Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       5/5
(#63316) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63309) Válasz Szept 15, 2020
Kiderült a turpisság!
Legalábbis a Tillig Standard íves váltó esetében, ha hosszú forgóvázzal megáldott mozdonyt használnánk (E11/E42, E44, NoHAB, Szergej, Ludmilla, stb).
A gond az, hogy a forgóvázak nem állnak be rendesen ívbe, és a váltó csúcssín tereli be az első tengelyt, ami meg zárlatot okoz ebben az esetben. Túl szűk a hely a mozgó csúcssín, és a szemközti tősín között. PIKO A-nál is ez van.
(#63317) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63316) Válasz Szept 15, 2020
Sajnos ez minden váltonak a legkritikusabb pontja és ráadásul a kerékgeometria függvénye. Igy a rendszer csak akkor müködöképes, ha mindenki betartja a szabványokat. (Amit sajnos nem lehet állitani) Itt is láttunk modelleket amik keréköze B kevesebb mint 14,3 mm volt
A másik kritikus méret a K (ez forditja az ivben a forgovázat) NEM310
Látjuk, hogy mind a két méret B és K 0,2 mm toleranciát enged meg, ha elöveszed a sublert, akkor kiderül, hogy sok modell itt még 1 mm-töl nagyobb toleranciával jön.
Persze lehet olyan váltokat is gyártani mint a AC rendszerben, ott talán az uthenger sem csinálna zárlatot, de hát mindenki a modellhüségért sir, az meg azzal jár, hogy be kell tartani a szabványokat.
Ráadásul a másik kritikus dolog nincs is szabványositva, az meg a modellek minimális iv igénye. Anélkül meg a fenti elmélet sem müködik.

A Tillig Standard váltonál meg meg kell szüntetni a galvanikus kapcsolatot a csucssinek meg a sziv között. Ez a modern kor parancsa.
Lapozás       5/5
Frissek
  2020. Szept, 30. Sze
5:07:24
  Jelenleg 2 fő olvassa az oldalt
Hirdetés