Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       73/74    
(#63490) róbertke hozzászólása Válasz Okt 20, 2020
(#63491) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63490) Válasz Okt 20, 2020
Szomoru, s föleg az, hogy gyujtogás történt, és nem lennék meglepödve, ha a szálak magyar honba vezetnének...
(#63497) etwg hozzászólása Válasz Okt 24, 2020
Az osztrák posta bélyeget adott ki a pandemia alkalmábol. A bélyeg WC papirra lett nyomva. ( Remélhetöleg nem ezért lett itt ott hiánycikk a WC papir).


IMG_4964.JPG
 
(#63498) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63497) Válasz Okt 27, 2020
etwg láttál már olyan ÖBB Rh 1044/1144 gépet (róla képet), aminek ingavonati vagy tolt menetben mindhárom vörös lámpája világított hátul?
(#63499) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63498) Válasz Okt 27, 2020
Nem, mert tudtommal ilyesmi nem is igen fordulhat elö, hiszen normális esetben csak két vörös lámpa van a mozdonyon. A felsöbe nem igen lehet vörös izzot szerelni, és már szürök sincsenek.. Persze optikai trükkök meg átverések mindig voltak és lesznek.
(#63500) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63499) Válasz Okt 27, 2020
IGAZI gépről kérdeztelek, nem modellről.
Közben találtam képet.

1044_033_MZ_...jpg
 
(#63501) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63500) Válasz Okt 27, 2020
Aha.
Igen volt korábban egy sereg mozdonyon mindenféle lámpa, de szabály nem . (a német területeken szeretik a karácsonyi diszvilágitást).
Olyan nem volt soha sehol, hogy 3 vörös fény legyen a mozdonyon. Elöbb , egy majd késöbb 2 vizszintesen egyforma magasságban. Ha egy vörös fény volt, akkor nem volt pontosan meghatározva hol kell ennek lennie. Sok mozdonyon ezért csak 1 vörös fény volt fenn (krokodil, 4020 stb)
Arra gondolok, hogy a gyárto sem volt tisztában az akkortályt éppen változo szabályokkal, igy felszerelt a mozdonnyra mindent amit tudott. A mozdonyok külföldre is jártak, ki tudja hol mikor milyen szabályok voltak érvényben.
A másik dolog. Az ÖBB-nél gyakran voltak a mozdonyok bizonyos vidékeken hoekével felszerelve ( azon volt extra két fehér fény, azaz elömenetben az eke szélein világitottak a lámpák, volt olyan eke ami eltakarta a mozdony also lámpáit). Természetesen ez az eke nem okvetlenül a pály tisztitására szolgált, de a hegyekben gyakran fordult elö, hogy az igazi hoeke után is néha bedölt a hofal, megcsuzsott a hegyoldalbol a ho, faágak törtek le a pályára stb. Ha mozdony forditva ment - az eke hátul - akkor a felsö vörös fényt kapcsolták be. Szerintem ez ma már nem lehetséges, az egyik utolso szabálymodositás 2 vörösfényt ad meg a vonat végére. Azért már egyes mozdonyokon ki is szerelték a felsö vöröset.
Majd holnap még rákérdezek a mozdonyvezetö cimborára, hátha az tud többet.
(#63502) etwg válasza etwg hozzászólására (#63501) Válasz Okt 28, 2020
Szia

Szoval az van amit gondoltam. A mozdonyon a mozdonyvezetö döntötte el mikor melyik lámpát kapcsolja be. 2014-ig elegendö volt egy vörös fény bárhol a vonat végén. (Gyakoraltilag a mai szabály sem zárja ezt ki). A feltétel az, hogy minimum egynek kell müködnie. Igy a másik kettö gyakorlatilag tartalék volt, hogy egy kiégett izzo esetén is folytatni lehessen az utat. Valamennyi lámpa a mozdonyon individuális kapcsoloval van szerelve, azaz 2x3 kapcsolo van a vörös meg a fehér fényekre, kiegészitve a 7. kapcsoloval a reflektorra. (A 1044/1144 -s mozdonyokon, az ujabbakon már másként van).
(#63503) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63502) Válasz Okt 28, 2020
Köszi szépen!
(#63531) etwg hozzászólása Válasz Nov 7, 2020
Na mi van a képen:


IMG_5006.JPG
 
(#63533) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63531) Válasz Nov 8, 2020
1) Hamburger Lokalbahn paradicsomszószos gépei
2) Felújított fűtőház
3) Salzburger Lokalbahn három gépe.
(#63534) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63533) Válasz Nov 8, 2020
Egyik sem , de a jobboldali kimondottan érdekes ( számunkra).
(#63540) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63534) Válasz Nov 9, 2020
Hogy a LILO gépe egy 105 éves GANZ mozdony a POHÉV-ről? Megtaláltam a képhez tartozó cikket
(#63541) etwg válasza sunocske hozzászólására (#63540) Válasz Nov 9, 2020
Bizony igy van. A Ganz egyik elsö villanymozdonya 1915-böl. Eredetileg ez a wöllersdorfi löszergyárba készült. Ez azonos volt a POHEV mozdonyaival. Felsöausztriában még ma is kettöt rendszeresen üzemeltetnek. Ez az E22.001. az E22.005 a POHÉV mozdonya volt. Volt egy idö, amikor az S&H 6 ilyen mozdonyt üzemeltetett. Egyet pár évvel ezelött visszajuttattak Pozsonyba, de ott üzemképtelen muzeumi géppé vált, miután nincs megfelelö villamositott pálya. Idén összel a cukorrépa vonatokat mozgatták.
Jelenleg a LILO - Linzer Lokalbahn tulajdonában vannak. Itt van mind a kettö munka közben, egy kedves barátom Gunter Mackinger képein.

IMG_5020.JPG
 
(#63546) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63541) Válasz Nov 9, 2020
No, ha elmúlik ez a COVID-mizéria, lehet, hogy teszek egy látogatást azon a környéken...

Ezek a kis matuzsálemek csak a répakampány idején mozognak, vagy van munkájuk egész évben?
(#63547) etwg válasza sunocske hozzászólására (#63546) Válasz Nov 9, 2020
Elvben mindig üzemben vannak, ha van teher ( az meg inkább szporadikus). Gyakorlatilag mindenféle kampányok alatt tologatnak Eferdingben ( nyilván egyszerre csak egy). A többi meg szedi össze a szárnyvonalakrol a kocsikat és forditva. Valoban a legjobb idö a betakaritási szezon akkor a környezö vidék gazdái igyekeznek minél gyorsabban tuladni a termékeiken.
(#63554) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63547) Válasz Nov 10, 2020
Köszönöm!
(#63555) etwg hozzászólása Válasz Nov 10, 2020
Egy ujabb érdekesség:

51°10'23.5"N 13°33'24.6"E
Bővebben: Link
(#63557) novakerno válasza etwg hozzászólására (#63555) Válasz Nov 10, 2020
Kíváncsian várom, hogy ebben mi az érdekesség, én nem tudtam rájönni.
(#63558) novakerno hozzászólása Válasz Nov 10, 2020
Egyébként én is találtam (igaz, véletlenül) egy érdekességet a Youtube csatornán. Előzőleg soha nem hallottam a "slip coach" megoldásról. Ez az angol vasútnál volt régebben divatban. Azt jelenti, hogy a vonat egy részét (egy, vagy több kocsit) menet közben választják szét. Az eleje a mozdonnyal megállás nélkül megy tovább, a leválasztott részt lefékezik az állomáson és egy másik vonathoz csatolják. Mivel több baleset is volt, ezt a megoldást nem sokáig alkalmazták.
Itt egy videó: Bővebben: Link
(#63560) sunocske válasza novakerno hozzászólására (#63558) Válasz Nov 10, 2020
A magyar vasutas szakzsargon megőrizte ezt az utókornak. Amikor menet közben akasztják szét a szerelvényt, majd az állomáson más-más vágányra gurulnak be a kocsik (ilyet ma már maximum kisvasutakon látsz), azt hívják angolozásnak. Kemencén például az alsó végállomáson nincs körüljárási lehetőség, ezért minden érkező vonattal angolozni kell, vagy mozdonyt cserélni.
(#63561) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63555) Válasz Nov 10, 2020
Látok egy szép nagy hurokvágányt, meg egy csomó leállított mozdonyt a műholdképen.
(#63562) etwg válasza sunocske hozzászólására (#63561) Válasz Nov 10, 2020
Igen egy mozdonytemetö egy sereg DR143-s mozdonnyal. Egy magán terület, többet én sem igen tudok rola, hogy mi a tervük a rengeteg mozdonnyal. ( igaz, hogy nem is igen kerestem eddig).
Itt van egy cikk ami Niederauba vezetett. Jo nevet adtak neki a németek:

Halottas vonat.
(#63563) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#63558) Válasz Nov 11, 2020
Közel 70 évig használták ezt a módszert.
(#63566) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#63563) Válasz Nov 11, 2020
Ez a szám engem egy kicsit meglepett most...
(#63567) novakerno válasza sunocske hozzászólására (#63566) Válasz Nov 11, 2020
A valóság még ennél is meglepőbb. A wikipediában olvastam, hogy az első ilyet 1858-ban csinálták:
"The first certain example of mainline coach slipping practice being carried out was at Haywards Heath on the London, Brighton and South Coast Railway in February 1858."
Az utolsót pedig meglepő módon 1960-ban! "The last slip occurred on a Western Region of British Railways service from London Paddington at Bicester North on 10 September 1960."
Ez több, mint 100 év!
A Wikipédia cikk itt olvasható
Bővebben: Link
(#63568) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#63567) Válasz Nov 12, 2020
Nálunk ezt a módszert még a '80-as évek közepén is alkalmazták, bár nem vagyok meggyőződve róla, hogy teljesen szabályosan. (Sőt, az igazat megvallva biztos vagyok benne, hogy teljesen szabálytalanul, lévén az akkori Forgalmi utasítás ezt kifejezetten tiltotta: "Tilos a vontatott járművek szalasztással történő tolatása!")
(#63569) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63568) Válasz Nov 12, 2020
Én is azon gondolkodom, hogy hol is találkoztam ilyesmivel, mert anno 1988-ban még azért is szönyegre kellett mennünk, hogy a kiállitási vagont ( volt postakocsi) velünk együtt tologatták egy pályaudvaron és nem voltak bekapcsolva a kék lámpák. (Azt hiszem akkoriban ez ezt jelentette, hogy emberek vannak a fedélzeten, posta/hálo és restikocsikon volt üzemszerüen bevezetve, más vagonokon kék zászlot kelett kitüzni.)
Szoval valahol utaztunk valamilyen modern motorvonaton, ahol ki lehetett látni elöre, és egyszercsak lassulni kezdtünk és a vonat elöttünk levö része eltávolodott..... egyszercsak hátulrol jött a mozdonyvezetö, és már vele mi megálltunk az állomáson az utasok ki/be szálltak és folytattuk az utat.
Nem tudom, hogy müködhet az ilyesmi manapság, hisz még a legmodernebb kapcsoloszerkezetet sem lehet belülröl szétkapcsolni és sok rendszert ellenörizni kell - távvezérlést, féket stb. De ugy látszik valahogy megoldható.
(#63570) sunocske válasza novakerno hozzászólására (#63567) Válasz Nov 12, 2020
A Western Region sok szempontból érdekes terület volt, ők például nagy tételben használtak dízel-hidraulikus mozdonyokat, náluk volt a legmeredekebb emelkedő, ahol néha 2-3 kapcsolatlan tolómozdony segített be a nehezebb vonatoknak feljutni. Illetve ott volt a Big Bertha, ami szerintem a brit vasúttörténet egyik legormótlanabb gőzmozdonya a Southern Region Leaderje után
(#63571) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#63568) Válasz Nov 12, 2020
De bizony volt egy állomás, ahol másképp nem is ment a tolatás, mint "angolozással": Komló Teher; Moldova György: Akit a mozdony füstje megcsapott c. művében megtalálod / valóságban is úgy működött, láttam /
(#63572) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63569) Válasz Nov 12, 2020
A kék lámpa a mai napig ott az F.1. és F.2. Utasításban, jelentése: Az állomási személyzetnetnek ad utasítást, hogy Tilos a tolatás. Postakocsinál alkalmazzák, a peron felé oldalra fehér fény, előre-hátra kék fény.
A hálókocsi az más: Személyekkel elfoglalt kocsi nappal kibontott sárga zászló mindkét végén, sötétben a peron végek lámpáit fel kell kapcsolni.
(#63573) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63572) Válasz Nov 12, 2020
Annyira már nem vagyok jártas az F1/2-ben de azon a postakocsin csak az oldalán vannak kék lámpák az ajtok felett ha jol emlékszem. De mindegy akkor kaptunk a fejünkre.....
Mostanában uj divat (szabály) érlelödik. Az automatikus ajtokat ki kell jelezni ha nyitva vannak. Nemrég olvastam, hogy ezt a szabályt is sikerült már félreértelmezni. Eredetileg a zár nyitását (nem zárt állapotát) volt hivatott kijelezni, egy sor rekonstruált személykocsi meg ugy jelent meg a sineken, hogy az valoban az ajto nyilt helyzetét jelzi és nem a zárét.
Mint kiderült sajnos nem mindegy.
(#63574) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#63571) Válasz Nov 12, 2020
Aha, rémlett, hogy Moldovánál is olvastam róla, de amit én megtapasztaltam, az Rákosrendezőn volt. Ott viszont ez nem volt "üzemszerű"...
(#63575) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#63572) Válasz Nov 12, 2020
Posta-, poggyász-, és mozgáskorlátozott szállít kocsiknál. A kerékpárszállító is poggyásznak minősül.
Amikor vizsgáztattam, egyik kedvenc kérdésem volt, hogy mi az az egy eset, amikor egy kék színű fény megakadályozza a vonat menesztését. Persze, mindenki a tolatás- (esetleg gutítás-)jelzőre gondolt, de aztán jöttek a kreatív ötletek, mint a rendőrautó kék lámpája... (Tudom, gonosz vagyok... )
(#63576) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#63575) Válasz Nov 12, 2020
Én is 2016-ban ezt a kérdést húztam szóbelin. Csak nem te vizsgáztattál Kelenföldön a KTI -ben (kereskedők voltunk húszan) ?
(#63577) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#63576) Válasz Nov 12, 2020
Nem, de a vizsgabiztos nálam vizsgázhatott...
(#63578) etwg válasza Frankye hozzászólására (#63575) Válasz Nov 12, 2020
Nemcsak te, de sok évig a jogsi teszten is kérdés volt mit jelent a villogo piros fény a jelzön. Az esetek 99%-a elbukta a választ....
(#63579) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63578) Válasz Nov 12, 2020
Fénysorompónál a vasúti átjáróban a továbbhaladás Tilos.
Erre gondoltál?
(#63580) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63579) Válasz Nov 12, 2020
A 99% erre, de az 1% nyert.
(#63581) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#63578) Válasz Nov 12, 2020
Én úgy tudtam, a fehér fény jelentése az, amit a 99% rosszul tud...
(#63582) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#63581) Válasz Nov 12, 2020
Az is, de van a KRESZben még egy vörös villogo, meglehetösen ritka, ezért jó teszt kérdésnek....
(Segitség - azon a jelzön csak egy vagy két ( redszerint kicsi) vörös fény van - különben nem világit, és gyakran meglehetösen hülye helyen van..... volt egy hely, ahol évekig naponta mentem el mellette, de még fel sem tünt, hogy ott van.....nem tartozik hozzá tudtommal semilyen más jelzés vagy tábla. ( ez a trükk)).
(#63583) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63582) Válasz Nov 12, 2020
Rákerestem a jelenleg hatályos kreszben a "villog" szótőre, de a 23 találatból csak a fénysorompót találtam meg, ami pirosan villog.
(#63584) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#63583) Válasz Nov 12, 2020
A jelzõõr amikor vasúti átjárónál az úttesten állványra helyezett piros fényû lámpával megállj jelzést ad? Él még ez a szabály?
(#63585) etwg válasza sunocske hozzászólására (#63583) Válasz Nov 12, 2020
Pedig van még egy és semmi köze a vasuthoz...... tudom, nagyon el van rejtve, és az sem biztos, hogy minden aktualizált KRESZ gyüjteményben benne van. Az is vészhelyzettel van kapcsolatban, de soha nem volt konzekvensen betartva. ( vagy az is lehet, hogy több a kivétel, mint a fix elöirás). A fiam tavaly vizsgázott, nem ezt volt a kérdés, de megtaláltuk ezt is.
(#63586) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63585) Válasz Nov 12, 2020
Zárom soraim, több nem jut az eszembe: Terelőkúp (Elakadásjelző bója) aminek van piros LED villogója.
Köszönöm türelmed, az enyém most merült le.
(#63587) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63586) Válasz Nov 12, 2020
Na akkor itt a megoldás.
Városi tüzoltoszertár, ha olyan helyen van, hogy a garázsbol/szertárból a tüzoltoautok egyenesen a közforgalmu utcára hajtanak ki. (Ma már meglehetösen kevés ilyen van, de azért még elöfordul.
Én sem tudom miért van az egyik KRESZ könyben benne a másikban nincs..
(Legalábbis amiket a fiam kapott tavaly, és ifelejthetetlen, mert hajdán én is összefutottam ezzel a kérdéssel, szerencsére nem a vizsgán).
(#63588) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63587) Válasz Nov 13, 2020
Nos, az olyan helyeken a kétlencsés forgalomirányító jelzőlámpa van alkalmazásban, amelyik három jelzési képet tud:
- villogó sárga: fokozott óvatossággal el lehet haladni
- folyamatos sárga: ha a megállás nem jár nagyobb kockázattal, mint az áthaladás, akkor meg kell állni
- folyamatos piros: kötelező megállni.
Ilyen egyébiránt nem csak a tűzoltó szertáraknál van, hanem pl. mentőállomások közelében is. Legalábbis úgy 30 éve a Markó utcai mentőállomásnál még megvolt (én akkor mentőztem ott), de ilyen volt pl. a Keleti közelében lévő egyik kisebb utcában lévő (most meg nem mondom, melyik ez az utca) tűzoltó laktanya előtt is, sőt, volt egy Budakeszin is, de ott - úgy rémlik - már leszerelték.
Szerk.:
Egyébként pedig ott alkalmazzák a legtöbbször ezt a lámpát, ahol a villamos síneket keresztezi az úttest. Ilyen pl. az újköztemetői végállomásnál a 28-as és 37-es villamosok, és a Kozma utca keresztezése.
(#63589) róbertke válasza etwg hozzászólására (#63587) Válasz Nov 13, 2020
Jól van, ezt keresse meg egy Pesti .....
Budapest V. Ker. Deák téri Tűzoltóság (most Katasztrófa védelem) a piros kapu .... Károly körútról nyílik

Budapest V.k...jpg
 
(#63590) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#63588) Válasz Nov 13, 2020
Ott sem a piros villog, hanem a sárga!
https://szuperjogsi.hu/index.php/2014-07-26-11-07-34

VESZÉLYES HE...jpg
 
(#63591) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#63590) Válasz Nov 13, 2020
Igen, épp ezt mondom én is.
Lapozás       73/74    
Frissek
  2020. Nov, 29. Vas
5:26:36
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés