Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Dekóder beállitások
Dekóder beállitások
Témaindító: szuperman, idő: Jún 17, 2011
Témakörök:

Lapozás       3/4    
(#41773) diginewl válasza dccvillanyos hozzászólására (#41761) Válasz Jan 24, 2015
Ez az amikor mindenkinek igaza van

(#41876) csíkosháTTú válasza dccvillanyos hozzászólására (#41752) Válasz Jan 27, 2015
Idézet:
„...dekóderes mozdonyt tessék digitben használni”

Igen!
Teljesen egyetértek vele! Analóg módban a dekóder csak akadály.

diginewl kolléga!
A Tran dekóderekben alapban nincs engedélyezve az analóg üzem. Működik ugyan FZ1-gyel is, de a CV29=6-t be kell programozni előbb neki (alapból 2-van benne).
(#41881) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#41876) Válasz Jan 28, 2015
Idézet:
„Analóg módban a dekóder csak akadály.”

Nono! Jó az szerintem.
Pl. be lehet neki állítani, hogy ha áramot kap analógban, akkor se mozduljon, de kapcsolja fel a fényeket, és a funkció kimeneteket.
Sokkal könnyebb egy álló mozdonyt fotózni analóg pályán, mint egy mozgót - máris egy előny

Az a jó, ha sokféle lehetőség van

(#41904) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#41881) Válasz Jan 29, 2015
Nem mindegyik dekóderben. Többek között a Lenz-ben sem.
(#41967) Tfeco hozzászólása Válasz Jan 31, 2015
Üdvözletem.. segitséget kérnék talán nem én vagyok kezdő 1 dül ebben a témában ami nem más mint lenne egy olyan gondom...
miszerint lenne egy pályatervem H0 ás - kezdö készletemhez ami 1 Rocco kezdőkészlet ( természetesen azt szeretném kicsit bőviteni)és igen kezdő vagyok ebbe... jol jönne 1 kis utmutatás
a kérdésem az lenne hogy az ábrán is megprobáltam nagyjábol lerajzolni
amit igazábol szeretnék mire lessz feltétlenül szükségem ahhoz hogy a rocco digit kezdökészletemmel tutira müködö rendszer legyen (it gondolok a kitérök müködtetése..jelzöfény átjáró esetleg modellházvilágitás stb stb) természetesen olyan megoldás érdekelne amit nem feltétlenül a rocco gyárt dekodereket stb hanem pl más esetleg épitet cuccok is érdekelnek (fölleg azok) szoval az érdekelni mi az amit muszály és hány db kell bellölle hogy biztosan tudjam használlni..persze szeretném késöbb mindenképp pc vel összebiggyeszteni ha van rá mod...aki tud ebben segiteni bövebben azt megköszönném.(elöre is elnézést a helyesirásért de ne igazán figyellem irás közben mivel nem vagyok gépelönő.))

