Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       19/38    
(#61376) patexati hozzászólása Válasz Nov 29, 2019
Meg is terveztem a zsugorított tervet.Abból mi van sin össze tudtam állítani szinte semmi nem marad 15 nagy ív és a huzenttróger váltó.Sajna az nem fér bele ebbe az asztalba..Két terv is van az egyik sima a másikban van egy delta vágány is.Ha jól elfér a deltásat építem,azzal meg lehet keverni a dolgokat .

PIKO 39 sima.PNG

PKO 39 delta...png
 
(#61377) Frankye válasza patexati hozzászólására (#61376) Válasz Nov 29, 2019
A deltás megoldás nem rossz, de elektronikai szempontból bonyolultabb a kialakítása. Viszont a látvány miatt megéri, az biztos.
(#61378) patexati válasza Frankye hozzászólására (#61377) Válasz Nov 29, 2019
Elektronika nem gond csak ott tartanák már
(#61379) Lazsi válasza patexati hozzászólására (#61376) Válasz Nov 29, 2019
Csak egy hirtelen ötlet bármiféle belegondolás nélkül...
A hózentróger nem férne el esetleg a deltás változatnál fönt, az emelt rész két váltója helyett?
Emiatt kicsit talán szét kellene húzni az egészet (az emelt részt, a hurok bal oldali részét még balra, akár az alsó rész fölé is részben), de az azért is lehet jó, mert megszüntet egy másik veszélyforrást:
Mindkét tervben az emelt szintnél, a közelebbi részen, a jobb oldali kitérőnél, ahol párhuzamos lesz a két íves szakasz egy jobb ív után egy balra forduló kitérő következik. Ha a váltó egyenesen áll, akkor nincs gond, de kitérő állásnál egyenes szakasz nélkül következik két ellentétes irányú ív.

PKO 39 delta...png
 
(#61380) Frankye válasza patexati hozzászólására (#61378) Válasz Nov 29, 2019
Idézet:
„Elektronika nem gond...”

Tudom.
Csak jeleztem, hogy erre majd figyelni kell, mert tréfás dolgokat művelhet, ha nem gondol rá előre idejében az ember...
(#61381) patexati válasza Lazsi hozzászólására (#61379) Válasz Nov 29, 2019
Köszönöm az értékes hozzászólást! Nincs gyakorlatom a pályaépítésben és fontolóra veszem a dolgot! A hózentróger nem hiszem,hogy befér mert az nem kalapos sines és az átalakítóval brutálisan hosszú lenne az ívek nem jönnének ki..Először pedíg úgy terveztem kb,hogy rajzoltad az ívet de túlságosan kiment bal oldalt a kivitelezési rajz arányaihoz képest ezért húztam össze. Megépítem és futáspróbákat hajtok végre. Ez csak egy terv a sok közül így szokott lenni mikor nyomtatott áramkört tervezek akkor is
(#61382) patexati válasza Frankye hozzászólására (#61380) Válasz Nov 29, 2019
Már megfogalmazódott bennem kb,hogyan automatizálom azt a részt.Foglaltság esetén egyszerűen átkapcsol majd és szépen megfordítja a polaritást a kiszigetelt váltó után az egész pályán,de lehet,hogy csak a lefutó szakaszon mert én nem érem be csak egy sima hurokáramkörrel ám a másik vonat az tudjon jönni ellenkező polaritáson is jelzőre Van egy halom power fet lesz helye a pwm-es szakaszolt pályatáplálásban..
(#61383) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61381) Válasz Nov 29, 2019
Kalapsínes 4db Piko váltóból+átszelés tisztességes Hózentróger jöhet össze, csak a vágánytengely távolságra nem emlékszem
(#61384) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61383) Válasz Nov 29, 2019
Tényleg beférhet illesztők nélkül.Lehet megbarkácsolom simán hozzáidomítom a kalapos síneket csapolással,forrasztással ilyenkor a nagyítós lámpa és a drill csodákra képes
(#61385) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61384) Válasz Nov 29, 2019
Csak egyre vigyázz, a modern gyártású gépek nem mindegyike szereti a Piko váltómű fedeleket.
(#61386) patexati válasza Lazsi hozzászólására (#61379) Válasz Nov 29, 2019
Ez nem pontos de valahogy be lesz erőltetve.. Most nem érek rá tervezgetni pontosítani a makró sem jó teljesen de pont kiadja annyival tér most el szerintem.... Köszönöm az ötletet..

delta 2.PNG
 
(#61387) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61386) Válasz Nov 30, 2019
Az a vicc, hogy annó (6 éve), én is pont így kezdtem el boncolgatni ezt a tervet. Pontosan ezt. Aztán került bele dupla hurok, és lett egy próbapályám. Ezen most próbálgatok, és kijöttek építési technikai problémák. A következő pályám - ha megérem - már fából lesz és keretes szerkezet. De a kiinduló pont ez a tervrajz

A jelenlegi próbapályám 150*250. Alapja egy 150*250 1cm-es polikarbonát lemez, és hozzá habbal ragasztott 6cm vastag eps 100-as lemezek.... aha Meglepően könnyű, így egy ember is tudja hordani, vinni. Egy kicsit nyeklik/nyaklik, de amire létrehoztam tökéletes. Lehet rajta próbázni, és emelkedőket tesztelni, hurokmodullal játszani. Ha ráeresztem a PC-s vezérlést, akkor meg jön-megy rajta 4-5 szerelvény is

Szóval jó lesz az!
(#61388) csíkosháTTú válasza ponTT hozzászólására (#61356) Válasz Nov 30, 2019
Rugózott Gützold ütközőt tudok adni.
(#61389) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61387) Válasz Nov 30, 2019
Egyforma az ízlésük akkor Ez tetszik is és pont adott hozzá minden szinte semmi nem marad még kell 6-8 egyenes sin annyi a hiány és kocsilekapcsolót kell még szerezni két darabot..Most tervezgetem tényleg befér a hózentróger ha nem lesz rajt külön illesztősín.. A deltába úgy jönne ki,hogy egy kis ív és utána folytatva egy nagy ez szerinted belefér még??
(#61390) patexati hozzászólása Válasz Nov 30, 2019
Átértelmeztem a sínek forrasztását mivel tettem pár gyakorlati forrasztást selejt síneken.. Én arra számítottam nem tolerálja a műanyag a forrasztást de csalódnom kellett benne mivel igencsak bírja Legfrankóbban a 480 c fokos tűheggyel lehet szerintem ,de a TCP Wellerek is jók hozzá csak több a forrasztási ídő de nem tapasztalta a pvc-n deformációt..Még idén lesz próbakör szerintem megy ez gyorsan..A terv tökéletes a hózentrógerrel egyszerűbb lett mint az előző tervek egy szögben adta magát nem kellett gazdálkodni csak a hosszú sínek mínuszosak..
(#61391) patexati hozzászólása Válasz Dec 1, 2019
Elkészült az asztal össze lett ragasztva. Egy alap lazúrt kapott de a végleges majd ha már az építésben előrébb leszek akkor lesz megcsinálva ne karcoljam össze..A lábak két kiselejtezett fűkasza szárából készültek

asztal.JPG

keret.JPG

keret2.JPG
 
(#61418) patexati hozzászólása Válasz Dec 4, 2019
Haladok..Már összeragasztottam a laminált parkettát és a héten kimarom a felső szintet.. Nagyon erősnek és jól hajlíthatónak bizonyult a teszteken ezért ezzel próbálkozom először.. Kiadta magát minden nem kell sín sem váltó pont elég

terep1.JPG

terep2.JPG

terp.JPG
 
(#61431) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61418) Válasz Dec 8, 2019
Alakul! Gratulálok!
Habár azt fenntartom, hogy a laminált padlóra szívás lesz rögzíteni bármit is.
(#61433) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61431) Válasz Dec 8, 2019
Nem gond mert vannak törött 0,8 nyákfúróim azzal befúrok simán odateszem a rajzszeget az ideiglenes rögzítéshez (ezzel a módszerrel raktam ki és egy kocsira készítettem egy tartót mibe beletettem egy filcet és meghúztam a nyomvonalat most martam ki ma és szárad a ragasztás..).. Viszont az egyberagasztást megszívtam mert megcsuklott több helyen de megvan a gyógymód már szárad.. több lépcsőben kell összeragasztani van hol csak ha teljesen a végleges verziónál.. Még akarok egy rejtett hurkot alul ha tudok szerezni hozzá sínt még (lehessen mindkét irányba forgatni a vonatokat tolatás nélkül is) . Ha minden klappol kimarom a felesleget az osb lemezből is így könnyebb lesz (kell mozgatnom még jövőre el nem készül egy galéria a padlástérben hová minden alkotásom költözik és ez az asztal lesz a közepén és mindig sötét is lesz mert csak egy kis ablak lesz rajta a tűzfalon így adni kell a kivilágításra dekorációra ,de ez még messze van én tudom )Lenne egy kérdésem is .. Milyen vastag parafa kell töltésnek?? Elég a 2mm-es vagy duplán kell esetleg.. Ezt nem spórolom ki viszont A felsőmaró nagyon jó dolog a dekopir fűrész nyomába sem ér.. Ki lehet marni 90 százalék mélyen és utána kifűrészelni kis rókafűrésszel nem mozdul el semmi tart a lap csak ajánlom ha nem ilyen technikával vágod a rétegelt lemezt.
(#61435) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61433) Válasz Dec 9, 2019
Mh... Ágyazat anyagot, meg a terep szóróanyagát hogyan ragasztod rá a laminált parketta kemény lakkjára?
(#61437) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61435) Válasz Dec 9, 2019
Szerintem megcsiszolom a sarokcsiszolóba fogható dörzsvászon korongal..Viszi mint a vajat vigyázni is kell.Még nem tudom meghagyom vagy sem a közepét a felső állomásnál.Gondoltam kivágom de az xps-re lehet nehezebb bármit rögzíteni..Amúgy mennyi szóróanyag kell kb egy méterre
(#61448) patexati hozzászólása Válasz Dec 10, 2019
Egy nyers összeállítás így már jobban átérzem. Belekerült a rejtett hurok is alul. Egy iparvágány felül még lesz a deltából de nincs több váltóm..A gyereknek felraktam pár kocsit meg a motorvonatot.. a hurkok természetesen nem mennek csak ha átlököm a váltón a mozdonyt..

alul.JPG

felül.JPG

felül2.JPG
 
(#61449) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61448) Válasz Dec 10, 2019
Azannyát'!
Jó gyorsan haladsz! Gratulálok!
Egy hete még terv volt, most meg már szaladgálnak rajta a mozdonyok
Ügyes
(#61450) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61448) Válasz Dec 10, 2019
Märklin trafó mihez lesz?
(#61451) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61450) Válasz Dec 10, 2019
Mivel nincs meg a piko trafó most azzal hajtom..Persze egyenirányítva max 12V egyenárammal .. Van labortáp is ez volt kéznél..PWM tápos lesz így nem foglalkozom ezzel most csak pár kört megy azt bontom le..
(#61452) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61449) Válasz Dec 10, 2019
Annyi a maradék sin de azok is még be lesznek építve 98%-ban felhasználtam mi volt nem kellett szerezni sem mert megoldottam nagy ívekkel a kicsi helyett pont elfért hol megy a két sínpár jobb oldalon egymás mellett..Annyival is jobban fut az alagútban majd
(#61453) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61448) Válasz Dec 10, 2019
Most irigykedem!
nekem lenne erre ennyi időm, de gyakorlatilag 200%-ra tele van a szerviz...

Két kritikus pontot vettem észre a pályádon, az egyikre oda kell figyelni, a másikat meg javítani.
- Amire oda kell figyelned, az az alsó állomásnál az emelkedő kezdeti pontja. Ott rendkívüli gondossággal kell eljárni.
- A másik bekarikázott részt meg javítani kell: emelkedőbe, pláne átmenethez nem teszünk váltót! Tudom, hogy oda jön ki, de az ott állandó hibaforrás lesz, ráadásul pont alagútban.

felül_korr.jpg
 
(#61456) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61453) Válasz Dec 10, 2019
Köszönöm az észrevételeket!Az emelkedő kezdetéhez van még egy kis darab de azt most nem raktam oda azt pontosan be kell csiszolni majd.A váltóval nem tudom mit kezdjek mert nem férek el máshogyan.Gondoltam olyat,hogy nem váltó kéne oda hanem készíteni egy y elemet oda mivel a hurkot itt elég egy irányba járni..Most agyalok
(#61457) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61456) Válasz Dec 10, 2019
Mondjuk nem látom pontosan a kritizált váltót, de, ha nincs átmenetben, akkor visítva még elmegy.
(#61458) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61457) Válasz Dec 10, 2019
Ment rajta négytengelyes kocsit tolva jó gyorsan nem volt gond.A hurok irányban meg kell próbálnom..Ha nem lesz más csalok a millimltereken az ágyazatnál kicsit mivel ez mégiscsak egy játékasztal lesz
(#61463) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61457) Válasz Dec 11, 2019
Itt látszik,hogy is van.. Még az alagút előtt kicsit..Ott az eredeti PIKO terven 10mm emelés van kb..

váltó 1.JPG

váltó 2.JPG
 
(#61464) patexati hozzászólása Válasz Dec 11, 2019
Van még két váltóm melyeket nem tudom el lehetne cserélni szerintetek sima PIKO váltóra? Soha nem voltak használva szerintem állítómű nincs hozzá.. Atlas van ráírva..Nekem nem kompatibilis..

Atlas váltók.JPG
 
(#61467) patexati hozzászólása Válasz Dec 12, 2019
Nem tudom ,hogy működne az a dolog,hogy az egyik ilyen válót mi a képen van beletenném az alsó hurokba és ezen térne vissza a vonat úgy,hogy nem lenne a váltó állítva hanem a mozdony vágná fel (rugós váló példája) Egy finom kis rugó állítaná egyenesbe ha minden átér..Ezt a váltót könnyű felvágni próbáltam..
(#61468) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61467) Válasz Dec 12, 2019
Több helyen láttam ilyen költséghatékony megoldást.
Az a bibi, hogy ilyenkor van egy kis ideig rövidzárlat, más gond nincs.
(#61470) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61467) Válasz Dec 12, 2019
Most komolyan!
Elektronikai tudással a háttérben gányolni akarsz?
(#61471) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61470) Válasz Dec 12, 2019
Nem tudom majd kipróbálom.. Zárlat nem lesz mivel a szigetelések ezt megoldják.. Az ötlet nem a levegőből van a nagyvasúton ilyen váltók vannak a MERÁFI vonalakon ott annyi az eltérés ha a váltót felvágja a vonat akkor az nem "csattog" a mozdony és a kocsik tengelyei alatt hanem egy hidraulikus szerkezet szépen lassan engedi vissza a végállásba a váltót így elég egyszer felvágni mi üzemszerű... Ezért írtam a modellvasútban valaha ezt a módszert alkalmazták? Nem az elektronika dolog itt a lényeg én próbálom vasútszakmailag is megközelíteni ezt a dolgot..Meg lehetne szerintem oldani váltófelvágás nélkül is többféle terelő és váltószív szerű megoldással .. Viszont a nagyvasúton ilyen nem igen létezik mert legtöbbnyire delta vágány van hová kell a váltó mindenhogy..
(#61472) patexati hozzászólása Válasz Dec 12, 2019
Kicsit más.. Tegnap este sörözgettem a helyi kis kocsmában és előkerült a szó a vasútmodellekről is (régi bizberes nyugger) másik cimborája azt mondja van neki is pár dolog elvihetem.. El ne mondjam hazakísértem Kaptam tőle egy DR-es távolsági kocsit (így van négy) egy paklit egy négytengelyes tartályt,egy kéttengelyes tartályt,pár avétosabb épületet..és még két kincset mit soha nem tapogattam régebben és ölni tudtam volna érte 35 éve .. Működik de beépítve nem lesz mivel idejét múlta de nagyon sok mindenre volt képes ha több is volt belőle.. Szerintem hurkot is lehetett vele vezérelni ha valaki leleményes volt..Bár még meggondolom nem e a blokkegység még lehet jó lesz valami kapcsolásra..

blokk1.JPG

blokk2.JPG
 
(#61475) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61470) Válasz Dec 12, 2019
Belátom nem megfelelő a fizikai erőhatás mivel tömegekben nagy eltérések vannak így nem üzembiztos.. Van váltóm melyben nincs végállás ellenőrző érintkező ide pont jó.. Kézi váltót nem akarok nem akarom az asztalhoz kelljen nyúlni.. Vagy szoktak berakni könnyen állítható iparba kézit ? Mi a szokás modellben?
(#61481) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61471) Válasz Dec 12, 2019
Kispesten a 42-es villamos végállomása ilyen a Tulipán utcánál, az Ady Endre út külső végén. Modellvasúton én nem használnám.
(#61493) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61475) Válasz Dec 13, 2019
Nem ez a baj vele.
A váltót (ha volt állítóműve) kiszedik, és egy pici rugót tesznek a helyébe, hogy visszategye magát az alap állásba.
Láttam ilyeneket több kiállításon is, és szépen teszik a dolgukat.
Itt elsősorban a rövidzárlattal szokott lenni a gond, amikor a felvágandó oldalról jön a mozdony/kocsi.
Meg lehet oldani, nem kell rajta ennyit problémázni.
Szépen alakulnak a dolgok! Grat!

(ez a sörözős sztori nagyon jó lehetett)

Ez az atlas váltó jó is erre a célra. A két váltónyelv (remélem így híjják) nincs összekötve - így rövidzárlatot sem csinál. Erre kell egy pici rugót tenni, ami visszatolja alapállásba, és már meg is van oldva a probléma.
(#61503) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61493) Válasz Dec 14, 2019
Valószínű kapok még váltót is így talán nem lesz hiány most ígértek egy kis bőröndöt Tegnap a Face-n kértem két 880-as sínt kaptam egy szatyorral meg egy Piko junior komplett pályát trafóval kocsikkal kis mozdonnyal..

junior.JPG
 
(#61504) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61493) Válasz Dec 14, 2019
"A két váltónyelv (remélem így híjják)"Csúcssín a neve Digitális pályánál lenne rövidzár de analógnál a megfelelő kialakítású kapcsolás teszi a dolgát nem lenne rövidzár sehogy sem..
(#61505) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61504) Válasz Dec 14, 2019
Nem vita képpen: ha felvágod a váltót (szabálytalanul), és a két csúcssín össze van kötve, akkor akármilyen elektronikát teszel oda, rövidzár lesz - gondolj bele.
Ha a két csúcssín nincs összekötve, akkor tök mindegy analóg vagy digit nem lesz gondod. (nem attól lesz valahol rövidzár, hogy analóg, vagy digit). A vezetéknek is mindegy, mit vezet. Ő vezet.
(#61506) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#61505) Válasz Dec 14, 2019
Lehet, nem pontosan írtam: addig lesz rövidzárlat, amíg a fémkerék a csúcssínt el nem mozdítja a helytelen állapotból. Ez alap esetben néhány tized másodperc. Mindez akkor ha a két csúcssín össze van kötve. Ill. jelen esetben használható ahol a váltószív műanyagból van, és nem polarizált az egész váltó. Egy kalapsínes piko fém csúcssínes+fém váltószíves rendszerrel már nem ilyen egyszerű a dolog.
Szóval a váltó felvágásnak vannak feltételei
(#61512) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61506) Válasz Dec 14, 2019
Persze elbeszéltünk egymás mellett Én ebben a váltóban gondolkoztam ami szigetelt a hagyományos Piko váltó természetesen zárlatot okoz..
(#61516) patexati hozzászólása Válasz Dec 15, 2019
Kaptam pár kocsit .) Ezek illenek majd hozzá.

kocsik.JPG
 
(#61517) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61516) Válasz Dec 15, 2019
Hehe. Nemsokára boltot nyithatsz
(#61519) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61517) Válasz Dec 15, 2019
Van mit lakatolni rajtuk Van melyikben gyárilag van izzó is..
(#61521) patexati hozzászólása Válasz Dec 15, 2019
Van egy mozdony mitnek az alváz szerkezetét összedobtam ideiglenesen elég jól fut az áramszedők,motor jó,de nincs meg a teteje.. Milyen gép lehet? Lehet kapni hozzá kasznit?

ismeretlen1.JPG

ismeretlen2.JPG
 
(#61522) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61521) Válasz Dec 15, 2019
Piko BR130 Ludmilla.
Alváz homlokfalak megvannak?
Lapozás       19/38    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
17:23:55
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés