|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#51655) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#51654)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Elnézést! |
(#51658) DinoTT válasza angyal.marci hozzászólására (#51655)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Tudod mi az elnézés?!  |
(#51659) angyal.marci válasza DinoTT hozzászólására (#51658)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Valamely másik irányba vetett szempillantás. |
(#51662) G.F. Rákoskeresztúr válasza Frankye hozzászólására (#51654)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2016 |
|
Rendben! |
(#51663) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#51576)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2016 |
|
Sorry! Valamit félre néztem ezzel kapcsolatban.
|
(#51667) maTTato válasza csTT hozzászólására (#51633)
|
Válasz •
|
Jún 19, 2016 |
|
Nálam is elférne egy a vitrinben.  |
(#51671) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51663)
|
Válasz •
|
Jún 20, 2016 |
|
Fecó, semmi dorgálás nem volt a soraimban, inkább sajnálom, hogy nem tudtunk segíteni. |
(#51678) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 20, 2016 |
|
Néhány MÁV-os (és egy DR-es) Tillig és Kühn motyó az Apró rovatban, ha valakit érintene. |
(#51683) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#51671)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2016 |
|
A teszkós traxx már a Ladaboltban is.  |
(#51685) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#51683)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2016 |
|
Még a Traxxnál is van lejjebb? Teszkós Traxx...  nem a teszkós Tauruszra ( =Traxx) gondoltál? |
(#51688) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#51685)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2016 |
|
Most hogy így írod, arra jutottam, hogy tulajdon kép a startos Tillig gépek annak tekinthetőek. Hiányzik róluk ez, az. |
(#51691) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#51685)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2016 |
|
Ferinek válasz:
Azért a MAV TRAXX nem számít startos modellnek...
Még ha nem is mindenben idézi az eredetit megfelelően.
SAetta |
(#51692) G.F. Rákoskeresztúr válasza saetta hozzászólására (#51691)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2016 |
|
Fenébe is, ezt a labdát most nem tudom lecsapni, mert hát valóban nem Startos. 
TrAkciós!  |
(#51693) csttom válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51692)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2016 |
|
Ezt cáfolnám, a 480 sorozat(TRAXX) már a H-START felségjel alatt rója a km-eket.
Tom |
(#51703) jenicel hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 23, 2016 |
|
Ma beléptem a digitális modellezők táborába, de rögtön az első lépés nem sikerült. Az indulás a Tillig 01208-as digi startszettjével történne, de a központ zárlatot jelez, ha a vágányhoz csatlakoztatom a kábelt. Sőt már akkor is, ha a csatlakozó részt kiveszem a vágányból, és arra csatlakoztatom a kábelt. Lehet, hogy rossz vagy az analóg pályához való csatlakozó vágányt (83143 a 83149 helyett) adtak? Mi a különbség egyébként a 83143 és a 83149-es áramcsatlakozó vágányok között? (Nekem korábbról volt már egy 83143-as, és nem látok különbséget a kettő között.)
Vagy nem zárlat az, csak valami mást rontottam el/nem állítottam be. (Nem tartom valószínűnek.) |
|
(#51704) jvnd válasza jenicel hozzászólására (#51703)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Azt a sárga "bigyót" távolítsd el. Utána jó lesz. Az egy zavarszűrő kondenzátor ami egyenáramnál jó, de digitálisban szépen rövidzárat okoz. |
(#51705) angyal.marci válasza jvnd hozzászólására (#51704)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Tényleg, a kondér váltóáramnál vezetővé válik. |
(#51706) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51703)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Mind a két bekötő sín analóg üzemre van. A kondenzátort ki kell szedni (a sárga bigyót csípd ki egy fogóval!) és rendben lesz minden.
Arra figyelj, hogy a DCC-ben a sínfeszültség ne legyen magasabb, mint 14V! |
(#51707) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#51705)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Ez így nem pontos. Tessék elolvasni a tankönyvet!
(OK, konyhanyelven megfogalmazva. A valóság azért más egy picit. A kondenzátorban a dielektrikum soha nem válik vezetővé. A töltés-kisütés folyamatok miatt látszik a megfelelő periodusú váltóáram esetén "vezetőnek" a kondenzátor, de komoly fázistolása van. Részletesebben iTT nem menjünk ebbe bele.) |
(#51712) jenicel válasza jvnd hozzászólására (#51704)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Köszönöm neked és Csíkos Mesternek is a gyors választ. 
Valóban az a kondi volt a probléma. Így már halad a szerelvény.
Arra még szeretnék rájönni, hogy a papírja szerint lehet kapcsolni a 3-as funkcióval a következő lehetőségek közül: mindkét oldalra fehér fény/tolatófény/vörös fény kikapcs. Ehhez képest a 3-as gomb a "felezőt" kapcsolja sebességben. Ami hasznos funkció, de a tolatófény is tetszene.
Na majd egyszer rájövök, csak el kéne olvasni a dokumentációt... |
(#51713) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Sziasztok!
A múzeumok éjszakájával kapcsolatban kérdezném hogy valamilyen karszalag kell ahhoz hogy a BTTB-s modult megtekinthessem? Meg egyáltalán hogy jutok oda be? 
Köszönöm a válaszokat előre is! |
(#51714) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51712)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Az attól is függ ám, hogy melyik mozdonyban gondolkodunk erről, és milyen dekóder van benne? |
(#51715) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51714)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
A Tillig 01208-as szettjéről beszélünk, V100 és ESU Lokpilot v4.0 Next18 foglalatban a papírja szerint. |
(#51716) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51714)
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
Tillig 01208 |
|
(#51720) TTL válasza angyal.marci hozzászólására (#51713)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
Szia! Én tavaly, tavalyelőtt voltam. Ha idén is úgy lesz mint az elmúlt években, akkor a Verseny utca 1. felől lehet bemenni. Ingyen. üdv. Bővebben: Link
Az "URL+Név" gombot használd kérlek link beszúrásához!
Frankye |
(#51724) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
Szervusztok!
Személyesen a fene tudja kikkel találkoztam a modulozáson (pl M298, térköz, jvnd, G.F. Rákoskeresztúr, MasTTertape, DinoTT, és még sokan mások  ), örülök hogy megismerhettem sokakat, sokak munkáját, nagyon jó volt Veletek modulozni egy jót. A Bd 84-44 kocsim is jól bírta, ment 200 métert a legenyhébb íveken mondjuk, de menet közben nem volt vele baj, csak a hurkokban illetve a váltókon néha kitérőben, ettől eltekintve az első vizsga készen van. Legközelebb a Temofeszten már kész Bd fog valamely vonatba sorozva futni.
A nap mondása meg Térköz kollega szájából hangzott el, amikor menesztette az AVT Kocúr vontatta vonatomat, Gábor állomásától kérdezte:
Idézet: „Biciklivel tolt gyorsvonat indulhat?”
Köszönöm! |
|
(#51725) angyal.marci válasza angyal.marci hozzászólására (#51724)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
trager.andris kollega segítségével telefonos de élvezhető videók is készültek, EZEN a linken elérhető mind az 5. Aki saját művét véli felfedezni a videók valamelyikén, ne habozzon jelentkezni.  |
(#51728) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51724)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
....szóval TE készítetted??? Gratulálok!!  |
(#51731) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#51728)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
Igen, én voltam az elkövető szalmakalapban vezettem a vonatot. Köszönöm! |
(#51743) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51715)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Mhhh....
A Tillig mozdonyban a zárfényt lehet az F1 és F2 tartalék funkciókkal lekapcsolni. Ehhez nem kell elvileg semmit csinálni, de az ESU-nál bármi lehet gyárilag. |
(#51752) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Az "üzleti" részt kivettem az érintettek tuomására hozás mellett. |
(#51765) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51743)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Valójában az F1 a mozdony elején kapcsolja be/ki a fényeket, az F2 a mozdony végén. Szóval ez ingavonat üzemmód, mert ha mondjuk kikapcsolom a mozdony végén a fényeket, akkor csak az elején világít (természetesen, csak ha F0-al korábban bekapcsoltam), de akkor előre 3 fehér, hátra 2 vörös világít a mozdony elején. A hátulján meg semmi.
Közben utánaolvastam a tt-board-on. Már amennyire értem mit is beszélnek. Az ottani hozzászólók szerint a hagyományos értelemben vett tolatófény átalakítás nélkül nem kapcsolható. Annyit lehet csinálni, hogy előre-hátra 3 fehér fény világítson, de az nem túl életszerű. |
(#51766) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51765)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Persze, mert van összesen 1-1 szem SMD LED a három fehér fényre. Ebből nehéz rendes tolatófényt főzni...
Teljesen új LED panel kellene a homlokrészekre, és a fényvezetőket is át kellene szabni alaposan. Nem tudom, honnan jött az ötlet, vagy a Tillig hol írta le, hgy ez a V100 esetében lehetséges? |
(#51770) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51766)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Ezt írja a papírja:
F3 = beide Führerstände weiß / Rangierlicht / rot ist aus |
(#51773) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51770)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Ahha!
Vagyis mindkét oldalon F3-ra felkapcsolja a fehér fényeket, és a lekapcsolja a vörös zárfényeket.
HA! Ha az ESU dekoderben aktiválva van az F3 funkció kimenet. Elvileg az F3-mal kapásból ennek menni kell, de lehet, hogy az ESU-n nincs aktiválva az AUX3 kimenet. Ez a dekóder használatijából derül ki, hogy melyik CV-t hova kell állítani. Sajnos az ESU elég szerencsétlenül elbonyolította a funkció kimenetek programozását... |
(#51778) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51773)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Nem egy LED adja a fehér vényt mindhárom homloklámpának?? |
(#51780) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51731)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
|
(#51794) Zsombi13 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogyha TT-s modulasztalt szeretnék csinálni, akkor milyen magasra kell csinálnom? Szóval hogy a vágány milyen magasan legyen a talajtól? |
(#51802) DinoTT válasza Zsombi13 hozzászólására (#51794)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Szia!
Itt megtalálod a szabványt.
Milyen modult tervezel építeni (1vágány 2 vágány, íves, egyes)? Modulfejed van már hozzá? Ha kérdésed van inkább írj a facebook oldalunkra vagy keress privátban, ne ezt a fórumot terheljük.
Üdv:
Dénes |
(#51818) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51773)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Bocs, mostanában elég kevés időm van.
F3-mal felezi a sebességet, de a fények nem változnak.
Úgy tűnik a mozdony papírja és a dekóder papírja egymásnak ellentmond. |
(#51826) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#51818)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Szia!
Nem mond ellent. Ez a dekóder "baja". F3-ra ugyan lefelezi a sebességet, de erre a gombra nincs aktiválva az AUX3 kimenete (ha van egyáltalán neki ilyenje). Ezt a dekóder leírásában kellene megnézni, hogy melyik CV-ket kell átírni, és mire, hogy működjön. A mozdony alaplapja ugyan tudja, de ez a dekodertipus alapban nem. (A ZIMO és a Tran is alapban tudja ezt kapcsolni.) |
(#51835) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Na kérem, megérkezett az akciós Traxxom! Köszönet érte csTT-nek!
El is kezdtem kideríteni, hogy mi a fene lehet ezzel a mozdonnyal, ami annyira nem tetszik nekem. Sajnos ami eddig laposnak tűnt, kiedrült hogy nem csak tűnik, hanem az is. Hajtó Bálint oldalán leltem egy fotót, amikor egy Taurus hoz haza 3 ilyen gépet. Érdemes összevetni az igazikról készült fotót, a modellekről készültel, ordít a különbség. Nézzük csak meg a szürke részt a főkereten, hol is futnak!?
Lényeg, hogy lesz vele munka bőven, ha méretarányosra akarom varázsolni. |
|
(#51836) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51835)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Én nem látom a különbséget. |
(#51838) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51835)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Khmm. khmmm....
Nem tisztem védeni a Tillig-et, de ne egy PIKO Taurus-hoz viszonyítsunk már, könyörgöm...
Az eredeti fotón az látszik, hogy a tetők nagyjából egy magasságban vannak, és a főkeret szürke festése is. Míg a két modell fotóján a PIKO Taurus láthatóan magasabb, mint a Tillig TRAXX. Csakhogy szerintem a PIKO modellje magasabb, mint kellene*, de ennek utána kellene keresni.
*: Ennek oka van bőven, ugyanaz a motor van a TT-s Taurusban, mint a H0-ban, csak amíg a H0 modellben a motor "fekszik", mert elfér a szélessége, addig a TT modellben ugyanez a motor "áll", ergo magasabb a modell belseje. |
(#51840) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#51836)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Jó Neked, de én sajnos látom. |
(#51842) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51838)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Mesterem!
Elfogadom az érvelésed! De sajnos vitába kell hogy szálljak!
Mögépakoltam a Bhv kocsimat, és az ugyan azon magasságú, mint a Tillig Traxx! Pedig a valóságban igen csak föléje kéne "tornyosulnia" |
(#51843) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51842)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Elvileg este, ha megyek haza az utolsó előtti debreceni sebesvonattal, akkor majd fotózok egyet. A vonatot elvileg a TRAXX húzza, a Weöres Sándor. De emlékeim szerint nem nagyon magas ám a TRAXX... Mindegy, ha sikerül fotózni, akkor kiderül.
(Csak várjanak meg, amíg felszállok, így is este 10-re érek haza, mert valamelyik marharépa kitalálta, hogy a debreceni sebesvonatot gyaklorlatilag lefokozza személyvonattá: Ceglédtől eddig is mindenhol megállt, de újabban már megáll Monoron, Pilisen és Albertirsán is...
- Mi az, hosszú, kék, és vérzik?
- ??
- Sebes vonat...) |
(#51845) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51843)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Úgy számolom a jellegrajz alapján, hogy kb. 1.5mm-rel van alacsonyabban a mozdony teteje, mint kellenék. (nem a szedők tetejére gondolok) 32.5-33 mm magasságnak kéne lennie, ha jól számolom. Mondhatnánk hogy nem sok, kit érdekel, csak hát ebben a méretben az már számít, főleg hogy felfelé jelentkezik. Nézzük csak a régi BTTB Y kocsikat a maguk 2mm-el torzított szélességükkel. Nem igen soroljuk már be a mértehelyes mai kocsik közé.
Kicsit bánt a dolog, és valószínűleg orvosolni is fogom, mert amióta megláttam ezt a mozdonyt Tilligéktől, úgy érzem, hogy valami óriás rálépett a gyárban a klisére. |
(#51847) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#51845)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Nincs kizárva, hogy igazad van, én csak iTT az oldalvonal mellől beszélek sületlenségeket... 
Remélem sikerül valamit összeexponálnom ma este... |
|
|
2025. Aug, 05. Kedd 20:37:23 |
|
Jelenleg 21 fő olvassa az oldalt |
|
|