Névtelen.jpg
 
(#41969) Tfeco hozzászólása Válasz Jan 31, 2015
Szal ennyire kezdö vagyok még a kérdésemet is rosz helyre irtam.((
(#41970) bambi75 hozzászólása Válasz Jan 31, 2015
Tfeco:
Szia! Na, ennek fussál neki még egyszer. A hozzászólásodat remélem törli a moderátor, ez nem facebook, hogy ilyen zagyva szöveget megengedhess magadnak. Írd le word-be, hogy mit szeretnél, olvasd át, hogy Te érted-e amit leírtál - van helyesírás ellenörző is a programban - és utána tedd ki a megfelelő helyre a kérdésed. Közülünk jó páran nem gépírónők, de azért a magyar nyelv, a hobbivasút és a hobbink iránti elkötelezettségünk azért meg kell, hogy üssön egy alapszintet. Remélem, ezzel te is így vagy.
(#41978) Tfeco hozzászólása Válasz Jan 31, 2015
Köszönöm a segitséget..de aki esetleg a segitségkérésemet értené örülnék ha adna 1 -2 használlható ötletet (és ne az helyesirási gondjaimat boncolgassa )) És ennek csak 1 az oka tul gyorsan gépellek (vagy nem) és elképzelhető ne kerül a megfelelő helyre pár ékezet vagy bütü...lol
(#41979) etwg válasza Tfeco hozzászólására (#41978) Válasz Jan 31, 2015
A kommunikácio alapja, higy értsük amit a másik akar. Idáig még nem jutottál el. Lehet, hogy lassabban kellene kezdeni.
(#41988) sunocske válasza Tfeco hozzászólására (#41978) Válasz Feb 1, 2015
Na tehát. Ha te arra nem veszed a fáradságot, hogy értelmesen megfogalmazd a kérdéseidet, amit emiatt mi igazából értelmezni sem tudunk, akkor nincs miről beszélnünk. Ha a témában való tájékozódást ennyire félvállról veszed, akkor a terveid megvalósítását mennyire fogod? Pl. amikor össze kell rakni egy foglaltságérzékelő elektronikát, mert a PC magától nem fogja "látni", hogy hol a vonat. Ráadásul azt sem tudjuk, hogy mennyire vagy tájékozott a vasút és a vasútmodellezés világában.
(#44355) vz79 hozzászólása Válasz Máj 1, 2015
Szép napot segitséget szeretnék kérni van egy loksound 3,5/2006 dekóder beállitásban kérnék segitséget cv beállitásokra lenne szükségem persze magyar fórditásal előre is köszönöm a segitséget
(#44357) somitomi válasza Tfeco hozzászólására (#41978) Válasz Máj 1, 2015
Ezt a helyesírás vitát már sokszor lejátzottuk különböző fórumokban, mindig ugyanazzal az eredménnyel. A sikeres kommunikációhoz KELL figyelni a helyesírásra!
Egyébként a váltók távvezérléséhez mindenképpen kell elektormos váltóállító (akár a geoline-hoz való Roco, akár más). Ezeket lehet váltódekóder segítségével Multimaus-szal irányítani, vagy (dekóder nélkül) egy nyomógombos pulttal. Utóbbi esetben kell hozzá külön egy trafó, de a házak világítása miatt ez egyébként is hasznos.
(#49373) trager.andras hozzászólása Válasz Jan 23, 2016
Sziasztok! Valaki tud segíteni, hogy a NEM652-es szabványú dekódernél ugye a négy sarokpont a két sínérintkező, meg a motor két vezetéke. A kérdés az, hogy a maradék négy pontot hogyan lehet vezérelni, azokon milyen jelet tud a dekóder kiadni. Ugyanis egy automatikus világítási rendszert tervezek, és szeretném olyanra megcsinálni, hogy a dekóder felül tudja írni az automatika futását. Ehhez kéne tudnom, hogy pl lehet-e azt a négy lábat darabonként is vezérelni (itt arra gondolok, hogy egy gomb megnyomására azt egyik lábon a tápfeszültséget adja, majd ismételt megnyomásra a földet), vagy csak kötött módon. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Andris
(#49402) csíkosháTTú válasza trager.andras hozzászólására (#49373) Válasz Jan 25, 2016
Szia!
Semmilyet nem ad ki. Mármint a motor kmimeneteken kívül a többi. A 7. láb, vagyis a kék vezeték a közös pozitív pólus valamennyi funkció (értsd nem motor!) számára.
A 2. láb, a sárga vezeték a hátra meneti világítás negatív pólusa. A 3. láb elvileg üres, ma már ez általában, de nem mindenhol, a zöld vezeték, vagyis az AUX1 funkció negatív pólusa. A 6. láb a fehér vezeték, vagyis az előre meneti világítás negatívja. Minden dekóder úgy működik, hogy a negatív ágat kapcsolja. Vagyis bekapcsolt funkció esetében az adott funkció láb (2. 3. vagy 6.) tranzisztora nyit, vezetésbe kerül. Mivel ez a tranzisztor kollektora, így ez a láb gyakorlatilag 0V-ra kerül. A kék vezeték és a kapcsolt negatív (sárga, fehér, vagy zöld) közé kapcsolt eszköz működni fog. Kikapcsolt esetben a tranzisztor zár, így a láb feszültsége felugrik a tápfeszültség (kék vezeték) szintjére, így az ide kapcsolt eszköz nem működik.
(#50195) trager.andras válasza csíkosháTTú hozzászólására (#49402) Válasz Márc 13, 2016
Köszönöm szépen! Abban tudnál segíteni, hogy Roco Multimaus-al hogyan lehet beállítani, hogy a világítás melyik funkciógombra kerüljön? Pl. azt szeretném, hogy a 4-es című motorkocsiban a menetirány szerinti világítás a világítás gombra kerüljön, az utastéri világítás az F1-re, illetve a vezetőállás világítás pedig az F2-re. (A külön világítás ki van építve, csak programozni nem tudom)
Előre is köszi!
(#50534) csíkosháTTú válasza trager.andras hozzászólására (#50195) Válasz Márc 29, 2016
Ez attól függ, hogy milyen a modell (ki van-e építve a DCC üzemben a külön funkció?), és milyen a dekóder. Ez a dekóder használati utasításából derül ki, hogy melyik CV-t milyen értékre kell programozni.
(#50540) trager.andras válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50534) Válasz Márc 29, 2016
A helyzet az, hogy a világítás gyárilag ki van építve, a mozdonyba egy Kuehn N45-P dekóder van beépítve (82330-as cikkszámú). Egyrészt nem sikerült mindent értelmeznem a német leírásból, másrészt nem az történik, ami le van írva a leírásban.
Idézet:
„Die Taste F0 schaltet fahrtrichtungsabhängig die Beleuchtung (Ausgang A und B).”
Vagyis az F0 kapcsolja menetirányfüggően a világítást? Miért nem a világítás gomb? (megjegyzem, hogy egy reset után sem működött a világítás, semelyik funkciógombra, meg a világítás gombra sem). A leírás azt mondja, hogy a sebességfokozatok beállításait kell módosítani, de ha ez igaz, akkor meg az összefüggést nem értem.
Előre is köszi a segítséget!
(#50541) somitomi válasza trager.andras hozzászólására (#50540) Válasz Márc 29, 2016
Idézet:
„Vagyis az F0 kapcsolja menetirányfüggően a világítást? Miért nem a világítás gomb?”
Tudtommal az F0 a világítás gombot jelenti.
(#50546) csíkosháTTú válasza trager.andras hozzászólására (#50540) Válasz Márc 30, 2016
Az NMRA nomenklatúrában az "F0", az a világítás funkció a menetirány szerint. vagyis a "*" gomb.

A Kühn dekóderek esetében az AUX1 tartalék funkció kimenet (ez a zöld vezeték), gyárilag az F1 funkcióhoz van rendelve, vagyis a MultiMaus-on az "1" gomblenyomására kapcsolható.
Az AUX2 kimenet, vagyis a lila vezeték az pedig az F2-höz, vagyis a "2" gomb lenyomnására működik.

Nna most ehhez úgy kell bekötni a modellben a dekódert, hogy valamennyi funkció közös vezetéke az kék. Csakhogy! A Kühn 045 az a kisméretű dekóder. Ha 6 tűs aljzat van a modellben, akkor a közös pozitív pólus az a bal sín, a fekete vezeték, az aljzaton a 4. láb. A "*" gomb, vagyis az F0 funkció úgy van kötve, hogy a világítás előre az a fehér vezeték (aljzat 5. láb), a hátrameneté pedig a sárga (aljzat 6. láb). Az utastér világítását úgy kell kötni, hogy a közös pozitív pólusa az a bal sín, a másik, a kapcsolt az a zöld vezeték lesz. A vezetőállás pozitívja is a bal sín (fekete ezeték, aljzat 4. láb), a kapcsolt pedig a lila. Ebben az esetben a világítás gomb a menetirány szerint fog működni, az F1-gyel megy az utastér, és az F2-vel pedig a vezetőállás.

De ehhez a modellnek is alkalmasnak kell lennie erre! Gyárilag a TT Tillig VT137 sajnos nem ilyen, és alapban a TT-s Tillig Desiro sem!
Jó lenne tudni, hogy melyik modellben szertnéd ezt megcsinálni.
(#50547) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50546) Válasz Márc 30, 2016
N-es Hobbitrain Vectron és talán Trix (nem biztos) dízel Traxx-jában szórakozunk a világítással, plusz a kocsik belső világítását is át akarjuk rakni, függetleníteni egy mozdonytól. Na meg van még egy Halber vezérlő is.
(#50549) trager.andras válasza angyal.marci hozzászólására (#50547) Válasz Márc 30, 2016
Na ezt egy kicsit pontosítom: csak a két mozdonyt nem sikerült összerakni, a Halberek tökéletesen működnek (egy kis malőrtől eltekintve, de azt csak az után, hogy a mozdonyokat sikerült megcsinálni). Ergo csak a Vectron és a Traxx nem működik.
(#50550) trager.andras válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50546) Válasz Márc 30, 2016
A helyzet az, hogy foglalatos a dekóder. Ilyenkor hol van a zöld és a lila vezeték?
(#50553) csíkosháTTú válasza trager.andras hozzászólására (#50550) Válasz Márc 30, 2016
Ha jól tévedek, akkor ezek a modellek NEM651, vagyis 6 tűs aljazttal bírnak, ugye?
Nos, a szabvány szerint itt nincs láb tartalék funkció céljaira. Hogy hová kell kötni ilyenkor a tartalék funkcióü vezetékeit, azt innen megmondani nem tudom. Be kell avatkozni a modell elektromos lapjába. Ezt pár gyártó meg is mondja, hogyan kell (Kühn, Arnold), a többi viszont hallgat róla, mert ilyennel nem számoltak, és - őszinte leszek - lövésük sincs a témához.
(#50560) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50553) Válasz Márc 30, 2016
Nos igen, eltaláltad a lábszámot a nyákba nem hinném hogy bele tudunk és akarunk babrálni.
(#57981) Csukló hozzászólása Válasz Dec 17, 2017
Sziasztok

Nincs valakinek egy LENZ dekóder leírása, CV listával (melyik CV mit és hogyan állít)?

(#57983) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#57981) Válasz Dec 18, 2017
(#58240) jenicel hozzászólása Válasz Jan 31, 2018
Nem tudom melyik topikba lenne a legjobb a lentebb vázolt probléma, talán ebbe.
Szóval: Végra hozzájutottam egy Gützold BR65-höz (TT), 72200 cikksz., melyet digitalizálni szeretnék. Van is benne "6 tűs" foglalat, csak éppen nem tűs, hanem paneles. A vakdugóról csináltam egy fényképet. Ráadásul az érintkezők sűrűbben vannak, mint egy NEM651-es dekódernél.
Kérdés: Lehet kapni ilyen paneles illesztésű dekódert? Ha igen hol, mit keressek? Ha nem, akkor mi a megoldás? Kábeles dekóder, aztán csatlakozó le, majd forrasztás?

BR65 vakdugó.jpg
 
(#58243) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#58240) Válasz Feb 1, 2018
Van a Gützoldnak ehhez egy adaptere. De, amióta a Fischer átvette a céget, azóta nem tudok komminikálni velük. Marad a forrasztás
(#58393) Taurus1047 hozzászólása Válasz Feb 14, 2018
Sziasztok.

Pár napja, öt év kihagyás után újra kezdtem a digitális vasútmodellezést de most nem H0-ban hanem N méretarányban.
Megszeretném kérdezni hogy a NEM 651-es dekóderekről hol találok részletes infót? Vagy tud valaki információt adni hogy a dekóderen van-e jelölés, hogy ne fordítva csatlakoztassam? Vagy ahogy H0-nál úgy N- méretben sem lesz baja ha véletlenül fordítva dugom az aljzatba a dekódert? Arra emlékszem hogy H0-ban csak a világítás nem működött ha fordítva dugta be az ember véletlenül. Ha van róla valahol leírás és én nem találtam akkor elnézést kérek, lehet rosszul kerestem. A segítséget előre is köszönöm, mindenkinek szép napot kívánok.
(#58396) csíkosháTTú válasza Taurus1047 hozzászólására (#58393) Válasz Feb 15, 2018
Szia!
Leírás az NEM651-ről
ide kattintva olvasható.
Baj nem lesz, ha fordítva dugod be, legfeljebb a lámpák halványan pislákolnak, mert a motorvezérlésre kerülnek, a motor meg nem fog megmozdulni, mert a világítás kimenetek nem tudják meghajtani.

Még valamire nagyon vigyázz! Ez pedig a sínfeszültség. 14V-nál nagyobb nem lehet N méretben!
(#58452) Taurus1047 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58396) Válasz Feb 21, 2018
Szervusz.
Köszönöm szépen a választ. Későbbiekben szeretnék fordítókorongot de nem szeretnék semmi extra tudást hanem csak a saját vezérlőjével működtetni. De gondolom ilyen témában a fordítókorongos topic-ot keressem fel.
(#58754) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58396) Válasz Márc 15, 2018
Egy ILYEN vonatot hogyan Digiznél Mesterem vén öreg Gützold/Piko mozdonyokkal??
(#58755) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#58754) Válasz Márc 15, 2018
Létezett (itt már a DB -nek átkeresztelt BR201 húzza-tolja)

DB BR 202 52...jpg
 
(#58760) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58754) Válasz Márc 16, 2018
Régi Gützold-okkal sehogy. Nagyon nehéz lenne szinkronba hozni a két mozdonyt a vonat végein. Ha mégis, akkor egy-egy Tran DCX52, vagy ZIMO MX600 a mozdonyokba.

ROCO, vagy Brawa mozdonyokkal már több esély van rá. Tehát két ROCO, vagy két Brawa modell esetében én még hangosítanám is mind a kettőt. Tran, vagy Zimo dekóderek esetében be lehet állítani úgy a dekódereket, hogy valóságnak is megfelelően egy árnyalatnyi eltérés legyen a két modell hangja között.
(#58761) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#58754) Válasz Márc 16, 2018
Egyszerűen digizném:
Az egyik BR110/V100/BR112(stb) kap egy dekódert, a másik meg dummy lesz. Nem olyan nagy a szerelvény simán elhúzza egy is.
Na?
(#58762) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58760) Válasz Márc 16, 2018
Még gondolkodok a végső megoldáson, de már a kocsik alatt kicseréltem mind a 13 kereket Rocora.
(#58763) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#58761) Válasz Márc 16, 2018
A mintául szolgáló szerelvény ingázott és kemény hegyi kaptatókat is meg kellett másznia.
(#58765) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#58761) Válasz Márc 16, 2018
Borulni fog az ívekben, mert a nehéz dummy nagyon fékezi a végét.
(#58766) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58765) Válasz Márc 16, 2018
Nem lessz ott Dummy, de két egyforma mozdony sem mostanában ...
(#58770) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#58766) Válasz Márc 17, 2018
Akkor mire a kérdés?
(#58772) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#58770) Válasz Márc 17, 2018
Van három öreg Gützold gépem (DR V100) ezekre írta a Mester, hogy sehogy sem Digizné.
Idézet:
„Nagyon nehéz lenne szinkronba hozni a két mozdonyt a vonat végein”
. Kettő új Roco meg nekem kissé húzós lenne. A projekt egyenlőre lefagyasztva, de nem felejtve.
(#58773) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#58772) Válasz Márc 17, 2018
Nem szeretnék összetűzésbe kerülni a MesTTerrel.
Ha tényleg megvannak a mozdonyok, akkor az egyiket érdemes lenne kibelezni, a hajtásláncot is a kerekeknél egyenként megszakítani, hogy a tengelyek önállóan forogjanak. A súlyt kiszedni belőle. Ezek után szerintem már egész könnyen gurulna ez a dummy V100.
Ennél egyszerűbben szerintem nem lehet megoldani.

Vagy még olyan jutoTT az eszembe, hogy a két mozdonymotort egy dekóderre kötni - így szinte biztosan szinkronban mennének... Az egyik mozdonyból a motorkimenetet át kellene vinni a másik mozdonyba - a vagonokon keresztül...
(#58774) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#58773) Válasz Márc 17, 2018
Miniversumban jártam és ott láttam, hogy a fix szerelvényeknél a mozdony mögötti 4-5 kocsi is részt vesz az áramszedésben. Egy nagyobb teljesítményű dekóder szerintem is bírna két modern motorral, amit egyben el is lehet dugni az emeletes szerelvény bármelyik részében. Én nem gondolkodok mozdony kibelezésében, hanem csak a hajtáslánc csökkentésében. 2-2 tengely legyen hajtva a vonat két végében, az áramszedést meg bízzuk a köztes szerelvényre - 13 tengely azaz áramfelvételi pont. A világítás is tetemes fogyasztó, mivel alapból 8 kocsival kell számolnom. De lehet, hogy arra is külön Dekódert javasol majd a Mester. Lesz mit csinálni, mire elindul a vonat .....
(#58775) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58774) Válasz Márc 17, 2018
Az ilyen ötletek igen jok egy nagy fix terepasztalon, de egy katasztrofa odahaza vagy modulos társaságban. A minap hozta az egyik öreg barátom a gyönyörü szerelvényét, amit az egyik bécsi boltban digitalizáltak. Egy 1,5 m hosszu szennyvizcsöben hozta, mert nem lehett szétszedni - össze drotozták a 4 kocsit a mozdonnyal meg a vezérlökocsival. Ráadásul 4 eres kábel ment végig, szerencsére volt otthon néhány 4 polusu csatim igy egy napi munkával ujradrotoztam a szerelvényt, hogy emberi méretekben lehessen szállitani.....
(#58776) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58775) Válasz Márc 17, 2018
Megvan az eredeti négyrészes két doboza, valamint egy kétrészes szintén az eredeti dobozával.
(#58778) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58772) Válasz Márc 17, 2018
A probléma trágya.... akarom írni tárgya, hogy a Gützold az évek során nem pontosan azonos motorokkal szerelte ezeket. Meg kellene nézni őket. Az nem elvetélt ötlet, hogy az áramot átvigyük a vonaton, egy négy pólusú, áramvezető kupplung kell hozzá. A dekódert én az egyik mozdonyba tenném, egy Tran DCX52 bőven elboldogulna a két mozdonnyal. A vonatban önálló funkció fekóderes világítás lenne.

Ha van háromból két egyforma belvilágú mozdony.
(#58779) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58774) Válasz Márc 17, 2018
Jéézusom!!!

A hajtás lebutítását sürgősen felejtsd el! Nem lesz vonóerőd.
(#58780) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58779) Válasz Márc 17, 2018
Na ezért nem akartalak vezetés közben zavarni ....
(#58783) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58779) Válasz Márc 18, 2018
Megváltoztatta honlapját az sb-modellbau, nézd micsoda gyöngyszemet találtam
(#61515) tmanjunior hozzászólása Válasz Dec 14, 2019
Sziasztok!

Új vagyok a témában ezért kérném segítségeteket.
Van egy Piko smartcontolleres szettem van rajta egy szép piros Taurus, viszont vennék mellé egy másik mozdonyt. Ki is néztem egyet ami digitálisan előkészített 8 tűs. Elkezdtem hát keresgélni a dekóderek között és láttam hogy elég nagy árkülönbségek vannak. Na most van a Pikonak a saját deküdere ami 15e. Ft vagy van a "ESU 54611 Mozdonydekóder V4.0 Lokpilot, nyolctűs (NEM 652)" névre hallgató számomra nem ismert márka 10e Ft-ért. és még a "Digitools DigiDrive 3.1 MD-3.1 mozdonydekóder NEM 652" termék 6e Ft-ért. Kérdésem az hogy olcsóbb az *** (rosszabb), vagy tud menni a mozdony gond_nélkül ezekkel? Vagy kell a Piko saját márka?

Válaszotokat köszönöm előre!

Felesleges a káromkodás.
Lapozás       3/4    
Frissek
  2024. Márc, 28. Csü
17:34:33
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés