás nem volt a képekhez, én is gondolkoztam ezen ..
- Ha csak 1 AMTRAK gép volt akkor tiszta sor, lerobbanhatott és valahogy el kellett vinni az utasokat is.
- 2 gépnél melyből csak D&RGW -és előfogatost láttam, a Colorado völgyén való átkelést biztosíthatta. Aztán a valódi ok teljesen más lehetett, nem tudom ....
(#63352) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63351) Válasz Szept 29, 2020
Lehet, hogy Coloradoban ki sem engednek az állomásrol egy vonatot egyetlen mozdonnyal. Ott komoly emelkedök vannak és járhatatlan terep, azaz ha ott valami történik, akkor napokra megáll minden.
(#63354) etwg hozzászólása Válasz Szept 30, 2020
Egy világujdonság.

A szomszédos Ausztriában villamositották a közismert Erzberg nyilt vasércbányát.
Na nem a valamikori fogaskerekü vasutat, hanem azokat a 100 t vasércet cipelö gumikerekü aproságokat amik ott dolgoznak.
Elöször felépitettek egy 500 m hosszu probapályát és átalakitottak egy Liebherr dömpert. ( azok amugy is dieselvillamos átvitellel müködtek).
A sikeres tesztek után villamositottak 5 km hosszu pályát és még 6 jármüvet alakitanak át ill rendelnek ujakat. Az elektromos áramot a saját vizierömü szolgáltatja. A vállalat ezzel az átalakitással évente 3 mill liter dieselüzemenyagot sporol meg és nem éget el, amivel a klimajavitáshoz is hozzájárul.

Fotos: G. Mackinger

IMG_4888.JPG

IMG_4889.JPG

IMG_4890.JPG
 
(#63355) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63354) Válasz Szept 30, 2020
Mi ebben az újdonság? 50 évvel korábban ezt már megcsinálták a Szovjetek BELAZ dömperekkel
(#63356) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63355) Válasz Szept 30, 2020
Csupán annyi, hogy egy-egy ilyen dömper 100t anyagot mozgat, és "csupán" 900 kW-nyi teljesitményt igényel.. ( mekkora motor volt a Belazban? - ebben a Liebherrben talán az ablaktörlö motor is nagyobb). És azt a teljesitményt át kell tudni vinni a felsövezetéken..( egy troliban 1 motor van ebben a csöppségben meg minden keréken van egy - igaz AC motor, de nagyobb mint a modern trolikban).
(#63357) Frankye moderátori válasza etwg hozzászólására (#63354) Válasz Okt 1, 2020
A duplikátum másik példányát töröltem.
(#63358) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63354) Válasz Okt 1, 2020
Kb. fél éven belül láttam valahol, (és sajnos nem tudom visszakeresni, hogy hol... de talán a testvéroldalon - HE) egy olyan megoldást, ahol akkus dömperek szállítottak nyersanyagot "ingyen". Ugyanis egy magas helyről kellett lefelé fuvarozni, és lejtmenetben, megpakolva több áramot termelt, mint amennyit felhasznált üresen felfelé.
(#63359) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63358) Válasz Okt 1, 2020
Általában ebben a bányában is ez van. ( nézd meg a weben hogy néz ki). Vagy 20 emelet van a hegybe vájva és onnan hordják le a közetet. Lehet, hogy müködne, de azért 900 kWh-t akkuban tárolni nem egyszerü. Egy fordulat ha jol emlékszem közel 1 ora. Ráadásul fenn a bágernél gyakran kell manipulálni a dömperrel, ami pontosan abban a fázisban van, amikor az akku az utolsokat rugja.
Erre remekül passzol a minap hallott vicc.
Mi a közös az e-autoban meg a hasmenésben.
Mind a kettönél imádkozol, hogy hazaérj.


Közben körülnéztem a Weben. Volt már több ilyen kisérlet az USA-ban, Zambiában meg Namibiában is. (Ott még nagyobb dömperekkel, meg komolyabb felsövezetékkel, de mind megszünt). Az irások szerint strukturaváltás stb miatt, sehol egy szo sem arrol, hogy volt-e gond a gépekkel
(#63360) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63357) Válasz Okt 1, 2020
Nem tudom miért jelent meg duplán. Kösz!
(#63364) róbertke hozzászólása Válasz Okt 3, 2020
Elég ha csak az első 20 percet nézed meg JNR MIZUKAZE
(#63366) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63365) Válasz Okt 4, 2020
Megnéztem végig a filmet.
Hát nagy csalódás, a férj sajnos néha pokolian rosszul használja a kamerát, Ayako -nak be nem áll a szája .... Annyira fel van dobódva a Luxusvonattól ....
(#63367) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63364) Válasz Okt 4, 2020
Ilyen luxus vár a mi utasainkra:


20200410_113...jpg

dsc03459.jpg

DSC_1287.JPG
 
(#63368) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63366) Válasz Okt 5, 2020
Csodálom a türelmed, mert 2,5 ora ilyen témárol szinte már a rabvallato kategoria. (.ráadásul nem is igen értjük miröl csevegnek).
(#63369) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63368) Válasz Okt 5, 2020
Kíváncsi voltam Japánra (pocsék felvételek), viszont az étkezőkocsiban felszolgált vacsora (vagy 6 pici fogás) gusztusos volt.
(#63370) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63369) Válasz Okt 5, 2020
Na ezt mi meg nem tudjuk a vontjainkban....

(#63372) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63370) Válasz Okt 5, 2020
6.000 Huf -ért kapsz egy ételkockás erőlevest csészében Ungarische Spezialität
(#63373) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63372) Válasz Okt 5, 2020
Én igyekszem kerülni az ilyen luxust. Sajnos sok megszámlálhatatlan csillagos szállodábol sikerült már gyomorrontással korházba kerülnöm. Egy utcai gyorsbüfféböl még soha.
Régen az volt a jelszo, hogy egy nagyforgalmu kocsma mindig biztosabb hely, mint a luxus étterem. Az elöbbiben nincs ideje elromolni a kajának.
(#63374) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63373) Válasz Okt 5, 2020
Street Food filmeket nézek éjjelente jóllakottan .... Indiai, Bangladesi, Indonéz, Koreai, Kínai, Japán főzőcskéseket ....
(#63375) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63374) Válasz Okt 5, 2020
Az ázsiaik kimondottan jok. Miután gyakran ismeretlen a hütöszekrény, minden kaja nagyon friss. Ettem ott halat, ugy, hogy az akváriumban válsztottam ki, meg amikor vacsorára csirkét rendeltünk, pár percen belül megérkezett a segéd 4 élö tyukkal a motoron és a sinek között megpucolták és ki is fözték.
De a restivagonba is élö állatokat raktak be, amiböl délre remek kaja készült. (Tyukok meg kacsák).
(#63474) róbertke hozzászólása Válasz Okt 15, 2020
Pár napja tették közzé: British Rail Garratts
(#63475) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63474) Válasz Okt 16, 2020
Szép film. Jo sok munka volt vele..
Az én garrattom is már le lett selejtezve. Csak a vitrinbe jo. ( az utolso meg még el sem készült.......

IMG_4941.JPG
 
(#63476) etwg hozzászólása Válasz Okt 16, 2020
Ha már a különlegességeknél tartunk. Ime egy filmecske Uj Zélandrol,

Uj Zéland

Érdemes megnézni ezt a felujititt mozdonyt, két különlegesség van rajta (mifelénk nem igen közismert. Az egyiket a vak is látja, de mi a másik?
A személykocsik meg már nagyon nem illeneke a gözöshöz mégha az igen szép festést kapott.... de ezek már izlések és pofonok.

(#63478) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63476) Válasz Okt 16, 2020
- Maga a mozdony szerkocsija;
- Pót üzemanyag szállító tartálykocsi kompos rögzítőféket használ;
- Kompaund hajtás;
(#63479) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63478) Válasz Okt 17, 2020
Ezek azok amik elsöre feltünnek, de van még valami, amit Europában nem igen lehetett soha sem látni. Nézd meg jobban a hajtomüvet..
(#63482) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63479) Válasz Okt 17, 2020
Nem tudom mire gondolsz.
(#63483) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63482) Válasz Okt 18, 2020
A vezérmüre. Ez egy nem az USAban tervezett és készült mozdony mégis Baker tipusu a vezérmü ( nincs kulissza). Meglehetösen nagy ritkaság.

Baker vezérmü
(#63484) etwg hozzászólása Válasz Okt 18, 2020
Ezt kellene ma tudnunk:

Az USAban a 19. Században két nyomtáv volt használatban a 1435 mm az északi országrészben és a szélesebb délen.
A század és a polgárhaboru végén egységesitették a két hálozatot, és nem kevesebb mint 18000 km hosszu pályarendszert szögeltek át 36 ora alatt. S mindezt szinte teljes üzem alatt, azaz a jármüveket is elökészitették a hajmeresztö nyomtáv változtatásra.

Bövebben és angolul History guy
Lapozás       72/73    
Frissek
  2020. Okt, 27. Kedd
2:52:43
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés