Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       20/39    
(#61523) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61522) Válasz Dec 15, 2019
Sajnos nincs.. Én is rá gondoltam de nem igen vagyok jártas a modell mozdonyok terén..Valahogy kap egy kasznit mert most nincs pénzem mozdonyt venni de kell az asztalt tesztelni komolyabb gép is..Max ha nincs legyártom nyáklemezből és egyéb műgyantákból meg kicsiszolom,fúrom,marom én elég kitartó vagyok ilyen téren mivel még jobban a saját.. Másnak mit ér nem érdekel mert el soha nem adom úgysem..
(#61524) patexati hozzászólása Válasz Dec 15, 2019
Mégis megvan azt gondoltam az iker emeletes kocsi alkatrésze mert ömlesztve érkezett.. Fordítva voltak bent a forgóvázak így most helyre tettem..
(#61529) patexati hozzászólása Válasz Dec 16, 2019
Azt hiszem a kalapsínek korrózió eltávolítására és védelmére megvan a megoldás most teszteltem RO 55 rozsdaoldó Egyben bevonatot is képez a rozsda helyén ott hol nem is látszik mert beecsetelem és szépen kimosom bő víz alatt majd jól megszárad a radiátoron) hasonló az eredeti kezelése is szerintem a síneknek..
(#61530) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61529) Válasz Dec 16, 2019
Idézet:
„Egyben bevonatot is képez a rozsda helyén...”

Mármint elektromosan vezető bevonatot? Az eredeti felületkezelés egyébként nikkel.
(#61533) novakerno válasza patexati hozzászólására (#61529) Válasz Dec 16, 2019
Az a bizonyos bevonat foszfátréteg (az RO55 alapvetően foszforsav). Ez jól tapad, kicsit porózus, ezért nagyon jól festhető. Viszont szerintem elektromos vezetőképessége nem túl jó. Arról nem beszélve, hogy egy viszonylag könnyen kopó réteg, hiába tapad jól, erős dörzsöléssel lejön. Ahogy csíkos mester írta, az eredeti bevonat nikkel. Én az alábbi megoldással próbálkoztam. Egy galvánüzemben leszedték a régi nikkelt és a megtisztított vasra új nikkelezést tettek fel. Szerintem egészen jól sikerült, nemsokára tesztelni fogom.
(#61535) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61530) Válasz Dec 16, 2019
A nikkelt azt nem bántja,de hol korrodálódik ott szépen rendbe hozza ecseteléssel polírozással a hibás részt.. Eddig ez a tapasztalat..Legtöbb esetben felületi vakrozsda van... Viszont ez bemegy alá is és leszedi meggátolja a további korróziót bizonyos mértékben hol kialakul..Tesztként be fogok terhelni egy kirakott kört párszáz mA-el..Mit mutat mondjuk egy hét múlva..A sínek nem javulnak meg ha nem jó sem így sem úgy..
(#61536) patexati válasza novakerno hozzászólására (#61533) Válasz Dec 16, 2019
Épp most beszéltem egy emberkével mondom ez játékvasút mert kalapos sín.. Nem így van ez csak megfelelő minőség kell azt mondta..Van ki csak kalaposból épít..(40 éves cuccokról beszélek ne keverjük a mai dolgokkal) Nekem most van annyi mit lekezelek,hogy 3 asztalra elég.. Na ennek a java lesz beépítve a többi nem..
(#61537) patexati válasza novakerno hozzászólására (#61533) Válasz Dec 16, 2019
Ez a nikkelcsere felkeltett érdeklődésemet Mennyiért mártanak egy kilót
(#61538) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61530) Válasz Dec 16, 2019
Nem olyan biztos az a nikkel sem mert vannak olyanok melyek megfeketednek azon szerintem más lehet..
(#61540) novakerno válasza patexati hozzászólására (#61537) Válasz Dec 16, 2019
Ott még nem tartok. egyelőre 5 db síszálat megcsináltak ingyen, próba gyanánt. Azt mondták, ha tetszik, akkor beszéljünk róla, attól is függ hány darabot akarok csináltatni. Sajnos nagyon macerás, mert mutatták, hogy a galvánfürdőkhöz minden sínszálat egyenként kell felkötözni. Nálam most kicsit szünetel a vasút projekt, de remélem jövő év elején újra tudom indítani.
(#61541) róbertke hozzászólása Válasz Dec 17, 2019
Kalapprofilú sínből épűlt asztalt hogyan újítasz fel?
Felszeded a sínmezőt, ezernyi fülecskét kihajtogatsz, jó pénzért újranikkelezed, majd sok-sok fülecske visszahajtogat és újra vágányfektetés?
Mennyire olcsóbb és kevesebb munka, mintha profilsínes vágánymezővel lecserélnéd?
(#61542) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61541) Válasz Dec 17, 2019
Az túl egyszerű Mindenhogy kihajtogatom a füleket mert valószínű forrasztás lesz mégis Kitaláltam egy jó módszert hozzá olyanra meg lehet csinálni mintha egyben lenne.
(#61543) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61538) Válasz Dec 17, 2019
Olaj, por tapadógyűrűk maradéka rákövülve a nikkel rétegre.
(#61544) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61543) Válasz Dec 17, 2019
Valami olyasmi és ez ott alakul ki ilyen feketére,hol betáp van és nagyobb áramok is folynak.. A nikkel jobban vezet mint a vas ezért a felületen nagyobb áram folyik így elektrokémiai korrózió alakul ki.. Most ezt gondolom hogy jobban belemélyedtem
(#61546) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61543) Válasz Dec 18, 2019
A sima barna vas rozsda ott alakul ki hol a sínszálak meg vannak hajtva fülecskék a helyükre vannak hajtva a gyártáskor .Ha ez nem kóros tökéletes a rozsdaoldó mit írtam,ha már alámegy a rozsda a nikkelezésnek akkor ott "sebes lesz" .A nikkel is korrodálódik az egyenáramtól és kialakul egyfajta fekete rozsda mit fel lehet polírozni de nem igazán lesz szép de szükség esetén még elmegy ha van bent pár pötty (mondjuk egy váltónál mi működik rendesen)..Most felújítom az összes sínt (szét is szeden) mi rendkívül idő és türelemigényes feladat.. A legjobbak be lesznek építve a többivel a gyerek körbe tudja rakni kétszer a szobát Had játszon vele..
(#61551) patexati hozzászólása Válasz Dec 19, 2019
Sziasztok! Vettem egy tekercs 2mm parafát.. Azon gondolkozom mivel ez 4 négyzetméter miért ne borítsam le vele az egész asztalt és erre csináljak mindent meg a töltést és a töltést.. Szerintem jóval csendesebb lenne minden.. Valaki vélemény tapasztalat? Közben a franciskaágyat kidobtam így már könnyen hozzáférek

csend.JPG
 
(#61561) densense hozzászólása Válasz Dec 21, 2019
Üdv mindenkinek! Nem vagyok jártas a moddellvasutak terén, de kaptam egy szélturbánt, melyről annyit sikerült kiderítenem, hogy Sol Expert gyártmány, és H0 méret.Egy LM 317-es feszstab van rajta. szerteném elindítani, a kérdésem arra vonatkozna, hogy milyen feszültségszinten működik, milyen feszültséggel, és mi lehet a polaritás(barna és fehér vezeték). A válaszokt előre is köszönöm
(#61564) Lazsi válasza densense hozzászólására (#61561) Válasz Dec 21, 2019
Az LM 317 adja, hogy maximum 28V kapcsolható rá.
Szintén ebből kikövetkeztethető a bekötése is, ha neten rákeresel az "LM 317 pinout" kifejezésre és megnézed, hogy melyik vezeték melyik lábára megy.
A minimum feszültség pedig onnan jön, ha megnézed a két rákapcsolt ellenállás értékét és a neten szintén megtalálható képlet alapján kiszámolod, hogy mekkora a kimenőfeszültsége. Ha a motoron szerepel, az is jó és nem kell számolgatnod. A számolt vagy leolvasott kimenőfeszültségnél 1-2 V-tal magasabbat minimum érdemes rákapcsolni, mert az kell a szabályozáshoz neki. (Bár ezt nem kérdezted...)
Ha többféle feszültséget is rá tudsz kapcsolni, akkor célszerű a kimenőfeszültség felett nem sokkal lévőt választani (mondjuk 2-4 V), hogy ne nagyon melegedjen feleslegesen.
(#61568) patexati válasza novakerno hozzászólására (#61540) Válasz Dec 21, 2019
"
>> > Tiszteletem! Egy extrém kérdést szeretnék feltenni.. Régi
>> Piko
>> > játékvasúti sínből építek egy emlékasztalt egy tragikusan
>> > elhunyt mozdonyvezető barátom régi Piko vas sínjeiből
>> melyeken
>> > nikkel bevonat van de sok korrodált nem kielégítő állapotú
>> > viszont ragaszkodom hozzá,hogy az eredeti elemek épüljenek az
>> > asztalba..Eszembe jutott a lehetőség és megkérdezném
>> ilyesmit
>> > egyáltalán vállal a cégük? Gondolom le kéne marni,vagy
>> megmarni
>> > az előző réteget és ezt bevonni. Mivel rozsdásak voltak a
>> > sínecskék .de már több fázisban leszedtem róla a rozsdát
>> > rozsdaoldóval és finom csiszolással többször egymás után.
>> Maga
>> > az anyag mennyisége talán két kilogramm csak a darabszám és
>> a
>> > miniatűr méret gondolom extrémnek a dolgot.. Esetleg felfűzve
>> > valamilyen tartószálra őket és úgy küldeném ..Persze
>> extrém
>> > árakat sem tudnék fizetni ez az ötlet csak felmerült bennem
>> és
>> > kaptam egy linket,hogy önök nikkeleznek is.

>> Tisztelt Uram!
>> A problémája megoldhatóDe legalább tudnom kellene,hány
>> darabról van
>> szó,ha ezt tudom árat is tudok mondani.
>>
>> Tisztelettel: Békés Lajos
>>
>> Köszönöm,hogy válaszra méltatta kérésemet!!
>> A képeken küldöm miről van szó.. Ilyen Íves és van ebből
>> egyenes is és az asztalhoz kell kb 125 darab mit ugye meg kell
>> szorozni kettővel így kb 250 db (tudom sok a darab ezért tartom
>> eleve macerásnak).. A kis érintkezőfüleket kiszedem belőle
>> azokat nem kellene mivel van többlet belőle és azokat nem érinti
>> nagyon a korrózió..
>> Tisztelettel és köszönettel:Horváth Attila

A megküldött képek alapján kb 9-10 ezer forint lenne az összes
lenikkelezése.

Üdv:Békés Lajos
"
Esküszöm rászánok egy tízest
(#61578) patexati hozzászólása Válasz Dec 23, 2019
A feltámadás napja.. Egy nagyon kedves modellező felajánlotta ezt a kasznit így ez a mozdony zéró költségvetésből készült el. Vonókészülék,világítás még nincs kész..

ludmilla1.JPG

ludmilla2.JPG

ludmilla3.JPG
 
(#61579) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61578) Válasz Dec 23, 2019
Az igazi ritkaság ebben a BR 130-ban a sárga festésű Holland (NS) ITT
(#61580) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61579) Válasz Dec 23, 2019
Igen írta kitől kaptam,hogy ezt a mozdonyt nagyon változatosan lehet festeni...
(#61581) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61580) Válasz Dec 23, 2019
Persze, csak soha nem volt ilyen oceánkék-bézs festésben, mint a Deutshe Bundesbahn (egykori NSZK) dízelei. Meg soha sem használtak ilyet sem a hollandok, sem a franciák, be sem járt hozzájuk.
Viszont a Ludmilla több variánst takar a németeknél. Első körben BR130 volt, aztán jött egy BR131 kis darabszámban, majd a legelterjedtebb a BR132 verzió, ebben már volt vonatfűtés is. Az egységesített német vasút is átvette a tipust, és létezett belőle egy 4000LE-s BR243 változat is. Alap festése a bordó DR-es volt, aztán megkapta a német "közlekedés vöröset". A modern korban volt belőle Railon is (ez a német-holland közös cég), innen bérelte/bérli a GYSEV.
Nagyon rövid ideig a hajdani csehszlovák vasútnál is volt pár darab, CSD T679 sorozatban talán, ezek festés megegyezett a DR-rel nagy vonalakban. Aztán a csehek gyorsan megszabadultak tőlük, átadták őket a bolgároknak.
Valahol van egy Ludmillával foglalkozó német oldal, ott minden meg van róluk, amit tudni lehet.
(#61584) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61581) Válasz Dec 23, 2019
Pontosabban a CSD-nél kettö volt. Csak számot kaptak T679.2001 és T679.2002. 1971-1975 között voltak ugy ahogy probaüzemben Brünn környékén. 1975-ben berendelték öket a mühelybe némi felujitásra, amikor éppen valamilyen bolgár delegácio járt arra, és látván a két leállitott mozdonyt egyböl ajánlatot tettek a megvételre, amit a CSD valoszinüleg örömmel elfogadott és a gépek már 1976ban Bulgáriában dolgoztak.
(#61586) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61581) Válasz Dec 23, 2019
A DB-Schenker által románokhoz és bolgárokhoz átcipelt gépekről se feledkezzünk meg, mert azokból jó pár dolgozik náluk.
(#61587) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61581) Válasz Dec 23, 2019
Mester 10 db 232 -ből átépített gép lett 4.000 LE -s,amik a DB -nél 241 -es sorozatszámot kaptak. DB 241.800 - 241.809
(#61588) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61581) Válasz Dec 23, 2019
Amit hajdanán láttam és utaztam az mind olyan bordó volt a németeknél..Beszerzek egy olyat is ez a terv.. Meg átalakítani kétmotorosra nem valami erősen vontat többre számítottam bevallom.. Igaz lehet tapadógyűrűt kellene cserélni..Mostanság láttam érdekes festést valamelyik maszek vasút birtokolja most rengeteg fajta van olyan maszek nem fest kettő gépet egyformára Vannak irtó ronda "Plahácsok" melyek felénk járnak
(#61589) etwg válasza patexati hozzászólására (#61588) Válasz Dec 23, 2019
Ha érdekel van egy eredeti, soha egy métert sem ment a régi PIKOtol ( legalább 35 éves). Soha nem volt H0 pályám és eredeti dobozában foglalja a helyet a szekrényben ( meg egy BR86s is van ugyanabbol a korbol).
(#61590) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Dec 23, 2019
Na a németeknél volt olyan világos zöld (InterRegio) Ludmilla is, emlékeim szerint úgy 1999-2001 közötti időben láttam ilyeneket Lipcse és Drezda környékén.

Másik érdekesség, bár szimpla piros volt: a Sarajevo meletti Rajlovacban láttam a két Ludmillát, amit a DB "ajándékozott" a ŽBH-nak; mire én 2000-ben jártam arra, addigra már le voltak állítva.

A ŽBH vontatási osztályának akkori igazgatója vitt el Rajlovacba, és elmondta a boszniai történetüket. Részben azért nem közlekedtek sokáig, mert legtöbb szakasz nem volt olyan állapotban hogy elbírja a nehéz dögöket. Ez még csak egy dolog lett volna, de a gépek is kimondottan rossz állapotban voltak: nagyon szidta a németeket azért, hogy tudatosan szemetet küldtek le nekik Boszniába "ajándekban". Nem emlékszem már pontosan az ott lévő dátumra, de kiakadtam, amikor mondta, hogy olvassam fel neki a "REV" dátumot: volt legalább 5-6 éve, de lehet hogy több is. A DB egyszerűen lefestette a nagyjavításra váró gépeket és pénzt spóroltak avval, hogy leszállították Boszniába ahogy voltak, javítatlanúl.

Nagyobb felbontásban sajnos nem tudok képet adni: ebben a kis méretben raktam fel a Mercurio-ra 19 évvel ezelött, az eredeti képek/negatívok valahol elkallódtak... csak az a nagy szerencse hogy még mindig léteznek a neten.

ba-8-2000.jpg

ba-9-2000.jpg
 
(#61591) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61590) Válasz Dec 23, 2019
Valoban a baj ezekkel a mozdonyokkal az, hogy egyszerüen nem Középeuropába valok. Hosszuk mint a fizetés elötti hét, és elképesztöen terhelik pályát ( nehéz és erös gépek 6 tengelyen.). Ilyen gépek olyan helyekre valok, ahol hosszu, kevésbé igényes és jol kiépitett pályák vannak. Ilyen meg sem mifelénk , sem a Balkánon nem igen van, kivéve talán Bulgáriát a két fö vonalával Szofiábol a tenger felé, de azok nagyrésze is már villamositott.
(#61592) wesTTcoaster hozzászólása Válasz Dec 23, 2019
Szerintem jól el lennének, párban, itt a kanadai gabonavonatokon a préritől a partra.
(#61593) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61592) Válasz Dec 23, 2019
Ott semmi gond nem lenne velük, de ök itt vannak, illetve a Balkánon..
(#61594) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61593) Válasz Dec 23, 2019
... meg Kazahsztánban, az az Ő világuk..
(#61595) patexati válasza etwg hozzászólására (#61591) Válasz Dec 23, 2019
Ez sajnos így van! Tapasztalatól mondom.. Hová régen a "Szergely" és a hat tengelyes nem mehetett most mehet.. Nincs is ilyen kritérium mivel a "kapacitás elosztó" kiadja a vonatszámot és a vonat mehet.. Hozzáteszem a pálya nem javult csak romlott.. Persze én nem vagyok vasútmérnök nem érthetek ilyesmihez 26 év tolatószolgálati tapasztalattal Amúgy nem is igen érdekel már.. De ez a játék vagy modell amit építek ez igen mivel nem erre a mai korszakra emlékeztet..Ezért csinálom ezért ragaszkodom a régi cuccokhoz ,bonyolult analóg megoldásokon. Nekem ez volt a "fény" valakinek ki idősebb a relé vákumcső ( ezeket is szeretem bizonyos helyeken építettem is nixie órát mule 2 rgb áttervezésben is részt vettem ha valaki a HE-n is olvasgat)",de én azt csinálom mit szeretek.. Ez csak jött és most ez a project jó érzéssel tölt el ezért is csinálom.. Szeretek vitatkozni ,de elég makacs is vagyok..Építem az asztalt írok ide ( máshová nem írtam) kaptam pár jó tanácsot ami segített,még tervezek agyalok a pálya sokára lesz kész..Köszönöm mindenkinek ki segít és velem vitába száll
(#61596) etwg válasza patexati hozzászólására (#61595) Válasz Dec 23, 2019
A modellben sem leszel tul boldog ilyen gépektöl. Nekem csak egy uj generacios Herkulesem van, az sem igen illik a hossza miatt a házi pályára. Mennyivel jobban mutat valamelyik 4 tengelyes CSD mozdony vagy a csörgö, mint mint tölük cca 4 méterrel hosszabb Hercules. Hogy néz ki egy ilyen mozdony 2-3 rövid vagonnal?.
Ugyanez a helyzet a Vectronnal is mag a Traxxal is ráadásul az hosszméretnövekedés csak most kezdödött. Valoszinü, hogy az ujabb mozdonyok még hosszabbak lesznek.
(#61597) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Dec 23, 2019
Köszönöm mindenkinek a Ludmillákkal kapcsolatos pontosításokat. Mivel én a DR III. korszakban vagyok érdekelt, így csak nagyvonalakban ismerem a BR130 és variációik újabb kori történetét...
(#61598) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61596) Válasz Dec 24, 2019
Idézet:
„A modellben sem leszel tul boldog ilyen gépektöl. Nekem csak egy uj generacios Herkulesem van, az sem igen illik a hossza miatt a házi pályára. Mennyivel jobban mutat valamelyik 4 tengelyes CSD mozdony vagy a csörgö, mint mint tölük cca 4 méterrel hosszabb Hercules. Hogy néz ki egy ilyen mozdony 2-3 rövid vagonnal?.
Ugyanez a helyzet a Vectronnal is mag a Traxxal is ráadásul az hosszméretnövekedés csak most kezdödött. Valoszinü, hogy az ujabb mozdonyok még hosszabbak lesznek. ”

Nekem szintén ez a gondolatom legtöbb modern észak-amerikai mozdonnyal és 1970 utáni vagonokkal, 25 m-es mozdonyokkal meg 20, 25 m-es vagonokkal. N-nél nagyobb méretben szerintem csak karikatúrát lehet csinálni olyan ívekkel, ami egy hazai pályán is használható.
(#61599) patexati válasza etwg hozzászólására (#61596) Válasz Dec 24, 2019
Hát igen sok kompromisszumra van szükség vagy óriási helyre..Ez van..
(#61600) HOTotya hozzászólása Válasz Dec 24, 2019
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden modellező társamnak!!!
(#61601) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61598) Válasz Dec 24, 2019
Sajnos ez részben a vasutmodellezés halála is. A mai gyerekek mit látnak a vasutbol: a megnyujtott colás dobozokat mindenféle csufnévre keresztelve (ICE, Thalys, KISS, Flirt meg mi egymás). Azután otthon derül ki, hogy a többségük még az állomásra sem fér el ( teljesen mindegy milyen méretben). A mai fiatalság alig lát már Bzmot-ot vagy kis 2-3 kocsibol állo romantikus vonatokat, a teherben is lassan eltünnek a kéttengelyü kocsik, vagy azok is 40' kontajner méretre nyultak, csapnivalo futási tulajdonságokkal a modellben.
Maradunk még néhányan a romantikus korban, amikor még járt egy 3-4 tengelyes kismozdony 2-3 vagonnal, és azok hossza is még "modellméretü" volt. Sajnos utánnunk már csak a vizözön marad, meg a modern Noé bárkája - szuper showterepasztalok, vagy a modulosok ritka és gyakran titkos összejövetele, amik aligha lesznek elegendöek arra, hogy a modellvasut mint megvehetö játék megmaradjon.
Kellemes karácsonyi ünnepeket!
(#61602) patexati válasza etwg hozzászólására (#61601) Válasz Dec 24, 2019
Ez akkor még belefér ? Nem akartam villamosítani de muszáj lesz mivel ezt csak fel kell rakni Van két gőzös is és hozzá ilyen kocsik.Világítva (persze megfelelő szín fényerő) nagyon retro lesz szerintem..Sajna a ludmilla meg a nagy pulmann kocsik azok max három kocsisak lehetnek de még az is sok...És a kedvenc a másik képen..

80455104_561...jpg
 
(#61603) patexati hozzászólása Válasz Dec 24, 2019
Kedvenc.

kedvenc.JPG
 
(#61604) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61602) Válasz Dec 24, 2019
E44 mind a két német vasútnál ( DB/DR ) járt vegyesvonatta, sőt a DB -nél ingavonattal is.
Ez az egyik kedvenc képem DB E144 vegyes inga
(#61606) wesTTcoaster válasza etwg hozzászólására (#61601) Válasz Dec 24, 2019
Hát attol szerintem még nem kell félni, hogy csak emiatt kihalna a vasútmodellezés: Észak-Amerikában már az 1920-as években is nagyobbak voltak a mozdonyok meg vagonok, mint ma Európában.

Kihalni nem fog: errefelé az évi nagy modellvasút kiállításon egyre több fiatal érdeklődőt látni, és egyre több fiatal modellezőt is (és egyre több lányt/nőt is). Tehát a hobby iránti érdeklődés még létezik (szerintem: erősődik is).

Kihalni nem fog, de változni igen: ami eddig nagyrészben egy magányos hobby volt, ebből lesz egy közösségibb hobby, ahogy egyre fontosabb lesz a klub. A modul a jövő.
(#61607) róbertke válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61606) Válasz Dec 24, 2019
MAVOE mai napig létezik, habár nagyon elszűrkült az utóbbi években. Legutóbb októberben volt kiállítása és versenye a Füstiben.
(#61608) etwg válasza wesTTcoaster hozzászólására (#61606) Válasz Dec 24, 2019
A baj, hogy Amerika szerte eltüntek a boltok, ahol a gyerekek a kirakatban belebotolhatnak a modellvasutba. Az ilyen kiállitások meg az ott aktiv modellezök aligha tudják eltartani a modellvasuti ipart. Csak az utobbi 30 évben legalább egy tucat gyár zárt be az Athearntol kezdve a Roundhousig. És csak azoknak az üzleteknek a több mint fele tünt el, ahol valamikor személyesen jártam és hagytam ott nem kevés pénzt. (Boltok száma közel volt az 50 hez. Csak pl Indianapolisban 7 bolt volt, ma ha még van, csak egy maradt!!)
(#61617) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61601) Válasz Dec 26, 2019
"teherben is lassan eltünnek a kéttengelyü kocsik, vagy azok is 40' kontajner méretre nyultak,"
Igazad van, de amikor olyan mutatvány elé állítanak, hogy a 30 tonnára felemelt 20' -as normál boxkonténert milyen kocsira és hogyan rakd fel kérdést húzod ki a terminálban? Vagy a csereszekrényeket mire rakd mert a Lgss kocsira egyszerre csak egy fér és a vonathossz keményen meg van szabva? Persze létezik a DB-Schenker kocsiparkjában 42' hosszú Lgss-x ami marha jó lenne, de a Cargo -nak nincs, csak a 60' hosszú Sgnss. Ezért fogsz látni egyre kevesebb Gbgs - Ks kocsiból átépített 2 tengelyes Lgss kocsit a konténervonatokban.
(#61618) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61617) Válasz Dec 26, 2019
Én teljesen megértem a modern vasut igényeit, csak egy baj van velük, azok nagyon nem szépek a modellpályán, mert ott nem stimmelnek a hosszarányok.
A modern vasut peronjaira szinte mindenütt befér egy dupla Railjet szerelvény (2x8 jármü) vagy 2 KISS vagy hasonlo motorvonat, modellben még a legnagyobb pályákon is gond lenne ilyen szerelvénnyel a valodi tehervonatokrol nem is beszélve. Ott gyakran már a nagyvasut is gondban van, mert nem férnek be a vonatok az állomási vágányokba.
A mai generácio (a jövö modellezöi) viszont csak ezt látja, ezt szeretné modellezni és ekkor döl össze az álom, mert a terepasztalra nem férnek fel a modern hosszu vonatok a megnyult kéttengelyes kocsik minden kanyarban vagy válton kisiklanak. Sajnos ezen aligha tudunk bármit is változtatni és a hely is egyre kevesebb, viszont elveszi a kedvet a modellezéstöl és csökken az a vásárloerö ami eltartaná a modellvasuti ipart, ami viszont kénytelen az árakat emelni, hogy megtérüljenek a kiadásai.
(#61621) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61618) Válasz Dec 27, 2019
Én is elgondolkoztam egy kissé, amikor bő 20 évvel ezelőtt a Paris Gare de Lyon
pályaudvaron a TGV mellett bandukoltam, hogy ki a fenének fog ez a dupla szerelvény elférni a terepasztalán? Még kedves Mesterünk "Z" terepasztalán is igencsak helyigényes lenne .....
(#61625) róbertke hozzászólása Válasz Dec 28, 2019
D&RGW 473 munkában
Alco K-28 Nyomtáv 914mm
Durango&Silverton Narrow Gauge Railroad
2019 12 28 Bryan Burton fényképe

D&RGW 473 mu...jpg
 
Lapozás       20/39    
Frissek
  2024. Ápr, 27. Szo
22:43:57
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés