Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       366/439    
(#52205) róbertke válasza Gashpy hozzászólására (#52199) Válasz Júl 25, 2016
Ne keresd, ITT van a Quabla saját oldala
(#52221) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#52204) Válasz Júl 25, 2016
Groh úr pontosan.
Szemérmesen elsúghatod a fülébe, hogy ezt a bódéügyet nem feszegettük az Indóház tesztben, mert van említeni való bőséggel az idei, magyar modellek terén, illetve hát szokás szerint kevés volt a hely... :-/

Egyébként úgy, ahogy a boroskocsira feltették (pontosabban nem rögzítették) a fékbódét, úgy itt is megoldhatták volna. De mivel ez egy az egyben Jatt jármű, így nem okoskodtak bele.

(#52222) gumidani válasza Gashpy hozzászólására (#52200) Válasz Júl 26, 2016
Íme a minta.

Rfu 7512456.jpg
 
(#52281) masTTertape hozzászólása Válasz Júl 28, 2016
Üdvözlet Mindenkinek!
Sok modell lett eladó. Infók az APRÓBAN


Köszönöm!
(#52328) Sky967 hozzászólása Válasz Júl 30, 2016
Sziasztok!

Vízi malomról méretarányos rajzok érdekelnének.

Segítséget előre is köszönöm!
(#52330) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#52328) Válasz Júl 30, 2016
Ezekböl alig van két egyforma, igy aligha lesz mérethelyes rajz. A legjobb ha keresel valamilyen konkrét malmot és ahhoz lehet, hogy találni valahol rajzokat.
(#52427) sikumegalifter hozzászólása Válasz Aug 6, 2016
Sziasztok! Már lábon állunk ☺

received_122...jpeg

received_122...jpeg

received_122...jpeg
 
(#52428) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#52427) Válasz Aug 6, 2016
Profin néz ki!

Csak igy tovább!
(#52433) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#52428) Válasz Aug 7, 2016
Köszönöm igyekszem ☺
(#52434) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#52433) Válasz Aug 7, 2016
Most jut eszembe, hogy mégis van némi gond a kerettel. Most még nem késö, a belsö bordákba furj mindenhova legalább 50 mm-s lyukakat ( vagy nagyobbat pl a falidobozokhoz árult nagyméretü lyukfuroval). Ezeken a lyukakon fogod majd késöbb átvezetni a huzalokat meg esetleg szerelt konnektorokat ( nincs annál nagyobb méreg, mint amikor kicsi a lyuk).
(#52437) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#52427) Válasz Aug 7, 2016
A radiátornak az az alsó (légtelenítő??)szelepe biztos jó helyen van? Nem kéne a lábat a keret másik felére áttenni - sokat jelent néha öt centi -, nehogy egy későbbi szerelésnél nagyon útban legyen?
(#52438) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#52434) Válasz Aug 7, 2016
Abszolút jogos az észrevétel. Én is utólag szenvedtem ki pár helyen a kábelátvezető helyeket és mondanom se kell szidtam magam,hogy lemaradt. Én még annyit tennék hozzá (saját hülyeség?), hogy a csavarok mellé egy csapot is tettem, hogy a szintek ne mozduljanak el.
(#52441) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#52438) Válasz Aug 7, 2016
Évekkel ezelőtt amikor ilyen keretet raktunk össze, körmös anyákat használtunk. ---------- Csak rajz van.
(#52442) angyal.marci hozzászólása Válasz Aug 7, 2016
Futó projektek az íróasztalon. Fentről lefelé az alábbiak:
GySEV Bbd
MÁV Bd 84-44
GySEV Ap 10-67
MÁV ARp 84-35
Elsőnek a GySEV Ap készül el, azt már gletteltem. Utána a Bd, a többi kettő még erősen nem hasonlít a végleges kinézetéhez.

20160807_083...jpg
 
(#52449) ModELiTT válasza Gashpy hozzászólására (#52199) Válasz Aug 7, 2016
Szervusz!
Ne haragudj, de ezt a szép kocsit ezzel a ronda német fékházzal elrontani... hát nem találok rá szavakat, meg téged sem akarlak megsérteni. A cseheknél lehet kapni MÁV.-hoz majdnem hasonló fékházat, a Kardos úrral mi azt fogjuk rátenni, majd a SHELL-es
kocsira .. Még egyszer elnézést kérek a beleszólásért.

Besorolva.jpg
 
(#52450) ModELiTT válasza ModELiTT hozzászólására (#52449) Válasz Aug 7, 2016
Előzetesben, Ő lesz, amiről írtam az előbb.


R 502656.jpg
 
(#52457) Gashpy válasza ModELiTT hozzászólására (#52449) Válasz Aug 8, 2016
Maestro!

Nem haragszom.

Mint a gumidani által betett kép is mutatja, ezen a pályaszámú kocsin egy ilyen (vagy legalábbis erre nagyon hajazó) ronda német fékbódé volt, mert ez egy ronda német eredetű kocsi

Magyar eredetű kocsira természetesen MÁV-jellegű fékház való.
(#52463) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#52437) Válasz Aug 9, 2016
Ha szerelés lesz bár ne legyen akkor az egész asztalt ki kell húzni ☺
Gondoltam rá amúgy,de akkor még jobban a levegőben fog lógni az asztal ☺
(#52464) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#52434) Válasz Aug 9, 2016
Köszönöm az észrevételt pótolni fogom a hiányosságokat ☺
(#52501) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 11, 2016
Kedves TT-sek!

A jelenlegi NEM szabványú kapcsoló foglalattal ellátott TILLIG TT járművekből hogyan lehet kipattintani a TILLIG féle kapcsolót (kuplungot?)? Nem szeretném eltörni, de szeretném lecserélni egy kocsin a régi félére. Annyira filigrán az új és nincs rajta fogás. Ismertek valami trükköt?

Üdv.
(#52504) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52501) Válasz Aug 11, 2016
Elöre tengelyira.nyban kell kihuzni. A foglalat 2 oldalál van felvágott lyuk amibe a kapcsolo pöckei beugranak.

Itt a Fej

Ez meg a Foglalat
(#52506) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52504) Válasz Aug 11, 2016
Hát erre magam is rájöttem!

A kérdés, hogy mivel lehet ezt a filigrán kapcsolót megfogni és hol, hogy ne törjem le az egészet?


A kocsi hossztengelyirányában húzzam? Ferdén kibillentsem először az egyik oldali pöcköt? Egyáltalán mivel fogjam meg? Esetleg csavarhúzóval nyúljak a pöcök mögé, és onnan támadjak?

Huzigálni, cibálni már próbáltam, de félő, hogy a foglalat törik le hamarabb a kinematikáról. Ezért kérdezem. Hátha van valakinek bevett módszere. Egyszer eltörtem egy H0 ROCO foglalatot. Levált a kinematikáról. Persze rendelni nem lehet. Ragasztóvan nem sikerült orvosolnom, mert egyszerűen nem fogják meg az általam használt ragasztók ezt a fajta műanyagot. Most nem kísérleteznék.
(#52507) ZésZoli válasza ZésZoli hozzászólására (#52506) Válasz Aug 11, 2016
Na jó! Egy jó helyen megfogtam körömmel egy másik kocsin és simán kijött.
(#52509) angyal.marci válasza ZésZoli hozzászólására (#52507) Válasz Aug 11, 2016
Nekem minden további nélkül kijönnek az Ypszilon kocsikból, IC kocsikból. A startszettes teherkocsik esetén bizony meg kell vele küzdeni. Kézzel megfog, hossztengelyben húz és kijött. Van aki csipesszel teszi ugyanezt. Ízlések és pofonok.
(#52510) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#52509) Válasz Aug 11, 2016
Igen, a nagyon makrancos darabnál jól jön egy szemöldök csipesz...
(#52511) ModELiTT hozzászólása Válasz Aug 11, 2016
Tisztelt lakótársak !
Új árú érkezett a LADA boltba !
Érdemes megtekinteni a honlapot !
Egy kis előzetes :

MÁV. I-II.os...jpg

MÁV. I.oszt....jpg
 
(#52512) angyal.marci válasza ModELiTT hozzászólására (#52511) Válasz Aug 11, 2016
Ez az új áru vagy saját "elkövetés"?
(#52513) ZésZoli válasza angyal.marci hozzászólására (#52512) Válasz Aug 11, 2016
Srácok!

A Zeuke TT 5025/00 számú 12 V-os fekete körmotor tengelyét illik megzsírozni, vagy nem?
(#52514) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#52513) Válasz Aug 12, 2016
aTTól függ miTTeTT szereTTnél vele csinyáni??
(#52515) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52513) Válasz Aug 12, 2016
Gyorsan forgo tengelyeket nem illik zsirozni, hanem olajozni kell. Egy fogpiszkáló hegyére vett finom olaj untig elég.
(#52518) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#52515) Válasz Aug 12, 2016
Gondolatnyi varrógépolaj mindent megold. Így sikerült nekem az 50 éves V180 áramfelvételét a gyári érték alá "szorítani".
(#52520) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#52514) Válasz Aug 12, 2016
Hát járaTTnyi, de sokat!
(#52521) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52515) Válasz Aug 12, 2016
Csíkos Mester szerint pedig a motor tengelyeket nem szabad olajozni, mert az olaj bevándorol a kommutátorhoz. Ezt én is tapasztaltam (bár főleg Z-zem). Nekem Fleischmann olajom van, de mindenhonnan elfolyik, kimászik. Nem szeretem.

Ellenben a ROCO zsírja nekem szuperül muzsikál a Z-s modellekben is.
(#52522) ZésZoli válasza angyal.marci hozzászólására (#52518) Válasz Aug 12, 2016
Hát Uram! Nekem olyanom nincsen, csak drága vasútmodell olaj és zsír.
(#52523) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 12, 2016
Újabb kérdés, Urak!

Ugyenezen motor előélete tisztázatlan. Most összeraktam az egész gépet úgy, hogy csak a motor tengelyt nem bántottam, minten más tisztítva és zsírozva lett. Persze melegszik és nem jár szépen.

Na! Gondolkodtam azon, hogy lehet, hogy már elfogyasztott pár szénkefét és azoknak a pora mind benne van a burkolat alatt. A kommutátorszeletek tiszták (a kefenyílásokon át takarítottam, ahogy tudtam). Hogyan lehetne értelmesen kitisztítani belülről egy ilyen motort?

- Fülek kihajlít? Nem törnek le?
- szénkefe réseken ár kifúj porpisztollyal?
- Az egész bele egy ultrahangos mosóba, majd jól kifúj és kiszárít?
- kidob az egész? Mivel lehet ezt helyettesíteni?
(#52524) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#52523) Válasz Aug 12, 2016
Motor tengelyt ne kenj semmivel. Motor tisztítás: - Mindjárt beér a műhelybe Csíkos Mester, azt leírja a Tutit.
(#52527) angyal.marci válasza ZésZoli hozzászólására (#52523) Válasz Aug 12, 2016
A kommutátorok közeit a nyíláson keresztül tűvel kapargasd meg, hogy a szénpor onnét is kijöjjön.
(#52530) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52523) Válasz Aug 12, 2016
1: Keferugókat kihajlítani, és a keféket kiszedni.
2: A műanyag kefetartót fogó 3 fület óvatosan kihajlítani. Ha jól csinálod, nem törnek le. Én erre egy már életlen oldalcsípót használok, amivel a beforrasztás után az ellenállások drótlábait lehet lecsipegetni a kész NYÁK-ról.
3: Palást lehúz, forgórész kiszed.
4: A műanyag állórész belsejét, és a mágneses állórész belsejét is tiszta foltbenzinnel ki kell tisztítani (fülpucoló pálcika erre pont jó).
5: A forgórészt és a keféket is le kell benzinnel tisztítani, és a kommutátor lemezek közötti légrésekből is ki kell piszkálni a berakódott kefeport (vékony gombostűvel például).
6: Az állórészek tengelyfurataiba egy pici zsírt kell tenni, így, amikor a forgórészt teszed bele, nem befelé tolja a felesleget, hanem kifelé, azt meg le lehet törölni. A Zeuke/BTTB használati egy-egy csepp olajat ír, hogy ezzel kenjük, de ez túl hamar elfogy onnan. (Ezek a motorok, és az NDK-s kortársaik még nem szinterbronz csapágyazásúak voltak, ez konkrétan sima műanyag, ide korlátozoTTan ugyan, de kell a kenés!)
7: Tedd vissza a forgórészt a fém mágneses állórészbe.
8: Húzd rá vissza a műanyag kefetartós részt, figyelj, hogy hova esik a felső kis pöcök!
9: Óvatosan hajlítsd vissza a fém rész füleit.
10: Tedd vissza a keféket, hajlítsd vissza a keferugókat.

Készen van a motor "felújítás". Ezt leírni hosszab volt, mint megcsinálni , sok sikert!
(#52534) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52530) Válasz Aug 12, 2016
Köszi Mester!

Jobban örültem volna, ha azt írod: UH mosó benzinben, kifúj, megszárít, csá!

Engem a hideg ráz ki a fül hajligatásoktól.
(#52535) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 12, 2016
Köszi mindenkinek az értékes infókat!
(#52536) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 12, 2016
Srácok!

Új modelllel kapcsolatban:

A DR V60 dízele a Tillignek, vagy a PIKO-nak jobb? Árában eléggé mások.
(#52537) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52536) Válasz Aug 12, 2016
A PIKO-t belül nem ismerem. A Tillig hiába csak 6 tűs aljzattal bír, megfelelő dekóderrel többet tud, mint a PLUX-os PIKO. (Egy nagyobb PIKO, a V90-es most esett át nálam digizésen, alapban a zárfényeket sem lehet külön kapcsolni benne, pedig PLUX16-os. Egy idegbaj volt, mire a vörös fényeit átpakoltam az aljzat tartalék kimeneteire úgy, hogy a digi kupplung is belemenjen...)
(#52542) angyal.marci hozzászólása Válasz Aug 12, 2016
Megy festődni.

20160812_173...jpg
 
(#52544) masTTertape válasza ZésZoli hozzászólására (#52506) Válasz Aug 12, 2016
Szia,

Sokat segít a NEM foglalat bontásban, ha a benne lévő ejtőhorgos kapcsolót nem feltétlenül tengelyirányban húzod, hanem minimális oldalirányban is feszíted, így a két kis tartópöcök közül az egyik előbb jön ki helyéről, így nem kettő visszatartó erejével kell megküzdeni. A kinematika ide-oda mozog, ezért inkább azt kell stabilan megfogni. Arra vigyázz, hogy sok modellnél maga a NEM aljzat jön ki előbb, mint a kapcsoló.

A motor olajzásához:
a régi körmotort kizárólag egy-egy csepp műszerolajjal lehet kenni közvetlenül a tengely tövénél, a felvitt mennyiség nem fog kárt okozni a belső világban. Érdemes modellezéshez használatos pipettás olajozót használni, mert annak a fém tüskéjén mindig csak egy csepp kenőanyag jelenik meg.
A körmotor szétszedését csak biztos kezűeknek javaslom, mert halomban állnak nálam a műhelyben azok, amiket már megpróbáltak házilag szétszedni és sajnos mind kuka.

Minden beavatkozáshoz jó szerszámot javaslok, mert ez a nyitja mindennek.
(#52545) ZésZoli hozzászólása Válasz Aug 12, 2016
Fiúk!

Ok! Kell a zsír, vagy egy csepp olaj a motor tengelyére. Na de hány üzemóra után kell ezt újra adagolni.

Zsírt ugyebár csak szétszedéssel lehet, de az olajozótűvel is csak úgy férek oda a szénkefe oldali tengelycsonkhoz, ha szétszedem az egész főkeretet.

Ne köpködjetek meg! SNCF CC 7100 Junior mozdonyról van szó. Mit tegyek, ha ez a gyerekkori kedvencem.
(#52546) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52545) Válasz Aug 12, 2016
Mi a fene már üzemoraszámlálo is van a mozdonyaidban.

Ráadásul a junior mozdonyodot már valoszinü ki is nyirtad, mert abban 6 Voltos motor szokott lenni eredetileg. 12 V-l hajtva már löttek a forgorésznek.
(#52548) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52546) Válasz Aug 12, 2016
Nyugalom uram!

A gép most is itt köröz az asztalon előttem, hiszen tegnap takarítottam ki. Elővettem némi TT cuccot, ha már a család a Balcsin van, én meg a nagyvárosban dolgozom. Esténként van időm piszkálgatni a modelleket nagy magányomban.

A gépben az alant említett 12V-os motor van.

Mivel amúgy leginkább Z-zem és csak most fogott el valami miatt a TT-dili, onnan veszem a Maerklin füzetecskékből az infót, hogy 20 üzemóra után illik utánakenni a kis gépeket.

Én amolyan dilikörös manus vagyok. Ha nincsenek itt a gyerekek és nincs padlóvasutazás, akkor dilikör az asztalon, max egy-két kitérővel, de ott aztán folyamatos az üzem. Távolsági személy és tehervonatok közlekednek hosszú órákon keresztül.

Közben persze tudok pötyögni és a munkámat csinálni itthon is.
(#52549) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#52548) Válasz Aug 12, 2016
Te irtad, hogy melegszik és nem jár szépen. Ez inkább a 6V-s motorra jellemzö. Ha még le tudod rola olvasni a számot ird meg nekünk, egyböl kiderül, hogy milyen légy van a levesben.
Amit a Märklin költ a leirásokban az kb annyit ér mint egy neves költö rigmusa. Azt valamikor leirták - amikor még oramü volt a modellekben. Azota sem jutott senkinek az eszébe ezt rendbe tenni. ( minek hiszen olyan jol hangzik. )
(#52550) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52546) Válasz Aug 13, 2016
Eredetileg amúgy 9V-os motor volt ezekben. Azt azért nem vágja agyon egy finoman húzott 12V-os modern PIKO, vagy Fleischmann trafó. Szerintem a 9V-os motorral hamarabb lerepülne a pélyáról, minthogy leégne, ha megtolnám neki 9V-fölött.

Ez a mozdonyka nagyon kedves emlék. Harmincegynéhány éve az utcán találtam. Mivel gyerekkoromban mindig is H0-volt otthon és vidéken még bolt sem volt, nemhogy ismerős, akinek egyáltalán lett volna modellvasútja. Az én apám a Lipcsei vásárból hozta haza a H0 cuccokat, ahová kiküldetésbe ment. Akkor még nem is tudtam, hogy van TT, meg hogy a H0 az H0. Ez a mozdonyka nekem nagy kincs volt akkor. Kisebb volt, mint a nagy és nehéz H0 E44. Rejtélyes is volt, hiszen láttam, hogy vannak benne fogaskerekek. Biztos ez is megy valahogyan, de vajon milyen sínrendszeren? Még aludni is magammal vittem. Hosszú vasúti és repülős utazásokon is nálam volt. A H0-ra mindig vigyázni kellett. Az nem lehetett kabala. Hát megmaradt. Alkatrészeket a vaterán és itt-ott találtam hozzá, hogy menjen is.
Az eltelt sok időben csereberéltem ezt-azt, így lett némi modern TT cuccom. Van Tillig modell és Bettunggleis-em is egy-egy dilikörnyi néhány kitérővel. Egy V36, egy V80, néhány donnerbürsche és kéttengelyes teher. Ezek mind modern Tilligek. Most ezeket vettem elő kb. egy hete. A 120-as kórteremben mondták a hangok: Tétézz!

Vicces, hogy az egész Z járműállományom, amit most eltettem, hogy legyen hely az asztalon, befér az íróasztalom egyik fiókjába mindennel együtt. (Na jó, a parafatábla nem)

Hát ezért találtok most iTT gyakran. Ezért fárasztalak titekeTT!

Bocs a hosszú postért! Egyedül vagyok, na!
(#52551) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#52549) Válasz Aug 13, 2016
Korábban írtam, hogy "Zeuke TT 5025/00 számú 12 V-os fekete körmotor" Rá is van írva, hogy 12V.

Közben megzsíroztam kívülről a motort (igaz, csak az egyik oldalát, amit elértem. Mivel tegnap csak konyhai mosogatószerrel mostam ki az alkatrészeket egy AVENT-es anyatejes dobozban, így gondoltam nem fog megártani egy felfordítva járatásos, benzines fülpiszkálós kerék tisztítás sem. HUH! Hát az a fekete cucc, ami lejött róla. Nem semmi. Pedig nem is látszott koszosnak, valamint ugye mosószeres vízzel is tisztítva volt és áttörölgetve, akkor is jött le szépen sok kosz, így tegnap tisztának gondoltam. Harmadszor, ha már lúd, legyen kövér alapon fejjel lefelé járatva megöntöztem az egészet finoman Fleischmann olajjal, hadd szóljon. Felfordít. Kapjon a motor is! (Úgyis nemsokára szét kéne szedni az egészet, hiszen a gondos motortakarítás elmaradt, csak kommutátort piszkálgattam a kefék felől).

Most szépen megy! Tádáám! Lassúmenet is van! Nem rángat. Nem melegszik.

Tippem szerint a motorhoz hozzászoruló rugó, ami a kihajtást megvezeti, nem örült, hogy szárazon feszül a motornak, de lehet, nincs igazam.
Lapozás       366/439    
Frissek
  2025. Máj, 07. Sze
22:36:17
  Jelenleg 46 fő olvassa az oldalt
Hirdetés