Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       4/5    
(#63040) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63038) Válasz Júl 27, 2020
Az egyik a mágneses átállito 3-4 A-t igényel, amit odavezetni sem egyszerü. A mai nyomogombok ritkán tudnak ekkora áramot kapcsolni, azaz beégnek vagy elolvadnak. Még a relék többsége sem tud ekkora áramot kapcsolni.
Az MTB-t néz körül jobban, egészen biztos, hogy van forgalmazoja, ha nincs, akkor van rengeteg külföldi e-shop ahol vásárolhatsz. Direkt a céget nem ajánlom, mert elképsztöen lassuak....
(#63041) Reboot válasza etwg hozzászólására (#63040) Válasz Júl 27, 2020
Ok, köszi.

Találtam ilyet de persze nem írja mennyi az annyi, csak, hogy alacsony áramfelvételű ...
(#63042) Reboot hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
Közben szembesülök itt dolgokkal ...
A Streamline és a Setrack nem "kompatibilis" egymással?
Ha jól látom, polarizált váltó csak SL-ben van, de itt nem nagyon tudom kihozni a kimenő vágányokat párhuzamosra ST elemekkel (egyenes, kanyar). Pl. SL-E87-et sehogy sem sikerül ...
Az SL a flex sínre épít? ST váltókkal nincsen probléma, azokkal szuperül kiad minden.

Bocs a sok hülye kérdésért
(#63043) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63041) Válasz Júl 27, 2020
Azt már én sem tudom. Elég volt egyszer ezzel kisérleterni. Se végálláskapcsolo se visszajelzés. Azért ettöl vannak már fényévekkel jobb konstrukciok is....
(#63044) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63042) Válasz Júl 27, 2020
Sajnos egyik sem kompatibilis a másikkal...
(#63045) csíkosháTTú válasza Reboot hozzászólására (#63035) Válasz Júl 27, 2020
A régi síneket felejtsd el!
Ha a régi modelljeidet szeretnéd még használni, akkor olyan sínrendszert keress, aminek a profilmagassága 2,5mm.
Ilyenek:

- PIKO A Gleis (ez van a start szettekben is): nem túl drága, de az íves váltói problémásak.
- Tillig H0 Standard: Ez a régi Pilz manapság. Nincs vele vele baj, de már nincs akkora választék belőle.
- Trix C: Ez ugyan 2,1mm-es, de mennek rajta a régi modellek. Viszont ez töltéses sín.
- PIKO A töltéses: Újnak számít, egyébként ugyanaz, mint a sima PIKO A. Csak az összekötő része nagyon sérülékeny.
- PECO: én nem erőltetném, a váltóik, pontosabban azok hajtóművei vacakok, egytől egyig. (Kicsit sarkosnak tűnhet, bocsánat.)

MTB: van hazai forgalmazója, az információs topicban megtalálod Ottóékat: vasuttmodell.hu Nem csak TT van náluk.

Nem tudom mekkora helyed van, de én nem vetném el a TT vonalat, ha szűkösebb a négyzetméter.
(#63046) diginewl válasza Reboot hozzászólására (#63042) Válasz Júl 27, 2020
Kicsit sarkosítva: ha H0, akkor mindegyik összehozható mindegyikkel. A flexibilis sínek csodákra képesek, meg egy miniflex
Ha a sínkorona magasabb/alacsonyabb ott kicsit nehezebb összehozni őket, de az is megoldható. Nyilván szöszmötöléssel, és szentségeléssel jár, de aki a szabványtól elér, az felvállalja, hogy kilép a lerakomasíntéskész komfortzónából.
Nálam ami most készül, és volt előtte abban van/volt peco tillig, roco, fl, lima, piko. Nem problémáznak a vonatok hogy éppen melyiken mennek. Mennek. A sín-találkozásokra, és az ívekre kell nagyon figyelni, mert a flexit könnyű túlhajlítani.
(#63048) Reboot válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63045) Válasz Júl 27, 2020
Pedig egész jó kis asztalt csináltatok belőlük (régi vágányanyagból)
Ezek is makulátlanok, csillognak-villognak, majd valami funckciót kitalálok nekik (elég sok van ahhoz, hogy csak úgy kukázzam, pénzt meg nem tudom mit adnának érte).

Start szett tervben van, ár/érték arányban talán nem rossz választás.
De Piko-n kívül nem nagyon találok más értelmes szettet ...
Ebből lenne valamennyi Piko A sín, a maradék meg Peco.
A váltóállítómű nem tántorít el, így, hogy van alternatíva (MTB - közben megtaláltam én is, hogy hol lehet kapni).

