Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztali pályaépítés
Terepasztali pályaépítés
Témaindító: etwg, idő: Ápr 7, 2017
Témakörök:

Lapozás       4/4
(#63040) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63038) Válasz Júl 27, 2020
Az egyik a mágneses átállito 3-4 A-t igényel, amit odavezetni sem egyszerü. A mai nyomogombok ritkán tudnak ekkora áramot kapcsolni, azaz beégnek vagy elolvadnak. Még a relék többsége sem tud ekkora áramot kapcsolni.
Az MTB-t néz körül jobban, egészen biztos, hogy van forgalmazoja, ha nincs, akkor van rengeteg külföldi e-shop ahol vásárolhatsz. Direkt a céget nem ajánlom, mert elképsztöen lassuak....
(#63041) Reboot válasza etwg hozzászólására (#63040) Válasz Júl 27, 2020
Ok, köszi.

Találtam ilyet de persze nem írja mennyi az annyi, csak, hogy alacsony áramfelvételű ...
(#63042) Reboot hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
Közben szembesülök itt dolgokkal ...
A Streamline és a Setrack nem "kompatibilis" egymással?
Ha jól látom, polarizált váltó csak SL-ben van, de itt nem nagyon tudom kihozni a kimenő vágányokat párhuzamosra ST elemekkel (egyenes, kanyar). Pl. SL-E87-et sehogy sem sikerül ...
Az SL a flex sínre épít? ST váltókkal nincsen probléma, azokkal szuperül kiad minden.

Bocs a sok hülye kérdésért
(#63043) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63041) Válasz Júl 27, 2020
Azt már én sem tudom. Elég volt egyszer ezzel kisérleterni. Se végálláskapcsolo se visszajelzés. Azért ettöl vannak már fényévekkel jobb konstrukciok is....
(#63044) etwg válasza Reboot hozzászólására (#63042) Válasz Júl 27, 2020
Sajnos egyik sem kompatibilis a másikkal...
(#63045) csíkosháTTú válasza Reboot hozzászólására (#63035) Válasz Júl 27, 2020
A régi síneket felejtsd el!
Ha a régi modelljeidet szeretnéd még használni, akkor olyan sínrendszert keress, aminek a profilmagassága 2,5mm.
Ilyenek:

- PIKO A Gleis (ez van a start szettekben is): nem túl drága, de az íves váltói problémásak.
- Tillig H0 Standard: Ez a régi Pilz manapság. Nincs vele vele baj, de már nincs akkora választék belőle.
- Trix C: Ez ugyan 2,1mm-es, de mennek rajta a régi modellek. Viszont ez töltéses sín.
- PIKO A töltéses: Újnak számít, egyébként ugyanaz, mint a sima PIKO A. Csak az összekötő része nagyon sérülékeny.
- PECO: én nem erőltetném, a váltóik, pontosabban azok hajtóművei vacakok, egytől egyig. (Kicsit sarkosnak tűnhet, bocsánat.)

MTB: van hazai forgalmazója, az információs topicban megtalálod Ottóékat: vasuttmodell.hu Nem csak TT van náluk.

Nem tudom mekkora helyed van, de én nem vetném el a TT vonalat, ha szűkösebb a négyzetméter.
(#63046) diginewl válasza Reboot hozzászólására (#63042) Válasz Júl 27, 2020
Kicsit sarkosítva: ha H0, akkor mindegyik összehozható mindegyikkel. A flexibilis sínek csodákra képesek, meg egy miniflex
Ha a sínkorona magasabb/alacsonyabb ott kicsit nehezebb összehozni őket, de az is megoldható. Nyilván szöszmötöléssel, és szentségeléssel jár, de aki a szabványtól elér, az felvállalja, hogy kilép a lerakomasíntéskész komfortzónából.
Nálam ami most készül, és volt előtte abban van/volt peco tillig, roco, fl, lima, piko. Nem problémáznak a vonatok hogy éppen melyiken mennek. Mennek. A sín-találkozásokra, és az ívekre kell nagyon figyelni, mert a flexit könnyű túlhajlítani.
(#63048) Reboot válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63045) Válasz Júl 27, 2020
Pedig egész jó kis asztalt csináltatok belőlük (régi vágányanyagból)
Ezek is makulátlanok, csillognak-villognak, majd valami funckciót kitalálok nekik (elég sok van ahhoz, hogy csak úgy kukázzam, pénzt meg nem tudom mit adnának érte).

Start szett tervben van, ár/érték arányban talán nem rossz választás.
De Piko-n kívül nem nagyon találok más értelmes szettet ...
Ebből lenne valamennyi Piko A sín, a maradék meg Peco.
A váltóállítómű nem tántorít el, így, hogy van alternatíva (MTB - közben megtaláltam én is, hogy hol lehet kapni).

Hely az nem probléma, H0-hoz jóval több cuccom van, meg könnyebb gyártani hozzá dolgokat

Ez a flex sín szimpatikus, biztos sokat fog majd szívatni, de Peco SL-hez kelleni fog.
(#63049) thibeni hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
Piko váltóállítók milyenek? Tudom hogy nem a legjobb minőségűek, de jobbak mint a peco állítóművei? Normálisan működnek? Vagy ehhez is jobb lenne MTB-t vagy valami mást venni? Lehetőleg olyan kéne ami nem alulról mozgatja a váltót.
(#63050) csíkosháTTú válasza thibeni hozzászólására (#63049) Válasz Júl 27, 2020
Minden elektormágnesen hajtóműnek az a hibája, hogy a végálláskapcsolóik a fokozott szikrázás miatt beégnek. Képződik az érintkező felületeken a szikrázás okozta égés miatt egy szigetelő oxid réteg. Nincs kivétel, mindegyik ilyen! A különbség abban van, hogy melyik milyen könnyen javítható?
- A BTTB (nem a régi, 1975 előtti Zeuke, ami egyben volt a váltóval, az újabb, átszerelhető) az viszonylag könnyen karbantartható ilyen szempontból.
- Viszonylag könnyen javítható a Fleischmann, csak erről a boltok, meg a gyártó sem tudnak! A boltokat még értem, hogy nem tudnak a javítási technikáról, de, hogy a gyártó sem???!!! Ha legközelebb jön ilyesmi a műhelybe, majd írok róla útmutatót, meg fényképezek.
- A Tillig is javítható, de nagyon kényes, vigyázni kell vele, mert nagyon könnyen sérül, ha nem kellő óvatossággal nyúlunk hozzá.
- Elég jól javíthatók a ROCO gyártmányok is.

Ami egy katasztrófa az a régi PIKO, és a koppintása a Fuggerth. Minden lábára sántít az eredeti konstrukció is, és a javítása egy rémálom, és nem garantált a siker.

Ja! Az újabb PIKO. Még nem járt ilyen a műhelyben, de borzasztóan drága, különösen az MTB mellett.

(#63051) thibeni hozzászólása Válasz Júl 27, 2020
BTTB-ből csak ezt találtam, ez gondolom a régi fajta

Tillig-nél is csak ezt találtam, nem tudom hogy ez milyen vagy hogy ez a jófajta-e.

A ROCO, meg Fleischmann-nál meg amiket néztem nagyjából annyiba kerülnek mint a PIKO, lehet én néztem rossz helyen és máshol olcsóbb.

(#63053) etwg válasza thibeni hozzászólására (#63051) Válasz Júl 28, 2020
Még valamit. A PECO váltokat csak az eredeti mágnessel tudod biztinságosan váltani vagy kizárolag motoros meghajtokkal. A többi mágneses váltoállitomü harmatgyönge a PECO váltokhoz.
(#63091) Reboot hozzászólása Válasz Hé, 21:39
Wintrack gurutól kérdezném: hogyan lehet emelni vagy süllyeszteni a pályát?
(#63100) csíkosháTTú válasza Reboot hozzászólására (#63091) Válasz Pé, 19:54
Habár nem vagyok guru, de:
- Ha csak egyetlen vágánymezőt szeretnél emelni/sűlyeszteni, akkor duplán rákattintasz a rajzon, és felugró ablakon a "3D" alpontban állíthatod be a magasságot, és az emelkedést/lejtést.

- Ha egy több vágánymezőből álló szakaszt szeretnél beállítani, akkor csöppet komplikáltabb a helyzet. Ki kell jelölni a szakasz kezdő- és végpontját. Ezt úgy teheted meg, hogy a rajzon a sínek közötti összekötésre kattintasz, jobb egérgomb, majd utána a disconnect/connect. Ekkor ott megjelenik egy sárga kör. Ha meg van mind a két vége, az egyik vég vágánymezőjére kattintasz duplán, és innen ugyanaz, mint az előző pontban.
(#63101) Reboot válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63100) Válasz Pé, 23:06
Jól eldugták, köszönöm szépen!
Lapozás       4/4
Frissek
  2020. Aug, 08. Szo
22:21:27
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés