|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#51854) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51847)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Na, közben talltam fotót, amin a Traxx mögé Ap kocsi van kötve, az meg ugye bár egyezik a Bhv-val, és bizony a mozdony magasabb nála, akár hogy is nézem. 
És a Tillignek kegyelemdöfésként: leellenőriztem a Piko Taurust is, ami mindössze fél milivel van felé lőve.
Ilyenkor teszem fel mindig a kérdést magamban, a gyárban a meós mit néz, és miért van? És ez sajnos nem csak a Tillignél van, ott vannak a Kühn Y kocsik, senki nem hasonlítja össze egy igaziról készült fotóval? Senkinek nem tűnik fel, hogy a csík, az biza nem frankó!?
Na, nem mérgelődök tovább. Megoldom én magamnak a problémát, úgy is az oldalát is "rendbe" kell tenni.  |
(#51869) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51854)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Én viszont nem tudtam tegnap fotózni, mert Kökin a perontetőnél állt meg a vonat.
Egyébként Y kocsi volt mögötte elsőnek (20-37-es). Na ennek a tetején a "púp" bizopny láthatóan magsabban van a TRAXX tetejénél, kb úgy, mint a V43 esetében. Reggel későn értem le Szolnokra, éppen kihúzott a záhonyi személyvonat, az csupa felújított Bp kocsiból állt (ex Ap), én úgy láttam, hogy kb egy magasságban volt a kocsi, és a mozdony teteje. DE csak mesziről láttam, közelebbről még nem. Gondolom igazad van, én nem ástam bele magam ennyire a témába. |
(#51914) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51869)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Sikerült megoldani a Traxx egyik, a részemről vélt problémáját a külső megjelenésével kapcsolatban. Az eddigi hozzászólásokban nem írtam róla, de összefügg azzal, hogy alacsonynak tűnik miatta mozdony. Még pedig ez az, hogy a véleményem szerint, nagyon ráültették az alvázra a kasztnit, és ez által többet takart a forgóvázakból, mint kellene. Szerencsére, ez egy kb. fél órás munkával orvosolható volt. Mindössze annyit csináltam, hogy kikötöttem a forgóvázakat, és arra a pontjára, ahol feltámaszkodik az alvázra, felhelyeztem egy 0.5mm-es műanyag lemezt. Ez így megemelte az egész mozdonyt, és opikailag rendbe rakta a mozdony alsó részét. Úgy érzem, hogy ezzel ott rendben is van, nem igényel további módosítást. Ami viszont még hátra van, az a szürke tető elem. Sajnos annak bizony magasabbnak kell lennie, és másabbnak, de ezt már tujuk régebbről. Úgy méricskélem, hogy rá kell pakolni úgy majdnem 1mm-ert. A szellőzőrácsozatok keretének a felső részénél nem kellene egyből a tetősíknak lennie, hanem legalább egy olyan vastag sávnak, mint ami az aljuknál is van. Átalakítom az enyémet, és majd öntetek róla, hogy aki szeretné, az lecserélhesse. No, így vasárnap estére ennyi, jelzem majd, ha lesz valami eredmény.
|
(#51915) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51914)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
Szia Fec,
Tudsz valamilyen "előtte-utána" fotókat mutatni?
Üdv,
G |
(#51918) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
ponTT kollégánk is "ráállt" az ügyre, és készített egy ilyen összepakolt fotót. Köszönet érte Neki!
Így már jól láthatóak az előző elmélkedéseimben kifejtett problémák. |
|
(#51959) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51918)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Átvettem A Tillig Traxxát. Mivel van "viszonyítási" alapom (igaz Kuen Traxx egyes), Ferinek igaza van. Nagyon éles a szeme, tényleg ott a magasság különbség.
Ha már vizsgálódtam... A Tillig gépe részletgazdagabb és a súlya 194g, míg a Kuen gépe 186g-ot nyomott a mérlegen.
De szavak helyett inkább beszéljenek a képek! |
|
(#51960) maTTato válasza maTTato hozzászólására (#51959)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
A két gép szólóban. |
|
(#51965) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#51960)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Így első ránézésere azért a Kuehn gép is megérne egy misét, de ebbe már nem akarnék belemélyedni. Ellenben nemsokára készen van az átalakított tető a Tilligre. Amint van eredmény, természetesen itt be is mutatom. |
(#51971) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51965)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Szerintem Kühnék közelebb járnak a valósághoz. Bár ami mozdony első traktusát illeti, eléggé máshogy gondolkodott a Tillig és a Kühn gép átszabója. |
(#51975) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#51971)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Most így reggeli közben nézegetve a kuehn gépet, azért az is messze áll a MÁV Traxxtól ám! Elég ha csak az elejére vetsz egy pillantást, és megnézed, hogy hol is helyezkednek el a kis kapaszkodók. Jóska jól mondja, bizony a Tillig részletesebb, a tető, és az oldalfal hibájával együttvéve is.
Nekem a Kuehn gépen még az szúrja a szemem, hogy így oldaltotából nézve, olyan mint egy krumpli, már bocsánat a kifejezésért. |
(#51976) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#51971)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Azért azt ne felejtsük el, hogy a Kühn az a BR185-ös sorozatszámon futó, első TRAXX gépet vette alapul, míg a Tillig a "TRAXX2-t". |
(#51977) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51976)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
A pontosság kedvéért meg kell mondjam, a Kuen gép Traxx1-ből lett magyarosítva Enyedi Laci keze által. A gép tőle lett állomásítva és most a vitrinben farkas szemet néz a Tillig géppel. |
(#51978) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#51977)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Laci is csak abból tudott "főzni", ami a rendelkezésre állt, de ez semmit nem von le az érdeméből. Közben már kiszúrtam rajta még két szarvashibát, ami még távolabb viszi a hazaitól. Egyik a homokolóbeöntők, másik meg az oldalsó vezetőfülke ablak. Sajnos egyik sem ott van, ahol lennie kéne.  Érzésre azt mondom, hogy az orrot is egy kicsit túlívelték. |
(#51979) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51978)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
NyugodTTan kövezzetek meg, de szerintem annyira nem veszélyesen rossz egyik modell sem. Mivel a Kühn évekkel előbb hozta ki a maga BR185-ösét, így ebből magyarítani eleve kompromisszum, egy festési variáns, lévén a MÁV 480-as "Teszkós Taurus" inkább a BR146-os, mintsem a korábbi verzió.
A Tillig részletgazdagabb modell ugyan, de ott meg azt a kompromisszumot húzatja be a gyár az összes villany TRAXX vásárlóval, hogy: "Öcsisajtok! Itt a TRAXX, de akár dízel, akár villany, a kaszni a bonyolultabb dízelé lesz, mert nem kell hozzá másik fröccsöntő szerszámot gyártatnunk milliókért, és kisebb a gyártási költségünk. Ez van."
Mivel én pártatlan vagyok, lévén magánzóként TT-ben DR III. korszak a szeretetem tárgya (ezért van Tillig Holzrollerem is, mert a Kühn csak IV. korszakost csinált), nekem bőven elmegy mindkettő MÁV modellnek. A hibáikkal együtt. |
(#51983) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
TT FREMO XI és XIII |
|
(#51984) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Na kérem, hogy ne csak a szám járjon, és kritizáljak, elkészült a módosított tető. Az áramszedőket, és tartozékaikat nem szereltem fel, mert holnap szeretnék öntőformát levenni a tetőről. A középső púpos részen sajnos nem mértehelyes a szellőző, de ez majd a későbbiek folyamán cserélhető. Egyenlőre a remot Szergej ilyen elemei kerültek fel. |
|
(#51985) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51979)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Tillig Holzroller -ből millen MÁV gép lesz Mester??  |
(#51988) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#51985)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Azt hiszem, rátapintottál a lényegre.  |
(#51990) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51988)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Igazából volt egy változata, ami 25 Kv -al ment.  |
(#51992) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#51985)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Hehe 
Először engem is becsapott a mondat. 
Ne tessék elfelejteni a zárójelet! |
(#51993) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Henschel 1952: V36 501 "Möbelwagen" |
|
(#51994) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51993)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Biztos a nagy motorház alatt csempészték a javakat....akkoriban nagy igény volt ilyesmire...  |
(#51995) ponTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51984)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Biztató!  |
(#52003) PéTTer válasza Váltógyártó hozzászólására (#51983)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Ezt láttam a hétvégén és ezen is közlekedtem  Péter |
|
(#52004) PéTTer hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Csak úgy: |
|
(#52005) Váltógyártó válasza PéTTer hozzászólására (#52003)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2016 |
|
Nagyon szépek, de ezek CODE 60 profilból készültek, az eredeti váltók kicsinyítései, és a legrövidebb verzió is 50€ bausatz verzióban (ami műanyag talpfás). Egy angol 160€. Szerinted lenne erre kereslet?
Amúgy nem zárkózom én el semmi elől, ha összeszedtek egy komolyabb mennyiséget, én megcsinálom, mivel ennek a megtervezése - úgy a váltók, mint a szerszámok - nem két perc és nem két forint. |
(#52006) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2016 |
|
Sziasztok
Kisebb kihagyás után újra itt 
Mostanában csak az olvasás maradt útközben,de az is hasznos volt
Azért közben én is haladtam egy kicsit előre le lett szabva az asztal vázának az anyaga.
Végül 10 mm-es rétegelt lemez 10cm-es csíkokban lett.
Majd jön az összeállítás néhány nyugtató kíséretében 
A terv adott talán ez is lesz a végleges ha nem szeretne valaki közületek változtatni rajta 
Számolgattam bár lehet nem jól de a két szint közt elég 7 cm különbség?
Akkor a zöld szakasz 3,5 % -os lenne az még szerintem baráti emelkedő.
A kék rész lenne a rejtett szakasz a piros meg ugye a felső szint |
|
(#52024) ZésZoli válasza sikumegalifter hozzászólására (#52006)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Szia!
Mekkora lesz ez a pálya? Az állomás két átmenő vágányán szándékosan nincs átjárásra lehetőség?
Üdv. |
(#52027) sikumegalifter válasza ZésZoli hozzászólására (#52024)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Szia!
A pálya tervezett mérete 115X300 cm
Az átmenet az alsó zöld szakaszon oldódik meg ☺
Gondolkoztam íves váltókon ,de az nagyobb helyet vesz el szélesebb asztal kellene,de a szélesség maximum ennyi lehet. |
(#52034) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#52027)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Itt látszik hogy íves váltóval mennyit veszítek |
|
(#52035) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Asztalos gyakorlattal rendelkezők segítségét szeretném kérni.
A keret bordázását,merevítését elég így megcsinálnom? |
|
(#52036) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#52035)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Tul komplikálod. Oszd fel a pályát egyforma négyzetekre ( pl 30x30 cm) és ugy vágasd ki. Ha valamelyik utban lesz ( lesz ilyen ) azt a merevitöt hagyd ki. |
(#52037) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#52036)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Végülis igen lehet túl komplikáltam
Le vágva le van minden sőt a rövidebbekből van több tehát fa lesz elég.
Akadály itt még nem lesz mert ezen csak az alsó vágány fut majd.
Na majd a felső szint lesz érdekesebb főleg megépíteni |
(#52038) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#52037)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Ha már le van vágva akkor meg addig a képen vizszintes bordákat ne rakd be, csak a függölegeseket meg a keretet. A vizszinteseket majd oda rakd ahova kell ( a felsö szint emelkedöihez fog kelleni sok tarto szerkezet), és a vágánymezök alá is csak utolag rakd be a kereszmerevitöket. ( ott nagyon utban tudnak lenni a váltomotorok miatt. |
(#52040) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#52038)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Köszönöm a javaslatot 
A váltómotor ágyazatos sineknél elméletileg nem aggat csak a vezetékeknek kell furat persze kellemetlen ha pont ott van egy merevítő ☺ |
(#52041) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#52040)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Azért lesz ott sok minden az asztal alatt az ágyazatos sinek esetében is - ha nem is mindjárt a kezdet kezdetén, de késöbb is elöfordul.
Van egy nálam igen bevált müanyag sarokidom - a svéd áruház butoraiban gyakori ( de ott többnyire felesleges) amivel igen jol lehet rögziteni és bármikor bontani a merevitöket. Probálj szerezni egy marékkal ( az áruház is árulja mint alkatrészt, de a barkácsboltokban is elöfordul). Ez garantálja, hogy a dolgok merölegesek egymásra és tartanak is. Ha meg utban van 4 csavar bontásával át lehet helyezni. |
|
(#52042) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#52041)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Ez igazán hasznos dolog amit mutattál indulok beszerezni ☺
Még csavar is kell.
Viszont már vettem ilyen készüléket is remélem hasznát veszem majd ☺ |
|
(#52049) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#52042)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Kettőt vegyél belőle, nagyon jól hasznosítható asztalkeret, képkeret, vagy zárt polc készítéséhez...  |
(#52052) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#52049)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Van vagy 4 darab belöle |
(#52054) Frankye válasza sikumegalifter hozzászólására (#52052)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Arra ügyelj, hogy a menetes rész végéről a talp (lapos szorító felület, "pofa" ne váljon le, mert arra hajlamos! A másik, amire érdemes figyelni, hogy a forgató karocskák végein, ha azok nem lapítottak, akkor a kis gumi sapkák ne vesszenek el, mert úgy a forgatókar hajlamossá válik elveszni. Egyébként tényleg jól használható, ügyes kis szerszám. (Még fém tárgyak hegesztésénél is igénybe vettem már.) |
(#52055) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#52042)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Ilyen gyorsszorítód is van? Nekem kettő van (HódosBarkács) nagyon jó szolgálatot tesznek. |
|
(#52057) sikumegalifter válasza Frankye hozzászólására (#52054)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Ezek lapított véggel vannak
Az biztos hogy jó hasznát fogom venni bár sosem voltam egy barkács ember,de most hirtelen megszaporodott a szerszámok darabszáma a garázsban |
(#52058) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#52055)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Ilyen van az autóban ezzel szoktam a túlméretes árúkra rögzíteni a láthatósági mellényt |
(#52076) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
Sínszett
Tehervonat
Ha valaki esetleg egy komolyabb kezdőszettet szeretne összehozni, akkor egy lehetőség az Apró rovatban. |
(#52099) sikumegalifter hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2016 |
|
Valami készülget |
|
(#52101) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2016 |
|
Kihasználva ezt az esős hétvégét, átöltöztettem a Traxx tetejét. Ígértem, hogy veszek le öntőformát az átalakított tetőről, ezt meg is tettem, de be kell hogy lássam, a többszöri próbálkozások után, hogy nem tudom megfelelően leönteni. Sajnos két ok hátráltat ebben. Egyik, hogy az itthon lévő műgyanta, ilyen méretnél már kb. egy milit zsugorodik, a másik meg az, hogy nem lehet tömör az egész, mivel alulról kell hely a motornak, és az elektronikának. Viszont van lehetséges megoldás a problémára, már ha szeretne valaki átszabott tetőt a mozdonyára. Egy másik gép tetejét is át kellene alakítani, de eleve hossztorzítottra ha szükséges. De akkor még mindig ott a probléma az aljával. Igazából profikra kellene bízni a dolgot, már mint az öntést. |
|
(#52199) Gashpy hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2016 |
|
Szombat este leültem az asztal mellé és a nemrég megérkezett Tillig Rfu tartálykocsit szike alá fektettem.
Miért? Mert az iho.hu-n volt egy cikk (amit most nem találok), amiben a Quabla modell által készített, azonos pályaszámú modellt mutatták be és volt mellette egy eredeti fénykép is. És ezen a kocsinak nem csak fékállása, hanem fékháza is volt.
Mivel éppen volt egy BTTB eredetű elfekvő fékházam, adódott, hogy azt felillesszem az új Tillig kocsira is.
A fékállás korlátainak megnyesése, a fékház kisebb faragása után kb. 1,5 óra múlva már fenn csücsült a ház a helyén. Még lenne vele mit finomítani (néhány nyílás eltömése, korlát megmagasítása egy harmadik sorral...), de ezeket későbbre hagyom, mert nemsokára itt van Königsmoos és arra még egyéb más dolgokat is elő kell készítenem...
No de itt a képek:
|
|
(#52200) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#52199)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2016 |
|
és még néhány: |
|
(#52202) hoTTo válasza Gashpy hozzászólására (#52200)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2016 |
|
Igen, ezt már én is néztem, főleg, hogy H0-ban a Tillig ugyan ezt a pályaszámot adta ki, és oda jutott bódé. "Egységmodell", nincs hozzá fékbódés átjáró, pedig biztosan lenne rá igény más esetekben is. Na, majd megírom nekik ;)
(Végre használod a fotós doboz-diorámádat!  ) |
(#52204) Gashpy válasza hoTTo hozzászólására (#52202)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2016 |
|
Vasárnap is elő fog kerülni Königsmoosban és Groth úr kezébe adom
A dobozt használom a kocsikártyáimhoz is, de ez most egy jó alkalom volt, hogy nem kellett körülvágni a képet.  |
|
|
2025. Aug, 05. Kedd 13:05:39 |
|
Jelenleg 28 fő olvassa az oldalt |
|
|