Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       364/440    
(#51655) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#51654) Válasz Jún 18, 2016
Elnézést!
(#51658) DinoTT válasza angyal.marci hozzászólására (#51655) Válasz Jún 18, 2016
Tudod mi az elnézés?!
(#51659) angyal.marci válasza DinoTT hozzászólására (#51658) Válasz Jún 18, 2016
Valamely másik irányba vetett szempillantás.
(#51662) G.F. Rákoskeresztúr válasza Frankye hozzászólására (#51654) Válasz Jún 19, 2016
Rendben!
(#51663) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#51576) Válasz Jún 19, 2016
Sorry! Valamit félre néztem ezzel kapcsolatban.

(#51667) maTTato válasza csTT hozzászólására (#51633) Válasz Jún 19, 2016
Nálam is elférne egy a vitrinben.
(#51671) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51663) Válasz Jún 20, 2016
Fecó, semmi dorgálás nem volt a soraimban, inkább sajnálom, hogy nem tudtunk segíteni.
(#51678) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jún 20, 2016
Néhány MÁV-os (és egy DR-es) Tillig és Kühn motyó az Apró rovatban, ha valakit érintene.
(#51683) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#51671) Válasz Jún 21, 2016
A teszkós traxx már a Ladaboltban is.
(#51685) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#51683) Válasz Jún 21, 2016
Még a Traxxnál is van lejjebb? Teszkós Traxx... nem a teszkós Tauruszra ( =Traxx) gondoltál?
(#51688) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#51685) Válasz Jún 21, 2016
Most hogy így írod, arra jutottam, hogy tulajdon kép a startos Tillig gépek annak tekinthetőek. Hiányzik róluk ez, az.
(#51691) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#51685) Válasz Jún 22, 2016
Ferinek válasz:

Azért a MAV TRAXX nem számít startos modellnek...
Még ha nem is mindenben idézi az eredetit megfelelően.

SAetta
(#51692) G.F. Rákoskeresztúr válasza saetta hozzászólására (#51691) Válasz Jún 22, 2016
Fenébe is, ezt a labdát most nem tudom lecsapni, mert hát valóban nem Startos.
TrAkciós!
(#51693) csttom válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51692) Válasz Jún 22, 2016
Ezt cáfolnám, a 480 sorozat(TRAXX) már a H-START felségjel alatt rója a km-eket.

Tom
(#51703) jenicel hozzászólása Válasz Jún 23, 2016
Ma beléptem a digitális modellezők táborába, de rögtön az első lépés nem sikerült. Az indulás a Tillig 01208-as digi startszettjével történne, de a központ zárlatot jelez, ha a vágányhoz csatlakoztatom a kábelt. Sőt már akkor is, ha a csatlakozó részt kiveszem a vágányból, és arra csatlakoztatom a kábelt. Lehet, hogy rossz vagy az analóg pályához való csatlakozó vágányt (83143 a 83149 helyett) adtak? Mi a különbség egyébként a 83143 és a 83149-es áramcsatlakozó vágányok között? (Nekem korábbról volt már egy 83143-as, és nem látok különbséget a kettő között.)
Vagy nem zárlat az, csak valami mást rontottam el/nem állítottam be. (Nem tartom valószínűnek.)

DSCF4829a.jpg
 
(#51704) jvnd válasza jenicel hozzászólására (#51703) Válasz Jún 24, 2016
Azt a sárga "bigyót" távolítsd el. Utána jó lesz. Az egy zavarszűrő kondenzátor ami egyenáramnál jó, de digitálisban szépen rövidzárat okoz.
(#51705) angyal.marci válasza jvnd hozzászólására (#51704) Válasz Jún 24, 2016
Tényleg, a kondér váltóáramnál vezetővé válik.
(#51706) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51703) Válasz Jún 24, 2016
Mind a két bekötő sín analóg üzemre van. A kondenzátort ki kell szedni (a sárga bigyót csípd ki egy fogóval!) és rendben lesz minden.

Arra figyelj, hogy a DCC-ben a sínfeszültség ne legyen magasabb, mint 14V!
(#51707) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#51705) Válasz Jún 24, 2016
Ez így nem pontos. Tessék elolvasni a tankönyvet!

(OK, konyhanyelven megfogalmazva. A valóság azért más egy picit. A kondenzátorban a dielektrikum soha nem válik vezetővé. A töltés-kisütés folyamatok miatt látszik a megfelelő periodusú váltóáram esetén "vezetőnek" a kondenzátor, de komoly fázistolása van. Részletesebben iTT nem menjünk ebbe bele.)
(#51712) jenicel válasza jvnd hozzászólására (#51704) Válasz Jún 24, 2016
Köszönöm neked és Csíkos Mesternek is a gyors választ.
Valóban az a kondi volt a probléma. Így már halad a szerelvény.
Arra még szeretnék rájönni, hogy a papírja szerint lehet kapcsolni a 3-as funkcióval a következő lehetőségek közül: mindkét oldalra fehér fény/tolatófény/vörös fény kikapcs. Ehhez képest a 3-as gomb a "felezőt" kapcsolja sebességben. Ami hasznos funkció, de a tolatófény is tetszene.
Na majd egyszer rájövök, csak el kéne olvasni a dokumentációt...
(#51713) angyal.marci hozzászólása Válasz Jún 24, 2016
Sziasztok!
A múzeumok éjszakájával kapcsolatban kérdezném hogy valamilyen karszalag kell ahhoz hogy a BTTB-s modult megtekinthessem? Meg egyáltalán hogy jutok oda be?
Köszönöm a válaszokat előre is!
(#51714) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51712) Válasz Jún 24, 2016
Az attól is függ ám, hogy melyik mozdonyban gondolkodunk erről, és milyen dekóder van benne?
(#51715) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51714) Válasz Jún 24, 2016
A Tillig 01208-as szettjéről beszélünk, V100 és ESU Lokpilot v4.0 Next18 foglalatban a papírja szerint.
(#51716) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51714) Válasz Jún 24, 2016
Tillig 01208

tillig-01208...jpg
 
(#51720) TTL válasza angyal.marci hozzászólására (#51713) Válasz Jún 25, 2016
Szia! Én tavaly, tavalyelőtt voltam. Ha idén is úgy lesz mint az elmúlt években, akkor a Verseny utca 1. felől lehet bemenni. Ingyen. üdv. Bővebben: Link

Az "URL+Név" gombot használd kérlek link beszúrásához!
Frankye
(#51724) angyal.marci hozzászólása Válasz Jún 25, 2016
Szervusztok!

Személyesen a fene tudja kikkel találkoztam a modulozáson (pl M298, térköz, jvnd, G.F. Rákoskeresztúr, MasTTertape, DinoTT, és még sokan mások ), örülök hogy megismerhettem sokakat, sokak munkáját, nagyon jó volt Veletek modulozni egy jót. A Bd 84-44 kocsim is jól bírta, ment 200 métert a legenyhébb íveken mondjuk, de menet közben nem volt vele baj, csak a hurkokban illetve a váltókon néha kitérőben, ettől eltekintve az első vizsga készen van. Legközelebb a Temofeszten már kész Bd fog valamely vonatba sorozva futni.

A nap mondása meg Térköz kollega szájából hangzott el, amikor menesztette az AVT Kocúr vontatta vonatomat, Gábor állomásától kérdezte:
Idézet:
„Biciklivel tolt gyorsvonat indulhat?”


Köszönöm!

20160625_174...jpg
 
(#51725) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#51724) Válasz Jún 25, 2016
trager.andris kollega segítségével telefonos de élvezhető videók is készültek, EZEN a linken elérhető mind az 5. Aki saját művét véli felfedezni a videók valamelyikén, ne habozzon jelentkezni.
(#51728) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51724) Válasz Jún 26, 2016
....szóval TE készítetted??? Gratulálok!!
(#51731) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#51728) Válasz Jún 26, 2016
Igen, én voltam az elkövető szalmakalapban vezettem a vonatot. Köszönöm!
(#51743) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51715) Válasz Jún 27, 2016
Mhhh....
A Tillig mozdonyban a zárfényt lehet az F1 és F2 tartalék funkciókkal lekapcsolni. Ehhez nem kell elvileg semmit csinálni, de az ESU-nál bármi lehet gyárilag.
(#51752) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Jún 27, 2016
Az "üzleti" részt kivettem az érintettek tuomására hozás mellett.
(#51765) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51743) Válasz Jún 27, 2016
Valójában az F1 a mozdony elején kapcsolja be/ki a fényeket, az F2 a mozdony végén. Szóval ez ingavonat üzemmód, mert ha mondjuk kikapcsolom a mozdony végén a fényeket, akkor csak az elején világít (természetesen, csak ha F0-al korábban bekapcsoltam), de akkor előre 3 fehér, hátra 2 vörös világít a mozdony elején. A hátulján meg semmi.
Közben utánaolvastam a tt-board-on. Már amennyire értem mit is beszélnek. Az ottani hozzászólók szerint a hagyományos értelemben vett tolatófény átalakítás nélkül nem kapcsolható. Annyit lehet csinálni, hogy előre-hátra 3 fehér fény világítson, de az nem túl életszerű.
(#51766) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51765) Válasz Jún 27, 2016
Persze, mert van összesen 1-1 szem SMD LED a három fehér fényre. Ebből nehéz rendes tolatófényt főzni...

Teljesen új LED panel kellene a homlokrészekre, és a fényvezetőket is át kellene szabni alaposan. Nem tudom, honnan jött az ötlet, vagy a Tillig hol írta le, hgy ez a V100 esetében lehetséges?
(#51770) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51766) Válasz Jún 27, 2016
Ezt írja a papírja:
F3 = beide Führerstände weiß / Rangierlicht / rot ist aus
(#51773) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51770) Válasz Jún 28, 2016
Ahha!
Vagyis mindkét oldalon F3-ra felkapcsolja a fehér fényeket, és a lekapcsolja a vörös zárfényeket.
HA! Ha az ESU dekoderben aktiválva van az F3 funkció kimenet. Elvileg az F3-mal kapásból ennek menni kell, de lehet, hogy az ESU-n nincs aktiválva az AUX3 kimenet. Ez a dekóder használatijából derül ki, hogy melyik CV-t hova kell állítani. Sajnos az ESU elég szerencsétlenül elbonyolította a funkció kimenetek programozását...
(#51778) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51773) Válasz Jún 28, 2016
Nem egy LED adja a fehér vényt mindhárom homloklámpának??
(#51780) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51731) Válasz Jún 28, 2016
Találtam egy érdekességet: Kerékpárszállító
(#51793) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#51780) Válasz Jún 28, 2016
Érdekes egy tákolmány annyi szent. Mondjuk mellékvonalra elég, nem kell a motorkocsiban körbebalettozni a bringákat, mint a Bz-ben. De ez nem magyar kocsi, nem az én esetem.
(#51794) Zsombi13 hozzászólása Válasz Jún 28, 2016
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogyha TT-s modulasztalt szeretnék csinálni, akkor milyen magasra kell csinálnom? Szóval hogy a vágány milyen magasan legyen a talajtól?
(#51802) DinoTT válasza Zsombi13 hozzászólására (#51794) Válasz Jún 29, 2016
Szia!

Itt megtalálod a szabványt.

Milyen modult tervezel építeni (1vágány 2 vágány, íves, egyes)? Modulfejed van már hozzá? Ha kérdésed van inkább írj a facebook oldalunkra vagy keress privátban, ne ezt a fórumot terheljük.

Üdv:

Dénes
(#51818) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51773) Válasz Jún 29, 2016
Bocs, mostanában elég kevés időm van.
F3-mal felezi a sebességet, de a fények nem változnak.
Úgy tűnik a mozdony papírja és a dekóder papírja egymásnak ellentmond.
(#51826) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51818) Válasz Jún 30, 2016
Szia!
Nem mond ellent. Ez a dekóder "baja". F3-ra ugyan lefelezi a sebességet, de erre a gombra nincs aktiválva az AUX3 kimenete (ha van egyáltalán neki ilyenje). Ezt a dekóder leírásában kellene megnézni, hogy melyik CV-ket kell átírni, és mire, hogy működjön. A mozdony alaplapja ugyan tudja, de ez a dekodertipus alapban nem. (A ZIMO és a Tran is alapban tudja ezt kapcsolni.)
(#51835) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Jún 30, 2016
Na kérem, megérkezett az akciós Traxxom! Köszönet érte csTT-nek!

El is kezdtem kideríteni, hogy mi a fene lehet ezzel a mozdonnyal, ami annyira nem tetszik nekem. Sajnos ami eddig laposnak tűnt, kiedrült hogy nem csak tűnik, hanem az is. Hajtó Bálint oldalán leltem egy fotót, amikor egy Taurus hoz haza 3 ilyen gépet. Érdemes összevetni az igazikról készült fotót, a modellekről készültel, ordít a különbség. Nézzük csak meg a szürke részt a főkereten, hol is futnak!?
Lényeg, hogy lesz vele munka bőven, ha méretarányosra akarom varázsolni.

480-14biat11...jpg

DSCN4949.JPG
 
(#51836) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51835) Válasz Jún 30, 2016
Én nem látom a különbséget.
(#51838) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51835) Válasz Jún 30, 2016
Khmm. khmmm....

Nem tisztem védeni a Tillig-et, de ne egy PIKO Taurus-hoz viszonyítsunk már, könyörgöm...

Az eredeti fotón az látszik, hogy a tetők nagyjából egy magasságban vannak, és a főkeret szürke festése is. Míg a két modell fotóján a PIKO Taurus láthatóan magasabb, mint a Tillig TRAXX. Csakhogy szerintem a PIKO modellje magasabb, mint kellene*, de ennek utána kellene keresni.

*: Ennek oka van bőven, ugyanaz a motor van a TT-s Taurusban, mint a H0-ban, csak amíg a H0 modellben a motor "fekszik", mert elfér a szélessége, addig a TT modellben ugyanez a motor "áll", ergo magasabb a modell belseje.
(#51840) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#51836) Válasz Jún 30, 2016
Jó Neked, de én sajnos látom.
(#51842) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51838) Válasz Jún 30, 2016
Mesterem!

Elfogadom az érvelésed! De sajnos vitába kell hogy szálljak!
Mögépakoltam a Bhv kocsimat, és az ugyan azon magasságú, mint a Tillig Traxx! Pedig a valóságban igen csak föléje kéne "tornyosulnia"
(#51843) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51842) Válasz Jún 30, 2016
Elvileg este, ha megyek haza az utolsó előtti debreceni sebesvonattal, akkor majd fotózok egyet. A vonatot elvileg a TRAXX húzza, a Weöres Sándor. De emlékeim szerint nem nagyon magas ám a TRAXX... Mindegy, ha sikerül fotózni, akkor kiderül.

(Csak várjanak meg, amíg felszállok, így is este 10-re érek haza, mert valamelyik marharépa kitalálta, hogy a debreceni sebesvonatot gyaklorlatilag lefokozza személyvonattá: Ceglédtől eddig is mindenhol megállt, de újabban már megáll Monoron, Pilisen és Albertirsán is...
- Mi az, hosszú, kék, és vérzik?
- ??
- Sebes vonat...)
(#51845) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51843) Válasz Jún 30, 2016
Úgy számolom a jellegrajz alapján, hogy kb. 1.5mm-rel van alacsonyabban a mozdony teteje, mint kellenék. (nem a szedők tetejére gondolok) 32.5-33 mm magasságnak kéne lennie, ha jól számolom. Mondhatnánk hogy nem sok, kit érdekel, csak hát ebben a méretben az már számít, főleg hogy felfelé jelentkezik. Nézzük csak a régi BTTB Y kocsikat a maguk 2mm-el torzított szélességükkel. Nem igen soroljuk már be a mértehelyes mai kocsik közé.

Kicsit bánt a dolog, és valószínűleg orvosolni is fogom, mert amióta megláttam ezt a mozdonyt Tilligéktől, úgy érzem, hogy valami óriás rálépett a gyárban a klisére.
(#51847) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51845) Válasz Jún 30, 2016
Nincs kizárva, hogy igazad van, én csak iTT az oldalvonal mellől beszélek sületlenségeket...
Remélem sikerül valamit összeexponálnom ma este...
Lapozás       364/440    
Frissek
  2025. Aug, 05. Kedd
20:37:23
  Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt
Hirdetés