|
Modellek beszerzése, boltok, típusok
|
Témaindító: mammut, idő: Aug 30, 2010
Témakörök:
|
|
(#50799) csíkosháTTú válasza BSBalazs hozzászólására (#50798)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2016 |
|
N-ben ritka a gyárilag hangos modell, USA-ban meg pláne. Azért nyugi, lehet sima analógot is venni. Mint írtam, az Intermountain SD40-2-be be lehet tenni a hangot, a TRAN SL76D biztosan belefér (26.500Ft + beszerelés). Ennek a modellnek a világítás felturbózásán gondolkodom, mert ki szeretnék próbálni egy technikát, ami számomra új.
(Van amúgy amerikai topic is itt valahol.) |
(#50814) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50799)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Idézet: „(Van amúgy amerikai topic is itt valahol.)”
Valahol... |
(#50847) jumo31 válasza BSBalazs hozzászólására (#50794)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Mai nappal tettek fel a vaterára pár amerikai mozdonyt és több vagont. (N).
Ha esetleg érdekelnek...
|
(#50877) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2016 |
|
A mult héten Drezdában egy börzén majdnem ingyen vettem 4 TT matuzsálemet - a néhai Zeuke gyorsvonati kocsijait. A kocsik majdnem uj állapotban voltak csak a dobozaik hiányoztak. 2 zöldet meg két kéket vettem - jo lesz még valamire alapon - meg némi nosztalgiából mert az én szemelyyvagonjaimat egyszer ellopták, és azota sem tudtam ilyen kocsikat venni.
Ma fel is raktam öket az asztalra bejáratni a pályát meg a kocsikat is - amiken valoban semmi nyoma nem volt, hogy használták, csak a kerekek voltak kicsik koszosak. Szépen megpucoltam öket, egy korabeli V200-shoz akasztva mindjárt ki is siklottak ( az elsö Tillig válton, de Lacién sem mentek át). Kiderült, hogy a kerekek mintegy 0,5 mm-rel kisebb nyomtávuak. Nosza kiszereltem - sajnos cserélni nem tudtam (fémkerékre), mert csapos tengelyüek - igy széthuztam 0,5 mm-l és azota hibátlanul futnak az ~50 éves kocsik. |
(#50878) jvnd válasza etwg hozzászólására (#50877)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Ha van kedved vele foglalkozni, akkor a PEHO perselyeket be lehet barkácsolni, és akkor mehet a fémkerék is.
Ilyet pl. a régi 4 tengelyes MÁV-os tartálykocsival csináltam. Szépen fut azóta is. |
(#50879) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50877)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Ezek a régi "szoknyás" kocsik lennének, amiknek tiszta fém a forgóvázuk és cserélhetetlen a kuplungjuk? Ilyenek?? |
(#50880) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50877)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Szia!
Kérjek bele Neked kerekeket? TT-modell kollégánál van. |
(#50883) etwg válasza jvnd hozzászólására (#50878)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Majd lesz, de most éppen nincs 16 manzsettás PEHO perselyem, a simákat meg nem lehet belebütykölni.
|
|
(#50884) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50880)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Csapos?
|
(#50885) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50884)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Az! |
(#50887) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50885)
|
Válasz •
|
Ápr 25, 2016 |
|
Kösz, majd szolok! |
(#51099) ModELiTT válasza BSBalazs hozzászólására (#50794)
|
Válasz •
|
Máj 16, 2016 |
|
Szevasz!
Bocs, hogy zavarlak, és kérdezném, csak mozdonyok érdekelnek?
Azért kérdezem, mivel jelenleg még a tulajdonomat képez egy
pár darab amerikai teherkocsi, 0 kilométeres állapotban, dobozában!
A felmerülő kérdésekre szívesen válaszolok.
|
|
(#51107) mammut válasza ModELiTT hozzászólására (#51099)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2016 |
|
Üdv!
Ha a Burlington Northern kocsi 'H0' lenne, akkor érdekelne!
Jól mutatna a flottámba.
Viszont, ha már itt tartunk, tud-e valaki esetleg valami olcsó H0 handekódert EMD 16-710G3A hanggal feltöltve, még talán a 645-ös hang is megfelelne (majd tolok a terheltségen, hogy combosabb hangja legyen)? |
(#51109) csíkosháTTú válasza mammut hozzászólására (#51107)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2016 |
|
Mit nevezel olcsónak? |
(#51917) BSBalazs válasza ModELiTT hozzászólására (#51099)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
Igen csak mozdony, még mindig nem találtam meg sehol amit szeretnék :/ |
(#52143) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
Sziasztok!
eBay-es segítséget szeretnék kérni:
Most regisztráltam. Azt látom, hogy a regisztrációm az összes eBay-re érvényes. Én angolul tudok jól, ezért nekem az eBay.com-ot kényelmes nézni. A megfigyelt termékek ott is megjelennek, amit máshol tettem figyelőbe (pl. eBay.de), de a listázáskor inkább USA beli cuccok jönnek elő. Ha rákattintok, hogy a termék helye EUROPE, akkor pláne csak USA beli cuccok jönnek elő.
Hogyan érdemes böngészni az eBay-t, hogy angol legyen a felület, de mégis lássam az európai kínálatot. Át lehet váltani pl. az eBay-de oldalt angolra valahol? Nem a termékleírásokkal van bajom. Azt kibogarászom. A kezelőfelület kellene, hogy angol legyen.
(Z méretű modelleket keresek. Az pedig ugye inkább német nyelvterületen van)
Üdvözlettel:
ZésZoli |
(#52144) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52143)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
Ez nem igen fog menni. Probáld meg még az ebay.uk-t. Az legalább (még) Europában van.
A termékleirások az eladoktol származnak, igy ha annak nem célja az angol vevöt megszolitani, mknek irná angolul a leirást.
Amit még megtehetsz a böngészöbe betelepited a google translatort, az talán majd magyarra ( ha Mo-n jelentkezel be) fog mindent forditani.
Az ebay.com-t az amerikaiak meg az ázsiaiak uralják, igy onnan gyakran nagyon körülményes a vásárlás. ( ez természetesen forditva is igaz). |
(#52241) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52144)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2016 |
|
Szia!
Köszi, de félreértetted a kérdést.Lehet, hogy rosszul fogalmaztam. A termékleírással semmi bajom. Le tudom fordítani Google fordítóval angolra tetszőleges nyelvről. Ez angollal jól működik. A kérdésem a keretrendszer angolságára vonatkozott. Át lehet-e kapcsolni valahol? Hiszen létezik mind angol, mind német nyelven és a termékek is átjárhatóak. A megfigyelt termékeimet megtalálom az eBay-co.uk-n és eBay-com-on is, de sima listázáskor ott nem dob fel Z-s termékeket szinte semmit, amit az eBay-de igen. |
(#52247) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52241)
|
Válasz •
|
Júl 26, 2016 |
|
Nem, mert messze nincs annyi a nagyvilágban mint német nyelvterületen, és az ebay is csak valamelyik mezei forditot használja amikor keres.
Ráadásul az utobbi idökben ( talán politikai nyomásra) az ilyen nemzetközi üzleti felületek kötelesek a pc helyéhez igazodni ( nyelvben, pénznemben stb). Pl ma már majdnem lehetetlen Europában angol nyelvü windowst venni.).
Valahol az ebayen be lehet állitani, hogy hol keressen, de nem biztos, hogy mindig müködik.
Az ebay tudja a felhasználo helyét és igy automatikusan kiszüri, hogy mi érhetö el innen s mi nem. Nemrégen amerikai barátomnak küldtem el egy német ebay linket (N mozdony), odahaza amikor megnyitotta egyböl többszöröse lett a szállitási költség (8€ itt, 48$ Arizonában) igy már nem volt érdekes. |
(#52554) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 13, 2016 |
|
Egy ujabb jelenség némi átverési szaggal. Egy barátom Svájcbol rendelt modelleket, s ebben nem látott semmi komplikáciot, hiszen Svájc is belépett (már) az europai vámunioba. ( ezt meg is erösitette a hely vámhivatal még a rendelés elött)
Amikor a modelleket megkapta a vámosok számlájával (vám + ÁFA + munkadij) kezdett érdeklödni, hogy mi is történt, hiszen a modellek állitolag svájci bolti árakon lettek meghirdetve. ( amiben benne a vám meg az áfa). A turpisság ekkor derült ki, amikor megtudta, hogy a kedves üzletember a bolti árakon számlázva, de a svájci vámmentes raktárbol szállitotta a modelleket, igy azokat nyilvánvaloan vámolni fogják ( föleg azért, mert a svájci oldalon is elláták azokkal a fontos dokumentumokkal amik a cimzett oldalán, ha kell ha nem, elinditják a vámosok gépezetét. Igy a vámon és az adon kivül meg kellett fizetni az adminisztrácios költségeket is!!!
Ezekután sajnos Svájcot be kell sorolni azon fejlödö orszagok közé, ahonnan nem érdemes szinte semmit vásároln,i mert csak átverés lesz a vége. ( tisztelet a kivételnek, mert azok a boltok pl. a közeli Németországban is tartanak fenn raktárakat és bankszámlát, igy onnan gond nélkül lehet bármit rendelni). |
(#52563) tumikas válasza etwg hozzászólására (#52554)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2016 |
|
Svájcból csak óvatosan. Ha tengerentúli modelleket akarunk beszerezni akkor csak is Holland-Német kereskedőktől, hiába drágább, Ők már biztosan kifizették a vámot. |
(#52601) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Két hete sajnos le kellet merülnöm az egyik barátom megbízásából a Jófogás és a Vatera mélyére, ugyanis hirtelen kellet neki egy régi Piko E11-eshez hajtás. Hirtelen egy ismerősnél sem volt ilyen így elkezdtem nézelődni.
- az első jelöltet egy hölgy árulta, elviekben 0 km-es darab eredeti dobozával. Mivel nem értett hozzá így előre tudtam hogy előfordulhatnak kisebb gikszerek. Nos a gép biztosan nem 0 km-t futott hanem valószínűleg több 100-at. A kaszni zsíros, mocskos a doboz belseje szintén. A két motorból az egyik indult csak el, a másik megse mukkant. Mikor jeleztem a hölgynek hogy ez így ebben az állapotban engem nem érdekelt még én voltam lecseszve hogy emiatt borult a délutáni programja...
- a második jelöltet már vaterán fogtam ki. Leírása alapján keveset futott szép gép. A képek is meglepően jók voltak, a rajtuk szereplő modell szintén. Az eladó is elég magas értékeléssel rendelkezik így úgygondoltam baj nem lehet. Hát lett. A két motor ugyan járt szépen, de a meghajtás csak az egyikből ért le a kerekekhez. Valamelyik egykori tulajdonosa sima szabadonfutó E44-es kerekekre cserélte a fogaskerekes eredetieket. Remek, de legalább a gép áránák egy részét viszakaptam, alkatrészbányának nekem így is jó.
- a harmadik jelölt szintén viszonylag közeli faluban állt az elmúlt 30 évben a vitrinben. A helyszín megközelítése közben éreztem hogy nem lesz ez túlzottan jó ugyanis a helyi "szegénynegyed" elejére vitt a gps. Mint kiderült a lomtalanításon találtak egy E11+3 inox kocsiból álló készletet és azt szeretnék minnél hamarabb pénzé tenni. Innentől mindenki képzeletére bízom a további történteket, annyit elárulok hogy itt sem jött össze a biznisz.
Na ennél a pontnál adtam fel a vadászatott és közöltem a cimbivel hogy vagy szépen megvárja hogy kimenjek Németországba és hozzak neki egy normális gépet, vagy pedig összerak két darabból egy jót, ami kérdéses megint meddig fog müködni. Szerencsére az elsőt választotta. |
(#52603) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Játékudvart szoktad nézni? Keresésbe írd be: E -szóköz- 11; Gyártó legörgetsz a "Megnevezés" azt ENTER. H0 -ás 7db van neki, lehet válogatni. |
(#52605) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#52601)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Nyugi, ez rosszabb, mint a hazai használt autók piaca.
Hogy idézzek egy rock dal címet: Wellcome to the jungle!
Egyébként - kövezzetek bár meg! - én azért kedvelem ezt a régi PIKO vacakot. Ha rájött az ember a logikájára, még javítani is lehet, ha nincs törve benne/rajta valami. Jópárat digiztem is, még rendes ingavonati üzemet is lehet csinálni vele, mert piros zárfényeit külön funkcióra lehet kötni.
Két rákfenéje van egyébként:
1: A motor keféket nyomó idétlen kis rugók el tudnak fáradni, nem szorítják a kommutátorhoz a keféket, így modell csak világít, de vagy nem indul, vagy csak az egyik motor hajt, és kínlódik.
2: A tetőben belül található NYÁK lap érintkező felületét a forgóvázak bronz érintkaző rugói kidörzsölik, lekoptatják. Én ezt be szoktam futtatni ónnal (tisztítás után persze), így örök élet meg egy nap lesz.
Még egy dolog szeret megcsinálni őkelme, mégpedig azt, hogy a szöszöket nagyon tudja "felporszívózni" akárhonnan. Ebben kiváló! Képes arra is, hogy egy-egy hosszabb szöszt egészen a motorba szívjon fel, konkrétan rácsavarja a kommutátorra, így a kefe nem érintkezik, megáll a motor.
Ennek ellenére szeretem ezt az "izébigyót", korabeli, hossztorzított SCHICHT Y kocsikkal kimondottan szépen mutat a pályán. (Az általam eddig ismert, hossztorzított H0 kocsik közül még az ősöreg SCHICHT Y kocsik amik kinéznek valahogy, mert arányosan sikeredett összenyomni a modellt. Az összes többi egy esztétikai rémálom, a modernek is!) |
(#52618) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52605)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Nekem is tetszenek ezek a gépek, a Schicht Y kocsikról is ugyanaz a véleményem. Viszont akárhogy is nézzük már egynéhány fölött nagyon elment az idő.
Játékudvart is nézegettem, de az az igazság hogy ennyiért már kinntről tudok hozni akár 2 darab szép állapotú dobozos gépet, egy kicsit többért meg már új gyártásút is. |
(#52628) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#52618)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2016 |
|
Nem azokra gondoltam, amiknek - autós hasonlattal élve - "visszatekerték a km óráját"...
Tudnék mesélni, rengeteg fordult már meg a műhelyben. Voltak kiváló darabok is, de soknak olyan volt az állapota, mintha nem 40, hanem 80 évet töltöttek volna a MÁV "karbantartó" karjaiban, vagy túl közelről nézték Sztálingrád ostromát... |
(#52631) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#52618)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Hali!
Holzroller nálam is favorit. A régi piko és az új brawa is.
Mi kell pontosan az e11-hez? Túrok nézek neked, ha megmondod pontosan.
Newl |
(#52637) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#52618)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Hű-ha !!
"""" Játékudvart is nézegettem, de az az igazság hogy ennyiért már kinntről tudok hozni akár 2 darab szép állapotú dobozos gépet, egy kicsit többért meg már új gyártásút is.""""
Mivel én ajánlottam neked a Játékudvart és nem a Mester, légyszíves ha meg tudnád osztani velem azt a honlapot, ahol megtalálhatóak ezek az olcsó modellek?? Köszönöm! |
(#52647) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#52631)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Köszönöm, de két teljes hajtás kellene mivel valamilyen kisszériás gép alá kellene pótlásnak. Új Pikoból van E11, E42-esem is Brawaból csak egy E11-esem, de vadászok egy E42-re
Róbertke: Honlappal nem tudok szolgálni, mivel kinti bolhapiacokon szoktam leginkább járni. Kifejezetten vasútmodelles börzéken is néha felszoktak ilyen jó ajánlatok bukkani, de a legjobbak eddig sima bolhapiacokon jöttek szembe. Nem is kötelező kimenni oly messzire, Ausztriában is csodákat lehet néha találni. |
(#52648) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#52647)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
sajnos kettő komplett hajtásom nincs csak egy.
Piko e11-ből én újat nem akartam. túl sok tapadógyűrűje van, és tulajdonképpen nem nagyon tér el a régitől. Ellenben a régebben kiadott brawa e42 ég-és föld, szóval az nagyon szép. Új brawa-m nincs, majd ha használtban megjelennek úgy 15 év múlva |
(#52652) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#52637)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Van a Játékudvarban barkács turkáló is. Ott is meg lehet nézni. |
(#52654) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#52652)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Köszi de nekem nem kell ..... mivel nem is én kerestem... |
(#52657) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Urak!
Össze ne vesszetek már azon, hogy hol lehet régi NDK-s modelleket jó áron venni!
Szerény véleményem:
Idehaza azért nem olyan nagy a vasútmodelles tábor, mint pl. Németországban (akár kelet, akár nyugat). Ennek nem csak az az oka, hogy mi kevesebben vagyunk! Nálunk, aki villanyvonatozik, na attól lehet a leharcolt, többé kevésbé állag megóvótt, vagy legalább lepucolt "modelleket" megvenni. Ezeket próbálják meg sokan - néha arcpirító tudatlansággal, vagy pofátlansággal - eladogatni palimadaraknak. Aztán ezen mi meg felháborodunk.
A hazai vasútmodellezőtől nem fogod megvenni a féltve őrzött, régi Schicht Y kocsiját, csak akkor, amikor az örökösei, felismerve a dolgot eldaják (néha csak évekkel később, nem igazán gondos tárolás után). Amíg él, nem, mert azt ő megtartja, megbecsüli, örül neki, szereti. Idehaza a vasútmodellezés, az mindig is egyfajta megszállottak kiváltsága, úri huncutsága volt. Aki csak a villanyvasutat látta benne, annak nem ér sokat, és nem is törődik vele. A használt cuccok többsége ezektől kerül ki, nem a vasútmodellezők kezei közül. Az ellenpéldának hozott Németországban is a modellezők megtartják ugyan a régi dolgaikat, de nem minden áron, mint idehaza. Ugyanis ők könnyebben adnak ki pénzt, leváltani a régi modelleket egy jobb, korszerűbb, új modellre. Ráadásul ott a másodlagos piacon is sokkal több a gondos kereskedő, mint idehaza, Itthon jórészt csak kupecek, nepperek vannak. Elég kimenni a bécsi Modellbau Messe-re ősszel. Gyakorlatilag egy pesti Láng Börzévé vált egy jó része, de micsoda különbség! Ott érdekes módon nem láttam WD40-nel beáztatott, csillogó régiségeket, aranyáron mérve... OK, volt ott is szemét, de gombokért, aki szeret vele matatni, bütykölni, az annyiért meg is vette. De idehaza ezt a "szemetet" tényleg sokan csak beáztatják WD40-nel, és "jól karbantartott, kevesett futott" modellként próbálják meg eladni.
Itt van a különbség. Mentalitásban. Ha valaki nézegette a Discovery-n az Autókereskedők című sorozatot, akkor abban is lehetett látni, hogy sokszor szemétből csináltak eladható autót. De abban iszonyú sok munka volt, ha nem csak felületesen ültdögélt az ember a TV előtt, hanem tényleg nyitva volt a szeme és az agya, akkor ez nagyon is kitűnt! Idehaza ezt a munkát szeretnék sokan megspórolni... |
(#52658) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52657)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
|
(#52661) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#52658)
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Ő Csikós, nem csíkos...
Van némi különbség...
OFF
Olvasom amúgy a Rulettkerék sorozatukat. Nagy Szakértőkémék most költenek el egy rakás pénzt egy 20 éves Audira. Az én 16 éves kocsim most vizsgázott tavasszal, márkaszervízben. Többek között 4db új lengéscsillapítót is kapott, meg egy egy új turbót, és fele annyi pénz volt, mint amiről ők most írnak. Kompletten, munkadíjjal együtt! És nem én mentem az alkatrészek után, és nem gagyi utángyártott cuccok mentek bele. Nekem annyi dolgom volt, hogy leadtam kocsit, aztán érte mentem, fizettem, és elhoztam. Ugyanaz a cégcsoport, hiába Skoda, ebben is Audi cuccok vannak. A motoron is ott díszleg az AUDI felirat az öntvényben...
ON |
(#52663) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52661)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2016 |
|
OFF
Nekem is a kedvencem az "Autókereskedők" filmsorozat és a "TotalCar" cikksorozat. Előbbibe rengeteg újítást, ötletet látni - legklasszabb a 100 éves autóverseny volt, ahol 3D nyomtatással készítettek korhű kinézetű lámpafoglalatot LED lámpához. Utóbbi sorozatnál meg én is csak azon röhögök, hogy mennyi fölösleges sziszi-fuszi munkával, pénzkidobással, időpazarlással próbálnak helyrehozni egykori nagyszériás autóroncsokat. Ja, hogy eddig egyetlen egy régi magyar gyártású motorral-kocsival sem futottak még össze.....
ON |
(#52668) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52663)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2016 |
|
Nagyon OFF
Nekem nagyon tetszik még hasonló témában a NatGeo-n a Garázsvarázs, bár ott nem haszonszerzés céljából újítják fel az autókat. Viszont tényleg durva, hogy milyen romokból mit ki nem hoznak!
NagyON
|
(#52669) somitomi válasza sunocske hozzászólására (#52668)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2016 |
|
OFF:
Régebben a Discovery-n volt egy Overhaulin' című sorozat, amiben főleg amerikai autókat újítottak fel. A formátum kb úgy nézett ki, hogy egyszeri Joe-nak van egy számára kedves, de leharcolt autója, amit Joe tudta nélkül (ismerősök közreműködésével) elvisznek a műhelybe. Ott felújítják, meg egy kicsit customizálják, az epizód végén meg Joe hüledezik, hogy milyen pöpec autója lett. Szerintem többnyire ízléses, és tényleg szép autók készültek abban a műsorban.
ON: |
(#52670) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2016 |
|
Kollégák!
Ennek a rengeteg OFF-nak tényleg itt a helye? Nem lenne célszerűbb itt folytatni? |
(#52671) ZésZoli válasza tumikas hozzászólására (#52647)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2016 |
|
Szia tumikas!
Piko E44 hajtása nem jó neked? Van egy pár darabom.
Üdv. |
(#52682) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#52670)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2016 |
|
Nem folytatjuk, befejeztük. Nem OFF-oltunk Frankye, hanem Örömködtünk... |
(#52685) tumikas válasza ZésZoli hozzászólására (#52671)
|
Válasz •
|
Aug 20, 2016 |
|
Sajnos az E44-esé nem jó, mindenképp E11/42-esé kellene. |
(#52708) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#52682)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2016 |
|
Oké! |
(#53332) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
Kapott más is levelet a "vasutmodell24.hu"-tól?
"Olcsó vasútmodellek, Roco-Fleischman modellek, akár 43% kedvezménnyel"
Ha igen, regisztrált, belépett az oldalra?
Enélkül semmi sem látszik belőle, én meg lusta vagy óvatos voltam, és nem regisztráltam. |
|
(#53333) tumikas válasza DZolTTán hozzászólására (#53332)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
Vmc-s e-mailről jött. Szerintem teljesen normális a dolog, főleg ismerve a mostani akciókat náluk. |
(#53704) bumbus hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Segítséget szeretnék kérni,hogy hol tudnék vásárolni 424-es gőzmozdony modellt?....ha egyáltalán létezik.Ajándékba lenne egy kedves barátomnak aki dolgozott ilyen mozdonyon.
Köszönöm a segítséget |
(#53705) maTTato válasza bumbus hozzászólására (#53704)
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Szia!
Keresd itt a fórumon GABA TT olvtársat és modellépítő mestert!
(De csak ha 1:120-ban gondolkozol.)
|
(#53706) bumbus hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2016 |
|
Köszönöm a segítséget |
(#53709) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 24, 2016 |
|
Megvolt az idei Modellbaumesse is.
A tavalyi évhez képest szerintem valamivel kevesebb volt az árus viszont cserében a nagyok eléggé kitettek magukért.
- A Roconál elég jó akciók voltak, lokmaus vadonatújonnan 12 euróért, illetve több kurrens modell is egész jó áron. A vitrinben kinnt volt a dupla-Szergej, illetve a Truman is. Utóbbi lassan gyártásérett.
- A Pikonál az idei Jahreswagen kemény 20 euró volt. Mávosításhoz tökéletes alap.
- A Hornbynál szintén kinnt volt minden minket is érintő modell, a H0-s Y kocsik is szépen lassan elkészülnek, áprilisra igérik őket.
Az árusoknál viszont elég szép áresés következett be. Mávos modell ugyan nem nagyon volt viszont H0-ban több olyan ritkaság is volt meglepően jó áron amit máshonnan elég nehéz beszerezni. Ikarus buszok a Modelltectől 5 Euróért, Beka 180, 556-osok 22 és 18 Euróért amiből alkudni is lehetett. És továbbra is igaz amit Csíkos mester írt hogy itt nem a sz...t adták aranyáron, hanem a normális gépeket rendes áron. Igaz hogy 50 Euró volt egy Piko BR55 de az megszólalt. Roco mozdonyok is bőven voltak 60-70 Euró környékén, és a legtöbbje már bőven a digit előkészített érából. |
(#53711) etwg válasza tumikas hozzászólására (#53709)
|
Válasz •
|
Okt 24, 2016 |
|
Egy kicsit én is kisebbnek láttam a vásárt, és továbbra is felfoghatatlan a szervezök hozzáállása a kiállitokhoz. A Modellbau Keleteuropa legnagyobb ilyen jellegü kiállitása, ennek ellenére a rendezök a mai napig nem tudták elérni még a szomszédos országok kisebb nagyobb modellgyártoit sem.
A nagyok szinte valamennyi vitrinében volt valamilyen a térségünkre tipikus modell, és a látogatok jelentös része is külföldi volt. Gyakorlatilag a Modellbaumesse lett sok ismerös évi találkozoja.
A boltosoknál is egyre nagyobb a német jelenlét. Érthetetlen, hogy némelyik bécsi/osztrák boltosnak nem éri kimenni, addig mások eljönnek akár Berlinböl is.
A vasutmodelleknél továbbra is a H0 dominált, a TT-t szinte egyedül a Tillig képviselte, de a Roco is egy szép kis TT terepasztallal rukkolt ki. A PIKO-nál egy szerencsétlen, nem is nagyon atraktiv fekete villanymozdony rotta a diliköröket 4 napig. Különben csak TT katalogust árultak.
Szerencsére többen megértettették, hogy a vásáron árulni is kell - igy pl a Tillignél bármit meg lehetett venni, ami ott volt ( sajnos a pénztárcém bánta ).
Egy másik standon egy nagy zacsko TT autot vettem ( vagy 4 tipus volt sok szinben és szinte anyagáron). A VW minibuszokat könnyen át is lehet alakitani.
A klubok sorait is föleg a németek egészitették ki. Érdekes ( ismerve a kiállitás feltételeit), ki látja attraktivnak a lehetöséget, s ki nem.
Érdekes volt a másik csarnok kinálata is. Itt volt az egyetlen magyar stand is meg egy vitrin és asztal tövében az innovativ lineármotoros hajtás uttöröje az IDL is. |
|
|
2024. Okt, 10. Csü 13:31:44 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|