Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       72/72
(#63256) etwg hozzászólása Válasz Szept 7, 2020
Ilyet láttatok már:


IMG_4851.JPG
 
(#63257) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63256) Válasz Szept 8, 2020
Garratt mozdonyra gondolsz vagy az Afrikai szavannára?
(#63258) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63257) Válasz Szept 8, 2020
Mind a kettöre!


Amugy manapság már zöldebb a környék.

IMG_4853.JPG
 
(#63260) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63258) Válasz Szept 8, 2020
Bezzeg régen még a mozdony is kékebb volt...
(#63261) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63260) Válasz Szept 8, 2020
Van piros is meg zöld is. Érdekes modon az utobbi 40 évben rendbe tettek vagy féltucat mozdonyt....( és több szinüre festették).
(#63262) róbertke hozzászólása Válasz Szept 8, 2020
etwg itt van egy klassz kép, mindjárt kettő Beyer-Garratt mozdony Dél-AÍfrikából ...

Garratt%20En...jpg
 
(#63263) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63262) Válasz Szept 8, 2020
Sajnos ilyen nagy Garrattok már csak azon a vidéken vannak. Az általam berakott képek is ott készültek ( sajnos nem én fényképeztem öket ).
Egyet sikerült Ausztráliában is menetképessé tenni, de arrol nem igen hallani.
A kisebbek ( keskenynyomközüek) meg már, mind Walesben vannak.
Két három szobormozdony ( kb ekkora méretüek még Indokinában vannak Thaiföldön láttam kettöt. ).
(#63264) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63263) Válasz Szept 8, 2020
Egy kis anekdota:
1981-85 között jártam Pécsett a Gépipariba. Az akkori tanárom őszi tanévkezdés után bemutatott egy általa készített kisfilmet. Szuper 8 felvételt. Kint nyaralt az akkori NSZK-ban. Az egyik filmrészletnél megállította a vetítést.
- Aki kitalálja, hogy hol voltam a következő filmrészletnél, az kap egy 5 -st!
Tovább ment a film, egy gőzmozdonyt raktak össze. Osztálytársnőm Emese a sötétből: - Ha a Kazi eltalálja, nem kaphat jegyet! (Hatalmas nevetés).
Tanár úr: - Na fiam?
Én: - Garratt mozdonyt raknak össze a Henschelnél!
T: - Hát ez eszméletlen!
Emese: - Gyere ide eszméljünk együtt!
Elszabadult a pokol az osztályban ...
Mint kiderült Namíbiának készült .....
erwg meddig gyártották ezeket a gépeket vagy ez a te általad említett felújítás lehetett?
(#63265) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63264) Válasz Szept 9, 2020
Jo sztori!

Ezek a behemot Garrattok aránylag uj mozdonyok a többség 1940 után készült, a müködök többsége 1950 után. Miután legalább 2x annyi nagynyomásu csatlakozás kellett mint a Mallethez nem volt egyszerü a kivitelezése. Ráadásul a kazánhuzat is nagyon kemény dio volt.
Keskenynyomközü (<1000 mm) kivitelben még elmentek ott nem volt igény kimagaslo teljesitményre. Ezek többsége már nincs Afrikában, valamelyik europai muzemvasuton vannak üzemben ( Wales, Franciaország).
Ezek a hatalmas mozdonyok a kapnyomtávra készültek (1067mm) kivétel Ázsia ahol 1000 mm-s volt a "normál" nyomtáv. Nem is tudom készült-e ilyen mozdony 1435 mm-s nyomtávra ( lehet, hogy a brit szigeteken volt ilyen).
A jelenleg müködö afrikai mozdonyokat a politikai cirkuszok után, 1980-s években lettek felujitva, nemzetközi segélyekböl (USAID). Sokáig kétes volt kik is a tulajdonosai, hiszen az országok tucatjai tüntek el ujak keletkeztek. Ki emlékszik még a Rhodéziákra, Kongokra, Mozambikra, Tanzániára stb.
A képen láthato az egyik mozdony táblája meg az info, hogy miböl lett felujitva.

Most jutott az eszembe a legujabb - igaz keskenynyomközü (500 mm), 2006-ban épült a Tüzföldi valamikori börtönvasutra - ma muzeum Argentinában.

IMG_4859.JPG
 
(#63266) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
Argentine North Eastern Railway (4 ft 8 1⁄2 in (1,435 mm) gauge): seven 2-6-0+0-6-2 locomotives built 1925–1927 and three 4-4-2+2-4-4, built 1930
Entre Rios Railway (4 ft 8 1⁄2 in (1,435 mm) gauge): five 2-6-0+0-6-2 and five 4-4-2+2-4-4, built 1927
De készűlt az Orosz széles nyomtávra és az Indiai 1.676mm -re is +(Spanyol, Argentin, Bengáli)
Szóval 1.676mm -től lefelé minden méretben megtalálható volt a világon.
Ausztrál 6029: Tavaly felrakott videó szerint még működik Dél-Kelet Ausztráliában;
(#63267) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
5 Garratt mozdonyok a Világon
5.1 Afrika
5.1.1 Algéria
5.1.2 Angola
5.1.3 Botswana
5.1.4 Kenya, Tanzania és Uganda
5.1.5 Mozambik
5.1.6 Rhodesia / Zimbabwe és Zambia
5.1.7 Sierra Leone
5.1.8 Dél-Afrikai Köztársaság
5.1.9 Szudán
5.2 Ázsia
5.2.1 Burma
5.2.2 Ceylon (új: Sri Lanka)
5.2.3 India
5.2.4 Irán
5.2.5 Mauritius
5.2.6 Nepál
5.2.7 Siam (Thailand)
5.2.8 Törökország
5.3 Ausztrál-Ázsia
5.3.1 Új Dél Wales
5.3.2 Queensland
5.3.3 Tasmánia
5.3.4 Victoria
5.3.5 Új-Zéland
5.4 Európa
5.4.1 Hollandia
5.4.2 Spanyolország
5.4.3 Egyesült Királyság
5.4.4 USSR
5.5 Észak Amerika
5.5.1 USA
5.6 Dél-Amerika
5.6.1 Argentina
5.6.2 Bolivia
5.6.3 Brazilia
5.6.4 Kolumbia
5.6.5 Peru
(#63268) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63266) Válasz Szept 9, 2020
Annyira nem követem a Garratt történetet. Az tény, hogy egyetlen müködö 1435mm-sröl tudok (az ausztrál 6029. - Beyer Peacock 1954, felujitva 2014). ( meg van két H0-ás modellem. ).
Normál nyomtávon már nagyon régen elvesztette az elönyeit, igy csak a hátrányok maradtak.:
(#63269) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63265) Válasz Szept 9, 2020
Amikor Namíbiát megszállták az apartheid dél-afrikaiak, vitték (lopták, rabolták) az ásványkincseiket vonatszám, de még nem volt 50Kv -ra villamosítva, akkor netán a Garratt mozdonyaikat használhatták? Az a múltkor felrakott kétmozdonyos kép nem éppen Namíbiában készülhetett?
(#63270) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63269) Válasz Szept 9, 2020
Attol függ, hogy hol. Más akkoriban nem igen volt. Szereztek valahol amerikai/ausztrál/brazil dieseleket ( mind majdnem ugyanaz), de azok métertömege igen nagy volt az akkori felépitményhez ( gyakoraltilag ma is ezzel szenvednek. ). Volt még néhány klasszikus könnyü gözmozdony, de azokkal nem igen lehetett nehéz vonatokat hurcolni. Állitolag azokbol a kisebb gözmozdonyokbol is van néhány felujitva.
(#63271) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63270) Válasz Szept 9, 2020
Namíbiánál ott van egy nagy sivatag, azt ahhoz kell egy mozdonyhoz + víztartály kocsi, amit nagyon észrevenni a dupla Garratt -os (#63262) képen. Na majd utána nézek jobban a SAR vasútról szóló anyagokban.

OFF Mivel itthon nagyon ritkán lehetne még börzén is beszerezni BN tartálykocsit, kénytelen leszek egy kiszuperált Mehanot zöld/feketére átfesteni. Jól fog mutatni a BN zőld és a CB&Q piros között ON
(#63272) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63271) Válasz Szept 9, 2020
Szerintem az a kép egy rendezett jelenet, nem hiszem, hogy valaha is ennyire bonyolitották ott a vontatást - dupla mozdony dupla személyzet két tartálykocsi - nuku kommunikácio a két mozdony között. Sokkal egyszerübb megosztani a vonatot és két menettel felvinni a dombra.
(Rendszeres üzem igy biztos nem volt, a kivételhez meg ott kellett lennie "véletlenül" a fényképésznek. (Akkoriban ez még nem ugy ment, mint manapság, hogy mindenki zsebében ott lapul az okostelefon - föleg nem a sivatag kellös közepén).
Ahogy hallom az egész vidéken egyetlen sivatagi hotel van - lodge (a következö több napos távolságban vagy orányi repülés). Igy nem igen van a vidéken bámészkodo fotográfus.
(#63318) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63272) Válasz Szept 15, 2020
Ma jött meg a válasz: Ausztrál 6029 Garratt gép a mai napig működőképes és a Sidney -től 122 Km -re található Moss Vale -ban megtalálható.
(#63319) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63318) Válasz Szept 15, 2020
Nem a mai napig, hanem ujra müködöképes 2014-ben egy roncstelepröl szedték össze. Szépen meg is csinálták.
(#63344) etwg hozzászólása Válasz Sze, 18:21
Ime a világ legujabb gözmozdonya sem mehet már ki a nyilvános pályára, ha nincs a vonat végén egy diesel.

A Tornado Liverpoolnál
Lapozás       72/72
Frissek
  2020. Szept, 28. Hé
7:49:07
  Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt
Hirdetés