Hely az nem probléma, H0-hoz jóval több cuccom van, meg könnyebb gyártani hozzá dolgokat

Ez a flex sín szimpatikus, biztos sokat fog majd szívatni, de Peco SL-hez kelleni fog.
(#63049) thibeni hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
Piko váltóállítók milyenek? Tudom hogy nem a legjobb minőségűek, de jobbak mint a peco állítóművei? Normálisan működnek? Vagy ehhez is jobb lenne MTB-t vagy valami mást venni? Lehetőleg olyan kéne ami nem alulról mozgatja a váltót.
(#63050) csíkosháTTú válasza thibeni hozzászólására (#63049) Válasz Júl 27, 2020
Minden elektormágnesen hajtóműnek az a hibája, hogy a végálláskapcsolóik a fokozott szikrázás miatt beégnek. Képződik az érintkező felületeken a szikrázás okozta égés miatt egy szigetelő oxid réteg. Nincs kivétel, mindegyik ilyen! A különbség abban van, hogy melyik milyen könnyen javítható?
- A BTTB (nem a régi, 1975 előtti Zeuke, ami egyben volt a váltóval, az újabb, átszerelhető) az viszonylag könnyen karbantartható ilyen szempontból.
- Viszonylag könnyen javítható a Fleischmann, csak erről a boltok, meg a gyártó sem tudnak! A boltokat még értem, hogy nem tudnak a javítási technikáról, de, hogy a gyártó sem???!!! Ha legközelebb jön ilyesmi a műhelybe, majd írok róla útmutatót, meg fényképezek.
- A Tillig is javítható, de nagyon kényes, vigyázni kell vele, mert nagyon könnyen sérül, ha nem kellő óvatossággal nyúlunk hozzá.
- Elég jól javíthatók a ROCO gyártmányok is.

Ami egy katasztrófa az a régi PIKO, és a koppintása a Fuggerth. Minden lábára sántít az eredeti konstrukció is, és a javítása egy rémálom, és nem garantált a siker.

Ja! Az újabb PIKO. Még nem járt ilyen a műhelyben, de borzasztóan drága, különösen az MTB mellett.

(#63051) thibeni hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
BTTB-ből csak ezt találtam, ez gondolom a régi fajta

Tillig-nél is csak ezt találtam, nem tudom hogy ez milyen vagy hogy ez a jófajta-e.

A ROCO, meg Fleischmann-nál meg amiket néztem nagyjából annyiba kerülnek mint a PIKO, lehet én néztem rossz helyen és máshol olcsóbb.

(#63053) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63051) Válasz Júl 28, 2020
Még valamit. A PECO váltokat csak az eredeti mágnessel tudod biztinságosan váltani vagy kizárolag motoros meghajtokkal. A többi mágneses váltoállitomü harmatgyönge a PECO váltokhoz.
(#63091) Reboot hozzászólása Válasz Aug 3, 2020
Wintrack gurutól kérdezném: hogyan lehet emelni vagy süllyeszteni a pályát?
(#63100) csíkosháTTú válasza Reboot hozzászólására (#63091) Válasz Aug 7, 2020
Habár nem vagyok guru, de:
- Ha csak egyetlen vágánymezőt szeretnél emelni/sűlyeszteni, akkor duplán rákattintasz a rajzon, és felugró ablakon a "3D" alpontban állíthatod be a magasságot, és az emelkedést/lejtést.

- Ha egy több vágánymezőből álló szakaszt szeretnél beállítani, akkor csöppet komplikáltabb a helyzet. Ki kell jelölni a szakasz kezdő- és végpontját. Ezt úgy teheted meg, hogy a rajzon a sínek közötti összekötésre kattintasz, jobb egérgomb, majd utána a disconnect/connect. Ekkor ott megjelenik egy sárga kör. Ha meg van mind a két vége, az egyik vég vágánymezőjére kattintasz duplán, és innen ugyanaz, mint az előző pontban.
(#63101) Reboot válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63100) Válasz Aug 7, 2020
Jól eldugták, köszönöm szépen!
(#63110) etwg hozzászólása Válasz Aug 9, 2020
Ime egy uj szuperprojekt:


Bécs modellben
(#63273) plbl hozzászólása Válasz Szept 9, 2020
Sziasztok!

Vettem a napokban egy NMJ M61 019-es Nohab-ot, viszont problémáim adódtak, a már meglévő Piko íves váltókkal. Sokszor kisiklik amikor kitérő állásban van, vagy zárlatot okoz. Olvastam már több helyen hogy ezek a piko váltók problémásak, de nincs rá esetleg valami megoldás? Valahogy nem lehet a hibát kiküszöbölni?
(#63274) thibeni hozzászólása Válasz Szept 9, 2020
Én is hasonlóan jártam, nekem is siklanak a mozdonyok, főleg a hosszú forgóvázas mozdonyok mint például ahogy írtad a nohab. Megoldást eddig nem találtam, én másik sínrendszerre való váltáson gondolkozom.
(#63275) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#63274) Válasz Szept 10, 2020
Váltógyártó topiktársért kiáltunk!
Ő tudja megmondani, hogy mi lehet a baj. Pár évvel ezelőtt már írta, hogy a piko váltók valamiért nem tökéletesek. Viszont nem emlékszem, írt-e megoldást.
Reméljük hallja a kérdést.
(#63276) PikoDCC hozzászólása Válasz Szept 10, 2020
Nekem eddig nem volt nagyobb forgóvázas mozdonyom, de tervezek majd beszerezni egy Szergejt vagy Nohabot, akár esetleg a Gigantot is majd, viszont akkor ezeken az íves váltókon gyakran siklanak ki? Mitől ugrik le a mozdony, meg melyik részén? Képet vagy videót tudtok felrakni esetleg? Illetve mivel tudnám ezt itthon letesztelni anélkül, hogy megvenném a mozdonyt 60-100 ezer Ft között és utána derülne ki csak, hogy leugrik néha és hosszú távon nem stabilan használható. 3db R2-es és 2db R3-as íves váltó van most a tervemben, bár egyelőre most még hely hiány miatt nem tudtam sajnos elkezdeni építeni a tervezett pályám, de a sínanyag körülbelül már meg van.
(#63277) etwg válasza PikoDCC hozzászólására (#63276) Válasz Szept 10, 2020
Milyen az a PIKO válto. Mi lenne ha te raknál be képet?
(#63278) PikoDCC válasza etwg hozzászólására (#63277) Válasz Szept 10, 2020
Én rakhatok fel képet, bár nem látom célját, mivel nincs még 6 tengelyes mozdonyom, viszont (#63273) plbl és (#63274) thibeni hozzászólásai alapján nekik is a Piko íves váltóik vannak, viszont van hozzá mozdonyuk ami leugrik néha. Erre lennék kíváncsi, hogy hol ugrik le, vagy merre lesz rövidzárlat a váltón. Egyébként a Piko R2-es íves váltók a BWR -55223, BWL -55222, valamint az R3-as íves váltók a BWR-R3 -55228, BWL-R3 -55227.
(#63279) etwg válasza PikoDCC hozzászólására (#63278) Válasz Szept 10, 2020
Tudod nem tesz jot, ha nekünk kell kikeresni, hogy min is járatod a mozdonyodat. A Piko nem uj cég és közel 70 éve gyárt vasutmodelleket. Azaz a többségnek a Piko ives vallto nem mond semmit.
(#63280) thibeni válasza PikoDCC hozzászólására (#63276) Válasz Szept 10, 2020
Az első képen bekarikáztam hogy hol alakul ki zárlat. Ahol találkozik a két sín a forgóváz középső kereke hozzáér mind a kettő sínhez, így rövidzárlatot okozva.

A második képen bekarikáztam hogy hol siklik ki a mozdony. Konkrétan nem kanyarodik el, hanem átugrik a bekarikázott sínen.


20200910_213...jpg

20200910_214...jpg
 
(#63281) PikoDCC válasza etwg hozzászólására (#63279) Válasz Szept 10, 2020
Igen azt tudom, hogy régi cég, viszont nem tudtam, hogy van régi típusú íves váltójuk, akár U profilos sínnel. Egyenes váltókra emlékeztem csak, bár én U profil síneket is még egy nagyon régi kis TT gőzősnél használtam, de túl rozsdásak a sínek hozzá már. Máskor akkor pontosítok, mert én egyértelműnek vettem, hogy ha Piko akkor az új gyártású H0 íves kitérőkről beszélek.

#63280 thibeni

Köszi, megpróbálok majd valamit, hátha tudnám tesztelni én is ezeket a pontokat valamilyen 3 tengelyes forgóvázzal mielőtt megveszek egy drágább 6 tengelyes mozdonyt.

(#63282) thibeni válasza thibeni hozzászólására (#63280) Válasz Szept 10, 2020
Feltöltöttem 3 videót is, sajnos nem sikerült jobban levideóznom.

Bővebben: Link
(#63283) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63280) Válasz Szept 10, 2020
Ott nem stimmel a nyomtáv.
Két dolgot kell megmérned - ha van mivel. Nemrég raktam be az idevágo szabványt.
1. Ellenörizd a mozdonyon a kerekek belsö távolságát. A kereknek 14,6 mm-re kell lenniük.
2. Ha ez stimmel akkor a válton meg kell mérni a C távolságot az alábbi szabvány szerint:

NEM124

Természetesen az ilyen válto motor vagy állitomü nélkül nem müködhet!
(#63284) PikoDCC válasza thibeni hozzászólására (#63282) Válasz Szept 10, 2020
Teljesen jól látható a hiba ezen. Esetleg azt próbáld már ki, hogy kézzel lefogod a váltóállítót és akkor ugyanúgy át tudja e váltani magát. Nem hiszem, hogy ez lehet a gond, de hátha, mert akkor lehet csak egy szervó motor kell alá. Vagy kézzel "debuggolni" a váltót és szépen óvatosan nyomni lassan a mozdony hátulról és akkor a saját súlyától is elvileg leugrik csaj zárlat nem lesz (bár lehet tapadógyűrűs mozdonynál ez nem jó). Nekem a régi Pilz váltó esetén ugrott le hasonlóan a Piko Taurus és így tudtam alaposan megnézni mi okozza.
(#63285) thibeni válasza PikoDCC hozzászólására (#63284) Válasz Szept 10, 2020
Próbáltam már kézzel lefogni és ugyanúgy átugrik, sőt van olyan váltó amin van állítómű is és ott is ugyanezt pródukálja.
(#63286) thibeni válasza etwg hozzászólására (#63283) Válasz Szept 10, 2020
Igazság szerint lényegtelen amíg zárlatot okoz és sajnos nincs megfelelő mérőeszközöm hozzá.
(#63287) PikoDCC válasza thibeni hozzászólására (#63285) Válasz Szept 10, 2020
Oh, akkor lehet tényleg a méretekkel lesz gond amit etwg írt fentebb. Közben megnéztem lassítva is videót, olyan mintha az első tengely már nem tudna normálisan felférni oda, mert a csúcssín-tősín találkozásnál a kerék belső karimája nem fér be és ugrik fel a mozdony (1. kép), ami után pedig ugye a karima a csúcssínen való haladásnál felvágja az utat magának picit (2. kép).

kisiklas1.JPG

kisiklas2.JPG
 
(#63288) thibeni hozzászólása Válasz Szept 10, 2020
Lehet, de ez vajon megoldaná a zárlat problémát is? Az a baj hogy nincs mérőeszközöm hozzá.
(#63289) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63288) Válasz Szept 11, 2020
Megnézve a videokat több alapvetö hiba merült fel.

Már irtuk, ezek a váltok igy nem müködnek. Ezekhez elengedhetetlen az állitomü, ami megfogja (rugalmasan) a csucssineket menet közben.
Ha a képen láthato helyen is meg a szivnél is kisiklik a mozdony akkor szinte biztos, hogy nem stimmel a kerekek nyomtáva.
A zárlat a szivnél, meg a kerekek geometriája miatt van. A futofelületnek nem szabad hengeresnek lennie, hanem kuposnak kell lennie. ( nemrégen volt erröl szo, csak nem találom. Akkor képeket is raktam be. A szivnél a kerék nem érhet egyszerre mindkét elágazo sinhez.)
Valamint a futofelületnek sem szabad tul szélesnek lennie. Sajnos a szabvány (NEM310) nem irja le pontosan ezen méretek toleranciáját, igy rengeteg nem éppen szabványos kerék van, föleg a kisszériás mozdonyokon.

( sajnos tolomérce nélkül ezt otthon aligha tudod kimérni, legfeljebb szemre lépésröl lépésre tudod kideriteni a hibák okát. A zárlatot pl ugy, hogy vékony szigetelö szalaggal leragasztod az elágazo sinek tetejét kb 4-5 mm hosszban, vagy tologatod a mozdonyt és figyeled mikor következik be a zárlat.)
(#63290) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#63280) Válasz Szept 11, 2020
Annyira nincs nagy gond.
Van-e miniflexed?
Csatoltam a képet. A piros vonalla jelölt részben kell nagyobb távolságot létrehozni. Ezt a flex szépen megcsinálja. Ilyent produkált nálam a PECO... mire rájöttem.
A siklás: nézzed meg, hogy a csúcssín a nyílla jelölt részen túl egyenes. Itt nagy valószínűséggel nyomtávszűkület lép fel. Picit -óvatosan, pici fogóval, vagy csipesszel- rá kell igazítani az ívre az egyenes csúcssínt . Valószínű azonnal megoldódik a problémád.

getfile.php.jpg

getfile.php1.jpg
 
(#63291) etwg válasza etwg hozzászólására (#63289) Válasz Szept 11, 2020
Itt egy kép a jobb megértéshez. ( ez szinte valamennyi modern modellválto kritikus pontja).
Itt a két sint szigetelni kell, és a kerék sem érhet egyszerre mint a két sinhez. Egyes gyártok más más trükköt használnak a biztos müködéshez. Ha a kerék futofelülete nem konikus, akkor csak a PECO ötlete segit a kés sin között a müanyag nyelvecske kb 0,1 mm magasabb mint a sin futosikja. Azaz egy kicsit megemeli a kereket azon a szakaszon ahol hozzáérhet a másik sinhez.
(#63292) thibeni válasza diginewl hozzászólására (#63290) Válasz Szept 11, 2020
Ez a hajlítgatás sajnos nem jött be, ugyanúgy kisiklik. (raktam rá azóta állítóművet is)
(#63293) thibeni hozzászólása Válasz Szept 11, 2020
Új kérdés:

Vettem egy Tillig standard íves váltót, állítóművel teszteléshez és azon meg máshol keletkezik egy pici rövidzárlat. Bekarikáztam a képen hogy szintén kitérő állásban azon a részen valahol rövidzárlat keletkezik amikor áthalad rajta a Nohab, viszont ez egy kisebb(?) rövidzárlat, mert csak egy kicsit szikrázik, de a vezérlést nem csapja le. Már ötletem sincs hogy mi okozhatja.

20200911_145...jpg
 
(#63294) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63293) Válasz Szept 11, 2020
Akkor ott a kerekekkel lesz a baj. Nincs mivel megmérjed akkor nem igen tudsz segiteni. Vagy gyárilag ocska kerekek lettek beszerelve vagy csak jobban össze lettek nyomva a kelleténél. ( szük a nyomtáv). Esetleg a középsö tengelynek nincs elég játéka.
(#63295) diginewl válasza thibeni hozzászólására (#63293) Válasz Szept 12, 2020
Sajnos be kell invesztálni Nagy érvágás lesz, de hidd el megtérül!
Nekem valami ilyen van. Annó a lidl-ben vettem. A második tizedesben téved 3-at, ettől még a kerékbeállításhoz tökéletes.
Digi schubler
(#63296) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63293) Válasz Szept 12, 2020
Utánna néztem, ott elvben nem lehet semilyen rövidzár, mert az eredeti Tillig váltonak a csucssin meg a tösin azonos potenciálon van, igy ha azokat össze is érinted sem okozhatnak rövidzárt. A képen láthatod, hogy melyik sinrészek mikor milyen potenciálon vannak ( kék - piros). Az egyetlen konfliktus s szivnél jelenkezhet.

Szoval ha neked ott is rövidzárt okoz a Nohab, akkor ott más gond lesz, de az immár biztosan nem a sinrendszer gondja. Lehet, hogy az alváz aljábol log ki valami fémes alkatrész, csavar, ami hozzáér a sinfejhez. ( nincs ilyen modellem nem tudom megnézni).

IMG_4862.JPG
 
(#63297) diginewl válasza etwg hozzászólására (#63296) Válasz Szept 12, 2020
Ebben igazad van, de ő a Tillig PILZ váltóját használja, nem a Tillig ELITE-t!

A PILZ-ben a szívdarab alatt van egy fém lemez ami összeköti a két csúcssínt, így simán lehet rövidzárlat, ha a keréktávolság nem megfelelő!

Kell oda egy tolómérő - nagy csodákra képes!
(#63298) etwg válasza diginewl hozzászólására (#63297) Válasz Szept 12, 2020
Na ezt nem vettem észre - most látom hogy a régi PILZ állitomühöz kialakitott karokat.

Na mindegy, abbol valoban ki kell venni azt a kis lemezdarabkát, és alulrol átkötni a két csucssint a korábbi rajz szerint.
Vagy mérecsgélni és még nagyobb problémát fog kelleni megoldani, ha valoban nem stimmelnek a kerekek nyomtávai.


Meglehetösen meglepett, hogy ilyen gondok jelennek meg manapság egy ilyen ujdonsült modellel. A klubban több száz mozdony van mindenféle eredetü és a váltokbol is legalább annyi. A modellek egy része már több mint 40 éves és eddig csak néhány kisszériás mozdonnyal volt ilyen gond, na meg egyik másik hirhedt gyárral akik tesznek a szabványokra.... igaz azokat már kerüljük.
(#63299) etwg válasza etwg hozzászólására (#63298) Válasz Szept 12, 2020
Meg az is lehet, habár sehol nem találok infot, hogy a mozdony minimális iv igénye R600 mm a válton a belsö iv meg csak R485 mm.
Az R600 egy tipikus érték a jobb minöségü igényesebb H0 modellekre. ( föleg gözmozdonyokra). Ezért is szorulhat a válton.
(#63302) thibeni válasza etwg hozzászólására (#63294) Válasz Szept 13, 2020
Megmértem, 3 tengelyen 14,14mm 3 tengelyen 14,31mm. A két középső az amelyik 14,31 meg az egyik szélső tengely. Nem tudom hogy ez sok-e vagy hogy normális-e az hogy nem mindegyik tengelyen ugyanannyi a távolság.
(#63304) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63302) Válasz Szept 13, 2020
A szabvány szerint 14.6 mm kell lennie. Azaz a kerekek tulzottan össze vannak nyomva.
(#63305) thibeni hozzászólása Válasz Szept 13, 2020
Közben elővettem egy régebbi piko br e44-est és az is folyton zárlatot kap. Megmértem a távolságokat és sorban: 14,64mm; 14,62mm; 14,72mm; 14,76mm. Ez mitől okozhat zárlatot? ez meg túl széles?
(#63306) thibeni hozzászólása Válasz Szept 13, 2020
Meg ami fura hogy a Piko Taurus-on ilyen 14,2 és 14,3 között mozognak a tengelytávok és az meg nem zárja rövidre a pályát.
(#63307) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63306) Válasz Szept 13, 2020
Itt a szabvány és abban B méret. Ettöl világosabban még a bibliát sem sikerült megfogalmazni.

NEM 310

Ami viszont nincs a szabványban az a minimális ivsugár Amennyiben az 600 mm, akkor természetesen a 485mm-s kitéröivben a modell megszorul. Persze ez nem tipikus az alvázas dieselmozdonyokra, de ez a gyár döntése, hogy milyen precizitással épiti a modelleket. Igy ha az alváz középsö tengelyének nincs elég oldalirányu játéka, akkor beszorul a kis ivbe és válton zárlatot okozhat. ( a válto kivitelétöl függöen, amiröl már volt szo).
(#63308) thibeni válasza etwg hozzászólására (#63298) Válasz Szept 13, 2020
Aha. Akkor nem egy mozdonyom kilóg ezek szerint a szabványból.

És ha megpróbálnám akkor azt amit korábban írtál hogy át kell kötni a két csúcssínt hogy a pólusok azonosak legyenek? Gondoltam rá hogy akkor elvágom azt a lemezdarabkát amiről írtatok, de a váltó alján nem nagyon találtam olyat ami összekötné a csúcssíneket. Vagy a szívre értendő, és azt kellene szétválasztani valahogyan?

Bocs a sok hülye kérdésért.
(#63309) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63308) Válasz Szept 13, 2020
Ha nem találod a szivnél az összeköttetést, akkor bárhol a csucs felé elvághatod a sineket. Pl a jobb also képen a zöld jeleknél. Finom lombfürészel vagy vékony csiszolokoronggal egy megfelelö motoros szerszámban.
De elöbb nézd meg tüzetesen a váltot hol vannak elektromosan összekötve a sinek. Általában könnyebb ott megbontani a csatlakozást.
Az szerintem felülröl van ( már min egy évtized ota nem volt a kezemben ilyen válto), a sziv alol nyulik kifelé a sinek meg rá vannak csusztatva.

IMG_4866.JPG
 
Lapozás       4/5    
Frissek
  2020. Szept, 30. Sze
4:05:31
  Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt
Hirdetés