Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       362/440    
(#51334) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#51333) Válasz Máj 31, 2016
Sajnos ez van -ezert fogom lecserélni az ujakat a régire ( szerencsémre nincs tul sok uj kocsim.)

(#51335) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#51334) Válasz Máj 31, 2016
Ezt említetted, Etwg, miszerint a forgóváz segít fordulni a kupplungnak? Mert ha igen, akkor egy mezei Tillig Y kocsi is képes rá. Legalábbis a 16653 biztosan.
Telós kép, most ezt sikerült így gyorsan.
Amúgy mennyire régi kupplungok kellenek? Zeukét küldjek egy marokkal?

20160531_223...jpg
 
(#51336) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#51335) Válasz Máj 31, 2016
Szia
Nekem nem sok hosszu személykocsim van. Egyet szereztem, hogy le tudjam tesztelni a terepasztalunk ürszelvényeit. Ez egy uj ÖBB kocsi, annak az alvázai vigan forognak mint egy ringilspil, semmi közük a kuplunghoz, igy az ha nincs össtekapcsolva, akkor merölegesen kinyulik a kocsi végéböl, ami az ivben vigan néhány mm-rel a sineken kivül van.
Az Eilzugwageneken sincs kapcsolata az forgováznak a kuplungkinematikával. A startos személykocsiknak meg nincs KKK mechanizmusuk. Más 4 tengelyes személykocsim meg nincs.
A startos kuplungokra van szükségem, amiket a KK foglalatba lehet rakni, korábban beraktam a képét.
Már elment a megrendelés - egyelöre talán elég lesz. Kösz az ajánlatodat, lehet, hogy majd élni fogok vele.
(#51337) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#51336) Válasz Máj 31, 2016
Itt sincsen tulajdonképpen kapcsolat a fváz és a kupplung között, erőátvitelileg legalábbis semmi. A fváz úgy van kiképezve viszont hogy kis ívsugárnál vigye magával a kupplungot.
(#51338) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#51337) Válasz Máj 31, 2016
Igy van, hasonloan a hosszu tehervagonokhoz, de ahogy mértem 310 mm-s iven a forgováz még nem ér a kuplunghoz, igy semmi hatása nincs. Kisebb iveim meg nincsenek...

Különben most ilyen kuplungok kellenek:

TT kuplung1
(#51339) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#51338) Válasz Jún 1, 2016
Nekem a Tillig kupllunggal még az is bajom, hogy a Jakó kolléga által megszerkesztett Gigantba nem való, kivéve ha veszek bele hosszabbító adaptert (Piko alvázról beszélünk). Szerintem BTTB kupllunggal, hosszabbítás nélkül minden további nélkül megfelel nekem.
Volt már hogy kipróbáltam Tillig kupplunggal, valami személyvonatot összeraktam, hááát.. A gumihurkák miatt az orrkapaszkodókon cseppet lejött a festék. maradok BTTB-nél.
(#51340) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#51339) Válasz Jún 1, 2016
Ez a másik baj ( de nem akartam annyira panaszkodni). Nemcsak a Piko mozdonyon, de sok máson is valoban rövid a KK fej. Föleg olyan esetben ha személykocsik kapcsolodnak a mozdonyhoz.
Nézegetem a katalogust, de az uj KK fajtábol nincs hosszabb verzio. ( régi BTTB-böl viszont van).
Valojában itt a szegecsszámlálás, modellhüség és a mindennapos vonatozás kihivásai kerülnek konfliktusba. Az uj modellek gyönyörüen néznek ki a modellujságok meg katalogusok fényes oldalain vagy a vitrinben, a terepasztalon 50-100cm-s távolságbol már a drágán megvett modellhüség eltünik (alig látni különbséget a 20-30 éves öreg modellekhez hasonlitva), viszont üzemi szempontbol az uj modellek szinte kivétel nélkül a rövidebbet huzzák. Eltünnek roluk drága potolhatatlan részletek. Tegnap mikor kérdeztél feltettem az asztalra vadiuj Eilzug kocsikat ( most csomagoltam ki elöször). Az egyikröl az elsö kör alatt (kb 22 m) lepottyant egy harmonika, az önüritös teherkocsirol meg kiesett egy ütközö a Kühn mozdonybol meg kipottyant a KK.. Szerencsére mind a 3 alkatrészt megtaláltuk, de igy ez egy nagyon veszélyes ügy, mert a normális üzemben az ember nem fogja körönként müszaki viszgára vinni a modelleket és ellenörizni minden alkatrészt.
Én nagyon örülök, hogy megtartottam a hajdani modelljeimet (30-50 évesek) - azok ma is szinte eredeti állapotukbsn vannak semmi nem hiányzik roluk, és uj Müller fémkerekekkel remekül futnak.
Már azon gondolkodom, hogy minden szerelvénybe be kellene iktatni egy porszivos/mágneses kocsit, hogy szedje össze menet közben a lepottyant alkatrészeket. Vagy hasonloan a nosztalgiához a vonatok után megy a tüzolto vonat menne - ebben az esetben nem tüzet oltani, hanem alkatrészt gyüjteni.
A terepasztalunk elég komplex nem minden részlete érhetö el, igy kézzel összegyüjteni az ilyen aproságokat kizárt.
Valoszinü hogy a vágányokat is lemeszelem ( mint Olaszországban), mert a fehér vágányzaton könnyebb lesz észrevenni az elveszett cuccokat.
(#51341) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#51339) Válasz Jún 1, 2016
Mindig is mondtam, hogy a JAKO-féle csodálatos Gigant kaszni megérdemli, hogy a Tillig BR250 hajtás legyen alatta.
Rossz hírem van Számodra: a PIKO alvázzal, és a kinematika nélküli kupplunggal - mindegy, hogy Tillig kurz, vagy a régi BTTB kengyeles - a hosszú személykocsikat a mozdony szűk ívben ki fogja dobálni maga mógül. Halberstadt-it meg se' próbáld közvetlenül mögé akasztani, de az új Tillig Y-nal is necces... Ugyanez a helyzet a PIKO Taurus és Hercules mozdonyokkal is. Azzal, hogy a kupplung befogó feje csak elfordulni tud, és nem egy "Y" alakú pályán mozogni, erősen korlátozták a modell használhatóságát. Az adapter, amit árulnak, vagyis egy toldás a befogó és a kupplung közé, meg írtó jól néz ki: jön a mozdony, majd öt perc szünet után az első kocsi is megjön. A "szünetben" a ménkű hosszú kupplungok látszanak csak... Zseniális...

Egyébként a PEHO-féle kinematika létezik a PIKO-hoz is, az megoldja a problémát. Ottóékat kell megkörnyékezni ez ügyben, nem olyan vészes az ára.
(#51342) hoTTo válasza etwg hozzászólására (#51336) Válasz Jún 1, 2016
Idézet:
„A startos kuplungokra van szükségem”

Az idei évtől, az újonnan megjelenő startos modellek is ejtőhorgos kuplungot fognak kapni. Ezt akkor jelentette be a Tillig, amikor a 01440 startszett megjelent, ebbe már új kuplungot tettek.
Sajnos a Normschacht, pajzsos kuplung árak erősebben kúsznak felfelé, mint az ejtőhorgos.
Illetve ha egy új modellt nem szabványos befogóval adnak ki, esélytelen lesz régebbi kuplung típust beletenni.
Ezek így együtt mind az új felé mutatnak, mint ajánlott típus.
(#51343) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51336) Válasz Jún 1, 2016
Idézet:
„...startos kuplungokra van szükségem...”

Na vigyázzunk!
Ami Neked kell, az Start kupplung mit Aufnahme Normsacht, vagyis a 08872.

Csakhogy van egy másik is, a 210190, ami a régebbi, még nem kinematikás "Aufnahme für Kuppelkasten" kocsikba való!

Ne keverjük össze!
(#51344) angyal.marci hozzászólása Válasz Jún 1, 2016
Csíkos! Nincs igazad. A Gigantom BTTB kupplunggal felfegyverezve hibátlanul viszi a Halbereket, Kühn és Tillig Y kocsikat és a Z kocsikat, hosszabbító adapter nélkül. Pusztán mert BTTB kupplung esetén hosszabb a kapcsolás. Ja ki ne felejtsem, R310-en tökéletesen viszi ezeket a kocsikat.
Ami meg azt illeti, Piko alvázzal vettem, most már így is marad!
A Piko Tauruszába tettem hosszabbító adaptert, megkapja a Tillig kupllungot, hozzákötöm a Z vagont és az első ívben szétakad. Sík padlón összerakott ágyazatos dilikörről van szó.
Eugen, én a Gigantom ütközőit szoktam elhagyni, ezért faragasztóval beragasztottam a helyére. Pont annyira erős ragasztás, hogy üzem közben bennmarad a helyén az ütköző, de kézzel ki lehet szedni.
(#51345) etwg válasza hoTTo hozzászólására (#51342) Válasz Jún 1, 2016
Ha az egy van, akkor egyes régi startos cuccok jo drágák lesznek mert rajtuk szinte mindent át kell alakitani az uj kuplung miatt. Szerencsére ilyen modellekböl jol el vagyunk látva igy jöhetnek a szük esztendök.

De azért kiváncsi leszek majd az üzleti sikerekre az uj konstrukcioval, mert az gyerek kézbe már végleg nem valo és a csomagokhoz adott dilikörön aligha találnak majd helyet ahol kapcsolni is lehet a KK-t.

Most néztem az amerikai TT-seket azok egyszerüen a jo és megbizhato KD kuplungokat épitik a TT modellekbe (H0 finescale kivitel igen passzol a TT-hez). Ha nem lenne annyi modellem valoszinü én is ezt tenném.....
(#51346) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#51344) Válasz Jún 1, 2016
Én is beragasztgatom amit tudok, de tegnap azok vadonatuj gyári modellek voltak, s nem az utolag felszerelendö cuccok hullottak le, hanem a gyári alapalkatrészek. Azért az viszont már megkérdöjelenzendö, hogy a frissen kicsomagolt modellt elöször be kellene mártani valamilyan ragacsba, hogy legalább egybemaradjon, ha a pályára kerül.
(#51347) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51343) Válasz Jún 1, 2016
Csak a tévedés elkerülése végett:

"Bei den Artikeln 10-210360 und 10-08872 handelt es sich um die gleichen Kupplungen, einmal einzeln und einmal im 10er Pack."

Azaz a 210360 és a 08872 azonos a KK kinematikába szerelhetö BTTB kengyeles kuplung. (Egyenként vagy 10-s csomag).
A START (meg a régi BTTB/Zeuke kocsikban nincs KK kinematika azaz oda a rugos felfogásu BTTB kupplung kell: ebböl van 2 kivitel hosszabb meg rövidebb nyakkal.

image.jpeg
 
(#51348) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51347) Válasz Jún 1, 2016
Meg egy harmadik: Tillig 210190
(#51349) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51348) Válasz Jún 1, 2016
Azt hiszem ilyen mozdonyom vagy kocsim nincs, amibe ilyen kuplung kéne

(#51350) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51349) Válasz Jún 1, 2016
Kései BTTB kocsikban van, pl. a Res kocsikban, ami először jöTTek ki.
(#51351) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51350) Válasz Jún 1, 2016
Azt a korszakot én szerencsére átaludtam. Azt hiszem akkor jo 10-évig nem vettem semilyen TT modellt.
(#51360) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#51338) Válasz Jún 1, 2016


Nem akarlak elkeseríteni, de lejtő végén amikor a vonat ismét húzott lesz , ezek is hajlamosak szét akadni, tolatni viszont lehet vele. Én meg hosszabbítottam a pöcköket a kengyel közepén 1mm-rel vékony bronz lemezt forrasztottam rá azoknál a vonatoknál amik nincsenek rendezgetve. A többinél a lejtőn való lassú haladás segített.

(#51363) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#51360) Válasz Jún 1, 2016
Tudom, de messze nem annyira hamar mint a KK, és az ritkán akad ujra össze, a kengyeles ( régebbi BTTB) viszont szinte mindig. Már honapok ota tesztelem meg javitgatom a pályát, mert ki akarom kerülni, hogy ilyen hibák a késöbb hozzáférhetetlen helyeken forduljanak elö.
(#51372) masTTertape hozzászólása Válasz Jún 2, 2016
Két nap múlva Sebnitz!
Gyárbejárás 2013-ban
(#51373) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#51372) Válasz Jún 2, 2016
És szakad az esö.
(#51377) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#51372) Válasz Jún 2, 2016
Egy virtuális köszöntés a Sebnitz-ben dolgozó Hölgyeknek!
(Tegnap fotóztam a műhely kertjében.)

rózsa2016_1.JPG
 
(#51381) sikumegalifter hozzászólása Válasz Jún 2, 2016
Pár nap kihagyás látom az itt sok ☺
Alig győzöm visszaolvasni ,de már látom a kuplug dolgot vesézitek.
Sajnos kint nem mindenhol van net útközben de most jobb itthon / franciaország nem jó hely jelenleg /

Egy kis elektronikai kérdés ismét hozzátok ☺
Bár nem is tudom ki lehet-e ezt vitelezni?

Tehát lenne ez a dolog egy pl. Mondjuk domb alatt és az lenne a lényeg,hogy bemegy egy szerelvény a II. Vágányra ott megáll és az I. Vágányról indul egy másik.
Így nem lenne olyan dilikörös feeling bemegy egy Mávos teher bal oldalon de a jobb oldalon egy ÖBB teher jön ki. Viszont mivel ez rejtve van nem lehet látni hol a szerelvény,mikor kell váltót állítani stb.
Ezt hogy lehet egy analóg pályán kivitelezni?

20160602_193...jpg
 
(#51382) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#51381) Válasz Jún 2, 2016
Ez aránylag egyszerü feladat.
Mindkét vágányba beépitesz egy szigetelö szakaszt (30-40 cm) a kijáro válto elé. A szigetelö szakasz elött vagy elején kell egy kapcsolo kontaktus ( sinkontaktus, optikai stb). Azaz amikor ideér a mozdony kapcsol egy bipoláris relét ( pl a Tillig relét.) az egyik vágány az egyik irányba a másik meg a másikba. A relé kapcsolja a másik vágány szigelt szakaszába az áramot, azaz az egyik mozdony beér és megáll a másik meg elindul. A bipoláris relé másik áramköre meg kapcsolja a váltokat ( egyszerre mind a két végen, és mindig a másik irányba, mint ahonnan a mozdony érkezik).
Marad egy kis aproság pontosan kidolgozni a kapcsolo kontaktusok helyét, hogy az állo mozdony ne a kontaktuson álljon meg ( és a kocsik se aktiválják a kontaktust).
Elektronikusan még bonyolultabban is meg lehet csinálni ( lásd a G&DTT topikot) vagy lehet kapni ilyen vezérlést készen ( pl Schattenbahnhofsteuerung a Conradnal).
(#51391) maTTato válasza sikumegalifter hozzászólására (#51381) Válasz Jún 3, 2016
Paksi egy kis kamerát szerelt fel és szemből egy monitoron mindent élőben látott. (Gödöllő 2013)

P1250722.JPG
 
(#51392) etwg válasza maTTato hozzászólására (#51391) Válasz Jún 3, 2016
Sajnos az ilyesmi elengedhetetlen ( nekem is 2 kamera filyeli az eseményeket), mert különben könnyen elveszti az ember az áttekintést hol melyik vonat áll.

image.jpeg
 
(#51393) csíkosháTTú válasza sikumegalifter hozzászólására (#51381) Válasz Jún 3, 2016
Az aktuális V&M számban (Vasút & Modell) van egy automata kapcsolás, pár panellel. Igaz, az egy olyat mutat be, ami vonatkeresztezést csinál meg, de ugyanez az elv és modulok használhatóak arra is, amit Te szeretnél megcsinálni.

Most nézem, hogy analógban. Nem nagy kunszt a vonatcserét megcsinálni, pár sínérintkező és relé, és kész is van.
(#51405) sikumegalifter hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
Köszönöm a válaszokat uraim
Akkor már most elvileg késznek érzem magam egy asztal építéséhez

20160425_234...jpg

20160523_200...jpg
 
(#51406) sikumegalifter hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
Minden elveszik amit írok
(#51407) sikumegalifter hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
.......
(#51408) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#51405) Válasz Jún 5, 2016
És nézd meg ami írtam kis regényt mielött elküldtem volna másoltam pont ezmiatt.
Most beillesztem a szöveget és akkor is csak két mondatot ad be.
Na most kell egy kávé és cigi mert szétrobbanok
(#51409) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#51408) Válasz Jún 5, 2016
Kávét iszol, megnő a vérnyomásod. Erre még cigit is szívsz, na az érrendszerednek tök túrbó... sürgősségin kérj helyfoglalást..
(#51410) etwg válasza sikumegalifter hozzászólására (#51408) Válasz Jún 5, 2016
Ne kisregényekben gondolkozz, hanem novella kban vagy még jobb feuilleton-ban, az még fél hasáb sem szokott lenni...


Amugy is jobb ha a kérdéseket szétosztott, mert regényre regényekkel fogunk válaszolni - az meg itt áttekinthetetlen.
Már megjegyeztem, de ugy látszik nem figyeltél. A képernyöt ne fényképezd, hanem keresd ki a Print/Druck stb nyomogombot és az MS paintba bemásolhatod. onnan meg JPG- be ragd ide be - egyszerübb és szebb...
(#51411) sikumegalifter válasza sikumegalifter hozzászólására (#51405) Válasz Jún 5, 2016
Tömörebb verzióban megpróbálom ás most telefonról.
Tehát a terv ez marad asztalnál,de nem bírom bevenni az ívesváltós dolgot nem tetszik jobb az ahol lent van a két váltó az íves miatt rövidebb lett az állomás
Nem tudom mennyire életszerű ha a váltók ott vannak a nyíltvonalon ás nem az állomás elött
(#51412) sikumegalifter válasza etwg hozzászólására (#51410) Válasz Jún 5, 2016
Rendben megfogadom a tanácsod,de most millió felé jár az agyam sajnos,de közben az asztalt is szeretném csinálni
(#51413) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#51409) Válasz Jún 5, 2016
Mióta fuvarozásból élek állandó beutalóm van oda
(#51415) sikumegalifter hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
Az asztal szerkezete az itt merített tapasztalatok alapján
10 mm és rétegelt lemez 100 mm csíkokra vágva.
Csinálok két darab 1100x1500 as keretet 500 mm ként merevítve hosszában és keresztben is.
Majd az alsó szint vágányai alatt megcsinálom a nyomvonalat valami oldalfallal hogy a vonatok nehogy leessenek siklás esetén.
A keretre csavarozok illetve ragasztok szintén ebből a lapokból függőlegesen csíkokat ezeken nyugszik majd a felső szint.
A felsőszintet elég mondjuk 6 mm és rétegelt lemezből csinálni?
(#51418) róbertke válasza sikumegalifter hozzászólására (#51413) Válasz Jún 5, 2016
Temetkezési vállalkozó vagy??
(#51420) sikumegalifter válasza róbertke hozzászólására (#51418) Válasz Jún 5, 2016
Nem
Csak olyan nyugodt ez a szakma
(#51431) DinoTT hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
Sziasztok!
Sok szó esett mostanában a szabványos befogójú, de kengyeles kuplungról. Feltettem az apróba egy hirdetést ezzel kapcsolatban.
Kuplungok
(#51432) angyal.marci válasza DinoTT hozzászólására (#51431) Válasz Jún 5, 2016
Nem írtad oda hogy csak páros számú új kupplungot fogadsz el. Fogsz nagyokat nézni amikor beállítok hozzád egy darab új kupplunggal, kíváncsi vagyok, hogy adod a másfél kupplungot?
(#51433) DinoTT válasza angyal.marci hozzászólására (#51432) Válasz Jún 5, 2016
Hát ennyi gondolkodást azért elvárok komoly modellező társaktól. A helyedben én nem próbálnám meg az 1 kuplungért 1,5-et kérni, mert a végén Te csodálkoznál ha kapnál tényleg 1,5-et.
(#51435) etwg válasza DinoTT hozzászólására (#51433) Válasz Jún 5, 2016
Ha elöbb jelentkeztél volna már mindet elcseréltem volna. Közben már vettem 100at, ami egyelöre elég....
(#51436) angyal.marci hozzászólása Válasz Jún 5, 2016
Nos Urak, szerkezetkész az első saját modellem, egy Zeuke alapokon épült Bd 84-44. A múzeumok éjszakáján a keletiben lefikázható péntek du., illetve hála Gábornak, ilyen állapotban körözni is fog.

20160605_220...jpg
 
(#51437) DinoTT válasza angyal.marci hozzászólására (#51436) Válasz Jún 6, 2016
Szia!

Péntek délután még csak épülni fog a pálya. Illetve ejtőhorgos kuplugot tegyél bele mert csak olyan vonatójárművek lesznek.
(#51438) angyal.marci válasza DinoTT hozzászólására (#51437) Válasz Jún 6, 2016
Tudom, Gábor ad kölcsön akkorra két kupplungot. Am mikorra menjek ha jót akarok magamnak? Két éve kb du 4-6 körül voltam ott, és vezettem is vonatot.
(#51439) masTTertape hozzászólása Válasz Jún 6, 2016
(#51441) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#51438) Válasz Jún 6, 2016
Egyáltalán dátum szerint mikor lesz??
(#51442) M298 hozzászólása Válasz Jún 6, 2016
9-én csütörtökön délután tali a szokott helyen. Szeretném kérni a június 24-25-ei résztvevők nevét és tervezzük Kinek kell modulszállítás oda-vissza. Minden ami az éjszakához kell. Ki mit csinált? Mit hoztatok a gyárból? Elvileg szeptember 8-a következő tali tervezett ideje a nyár után.
Lapozás       362/440    
Frissek
  2025. Aug, 07. Csü
6:12:49
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés